mun mielipidettä on kyselty olympialaisten nyrkkeilykohuun ja tässä se tulee:
neljä asiaa: naisviha, transfobia, rasismi ja IBAn halu mustamaalata Kansainvälistä Olympiakomiteaa ja World Boxingia. niistä tässä ”kohussa” on kyse.
IBA hyllytti Algerian ja Taiwanin nyrkkeilijät pois MM-kisoista 2023, koska he eivät täyttäneet ”kelpoisuusvaatimuksia”. IBAn tekemien testien todenmukaisuus on kyseenalainen.
IBA on korruptoitunut liitto, joka haluaa aiheuttaa kohuja. sitä johtaa venäläinen Umar Kremljov, joka saattaa olla yksi vaikutusvaltaisempia urheilujohtajia somessa 3,7milj seuraajalla. IBA potkittiin pois olympialaisista Rion tuomariskandaalin jälkeen.
nyt Algerian Khelif on joutunut järkyttävän maalituksen kohteeksi, jossa argumetointi on ”mies hakkaa naisia kehässä” ilman mitään todisteita - IBAn yllyttämänä.
Khelifillä on luonnollisesti korkeampi testosteroni taso. World Athletics järjestön mukaan noin seitsemällä tuhannesta naisurheilijasta on luonnollisesti korkeampi testotaso (toinen kuva)
miksi kohua ei noussut kun Mira Potkonen löi hänet 5-0? miksei kohua noussut kun Tokion olympialaisissa Kellie Harrington voitti hänet?
ja monet muut? Olen itse myös nähnyt nämä nyrkkeilijät ja minun silmään heissä ei ollut mitään outoa. Tokion olympialaisissa molemmat naiset otteli ilman kohuja.
olin todella hämmentynyt italialaisen Angelan luovutuksesta 46 sekunnin jälkeen. lyönti johon ottelu päättyi ei mielestäni ollut ihmeellinen. tämä ei ollut Angelan ensimmäinen ”outo” luovutus. joten mielestäni luovutus kertoi enemmän italialaisesta, kun Algerian Khelifistä.
ulkonäkö ei tee kenestäkään miestä.
yhteenveto: osa miehistä tulee puolustaa naisten urheilua kun se ajaa heidän omaa agendaa esim naisvihaa, transfobiaa tai valtaa. me kaikki kasvetaan naisvihan alla ja se vaatii kovaa itsereflektointia tunnistaa ja päästä siitä pois.
Naisviha ilmenee asenteissa, puheissa ja teoissa, jotka väheksyy ja halveksii naisia.
vielä lopuksi: Suomen Urheilun eettinen keskus vastasi tähän, ettei tälläiset asiat kuulu heille.
eivät halua ottaa kantaa tähän, kuten ei häirintä- tai ahdistelutapauksissa. tavallaan johdonmukaista toimintaa