Trumpin solvaus laukaisi hänessä tasa-arvokysymyksen. Kohdellaanko kunnianhimoisia naisia eri tavalla kuin samanlaisia miehiä?
Jos siis sanoo H_C "nasty womaniksi" tulee tasa-arvo kysymys - miksi? Jos sanoo limanuljaskaksi, niin onko sekin tasa-arvo kysymys? Onko trumpilla jotenkin kauhean vähän solvauksia ja jos nainen haukkuu D_Tia niin onko sillonkin kyseessä tasa-arvo kysymys?
Kivipora laulaa Leipätehtaan kulmilla, kun Sörnäisten entistä teollisuusaluetta pannaan uuteen uskoon.
Siellä se Leinonen varmaan poraa ne kivetkin, kun kukaan muu siihen ei pysty ja miehistä ei ole mihinkään.
– Siihen ovat vaikuttaneet monet epäkohdat naisten kohtelussa ja arvostuksessa, myös omat parisuhteet, Leinonen toteaa.
Ja siksi siis miehet pääsevät elämässä helpommalla?
Tasa-arvon eteen pitää Leinosen mukaan tehdä vielä paljon töitä.
Koreografia ottaa päähän, etteivät naiset saa vieläkään päättää kaikkialla itse omista asioistaan, kuten abortista, kehostaan, mielestään tai vaatetuksestaan.
Siis missä hiekkavitussa tämä pyhä lehmä asuu? e. Vai pitäisikö abortti vapauttaa kokonaan, niin että nainen itse saisi tappaa vaikka sen 40viikkoisen jos siltä tuntuu? Miksei nainen saa päättää itse kehostaan? Kyllä minä ainakin olen nähnyt sen näköisiä naisia, että ovat ihan itse päätöksensä tehneet.. Oikein vaatteetkin pakotetaan päälle? vai ei pakoteta? Mihin tällä viitataan? Burkhan ihanaa vapauttako tässä haetaan?
– Siksi näitä epäkohtia pitää nostaa esille. Vielä ei ole saavutettu sitä pistettä, jossa nainen voi vain henkäistä ja toteuttaa rauhassa itseään, Leinonen sanoo.
Onneksi miehet voivat, heivaa sen palveltavan lumpun helvettiin, korkkaa kaljan ja istahtaa koneelle. Naputus lakkaa yleinsä siihen kun sulkee oven..
Leinosen mielestä miehet pääsevät paljon helpommalla.
Koska? Jänkkä jänkkä - naiset pääsee helpommalla - lukkoon - avain järveen. Onko tää jostain eskarista vai muskarista?
Sukupuolten välistä epätasa-arvoa ruotiva Nasty käsittelee myös naisiin kohdistuvia ulkonäköpaineita. Ne ovat tuttuja tanssijoille, ja tietysti Leinoselle itselleen.
Onneksi miehillä ei ole ulkonäköpaineita, koska naisille kelpaa minkänäköinen kaljamaha tahansa, koska tasa-arvo...
– Kuulostaa armeijamaiselta, mutta se on antanut todella paljon kaikkeen siihen työhön, mitä olen myöhemmin tehnyt, Leinonen sanoo.
Ääk, kääk. Täällä joku nainen antaa kommentteja armeijasta!!! Mistä hänkin tietää mitä armeijassa on!! Vaan palvelleet saavat puhua armeijasta!!
Leinonen ei tunnista mielikuvasta itseään.
Koska luultavasti Leinonen ei tunne käsitettä peiliinkatsominen vaan tyytyy syyttämään miehiä. Nainen on naiselle susi, siinä se.
– Ajattelen, että jos olisin mies, olisiko kohtelu erilaista?
Olisi. Sen sijaan, että haukkumasana olisi vaikka se hiekkavittu - tilalla olisi joku kokovartalokyrpä tai "limanuljaska". Eikös D_T tuota ollut käyttänyt? En muista tarkkaa lainausta tai tilannetta.
Yhdysvalloissa valkeni aamu ja Trump käy jo kuumana FBI-pomolle Twitterissä: ”Limanuljaska!”, ”Valeuutiset!” (e. lisätty)
Taas tänään Leinonen katsoo todennäköisesti kalenteria, eikä näe siellä yhtään aukkoa.
Ja siis miehet on tämän kalenterin leiponut vai mistä sitä hiekkaa nyt löytyy?
Vaikea oli valua noin alas kirjoituksen tasossa, mutta näköjään se onnistui kuin tarpeeksi yritti. Ihan tyhjänpäiväinen artikkeli ja suora ajatuksenjuoksu sensuroimatta.