• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
En yleensä ota kovin voimakasta kantaa ennen kuin tiedän asiasta riittävästi. Sitä mieltä kuitenkin olen, että noiden vapaiden pitäisi jakautua enemmän naisten ja miesten kesken kuin mitä nykytilanne on.
Näin vanhan liiton feministinä mietin, mikä itseisarvo tuollainen tasainen jako olisi. Naiset harvemmin näkevät lapsiaan "taakkana" ja varmasti ihan mieluusti olevat vapaalla isiä enemmän, tuo lienee lapsenkin kehitykselle parempi. Tietty joillekin uraohjuksille ja koti-isille on hyvä tarjota noita vaihtoehtoratkaisuja, mutta tasa-arvoisessa tilanteessa naiset valitsevat lapsien hoidon samoista syistä kuin sen hoitoalankin. Nuo johtuvat biologisista eroista miehen ja naisen välillä. Ne eivät ole ongelmia, muuta kuin jossain harhamaailmassa, jossa sukupuolilla ei ole mitään eroja. Vai voidaanko esim. jonkun simpanssilauman roolit kääntää ympäri, ovatko nekin jonkinlaisia sosiaalisia konstruktioita?
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
215
Siinähän se ongelma oli. Kertokaas miehet, mikä auttaisi.
Ei ole ongelma. Äideillä ja isillä on varsinkin lapsen ekana parina vuonna varsin erilainen rooli kasvatuksessa biologisesti. On vain luonnollista, että äidit hoitavat enemmän. Toki jos tuossa jokin pakko on, niin sitä voitaisiin muuttaa joustavammaksi, mutta nykyinen laki mahdollistaa aika hyvin perheensisäisen valinnanvapauden.

Sitä työnantajan taakkaa voitaisiin taas toisaalta miettiä enemmänkin ja sen oikeudenmukaisuutta, mutta se ei ehkä kuulu tähän ketjuun.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Suomi on maailmanhistorian paras paikka ja aika naiselle. Suomessa on parempi olla nainen kuin mies, naisella on tässä maassa enemmän mahdollisuuksia toteuttaa itseään, omia tarpeitaan ja halujaan kuin miehellä. Ja vähemmän velvollisuuksia. Nainen on tasa-arvoisempi kuin mies.

Feminismi on aatteena ollut ihan ok ja relevantti joskus aiemmin, mutta nykyään se on lähinnä etuoikeutettujen ihmisten turhanpäiväistä kitinää turhanpäiväisistä asioista, ja ihan aiheestakin koko sana herättää ällötysreaktioita.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Näin vanhan liiton feministinä mietin, mikä itseisarvo tuollainen tasainen jako olisi. Naiset harvemmin näkevät lapsiaan "taakkana" ja varmasti ihan mieluusti olevat vapaalla isiä enemmän, tuo lienee lapsenkin kehitykselle parempi. Tietty joillekin uraohjuksille ja koti-isille on hyvä tarjota noita vaihtoehtoratkaisuja, mutta tasa-arvoisessa tilanteessa naiset valitsevat lapsien hoidon samoista syistä kuin sen hoitoalankin. Nuo johtuvat biologisista eroista miehen ja naisen välillä. Ne eivät ole ongelmia, muuta kuin jossain harhamaailmassa, jossa sukupuolilla ei ole mitään eroja. Vai voidaanko esim. jonkun simpanssilauman roolit kääntää ympäri, ovatko nekin jonkinlaisia sosiaalisia konstruktioita?
Ei ole ongelma. Äideillä ja Isillä on varsinkin lapsen ekana parina vuonna varsin erilainen rooli kasvatuksessa biologisesti. On vain luonnollista, että äidit hoitavat enemmän. Toki jos tuossa jokin pakko on, niin sitä voitaisiin muuttaa joustavammaksi, mutta nykyinen laki mahdollistaa aika hyvin perheensisäisen valinnanvapauden.

Sitä työnantajan taakkaa voitaisiin taas toisaalta miettiä enemmänkin ja sen oikeudenmukaisuutta, mutta se ei ehkä kuulu tähän ketjuun.
Just näin.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Siinähän se ongelma oli. Kertokaas miehet, mikä auttaisi.
Mikä siinä oli ongelma? Pariskunnat sopikoon keskenään.

Itse olin kahden lapsen kanssa yhteensä vuoden (siis ensin yhden kanssa ja toiseb synnyttyä molempien kanssa) kotona ja vaimo töissä, hyvin toimi. Oisin ollu enemmänkin vaan emäntä halusi kotiin. En ymmärrä, miksi tämä olisi ongelma, jos nainen haluaa olla kotona.

Se on sitten ihan eri keskustelu, mikä on työnantajan rooli tässä ja miten se heihin vaikuttaa. Se ei ole tasa-arvo kysymys tai feministinen ongelma.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Mikä siinä oli ongelma? Pariskunnat sopikoon keskenään.

Itse olin kahden lapsen kanssa yhteensä vuoden (siis ensin yhden kanssa ja toiseb synnyttyä molempien kanssa) kotona ja vaimo töissä, hyvin toimi. Oisin ollu enemmänkin vaan emäntä halusi kotiin. En ymmärrä, miksi tämä olisi ongelma, jos nainen haluaa olla kotona.

Se on sitten ihan eri keskustelu, mikä on työnantajan rooli tässä ja miten se heihin vaikuttaa. Se ei ole tasa-arvo kysymys tai feministinen ongelma.
Koska naiset pärjäävät omien valintojensa tähden huonommin on pakko keksiä keinotekoisia "haittoja" miehille että erot tasaantuisivat väkisin. Tai eivät ne edes oikeasti pärjää huonommin mutta palkat on kai vähän huonommat koska valitsevat tuottamattomia paskaduuneja.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Tämä nyt ei kuulu suoraan feminismiin, joten pahoittelut pienestä off topicista, mutta Suomessa ollaan mielestäni kokonaan unohdettu perheen sekä muun lähipiirin vastuu.

Mielestäni perheellä ja henkilön lähipiirillä tulisi olla suurempi vastuu kuin yhteiskunnalla keskimäärin. Suomessa kun on rahahuolia/muita huolia käännytään heti muun yhteiskunnan puoleen ja vaaditaan maksumiehiä. Jos Suomessakin perheet huolehtisivat enemmän lähipiiristään, ehkä ei tarvittaisi samankaltaista massiivista yhteiskunnallista huolenpitoa kaiken maailman ongelmissa.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Niin ja minä kysyin että missä hyöty tässä? Edellisen työpaikkani toimari oli nainen (hyvä tyyppi ja arvostettu), joka jossain ruokapöydän kasuaalissa uutisotsikkokeskustelussa töräytti olevansa feminismi ja tarkoittavansa sillä, että kannattaa sukupuolten tasa-arvoa, samaa palkkaa SAMASTA työstä, SAMASTA tuloksesta ja SAMOILLA tunneilla jne. Oli myös sitä mieltä, että miesten asevelvollisuus on periaatteessa väärin mutta ei nyt lähdetty käytännön tasolla muiden ongelmia ratkomaan. Olisitko sinä vetänyt tässä täys augsbergerit päälle, korjannut silmälasejasi ja alkanut täsmentämään, kuinka rouva on oikeasti eglitariaani tai muuta paskaa?
Kuulostaa kohtuullisen suurelta avautumiselta. Ihmettelen yleisestikin, kun joku oikein kunnolla avautuu, oli aihe mikä tahansa. Kun toimitusjohtaja sanoo jotain, niin tuskinpa kukaan alainen siinä tilanteessa kerro kuinka väärässä se on. Jos kuulostaa oikein sekopäiseltä, niin varmaan vain mietitään kuinka taitaa olla parasta yrittää löytää uusi työpaikka ennenkuin tilanne eskaloituu oikein kunnolla.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Se on sitten ihan eri keskustelu, mikä on työnantajan rooli tässä ja miten se heihin vaikuttaa. Se ei ole tasa-arvo kysymys tai feministinen ongelma.
Työnantajalle kaiken pitäisi käydä mahdollisimman vaivattomasti. Muutenhan 30 vuotta lähentelevän, parisuhteessa elävän ja lapsettoman naisen voi olla melko hankala löytää töitä. Varsinkaan vakituista, koska voi ton lapsen tehdä ihan koska tahansa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tiedätkö edes, mikä on nykytilanne? Miksi huutelet asiakeskustelun ja faktapohjien perään ja itse vedät "en tiedä tarpeeksi ehdottaakseni ratkaisua mutta sen verran että tämä on ongelma"? Mitkä ne muut ongelmakohdat oli, mitä aiemmin kyselin ja mitä niille pitäisi tehdä?
No lukuja ei onneksi nykyisellään tartte ulkoa muistaa jotta voi sanoa niiden olevan vinot:

Kotihoidon tukea käytetään 89 prosentissa perheistä vanhempainvapaan jälkeen ainakin jonkin aikaa. Lasta hoitaa lähes aina oma vanhempi, joka lähes aina (97 %) on äiti. Kotihoidon tukea käytetään yli puolessa perheistä enintään 12 kuukautta, noin kolmanneksessa perheistä enintään seitsemän kuukautta. Täysimääräisesti eli yli 24 kuukautta kotihoidon tukea käytetään 16 prosentissa perheistä.
Ehdotettu malli on kuukausijakoinen 6-6-6. Tosin senkin voisi mielestäni laittaa 9-9 niin loppuisi ulina suuntaan ja toiseen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kuulostaa kohtuullisen suurelta avautumiselta. Ihmettelen yleisestikin, kun joku oikein kunnolla avautuu, oli aihe mikä tahansa. Kun toimitusjohtaja sanoo jotain, niin tuskinpa kukaan alainen siinä tilanteessa kerro kuinka väärässä se on. Jos kuulostaa oikein sekopäiseltä, niin varmaan vain mietitään kuinka taitaa olla parasta yrittää löytää uusi työpaikka ennenkuin tilanne eskaloituu oikein kunnolla.
Niin, kyllä meillä jengi tapaa nykyisessäkin duunissa avautua näistä päivän kuumista aiheista kun vähän on oppinut muut ensin tuntemaan. Mutta jos henkilöllä on ihan perustellut ja järkevät kannat ja sanoo olevansa feministi (ei siis mikään kolmannen aallon tai intersektionaalinen) niin tuomitsetko kusipääksi hulluksi, alatko selventää, kuinka itse olet muuttanut feminismin tarkoittamaan tätä ja tätä vai luikitko hiljaa tiehesi aivot umpisolmussa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitäs jos isä ei jaksa jäädä kotiin? Pitääkö äidin olla sit työttömänä?
Mitä jos vaan laitetaan isän oletettu työnantaja kantamaan työntekijänsä isyyden aiheuttamat vaivat kuten äidin työnantajalle lähtökohtaisesti tunnutaan hyväksyttävän käyvän? Työttömiähän nämä huolet ei liiemmin koske, homman pointti on saada vanhempien kustannukset jakautumaan niin miesten kuin naistenkin työpaikkojen kesken tasaisesti jos nyt oletetaan, että halutaan työnantajien mitään joutuvan näistä kärsimään.

Itselleni sopii malli, jossa ihmiset voivat irtosanoutua ja hommata omalla ajallaan ja rahallaan just niin monta lasta kuin haluavat ja hoitaa kotona vaikka eläkkeelle saakka.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Mitä jos vaan laitetaan isän oletettu työnantaja kantamaan työntekijänsä isyyden aiheuttamat vaivat kuten äidin työnantajalle lähtökohtaisesti tunnutaan hyväksyttävän käyvän? Työttömiähän nämä huolet ei liiemmin koske, homman pointti on saada vanhempien kustannukset jakautumaan niin miesten kuin naistenkin työpaikkojen kesken tasaisesti jos nyt oletetaan, että halutaan työnantajien mitään joutuvan näistä kärsimään.

Itselleni sopii malli, jossa ihmiset voivat irtosanoutua ja hommata omalla ajallaan ja rahallaan just niin monta lasta kuin haluavat ja hoitaa kotona vaikka eläkkeelle saakka.
Paitsi et jos palkkaan jonkun nii eipä ole mun asiani mitä se tekee vapaa-ajallaan. Tehkööt vaikka 10 kersaa mut noiden kustannukset ei kuulu millään tavalla työnantajalle. Ostan sulta tietyn palvelun ja siinä se.

Et muuten vastannut kysymykseeni. Joutuuko äiti olemaan tossa mallina työttömänä 6kk? Toisaalta tossa on se etuna et ansiosidonnainen taitaa olla isompi kun noi muuten äidille maksettavat massit. Ei varmaan paha rasti selviytyä työkkärin ahdisteluista ton 6kk?
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Et muuten vastannut kysymykseeni. Joutuuko äiti olemaan tossa mallina työttömänä 6kk? Toisaalta tossa on se etuna et ansiosidonnainen taitaa olla isompi kun noi muuten äidille maksettavat massit. Ei varmaan paha rasti selviytyä työkkärin ahdisteluista ton 6kk?
Äitiyslomalla ja isyyslomalla. Käsittääkseni työnantaja ei maksa mitään vaan valtio, pitää vain etsiä sijainen. Joillain aloilla ilmeisesti muutaman kuukauden palkan maksaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Paitsi et jos palkkaan jonkun nii eipä ole mun asiani mitä se tekee vapaa-ajallaan. Tehkööt vaikka 10 kersaa mut noiden kustannukset ei kuulu millään tavalla työnantajalle. Ostan sulta tietyn palvelun ja siinä se.
No tähän minäkin menisin jos olisin kaltaisesti ihka aito shit-lordi ja lisäksi vielä diktaattori. Huolehtikoon aikuiset ihmiset omista kakaroistaan omalla ajallaan ja rahallaan. Nykyisin homma ei vaan lain mukaan mene noin ja firmat ottaa useammastakin syystä takkiin kun työntekijänsä hankkivat lapsia. Nykyisin homma vaan maksaa enemmän naisten työllistäjille, joka puolestaan väistämättä heikentää lisääntymisikäisen naisen arvoa työmarkkinoilla, mikä on nähdäkseni perseestä järjestelmässä, joka pyrkii ainakin tasa-arvoon ja noiden kersojen elatukseen osallistumiseen.

Et muuten vastannut kysymykseeni. Joutuuko äiti olemaan tossa mallina työttömänä 6kk? Toisaalta tossa on se etuna et ansiosidonnainen taitaa olla isompi kun noi muuten äidille maksettavat massit. Ei varmaan paha rasti selviytyä työkkärin ahdisteluista ton 6kk?
Olkoon työttömänä jos haluaa kunhan isän työnantajan ja äidin työnantajan lapsen hankinnasta johtuvat kulut jakautuvat tasaisesti. Mulle se ei ole niin pilkun päälle, miten yksityiskohdat järjestellään ja kuten sanottua, oon vähintään yhtä edgelordi kuin sinäkin ja yövartijavaltio kelpaa.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Äitiyslomalla ja isyyslomalla. Käsittääkseni työnantaja ei maksa mitään vaan valtio, pitää vain etsiä sijainen. Joillain aloilla ilmeisesti muutaman kuukauden palkan maksaa.
Kustannus työnantajalle on mieletön jos avaintekijä lähtee porsimislomille. Ja kehtaa tulla kyselemään vuoden päästä samaa paikkaa takaisin. Pikkufirma voi kaatua lapsipommiin.

No tähän minäkin menisin jos olisin kaltaisesti ihka aito shit-lordi ja lisäksi vielä diktaattori. Huolehtikoon aikuiset ihmiset omista kakaroistaan omalla ajallaan ja rahallaan. Nykyisin homma ei vaan lain mukaan mene noin ja firmat ottaa useammastakin syystä takkiin kun työntekijänsä hankkivat lapsia. Nykyisin homma vaan maksaa enemmän naisten työllistäjille, joka puolestaan väistämättä heikentää lisääntymisikäisen naisen arvoa työmarkkinoilla, mikä on nähdäkseni perseestä järjestelmässä, joka pyrkii ainakin tasa-arvoon ja noiden kersojen elatukseen osallistumiseen.



Olkoon työttömänä jos haluaa kunhan isän työnantajan ja äidin työnantajan lapsen hankinnasta johtuvat kulut jakautuvat tasaisesti. Mulle se ei ole niin pilkun päälle, miten yksityiskohdat järjestellään ja kuten sanottua, oon vähintään yhtä edgelordi kuin sinäkin ja yövartijavaltio kelpaa.
Paitsi että biologian mukaan asia tulee aina olemaan noin. Sellaista se elämä nyt vain on meillä ihmisapinoilla. Paras olisi kun työsopimuksessa voisi sopia vanhempainvapaista. Itse ainakin kirjoittaisin mielelläni sopimuksen jossa annan kaikki noi edut pois.

Paitsi että se kersa ei haittaa isän työssäkäymistä joten toi on ihan mieletön ehdotus.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Niin, kyllä meillä jengi tapaa nykyisessäkin duunissa avautua näistä päivän kuumista aiheista kun vähän on oppinut muut ensin tuntemaan. Mutta jos henkilöllä on ihan perustellut ja järkevät kannat ja sanoo olevansa feministi (ei siis mikään kolmannen aallon tai intersektionaalinen) niin tuomitsetko kusipääksi hulluksi, alatko selventää, kuinka itse olet muuttanut feminismin tarkoittamaan tätä ja tätä vai luikitko hiljaa tiehesi aivot umpisolmussa?
Minä auon päästäni vain netissä. Minulla ei ole mitään tarvetta alkaa väittelemään jonkun kanssa jostain.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Minä auon päästäni vain netissä. Minulla ei ole mitään tarvetta alkaa väittelemään jonkun kanssa jostain.
En tiedä oliko tämä sarkasmia vai ei, mutta suhteellisen selkärangatonta toimintaa jos ei uskalla myös ihan face to face seisoa kommenttiensa takana. Toki netissä melkein kaikki esittää asiansa kärkkäämmin kuin normaalissa kanssakäymisessä, mutta kumminkin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Paitsi että biologian mukaan asia tulee aina olemaan noin. Sellaista se elämä nyt vain on meillä ihmisapinoilla. Paras olisi kun työsopimuksessa voisi sopia vanhempainvapaista. Itse ainakin kirjoittaisin mielelläni sopimuksen jossa annan kaikki noi edut pois.

Paitsi että se kersa ei haittaa isän työssäkäymistä joten toi on ihan mieletön ehdotus.
Paitsi sitten kun se isä päättääkin hoitaa lasta kotona vaikkapa 6+6+6 -paketista 12kk niin työnantaja onkin ihan mitävittualehti. Mutta muuten oon ihan samaa mieltä, että kyllä voisin itsekin korottaa arvoani työmarkkinoilla signeeraamalla sopimuksen, jolla irtisanoudun kaikesta lapsiin liittyvästä (pl. kuivaharjoittelu) ja niiden aiheuttamista kustannuksista. Maahanmuuttajilla saadaan kuitenkin tuo syntyvyys ja huoltosuhden korjattua :smoke:
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Lähdettä tutkimukseen, missä nämä asiat on todettu olevan näin? Itseltä ei löydy edes anekdoottia miten elämäni olisi ollut huomattavan parempaa naisena, kuin miehenä.
Mitäs luulet, ollaanko tällaista asiaa varsinaisesti tutkittu ja tutkitaanko? Ja jos tutkittaisiin, niin julkaistaisiinko tulos vai piilotettaisiinko mappi-Ö:hön?

Mutta jos nyt lähdetään vaikka ihan siitä, että Suomessa naiset elävät huomattavasti pidempään kuin miehet, naisilla ei ole asevelvollisuutta, koulutus- ja sosiaalipolitiikka suosii naisia ja seksuaalisuudesta en viitsi edes aloittaa. Tai maahanmuuttopolitiikasta...

Mikä se päivämäärä on, tai vuosiluku, milloin feminismi lopetti relevanttina olemisen?
Sanotaan vaikka 1.6.1994 kun avioliiton sisäinen raiskaus kriminalisoitiin. Kun nyt kerran tarkkaa päivämäärää vaatimalla vaadit.

Miehet saa naisiin nähden etulyöntiaseman työtä hakiessa, koska miehet käyttävät harvemmin näitä lomia ja naisen työllistävä työnantaja maksaa enempi lapsen saannista kuin miehen työllistävä.
Miehistä on työttömiä suurempi osuus kuin naisista, joten puhut paskaa. Lisäksi käytännössä jokaisella naisella on mahdollisuus työllistää itse itsensä yksinkertaisesti jalkovälinsä vehkeitä hyödyntäen. Tätä harva tietysti hyödyntää, osa tyhmyytensä ja osa moraalinsa vuoksi, mutta miehillä tällaista mahdollisuutta valita ei edes ole.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Minä auon päästäni vain netissä. Minulla ei ole mitään tarvetta alkaa väittelemään jonkun kanssa jostain.
Älä nyt?!? Maailmankuvani järkkyi. Juuri kun olin kuvitellut, että "oikeaa" ja oikeaa mieltä olevilla on mitta täynnä ja he korottavat lopultakin oman äänensä kaikukammiosta kuuluvaa intersektionaalista ulinaa vastaan. Mutta niinhän tuo @Chloe tuossa jo esitti, kaljaa vaan kaupasta vitutukseen.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Paitsi sitten kun se isä päättääkin hoitaa lasta kotona vaikkapa 6+6+6 -paketista 12kk niin työnantaja onkin ihan mitävittualehti. Mutta muuten oon ihan samaa mieltä, että kyllä voisin itsekin korottaa arvoani työmarkkinoilla signeeraamalla sopimuksen, jolla irtisanoudun kaikesta lapsiin liittyvästä (pl. kuivaharjoittelu) ja niiden aiheuttamista kustannuksista. Maahanmuuttajilla saadaan kuitenkin tuo syntyvyys ja huoltosuhden korjattua :smoke:
Näitä keissejä on yhä useammin nykyään. Itse olin tuuraamassa isää joka oli sen 12kk poissa.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Älä nyt?!? Maailmankuvani järkkyi. Juuri kun olin kuvitellut, että "oikeaa" ja oikeaa mieltä olevilla on mitta täynnä ja he korottavat lopultakin oman äänensä kaikukammiosta kuuluvaa intersektionaalista ulinaa vastaan. Mutta niinhän tuo @Chloe tuossa jo esitti, kaljaa vaan kaupasta vitutukseen.
Vaikka olet osittain oikeassakin niin ei myöskään täällä Iotechin foorumilla kirjoittamalla mitään mailmaa muuteta. :cigar2:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
Tuo ihmisapinapoikasen ja äidin välinen "symbioosi" on kehittynyt parin miljoonan vuoden aikana, naaraan hermosto on evoluution myötä siihen tuunattu. Ei ole järkeä mennä muuttamaan sitä pelkästään ideologisista syistä. Sama kuin kulkisi muurahaispesiä sörkkimässä, kun työnjako on liian seksistinen.
Toki noita poikkeusia on, mutta mihinkään fifty-fifty suhteseen imeväisten kasvatuksessa ei tulisi pyrkiä, jotain muita keinoja pitää löytää työelämän kautta tai omasta verkostosta. Ehkä olen sosionomina nähnyt liikaa näitä äääritilanteita, (esim. taitaa lähes 80 prosenttia noista shake the baby tapauksista olla isiä.) Tuskin olisin itsekkään edes näin järjissäni, mikäli isäukko olisi kasvattanut.

Edit:typoja, kännisekoilua
 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Älä nyt?!? Maailmankuvani järkkyi. Juuri kun olin kuvitellut, että "oikeaa" ja oikeaa mieltä olevilla on mitta täynnä ja he korottavat lopultakin oman äänensä kaikukammiosta kuuluvaa intersektionaalista ulinaa vastaan. Mutta niinhän tuo @Chloe tuossa jo esitti, kaljaa vaan kaupasta vitutukseen.
Kuten nettiväittelyistä huomaa, niin tietyistä asioista on turha väitellä. Kun tietää etukäteen, että mielipide on sementoitu, niin ihan turhaa ajanhukkaa. Tässä on nyt puhe siis jostain kahvihuoneväittelyistä. Mikäli sattuisin olemaan jossain kokouksessa, missä ehdotettaisiin jotain pähkähullua, niin toki sanoisin ettei ikimaailmassa.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
En tiedä oliko tämä sarkasmia vai ei, mutta suhteellisen selkärangatonta toimintaa jos ei uskalla myös ihan face to face seisoa kommenttiensa takana. Toki netissä melkein kaikki esittää asiansa kärkkäämmin kuin normaalissa kanssakäymisessä, mutta kumminkin.
En minä viitsi väitellä väittelemisen ilosta. Turhaa ajanhukkaa.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
En minä viitsi väitellä väittelemisen ilosta. Turhaa ajanhukkaa.
No miten sä täällä jaksat väitellä? Tämä nyt vasta ajanhukkaa onkin. Et nyt välttämättä väärässäkään ole, mutta selkärangattomuutta kumminkin jossei uskalla oikeassakin elämässä olla samaa mieltä.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
No miten sä täällä jaksat väitellä? Tämä nyt vasta ajanhukkaa onkin. Et nyt välttämättä väärässäkään ole, mutta selkärangattomuutta kumminkin jossei uskalla oikeassakin elämässä olla samaa mieltä.
Täällä mä väittelen silloin, kun on sopiva hetki ja omilla ehdoilla. Rasittavaa tyypistä pääsee koska vaan eroon blokkaamalla ja muutenkin voi lopettaa koska vaan, kun siltä tuntuu.
Oikeastaan täällähän minä olen varta vasten hukkaamista sitä aikaa, joten turhat väittelyt ovat oikeastaan tavoite. Ei kai kukaan oikeasti usko käännyttäväsä jonkun nettiväittelyissä puolelleen? Oikeassa elämässä on yleensä tekemässä jotain itselleen hyödyllistä eikä viitsi tuhlata silloin aikaansa typeryyksiin.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Paitsi sitten kun se isä päättääkin hoitaa lasta kotona vaikkapa 6+6+6 -paketista 12kk niin työnantaja onkin ihan mitävittualehti. Mutta muuten oon ihan samaa mieltä, että kyllä voisin itsekin korottaa arvoani työmarkkinoilla signeeraamalla sopimuksen, jolla irtisanoudun kaikesta lapsiin liittyvästä (pl. kuivaharjoittelu) ja niiden aiheuttamista kustannuksista. Maahanmuuttajilla saadaan kuitenkin tuo syntyvyys ja huoltosuhden korjattua :smoke:
Kannattaisin noita tukia jos ne edes toimis! Vittu maailman suurimmassa hyysäysvaltiossa kuolee kantaväestö sukupuuttoon.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Valkoritaroinnin taustalla on kylläkin harha toosan saamisesta ja sitä seuraava opportunismi, ei mikään sosiaalinen paine olla pehmo naisseurassa tai sellaisen muille langettaminen.
Ei sillä että toosan saaminen on ainoa mahdollinen syy miksi monet miehet esittävät naisille "mukavaa kaveria", mutta oletin että tuo oli itsestään selvää. Seksi on miehille tärkein hyödyke jonka naiselta voi saada, ja
tämä vaatii monesti epärehellisyyttä. Naiset kun eivät arvosta miehissä sitä että heitä itsessään ei arvosteta reikää enemmän.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Ei sillä että toosan saaminen on ainoa mahdollinen syy miksi monet miehet esittävät naisille "mukavaa kaveria", mutta oletin että tuo oli itsestään selvää. Seksi on miehille tärkein hyödyke jonka naiselta voi saada, ja
tämä vaatii monesti epärehellisyyttä. Naiset kun eivät arvosta miehissä sitä että heitä itsessään ei arvosteta reikää enemmän.
Eri asia on se että saako toosaa jos on koko ajan ns. "jee-jee" mies. Mun elämänkokemuksen mukaan tosi moni "jee-jee" mies jää ilman, kun taas ne miehet joilla on omat mielipiteet saavat enemmän. :kippis:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Eri asia on se että saako toosaa jos on koko ajan ns. "jee-jee" mies. Mun elämänkokemuksen mukaan tosi moni "jee-jee" mies jää ilman, kun taas ne miehet joilla on omat mielipiteet saavat enemmän. :kippis:
Kannattaako kaikkia mielipiteitä tuoda julki naisseurassa?
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Kannattaako kaikkia mielipiteitä tuoda julki naisseurassa?
Ööh?

Jos mä tapaan mielenkiintoisen naisen, niin en mä nyt heti samalla sekunnilla avaudu kaikesta mitä mun päässä liikkuu. Kuitenkin kun olen tutustunut kyseiseen naiseen tarpeeksi, niin en mä nyt kumminkaan rupea myötäilemään mielipiteitäni naisen mielipiteiden mukaan. Minulla on omat mielipiteeni, niitä ei pillun magialla saa muutettua.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Ööh?

Jos mä tapaan mielenkiintoisen naisen, niin en mä nyt heti samalla sekunnilla avaudu kaikesta mitä mun päässä liikkuu. Kuitenkin kun olen tutustunut kyseiseen naiseen tarpeeksi, niin en mä nyt kumminkaan rupea myötäilemään mielipiteitäni naisen mielipiteiden mukaan. Minulla on omat mielipiteeni, niitä ei pillun magialla saa muutettua.
Leikitäänpä teorian tasolla että nainen merkitsee sinulle vain reikää. Kerrotko tämänkin sille jos nainen vaikka kysyy ihan suoraan että onko väittämä totta?
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Leikitäänpä teorian tasolla että nainen merkitsee sinulle vain reikää. Kerrotko tämänkin sille jos nainen vaikka kysyy ihan suoraan että onko väittämä totta?
Nyt en kyllä ihan ymmärtänyt? Kerronko naiselle heti että tämä on kertapano ja that's it?

En tietenkään käy heti naisen päälle ja kysy kelpaako kertapano. Tämähän nyt olisi erittäin lyhytkatseista.

En myöskään heti kerro kuinka iso kulli minulla on tai paljonko rahaa minulla on.

Mikä tässä nyt on pointti?
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Joku sankari on vuotanut femakkotieteiden Moodlen Ylilaudalle! Trigger warning: joukkopsykoosia ja valkoisen miehen vihaamista. https://ylilauta.org/satunnainen/79124008 https://ylilauta.org/satunnainen/79124008

Kelatkaas et noikaan turhakkeet eivät tule tekemään elämässään mitään hyödyllistä. Rahat tollaseen paskaan revitään valkoisen miehen selkänahasta :kahvi: Laittakaas joku tähän se kuva kuinka naiset kuolevat nälkään autiolla saarella samaan aikaan kun miehet rakentavat toimivaa yhteiskuntaa.
d5e6ccd3.png


Tässä se taas nähdään. Feministit ovat muiden ihmisten vihollisia joiden tavoite on omien etujensa ajaminen ja miesten alistaminen.

En voikaan puhua kaikkien naisten puolesta, siinä olet aivan oikeassa. Aihio tosin ei sitten puhu yhdenkään naisen puolesta.




Jos vaikka Suomea mietitään, niin voitaisiin lähteä uudistamaan perhevapaajärjestelmää. Lasten saannin taakka pitäisi jakaa molempien vanhempien työnantajien kesken. Tämä tosin koskee sekä naisten että miesten tasa-arvoa, niin kuin pitäisikin.

Laajemmin en rupea vastaamaan, mutta eiköhän tähän ketjuun ilmesty lisää postauksia vielä jatkossa :dead:
On myös huutava vääryys ettei naisilla ole asevelvollisuutta. Toivottavasti feminismi menee nopeasti läpi ja naisille saadaan samat velvollisuudet kuin miehille.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Eri asia on se että saako toosaa jos on koko ajan ns. "jee-jee" mies. Mun elämänkokemuksen mukaan tosi moni "jee-jee" mies jää ilman, kun taas ne miehet joilla on omat mielipiteet saavat enemmän. :kippis:
Ota huomioon, että "jees-jees" hipsterimies pääsee sisään piireihin, joihin "no-no" tosimies ei edes pääse.

Ja jos oletetaan, että opiskelet yliopistossa jotain humanismijuttuja, joissa tutkitusti melkein kaikki kannattaa vihervasemmistoa tai niin ainakin väittävät kannattavansa, niin toki erotut joukosta julistamalla olevasi toisenlainen. Mutta se on sitten eri juttu, että saatko pesää vai vihaisia katseita. Veikkaan jälkimmäistä.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ota huomioon, että "jees-jees" hipsterimies pääsee sisään piireihin, joihin "no-no" tosimies ei edes pääse.

Ja jos oletetaan, että opiskelet yliopistossa jotain humanismijuttuja, joissa tutkitusti melkein kaikki kannattaa vihervasemmistoa tai niin ainakin väittävät kannattavansa, niin toki erotut joukosta julistamalla olevasi toisenlainen. Mutta se on sitten eri juttu, että saatko pesää vai vihaisia katseita. Veikkaan jälkimmäistä.
Joo aivan ehdottomasti kannattaa kusettaa tai antaa ymmärtää kannattavansa femakointia jne tietyissä piireissä. Vassarit ovat pahimpia fasisteja aivan tutkitusti. Ei suvaita mitään omasta maailmankuvasta poikkeavaa.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909


Tässä se taas nähdään. Feministit ovat muiden ihmisten vihollisia joiden tavoite on omien etujensa ajaminen ja miesten alistaminen.


On myös huutava vääryys ettei naisilla ole asevelvollisuutta. Toivottavasti feminismi menee nopeasti läpi ja naisille saadaan samat velvollisuudet kuin miehille.
Juuh. Sanna voi kertoa meille missä työssä palkka määräytyy sukupuolen perusteella. Tai siis voisi, mutta ei kerro, koska hyvä valhe menisi vituiksi.

Palkka =/= tienestit.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Juuh. Sanna voi kertoa meille missä työssä palkka määräytyy sukupuolen perusteella. Tai siis voisi, mutta ei kerro, koska hyvä valhe menisi vituiksi.

Palkka =/= tienestit.
Siis noiden vajakkien ongelma on siinä että mistä tahansa paskaduunista pitäis saada sama raha kuin oikeista töistä. Ihan oikeesti on femakoita joiden mielestä insinöörin ja hoitsun pitäis tienata samat. Tutkitusti naiset tienaavat paljon paremmin kun otetaan huomioon työttömyys, palkat saman alan sisällä, eläkkeet jne mut eipä noita tosiasiat kiinnosta. Tärkeintä on päästä lyömään miehiä kaikilla aseilla mitä löytyy.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Siis noiden vajakkien ongelma on siinä että mistä tahansa paskaduunista pitäis saada sama raha kuin oikeista töistä. Ihan oikeesti on femakoita joiden mielestä insinöörin ja hoitsun pitäis tienata samat. Tutkitusti naiset tienaavat paljon paremmin kun otetaan huomioon työttömyys, palkat saman alan sisällä, eläkkeet jne mut eipä noita tosiasiat kiinnosta. Tärkeintä on päästä lyömään miehiä kaikilla aseilla mitä löytyy.
Ja insinööreillä tai hoitsuilla palkka EI määrydy sukupuolen perusteella. Mikä näitä femakoita vituttaakin kovin.

Todellisia paskaduunejahan nämä femakot eivät tietenkään halua jaettavaksi 50-50. Vain johtajahommat jne.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
Eli yliopistoon asti piti mennä, ja sitten (vielä opetuksen ulkopuolelta, heh heh) tuli tieto, että sukupuolien välillä on eroja. Tuli angsti, mutta onneksi kai gradun teko sosiaalis-konstruktiivisessa viitekehyksellä jatkui. E O Wilson sanoi 70-luvulla, että sosiobiologia tulee kannibalisoimaan psykologian. olisikohan korkea aika aloittaa tämä kannibalismi?

kuva12.png
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 107
Odota vaan: muttakun lapsenteko!!! :wtf:
Kyllä. Minulle on joskus perusteltu ettei naisia voi velvoittaa asepalvelukseen koska naisen pitää synnyttää. Kyseinen "tasa-arvon" kannattaja kylläkään ei suostunut kertomaan mikä laki noin sanoo.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 184
Viestejä
4 214 880
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom