Kuten varmaan ymmärrät, niin tämä johtuu siitä, että mielestäni toimintasi ja esittämäsi motivaatiot ovat ristiriidassa keskenään.
Voimme toki lopettaa asiasta keskustelun, kun sitä selvästi haluat.
Joo ja mä haluan korjata sun väärän mielikuvan.
Joten kokeillaan vielä yhden viestin verran.
Eka viesti missä toi esille tämän sun tulkinnan tuon sanan tarkoituksesta oli tämä:
Jos Suomessa venäläisiä syrjitään työhönotossa, niin mitä tekemistä tällä on valkoisten etuoikeuden kanssa? Ei kaikki syrjintä ole mitään valkoista etuoikeutta. No laita siihen vaikka nimeksi "Husseini" niin ehkä sun on helpompi jäsennellä tätä asiaa?
bbs.io-tech.fi
Sanoit siinä että:
"Jos jotakin syrjitään ja toinen saa siitä ansaitsematonta etua, niin sitten näin on käynyt. Se on väärin syrjittyä kohtaan, mutta kyseessä ei silti ole etuoikeus, vaan ansaitsematon etu. "
Heti seuraava mun viesteistä:
Jos Suomessa venäläisiä syrjitään työhönotossa, niin mitä tekemistä tällä on valkoisten etuoikeuden kanssa? Ei kaikki syrjintä ole mitään valkoista etuoikeutta. No laita siihen vaikka nimeksi "Husseini" niin ehkä sun on helpompi jäsennellä tätä asiaa?
bbs.io-tech.fi
Oli se missä totesin että tässä nyt ehkä hukkuu jotain käännöksessä koska white privilege, joka tarkoittaa juurikin noita ansaitsemattomia etuja, kääntyy suomeksi "valkoinen etuoikeus". Johtuen siitä että sana "privilege" kääntyy "etuoikeus". Jonka voit kokeilla vaikka google translatella tai millä tahansa sanakirjalla.
Samaisessa viestissä totesin että silti epäilen että tuo käännös aiheutti mitään ongelmia keskustelussa koska ne joiden kanssa keskustelin tuntuivat ymmärtävän sanan "etuoikeus" samassa kontekstissa kuin minä. Asia näkyy esimerkiksi Diziet Sma:n viestissä:
Koko "valkoisen etuoikeuden" käsite on täyttä paskaa. Täällä länsimaisissa, valkoisten rakentamissa yhteiskunnissa valkoisuus on oletusarvo, eikä mikään etu. Erivärisiä voidaan enemmän tai vähemmän syrjiä, tai jopa sortaa, mutta se ei millään tavalla tarkoita sitä, että valkoihoinen olisi...
bbs.io-tech.fi
Jossa hän sanoo juurikin että:
"Mutta
etuoikeutta on oikeasti vasta se, kun muuten samanlaisesta joukosta joku tai jotkut saavat ansaitsematonta hyötyä esim. suhteittensa, omaisuutensa tai yhteiskunnallisen asemansa takia (työpaikan saanti patevämpien ohi, tuomion välttäminen rikoksen tehtyään, muiden ohittaminen asuntojonossa jne., jne.) "
Eli siis, Diziet Sma, jonka kanssa kävin merkittävän osan tuosta viestien vaihdoista, tuossa selkeästi ymmärsi sanan "etuoikeus" samaan tapaan kuin minä. Eli että "ansaitsematon hyöty" lasketaan etuoikeudeksi. Taaskin sä sanoit täysin päinvastaista, että "ei silti ole etuoikeus vaan ansaitsematon etu".
Ja tuon jälkeen mun tarkoitus sun suuntaan ei ollut mitenkään pakottaa sanalle "etuoikeus" tuota mun hakemaa tarkoitusta, joka johtui tuosta käännöksestä englannista, vaan osoittaa sinulle että tässä keskustelussa toistaiseksi tuota mun hakemaa tarkoitusta sille sanalle käytti myös muutkin, mukaanlukien ne jotka olivat "vastapuolella".