Mikä hiton virheellinen väite? Itsekin epäsuorasti myönsit, että asiahan on juuri noin alkamalla puhua täsmälleen ennakoimallani tavalla kysymystä kiertäen palkka-armeijasta tai ainakin yleistä asevelvollisuutta vastaan. Aniharva feministi kannattaa naisille asevelvollisuutta, joka on eri asia kuin palkka-armeija, jota monet... miksi minä toistan sinulle samaa asiaa kolmatta kertaa? Jos ei mene jakeluun, niin ei voi mitään.Tarkoituskenani ei siis ollut ottaa kantaa siihen, miten meidän asevelvollisuus tulisi järjestää. Pointtini oli virheellinen väitteesi siitä, että "aniharva feministi" esittää naisille asevelvollisuutta.
Sinun tuntemasi feministit ovat tässä yhdentekevä asia ja pelkkää anekdootillista todistelua. Todellisuus nähdään feministien teorioista, agendalistoista ja heidän esille nostamistaan tai ei nostamistaan asioista. Kyseinen epäkohta on suurin tasa-arvo-ongelma maassamme, koska se on niin valtavan kokoinen ja kategorinen, mutta feministien sille osoittama huomio on marginaalisen pientä. Jos joku Rosa Meriläinen avautuu asiasta hyvin harvana viiteryhmänsä edustajana, niin hän puhuu palkka-armeijasta, kuinkas muutenkaan. Rusinat pullasta, minulle, minulle, minulle. Feminismi on naisten eturyhmäajattelua ja eduntavoitteluajattelua.
Tässä tunnettu feministi Eva Biaudet kertoo, mikä hänen mielestään on asevelvollisuuden tasa-arvo-ongelma (Naisia sorretaan, kun on niin vaikea päästä armeijaan ja lääkärintarkastuskin on maksullinen toisin kuin pojilla.). Katso ja tule sitten juttelemaan lisää, jos on vielä aiheesta jotain asiaa.
Yleisen asevelvollisuuden kannatus on hieman yli 50 prosenttia. Vaikka se olisi vähän allekin, niin silti se on käytännössä enemmistö, koska jokainen sitä kannattamaton ei vetäisi ruksia siihen palkka-armeijan kohdalle, koska sellainen on aina vaikeampaa tavallaan sitoutua valintaan kuin vain kertoa, ettei jostain välitä.Jos otetaan lähtökohdaksi tuo "selvä demokraattinen valinta", olen asevelvollisuudesta kanssasi täysin samaa mieltä.
Ja tärkeimpänä: näin nyt on. Tasa-arvo ei ole sitä, että pelataan joillain fiktiivisillä "jos näin olisi joskus tulevaisuudessa ehkä" -korteilla, vaan nykyhetken tilanteella. Eihän sellainenkaan toimisi, että sanoisi, että "en kannata samaa palkkaa samasta työstä tällä alalla, vaan kannatan sitä, että robotit tekisivät nämä työt". Tässä on ihan sama juttu. Joko haluaa sen tasa-arvon tai ei halua. Suurin osa feministeistä ei halua, koska se heikentäisi naisten asemaa sitä kautta, että se tuottaisi sellaisen kokemuksen, jota useimmat naisista eivät halua, ja se olisi 6-12 kk pois työelämästä tai opiskeluista eli se maksaisi rahallisestikin.
Monikin asia on aika perseestä, mutta ei niissä sen takia rajata velvollisuuksia sukupuolen mukaan. Ei tuo liity koko asiaan mitenkään. Meillä on asevelvollisuus, ja niin pitkään kuin on, niin tasa-arvon kannalta sen pitäisi koskea kaikkia kynnelle kykeneviä sukupuolesta riippumatta. Asiassa ei ole mitään muuta olennaista tämän ketjun kontekstissa.Tuo aiempi kommenttini, mitä siteerasit, se lähti taas siitä näkökulmasta että nykyinen systeemi on melkoista saissea muustakin kuin tasa-arvon näkökulmasta ja lähtökohtaisesti sitä tulisi muutta.
Viimeksi muokattu: