Abortti | teuvoroskala
"Raiskatulle pitää abortti suoda, jos tekijä on täysin outo. Tai erivärinen. Avioliitossa kun ei voi edelleenkään tulla raiskatuksi. Ei ainakaan tavallisten valkoisten heteroiden suhteessa. "
Tämän kaltaisten takia taas feminismiä tarvitaan, vaikka ei välttämättä feminismiksi sitä kutsuisikaan. Kyseessä kuitenkin kunnanvaltuutettu (PS).
Ei, kyllä tämän takia tarvittaisiin persuihin vähän tiukempaa seulaa, että ei ihan mitä tahansa pelleä oteta toimintaan mukaan.
Feminismiä ei tarvita, kyllä pelkkä tasa-arvon ajaminen riittää. Kyllä toi lainattu kohta on kyllä aika käsittämätön mielipde nykyaikana. Mutta tuollahan on näköjään Sauli Niinistönkin mielipide perheen sisäiseen raiskaukseen vuodelta 1991.
"Näin Niinistö sanoi 14.5.1991:
–Arvoisa puhemies! Tässä lakiehdotuksessa puuttuisin lähinnä eräiden rikosten säätämistä asianomistajarikoksiksi koskevaan kohtaan. Jos ajatellaan nykytilannetta, niin asianomistajarikoksessa tietysti aloite on asianomistajalla itsellään, mutta niinpä se taitaa olla silloinkin, kun virallisen syytteen alaisista rikoksista puhutaan. --- Tässä suhteessa itse asiassa ei siis tapahtuisi kovin paljon muutosta nykytilanteeseen, mutta eräs olennainen muutos tapahtuu ja se on se, että anteeksi antamisen mahdollisuus häviäisi, sanoi Niinistö.
–Luulen, että me jokainen olemme joskus jollain tavalla tulleet kolhituiksi ja huomanneet yllättäen muutaman päivän päästä, että ei se ihan niin pahaa ollutkaan, haluan antaa anteeksi sen pahan, joka minuun kohdistui.
Niinistön mielestä lakialoitteessa oli vaara, että muodostuu ”yhteiskunnallinen ylivalta, joka rullaa ja panee perheet esimerkiksi oikeussaliin vastakkain, vaikka kumpikaan ei todella sitä enää haluaisi”.
–On minusta aika tarkkaan ajateltava asia, kannattaako lähteä siihen, viedä mahdollisuus antaa rehellisesti ja avoimesti anteeksi, hän lopetti."
Eipä toi Niinistönkään puheenvuoro kyllä omiin korviin kuulosta ollenkaan siltä, että tuollaista kehtaisin itse ääneen sanoa. Jostain syystä Niinistöä ei asiasta näköjään kurmooteta ollenkaan.
Mahtaiskohan Niinistö nykyään uskaltaa sanoa, että voishan sitä muutaman päivän päästä huomata, että ei se raiskaus nyt niin paha ollutkaan ja voisin antaa sen anteeksi.