• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Kaikkea tutukimusta ei valtion tarvii rahoittaa.

Ei toki, mutta oikeastaan porno on hyvä esimerkki aihepiiristä, jonka tutkimiseen pitäisi saada sitä julkista rahoitusta.
Kyseessä on kuitenkin yhteiskunnassa aika iso ja suosittu median muoto. Se voi vaikuttaa aika merkittävälläkin tavalla meidän yhteiskuntaan, joten on erittäin perusteltua ja järkevää tutkia sitä ja siten sen vaikutusta yhteiskuntaan.
Lisäksi kyseessä on sellaista tutkimusta, että sille tuskin löytyy suoraa kaupallista potentiaalia, joten tuota tutkimusta tuskin tullaan tekemään yksityisellä rahalla.
 
Hyvä, lasku vaan sinne. Tai oikeastaan vielä parempi olisi jos valtiolliseen yliopistoon tehdään selkeä karsinta (lue järkevöitys) tutkimukseen ja kurssitarjontaan.

Yksityinen yliopisto opettakoot sitten vaikka sitä esineiden tunkemista takapuoleen.
Koneen säätiö antoi jo 76 000 euroa, ei tarvitse lisää.

Kuka tuon karsinnan tekisi?
 
Ei toki, mutta oikeastaan porno on hyvä esimerkki aihepiiristä, jonka tutkimiseen pitäisi saada sitä julkista rahoitusta.
Kyseessä on kuitenkin yhteiskunnassa aika iso ja suosittu median muoto. Se voi vaikuttaa aika merkittävälläkin tavalla meidän yhteiskuntaan, joten on erittäin perusteltua ja järkevää tutkia sitä ja siten sen vaikutusta yhteiskuntaan.
Lisäksi kyseessä on sellaista tutkimusta, että sille tuskin löytyy suoraa kaupallista potentiaalia, joten tuota tutkimusta tuskin tullaan tekemään yksityisellä rahalla.
Jos velkaantuvassa maassa ei ole tärkeämpää niin joutaa sulkea kyseinen yliopisto. Rahat voi käyttää esim rajavartiointiin ja 2 miljoonaa lastensairaalaan, johon ei ollut varaa.
 
Jos velkaantuvassa maassa ei ole tärkeämpää niin joutaa sulkea kyseinen yliopisto. Rahat voi käyttää esim rajavartiointiin ja 2 miljoonaa lastensairaalaan, johon ei ollut varaa.

Velkaantuvassa maassa yliopistotutkimuksen rahoituksen leikkaaminen on yleensä housuihin kusemista pakkasella.
 
Velkaantuvassa maassa yliopistotutkimuksen rahoituksen leikkaaminen on yleensä housuihin kusemista pakkasella.
Niin oli ennen kuin alettiin opettamaan elintarvikkeiden työntämistä peräaukkoon. Sanoinhan juuri että ellei ole tärkeämpää. Suomi ei nouse pervoilulla. Voisi sanoa että pitäisi oikeita töitä tehdä teoreetikoidenkin.
 
Niin oli ennen kuin alettiin opettamaan elintarvikkeiden työntämistä peräaukkoon. Sanoinhan juuri että ellei ole tärkeämpää. Suomi ei nouse pervoilulla. Voisi sanoa että pitäisi oikeita töitä tehdä teoreetikoidenkin.

Ei tässä ole kyse mistään pervoilusta, vaan ihan siitä yleensä ottaen pornon tutkimisesta.
Pornon tutkiminen on osa seksuaalisuuden tutkintaa. Seksuaalisuus taaskin on erittäin merkittävä asia yhteiskunnassa, joka vaikuttaa esimerkiksi ihmisten pariutumiseen. Joka taaskin vaikuttaa muun muassa siihen, että kuinka paljon tähän meidän yhteiskuntaan syntyy vauvoja. Asia, jonka nykytilanne on niin huolestuttava, että on tainnut useampi hallituksenkin edustaja kommentoida asiaa tässä viimeisen muutaman vuoden aikana.
 
Ei tässä ole kyse mistään pervoilusta, vaan ihan siitä yleensä ottaen pornon tutkimisesta.
Pornon tutkiminen on osa seksuaalisuuden tutkintaa. Seksuaalisuus taaskin on erittäin merkittävä asia yhteiskunnassa, joka vaikuttaa esimerkiksi ihmisten pariutumiseen. Joka taaskin vaikuttaa muun muassa siihen, että kuinka paljon tähän meidän yhteiskuntaan syntyy vauvoja. Asia, jonka nykytilanne on niin huolestuttava, että on tainnut useampi hallituksenkin edustaja kommentoida asiaa tässä viimeisen muutaman vuoden aikana.
Ja mikään tuosta ei johdu siitä että on tutkittu liian vähän pornoa. Afrikka täyttyy vaikkeivat tutki pornoa. Sen tutkiminen on yhtä turhaa kuin öh en keksi mitään yhtä turhaa. Tekisi mieleni huutaa koska rahaa tärvätään jonninjoutavaan paskaan samaan aikaan kun vanhukset makaavat paskat vaipoissa. Euroopassa riehuu sota ja täällä mielenterveyspotilas opettaa yliopistossa ruoan työntämistä perseeseen. Ihan oikeasti, mitä vittua.
 
Ja mikään tuosta ei johdu siitä että on tutkittu liian vähän pornoa. Afrikka täyttyy vaikkeivat tutki pornoa. Sen tutkiminen on yhtä turhaa kuin öh en keksi mitään yhtä turhaa. Tekisi mieleni huutaa koska rahaa tärvätään jonninjoutavaan paskaan samaan aikaan kun vanhukset makaavat paskat vaipoissa. Euroopassa riehuu sota ja täällä mielenterveyspotilas opettaa yliopistossa ruoan työntämistä perseeseen. Ihan oikeasti, mitä vittua.

Voi hyvinkin olla, että tutkimalla pornoa opitaan jotain sellaista, minkä perusteella voidaan selvittää syitä tuolle syntyvyyden laskulle. Tuskin pornon tutkiminen yksistään tuo niitä vastauksia, mutta se voi hyvinkin olla osa sitä kokonaisuutta.
Tuo on kuitenkin se, miten tieteellinen tutkimus usein toimii. Me ei ennalta tiedetä, että mitkä tutkimuslinjat johtavat niihin läpimurtoihin. Jonka takia pyritään tutkimaan asioita erittäin laajalla skaalalla ja sitten kun joku tärppää, niin syvennytään siihen tarkemmin.
 
Kuten tuossa jo aiemmin totesin, se, että siinä se luennoitsija käyttää jotain omaa materiaalia, voi olla ongelmallista.

Mutta porno yleensä ottaen, joo kyllä kuuluu yliopiston oppiaineisiin. Lähtökohtaisesti kaikki porno mikä on laillista on ok materiaalia yliopiston kursseille.
Ymmärrän närkästymisesi kun kerroin, että vihannesten perseseen työntäminen ei mielestäni kuulu yliopistokoulutukseen.

Kerro mitä opiskelijat hyötyvät ja mitkä mielestäsi ovat tärkeimmät asiat joita esineiden perseeseen työntämisen ja runkaamisen katselulla he oppivat?
Taidetta vai pornoa?
 
Ymmärrän närkästymisesi kun kerroin, että vihannesten perseseen työntäminen ei mielestäni kuulu yliopistokoulutukseen.

Kerro mitä opiskelijat hyötyvät ja mitkä mielestäsi ovat tärkeimmät asiat joita esineiden perseeseen työntämisen ja runkaamisen katselulla he oppivat?
Taidetta vai pornoa?

En ollut seuraamassa kyseistä luentoa, tai ylipäätänsä kyseistä kurssia, joten en nyt pysty ilman kontekstia sanomaan, että mitä tuosta oppivat.
 
Ei tässä ole kyse mistään pervoilusta, vaan ihan siitä yleensä ottaen pornon tutkimisesta.
Pornon tutkiminen on osa seksuaalisuuden tutkintaa. Seksuaalisuus taaskin on erittäin merkittävä asia yhteiskunnassa, joka vaikuttaa esimerkiksi ihmisten pariutumiseen. Joka taaskin vaikuttaa muun muassa siihen, että kuinka paljon tähän meidän yhteiskuntaan syntyy vauvoja. Asia, jonka nykytilanne on niin huolestuttava, että on tainnut useampi hallituksenkin edustaja kommentoida asiaa tässä viimeisen muutaman vuoden aikana.
Ilman tutkimustietoa voin kertoa, että peräaukkoon tungetut kesäkurpitsat eivät lisää syntyvyyttä.

Toki yliopiston käynyt kieltää väiteeni ja mieskin voi synnyttää.
 
Ilman tutkimustietoa voin kertoa, että peräaukkoon tungetut kesäkurpitsat eivät lisää syntyvyyttä.

Toki yliopiston käynyt kieltää väiteeni ja mieskin voi synnyttää.

Jälleen kerran, puhun yleisesti ottaen pornon tutkimisesta yliopistoissa, en mistään yhdestä, todennäköisesti kontekstista irroitetusta, yksityiskohdasta tuohon liittyvässä luennossa.
 
Voi hyvinkin olla, että tutkimalla pornoa opitaan jotain sellaista, minkä perusteella voidaan selvittää syitä tuolle syntyvyyden laskulle. Tuskin pornon tutkiminen yksistään tuo niitä vastauksia, mutta se voi hyvinkin olla osa sitä kokonaisuutta.
Tuo on kuitenkin se, miten tieteellinen tutkimus usein toimii. Me ei ennalta tiedetä, että mitkä tutkimuslinjat johtavat niihin läpimurtoihin. Jonka takia pyritään tutkimaan asioita erittäin laajalla skaalalla ja sitten kun joku tärppää, niin syvennytään siihen tarkemmin.
Höpsis. Etukäteen jokainen tiedemies pystyy sanomaan, missä tarvitaan edistystä että tulee läpimurto. Kun nyt ollaan persaukinen maa, niin hyödyllisempää olisi tutkia ihan oikeita tieteitä eikä paskaa. Kirjaimellisesti, pyllystä tulee paskaa myös kurpitsalla masturboidessa. Parempi olisi tutkia miten kalliiksi näiden turhakkeiden kouluttaminen ja elättäminen tulee.
 
Höpsis. Etukäteen jokainen tiedemies pystyy sanomaan, missä tarvitaan edistystä että tulee läpimurto. Kun nyt ollaan persaukinen maa, niin hyödyllisempää olisi tutkia ihan oikeita tieteitä eikä paskaa. Kirjaimellisesti, pyllystä tulee paskaa myös kurpitsalla masturboidessa. Parempi olisi tutkia miten kalliiksi näiden turhakkeiden kouluttaminen ja elättäminen tulee.

Ei todellakaan pysty. Lisäksi valtaosa kaikista tiedemiehistä tietää tuon ja ovat ensimmäisinä myöntämässä sen.
 
En ollut seuraamassa kyseistä luentoa, tai ylipäätänsä kyseistä kurssia, joten en nyt pysty ilman kontekstia sanomaan, että mitä tuosta oppivat.
Koska tunnut ymmärtävän, kerro mitä hyötyä on voinut tulla?
Ei todellakaan pysty. Lisäksi valtaosa kaikista tiedemiehistä tietää tuon ja ovat ensimmäisinä myöntämässä sen.
Minäkin pystyn. Aseet, fuusioenergia, syöpätutkimus, tietotekniikka, kaivostekniikka, on loputtomasti tutkittavaa jossa etenemällä ihmisten elämä paranee ja voimme rikastua. Ja sitten on hömppää joka vie rahat ja on hyödytöntä.
 
Jälleen kerran, puhun yleisesti ottaen pornon tutkimisesta yliopistoissa, en mistään yhdestä, todennäköisesti kontekstista irroitetusta, yksityiskohdasta tuohon liittyvässä luennossa.
Niin, et siis halua keskustella tästä opettajasta joka esitti oppilailleen itsetekemänsä itsetyydytysvideon jota jakaa maksullisella pornokanavalla?
Et kuitenkaan näe siinä mitään väärää tai tuomittavaa jos oikein sinua tulkitsen?
 
Koska tunnut ymmärtävän, kerro mitä hyötyä on voinut tulla?

Juurihan tuossa aiemmin selitin, että miten pornon tutkiminen liittyy seksuaalisuuden tutkimiseen ja miten taaskin seksuaalisuudella on merkittävä rooli siinä, että miten yhteiskunta kehittyy.

Minäkin pystyn. Aseet, fuusioenergia, syöpätutkimus, tietotekniikka, kaivostekniikka, on loputtomasti tutkittavaa jossa etenemällä ihmisten elämä paranee ja voimme rikastua. Ja sitten on hömppää joka vie rahat ja on hyödytöntä.

Nuo eivät ole niinkään mitä tutkia, vaan sitä, että mitä lopputuloksia toivot. Vaikeampaa on tietää se, että mitä pitää tutkia, jotta saadaan parannuksia noissa asioissa.
 
Niin, et siis halua keskustella tästä opettajasta joka esitti oppilailleen itsetekemänsä itsetyydytysvideon jota jakaa maksullisella pornokanavalla?
Et kuitenkaan näe siinä mitään väärää tai tuomittavaa jos oikein sinua tulkitsen?

Siis mähän olen jo pariin otteeseen sanonut, että se, että luennoitsija käyttää omaa materiaalia voi olla ongelmallista.
 
Juurihan tuossa aiemmin selitin, että miten pornon tutkiminen liittyy seksuaalisuuden tutkimiseen ja miten taaskin seksuaalisuudella on merkittävä rooli siinä, että miten yhteiskunta kehittyy.



Nuo eivät ole niinkään mitä tutkia, vaan sitä, että mitä lopputuloksia toivot. Vaikeampaa on tietää se, että mitä pitää tutkia, jotta saadaan parannuksia noissa asioissa.
Eikun sinua pyydettiin kertomaan tuosta kurpitsaperseilystä, mitä hyötyä? Jokainen olisi osannut itsekin etsiä vastaavaa. Mitä hyötyä oli oman pervoilun esittelystä vai oliko vain pervon fantasian toteutuminen?

Vaikka miten kääntelet niin minun esimerkit ovat 100% varmuudella hyödyllisiä. Sinä viljelet sanoja ehkä, voi olla, mahdollisesti, emme ole varmoja. Jo naistutkimuksen korvaaminen asetutkimuksella saisimme tulosta, uskottavuutta ja turvallisuutta. Ihan esimerkkinä.

Yliopistoihin voisi laittaa alaikärajan ja pakollisen työkokemuksen. Nyt voi opiskella vuositolkulla tietämättä mitään oikeasta tyelämästä.
 
Viimeksi muokattu:
Eikun sinua pyydettiin kertomaan tuosta kurpitsaperseilystä, mitä hyötyä? Jokainen olisi osannut itsekin etsiä vastaavaa. Mitä hyötyä oli oman pervoilun esittelystä vai oliko vain pervon fantasian toteutuminen?

En tiedä kuinka monta kertaa tämä pitää nyt vääntää rautalangasta, mutta tuo yhden videon näyttäminen on vain osa sitä isompaa kokonaisuutta. En tiedä, että onko tuolla yhdellä yksityiskohdalla jotain positiivista vaikutusta mihinkään, mutta pidän tuota koko aihepiirin tutkimista hyödyllisenä ja hyvänä asiana. Mutta ei ole mitenkään järkevää tai hedelmällistä kiskoa irti yksittäisiä yksityiskohtia irti siitä koko kontekstista ja sitten alkaa valittamaan niistä pienistä yksityiskohdista.
Oli kyse sitten tuosta pornon tutkimisesta tai vaikkapa sen syöpälääkkeen kehittämisestä
Vaikka miten kääntelet niin minun esimerkit ovat 100% varmuudella hyödyllisiä. Sinä viljelet sanoja ehkä, voi olla, mahdollisesti, emme ole varmoja. Jo naistutkimuksen korvaaminen asetutkimuksella saisimme tulosta, uskottavuutta ja turvallisuutta. Ihan esimerkkinä.
Jälleen kerran, sä et kerro mitä pitää tutkia, sulla on vain toivelista siitä, että mihin lopputuloksiin sillä tutkimuksella päästään.
Eli sen sijaan, että sanot ”syöpätutkimus”, niin kerro, että mikä on se se syöpätutkimuksen haara, johon pitää laittaa paukkuja, jotta se seuraava läpimurto saadaan. Onko se eksomit? Mikrobiomi tutkimus? Soluterapia? mRNA rokotteet? Immunoterapia?
Puhumattakaan sitten vielä, että mikä tarkemmin mikä suunta noiden sisältä?
 
Eli sen sijaan, että sanot ”syöpätutkimus”, niin kerro, että mikä on se se syöpätutkimuksen haara, johon pitää laittaa paukkuja, jotta se seuraava läpimurto saadaan. Onko se eksomit? Mikrobiomi tutkimus? Soluterapia? mRNA rokotteet? Immunoterapia?
Puhumattakaan sitten vielä, että mikä tarkemmin mikä suunta noiden sisältä?
Kaikki noi on hyödyllisempää, kuin esineiden tunkeminen takapuoleen.
 
En tiedä kuinka monta kertaa tämä pitää nyt vääntää rautalangasta, mutta tuo yhden videon näyttäminen on vain osa sitä isompaa kokonaisuutta. En tiedä, että onko tuolla yhdellä yksityiskohdalla jotain positiivista vaikutusta mihinkään, mutta pidän tuota koko aihepiirin tutkimista hyödyllisenä ja hyvänä asiana. Mutta ei ole mitenkään järkevää tai hedelmällistä kiskoa irti yksittäisiä yksityiskohtia irti siitä koko kontekstista ja sitten alkaa valittamaan niistä pienistä yksityiskohdista.
Oli kyse sitten tuosta pornon tutkimisesta tai vaikkapa sen syöpälääkkeen kehittämisestä

Jälleen kerran, sä et kerro mitä pitää tutkia, sulla on vain toivelista siitä, että mihin lopputuloksiin sillä tutkimuksella päästään.
Eli sen sijaan, että sanot ”syöpätutkimus”, niin kerro, että mikä on se se syöpätutkimuksen haara, johon pitää laittaa paukkuja, jotta se seuraava läpimurto saadaan. Onko se eksomit? Mikrobiomi tutkimus? Soluterapia? mRNA rokotteet? Immunoterapia?
Puhumattakaan sitten vielä, että mikä tarkemmin mikä suunta noiden sisältä?
Hyvä hyvä, loistavia ehdotuksia. Paljon parempia kuin pornon tutkiminen. Entä miten ydinaseen saisi räjähtämään siilossaan ilman tietoa tekijästä? Se olisi sadan miljardin keksintö. Valtio asettaa suuntaviivat, asiantuntijat yksityiskohdat.

Voinemme todeta että on parempia kohteita rahoitukselle kuin porno. Sitten kun olemme velattomia, voi hömppäänkin vähän laittaa rahaa.
 
Kaikki noi on hyödyllisempää, kuin esineiden tunkeminen takapuoleen.

Niihin myös käytetään tolkuttomasti enemmän aikaa ja resursseja kuin siihen, että yksi luennoitsija näytti jonkun muutaman minuutin videon yhdellä luennolla.
Oikeasti, tämä valituksen määrä tuosta videosta on menettänyt aikalailla kaiken suhteellisuuden tajun.
 
Niihin myös käytetään tolkuttomasti enemmän aikaa ja resursseja kuin siihen, että yksi luennoitsija näytti jonkun muutaman minuutin videon yhdellä luennolla.
Oikeasti, tämä valituksen määrä tuosta videosta on menettänyt aikalailla kaiken suhteellisuuden tajun.
Pikemminkin toi kiteyttää ja on yksi esimerkki siitä mikä kaikki suomalaisessa yliopistokoulutuksessa ja valtion rahoilla tehtävässä tutkimuksessa on pielessä.
 
Pikemminkin toi kiteyttää ja on yksi esimerkki siitä mikä kaikki suomalaisessa yliopistokoulutuksessa ja valtion rahoilla tehtävässä tutkimuksessa on pielessä.

Ei vaan päinvastoin. Se, että kaikessa kritiikissä sä joudut yhä uudestaan ja uudestaan toistamaan vain tuota vihannesten työntämistä perseeseen sen sijaan, että kommentoisit noita muita osia mun kommenteista, vain osoittaa, että tuo sun kritiikki nojaa todellakin vain tuollaiseen yhteen yksityiskohtaan.
Toki on raflaavaa nostaa esiin joku tuollainen yksityiskohta, mutta ei se mitenkään kerro sitä koko kuvaa.
 
Ei vaan päinvastoin. Se, että kaikessa kritiikissä sä joudut yhä uudestaan ja uudestaan toistamaan vain tuota vihannesten työntämistä perseeseen sen sijaan, että kommentoisit noita muita osia mun kommenteista, vain osoittaa, että tuo sun kritiikki nojaa todellakin vain tuollaiseen yhteen yksityiskohtaan.
Toki on raflaavaa nostaa esiin joku tuollainen yksityiskohta, mutta ei se mitenkään kerro sitä koko kuvaa.
Minäkin kyllä epäilen että tämä oli vain jäävuoren huippu. Kun kerran oppi on myös että mieskin voi synnyttää niin koko läpimätä yliopistojärjestelmä tulisi perata juurta jaksain. Alkaa olla jo samanlaista sadunkerrontaa kuin kirkossa.
 
Siis mähän olen jo pariin otteeseen sanonut, että se, että luennoitsija käyttää omaa materiaalia voi olla ongelmallista.
Mutta et halua ottaa mitään kantaan puheessaolevaan asiaan, "voi olla ongelmaista".
Etkö näe mitään suoraa ongelmaa siinä jos opettaja näyttää oppilailleen omia rukkuvideoitaan? Onko tälläinen normaalia kouluissa näytettävää pornoa kuten olet antanut ymmärtää?

Kerro nyt suoraan ja rehellisesti; hyväksytkö lastesi, vaikka olisivat täysi-ikäisiä, opettajaksi henkilön joka esittää kurssilaan kesäkurpitsan perseeseen työntämisen ja runkaamisen laukeamiseen asti soveliaaksi opettamaan yliopistossa?

Hakisitko itse tuolle kurssille opintopisteiden, vaiko halu tutustua kesäkurpitsan monipuolisen käyttötarkoituksen opiskelun takia?
 
Minäkin kyllä epäilen että tämä oli vain jäävuoren huippu. Kun kerran oppi on myös että mieskin voi synnyttää niin koko läpimätä yliopistojärjestelmä tulisi perata juurta jaksain. Alkaa olla jo samanlaista sadunkerrontaa kuin kirkossa.

Niin no, mikä on sun määritelmä "miehelle"? Jos on henkilö, jolla on XY-kromosomit, niin sitten tämä voi tulla sulle yllätyksenä, mutta silloin mies voi synnyttää. Siis ei todellakaan kaikki miehet, mutta osa miehistä.
 
Niin no, mikä on sun määritelmä "miehelle"? Jos on henkilö, jolla on XY-kromosomit, niin sitten tämä voi tulla sulle yllätyksenä, mutta silloin mies voi synnyttää. Siis ei todellakaan kaikki miehet, mutta osa miehistä.
Ei ole mitään minun määritelmää, vaan jo alakoulussa opettu uros, naaras ja kehityshäiriöiset.
 
Mutta et halua ottaa mitään kantaan puheessaolevaan asiaan, "voi olla ongelmaista".
Etkö näe mitään suoraa ongelmaa siinä jos opettaja näyttää oppilailleen omia rukkuvideoitaan? Onko tälläinen normaalia kouluissa näytettävää pornoa kuten olet antanut ymmärtää?

Kerro nyt suoraan ja rehellisesti; hyväksytkö lastesi, vaikka olisivat täysi-ikäisiä, opettajaksi henkilön joka esittää kurssilaan kesäkurpitsan perseeseen työntämisen ja runkaamisen laukeamiseen asti soveliaaksi opettamaan yliopistossa?

Hakisitko itse tuolle kurssille opintopisteiden, vaiko halu tutustua kesäkurpitsan monipuolisen käyttötarkoituksen opiskelun takia?

En ota kantaa, koska en tiedä kyseisen tapauksen yksityiskohtia niin hyvin, että voisin sanoa suoraan, että oliko toiminta OK vai ei.
Varoitettiinko oppilaita etukäteen sisällöstä, oliko heillä mahdollisuus skipata kyseinen luento ilman, että esim. arvosanat kärsivät. Miten kyseinen luennoitsija kehysti videon, mikä sen rooli oli koko kurssin kontekstissa, miten luennoitsija muuten käyttäytyi opiskelijoita kohtaan, jne. jne. jne.
Kaikki nuo merkkaavat siihen lopputulokseen, mutta en näe, että tuollaisen videon näyttäminen jotenkin automaattisesti tekisi kyseisestä luennoitsijasta epäsopivan.
 
Ei ole mitään minun määritelmää, vaan jo alakoulussa opettu uros, naaras ja kehityshäiriöiset.
Niin siis, eli kuinka monta sukupuolta olikaan? Kaksi vai enemmän?
Jos sukupuolia on vain kaksi, niin sitten miehet voivat synnyttää. Tai muussa tapauksessa kiinnostaisi tietää suht tarkka määritelmä sille, että mikä on "mies".
 
Niin no, mikä on sun määritelmä "miehelle"? Jos on henkilö, jolla on XY-kromosomit, niin sitten tämä voi tulla sulle yllätyksenä, mutta silloin mies voi synnyttää. Siis ei todellakaan kaikki miehet, mutta osa miehistä.
Siirrät nyt keskustelun asiasta toiseen etkä suostu vastaamaan esitettyihin kysymyksiin. Turha asiasta keskustella enempää jos miehetkin voi synnytää.

Jotain tuttua:
 
Siirrät nyt keskustelun asiasta toiseen etkä suostu vastaamaan esitettyihin kysymyksiin. Turha asiasta keskustella enempää jos miehetkin voi synnytää.
Siis juurihan mä vastasin niihin sun kysymyksiin.

Mutta todellakin, jos olet sitä mieltä, että miehet eivät voi synnyttää, niin sitten haluan tietää että:
1. Oletko sitä mieltä, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi?
2. Jos vastaus ekaan kysymykseen on että ei, niin sitten haluan tietää, että mikä on sun määritelmä sanalle "mies". Jotta voidaan tutkia, että kuinka pätevä tuo väite on.
 
Niin siis, eli kuinka monta sukupuolta olikaan? Kaksi vai enemmän?
Jos sukupuolia on vain kaksi, niin sitten miehet voivat synnyttää. Tai muussa tapauksessa kiinnostaisi tietää suht tarkka määritelmä sille, että mikä on "mies".
Kerro toki miten terve uros voi synnyttää. Minulla ei edelleenkään ole omaa määritelmää, tiede on määritellyt uroksen ja naaraan erot. Kysytkö tosissasi mitä eroa niillä on?

Olisitko ystävällinen ja vastaisit atobeelle, nyt vain kiertelet.
 
Kerro toki miten terve uros voi synnyttää. Minulla ei edelleenkään ole omaa määritelmää, tiede on määritellyt uroksen ja naaraan erot. Kysytkö tosissasi mitä eroa niillä on?

Olisitko ystävällinen ja vastaisit atobeelle, nyt vain kiertelet.

Siis kyse ei ollut mistään "terveestä uroksesta" vaan miehestä.
Haluan todellakin, että sä kerrot mulle sen määritelmän, minkä itse näet "miehenä", jotta voit tehdä tuon väitteen, että miehet eivät voi synnyttää.
Toistaen:
1. Onko sukupuolia kaksi vai enemmän?
2. Jos niitä on vain kaksi, niin mikä on se sun (tai sun miestä tieteen) määritelmä "miehelle"?
 
Siis kyse ei ollut mistään "terveestä uroksesta" vaan miehestä.
Haluan todellakin, että sä kerrot mulle sen määritelmän, minkä itse näet "miehenä", jotta voit tehdä tuon väitteen, että miehet eivät voi synnyttää.
Toistaen:
1. Onko sukupuolia kaksi vai enemmän?
2. Jos niitä on vain kaksi, niin mikä on se sun (tai sun miestä tieteen) määritelmä "miehelle"?
Hyvä on. 2 sukupuolta. Mieheksi kutsutaan ihmisurosta.

On nyös kehityshäiriöitä, ihan yhtä rakkaita lapsia hekin joilla sellainen on.
 
Miten määrittelet ”ihmisuroksen”?
Pahoittelen mutta nyt vihellän pelin poikki koska kyselet alakoulun oppimäärästä tietoa. Ota itse selvää jollet tiedä. veikkaan että tiedät.

Minä en määrittele, tiede on määritellyt.

Atobee odottaa vastaustasi edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
En ota kantaa, koska en tiedä kyseisen tapauksen yksityiskohtia niin hyvin, että voisin sanoa suoraan, että oliko toiminta OK vai ei.
Varoitettiinko oppilaita etukäteen sisällöstä, oliko heillä mahdollisuus skipata kyseinen luento ilman, että esim. arvosanat kärsivät. Miten kyseinen luennoitsija kehysti videon, mikä sen rooli oli koko kurssin kontekstissa, miten luennoitsija muuten käyttäytyi opiskelijoita kohtaan, jne. jne. jne.
Kaikki nuo merkkaavat siihen lopputulokseen, mutta en näe, että tuollaisen videon näyttäminen jotenkin automaattisesti tekisi kyseisestä luennoitsijasta epäsopivan.
Tuota, miksi sisällöstä pitäisi etukäteen varotella mitään tai miksi pitäisi olla mahdollisuus skipata joku luento jos se on määrätty pakolliseksi?

Yliopisto on täysin vapaaehtonen paikka käydä, kuten myös yksittäinen kurssi. Ei tuolla kukaan ole kirveen kanssa pakottamassa istumaan luennolla. Jollei käy kurssia niin sitte voi olla, että jää tutkinto saamatta, mutta tutkintojen suorittaminenkaan ei ole kenellekkään pakollista.

Toinen asia on se, kuinka merkityksellistä tälläisen asian opettaminen on ja onko kurssi tai koko tutkinto turha, mutta jostain yksittäisestä luennosta on ihan turha parkua kun kaikki on vapaaehtoista.

Tääkin vaikuttaa niin oudolta kohulta, että vaikea ottaa tän spesifimmin kantaa kun tuntee suomen uutisoinnin tason.
 
Hyvin taitavasti siirsit taas keskustelun muuhun aiheeseen opettajan runkkuvideoista.

Onko moinen käytäntö mielestäsi soveliasta minkään oppilaitoksen opettajalta?
Jos se kuuluu opinto oppaan mukaisten oppimistavoitteiden edistämiseen sekä opinto oppaassa kerroittuihin kurssi sisältöihin, niin kyllä se silloin on soveliasta. Siitä on sillon turha yhdenkään opiskelijan parkua, kursseilla ei ole pakko olla, tutkintoja ei ole pakko suorittaa.

Tässä keskustelussa ei mitenkään erotella sitä onko tuollainen kurssi ylipäätään tarpeellinen, ja opettiko opettaja kurssin sisällön vierestä asioita.
 
Nytkiksen kyselystä pari kohtaa

“Joskus on välttämätöntä käyttää väkivaltaa
tullakseen kunnioitetuksi"


Täysin samaa mieltä oli mies ikäryhmästä riippuen 0-8%, 18-24 vuotiaista tuo 8%



“Naiset voivat ansaita heihin kohdistuvan
väkivallan esimerkiksi tietynlaisella pukeutumisella, käytöksellä
tai ulkonäöllä”


Mutta jos naisesta kyse, niin miehistä 4-7% täysin samaa mieltä, 18-2v oli tässä tuo 4%

Olisko nuorilla miehillä tuo itsetunto herkillä,

Päälle sitten jokseenkin samaa mieltä, ja huomioita että miesten mielestä naisiin kohdistuva väkivalta on aina väärin, täysin samaa mieltä yli 60 % ja vähintään jokseenkin samaa mieltä n 90% nuorimmat taisi olla niukasti alle, osa reilusti yli.

Ja miehet ovat halukkaita ottaa vastuuta asiasta, vaikka eivät ajattele että vain miehet olisi väkivaltaisia, sillä n 80% miehistä jokseenkin samaa mieltä tai enemmän että miesten pitäisi ottaa suurempi naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa.

Tutkimuksessa ei selvitetty kuinka moni vastaajista on esim viiteen vuoteen ollut väkivaltainen ja kuinka kuinka moni naista kohtaan, saati eroteltu fyysinen, seksuaalisesta härinnäistä/ahdistelusta.
Noita prosentteja ei kannata oikeastaan siteerata ollenkaan, jo aineiston keruussa on nähdäkseni aivan hirvittäviä ongelmia mikä altistaa esim. laitaoikeiston false flaggaukselle tai jonkun tietyn ihmisryhmän ylikorostuneisuuteen.

Noin parin minuutin miettimisellä tätä asiaa voisi tutkia ihan tilastokeskukselta saadulla satunnaisotoksella ihmisistä ,mitkä vastaavat kyselytutkimukseen. Otoksia voisi olla vähintään kaksi, missä toisessa kysytään miehiin ja toisiin naisiin koskien samat kysymykset, minkä jälkeen katsotaan ovatko vastaukset tilastollisesti merkitsevästi eriäviä kun katsotaan molempien otosten taustamuuttujat huomioon.

Tässä ei ehkä täydellinen mutta parempi tutkimusasetelma aiheeseen.
 
Toihan oli aivan mahtava ja oikein yliopistollinen tempaus. Seuraavalla kurssilla voidaan sitten käydä läpi lehtiä ja somea että miten moni suomalainen ajatteli viikon aikana toistuvasti kurpitsaa takapuolessa, ja miten kommarit taas kerran kömpi koloistaan vaatimaan yliopistolta rahat pois koska opettavat vääriä asioita. Aivan mahtavaa.
 
Hyvin taitavasti siirsit taas keskustelun muuhun aiheeseen opettajan runkkuvideoista.

Onko moinen käytäntö mielestäsi soveliasta minkään oppilaitoksen opettajalta?
Neuvostoliitto taisi nostaa synnyttävän miehen keskusteluun.

Eikö hän jo vastannut, että oman videon käyttö oli kyseenalaista.

Pitäisikö sinusta kenen määrätä, mitä yliopisto tutkii?
 
Tässä kun ihmiset jankuttaa omasta videosta, niin oliko ongelma nimenomaan siinä, että video oli oma? Miltä tämä keskustelu näyttäisi, mikäli video olisi ollut sisällöltään sama, mutta esiintyjä olisikin ollut joku muu? Toinen kysymys tuosta vapaaehtoisuudesta: entäs sama sisältö yhdeksännen luokan valinnaisella kurssilla?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 484 427
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom