FlickFetch

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 131
Olen lukenut näiltä palstoilta että on lähetetty että on
lähetetty ladattu FFohjelma internetin kautta tiettokoneelta suoraan TV.lle jolloin myös mkv tekstitiedosto siirtyy. Voisiko joku asian tunteva neuvoa miten se tehdään?
Tämän voi tehdä vaikkapa älytv:n ja pc:llä pyörivän Plex, jellyfin tai Universal Media server ohjelman avulla.
Media Server | Plex allows you to stream video smarter.
Jellyfin: The Free Software Media System
Universal Media Server

Tällöin serveri "tarjoaa lähiverkon kautta selailtavan näkymän tietokoneella olevista medioista televisiolle.
Omassa käytössäni on jellyfin (NAS serverillä) joka on plexin johdannainen mutta ilmainen.
5 Best Home Media Server Software Choices (2019) | Heavy.com
 
Viimeksi muokattu:

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Olen lukenut näiltä palstoilta että on lähetetty että on
lähetetty ladattu FFohjelma internetin kautta tiettokoneelta suoraan TV.lle jolloin myös mkv tekstitiedosto siirtyy. Voisiko joku asian tunteva neuvoa miten se tehdään?
En aivan ymmärrä kysyjän muotoilua, mutta arvaan, että halutaan jotenkin lähettää tietokoneelle talletetut videot verkon yli telkkarista katsottavaksi.

Jos telkkari on ns. älytelkkari, niin siinä on sisäänrakennettuna joku ohjelma, joka niitä videoita toistaa, ja joka toivottavasti osaa hakea videotiedostot lähiverkon tietokoneelta jollain protokollalla. Todennäköisesti protokolla on DLNA, josta kohta lisää. Tarkemmat tiedot telkkarin ohjeista.

Itselläni ei ole älytelkkaria. Sensijaan telkkarin HDMI-töpseliin on kytketty Android-TV-boksi (Nvidia Shield), johon olen playstoresta asentanut Kodi-nimisen ohjelman, jolla videoiden toisto tapahtuu. Kodi lukee videot teksteineen tietokoneelta langallisen tai langattoman verkon yli käyttäen joko SMB- tai DLNA-protokollaa. Windows-tietokoneella on yksinkertaisinta käyttää Windowsin omaa SMB-protokollaa, jolla videoita sisältävä kansio "jaetaan" verkkoon.

Jos minulla ei olisi Android-boksia, käyttäisin jotain muuta sopivaa mediatoistinta, josta löytyy kyky toistaa verkosta löytyviä videoita.

Jos on tarvis käyttää DLNA-protokollaa, niin tietokoneellekin voi asentaa Kodi-ohjelman toimimaan serverinä. Tämä on mielestäni helppohoitoisempi ratkaisu kuin esim. usein mainittu Plex.

Vaihtoehto kaikelle yllekirjoitetulle olisi Chromecast + VideoStream. VideoStream on Chrome-laajennuksena toteutettu sovellus, joka lähettää tietokoneelta videoita telkkariin liitetylle Chromecast-pulikalle. Hallinta tapahtuu tietokoneen päästä. Toimivuus riippuu Chromen ja Windowsin versiosta, ja juuri nyt ei minulla toimi. Mutta periaatteessa ihan kiva ratkaisu ainakin tilapäiskäyttöön.
 
Liittynyt
17.09.2019
Viestejä
10
Kiitos vastauksesta, siinä tulikin äkkipojalle kosolti neuvoja.Minulla on kyllä ollut cromecast ja olen yrittänyt senkautta siirtää videon suoraan TV.lle ohi videonauhuin joka ei näy ymmärtävän teksti tiedostoa mkv. TV on Sammung , ei älysellinen ja nauhuri Philips. Asia hoituisi tiedostoja muokkaamalla ja nästä hommista kaipaisin neuvoja, ei le aikaisempia kokemuksia tiedostojen muuttamisista.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Kiitos vastauksesta, siinä tulikin äkkipojalle kosolti neuvoja.Minulla on kyllä ollut cromecast ja olen yrittänyt senkautta siirtää videon suoraan TV.lle ohi videonauhuin joka ei näy ymmärtävän teksti tiedostoa mkv. TV on Sammung , ei älysellinen ja nauhuri Philips. Asia hoituisi tiedostoja muokkaamalla ja nästä hommista kaipaisin neuvoja, ei le aikaisempia kokemuksia tiedostojen muuttamisista.
Sinulla siis on joku Philipsin laite, jota kutsut videonauhuriksi, ja joka taitaa olla melko vanha, koska videonauhureita (VHS-nauhureita) ei enää kaupoista löydy. Ehkä se ei olekaan nauhuri vaan muunlainen mediatoistin. Ja se laite ei ymmärrä MKV-videoformaattia, niinkö? Jotta pääsisimme suunnilleen samalle karttalehdelle, niin kerro aluksi mikä se laite tarkkaan ottaen on? Tyyppikoodi siis. Philips-merkillä myydään kaikenlaista.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
415
Sinulla siis on joku Philipsin laite, jota kutsut videonauhuriksi, ja joka taitaa olla melko vanha, koska videonauhureita (VHS-nauhureita) ei enää kaupoista löydy. Ehkä se ei olekaan nauhuri vaan muunlainen mediatoistin. Ja se laite ei ymmärrä MKV-videoformaattia, niinkö? Jotta pääsisimme suunnilleen samalle karttalehdelle, niin kerro aluksi mikä se laite tarkkaan ottaen on? Tyyppikoodi siis. Philips-merkillä myydään kaikenlaista.
Viesti historiasta arvaten BDP2180

Jos video itsessään toistuu, helpointa on polttaa tekstit kuvaan. "Burn srt to mkv"
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Viesti historiasta arvaten BDP2180

Jos video itsessään toistuu, helpointa on polttaa tekstit kuvaan. "Burn srt to mkv"
Ai juu, tämähän onkin jo syyskuussa käsitelty tapaus. Vastauksiakin tuli jo silloin useita, laatutaso vaihteli. Mutta kerrataan:

Manuaalinsa mukaan BDP2180 kyllä osaa toistaa mkv-videoita ja ymmärtää erillisiä srt-tekstejä. Näiltä osin kaiken siis pitäisi olla kunnossa. Mitään tekstien kuvaan "polttamista" ei pitäisi tarvita. Jos ei toimi, niin kokonaisedullisin ratkaisu on hankkia tilalle parempi laite.

Manuaalinsa mukaan BDP2180 myös osaa DLNA-protokollan, joten tietokoneelle talletettujen videoiden toiston pitäisi olla mahdollista, kunhan tietokoneelle asennetaan tarvittava serveri, esim. Kodi. Siten kuin manuaalissa opastetaan.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Minulla on kyllä ollut cromecast
Laitan nyt varmuudeksi saman tekstin, kun vastasin joku aika sitten Chromecast keskustelussa. Tässä minun vastauksessa oletetaan, että videot teksteineen ovat jossain tunnetussa pilvipalvelussa, kuten esim. itselläni on Dropboxissa (2 teraa tilaa, ja yksi OneDrivessa). Niin ja Android-laitetta, jolla ohjata BubbleUPnP -ohjelmaa. Näin sekä video että tekstit pölähtävät suoraan Chromecastiin ilman mitään paikallista säätämistä, kuten tekstin polttamista. :)
--- CUT ---
Kun ei ollut nykyistä telkkua, jossa mahdollista suoraan sopivilla softilla katsoa netissä olevia tiedostoja (esim. Dropbox, Onedrive), niin käytin Android kännyssä BubbleUPnP -ohjelmaa, joka osaa näyttää myös erilliset srt-tekstit, kunhan ne kerrotaan sille (valitaan ohjelmasta helposti). Siitä sitten Chromecastiin sellaisenaan. Löytyi kuvatkin tekemättä jääneestä vinkistä. Helppo käytellä. Mutta tosiaan, itsellä on noita Dropboxissa, en ole kokeillut omalta koneelta kuin TwonkyServerin kautta. Mutta vinkkinä jos videot teksteineen on pilvessä, yksi vaihtoehto jos ei TV suoraan tue.

--- CUT ---
Ilmeisesti tuolla voi lähettää paikallisetkin, mutta en ole siihen perehtynyt. Ja tämä merkinnällä: Kunhan mainitsin yhden vaihtoehdon. En jaksa kiistellä esim. paremmuudesta tms. varsinkaan kun en nykyään käytä, koska telkku itsessään tukee esim. Kodia, jonka kautta em. kaltaiset tallenteet näkyvät hyvin.
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
593
Alla olevalla muokatulla FFMPEG parametrilla saan ääniraidan kieleksi finnish. Kuinkahan tuota tulisi muokata, että myös videon "kieli" olisi suomi metatiedoissa? :tdown:
Googlen avustuksellakaan ei tuntunut löytyvän vastausta.

-y -i "%link%" -c copy -metadata:s:a:0 language=fin "%name%.mkv"
 
Liittynyt
17.09.2019
Viestejä
10
Viesti historiasta arvaten BDP2180

Jos video itsessään toistuu, helpointa on polttaa tekstit kuvaan. "Burn srt to mkv"
Anteeksi väärä sanamuoto, ei ole nauhuri vaan laite joka on nmeltään BluRay tai DVD soitin.Toistettavien välineiden pitäisäi toistaaa oijeen måukaan myös mkv muoto mutta ei siirry levyltä eikä muistitikulta. Laitteen paperista löytyy tieto BDP2180, lieneekö se kysymäsi koodi.Laitteet ovat eri huoneissa ja olen kanniskellut läp
päriä tykö
tarpeineen TVn luo ulkomaisissa ohjelmissa.
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
59
Elonet ja Elävauisti olisi hyvä lisä FlickFetchiin mutta ymmärrän, että vaatii työtä. Jdownloader hanskaa molemmat - aina 4K myöten! Elonetin koodista löytyi mielenkiitoinen kohta "progressive_hevc_sdr". En ole lataillut kaikkia versioita mutta tuskin vielä löytyy hevc koodattuja, vaikka valmius on jo. Olen itse siirtynyt kaikessa hevciin, niin olisi erinomainen uutinen jos areena ym siirtyisivät siihen.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
6
Heittää virhettä kun yrittää Poliisit sarjan 10 ja 11 kausia ladata. Tuossa koitin ihan kokonaan uudelleen asentaa ohjelmankin siltä varalta jos siellä oli vahingossa jotain säätänyt mutta ei auttanut. Ainoa asetus jota nyt muuttanut on 'laatu' jonka rajotin 720p:n. Hyvin sieltä kyllä tuli mm. Suomen Tulli 3 ja 4 kaudet tuossa alkuviikosta mutta nyt niillekkin jaksoille heittää samaa virhettä.

-----
Tuntematon virhe:
Objektin viittaukseksi ei voi määrittää objektiesiintymää.
kohteessa FlickFetch.Ruutu.Fetch(String address, Int32 quality, Boolean noError)
kohteessa FlickFetch.FormMain.InitDownload(DL dl, String address, String folderProgramList, String folderSelected, Boolean isList, Boolean force, String elavaArkistoID, Boolean elavaArkistoSwedish)
kohteessa FlickFetch.FormMain.InitDownload(DL dl, String address, String folder, String folder2, Boolean isList, Boolean force)
kohteessa FlickFetch.FormMain.DownloadVideo(String address, String folder, String folder2, Boolean isList, Boolean force)
-----

Tallennuskansio: D:\DL\FlickFetch
Win7 32-bit | v5.1.1.0
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
218
Heittää virhettä kun yrittää Poliisit sarjan 10 ja 11 kausia ladata. Tuossa koitin ihan kokonaan uudelleen asentaa ohjelmankin siltä varalta jos siellä oli vahingossa jotain säätänyt mutta ei auttanut. Ainoa asetus jota nyt muuttanut on 'laatu' jonka rajotin 720p:n. Hyvin sieltä kyllä tuli mm. Suomen Tulli 3 ja 4 kaudet tuossa alkuviikosta mutta nyt niillekkin jaksoille heittää samaa virhettä.

-----
Tuntematon virhe:
Objektin viittaukseksi ei voi määrittää objektiesiintymää.
kohteessa FlickFetch.Ruutu.Fetch(String address, Int32 quality, Boolean noError)
kohteessa FlickFetch.FormMain.InitDownload(DL dl, String address, String folderProgramList, String folderSelected, Boolean isList, Boolean force, String elavaArkistoID, Boolean elavaArkistoSwedish)
kohteessa FlickFetch.FormMain.InitDownload(DL dl, String address, String folder, String folder2, Boolean isList, Boolean force)
kohteessa FlickFetch.FormMain.DownloadVideo(String address, String folder, String folder2, Boolean isList, Boolean force)
-----

Tallennuskansio: D:\DL\FlickFetch
Win7 32-bit | v5.1.1.0

Mulla heittää ihan samaa erroria. FlickFetch ei näköjään edes mieti hetkeäkään ennen kuin error-viesti tulee. Ongelma koskee FlickFetchiä, koska Ruudusta sain HLS-linkin joka pyörähti käyntiin VLC:llä ilman ongelmia. Kokeilin siis kauden 11 jaksoa numero 1. Käytössäni FlickFetch 5.1.1.0 ja WIN10 64bit.
Edit: Ongelma näköjään koskee kaikkia Ruudun ohjelmia, ei pelkästään Poliiseja.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
699
Ettei siellä ollut väliaikaista vikaa? Itsellä ei mitään ongelmia. Kokeilin paria muutakin sarjaa.

Koodi:
Download started at 10:49:56
Poliisit - 2019-01-02 - Kausi 11 - Jakso 01 - Käsiaseita ja kalakukkoa
Kausi 11. Jakso 1/10. Käsiaseita ja kalakukkoa. Helsingissä ratkotaan perheiden välistä riitaa, Kouvolassa käsiaseet herättävät kysymyksiä. Olli tutustuu kuopiolaiseen elämänmenoon. Kotimainen realitysarja. (41')
https://www.ruutu.fi/video/3343746
 
Liittynyt
17.09.2019
Viestejä
10
En tiedä onko vastaukseni mennyt perllep kosken Necon kysymyksiä teksti asioioista joten kertaan vielä kun pyydetään vastausta. Olen käyttänyt väärää sanamuotoa, ei ole mikään nauhuri vaan "BluRay tai DVD" soitin. Ohjeen kannessa on Bdp2180.lieneekö tyyppkoodi. Laiteen pitäisi h+yväksyä m+yöskin mkv koodi. Laitteesta löytynyt " model BDP2180/12.

Olen kanniskellut ulkolasilla ohjelmilla läppäriä tykötarpeineen TV.n viereen.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
6
En tiedä onko vastaukseni mennyt perllep kosken Necon kysymyksiä teksti asioioista joten kertaan vielä kun pyydetään vastausta. Olen käyttänyt väärää sanamuotoa, ei ole mikään nauhuri vaan "BluRay tai DVD" soitin. Ohjeen kannessa on Bdp2180.lieneekö tyyppkoodi. Laiteen pitäisi h+yväksyä m+yöskin mkv koodi. Laitteesta löytynyt " model BDP2180/12.

Olen kanniskellut ulkolasilla ohjelmilla läppäriä tykötarpeineen TV.n viereen.
Tämä vissiin kyseinen laite Buy the Philips Blu-ray-/DVD-soitin BDP2180/12 Blu-ray-/DVD-soitin ..?

Kai sulla muuten on ollut tekstien ja videoiden nimet täysin samat (pois lukien tiedostopäätteet .srt/.mkv)?

Itse kyllä suosittelisin tuota Kodin käyttöä.

Äsken kokeilin ni hyvin toimi omalta koneelta elokuvan toisto ulkoisilla subeilla UPnP/DLNA kautta mitä se sun soittimes pitäisi tukea.

Ihan tarkkaan en muista mitä kaikkea pitää ohjelmassa säätää mutta ainakin asetuksista;
Koodi:
Services > UPnP/DLNA > Share my libraries YES, Look for remote UPnP players YES
EDIT: Juu elikkäs tossa kokeilen koneella missä ei Kodia ollut asennettuna niin noitten lisäksi kun menee Video kansioon Kodissa niin pitää lisätä kansio omalta koneelta missä niitä videoita sitten löytyy.

Sen jälkeen se on pitkälti vain että käynnistää Kodin omalla koneella ja odottaa että soitin löytää sen verkosta.

EDIT2: Ei se Chromecastin osto mikään turha ollut jos Kodin kautta saat toimimaan, saat sillä helposti puhelimesta heitettyä tavaraa TV ruutuun ja vanhemmasta TV:stä tulee enemmän tai vähemmän "älyTV".

EDIT3: Ei itsellä sittenkään toimi ulkoiset subit Kodi mediaserverin kautta. Mutta onneksi Ruudussa ne on ihan poltettu videoon ja Areenasta saa asetuksista FFn valmiiksi upottavan tekstit MKV tiedoston sisään.

EDIT4: Kyllä ne ulkoiset subit sittenkin toimii Kodi mediaserverin kautta kun pistää Kodin UPnP/DLNA asetuksista sen 'external subtitles' kohdan päälle. Sitten taas riittää kun täysin samat tiedostonimet videossa ja teksteissä (poislukien tiedostopäätteet .mkv/.srt/jne.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
699
v5.1.1.1 - 13.12.2019
- Korjattu: Lataaja kaatui ja lataus jäi "Etsitään..." tai "Yhdistetään..." -tilaan, jos ohjelman pituustiedoksi saatiin merkkijono "NA".
- Korjattu: Tiedostonimieditori ei toiminut Suplan kanssa.
- Muutettu: Päivitystiedot ja uutiset haetaan taas ensisijaisesti FlickFetchin palvelimelta, mutta jos sinne jostain syystä ei saada yhteyttä, käväistään Pastebinissä hakemassa tiedot.
- Korjattu: FlickFetchin pitäisi nyt käyttää Windowsin Proxy-asetuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
v5.1.1.1 - 13.12.2019
- Korjattu: Lataaja kaatui ja lataus jäi "Etsitään..." tai "Yhdistetään..." -tilaan, jos ohjelman pituustiedoksi saatiin merkkijono "NA".
- Korjattu: Tiedostonimieditori ei toiminut Suplan kanssa.
- Muutettu: Päivitystiedot ja uutiset haetaan taas ensisijaisesti FlickFetchin palvelimelta, mutta jos sinne jostain syystä ei saada yhteyttä, käväistään Pastebinissä hakemassa tiedot.
- Korjattu: FlickFetchin pitäisi nyt käyttää Windowsin Proxy-asetuksia.
Miten tän nykyään saa päivitettyä järkevimmin, ettei omia asetuksia ylikirjoiteta, kun tuo update-vaihtoehtokin ohjelmassa on harmaana?
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
218
Miten tän nykyään saa päivitettyä järkevimmin, ettei omia asetuksia ylikirjoiteta, kun tuo update-vaihtoehtokin ohjelmassa on harmaana?
Lataa FlickFetchin sivuilta pelkkä ohjelma pakattuna ja korvaa olemassa oleva FlickFetch-versio paketin versiolla. Näin ainakin itse teen.
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Ja ainahan on yksi toimi, mikä on verraton jopa omien sähellyksien varalle: varmuuskopiot.

Ohjelmassa kuin ohjelmassa, mikä on sen mukavampaa kuin se, että kun huomaa että nyt on jotain mennyt jossain vaiheessa pieleen, ottaa tyynesti varmuuskopio toimivasta tilanteesta ja taas mennään.:tup:

Tämä näin yleisesti, ei mitenkään FlickFetchin kanssa pelkästään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
699
Ja ainahan on yksi toimi, mikä on verraton jopa omien sähellyksien varalle: varmuuskopiot.

Ohjelmassa kuin ohjelmassa, mikä on sen mukavampaa kuin se, että kun huomaa että nyt on jotain mennyt jossain vaiheessa pieleen, ottaa tyynesti varmuuskopio toimivasta tilanteesta ja taas mennään.:tup:

Tämä näin yleisesti, ei mitenkään FlickFetchin kanssa pelkästään.
Ja tämähän on vieläpä tehty helpoksi pika-asetusvalikon kautta. Pari klikkausta niin kaikki on tallessa jos tulee katastrofi. Suosittelen käyttämään säännöllisesti niin säästyy mielipahalta jos joku meneekin vinoon joskus :)

upload_2019-12-14_14-46-16.png
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Uuden voi asentaa päälle, mitään asetuksia ei ylikirjoiteta.
Ymm... Mitäs käytännön eroa tolla täydellä asennuspaketilla olikaan tuohon pelkkään ohjelmaan verrattuna sitten? Varmuuskopio mulla on kyllä koko kansiosta ja on se joskus tullut tarpeeseenkin kun oon tosiaan onnistunut asennuksessa jyräämään nuo databaset ja settingsit yli epähuomiossa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
699
Ymm... Mitäs käytännön eroa tolla täydellä asennuspaketilla olikaan tuohon pelkkään ohjelmaan verrattuna sitten? Varmuuskopio mulla on kyllä koko kansiosta ja on se joskus tullut tarpeeseenkin kun oon tosiaan onnistunut asennuksessa jyräämään nuo databaset ja settingsit yli epähuomiossa.
Mukana lataajat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 333
Ja tämähän on vieläpä tehty helpoksi pika-asetusvalikon kautta. Pari klikkausta niin kaikki on tallessa jos tulee katastrofi. Suosittelen käyttämään säännöllisesti niin säästyy mielipahalta jos joku meneekin vinoon joskus :)
Varmuuskopiointi valitettavasti ei suurimmalla osalla ihmisistä futaa jos se ei ole automaattinen. Itse vetelen automattisesti pilvipalveluun (versioiva) suoraan FF:n kansiosta ne joita tarvitsee ottaa talteen. Ehkä FF voisi tehdä automaattisesti esim. päivittäin/viikottain/käynnistyksessä/? yksilöidyn zip-paketin talteen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 163
Tuskin tuollainekaan riittäisi suurimmalle osalle, ja ne jotka tajuavat osaavat kyllä säätää omat backupit muutenkin. Parasta vain tallentaa asetukset Appdatan tai My Documentsin alle minne muutkin softat tallentaa eikä käyttää aikaa backup viritysten lisäämiseen itse softaan. Windowsin resetointikin taitaa nuo kopioida turvaan automaattisesti nykyään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
699
Tuskin tuollainekaan riittäisi suurimmalle osalle, ja ne jotka tajuavat osaavat kyllä säätää omat backupit muutenkin. Parasta vain tallentaa asetukset Appdatan tai My Documentsin alle minne muutkin softat tallentaa eikä käyttää aikaa backup viritysten lisäämiseen itse softaan. Windowsin resetointikin taitaa nuo kopioida turvaan automaattisesti nykyään.
Nuo ei ole järkeviä paikkoja tässä tapauksessa, koska asetustiedostoja voi olla eri tarkoituksiin erilaisia, kenties eri kansioissa tai samassa kansiossa eri nimillä. Itsellä jopa koko ohjelma muutamassa eri kansiossa eri tarkoituksiin. Keskitetty asetuksien säilytys ei siis tässä tapauksessa oikein toimi. Tykkään muutenkin kun kaikki ohjelman tiedostot pysyy yhdessä ja samassa kansiossa ohjelman kanssa, josta koko paketti on helppo kopioida turvaan tai siirtää eri kansioon, tai vaikka koneelta toiselle. Siksi myös ohjelmassa on oma (manuaalisesti käynnistettävä) varmuuskopiointi, saa tiedostot helposti turvaan, missä ne sitten sijaitseekin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 163
Njoo, toki voit tehdä kehittäjänä mitä haluat. Itse henkilökohtaisesti tykkään, että asetukset ovat samassa paikassa niin saa ne varmuuskopioitua helposti (poislukien muutamat softat jotka olen tarkoituksella asentanut portablena tms. usb-tikuille jne).

Ehkä joku profiilisysteemi jolla samoissa asetustiedostoissa olisi useammat erilaiset asetukset voisi toimia myös (vrt. Firefoxin profiilit). Ei tarvitsisi useampia kopioita ohjelmasta.

Itse en tälläistä kaipaile kun aika vähän tulee asetuksia muutettua :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
699
Njoo, toki voit tehdä kehittäjänä mitä haluat. Itse henkilökohtaisesti tykkään, että asetukset ovat samassa paikassa niin saa ne varmuuskopioitua helposti (poislukien muutamat softat jotka olen tarkoituksella asentanut portablena tms. usb-tikuille jne).

Ehkä joku profiilisysteemi jolla samoissa asetustiedostoissa olisi useammat erilaiset asetukset voisi toimia myös (vrt. Firefoxin profiilit). Ei tarvitsisi useampia kopioita ohjelmasta.

Itse en tälläistä kaipaile kun aika vähän tulee asetuksia muutettua :)
Siinä on "profiilit", sama asennus voi käyttää monia eri asetustiedostoja, valitaan komentorivivalitsimella :)
 
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
2
Onko tosiaan ihan mahdotonta ladata Areenasta urheilulähetyksiä jonain muuna kuin megaHD-laatuna? Yksi yksittäinen Ski Classic -kisa veisi tilaa nyt kiintolevyltä lähemmäs 11 Gt joka on minusta hieman liikaa tasatyöntelystä.

Tämä maaliskuun ongelma on siis ilmeisesti edelleen olemassa:

"Jotkut Areenan urheilulähetykset, uutiset tms. eivät latautuneet koska latauslinkki saadaan hieman eri paikasta. Korjattu, mutta laatuasetukset eivät niihin vaikuta (lataus parhaalla laadulla)."
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
112
Onko tosiaan ihan mahdotonta ladata Areenasta urheilulähetyksiä jonain muuna kuin megaHD-laatuna? Yksi yksittäinen Ski Classic -kisa veisi tilaa nyt kiintolevyltä lähemmäs 11 Gt joka on minusta hieman liikaa tasatyöntelystä.
Varmaan olet huomannut, että ongelma koskee vain niitä tiedostoja, jotka ovat julkaistu pelkästään areenassa ja jotka siis eivät ole tulleet televisiosta. Voit ladata noita ohjelmia pienemmällä tarkkuudella Video DownloadHelper -add onilla.
 
Liittynyt
10.04.2019
Viestejä
2
Uudessa versiossa 5.1.1.1 ei "Aikaa jäljellä" ja "Arvioitu koko" toimi oikein. Mulla on ohjelma Win 10- ja Win 7 -koneessa, ja molemmissa sama juttu.

Talletuksen alkaessa ohjelma arpoo pari minuuttia ja alkaa useimmiten laskea jäljellä olevaa aikaa 5 tunnista alaspäin. Kerran se aloitti 2 tunnista. Nyt illansuussa mulla oli 35 minuutin ajastettu tallennus ja ohjelma alkoi laskea 11 tunnista.
Tallennus loppuu kyllä ajastamaani aikaan, joten ei tuo isommin haittaa, mutta kai se on aikaisemmin toiminut oikein koska en ole kiinnittänyt siihen ennen huomiota.

Arvioitu koko ei toimi mitenkään, se näyttää koko ajan "Arvioitu koko: -- Mt". Tämä on varmasti toiminut vielä edellisessä versiosta koska olen sitä seurannut vanhan Win 7 -kannettavan surkean pienen tallennustilan takia.
 
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
2
Varmaan olet huomannut, että ongelma koskee vain niitä tiedostoja, jotka ovat julkaistu pelkästään areenassa ja jotka siis eivät ole tulleet televisiosta. Voit ladata noita ohjelmia pienemmällä tarkkuudella Video DownloadHelper -add onilla.
Olen huomannut joo. Ja varmasti voisin käyttää tuota lisäosaa jos olisin sen joskus vuosia sitten ikivanhaan Firefoxiini tullut asentaneeksi (ei, en päivitä koska sitten mitkään lisäosat eivät enää toimisi; toisaalta en juurikaan sitä selainta yleensä käytäkään).

Toisessa selaimessa tuo lisäosa olisi, mutta siinä taas ei näytä Areena aukeavan. Hankalaa. :D
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
112
Olen huomannut joo. Ja varmasti voisin käyttää tuota lisäosaa jos olisin sen joskus vuosia sitten ikivanhaan Firefoxiini tullut asentaneeksi (ei, en päivitä koska sitten mitkään lisäosat eivät enää toimisi; toisaalta en juurikaan sitä selainta yleensä käytäkään).

Toisessa selaimessa tuo lisäosa olisi, mutta siinä taas ei näytä Areena aukeavan. Hankalaa. :D
Mikä Firefox-versio sinulla on? Flash video downloader -add on toimii Firefoxin versiosta 50.0 alkaen. Siinä on kuitenkin se vaiva, että se "vanhenee" kerran vuorokaudessa, jolloin joutuu puukottamaan Firefoxin extensions.json-tiedostoa (tai siis vain kopioimaan valmiiksi puukotetun version päälle.)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
699
Menee ketjun aiheen ulkopuolelle, mutta eihän kellään ole tallessa Mercur-sarjan tekstityksiä?
http://areena.yle.fi/1-4323728

Puuttuu jostain syystä jaksojen 5, 6 ja 10 tekstit :(

EDIT: siis suomenkielisiä
EDIT2: tekstit saatu, kiitokset :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Kiitos, taisi tulla ns. päivitetty versio, BBCllåkin oli dokkarin lopussa tekstit Suleimanin kuolemasta (2019 joulun välipäivinä) vaikka dokkari on tehty joskus 2018/2019 q1.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Nyt oli pakko vaihtaa Win7->10. Kaikki muut ohjelmat toimivat, paitsi flickfetch.
Se herjaa:
"This application requires one of the following versions of the

.NET Framework: .NETFramework,Version=v4.7
Do you want to install this .NET Framework version now?"

Mutta kun tekee asennuksen tulee ilmoitus:
"Tama kayttöjarjestelma ei tue .NET Framework 4.8 -tuotetta."

Mistä latasit 4.7:an?

Microsoft Update Catalog

Tuolta saat sen, keskimmäinen eli 64-bittinen versio 64-bittiselle Windows 10:lle, joka sinulla luultavasti on.
 
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
18
Nääh, eikä tarvi. Muuta FF-hakemistossa kaikkiin .config päätteisiin tiedostoihin .NET-versionumeroa alaspäin ja taas rokkaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 029
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom