No mutta eihän tässä olekaan tarkoitus ketään haukkua tai mitätöidä. Kritiikki on kohdistunut siihen, että on malli, johon väitetään ihmisiä enemmän tai vähemmän pakotettavan ja jonka mukaista käytöstä väitetään miehiltä odotettavan. Vähän kuin joku postasi tuossa pähkinöistä. Hyvä analogia olisi, jos me oletettaisiin kaikkien niitä syövän ja siitä nimenomaan haukuttaisiin ja mitätöitäisiin, että joku ei syö.
Väitän, että stereotyyppinen (ei nyt liitetä siihen väkivaltaisuutta tai muita negatiivisia piirteitä vaan ne odotukset, joita Mieheen kohdistuu usein) Mies on juuri se, joka ei ihan hirveästi saa paskaa niskaansa siitä, mitä on. Toivottavasti on sinut itse sen kanssa vaan.
Itseasiassa minä itse puhuin pähkinöistä. Ehkä tässä ei ole tarkoitus, kovin usein kuitenkin tuntuu (feministien ulostuloissa) olevan. Minä en nyt näe pakotetaanko ketään nyt oikeasti niin voimakkaasti johonkin malliin kuin taas väitetään. Kiusaamiseen joku keksii aina syitä, jos haluaa oli se malli mitä tahansa. Samalla tavalla tavallisesta, yleisestä käytöksestä poikkeava toiminta tuottaa aina reaktioita. Sillä ei vain ole mitään tekemistä sen miehen mallin kanssa. Yhtälailla ympäristö reagoi, jos vaikka vetäisi 1600-luvun muotivaatteet päälleen oli mies tai nainen. Ei se silti tarkoita, että elämme toksista 2000-lukua ja 2000-luvun pukeutumistyyli on se ongelma.