• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Emmekö me nyt ole samaa mieltä kyseisestä asiasta?
En tiedä koska en ole ilmaissut mielipidettäni tai kuullut sinun, mutta voin kertoa omani: mielestäni nykyinen laki on ok. Lauseen ei voi perustua voinee tulkita joko a) ei laillisesti (tai tässä fyysisessä todellisuudessa) voi missään olosuhteissa perustua tai b) ei mielestäni saisi. Kohta a nyt on Suomessa kuitenkin epätosi

Nyt tajusin että kun päivällä tuli väännettyä että mitä siinä passissa lukee niin siinähän ei siis Suomen osalta lue biologinen fakta
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Jep, kuten joku sanoi
Ymmärtämättömyys noissa kommenteissasi ei enää edes yllätä. Kaveri kirjoittelee täällä päivästä toiseen, eikä ymmärrä edes kirjoitettua suomenkieltä.

1. Sanoin aiemmin, että ostoboikoteilla ei ole mitään merkitystä, jos niitä boikotteja tekevät ihmiset, jotka eivät ostaisi kyseisiä tuotteita muutenkaan.
2. Cancel-ihminen on sellainen, joka pyrkii saamaan muita ihmisiä osallistumaan boikotteihin. Se, että joku henkilökohtaisesti boikotoi jotain, on täysin eri asia.

Joten servausyrityksesi meni niinsanotusti reisille :)
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Ymmärtämättömyys noissa kommenteissasi ei enää edes yllätä. Kaveri kirjoittelee täällä päivästä toiseen, eikä ymmärrä edes kirjoitettua suomenkieltä.

1. Sanoin aiemmin, että ostoboikoteilla ei ole mitään merkitystä, jos niitä boikotteja tekevät ihmiset, jotka eivät ostaisi kyseisiä tuotteita muutenkaan.
2. Cancel-ihminen on sellainen, joka pyrkii saamaan muita ihmisiä osallistumaan boikotteihin. Se, että joku henkilökohtaisesti boikotoi jotain, on täysin eri asia.

Joten servausyrityksesi meni niinsanotusti reisille :)
1. Avoimeksi jäi siirrätkö valtavat ruisleipäostoksesi kilpailijalle, toivottavasti ei ole hankalaa koska tarjoajia on oletettavasti rajallinen määrä
2. Julistamalla täällä ettet ole ainoa teet käytännössä juuri tuota

mielestäni kyse on täsmälleen samasta asiasta: Harry Potterin sivut tai leivän resepti eivät ole muuttuneet ja tunnekuohussa äänestetään lompakolla ja ollaan ylpeitä siitä. Se on loistavaa, onneksi meillä on vaihtoehtoja sekä ruisleiville että nuortenkirjoille ja jokainen saa valita omansa millä perusteella tahansa
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 313
On myös suuri merkitys, että boikotoi yritystä jos ei hyväksy yrityksen mainostamaa ideologiaa, erityisesti kun osa niistä sinun rahoista menee ideologian mainostamiseen, kuin että boikotoi yritystä koska nettifoorumilla sanottiin että kassamyyjä twiittasi väärin.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
1. Avoimeksi jäi siirrätkö valtavat ruisleipäostoksesi kilpailijalle, toivottavasti ei ole hankalaa koska tarjoajia on oletettavasti rajallinen määrä
2. Julistamalla täällä ettet ole ainoa teet käytännössä juuri tuota

mielestäni kyse on täsmälleen samasta asiasta: Harry Potterin sivut tai leivän resepti eivät ole muuttuneet ja tunnekuohussa äänestetään lompakolla ja ollaan ylpeitä siitä. Se on loistavaa, onneksi meillä on vaihtoehtoja sekä ruisleiville että nuortenkirjoille ja jokainen saa valita omansa millä perusteella tahansa
Oletko ihan tosissasi? Eli jos minä sanon ääneen tekeväni asiaa X, niin sinun mielestäsi se tarkoittaa sitä, että minä kannustan muita tekemään asiaa X? Ok.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Oletko ihan tosissasi? Eli jos minä sanon ääneen tekeväni asiaa X, niin sinun mielestäsi se tarkoittaa sitä, että minä kannustan muita tekemään asiaa X? Ok.
Oletko sinä? Jollet hakenut kyseisellä ilmoituksella henkistä tukea niin miksi kerrot meille minkä merkkistä ruisleipää ostat?
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Oletko sinä? Jollet hakenut kyseisellä ilmoituksella henkistä tukea niin miksi kerrot meille minkä merkkistä ruisleipää ostat?
Minä en ole niinkuin sinä, minä en tarvitse henkistä tukea keneltäkään. Se, että kerron mielipiteeni, on ihan normaalia keskustelua.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Se on sinun tulkintasi. Minä olen tässä se osapuoli, joka on yrittänyt keskustella itse asiasta, perustellen. Sinä taas kiertelet ja vältät vastaamasta kysymyksiin, joihin vastaaminen pakottaisi sinut myöntämään minun olevan oikeassa. Sen lisäksi viet keskusteluja jatkuvasti sivuraiteille, jotta fokus karkaisi itse asiasta.

Ja tässä ruisleipäkeskustelussakin teet omia oletuksia minusta, ja sen jälkeen kommenteissasi esität ne omat tulkinnat faktoina.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Se on sinun tulkintasi. Minä olen tässä se osapuoli, joka on yrittänyt keskustella itse asiasta, perustellen. Sinä taas kiertelet ja vältät vastaamasta kysymyksiin, joihin vastaaminen pakottaisi sinut myöntämään minun olevan oikeassa. Sen lisäksi viet keskusteluja jatkuvasti sivuraiteille, jotta fokus karkaisi itse asiasta.

Ja tässä ruisleipäkeskustelussakin teet omia oletuksia minusta, ja sen jälkeen kommenteissasi esität ne omat tulkinnat faktoina.
Mihin kysymyksiin en ole vastannut? Sinä et esim kertonut mitä kahden parrakkaan henkilön passissa tulisi lukea

ja minne sivuraiteille? Korjataan nyt nekin samalla

Ruisleipäasian selitin jo: tuotteen ostamatta jättäminen taustalla olevan politiikan takia on ihan vastaava päätös on se tuote kirja tai ruisleipä ja aika näyttää vaikuttaako myyntiin niin paljon että viestintä vaihtuu. Keskiseltä tuli joku korjausliike, mutta en toki tiedä johtuiko bisneksistä vai Salen erikoisjoukoista
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Leivät ostamatta jättäminen ei ole cancel-kulttuuria miten sen käsitän. Vai onko se aina sitä jos et osta jotain syystä x?
No mikä on cancel-kulttuuria? Olen itse ymmärtänyt sen niin että henkilön tai yrityksen toimeentuloa tai mukavuutta häiritään politiikan takia
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 370
Avaatko nollapostaustasi? Ettei tarvitse vain arvailla mikä oletettavasti kiihottaa. Että miksei ihan jokainen ihonvärin muuttaminen mahdu logiikan sisään. Itse annoin Uncle Bensin esimerkkinä.
Ne tajuavat, ketkä tajuavat, muut voivat kutsua nollapostaukseksi. Tälle foorumille ei tarvitse kirjoittaa selkokielellä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
2 015
No mikä on cancel-kulttuuria? Olen itse ymmärtänyt sen niin että henkilön tai yrityksen toimeentuloa tai mukavuutta häiritään politiikan takia
Se että jätän vaikka rasvattoman maidon ostamatta koska se nyt on vaan paskaa, ei ole pyrkimys saada potkuja myyjälle/yrittäjälle, myöskään en maalita myyjää/yrittäjää ja yritä saada muita aiheuttamaan hankaluuksia myyjälle/yrittäjälle. Maidon voit vaihtaa toiseen tuotteeseen jos helpottaa, ja syynkin ostamattomuudelle voidaan muuttaa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Se että jätän vaikka rasvattoman maidon ostamatta koska se nyt on vaan paskaa, ei ole pyrkimys saada potkuja myyjälle/yrittäjälle, myöskään en maalita myyjää/yrittäjää ja yritä saada muita aiheuttamaan hankaluuksia myyjälle/yrittäjälle. Maidon voit vaihtaa toiseen tuotteeseen jos helpottaa, ja syynkin ostamattomuudelle voidaan muuttaa.
Jos jätät sen makusyistä tai laktoosi-intoleranssin takia ostamatta teet päätöksesi itse tuotteen perusteella etkä vaikka siksi että Valion toimari kannattaisi väärää puoluetta. Jätän itsekin enemmän tuotteita kuin ostan, mutta en mainosta näitä päätöksiä poliittisessa yhteydsssä
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
2 015
Ne tajuavat, ketkä tajuavat, muut voivat kutsua nollapostaukseksi. Tälle foorumille ei tarvitse kirjoittaa selkokielellä.
Sama linja jatkuu, siihen asti siis voidaan vain arvailla minkäkokoinen hiekanjyvä hiertää ja missä. Oliko itse aiheeseen mitään, foorumi on tuskin turhia horinoita vartenkaan?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
2 015
Jos jätät sen matkustusta tai laktoosi-intoleranssin takia ostamatta teet päätöksesi itse tuotteen perusteella etkä vaikka siksi että Valion toimari kannattaisi väärää puoluetta
Tuotteen ominaisuus, mädättävä mainonta, mitä näitä nyt on, heh. Canceloin siis joka suuntaa koko ajan, lienee rakenteellista cim-oletettua syrjintää, pysy enää perässä tässä newspeakissa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Tuotteen ominaisuus, mädättävä mainonta, mitä näitä nyt on, heh. Canceloin siis joka suuntaa koko ajan, lienee rakenteellista cim-oletettua syrjintää, pysy enää perässä tässä newspeakissa.
Arvostan kyllä ironiaa käyttää peräkkäisissä virkkeissä sanoja mädättävä ja newspeak, siitä tykkäys. Onnittelut, teet osan ostopäätöksistäsi mielestäsi muilla kuin tunneperusteilla
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
2 015
Arvostan kyllä ironiaa käyttää peräkkäisissä virkkeissä sanoja mädättävä ja newspeak, siitä tykkäys. Onnittelut, teet osan ostopäätöksistäsi mielestäsi muilla kuin tunneperusteilla
No näillä eväillä ehdottelet muiden canceloivan sitä ja tätä. Ja ei tarvitse avata mikä sanavalinnoissa nyt ihmetyttää. Itse asiastahan ei näytä olevan enää sanottavaa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
No näillä eväillä ehdottelet muiden canceloivan sitä ja tätä. Ja ei tarvitse avata mikä sanavalinnoissa nyt ihmetyttää. Itse asiastahan ei näytä olevan enää sanottavaa.
Ja sinä väität muiden viestejä epäselviksi? Mitä oikein haluat sanoa

Perustelin jo mitä yhteistä ja eroa leivällä, kirjoilla ja maidolla on ja kannustan ihmisiä tekemään vapaita ostopäätöksiä, onneksi meillä on useampia kuin yksi vaihtoehto
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
2 015
Ja sinä väität muiden viestejä epäselviksi? Mitä oikein haluat sanoa

Perustelin jo mitä yhteistä ja eroa leivällä, kirjoilla ja maidolla on ja kannustan ihmisiä tekemään vapaita ostopäätöksiä, onneksi meillä on useampia kuin yksi vaihtoehto
Jos randomilla todetaan asiaan liittymätöntä paskaa lumihiutaleista, eikä edes keskustella mistään, joku voisi pitää epäselvänä kommunikaationa. Ja minä perustelin miksi tämä ei ole cancelointia :)
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Jos randomilla todetaan asiaan liittymätöntä paskaa lumihiutaleista, eikä edes keskustella mistään, joku voisi pitää epäselvänä kommunikaationa. Ja minä perustelin miksi tämä ei ole cancelointia :)
Etkä perustellut vaan kysyit että onko x muka cancellointia ja kun näytin yhteydet saman käyttäjän aiemmin cancelloinniksi kutsumaan asiaan vaihdoit aihetta
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
2 015
Etkä perustellut vaan kysyit että onko x muka cancellointia ja kun näytin yhteydet saman käyttäjän aiemmin cancelloinniksi kutsumaan asiaan vaihdoit aihetta
Totesin ja perustelin vaan miksi ostamatta jättäminen ei ole cancel-kulttuuria, lue uudestaan niin se avautuu. Samassa aiheessa edelleen ja en voi mitään jos et ymmärrä. Googlaa vaikka se cancel-kulttuuri niin et erehdy että muut vaihtelee aiheita, hehe.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Totesin ja perustelin vaan miksi ostamatta jättäminen ei ole cancel-kulttuuria, lue uudestaan niin se avautuu. Samassa aiheessa edelleen ja en voi mitään jos et ymmärrä. Googlaa vaikka se cancel-kulttuuri niin et erehdy että muut vaihtelee aiheita, hehe.
Googlasin ja näyttää olevan suunnilleen se miten asian kuvasin. Ero on siinä millä perusteilla jätät tuotteen ostamatta ja minkälaista meteliä siitä pidät vai luuletko että sinitukkaisilla lumihiutaleilla on joku parempi tapa boikotoida?
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 019
Tuo @tpu boikotti on siitä hyvä että oikein toteutettuna saattaa onnistua tukemaan samalla paikallista yrittäjää tai ainakin pienempää yritystä. Reissumieshän on Fazerin tuote kuten melko moni muukin leipä, jäljellä taitaa jäädä Vaasan ja loput onkin pienempiä yrityksiä. Wikipediasta löytyy helposti epävirallinen lista Fazerin brändeistä.

Kunhan sitten muistaa asian myös joulusuklaaostoksilla :)
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Mihin kysymyksiin en ole vastannut? Sinä et esim kertonut mitä kahden parrakkaan henkilön passissa tulisi lukea

ja minne sivuraiteille? Korjataan nyt nekin samalla

Ruisleipäasian selitin jo: tuotteen ostamatta jättäminen taustalla olevan politiikan takia on ihan vastaava päätös on se tuote kirja tai ruisleipä ja aika näyttää vaikuttaako myyntiin niin paljon että viestintä vaihtuu. Keskiseltä tuli joku korjausliike, mutta en toki tiedä johtuiko bisneksistä vai Salen erikoisjoukoista
Miksi valehtelet. Minä kerroin mitä kahden parrakkaan henkilön passeissa pitäisi lukea. Mutta sinä sivuutat kaikki vastaukset, jotka sinua ei miellytä. Kerroin hyvinkin selvästi, että niiden parrakkaiden henkilöiden passissa pitäisi lukea se sukupuoli, mitä he ovat. Mutta sinä et vain tuota sisäistä. Ja sitten kehtaat valehdella, etten olisi sinulle vastannut.

Sinä teet ihan samaa kuin usea muu samaan leiriin kuuluva tällä foorumilla. Te itse ette vastaa kysymyksiin ja kun teitä haastetaan tästä, niin joka ikinen kerta tulee tuo sama "mihin en ole muka vastannut"-virsi. Ja jos kysymykset toistetaan, niin te ette silti vastaa.

Sivuraiteilla tarkoitan esim. tuota, että vedät keskusteluun yhtäkkiä jonkun vanhan kommentin canceloinnista, joka ei liittynyt mitenkään käsiteltävään asiaan. Sen voisi vielä puolustukseksesi lukea, ettei oikeasti tiennyt mitä cancelointi tarkoittaa, mutta sekin on sinulle jo selitetty ja vieläkin jatkat, joten ei mene sekään läpi.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Tuo @tpu boikotti on siitä hyvä että oikein toteutettuna saattaa onnistua tukemaan samalla paikallista yrittäjää tai ainakin pienempää yritystä. Reissumieshän on Fazerin tuote kuten melko moni muukin leipä, jäljellä taitaa jäädä Vaasan ja loput onkin pienempiä yrityksiä. Wikipediasta löytyy helposti epävirallinen lista Fazerin brändeistä.

Kunhan sitten muistaa asian myös joulusuklaaostoksilla :)
Ei se minun kohdalla toteudu. Minä en boikotoi firmaa enkä sen tuotteita, vaan pelkästään tuota yhtä tuotetta, Reissumiestä. Eli ei siitä minun boikotista Fazerille mitään rahallista tappiota koidu.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Etkä perustellut vaan kysyit että onko x muka cancellointia ja kun näytin yhteydet saman käyttäjän aiemmin cancelloinniksi kutsumaan asiaan vaihdoit aihetta
Ja taas valehtelet. Sinä et näyttänyt mitään yhteyttä, vaan näytit viittauksen täysin eri asiaan. Ja sekin sinulle jo selitettiin, mutta vieläkin jatkat, joten valehtelusi on ihan tietoista.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Ihan varalta vielä, jos täällä on muillakin vaikeuksia ymmärtää, mitä cancelointi tarkoittaa:

Jos TV:ssä on epämiellyttävä juontaja, niin:
1) cancelointia ei ole se, että jätän kyseisen juontajan ohjelmat katsomatta
2) cancelointia on se, että yritän saada muihin ihmisiin vaikuttamalla kyseiselle juontajalle potkut

Ja tuote-esimerkkinä:
1) cancelointia ei ole se, että jätän tuotteen ostamatta
2) cancelointia on se, että yritän vaikuttaa muihin ihmisiin niin, ettei kukaan osta kyseisen firman tuotteita tavoitteena saada firma vaikeuksiin
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Miksi valehtelet. Minä kerroin mitä kahden parrakkaan henkilön passeissa pitäisi lukea. Mutta sinä sivuutat kaikki vastaukset, jotka sinua ei miellytä. Kerroin hyvinkin selvästi, että niiden parrakkaiden henkilöiden passissa pitäisi lukea se sukupuoli, mitä he ovat. Mutta sinä et vain tuota sisäistä. Ja sitten kehtaat valehdella, etten olisi sinulle vastannut.
Sinä selitit jotain keksimästäsi prosenttiluvusta. Mutta olen samaa mieltä että passissa kuuluu olla (sikäli kun maininta on) se sukupuoli mitä henkilö oikeasti on, olemme vaan tietääkseni eri mieltä tuon oikean sukupuolen määritelmästä. Toinen henkilöistä on suomalainen, mutta en tietä onko hänellä passia ja mitä siinä lulee
Sinä teet ihan samaa kuin usea muu samaan leiriin kuuluva tällä foorumilla. Te itse ette vastaa kysymyksiin ja kun teitä haastetaan tästä, niin joka ikinen kerta tulee tuo sama "mihin en ole muka vastannut"-virsi. Ja jos kysymykset toistetaan, niin te ette silti vastaa.
Ja sinä käyt aggressiiviseksi ja henkilökohtaiseksi ja tribalistiseksi. Pyydän uudestaan nätisti: voitko kysyä uudestaan mihin jätin vastaamatta niin yritän korjata tuon?
Sivuraiteilla tarkoitan esim. tuota, että vedät keskusteluun yhtäkkiä jonkun vanhan kommentin canceloinnista, joka ei liittynyt mitenkään käsiteltävään asiaan. Sen voisi vielä puolustukseksesi lukea, ettei oikeasti tiennyt mitä cancelointi tarkoittaa, mutta sekin on sinulle jo selitetty ja vieläkin jatkat, joten ei mene sekään läpi.
Siinä lainauksessa sanottiin ettei ostovoimattomien valinnat vaikuta mihinkään ja arveltiin henkilöiden älykkyyttä tämän perusteella. Mielestäni rinnastus oli hauska

Ja taas valehtelet. Sinä et näyttänyt mitään yhteyttä, vaan näytit viittauksen täysin eri asiaan. Ja sekin sinulle jo selitettiin, mutta vieläkin jatkat, joten valehtelusi on ihan tietoista.
Boikotointi poliittisista syistä, ei itse tuotteen takia on aika selkeä yhteys
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 839
Ihan varalta vielä, jos täällä on muillakin vaikeuksia ymmärtää, mitä cancelointi tarkoittaa:

Jos TV:ssä on epämiellyttävä juontaja, niin:
1) cancelointia ei ole se, että jätän kyseisen juontajan ohjelmat katsomatta
2) cancelointia on se, että yritän saada muihin ihmisiin vaikuttamalla kyseiselle juontajalle potkut

Ja tuote-esimerkkinä:
1) cancelointia ei ole se, että jätän tuotteen ostamatta
2) cancelointia on se, että yritän vaikuttaa muihin ihmisiin niin, ettei kukaan osta kyseisen firman tuotteita tavoitteena saada firma vaikeuksiin
Ja mitä on tämä "muihin ihmisiin vaikuttaminen" muuta kuin sitä että kerrot ihmisille sun boikotista?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 839
Ja vielä lisäyksenä, itse ainakin näen "cancel-kulttuurin" sellaisena että tuohon boikotointiin lähdetään jostain naurettavan pienistä syistä. Kuten siitä että joku koomikko kertoo paskan vitsin. Tai siitä että joku twiittaa jotain minkä jotku tulkitsee mikroagressioiksi ja vetävät herneen nenään siitä. Tai jos joku firma päättää laittaa ruisleipäpakettiin transmiehen ja/tai tummaihoisen miehen kuvan.
Eli kyse ei ole niinkään siitä että mitä tekee tai miten toimii vaan siitä että mikä triggeröi tuon toiminnan.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Sinä selitit jotain keksimästäsi prosenttiluvusta. Mutta olen samaa mieltä että passissa kuuluu olla (sikäli kun maininta on) se sukupuoli mitä henkilö oikeasti on, olemme vaan tietääkseni eri mieltä tuon oikean sukupuolen määritelmästä. Toinen henkilöistä on suomalainen, mutta en tietä onko hänellä passia ja mitä siinä lulee
Vastasin näin:
Jos siinä passissa on kyseisen henkilön kuva ja henkilön pystyy siitä kuvasta tunnistamaan ulkonäöltä, niin mikä ongelma siinä on? Passissa lukee F (nainen), mutta nainen näyttää mieheltä, ja ulkonäkö vastaa passissa olevaa kuvaa, joten siinä ei ole mitään ongelmaa.
Tuosta pitäisi hyvin selvästi käydä ilmi se, että pasissa pitäisi lukea henkilön oikea (=biologinen) sukupuoli. Eikä mitään itse keksittyä.

Pyydän uudestaan nätisti: voitko kysyä uudestaan mihin jätin vastaamatta niin yritän korjata tuon?
Tässä pari:
Jos halutaan tuota havainnollistaa, niin mitä jos joku mies kuvittelee, että hänen jalkansa ja kätensä ovat peniksiä. Eli hän kuvittelee ja kokee että hänellä on 5 penistä. Pitäisikö tällle 5-peniksisyydellekin keksiä sitten joku ihan oma virallinen termi, jota sitten käytettäisiin virallisissa yhteyksissä ja kaikkien muidenkin ihmisten pitäisi suhtaututa tähän ihmiseen, niinkuin hänellä olisi 5 penistä? Vai mentäisiinkö maalaisjärjellä ja laitettaisiin kaveri hoitoon?
Jos henkilö voisi hakea virallisen henkilöllisyystodistuksen tai passin niin, että hän saisi syöttää kaikki passin tiedot itse haluamallaan tavalla ja ne laitettaisiin tähän asiakirjaan sellaisenaan ilman että niitä kukaan tarkistaa, niin olisiko tämä asiakirja silloin luotettava?

Juuri tällä perusteella yrität väittää, että passin sukupuolitieto olisi luotettavampi, jos sen saa henkilö itse päättää.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Ja mitä on tämä "muihin ihmisiin vaikuttaminen" muuta kuin sitä että kerrot ihmisille sun boikotista?
Miksi sinä kysyt samaa kysymystä, johon jo pagille vastasin? Jos minä kerron jonkin oman asian, se on keskustelua, eikä muihin vaikuttamista. Jos yritän kehottaa muita toimimaan tietyllä tavalla, niin se on muihin vaikuttamista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 370
Miksi sinä kysyt samaa kysymystä, johon jo pagille vastasin? Jos minä kerron jonkin oman asian, se on keskustelua, eikä muihin vaikuttamista. Jos yritän kehottaa muita toimimaan tietyllä tavalla, niin se on muihin vaikuttamista.
Mihin sinä pyrit asiasta keskustelemalla, mitkä ovat motivaattorisi? Olisit aivan yhtä hyvin voinut harrastaa boikottiasi kertomatta siitä kenellekään.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Vastasin näin:



Tässä pari:
Pahoittelut. En todellakaan pitänyt näitä kysymyksinä joihin odotit vastauksia.

Pitäisikö tällle 5-peniksisyydellekin keksiä sitten joku ihan oma virallinen termi, jota sitten käytettäisiin virallisissa yhteyksissä ja kaikkien muidenkin ihmisten pitäisi suhtaututa tähän ihmiseen, niinkuin hänellä olisi 5 penistä? Vai mentäisiinkö maalaisjärjellä ja laitettaisiin kaveri hoitoon?
En tiedä, enkä ole moisesta kuullut. Oletan ettei sille ole lääketieteellistä diagnoosia tai hoitoa vielä, kuten transsukupuolisuudelle on. Ehkä yksittäistapauksia pidettäisiin mielenterveydeltään sairaana ja toivottavasti saisi hyvää hoitoa. Itse luultavasti kutsuisin henkilöä nimellä jos sen tietäisin. Lääke(kin) tiede elää, ei siitä niin kauaa ole kun hoitoina oli elohopea tai lobotomia

Jos henkilö voisi hakea virallisen henkilöllisyystodistuksen tai passin niin, että hän saisi syöttää kaikki passin tiedot itse haluamallaan tavalla ja ne laitettaisiin tähän asiakirjaan sellaisenaan ilman että niitä kukaan tarkistaa, niin olisiko tämä asiakirja silloin luotettava?

Juuri tällä perusteella yrität väittää, että passin sukupuolitieto olisi luotettavampi, jos sen saa henkilö itse päättää.
Ei olisi, luulen että nimen ja sotun tulee olla virallisissa asiakirjoissa tietyllä tavalla. Nimeä ja juridista sukupuoltahan saa Suomessa muuttaa eli nämä ovat siinä mielessä itse päätettävissä. Samoin valokuvaan saa valita vaatteet ja kampauksen vaikka silmälasien käyttöä kuvassa ei ilmeisesti enää suositella
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 839
Miksi sinä kysyt samaa kysymystä, johon jo pagille vastasin? Jos minä kerron jonkin oman asian, se on keskustelua, eikä muihin vaikuttamista. Jos yritän kehottaa muita toimimaan tietyllä tavalla, niin se on muihin vaikuttamista.
Eli siis meinaat että jos kaikki vaikkapa Chappellea nyt cancellöivät vain ja ainoastaan twiittaisivat että "Lopetan Netflixin tilauksen kunnes Dave Chappelle saa kenkää ja hänen tuotannot poistetaan Netflixistä" niin tuo ei olisi cancellöintiä mutta jos he twiittaisivat että "Lopetan Netflixin tilauksen kunnes Dave Chappelle saa kenkää ja hänen tuotannot poistetaan Netflixistä ja toivon että muutkin toimivat samoin" niin tuo on cancellöintiä?

Noh, mikäs siinä jos tuolla erolla yrität jotenkin luoda eroa oman toimintasi ja noiden välille mutta jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin käytännössä tasan tarkkaan samaa toimintaahan tuo on.

Toki jos hiljaa boikotoit ja et kerro asiasta kenellekään niin sitten se on tietenkin eri asia.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Mihin sinä pyrit asiasta keskustelemalla, mitkä ovat motivaatiosi? Olisit aivan yhtä hyvin voinut harrastaa boikottiasi kertomatta siitä kenellekään.
Miksi nyt yleensäkään keskustellaan? Aika kaheleita kysymyksiä teiltä :)

Se oli minun tapani ottaa osaa keskusteluun tuosta ruisleipätouhusta ja kertoa mitä mieltä tuollaisesta touhusta olen. Ei se ole sen monimutkaisempaa.

Ei minulla ole mitään pyrkimystä ja erityistä motivaatiota takana siinäkään, että teidän kanssa tällä foorumilla väittelen. Pitäisikö olla?
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Eli siis meinaat että jos kaikki vaikkapa Chappellea nyt cancellöivät vain ja ainoastaan twiittaisivat että "Lopetan Netflixin tilauksen kunnes Dave Chappelle saa kenkää ja hänen tuotannot poistetaan Netflixistä" niin tuo ei olisi cancellöintiä mutta jos he twiittaisivat että "Lopetan Netflixin tilauksen kunnes Dave Chappelle saa kenkää ja hänen tuotannot poistetaan Netflixistä ja toivon että muutkin toimivat samoin" niin tuo on cancellöintiä?
Älä esitä tyhmää. Nuo ovat molemmat cancellointia.

Ei-cancellointia olisi se, jos henkilö twiittaisi: "En katso enää Dave Chappellea." Mutta heti kun siihen vedetään Netflix mukaan tai viittaukset että Chappellen pitäisi saada kenkää, niin menee cancelloinniksi.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Ilmeisesti teiltä kaikilta loppui argumentit itse asiaan, kun piti alkaa vääntämään lapsellista saivartelua cancelloinnista, kun kuitenkin 99 % ihmisistä oikeasti tietää, mitä tällä nykypäivän cancelloinnilla tarkoitetaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 839
Älä esitä tyhmää. Nuo ovat molemmat cancellointia.

Ei-cancellointia olisi se, jos henkilö twiittaisi: "En katso enää Dave Chappellea." Mutta heti kun siihen vedetään Netflix mukaan, niin menee cancelloinniksi.
Mutta sähän juuri sanoit että:
Miksi sinä kysyt samaa kysymystä, johon jo pagille vastasin? Jos minä kerron jonkin oman asian, se on keskustelua, eikä muihin vaikuttamista. Jos yritän kehottaa muita toimimaan tietyllä tavalla, niin se on muihin vaikuttamista.
Tuossa ekassa kerrotaan vain ”oma asia” eikä kehoiteta muita toimimaan tietyllä tavalla. Siinä vain todetaan miten itse tulee toimimaan. Joten tuon sun määrittelyn perusteella se ei olisi cancellöintiä.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Mutta sähän juuri sanoit että:


Tuossa ekassa kerrotaan vain ”oma asia” eikä kehoiteta muita toimimaan tietyllä tavalla. Siinä vain todetaan miten itse tulee toimimaan. Joten tuon sun määrittelyn perusteella se ei olisi cancellöintiä.
Lopeta jo, aikuinen mies.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 019
Siis ihan tosiaanko jos kertoisi ettei pese käsiään ennen wc-tiloista poistumista se olisi yritys saada muut toimimaan samoin? :hmm:
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 775
Ilmeisesti teiltä kaikilta loppui argumentit itse asiaan, kun piti alkaa vääntämään lapsellista saivartelua cancelloinnista, kun kuitenkin 99 % ihmisistä oikeasti tietää, mitä tällä nykypäivän cancelloinnilla tarkoitetaan.
No väännä nyt rautalangasta meille yhdelle prosentille (ei-rikkaana ja moottripyörättömänä hieno kuulua prosenttijengiin) mitä se tarkoittaa? Dave C:n tuloista Netflix on vain osa, täysboikotti vaikuttaisi hänen talouteensa enemmän kuin Netflixin kk-maksun katkaiseminen joka rankaisee myös tuhansia muita
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 839
Ilmeisesti teiltä kaikilta loppui argumentit itse asiaan, kun piti alkaa vääntämään lapsellista saivartelua cancelloinnista, kun kuitenkin 99 % ihmisistä oikeasti tietää, mitä tällä nykypäivän cancelloinnilla tarkoitetaan.
Kuten tuossa jo totesin, itse pidän ”cancel-kulttuurina” sitä että aletaan boikotoimaan jotain joidenkin naurettavan pienten tai mitääntekemättömien syiden takia. Se että alkaa boikotoimaan jotain ruisleipää koska sen paketin päälle laitetaan transmiehen kuva on oikeastaan täydellinen esimerkki tuosta.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
No väännä nyt rautalangasta meille yhdelle prosentille (ei-rikkaana ja moottripyörättömänä hieno kuulua prosenttijengiin) mitä se tarkoittaa? Dave C:n tuloista Netflix on vain osa, täysboikotti vaikuttaisi hänen talouteensa enemmän kuin Netflixin kk-maksun katkaiseminen joka rankaisee myös tuhansia muita
Kuten yritin jo sanoa, jos kommentoidaan Chappellea sitä kautta, että siihen vedetään mukaan ulkopuolisia, esim. Netflix, niin siinä pyritään vaikuttamaan kohteeseen muiden kautta, tuossa tapauksessa Netflixin. Ja jos vedetään mukaan esim. "...kunnes hän saa kenkää", niin siinä pyritään vaikuttamaan taas kohteeseen muiden kautta, tuossa tapauksessa hänen työnantajansa.

Mutta jos kommentoit pelkästään boikotoivasi itse kohdetta, niin et sinä siinä pyri muihin vaikuttamaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 056
Viestejä
4 326 415
Jäsenet
72 143
Uusin jäsen
Johnny1985

Hinta.fi

Ylös Bottom