• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Muun muassa BKT per capitassa Bangladesh on ottanut Intian kiinni ja jopa mennyt edelle.
Kun puhe on islamin vaikutuksesta, niin oikea kysymys tietysti kuuluu: tapahtuuko talouskasvu a) islamin takia vai b) islamista huolimatta?

Uskallan väittää, että vastaus on b): kaikki edistys, jota muslimimaailmassa on tapahtunut, on tapahtunut islamista huolimatta.

P. S. Muuten olen sitä mieltä, että Usko (Jeesus Kristus ynnä muut) olisi parempi paikka jatkaa tästä aiheesta.
 
Uskallan väittää, että vastaus on b): kaikki edistys, jota muslimimaailmassa on tapahtunut, on tapahtunut islamista huolimatta.

Historiallisesti katsottuna on aika helppo argumentoida, että ekan noin 400-600 vuoden aikana islam auttoi aika merkittävästikin muslimimaailman kehitystä. Islamissa on/oli etenkin kaksi piirrettä, jotka vaikuttivat merkittävästi tuohon kehitykseen.

Yksi on se, että Islam korostaa muslimin henkilökohtaista suhdetta Allahiin. Tuosta seurasi se, että muslimien piti itse lukea sitä Koraania. Jotta voit lukea Koraania, niin sun pitää osata lukea. Jonka seurauksena lukutaito levisi nopeasti islamilaisessa maailmassa. Verrokkina samaan aikaan Euroopassa Raamattu ja jopa pappien saarnat olivat kielellä, jota tavallinen kansa ei edes ymmärtänyt, saati sitten että olisi osannut lukea sitä.

Toinen oli se, että etenkin Islamin alkuaikoina siinä korostettiin tiedon hankkimisen tärkeyttä. Muistaakseni periaatteella, että muslimien pitää oppia tietämään kaikki mahdollinen Allahista. Kerta maailma on Allahin luoma, niin siihen sitten sisältyi myös tarve tietää mahdollisimman paljon maailmasta. Tuon takia islamilaisen maailman johtajat laittoivat paljon resursseja tieteelliseen tutkimukseen (tai ainakin sen ajan standardien mukaiseen tieteelliseen tutkimukseen), kuten myös siihen tiedon säilyttämiseen. Esimerkiksi suuri osa muinaisen kreikan teksteistä säilyi tuon prosessin takia.
Muutenkin asenteet tuollaista tieteellistä tutkimusta kohtaan olivat erittäin avoimet tuolloisessa islamilaisessa maailmassa.

Toki lopulta se uskonto muuttui jarruksi enemmän kuin hyödyksi. Kuten on käynyt kaikkien muidenkin uskontojen kohdalla.
 
Kreikankieliset tekstit säilyivät tietenkin kreikankielisessä maailmassa. Se että meillä on kreikankielisiä käsikirjoituksia jäljellä on kiittäminen esimerkiksi henkilöitä Aurispa ja Bessarion.
 
Kreikankieliset tekstit säilyivät tietenkin kreikankielisessä maailmassa. Se että meillä on kreikankielisiä käsikirjoituksia jäljellä on kiittäminen esimerkiksi henkilöitä Aurispa ja Bessarion.

Joo meni mulla vähän väärin. Kreikkalaiset alkuperäistekstit kyllä säilyivät Bysantissa, mutta läntisellä Euroopalla ei ollut pääsyä niihin. Jonka seurauksena kun nuo antiikin kreikan tekstit ekaa kertaa tulivat takaisin läntiseen eurooppaan, niin ne oli hyvin pitkälle käännöksiä arabiasta. Kreikkalaiset alkuperäistekstit sitten saapuivat myöhemmin.
 
Historiallisesti katsottuna on aika helppo argumentoida, että ekan noin 400-600 vuoden aikana islam auttoi aika merkittävästikin muslimimaailman kehitystä. Islamissa on/oli etenkin kaksi piirrettä, jotka vaikuttivat merkittävästi tuohon kehitykseen.

Yksi on se, että Islam korostaa muslimin henkilökohtaista suhdetta Allahiin. Tuosta seurasi se, että muslimien piti itse lukea sitä Koraania. Jotta voit lukea Koraania, niin sun pitää osata lukea. Jonka seurauksena lukutaito levisi nopeasti islamilaisessa maailmassa. Verrokkina samaan aikaan Euroopassa Raamattu ja jopa pappien saarnat olivat kielellä, jota tavallinen kansa ei edes ymmärtänyt, saati sitten että olisi osannut lukea sitä.
Linkkaamassani videossa taidettiin väittää päinvastaista, eli että lukutaito kehittyi muslimimaissa paljon hitaammin kuin esim. Euroopassa.
 
Ok, kerro minulle jokin, vaikka disneykonsernin, elokuva vuodelta 2023, joka ei ole etovaa pskaa.
Mennäänkö tässä taas sille tasolle, että joku Little Mermaid oli syvältä, koska siinä oli tummaihoinen merenneito eikä valkoihoinen, kuten.. merenneidot oikeasti on? Vai miten se etova paska määritellään?
 
Mikä on etovaa paskaa?

Olet oikeassa. Tässä asiayhteydessä pitänee tarkentaa.

Eli elokuva, jossa on tarinaa, tunnetta, tai huumoria, joka ei ole agenda, tai ohjausperustainen. Elokuva, joka on oma itsensä, eikä jokin nostalginen uusinta väritettynä nykyajan propagandalla.

Minulle oikeastaan riittäisi tässä asiayhteydessä elokuva, joka on edes "kohtuu ok" elokuvana. Yksilöllinen, ei ratsastasta vanhalla. Vanha tuttu ei ole väritetty, vaan keksitty uutta jne..
 
Mennäänkö tässä taas sille tasolle, että joku Little Mermaid oli syvältä, koska siinä oli tummaihoinen merenneito eikä valkoihoinen, kuten.. merenneidot oikeasti on? Vai miten se etova paska määritellään?

No miten se ahti mahdollisesti on siittänyt ne kaikki eriväriset neidot?
 
No miten se ahti mahdollisesti on siittänyt ne kaikki eriväriset neidot?
Siis sitäkö näissä täysin fantasiaan perustuvissa elokuvissa mietit? Eikä sitä, että yhden leffan ajan tummaihoiset lapset voi nähdä itsensä näköisen merenneidon. Ja muut ihmiset sitten hyvän elokuvan, jos se siis hyvä on. Tätä en ole itse nähnyt, mutta paljon perusteetonta ulinaa väärän värisestä fantasiahahmosta kylläkin.
 
Tämä aihe on muuten käyty tässä threadissa jo ainakin kerran todella perusteellisesti läpi. En usko että lopputulos muuttuu, vaikka keskustelu käytäisiin taas uudelleen :)
 
Olet oikeassa. Tässä asiayhteydessä pitänee tarkentaa.

Eli elokuva, jossa on tarinaa, tunnetta, tai huumoria, joka ei ole agenda, tai ohjausperustainen. Elokuva, joka on oma itsensä, eikä jokin nostalginen uusinta väritettynä nykyajan propagandalla.

Minulle oikeastaan riittäisi tässä asiayhteydessä elokuva, joka on edes "kohtuu ok" elokuvana. Yksilöllinen, ei ratsastasta vanhalla. Vanha tuttu ei ole väritetty, vaan keksitty uutta jne..
Mitkäs näistä Disney-studioiden leffoista vuodelta 2023 nyt sitten on tätä kuvottavaa abc-agendapaskaa ja miksi?


February 17, 2023Ant-Man and the Wasp: QuantumaniaMarvel Studios
March 10, 2023Chang Can DunkWalt Disney Picturesco-production with Hillman Grad and Makeready; distributed by Disney+
March 17, 2023Boston Strangler20th Century Studiosco-production with Scott Free Productions, LuckyChap Entertainment and Langley Park Productions; distributed by Hulu in the United States, Disney+ internationally, and Star+ in Latin America
March 31, 2023​
Rye LaneSearchlight Picturesco-production with BBC Film and BFI; distributed by Hulu in the United States, Disney+ internationally, and Star+ in Latin America
April 20, 2023Quasico-production with Broken Lizard; distributed by Hulu in the United States, Disney+ internationally, and Star+ in Latin America
April 21, 2023Chevalierco-production with Element Pictures
April 28, 2023Peter Pan & WendyWalt Disney Picturesco-production with Whitaker Entertainment; distributed by Disney+
Clock20th Digital Studiodistributed by Hulu in the United States, Disney+ internationally, and Star+ in Latin America
May 5, 2023Guardians of the Galaxy Vol. 3Marvel Studios
May 12, 2023CraterWalt Disney Picturesco-production with 21 Laps Entertainment; distributed by Disney+[N 1]
May 19, 2023White Men Can't Jump20th Century Studiosco-production with Khalabo Ink Society and Mortal Media; distributed by Hulu in the United States, Disney+ internationally, and Star+ in Latin America
May 26, 2023The Little MermaidWalt Disney Picturesco-production with Lucamar Productions and Marc Platt Productions
June 2, 2023The Boogeyman20th Century Studiosco-production with 21 Laps Entertainment
June 9, 2023Flamin' HotSearchlight Picturesco-production with Franklin Entertainment; distributed by Hulu and Disney+ in the United States, Disney+ internationally (via Star), Disney+ and Star+ in Latin America
June 15, 2023Jagged Mind20th Digital Studioco-production with Palabra Productions; distributed by Hulu in the United States, Disney+ internationally (via Star), and Star+ in Latin America
June 16, 2023ElementalWalt Disney Picturesco-production with Pixar Animation Studios
June 23, 2023World's Bestdistributed by Disney+
June 30, 2023Indiana Jones and the Dial of Destinyco-production with Lucasfilm; in association with Paramount Pictures[a]
July 14, 2023Theater CampSearchlight Picturesco-production with Topic Studios, Picturestart, and Gloria Sanchez Productions
July 28, 2023Haunted MansionWalt Disney Picturesco-production with Rideback
August 25, 2023Vacation Friends 220th Century Studiosco-production with Broken Road Productions; distributed by Hulu in the United States, Disney+ internationally (via Star), and Star+ in Latin America
September 15, 2023A Haunting in Veniceco-production with Kinberg Genre, Mark Gordon Pictures, Scott Free Productions and TSG Entertainment
September 22, 2023No One Will Save Youdistributed by Hulu in the United States, Disney+ internationally (via Star), and Star+ in Latin America.
September 29, 2023The Creatorco-production with Regency Enterprises and Entertainment One
October 2, 2023Appendage20th Digital Studioco-production with Fever Dream Studios; distributed by Hulu in United States, Disney+ internationally (via Star), and Star+ in Latin America
October 9, 2023The Milldistributed by Hulu in United States, Disney+ internationally (via Star), and Star+ in Latin America; final 20th Digital Studio film
November 3, 2023Quiz Lady20th Century Studiosco-production with Gloria Sanchez Productions and Artists First; distributed by Hulu in United States, Disney+ internationally (via Star), and Star+ in Latin America
November 10, 2023The MarvelsMarvel Studios
November 17, 2023Dashing Through the SnowWalt Disney Picturesco-production with Will Packer Productions and Smart Entertainment; distributed by Disney+
Next Goal WinsSearchlight Picturesco-production with The Imaginarium and Piki Films
November 22, 2023WishWalt Disney Picturesco-production with Walt Disney Animation Studios
December 8, 2023Diary of a Wimpy Kid Christmas: Cabin Feverco-production with Bardel Entertainment; distributed by Disney+
Poor ThingsSearchlight Picturesco-production with Element Pictures, Fruit Tree and Film4
December 22, 2023All of Us Strangersco-production with Blueprint Pictures and Film4 Productions
 
Eikä sitä, että yhden leffan ajan tummaihoiset lapset voi nähdä itsensä näköisen merenneidon.

Tämä näkökulma ei oikein kestä päivänvaloa. Sillä samallahan se tarkoittaa sitä, että valkoihoiset lapset eivät voi nähdä itsensä näköistä merenneitoa. Ja tuossa argumentissa ikäänkuin laitetaan tummaihoiset lapset valkoihoisten lasten edelle.

Omalla kohdalla olen alkanut suhtautua tähän jo eri tavalla. En minä katso sitä ihonväriä. Jos elokuva on hyvä, niin väliäkö sillä minkä värinen mitäkin roolia esittää. Ja jotenkin uskon, että kun lapset katsovat tätä elokuvaa, niin he katsovat että "jee, merenneito". Ei ne katso sitä niin, että "jee, tummaihoinen merenneito" tai "jee, valkoihoinen merenneito".
 
Tämä näkökulma ei oikein kestä päivänvaloa. Sillä samallahan se tarkoittaa sitä, että valkoihoiset lapset eivät voi nähdä itsensä näköistä merenneitoa. Ja tuossa argumentissa ikäänkuin laitetaan tummaihoiset lapset valkoihoisten lasten edelle.

Eiköhän tuossa ole nyt enemmänkin kyse siitä, että niissä satuprinsessoissa olisi muitakin, kuin vain niitä valkoihoisia.
 
Viimeksi muokattu:
Lähtökohtaisesti keksi uusi tarina, äläkä ratsasta vanhan maineella, jos et aio vanhan maailman logiikkaa, yms noudattaa/kunnioittaa/yms.
Vuoden seitsemänneksi tuottavin elokuva siitä tuli kuitenkin niin ei voi sanoa, että suurelle yleisölle tuo oli ongelma
 
Tämä näkökulma ei oikein kestä päivänvaloa. Sillä samallahan se tarkoittaa sitä, että valkoihoiset lapset eivät voi nähdä itsensä näköistä merenneitoa. Ja tuossa argumentissa ikäänkuin laitetaan tummaihoiset lapset valkoihoisten lasten edelle.

Omalla kohdalla olen alkanut suhtautua tähän jo eri tavalla. En minä katso sitä ihonväriä. Jos elokuva on hyvä, niin väliäkö sillä minkä värinen mitäkin roolia esittää. Ja jotenkin uskon, että kun lapset katsovat tätä elokuvaa, niin he katsovat että "jee, merenneito". Ei ne katso sitä niin, että "jee, tummaihoinen merenneito" tai "jee, valkoihoinen merenneito".
Joo siis tarkoitan sillä sitä, että jos isossa osassa esimerkiksi lastenleffoissa pääosissa eläinten lisäksi on paljon valkoihoisia hahmoja, niin pidän sitä hyvänä, että opitaan ottamaan mukaan muitakin. Valkoihoinen lapsi on kuitenkin voinut ja voi edelleen nähdä itsensä näköisiä päähahmoja usein, ja aikuistuttuaan edelleen hyvin usein. Mikäli siis ihonväristä puhutaan, toki itse pidän sitäkin hyvänä ettei kaikki keskeiset hahmot olisi aina esimerkiksi lihaksikkaita tai varsinaisia mallikasvoja. Monipuolisuutta siis, koska sitä elämäkin on.

Todennäköisesti moni lapsi väristä riippumatta kyllä iloitsee siitä merenneidosta, mutta uskoisin että tuo uuden elokuvan päähahmo tuo lisäiloa joillekin ottamatta muilta mitään pois. Jos seuraavan 50 vuoden aikana tehdään lisää leffoja samasta aiheesta, en usko että jokaisessa on kuitenkaan tummaihoista merenneitoa.

Mutta kuten sanoit tuossa aiemmin, niin onhan tämä aika koluttu aihe täällä ja varmaan on kohtuullista olettaa, ettei juuri tämän asian suhteen ajatukset täällä enää muutu.
 
Lähtökohtaisesti keksi uusi tarina, äläkä ratsasta vanhan maineella, jos et aio vanhan maailman logiikkaa, yms noudattaa/kunnioittaa/yms.

Miksi? Meillä on maailmanhistoria täynnä tarinoita, jotka on kerrottu yhä uudelleen ja uudelleen muokaten sitä tarinaa ja maailmaa sen hetkiseen aikaan sopivammaksi.
Hitto, tässä oli puhe Disneyn Pienen Merenneidon live action remakesta. Jossa on kyse siitä, että Disney teki uuden version siitä leffasta, joka oli erittäin vahvasti adaptoitu versio Hans Christian Andersenin kirjoittamasta sadusta.
Eli lähtökohtaisesti kyse oli leffasta, joka oli radikaalisti muutettu adaptatio alkuperäistarinasta. Nyt sitten sen uudesta versiosta ei saisi muuttaa hahmon ihonväriä, koska ”alkuperäistä pitää kunnioittaa”.
 
Siis sitäkö näissä täysin fantasiaan perustuvissa elokuvissa mietit? Eikä sitä, että yhden leffan ajan tummaihoiset lapset voi nähdä itsensä näköisen merenneidon. Ja muut ihmiset sitten hyvän elokuvan, jos se siis hyvä on. Tätä en ole itse nähnyt, mutta paljon perusteetonta ulinaa väärän värisestä fantasiahahmosta kylläkin.
Ketään ei kiinoosta minkä värisiä tai minkä sukupuoli-identiteetin omaavia hahmoja elokuvissa esiintyy, vaan onko elokuvan käsikirjoitus ja henkilöhahmot oikeasti hyviä.Tummaihoiset lapset ovat leikkineet Ariel nukeilla ysäreillä ilman ongelmia ja leffa oli superhitti. Uusintaversio tuotti melkolailla turskaa ja oli kaikkiaan surkea leffa, myöskään lelut eivät myyneet, vaan mädäntyvät hyllyissä edelleen.

Disney on lähtenyt tuolle uralle, jossa pitäisi löytää se omannäköinen hahmo leffasta ja käsikirjoittajat kirjoittavat itsensä näköisiä hahmoja tai mitä itse haluavat katsoa wokekuplassaan. Turskaa tuli viime vuonna leffoista yli miljardi dollaria, joten ei ole vaiketata nähdä, että tuo ajattelu ei toimi. Käsikirjoittajien pitää olla vähintään 50% aliedustettujen ryhmien jäseniä, eli naisia, tummaihoisia, homoja jne. Noilla vaatimuksilla talenttipooli vähennetään melko pieneksi aktivistiporukaksi, jotka kirjoittavat juuri tuota paskaa, mitä Disney tuottaa nykyään. Muun muassa John Lasseter ja Ike Pearlmutter laitettiin kylmästi pihalle, koska olivat valkoisia heteromiehiä, vaikka näyttöjä oli osaamisesta ja tekivät tulosta. Nyt siellä on mm. miesfeministi Kevin Feige, jolla ei ole mitään käryä mitä katsojat haluavat katsoa ja Steven Spielbergin entinen kahvinkeittäjä Kathleen kennedy, joka on tuhonnut Star Warsin ja Indiana Jonesin feminismillään. Löytyy myös Harvey Weinsteinin entinen assistenti Leslye Headland, joka yleni heti päällikkötasolla Disneylla silloin kun sinne ei palkattu ketään koronan aikana. Olisiko jollain vähän luurankoja kaapissa?

Maailmassa ei ole mitään "modernia katselijakuntaa". Ihmiset haluavat nähdä hyviä kertomuksia ja hyviä henkilöhahmoja. Top Gun Maverick, Oppenheimer ja vaikka Mario Bros hyviä esimerkkejä. Disneyn woke-leffat suurimmaksi osaksi feilanneet erittäin pahasti ja siihen on syynsä. Star Wars ja Marvel ostettiin Disneylle siksi, että saatiin miehiä asiakkaiksi Disney-prinsessojen sijasta. Nyt Disney yrittää tehdä noista brändeistä naisvaltaisia ja ne yllättäen feilaavat. Ylimmällä johdolla ei ole mitään käryä mitä he tekevät. Ei miesvaltaisia brändejä voi pakottaa naisvaltaisiksi. Ne entiset miesasiakkaat eivät katso enää leffoja ja sarjoja, eivätkä osta leluja itselleen, eivätkä lapsilleen ja naisia nuo brändit eivät kiinnosta vaikka KK yrittää edelleen kertoa kaikille, että "Force is female", ei se vaan ole.
 
Nyt siellä on mm. miesfeministi Kevin Feige, jolla ei ole mitään käryä mitä katsojat haluavat katsoa

Siis oikeasti? Kevin Feigellä ei ole mitään käryä, mitä katsojat haluavat katsoa? Et vissiin ole seurannut, että mitkä leffat ovat tehneet rahaa viimeisen vajaan 20 vuoden aikana?

Kevin Feige on tuottajista leffojen tuotolla katsottuna kaikkien aikojen ylivoimainen ykkönen. Kevin Feigen leffat ovat tehneet enemmän rahaa kuin toiseksi ja kolmanneksi eniten rahaa tehneet tuottajat yhteensä. Niin juu, ja numero kolme on Kathleen Kennedy.

*edit*
Toki vuosi 2023 on ollut Feigelle huono, mutta tuossa ”superhero fatigue”:ssa on kyse yleisestä trendistä. Marvelin leffat eivät ole pärjänneet (paitsi GotG 3 joka teki suht hyvän tilin), mutta vastaavasti DC:n leffat ovat kerta toisen jälkeen flopanneet.
 
Viimeksi muokattu:
Mennäänkö tässä taas sille tasolle, että joku Little Mermaid oli syvältä, koska siinä oli tummaihoinen merenneito eikä valkoihoinen, kuten.. merenneidot oikeasti on? Vai miten se etova paska määritellään?
Eiköhän kaikki disneyn liikkeitä seuranneet tiedä että tässä ei ole kyse mistään yhdestä pienestä merenneidosta. Ongelma on paljon syvemmällä disney:ssä ja sen näkee. Käytännössä jokainen leffa/sarja/peli franchise ja IP pilattu poliittisella woke viestinnällä. Joka kerta kun disney reboottaa vanhan IP:n jossa 1) Race swapattu tunnettu hahmo 2) Pakotettu joku epäorgaaninen uusi woke hahmo paskalla tarinalla 3) Tuhotaan valkoisen heteromiehen hahmo jne jne jne.. kulttuurisota tulee ottamaan uusia kierroksia. Viimeisimpänä putkessa näyttää olevan Pirates of Carribean betonointi ja mereen hukuttaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Sinänsä kyse on vain näyttelemisestä, ja kyllähän kuka tahansa kyvykäs näyttelijä pystyy näyttelemään mitä tahansa hahmoa, ihonväristä ja sukupuolesta riippumatta.
Tässä hyviä esimerkkejä tuosta säännöstä:

 
Siis sitäkö näissä täysin fantasiaan perustuvissa elokuvissa mietit? Eikä sitä, että yhden leffan ajan tummaihoiset lapset voi nähdä itsensä näköisen merenneidon. Ja muut ihmiset sitten hyvän elokuvan, jos se siis hyvä on. Tätä en ole itse nähnyt, mutta paljon perusteetonta ulinaa väärän värisestä fantasiahahmosta kylläkin.

Jos halutaan musta hahmo, niin sitten keksitään musta hahmo. On laiskuutta ja typeryyttä vain vaihtaa hahmon väri.
 
Siis oikeasti? Kevin Feigellä ei ole mitään käryä, mitä katsojat haluavat katsoa? Et vissiin ole seurannut, että mitkä leffat ovat tehneet rahaa viimeisen vajaan 20 vuoden aikana?

Kevin Feige on tuottajista leffojen tuotolla katsottuna kaikkien aikojen ylivoimainen ykkönen. Kevin Feigen leffat ovat tehneet enemmän rahaa kuin toiseksi ja kolmanneksi eniten rahaa tehneet tuottajat yhteensä. Niin juu, ja numero kolme on Kathleen Kennedy.

*edit*
Toki vuosi 2023 on ollut Feigelle huono, mutta tuossa ”superhero fatigue”:ssa on kyse yleisestä trendistä. Marvelin leffat eivät ole pärjänneet (paitsi GotG 3 joka teki suht hyvän tilin), mutta vastaavasti DC:n leffat ovat kerta toisen jälkeen flopanneet.
Kevin Feige oli Ok, kun Ike Pearlmutter oli pomo ja kertoi Kevinille, mitkä leffat tuovat rahaa ja ennenkaikkea MYYVÄT LELUJA. Marvelin leffat olivat pitkään mainoksia leluiile. Nykyään ne ovat boss bitch feministileffoja, joita kukaan ei halua katsoa. Kevin halusi Iken ulos, koska hän halusi tehdä mitä huvittaa ja Bob Iger ulkoisti Iken. Sen jälkeen miesfeministi Kevin teki mitä halusi ja leffat ja sarjat ovat olleet täyttää shaibaa, menettäneet rahaa ja kukaan ei osta niitä leluja. Turha sanoa viimeisen 20v ajalta. katso ennemmin viimeisen kolmen vuoden ajalta noita tuloksia, kun Ike ulkoistettiin.
 
Vuoden seitsemänneksi tuottavin elokuva siitä tuli kuitenkin niin ei voi sanoa, että suurelle yleisölle tuo oli ongelma
Niin jos katsot mitä leffa tuotti. Katso ensin mitä se leffa maksoi ja vertaa sitten mitä se leffa tuotti :psmoke: Jos leffan budjetti on $250M, sen pitää tuotaa about $625M, jotta se tekee yhtään rahaa. Teattereista Disney saa n. 50% ja siihen päälle markkinointi, joka on yleensä 0.5x budjetti. Jos sun leffan budjetti on $100M, sen pitää tuottaa $250M, jotta olet omillasi.
 
Ei se ole mitään superhero fatigueta, vaan sitä, että kukaan ei halua katsoa abcdef -soopaa.
Se on pelkästää paska leffa/kässäri fatiqueta. Toi superhero fatique on ihan fuulaa. Tarkoitit varmaan LBGTQABCDEFG fuulaa. Jos joku tekee vaikka ironman part X ja siinä on helvetin hyvä tarina ja henkilöt, se on heti miljardin dollarin leffa. Bossbitchit surkealla kässärillä tuo sen $200M $250M budjetilla.
 
Niin jos katsot mitä leffa tuotti. Katso ensin mitä se leffa maksoi ja vertaa sitten mitä se leffa tuotti :psmoke: Jos leffan budjetti on $250M, sen pitää tuotaa about $625M, jotta se tekee yhtään rahaa. Teattereista Disney saa n. 50% ja siihen päälle markkinointi, joka on yleensä 0.5x budjetti. Jos sun leffan budjetti on $100M, sen pitää tuottaa $250M, jotta olet omillasi.
Ei se paisunut budjetti kuulu suurelle yleisölle eikä liity tähän wokeulinaan mitenkään
 
Se on pelkästää paska leffa/kässäri fatiqueta. Toi superhero fatique on ihan fuulaa. Tarkoitit varmaan LBGTQABCDEFG fuulaa. Jos joku tekee vaikka ironman part X ja siinä on helvetin hyvä tarina ja henkilöt, se on heti miljardin dollarin leffa. Bossbitchit surkealla kässärillä tuo sen $200M $250M budjetilla.

Ja ”Bossbitchit” hyvällä kässärille tekee sellaista $800M - $1200M.
Superhero fatiguesta puhutaan, koska viime vuosina aikalailla kaikki supersankarit leffat tekee vain tappioita. Oli kyse sitten Marvelista tai DC:stä. GotG3 taitaa olla aikalailla ainoa poikkeus.
Aiemmin keskikertaiset supersankarileffat tekivät hyvin rahaa, huonotkin pääsivät omilleen (olettaen, että niiden tuotantokuluja ei oltu täysin yliammuttu) ja kohtuu hyvät oli todellisia rahasampoja. Viime vuosina edes ne kohtuu hyvät eivät pysty tekemään tiliä.
Joten kyllä siinä on yleisössä oikeasti väsymystä tuota genreä kohtaan. Mikä ei ole mikään ihme, kerta niitä tykitettiin niin kovalla tahdilla pihalle tuossa etenkin 2010-luvun loppupuolella.

Toki jos joku onnistuu tekemään jonkun helvetin hyvän leffan, niin se varmasti vielä myy. Mutta tuollaiset keskinkertaiset ja semihuonot leffat, jotka vielä 5 vuotta sitten tekivät luotettavasti tiliä, ovat nyt tappiollista toimintaa.
 

Tossa kun scrollaa listaa alaspäin, niin
6. Black Panther (melkein pelkkiä mustia)
8. Iron Man 3 (yksi huonoimmista Marvelin Cinematicista, myi hypen takia)
12. Captain Marvel (Yksi huonoimmista Marvel Cinematicista, myi koska nainen pääosassa)
16. Dr Strange (yksi huonoimmista Marvelin Cinematicista, myi hypen takia)
21. Wakanda (taas mustien filmi, myi silti koska hype)
25. Wonder Woman (naisille taas.. mut myi kun tarjous Saludo)
32. Thor Love and Thunder (yksi huonoimmista Marvelin Cinematicista, myi hypen takia)¨

Yksinkertaisesti 2010-> 2021 tms. oli vain erittäin suotuisaa aikaa. Ihan karmea roska myi aivan hirveitä määriä kunhan oli Marvel/DC. Eka Matrix ei mahdi top 50, kuten ei eka Nolanin Batman. Eka Iron Man on just se viideskymmenes, ja se on silti se leffa joka tän jättimenestyksen laukaisi alan leffoille. Nyt sitten siihen on kylläännytty.
 
Siis sitäkö näissä täysin fantasiaan perustuvissa elokuvissa mietit? Eikä sitä, että yhden leffan ajan tummaihoiset lapset voi nähdä itsensä näköisen merenneidon. Ja muut ihmiset sitten hyvän elokuvan, jos se siis hyvä on. Tätä en ole itse nähnyt, mutta paljon perusteetonta ulinaa väärän värisestä fantasiahahmosta kylläkin.
Tuosta tuli mieleeni tämä hassutteluparodia missä myös puhutaan erinomaisesta ja osuvasta The Marvels-elokuvasta jota kukaan ei ole tiettävästi nähnyt, mutta upea se kuulemma on. Kai se sitten on ongelma että diversiteettiä yms. vaativat elokuviin ihmiset jotka eivät siitäkään huolimatta ole kiinnostuneita kyseisistä elokuvista/genreistä, joten sitten kai kukaan ei mene niitä katsomaan, sen enempää kyseisiä elokuvia vihaavat kuin niitä puolustavat.

 
Se on kanssa epäloogista, kun näitä uudistettuja adfsadöopktwexcvnb versiota noista rehdään, niin silloin ei hiiskuta siitä kulttuurin omimimisesta ja paheksuta asiaa suureen ääneen..
 
Hyvinkääläinen opettaja: Lasten seksuaalikasvatus ei riitä – Opetusta sateenkaariseksistä olisi hyvä antaa jo 5-luokkalaisille (iltalehti.fi)


"
– Jos ajatellaan nykylapsia, se on aika myöhään.

– Oppimateriaalia on saatavilla hyvin laajasti ja monipuolisesti, mutta se vaatii meidän koulumme tapauksessa, että sitä etsii muualtakin kuin oppilaiden käytössä olevasta oppikirjasta, Lindholm jatkaa.

Seitsemän vuotta vanhoissa 5. luokan oppikirjoissa seksuaalikasvatus perustuu pääasiassa siihen, miten ihminen lisääntyy ja miten harrastetaan heteroseksiä.

Siitä on hyvä lähteä liikkeelle, mutta Lindholm toivoisi, että koulun oppikirjassa tuotaisiin esiin, ettei ole olemassa vain miehen ja naisen välistä seksuaalisuutta. Syvällisempi perehtyminen menisi sitten yläkoulun puolelle.
"


Mikä näitä oikein vaivaa? Eikö näitä joulupukkitarinoita saada iskostettua lapsiin ellei saada todella nuoriin iskettyä kiinni?
 
Kylla me silti luultiin ala-asteella hyvin tietavamme homot lesbot 90 luvun vaihteessa. Ei siina nyt valttamatta paha olisi ollut opettaa jotain sellaista ymparipyoreaa aiheen ymparilta kun me luultiin etta kaikki homot sellaisia kuin poliisiopistoissa ne kuvattiin olevan.
 
Hyvinkääläinen opettaja: Lasten seksuaalikasvatus ei riitä – Opetusta sateenkaariseksistä olisi hyvä antaa jo 5-luokkalaisille (iltalehti.fi)


"
– Jos ajatellaan nykylapsia, se on aika myöhään.

– Oppimateriaalia on saatavilla hyvin laajasti ja monipuolisesti, mutta se vaatii meidän koulumme tapauksessa, että sitä etsii muualtakin kuin oppilaiden käytössä olevasta oppikirjasta, Lindholm jatkaa.

Seitsemän vuotta vanhoissa 5. luokan oppikirjoissa seksuaalikasvatus perustuu pääasiassa siihen, miten ihminen lisääntyy ja miten harrastetaan heteroseksiä.

Siitä on hyvä lähteä liikkeelle, mutta Lindholm toivoisi, että koulun oppikirjassa tuotaisiin esiin, ettei ole olemassa vain miehen ja naisen välistä seksuaalisuutta. Syvällisempi perehtyminen menisi sitten yläkoulun puolelle.
"


Mikä näitä oikein vaivaa? Eikö näitä joulupukkitarinoita saada iskostettua lapsiin ellei saada todella nuoriin iskettyä kiinni?
Tuollaiselle oppettajalle oli kyllä pitänyt antaa potkut jo eilen.

Koulussa tulee antaa lapsille opetusta, jonka johdosta heistä tulisi mahdollisimman useista normaaleja kansalaisia. Homouden jne pakottaminen lapsille koulussa ei ole missään mielessä lasten etu ja johtaa helposti ongelmiin yksilöillä, jotka normikasvatuksella selviävät kriittisten vaiheden yli ja elämä' menee sitten hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuollaiselle oppettajalle oli kyllä pitänyt antaa potkut jo eilen.

Koulussa tulee antaa lapsille opetusta, jonka johdosta heistä tulisi mahdollisimman usoista normaaleja kansalaisia. Homouden jne pakottaminen lapsille koulussa ei ole missään mielessä lasten etu ja johtaa helposti ongelmiin yksilöillä, jotka normikasvatuksella selviävät kriittisten vaiheden yli ja elämä' menee sitten hyvin.
Homous ei tartu opettamalla eikä häviä opettamatta
 
Alkaa vaikuttaa siltä kuin osalle heterous olisi se sairaus, joka tulisi parantaa ihmisestä mahdollisimman nuorena.

Tällaisen ajattelun yleistyminen taitaakin olla se kapitalistisen, feministisen, "sivistyneen" yhteiskunnan päätepysäkki.
 
Homous ei tartu opettamalla eikä häviä opettamatta

Tästä ei ole ihan todennettua faktaa mihinkään suuntaan.

Alle 10v lapset eivät ole homoja tai heteroita. Tämä kehittyy myöhemmin. En usko että se auttaa kehittämään mitään tervettä seksuaalisuutta myöhemmällä iällä että pienille lapsille täytyisi opettaa vähän kärjistetysti miten kunnolla pannnaan miehiä perseeseen. Luulen kyllä että saadaan lisättyä mielenterveysongelmia ja muuten hämmentämään lapsia.
 
Olet oikeassa. Tässä asiayhteydessä pitänee tarkentaa.

Eli elokuva, jossa on tarinaa, tunnetta, tai huumoria, joka ei ole agenda, tai ohjausperustainen. Elokuva, joka on oma itsensä, eikä jokin nostalginen uusinta väritettynä nykyajan propagandalla.

Minulle oikeastaan riittäisi tässä asiayhteydessä elokuva, joka on edes "kohtuu ok" elokuvana. Yksilöllinen, ei ratsastasta vanhalla. Vanha tuttu ei ole väritetty, vaan keksitty uutta jne..

Toki tässä on
Rotujenvälinen suhde ja sekarotuisia lapsia. Kauheaa!

Hyvä leffa
 
Viimeksi muokattu:
että pienille lapsille täytyisi opettaa vähän kärjistetysti miten kunnolla pannnaan miehiä perseeseen. Luulen kyllä että saadaan lisättyä mielenterveysongelmia ja muuten hämmentämään lapsia.
Ai "vähän kärjistetysti"- kukahan tollaisen opettamista on vaatinut? Edes sinnepäin?

Tuollaiselle oppettajalle oli kyllä pitänyt antaa potkut jo eilen.

Miksi?
 
Ai "vähän kärjistetysti"- kukahan tollaisen opettamista on vaatinut? Edes sinnepäin?

En tiedä tarkkaan mitä kaikkea tuo pitää sisällään "opetusta sateenkaariseksistä". Oletettavasti kuitenkin enemmän kuin pelkkä maininta että jotkut harrastavat seksiä myös toista sukupuolta olevien kanssa jos siitä on täytynyt lisämateriaalejakin käyttää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 487 766
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom