Onko tämä ymmärrettävä niin, että @JCSH :n mielestä keinona esim. työpaikasta savustaminen tai somemaalitus on ok, ja on vain subjektiivinen mielipide, johon jokaisella, millä perusteella näin saa tehdä, viimekädessä sitten yhteiskunnallinen huutoäänestys?
Tämä vaikuttaisi olevan aika päinvastaista kuin mitä voisi ajatella esim. vähemmistöjen oikeuksien puolustamiseen kuuluvan.
Kärjistän toki, mutta vähän se siltä kuulostaa, että on loppujenlopuksi mielestäsi vain mielipideasia kehen tälläistä saa tai jopa tulee kohdistaa.
Ensinnänkin, käsitellään "saa" osuus. Tuota "somemaalitusta" ja "työpaikasta savustamista", eli siis toisin sanoen henkilön oikeutta sanan- ja mielipiteenvapauteen saa käyttää kaikki. Toki tiettyjä rajoja pitää noudattaa, eli esim. kunnianloukkaus ja yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittäminen ovat kiellettyjä mutta sitä ne ovat jo nykyisen lain alla.
Sitten "pitäisi" on se subjektiivinen osuus. Esimerkiksi mun mielestä Kärkkäiseen "pitäisi" kohdistaa cancellöintiä ja boikotointia koska kyseinen tyyppi käyttää rahojansa rasististen propaganda lehtien levittämiseen. Ja mä en halua rahoittaa tuollaista toimintaa ja toivon että kukaan muukaan ei rahoittaisi sitä ja helppo tapa vaikuttaa on vain olla ostamatta Kärkkäisen kaupasta mitään. Tämä ei tarkoita että Kärkkäistä pitäisi julistaa liiketoimintakieltoon, riittää vaan että ihmiset käyttävät vapauttaan olla ostamatta mitään kyseisen tyypin kaupasta.
Taaskin mun mielestä siihen "going to Africa, hope I don't get AIDS. just jk, I'm white lol" naiseen ei pitäisi kohdistaa tuollaista boikotointia ja cancellöintiä koska tuo oli lopulta vain suht viaton ja ehkä vähän harkitsematon vitsi. Ei välttämättä fiksuin heitto ikinä kyseiseltä naiselta mutta ei mitenkään sellainen teko että siitä pitäisi seurata tuollainen paskamyrsky sen niskaan. Mutta tuossakaan tapauksessa en halua että tuosta cancellöintistä tehtäisiin mitenkään laitonta, se cancellöinti tuon naisen kohdalla on tyhmää toimintaa mutta kaikken tyhmän toiminnan ei pidä olla laitonta.
Ja kyllä, nuo molemmat ovat mun subjektiivisia mielipiteitä siitä mikä on hyväksyttävää ja ei-hyväksyttävää toimintaa. Mutta sitä lopulta meidän käsitys hyvästä ja pahasta on, subjektiivisia mielipiteitä.