Näköjään latasivat uudelleen lyhennetyn version. Ilmeisesti poistivat tämän loppuosuuden "afrikkalaisen viikingin".
Sen sijaan että kantaisivat vastuun ja olisivat irtisanoneet mainoksesta vastanneet, SAS lähtee valepropagandalinjalle. Tällä kertaa syytetään vähän kaikkea mitä mieleen tulee. Päivän taikasanoina: oikeistopopulistit, putin, "verkkohyökkäys",
SAS reklamfilm om skandinavisk kultur satte igång ett internationellt jättedrev på sociala medier. Här är graferna som visar hur inlägg om videon spred sig från
www.aftonbladet.se
Lentoyhtiö poisti mainosvideonsa keskiviikkona ja latasi sen uudelleen omien sanojensa mukaan lyhennettynä ja selvennettynä.
beta.www.hs.fi
"SAS PÄÄTYI poistamaan videon, kun esiin nousi epäilys, että yhtiötä vastaan olisi kohdistunut verkkohyökkäys."
Kuinkakohan kauan jaksavat myydä itselleen tuota "verkkohyökkäys"-tuubaa ja milloinkohan heräävät siihen todellisuuteen että "oho, kyseessä olikin markkinavoimat. 99% ihmisistä on täysin eri mieltä kanssamme"?
Jos Finnairilla olisi älyä ja munaa, tämän skandaalin voisi kääntää helposti voitoksi. Esim. tekemällä oman mainoksen siitä mikä on suomalaista ja esim. mikä on japanilaista, kiinalaista, korealaista (Finskin päämarkkinat) ja sitten kehottamalla tutustumaan näihin hienoihin kulttuureihin lentämällä ja loppuun vielä joku piikki SAS:lle. => SAS SJW-lehmiensä kanssa velkasaneeraukseen ja finskin kannattavuus ylös.