Toivottavasti et kuvittele, että naiset saavat jotain sisäistä tyydytystä paskavaippojen vaihtamisesta.
Ei sitten kannattaisi kouluttautua ja hakeutua aloille joissa tuota joutuu tekemään.
Minä hakeuduin IT-alalle koska olin aina kiinnostunut tietokoneista, tiesin sen melko siistiksi sisätyöksi (paitsi jos täytyy viettää aikaa meluisassa palvelinsalissa; olenkin pyrkinyt välttelemään sellaisia työtarjouksia), ja ehkä yleisesti tykkään enemmän asioiden ja tekniikan hallitsemisesta kuin esim. ihmisten kanssa toimimisesta. Esim. olin välillä esimies mutta ei ollut minun juttuni, en halunnut miettiä mitä kursseja minkin työntekijän pitäisi käydä ja mitä heille kuuluu, vaan halusin oppia tuntemaan teknisen järjestelmän ja hallitsemaan sitä. Omasta tahdostani hakeuduinkin esimiesasemasta pois ja tiimini yhdistettiin teknisesti vajaan naiskollegani tiimiin, joka sopi paremmin puhtaaksi esimieheksi (ehdotus tiimien yhdistämisestä tuli minulta).
Tuossa jokin aika sitten juttelin markkinointiheppumme kanssa että mikä hänet sai markkinointihepuksi ja mikä hänelle tuo tyydytystä siinä työssä. Alustin kysymystäni sillä etten näkisi itseäni ollenkaan innokkaana markkinaheppuna, vaikka en ole kokeillutkaan. Kärjistäen esitin että tuotteen tai asioiden kaunisteleminen tai jopa suoranainen valehteliminen, vain siksi että saisi kaupan maaliin, olisi kovin luontoni vastaista. Normi ajatus autokauppiaasta joka yrittää pimittää auton vikoja saadakseen siitä hyvän hinnan; minua puolestaan kiinnostaisi enemmän korjata kyseiset viat.
Äitini halusi minusta lääkäriä mutta se olisi ekanakin ollut liian vaikeaa (päästä lääkäriopintoihin), ja lisäksi en huippupalkan lisäksi tunne juurikaan vetoa lääkärin ammattiin. Minua ei kiinnosta tutkia ihmisten peräpukamia, kuunnella heidän valituksiaan, leikata heidän auki poistaakseeni levinnyttä syöpäkudosta, tai uusia reseptejä. Olen joskus tosin miettinyt että jotkut ehkä pyrkivät lääkäreiksi jonkinlaisen jumalakompleksin takia, tuntevat itsensä jumaliksi koska pääsevät "päättämään" ihmisten elämästä ja kuolemasta, yksinkertaistettuna. Ainakin kirurgin ammatissa tarvitaan hieman tunteettoman psykopaatin piirteitä jotta ei iljetä leikata toisen keho auki ja käpelöidä hänen sisäelimiään kuin Ted Bundy konsanaan.
Voi toki olla, että se lapsen terveys motivoi tähän, ja naisilla korkeamman empatiakyvyn takia myös ei-biologisten lasten hoivaaminen tekee tuostakin siedettävää.
Mistä tuo naisten väitetty korkeampi empatiakyky kumpuaa? Ihan vain opittua, vain enemmän synnynnäistä? Älä vastaa pelkästään "molempia", analysoi luulojasi tarkemmin.
Opettavatko naiset (kodeissa, päiväkodeissa ja kouluissa) poikia vähemmän empaattisiksi kuin tyttöjä? Sanovatko päiväkotitädit pojille "Älä itke! Nyt leuka pystyyn kuin sotilas!" ja tytöille "Voi pikku hellasduudelsia, tuliko pipi? Anna kun täti puhaltaa ihan silleen pikkuriikkisen kevyesti ja hiljaa.".
Ihminen on laumaeläin ja se pitää huolta myös muista lapsista kuin omista jälkeläisistään. Onneksi.
Jep, miehet suojelevat ulkopuolisilta vaaroilta ja metsästävät ruokaa, ja naiset hoivaavat ja imettävät ja ehkä käyvät hakemassa vettä ja marjoja pensaasta. Se johtuiko tämä ihan vain yhteiskunnan asettamista sukupuolinormeista vai ohjasiko sitä biologia, niinpä.
Parta on snadisti eri asia, koska myös se sänki tai pitkä karva on kuitenkin hyväksyttävää, eikä lähtökohtaisesti haukuta yököttäväksi, eikä sinun tarvitse repiä karvoja juurineen pois (kuten ei minunkaan, onneksi se on oikeasti valinnanvaraista).
Kyllä partoja ja sänkiä haukutaan yököttäviksi, esim. vaimoni on haukkunut risusänkeäni, ja partoja hän pitää myös iljettävinä, sanoen kuvittelevansa miltä ne näyttävät spagetinsyönnin jälkeen.
Sääri- ja genitaalikarvoja ei ole pakko repiä juurinen pois jos ei halua, mistä todisteena esim. Gilletten valmistamat karvaterät naisille. "I'm your venus" ja sitä rataa. Jotkut naiset päättävät kuitenkin tehdä näin koska he eivät halua joutua leikkaamaan karvoja usein, toivoen repisimisen heikentävän karvankasvua alueella.
Lisäksi, kyllä miehetkin nykyisin monesti leikkaavat tai ainakin trimmaavat genitaalikarvojaan, osaavat jotkut isot pojat kertoa, kuulemma. OneBladeakin mainostetaan miehille myös alapään ajeluun, puhumattakaan Manscape-tuotteista.
Siis mitäs kamalaa tässä nyt on? Ei se hameen kuvitteleminen päälle nyt ihan hirveää kidutusta voi olla.
Oletko koskaan miettinyt miltä tuntuisi pitää jäätelötötteröä päässään? Miksi et ole?