Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Siitähän saamelaiset valittavat kun eivät saa itse määrätä kuka on saamelainen ja haluaisivat poistaa lappalaispykälän. En ole kuullut lääketieteellisestä määritelmästä.Miksei saamelaisuus ole ilmoitusasia ja henkilön itse määriteltävissä kuin noin sata kertaa lääketieteellisesti ja muutenkin vaikeammin määriteltävissä oleva asia?
Siitähän saamelaiset valittavat kun eivät saa itse määrätä kuka on saamelainen ja haluaisivat poistaa lappalaispykälän. En ole kuullut lääketieteellisestä määritelmästä.
Eli ei olisi ongelmaa jos transihmiset itse päättäisivät säännöt ketä heihin kuuluu?Tuo on täysin eri asia kuin se että kyseessä olisi henkilön itse päätettävissä oleva ilmoitusasia.
Eli ei olisi ongelmaa jos transihmiset itse päättäisivät säännöt ketä heihin kuuluu?
Saamelaiset haluavat noin.Mistä näin mahdoit keksiä?
Saamelaiset haluavat noin.
Sanoit että kyseessä aivan eri asia.Mistä oikein keksit että ei olisi mitään ongelmaa jos olisi joku transneuvosto joka määräisi kukaa saa vaihtaa sukupuolta kun aika ilmeistä että sellainen aiheuttaisi paljon närää ja olisi muutenkin järjetön.
Sanoit että kyseessä aivan eri asia.
Sinähän se olit joka rinnasti saamelaisiin.Mitä sitten? En sanonut ettei kummassakaan ole mitään ongelmia.
Sinähän se olit joka rinnasti saamelaisiin.
Ihan hyvä että saatiin tuo kuvien lähettely ahdisteluksi. Ehkä ne saadaan vähenemään.Helsingin poliisilla on tutkittavanaan kaksi raiskausrikosta, jotka eivät vielä vanhan lain aikana olisi välttämättä ylittäneet tunnusmerkistöä. Kyse on suostumusperustaisista raiskausrikosepäilyistä. Lisäksi tutkinnassa on yksi seksuaalinen ahdistelu, joka liittyy kuvamateriaaliin.
”Kyse on tapauksesta, jossa henkilölle on lähetetty seksuaalisävytteisiä kuvia tai viestejä. Ennen tällainen olisi voitu tutkia esimerkiksi kunnianloukkauksena”, kommentoi rikostarkastaja Jari Koski Helsingin poliisin väkivaltarikosyksiköstä.
Siinähän se olennainen tuli. Karmeaa vahinkoa tulisi jos nuoria lapsia alettaisiin kohdella vaihtoehtoisilla identiteeteille ja rohkaisemaan näihin suurimmassa osassa tapauksista
Samaa mieltä. Pidän Rydmanit loitolla ja kaukana alle 18-vuotiasta.
Menikö tämä väärään ketjuun? Miten Rydman liittyy sukupuoli-identiteettiin?
Eli oot sitä mieltä että 15 vuotiaat ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa? Riittääkö 18v varmasti? Pitäisikö vastuita nostaa?Sori meni visiin.. Olen pahoillani,. Tosin ei haittaa muistuttaa että alle 18-vuotiaat on tosiaan lapsia...
Mun virhe...
Eli oot sitä mieltä että 15 vuotiaat ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa? Riittääkö 18v varmasti? Pitäisikö vastuita nostaa?
Mutta 14v leikkeleminen pelkästään hänen tunteiden perusteella on sulle ok?Tuli vain jostain mieleeni että jos 26-vuotiaana seurustelee 17-vuotiaan kanssa, niin on jo jotain pielessä. Mutta tosiaan väärä ketju ja olen pahoillani. Tämä on vain oma moraalini.
Mikset vastaa? Onko 15v lapsi? Eli ei rikosoikeudellisessa vastuussa? Pitääkö nostaa mihin?Tuli vain jostain mieleeni että jos 26-vuotiaana seurustelee 17-vuotiaan kanssa, niin on jo jotain pielessä. Mutta tosiaan väärä ketju ja olen pahoillani. Tämä on vain oma moraalini.
Vastaan vastaan, että 15 vee on rikosoikeudellinen vastuuikäraja Suomessa.Mikset vastaa? Onko 15v lapsi? Eli ei rikosoikeudellisessa vastuussa? Pitääkö nostaa mihin?
Mutta 14v leikkeleminen pelkästään hänen tunteiden perusteella on sulle ok?
Viittaan vain sun haluttomuuteen kommentoida tuota hesarin artikkelia ja yritykseen kääntää keskustelu rydmanin tekemisiin.Mitä vittua?
Ei mulla ole mitään haluttomuutta. Virheellisesti vain kommentoin väärään ketjuun Rydmanin teinitytöistä. Mun virhe. Pikku känöset menossa.Viittaan vain sun haluttomuuteen kommentoida tuota hesarin artikkelia ja yritykseen kääntää keskustelu rydmanin tekemisiin.
No mitä ajatuksia tuo artikkeli herättää ja mitä ajatuksia 15v leikkelemiset herättää?Ei mulla ole mitään haluttomuutta. Virheellisesti vain kommentoin väärään ketjuun Rydmanin teinitytöistä. Mun virhe. Pikku känöset menossa.
No mitä ajatuksia tuo artikkeli herättää ja mitä ajatuksia 15v leikkelemiset herättää?
Trans kids' treatment can start younger, new guidelines say
A leading transgender health association has lowered its recommended minimum age for gender transition treatment in teens, including starting sex hormones at age 14 and some surgeries at 15.apnews.com
Oma linja on ollut jo pidempään että odotetaan vähintään siihen täysi-ikään ja annetaan lapsen/nuoren käydä se murrosikä normaalisti läpi. Tämän jälkeen voidaan katsoa asiaa uudestaan. Toki kokoajan pitää olla mielenterveyspalvelut saatavilla, joissa ei ainakaan pidä lähteä täysillä mukaan nuoren kokemukseen.
Tämä näkemys tuntuu olevan kovin (liian) monen mielestä transfobiaa.
Ei siinä ole mitään pielessä vaan se on täysin laillista. Saattaa olla vain aika tylsät keskustelut kun henkisen kehityksen välillä on sukupolvikuilu, mutta toisaalta ihmiset on yksilöitä eikä kollektiivi joten tässä tapauksessa ei voi tarkemmin tietää. Jos olet kuitenkin tuota mieltä niin mitä olet tehnyt asiaa koskevien lakimuutosten eteen Suomessa? Siis suojaikärajan nosto, alle 18v kanssa parisuhteen kriminalisointi yms?Tuli vain jostain mieleeni että jos 26-vuotiaana seurustelee 17-vuotiaan kanssa, niin on jo jotain pielessä. Mutta tosiaan väärä ketju ja olen pahoillani. Tämä on vain oma moraalini.
Ei siinä ole mitään pielessä vaan se on täysin laillista. Jos olet kuitenkin tuota mieltä niin mitä olet tehnyt asiaa koskevien lakimuutosten eteen Suomessa? Siis suojaikärajan nosto, alle 18v kanssa parisuhteen kriminalisointi yms?
Tuohon päästään kun luovutaan sukupuolen määrittelystä, muun kuin terveydenhoidon yhteydessä. Samoin esim. asevelvollisuus koskisi sit kaikkia. Miksi kellään olisi mitään tätä vastaan?Sukupuolikiintiöt tulisi poistaa tai paremmin sanottuna niitä ei pitäisi ottaa mihinkään käyttöön.
Tämä niin vitusti. Ihmeen vähän tästä puhutaan vaikka on erittäin yksinkertainen ja toimiva ratkaisu.Tuohon päästään kun luovutaan sukupuolen määrittelystä, muun kuin terveydenhoidon yhteydessä. Samoin esim. asevelvollisuus koskisi sit kaikkia. Miksi kellään olisi mitään tätä vastaan?
He voisivat edelleen identifioitua vapaasti housujensa mukaan ja jatkaa nykyisiä henkisiä mieltymyksiään, vaikka lakkaisimmekin yhteiskunnallisissa asiayhteyksissä sukupuolijaottelun. Emme me hyödy siitä yhtään mitään.että n. 50% ihmisistä on fyysisesti heikompaa sukupuolta ja usein hyvin erilaisia myös henkisiltä mieltymyksiltään ja ovat ylpeitä siitä mitä ovat, oli housuissa sitten banaani tai viidakko.
Eli 97% naisista voi alkaa ulisemaan, ja urheilunkin pitää jotenkin lähteä kehittymään uudenlaiseen suuntaan, koska hyvin hyvin selkeä vähemmistö kokee sukupuolen olevan joku ongelma?Tämä niin vitusti. Ihmeen vähän tästä puhutaan vaikka on erittäin yksinkertainen ja toimiva ratkaisu.
Urheilu on sitten yksi ongelmakohta, naiset varmasti alkuun ulisevat kun eivät voi koskaan voittaa, mutta ehkä urheilulla ja muulla kilvoittelulla on sitten painetta ja tilaa kehittyä johonkin uudenlaiseen suuntaan tästä muinaisten kreikkalaisten monituhatvuotisesta nykyperinteestä tasa-arvoisen yhteiskunnan olosuhteisiin.
Eivät ne ole tyhmiä, niitä ohjaa ideologia ja se menee kaiken edelle.Halla-aho vetää täyslaidallisen kohti Setaa.
"Erinomainen ja hyvin tarpeellinen puheenvuoro.
Meistä jokainen on nuoruuden kokemusasiantuntija. Nuoruus ei ole helppoa. Siihen kuuluu sisäistä kuohuntaa, sekoilua ja itsensä etsimistä. Aikuisten tehtävä on tarjota sekoilulle turvalliset puitteet, ei lähteä sekoiluun mukaan.
Hyvä uutinen on, että nuoruus menee ohitse, ja meistä useimmista tulee enemmän tai vähemmän ehjiä miehiä tai naisia.
Fanaattisen transpolitiikan tuloksena on traaginen mielenterveyspommi, tarpeettomilla hormonihoidoilla sekoitettuja ja ruumiiltaan silvottuja ihmisiä. Tämä tulee kalliiksi sekä yhteiskunnalle että etenkin kyseisille ihmisille itselleen.
Paljon rummutettu "tutkimus- ja tietoperustainen päätöksenteko" lentää romukoppaan heti, kun tutkimustieto on ristiriidassa ideologian kanssa. Politiikan suunnan määrittelee lobbausjärjestö Seta, eivät nuorten kanssa työskentelevät ammattilaiset.
Miksi Seta ja sen ohjauksessa olevat poliitikot ajavat lainsäädäntöä ja kulttuuria, jonka seuraukset ovat kohteena oleville ihmisille vahingollisia, jopa tuhoisia? Professori Kaltialalla on lempeä selitys, kuten hän itsekin sitä luonnehtii:
"Haluan ystävällisesti ajatella, että sellaiset aikuiset, jotka ovat itse saaneet apua sukupuolen korjaamisesta, ovat halunneet lähteä pelastamaan lapsia ja nuoria. Mutta heiltä puuttuu ymmärrys siitä, että lapsi ei ole pienikokoinen aikuinen."
Oma selitykseni on raadollisempi. Transfanaatikot eivät halua ihmisten voivan hyvin. Heille hajalla olevat nuoret, jotka luulevat ongelmiensa johtuvan väärästä kehosta, ovat uhreja ja he itse näiden uhrien jaloja puolustajia. Mitä enemmän yhteiskunnassa on itsetuhoisia mielenterveyspotilaita, sitä enemmän "tarvitaan" Setaa ja sen poliittisia jatkeita, ja sitä enemmän Seta tarvitsee julkista rahaa uhrien "puolustamiseen".
Kyseessä on ikiliikkuja. Kaikki ongelmat, joita transhysteria synnyttää, johtuvan virallisen totuuden mukaan "transfobiasta". Todelliset syylliset eivät koskaan joudu vastuuseen aiheuttamastaan tuhosta vaan päinvastoin saavat perusteen lisätä kierroksia myrkynkylvöönsä."
Oma veikkaus on että Seta:n itsejulistetut asiantuntijat ovat yksinkertaisesti tyhmiä.
Tuo hesarin teksti josta puhuu oli erittäin hyvä ja mielenkiintoisia yksityiskohtia, ehkä jopa kiusallisia.Halla-aho vetää täyslaidallisen kohti Setaa.
"Erinomainen ja hyvin tarpeellinen puheenvuoro.
Meistä jokainen on nuoruuden kokemusasiantuntija. Nuoruus ei ole helppoa. Siihen kuuluu sisäistä kuohuntaa, sekoilua ja itsensä etsimistä. Aikuisten tehtävä on tarjota sekoilulle turvalliset puitteet, ei lähteä sekoiluun mukaan.
Hyvä uutinen on, että nuoruus menee ohitse, ja meistä useimmista tulee enemmän tai vähemmän ehjiä miehiä tai naisia.
Fanaattisen transpolitiikan tuloksena on traaginen mielenterveyspommi, tarpeettomilla hormonihoidoilla sekoitettuja ja ruumiiltaan silvottuja ihmisiä. Tämä tulee kalliiksi sekä yhteiskunnalle että etenkin kyseisille ihmisille itselleen.
Paljon rummutettu "tutkimus- ja tietoperustainen päätöksenteko" lentää romukoppaan heti, kun tutkimustieto on ristiriidassa ideologian kanssa. Politiikan suunnan määrittelee lobbausjärjestö Seta, eivät nuorten kanssa työskentelevät ammattilaiset.
Miksi Seta ja sen ohjauksessa olevat poliitikot ajavat lainsäädäntöä ja kulttuuria, jonka seuraukset ovat kohteena oleville ihmisille vahingollisia, jopa tuhoisia? Professori Kaltialalla on lempeä selitys, kuten hän itsekin sitä luonnehtii:
"Haluan ystävällisesti ajatella, että sellaiset aikuiset, jotka ovat itse saaneet apua sukupuolen korjaamisesta, ovat halunneet lähteä pelastamaan lapsia ja nuoria. Mutta heiltä puuttuu ymmärrys siitä, että lapsi ei ole pienikokoinen aikuinen."
Oma selitykseni on raadollisempi. Transfanaatikot eivät halua ihmisten voivan hyvin. Heille hajalla olevat nuoret, jotka luulevat ongelmiensa johtuvan väärästä kehosta, ovat uhreja ja he itse näiden uhrien jaloja puolustajia. Mitä enemmän yhteiskunnassa on itsetuhoisia mielenterveyspotilaita, sitä enemmän "tarvitaan" Setaa ja sen poliittisia jatkeita, ja sitä enemmän Seta tarvitsee julkista rahaa uhrien "puolustamiseen".
Kyseessä on ikiliikkuja. Kaikki ongelmat, joita transhysteria synnyttää, johtuvan virallisen totuuden mukaan "transfobiasta". Todelliset syylliset eivät koskaan joudu vastuuseen aiheuttamastaan tuhosta vaan päinvastoin saavat perusteen lisätä kierroksia myrkynkylvöönsä."
Oma veikkaus on että Seta:n itsejulistetut asiantuntijat ovat yksinkertaisesti tyhmiä.
No tuo on poliisin tehtävä. Joten enemmänkin tuossa tilanteessa sen miehen kyvyt eivät riitä poliisiksi kun ei saa uhria kertomaan tapahtuneesta.
Sairasta on tuo miesviha. Tuomitset miehen kyvyttömäksi jo ennenkuin hänelle annetaan mahdollisuutta yrittää.
Mielenkiintoiseksi on mennyt moderointi täällä, kun tuosta tuli kuukauden banni.
Kuka olisi arvannut että tämä "transnaiset on naisia" ei nyt ihan toimikkaan käytännössä joka paikassa. Tai että seksuaalirikoksiin syyllistyneet biologiset miehet naisvankien sekaan on huono idea?
Ainakin tuo loppu olisi toteutuessaan. Juutalaisten ja mustien illat vertautuu tapahtumiin vain naisille.Emme ole rasisteja, mutta...
.. poistettu tekstiä ...
Toinen Twitter-käyttäjä puolestaan kysyi: ”Aikovatko he järjestää ”vain valkoisille” tarkoitettuja esityksiä?”
Siis valkoisten illat olisi rasismia, mutta ei mustien illat? Vai ymmärsinkö väärin jotain?Ainakin tuo loppu olisi toteutuessaan. Juutalaisten ja mustien illat vertautuu tapahtumiin vain naisille.