Ja vielä lisäyksenä, itse ainakin näen "cancel-kulttuurin" sellaisena että tuohon boikotointiin lähdetään jostain naurettavan pienistä syistä. Kuten siitä että joku koomikko kertoo paskan vitsin. Tai siitä että joku twiittaa jotain minkä jotku tulkitsee mikroagressioiksi ja vetävät herneen nenään siitä. Tai jos joku firma päättää laittaa ruisleipäpakettiin transmiehen ja/tai tummaihoisen miehen kuvan.
Eli kyse ei ole niinkään siitä että mitä tekee tai miten toimii vaan siitä että mikä triggeröi tuon toiminnan.
En nyt ymmärrä miten voi olla tuomittavaa, että ei osta tuotetta joka mainostaa ideologiaa joka on omaa ideologiaa vastaan. Eihän tuollaista voi olla pakko rahallisesti tukea.
Itse en näe mitään väärää, että joku joka on aseita vastaan jättää ostamatta aseita mainostavan kahvin ja sama juttu toisin päin reissumiehen kohdalla. Ehkä ovat laskeneet että saavat menetettyjen asiakkaiden tilalla saman verran tilalle toisesta leiristä.
Mielestäni mennään liian pitkällä siinä vaiheessa kun yritetään saada potkua jollekkin sähköasentajalle, joka on twitterissä sanonut jotain väärin, vaikka hepun työ ei liity mitenkään asiaan. Selvästi tässä tapauksessa ideologia ja itse yritys liittyy asiaan ja on aivan luonnollista että sillä on vastustajansa ja kannattajansa.