Diziet Sma
Tukijäsen
Onkä joku puhunut laista? Ei ole, cancel-kulttuuri ei ole (ainakaan vielä) vaikuttanut lainsäädäntöön.Pitäisikö ne estää lailla? Ei tietenkään.
Olen samaa mieltä tästä.Mutta se ei tarkoita että Polanskin boikotointi "tavallisten" kansalaisten toimesta olisi jotenkin huonoa. Päinvastoin, sanoisin että Polanskin boikotointi on hyvä tapa lähettää vahva viesti että Polanskin kaltainen käyttäytyminen ei yksinkertaisesti ole moraalisesti hyväksyttävää tässä yhteiskunnassa.
Mutta jostakin syystä sinulta nyt jää huomaamatta, että cancel-kulttuurissa ei ole kyse "tavallisten" kansalaisten mielipiteistä tai siitä, miten ihmiset ovat aina toimineet sosiaalisina eläiminä. Kyse on pienestä joukosta sosiaalisessa mediassa öyhöttäviä moraalinvartijoita, jotka vaativat heidän mielestään väärin tekevien tai vääränlaisia mielipiteitä ilmaisevien ihmisten vaientamista.
Toivottavasti kyseiset SJW:t ovat ensimmäisenä tuomiolla, jos maalittamisen kielto tulee joskus laiksi.
Aha. Jotenkin sain kuvan aiempien viestiesi cancel-kulttuurin puolustamisesta ja valkopesemisestä, että elokuvien poistaminen olisi ollut tarpeen, kun itsehillintä ei riitä pelkkään boikotoimiseen.En mä sanonut että ne pitäisi poistaa. En edes sanonut että en katsoisi niitä. Totesin vaan että ainakin mua vituttaa se että tuosta menee sille rahaa.
Ei minunkaan mielestäni. Mutta en silti ole lopettamassa Weinsteinin tuottamien elokuvien katsomista sen takia, että Weinstein on kusipäinen raiskaaja ja hyväksikäyttäjä. Sama juttu muuten Polanskin elokuvien kanssa. Minusta tekijän ja teoksen erottaminen toisistaan ei ole kovin vaikea tehtävä.Eli ainakaan itse en näe asiaa niin että se vankilatuomio jotenkin antaisi täyden anteeksiannon Weinsteinille.
Ilmeisesti some-canceloijat ovat samoja tyyppejä, jotka luulevat näyttelijöiden olevan samanlaisia kuin näiden esittämät henkilöhahmot. Se selittäisi senkin, miksi he aloittavat järjettömän älämölön, kun heteronäyttelijä esittää transsukupuolista tai valkoihoinen ääninäyttelee intialaista.