Ei miehetkään toki kaikista silleen "syty" vaikkei periaatteessa mitään vikaa olisikaan, taidan itsekin olla keskimääräistä nirsompi mies, mutta musta silti näyttää että miesten ja naisten välillä on tuossa asiassa todella massiivinen ero. Itse en taida tuollaista "henkistä yhteyttä" kokea, kun se kuulema on eri asia kuin se että jonkun kanssa on mukavaa olla ja tulee juttuun omana itsenään. Ilmeisesti monilla naisilla on lisäksi se, että noita asioita pystyy kokemaan hyvin harvojen kanssa, mikä vähemmän yllättäen tekee pariutumisesta vaikeaa vaikka valinnanvaraa periaatteessa onkin.
Mutta joka tapauksessa, pointti oli se että elämän yleinen kunnossa oleminen on yllättävänkin pitkälle pariutumisesta irrallinen ja erillinen asia, tarkempi keskustelu taitaa mennä aika pahasti offtopiciksi.
Minäkään en mielestäni koe mitään maagista henkistä yhteyttä vaimoni kanssa, että olisimme samalla tavoin ajattelevia sielunkumppaneita. En tiedä sitten mitä tässä keskustelussa tarkoitetaan tuolla henkisellä yhteydellä; onko se vain yksinkertaisesti se tunne tunteeko vetoa johonkuhun, vaikka ei osaisi sitä selittää.
Henkisellä puolella minuun vaimossani vetoaa:
- iloisuus ja pirskahteleva positiivisuus (toisaalta hän on myös nopeasti ja räiskyvästi vihastuva ja mielensä pahoittava, mutta olen oppinut luovimaan kyseisillä karikoilla esim. esittämällä kritiikkini vähemmän kärkkäästi, tai jopa jättämällä kritiikin sikseen jos tiedän sen olevan jotenkin arka paikka; en esim. koskaan arvostelisi hänen tekemäänsä ruokaa, ei vaikka en tykkäisi)
- hän pitää lapsista ja omaa yleisesti positiivisia ja lämpimiä tunteita
- hänessä on vähän kodin hengettären vikaa, eli omalta osaltaan on valmis pitämään kotiakin kunnossa
- vaikka hän oli suhteemme alkuvaiheessa käytännössä työtön, laiska hän ei ole vaan päinvastoin erittäinkin yritteliäs ja aktiivinen. Nykyisin hän on töissä. Hän ei pidä laiskuudesta (joka toki on minulle joskus ongelma jos pitäisi viedä roskat jne.).
- hän saa minut kokemaan itseni rakastetuksi, eli hän oikeasti välittää minusta ja haluaa olla kanssani, ja hyväksyy minut suunnilleen sellaisena kuin olen, esim. että monesti saatan viettää tuntikausia tietokoneen ääressä (joillekin naisille tämä on ollut ongelma, ovat pitäneet esim. tietokonepeleistä pitämistä erittäin lapsellisena ja epätoivottavana; se ilme kun eräs nainen näki tietokonepöydälläni olleen lentotikun (lentosimulaattoreita yms. varten)).
- luotan häneen, esim. minun olisi vaikea uskoa että hän pettäisi minua, ainakaan nykytilanteessa.
Jos sielunmaisemiamme vertaa, mielestäni meissä on paljon enemmän eroja kuin yhteneväisyyksiä. Olen yleisesti jörömpi enkä yhtä puhelias, vähemmän sosiaalinen, mielenkiintomme kohteet eivät monelta osin kohtaa (esim. mainitut tietokonepelit) jne. Silti viihdymme saman katon alla ja monesti teemme asioita yhdessä, esim. käymme yhdessä kaupassa tai asioilla.