• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Kyllä siellä niitä puuroja ja pinaattilettuja linssipatoja ja muutakin on.
Totta ja muutakin kannattaa tarjota. Se on vähän kummallista että puolustusministeri alkaa tuollaisesta valittamaan. Jos ennen aamupala leirillä oli puuro ja lounaalla sattui olemaan kylmää puuroa ja salaattia, siitä ei valitettu. Kyllä surkeampikin mies sen yhden kasvisaterian voi päivässä syödä. Mutta ei tästä enempää
 

Erkki_erikeepperi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 593
Kun miettii, millä pöperöillä sotilaat joutui sota-aikana pärjäämään, tai vaikka kuka tahansa suomalaisista vielä joitakin kymmeniä vuosia sitten, niin on kyllä naurettavaa valittamista. Sotilaat ei saakaan lihaisaa juhla-ateriaa joka päivä, oi voi, ihan HIRVEÄÄ, kuinka ne nyt pärjäävät vitun äidin pullamössöt...

Nykyajan soltuille olisi hyväksi vaikka viettää yksi vähäkalorinen päivä viikossa, eli eivät söisi kuin minimikalorit. Siitä niiden kroppa kiittäisi varusmiesajan jälkeenkin. Ja sekin on pientä verrattuna siihen, mitä veteraanit joutuivat kokemaan.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Kun miettii, millä pöperöillä sotilaat joutui sota-aikana pärjäämään, tai vaikka kuka tahansa suomalaisista vielä joitakin kymmeniä vuosia sitten, niin on kyllä naurettavaa valittamista. Sotilaat ei saakaan lihaisaa juhla-ateriaa joka päivä, oi voi, ihan HIRVEÄÄ, kuinka ne nyt pärjäävät vitun äidin pullamössöt...
Miksi heidän pitäisi pärjätä sota-ajan pulaelintarvikkeilla? Miksi heidän ruokatarjontaansa pitäisi muuttaa ja rajoittaa joitain raaka-aineita, kun kerran mitään tarvetta rajoittamiselle ei ole?
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Tuo mussutus kasvisruuasta on aivan älytöntä. Se ei kuitenkaan ole mitään vegaaniruokaa vaan mukana on kananmunaa ja maitotuotteita. Ihan kuin niissä intin liharuuissa sitä lihaa muutenkaan erityisen paljoa oli mukana :rofl:
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Tuo mussutus kasvisruuasta on aivan älytöntä. Se ei kuitenkaan ole mitään vegaaniruokaa vaan mukana on kananmunaa ja maitotuotteita. Ihan kuin niissä intin liharuuissa sitä lihaa muutenkaan erityisen paljoa oli mukana :rofl:
Mussutus johtuu siitä, että tällaiselle muutokselle ei ollut mitään tarvetta. Taas kerran pyritään vain tuputtamaan pakolla omaa ideologiaa muille.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 817
Miksi heidän pitäisi pärjätä sota-ajan pulaelintarvikkeilla? Miksi heidän ruokatarjontaansa pitäisi muuttaa ja rajoittaa joitain raaka-aineita, kun kerran mitään tarvetta rajoittamiselle ei ole?
Jaa eikö armeijassa harjoitella juuri sodan varalle? Olen toki voinut ymmärtää koko intin funktion väärin. Miksi hitossa ne muuten yöpyy siellä, eikö yhtälailla kassulla vois käydä vähä niinku päivätöissä? Tuskin tuollekkaa mitää rajoittamisen tarvetta on. Lisäksi mä en syö ku naudan sisäfilettä, joten simputtamista se on jos mulle jotain possua, kanaa tai herranjumala kalaa syötetään.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 158
Jaa eikö armeijassa harjoitella juuri sodan varalle? Olen toki voinut ymmärtää koko intin funktion väärin. Miksi hitossa ne muuten yöpyy siellä, eikö yhtälailla kassulla vois käydä vähä niinku päivätöissä? Tuskin tuollekkaa mitää rajoittamisen tarvetta on. Lisäksi mä en syö ku naudan sisäfilettä, joten simputtamista se on jos mulle jotain possua, kanaa tai herranjumala kalaa syötetään.
Ei meillä mitään 40-luvun tyylistä elintarvikepulaa tulisi missään todennäköisessä skenaariossa niin "pitää harjoitella pula-ajan varalle" on aika turha kortti.

Kehittyneiden maiden armeijat on nykyaikana panostaneet sotilaiden viihtyvyyteen koska se vähentää näiden stressiä ja vähemmän stressaavilla sotilailla on parempi suorituskyky ja muutenkin on kaikki kivemmin ja vähemmän itsemurhia jne. Ihan Suomenkin armeija on tätä kehitystä seurannut ja panostanut siihen varusmiesten olojen parantamiseen. Nämä kasvisruokapäivät joista varusmiehet ei tykkää on askelia taaksepäin varusmiesten viihtyvyydessä.
 
Viimeksi muokattu:

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Jaa eikö armeijassa harjoitella juuri sodan varalle?
Muutosta ei tehty tuolla perusteella.

Olen toki voinut ymmärtää koko intin funktion väärin. Miksi hitossa ne muuten yöpyy siellä, eikö yhtälailla kassulla vois käydä vähä niinku päivätöissä? Tuskin tuollekkaa mitää rajoittamisen tarvetta on. Lisäksi mä en syö ku naudan sisäfilettä, joten simputtamista se on jos mulle jotain possua, kanaa tai herranjumala kalaa syötetään.
Oikein kiva itkupotkuraivari, joka ei kerro itse asiasta mitään.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Mussutus johtuu siitä, että tällaiselle muutokselle ei ollut mitään tarvetta. Taas kerran pyritään vain tuputtamaan pakolla omaa ideologiaa muille.
Linssit, kananmunat ja maitotuotteet yms. edullisempia kuin punainen liha ja vielä lisäksi pienentää hiilijalanjälkeä. Rationaalinen valinta.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Perusteeton ja turha muutos. Ideologista pakottamista, josta ei ole mitään hyötyä mihinkään.
Kuinka edullisempi ja ilmastoystävällisempi on perusteetonta ja turhaa? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitä paitsi tekee hyvää peräsuolelle että sitä lihaa ei vedetä niin paljoa eli säästetään myös terveydenhuollossa. Tuntuu nyt turhalta öyhötykseltä ilman mitään rationaalista argumenttia taustalla. Tulee vähän suvakkien psykoosit mieleen. :rofl:
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 817
Taitaa olla vaan joku persujen perusominaisuus nähdä ideologiaa siellä missä sitä ei ole.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Kuinka edullisempi ja ilmastoystävällisempi on perusteetonta ja turhaa?
Koska se edullisuus on täysin riippuvaista miten siihen panostetaan. Kasvisruoasta saa kallista ja sekaravinnosta halpaa. Onko varusmiesten ruokailua pidetty muka kalliina tähän asti?

Ja ilmastoystävällisyys on tässä yhteydessä täysin yhdentekevää pseudohyötyä, joka ei vaikuta ilmastoon kärpäsen paskan vertaa.

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitä paitsi tekee hyvää peräsuolelle että sitä lihaa ei vedetä niin paljoa eli säästetään myös terveydenhuollossa.
Onko varusmiehillä paljonkin peräsuoliongelmia lihan vuoksi? Tiedät varmasti itsekin vastauksen. Eli taas täysin kuvitteellinen peruste.

Tuntuu nyt turhalta öyhötykseltä ilman mitään rationaalista argumenttia taustalla. Tulee vähän suvakkien psykoosit mieleen. :rofl:
Mitään rationaalista argumenttia tälle muutokselle ei ole esitetty, niin kuin ei ole esitetty koulujen kasvispakkopäivillekään. Ideologian pakkotuputtamista ideologien halun vuoksi. Tässä ei ole kyse kasvisravinnosta, vaan siitä miten ja miksi tämä päätös on ajettu läpi.

Vaikuttaa, että sinulle ja joillekin muille tämä menee läpi vain, koska muutos miellyttää teitä. Muistakaa sitten, kun vastaavanlaisia ideologisia päätöksiä tehdään, jotka eivät miellytä sinua, että te hyväksytte tällaisen toiminnan. Eli ei ole sitten varaa valittaa.

Minulle se on yksi paskan hailee, vaikka varusmiehille ei tarjoittaisi muuta kuin kasvisravintoa, jos se päätös tehdään puolustusvoimien olennaisilla pitävillä perusteilla. Nyt toimitaan vain joidenkin ideologien halun mukaisesti.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Koska se edullisuus on täysin riippuvaista miten siihen panostetaan. Kasvisruoasta saa kallista ja sekaravinnosta halpaa. Onko varusmiesten ruokailua pidetty muka kalliina tähän asti?

Ja ilmastoystävällisyys on tässä yhteydessä täysin yhdentekevää pseudohyötyä, joka ei vaikuta ilmastoon kärpäsen paskan vertaa.


Onko varusmiehillä paljonkin peräsuoliongelmia lihan vuoksi? Tiedät varmasti itsekin vastauksen. Eli taas täysin kuvitteellinen peruste.


Mitään rationaalista argumenttia tälle muutokselle ei ole esitetty, niin kuin ei ole esitetty koulujen kasvispakkopäivillekään. Ideologian pakkotuputtamista ideologien halun vuoksi. Tässä ei ole kyse kasvisravinnosta, vaan siitä miten ja miksi tämä päätös on ajettu läpi.

Vaikuttaa, että sinulle ja joillekin muille tämä menee läpi vain, koska muutos miellyttää teitä. Muistakaa sitten, kun vastaavanlaisia ideologisia päätöksiä tehdään, jotka eivät miellytä sinua, että te hyväksytte tällaisen toiminnan. Eli ei ole sitten varaa valittaa.

Minulle se on yksi paskan hailee, vaikka varusmiehille ei tarjoittaisi muuta kuin kasvisravintoa, jos se päätös tehdään puolustusvoimien olennaisilla pitävillä perusteilla. Nyt toimitaan vain joidenkin ideologien halun mukaisesti.
Voitko kertoa sen ideologian ja oikeasti perustella vasta-argumenteilla mitä sanoin?

1) kasvisruokavalio on edullisempaa (ja tämähän ei ole mitään vegaaniruokaa)
2) kasvisuroka on ilmastoystävällisempää
3) punainen liha aiheuttaa peräsuolisyöpää, kuitupitoinen kasvisruoka muutaman kerran viikossa tekee hyvää suolistolle ja ehkäisee sitä

Joka ikinen näistä kolmesta on kylmää faktaa.

Minkä takia kerran tai kaksi viikossa on huono asia tarjota kasvisruokaa? Voitko perustella ne huonot kohdat?
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 817
Et keksinyt enää mitään, joten tuotat tällaista?
Ei tarvi, todistit ja jatkat pointin todistelua.
Puolustusmunisteri Niinistöltäkin kysyttiin, miksi kasvisruoka on huono vaihtoehto. Ja hän vain kuittasi kysymyksen ideologisena agendajournalismina. Eli kuten sanoin, persu näkee ideologiaa siellä missä sitä ei ole. Samaa paskaa sä täälä apinoit.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Jaa eikö armeijassa harjoitella juuri sodan varalle? Olen toki voinut ymmärtää koko intin funktion väärin. Miksi hitossa ne muuten yöpyy siellä, eikö yhtälailla kassulla vois käydä vähä niinku päivätöissä? Tuskin tuollekkaa mitää rajoittamisen tarvetta on. Lisäksi mä en syö ku naudan sisäfilettä, joten simputtamista se on jos mulle jotain possua, kanaa tai herranjumala kalaa syötetään.
Olet ymmärtänyt. Siellä nimenomaan harjoitellaan. Se ei ole mikään simulaattori tai teatteri. Harjoittelu on helpompaa kun on hyvin ravittu eikä vituta silloin kun ei harjoitella vitutusta. Sitäkin toki tehdään. Tai ainakin ennen tehtiin.

Ei kasarmilla ole tarkoitus harjoitella nälkiintymistä. Sissileirillä sitä voi kokeilla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Kuinka edullisempi ja ilmastoystävällisempi on perusteetonta ja turhaa? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitä paitsi tekee hyvää peräsuolelle että sitä lihaa ei vedetä niin paljoa eli säästetään myös terveydenhuollossa. Tuntuu nyt turhalta öyhötykseltä ilman mitään rationaalista argumenttia taustalla. Tulee vähän suvakkien psykoosit mieleen. :rofl:
Kiinasta rahdattuja kalliita proteiininkorvikkeita (kotimaiseen ei ole edes varaa, tämä kerrottiin suoraan). Eipä tuo rahaa säästä ja tuskin juuri ympäristöäkään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 824
Kiinasta rahdattuja kalliita proteiininkorvikkeita (kotimaiseen ei ole edes varaa, tämä kerrottiin suoraan). Eipä tuo rahaa säästä ja tuskin juuri ympäristöäkään.
Mistä päättelet että olisi Kiinasta roudattua?

Erikseen mainittiin quorn joka on eurooppalaista.
Sitten mainittiin soija mutta sitä tuskin tuodaan Kiinasta vaan USA:sta tai Brasiliasta. Lisäksi soijaa käytetään myös sen kotimaisenkin karjan ruokkimiseen joten en nyt lähtisi ihan suorilta dissaamaan kasvisruokavalion hiilijalanjälkeä soijan perusteella.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 158
Ei tarvi, todistit ja jatkat pointin todistelua.
Puolustusmunisteri Niinistöltäkin kysyttiin, miksi kasvisruoka on huono vaihtoehto. Ja hän vain kuittasi kysymyksen ideologisena agendajournalismina. Eli kuten sanoin, persu näkee ideologiaa siellä missä sitä ei ole. Samaa paskaa sä täälä apinoit.
Ihan ensialkuun vaikka että Niinistö ei ole mikään persu. Aika ulkona koko aiheesta saa olla jos väittää ettei kasvisruokapäiviä ajeta tällä hetkellä ideologisesti.

Ehkä tätä asiaa kannattaisi kysyä niiltä joita asia oikeasti koskee eli niiltä varusmiehiltä. Eikun niillehän tehtiin jo kysely asiasta ja vain puoli prosenttia kannatti kasvisruokaa. Vaatii aika mulkkua luonnetta täältä meidän nojatuoleista tuputtaa sitä kasvisruokaa varusmiehille jollain ympäristön varjolla samalla kun itse voidaan vetää sisäfilettä. Se armeija pakkotyönä on jo muutenkin tarpeeksi perseestä. Varsinkin kun osa tämän threadinkaan tuputtajista ei ole itse edes koskaan joutunut käymään armeijaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 372
Siis eihän kasvisruoka-aterioissa ole mitään muuta vikaa kuin se että Vihreät ilmeisesti kannattaa niitä. Sikäli jos nyt puhutaan laadukkaasta kasvisruoasta, mikä nyt toki onkin jo ihan eri konsepti kuin suomalainen laitossafka. Se kuuluisa kesäkeittohan tässä on se mikä porukkaa ahdistaa, mutta se taitaakin olla malliesimerkki suomalaisen ruokakulttuurin avuttomuudesta. Ei kai tässä mikään varsinainen pakko ole mennä juuri siihen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 834
Ihan ensialkuun vaikka että Niinistö ei ole mikään persu. Aika ulkona koko aiheesta saa olla jos väittää ettei kasvisruokapäiviä ajeta tällä hetkellä ideologisesti.

Ehkä tätä asiaa kannattaisi kysyä niiltä joita asia oikeasti koskee eli niiltä varusmiehiltä. Eikun niillehän tehtiin jo kysely asiasta ja vain puoli prosenttia kannatti kasvisruokaa. Vaatii aika mulkkua luonnetta täältä meidän nojatuoleista tuputtaa sitä kasvisruokaa varusmiehille jollain ympäristön varjolla samalla kun itse voidaan vetää sisäfilettä. Se armeija pakkotyönä on jo muutenkin tarpeeksi perseestä. Varsinkin kun osa tämän threadinkaan tuputtajista ei ole itse edes koskaan joutunut käymään armeijaa.
Paskaa voi tosiaan syödä ihan vapaaehtoisesti silloin, kun ei itse lusi vankilassa sukupuolen takia. Siellä sisällä on tarpeeksi ankeaa muutenkin. Kaikki varusmiesten vahingoittamiseksi tehty pakottaminen on ihan pelkkää raiskaamista.

En täysin ymmärrä kuinka kasvisruoka liittyy nimenomaan feminismiin.
Jos korjataan, että miksi sen pitää liittyä, niin en minäkään ymmärrä. Toki kielteiset ilmiöt nivoutuvat yleensä yhteen pakettiin.

Ikään kuin ei olisi tarpeeksi kurjaa muutenkin, niin päästetään affirmative action -tädit vähän komentamaan lain suomin valtuuksin ja vähennetään aterioita korvaten ne paskalla. Ja kyllä, minun määritelmäni mukaan myös "pinaattiletut joita ei ole mielletty kasvisruoaksi" ovat sitä "paskaa", kun näitä lykätään aterian korvikkeeksi ilmaista kovaa pakkotyötä tekeville.

Juu, ei saa valittaa ruoasta ja isoäiti joutui syömään pieniä kiviä ja silakkalaatikkoa. Nyt emme kuitenkaan ole sodan ja kauppasaarron kurjuudessa saati itseaiheutetussa afrikkalaisessa nälänhädässä. Me elämme yltäkylläisyyden oleskeluyhteiskunnassa, jossa työttömät pummit ja kutsutut ISIS-taistelijatkin saavat sentään vähintään lihaa ja viinaa joka päivä jos siltä tuntuu. On lähinnä sairasta, jos varusmiehet eivät saa kunnon ruokaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jos korjataan, että miksi sen pitää liittyä, niin en minäkään ymmärrä. Toki kielteiset ilmiöt nivoutuvat yleensä yhteen pakettiin.
Feministit ovat harvemmin konservatiiveja. Liberaalit tai progressiiviset eivät ole silti automaattisesti feministejä. Kasvisruuan ja feminismin yhteys on korkeintaan korrelaatiota ilman kausaliteettia.

Ikään kuin ei olisi tarpeeksi kurjaa muutenkin, niin päästetään affirmative action -tädit vähän komentamaan lain suomin valtuuksin ja vähennetään aterioita korvaten ne paskalla.
Miten Affirmative Action liittyy kasvisruokaan? Miten kasvisruoka on paskaa? Ravitsemuksen ammattilaiset ovat eri mieltä, onko sulla jotain taustaa, minkä pohjalta sä tiedät paremmin?

Ja kyllä, minun määritelmäni mukaan myös "pinaattiletut joita ei ole mielletty kasvisruoaksi" ovat sitä "paskaa", kun näitä lykätään aterian korvikkeeksi ilmaista kovaa pakkotyötä tekeville.
Olisko sulla munaa alkaa keskittymään itse ongelmaan eli asevelvollisuuteen? Sitten ei tartte valittaa siitä, että ei varusmiesparka pääse valkkaamaan ruokaansa?

On lähinnä sairasta, jos varusmiehet eivät saa kunnon ruokaa.
Välillä niin nyt vaan käy kun harjoitellaan kenttäolosuhteissa. Mutta tämä ei liity siihen mitenkään, onko ruoka tehty kasveista vai eläimistä.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Mua alkaa tuo taloudellinen eriarvoisuus huutelu ottamaan oikeasti päähän.

Saatte kuule miljoonia, kun myytte ottelunne maksukanaville, otteluissanne käy 70 000 maksavaa katsojaa aina. Ei se ton enempää vaadi.

Sama se on kaikille sukupuolesta ja lajista riippumatta, ilman yleisön suosiota se on harrastus.

Edit: Nyt kun kuin juttua hieman, niin kyse onkin kun jotkut seurat eivät suostu ymmärtämään realiteetteja, että paukut ei riitä sille tasolle, missä yrittää pelata.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kantsii pitää mielessä oma suhtautuminen naisurheiluun sitten kun seuraavan kerran valittaa kuinka liian monet naiset on läskejä eivätkä nouse perseeltään kuin jääkaapille. Samaan aikaan kuitenkin muistetaan kannattaa puolustuvoimien urheilukoulun kaltaisia sluibailumekanismeja jotta "suomalaisten nuorten miesten esikuvien" ammattiurheilu-urat jossain toisella puolella planeettaa eivät kärsi ja jotta ei tarttis vaan poiketa identiteettipolitiikastaan liikaa ja esimerkiksi oikeasti asettua miesten yleistä asevelvollisuutta vastaan :vihellys:
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Voitko kertoa sen ideologian ja oikeasti perustella vasta-argumenteilla mitä sanoin?
Vastasin jo. Ilmeisesti vastaukset eivät olleet sinulle miellyttäviä.

1) kasvisruokavalio on edullisempaa (ja tämähän ei ole mitään vegaaniruokaa)
Ei. Kasvisruokavalio ei ole lähtökohtaisesti edullisempaa, vaan ruoan edullisuus riippuu miten ja mitä ruokaa tehdään. Kasvisruokavalion saa kalliiksi ja sekaruokavalion halvaksi, jos niin haluaa. En ole nähnyt missään mainitun, että nykyinen ruokavalio olisi jotenkin liian kallista, saati sitten että tällaiset pakkopäivät mitenkään siihen hintaan vaikuttaisivat.

2) kasvisuroka on ilmastoystävällisempää
Joka on tässä tapauksessa täydellisen yhdentekevää. Sekaruokavalio on enimmäkseen kasvisperusteista ja se liha siinä osana ei maailmaa kaada. Emmekä me suomalaiset ilmastoa paremmaksi muuttaisi, vaikka kaikki pakotettaisiin vegaaneiksi.

3) punainen liha aiheuttaa peräsuolisyöpää, kuitupitoinen kasvisruoka muutaman kerran viikossa tekee hyvää suolistolle ja ehkäisee sitä
Ja peräsuolisyöpä onkin todella vakava uhka varusmiehille sen puoli vuotta-vuosi, minkä armeijassa viettävät? Huuhaata.

Minkä takia kerran tai kaksi viikossa on huono asia tarjota kasvisruokaa? Voitko perustella ne huonot kohdat?
Olen jo sen sanonut aiemmassa viestissä, että kyse ei ole kasvisruoasta, vaan tällaisesta perusteettomasta ideologisesta muutoksesta.
 

mitsune

Praetorian Prefect
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
319
Kantsii pitää mielessä oma suhtautuminen naisurheiluun sitten kun seuraavan kerran valittaa kuinka liian monet naiset on läskejä eivätkä nouse perseeltään kuin jääkaapille. Samaan aikaan kuitenkin muistetaan kannattaa puolustuvoimien urheilukoulun kaltaisia sluibailumekanismeja jotta "suomalaisten nuorten miesten esikuvien" ammattiurheilu-urat jossain toisella puolella planeettaa eivät kärsi ja jotta ei tarttis vaan poiketa identiteettipolitiikastaan liikaa ja esimerkiksi oikeasti asettua miesten yleistä asevelvollisuutta vastaan :vihellys:
Miten se suhtautuminen naisurheiluun vaikuttaa siihen että haluavatko ihmiset pitää itsensä terveinä ja hyväkuntoisina? Kyllä mäkin olen jo hyväksynyt, etten ikinä pääse NHL:ään, mutta ei tämä minua estä kuntoilemasta.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
En täysin ymmärrä kuinka kasvisruoka liittyy nimenomaan feminismiin.

Argentosta (#metoo johtohahmo) lisää uutisia, Asia Argento sent unwanted topless video to comedian and then 'freaked out' when he got upset | Daily Mail Online

Kaksoisstandardit
Väitti vielä, ettei muka harrastanut seksiä sen teinin kanssa, vaikka hänen kaverillensa lähettämänsä kuvat sängyltä pojan kanssa ja hänen lähettämänsä tekstiviestit osoittavat aivan muuta. Ja #metoo-ääliöt ovat kumman hiljaa nyt, kun uhri ja tekijä eivät olekaan sitä mitä toivottiin. Tavoite oli esittää naiset uhreina ja miehet sikoina, mutta..
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Miesten pakollisella asevelvollisuudella ei ole feministien kanssa mitään tekemistä. Miehet ovat sen niin määränneet.
Mutta eipä tunnu moinen epäoikeudenmukaisuus feministejä kiinnostavan saati haittaavan. Että se siitä feministien väitteestä, "feminismi ajaa tasa-arvoa".
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Miten se suhtautuminen naisurheiluun vaikuttaa siihen että haluavatko ihmiset pitää itsensä terveinä ja hyväkuntoisina? Kyllä mäkin olen jo hyväksynyt, etten ikinä pääse NHL:ään, mutta ei tämä minua estä kuntoilemasta.
Urheilun (jopa kilpaurheilun) tukemista perustellaan monesti juuri sillä, että saadaan lapsille ja nuorille liikunnallisia esikuvia. Jos ei usko moiseen mekanismiin niin ei jatketa?
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 158
Miesten pakollisella asevelvollisuudella ei ole feministien kanssa mitään tekemistä. Miehet ovat sen niin määränneet.
Tällä hetkellä asian päätösvalta ja valta asiaa korjata on kuitenkin isoksi osaksi naisten käsissä kun eduskunnasta on iso osa naisia.

Kantsii pitää mielessä oma suhtautuminen naisurheiluun sitten kun seuraavan kerran valittaa kuinka liian monet naiset on läskejä eivätkä nouse perseeltään kuin jääkaapille. Samaan aikaan kuitenkin muistetaan kannattaa puolustuvoimien urheilukoulun kaltaisia sluibailumekanismeja jotta "suomalaisten nuorten miesten esikuvien" ammattiurheilu-urat jossain toisella puolella planeettaa eivät kärsi ja jotta ei tarttis vaan poiketa identiteettipolitiikastaan liikaa ja esimerkiksi oikeasti asettua miesten yleistä asevelvollisuutta vastaan :vihellys:
Aivan kuin se liikunta ja terveelliset elämäntavat ja vähempi paskanmässyjen vetäminen josta se kaikki oikeasti eniten on kiinni vaatisi jotain urheilijaesikuvia. :smoke:

Naisilla on sitä paitsi laihoja esikuvia jo yllinkyllin kaikissa huippumalleissa ja näyttelijöissä sun muissa kardaaneissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 824
Joka on tässä tapauksessa täydellisen yhdentekevää. Sekaruokavalio on enimmäkseen kasvisperusteista ja se liha siinä osana ei maailmaa kaada. Emmekä me suomalaiset ilmastoa paremmaksi muuttaisi, vaikka kaikki pakotettaisiin vegaaneiksi.
On kyllä hauskaa kun aina kun ehdotetaan jotain tekoa ilmaston hyväksi niin sen merkitys pilkotaan tarpeeksi pieneksi ja sitten sanotaan että "liian pientä, ei kannata".
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 593
Naisilla on sitä paitsi laihoja esikuvia jo yllinkyllin kaikissa huippumalleissa ja näyttelijöissä sun muissa kardaaneissa.

Nuoko ovat sinusta terveitä esikuvia? Kardashianit, joita on kauneusleikattu alaikäisestä asti, megaperseineen, ja huippumallit, jotka edustavat geneettisesti aika poikkeavaa yksilöä muiden naisten joukossa? Älä nyt viitsi.


Tuleeko sinun mielestäsi naisurheilun tukeminen lopettaa? Kyllä vai ei?


Mikäli kyllä, niin mites kaikki ne lajit, joissa suomalaiset ovat selkeästi tasollisesti maailman huippuja jälkessä? Esimerkiksi juoksulajit ja jalkapallo (pl. esteet)? Eihän niitäkään halua katsoa kukaan, jota matala taso häiritsee. Pitäisikö lasten ja nuorison urheilun tukeminen lopettaa, koska ei niistä koskaan tule maailman parhaimmistoa, ja niillehän on terveitä esikuvia, esim. Kardashianit? :bored:
 

mitsune

Praetorian Prefect
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
319
Urheilun (jopa kilpaurheilun) tukemista perustellaan monesti juuri sillä, että saadaan lapsille ja nuorille liikunnallisia esikuvia. Jos ei usko moiseen mekanismiin niin ei jatketa?
No saattaahan sillä olla makrotasolla jotain vaikutusta. Kyllä mä silti pitäisin tyyppiä suht outona, jos ei huolehdi terveydestään ja perustelee sitä sillä että naisurheilua ei tueta tarpeeksi. No, meitä on moneen junaan. Varmaan löytyy nälkälakkoilijoitakin koska nälänhätä.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 593
No saattaahan sillä olla makrotasolla jotain vaikutusta. Kyllä mä silti pitäisin tyyppiä suht outona, jos ei huolehdi terveydestään ja perustelee sitä sillä että naisurheilua ei tueta tarpeeksi. No, meitä on moneen junaan. Varmaan löytyy nälkälakkoilijoitakin koska nälänhätä.

Tuolla perusteella kaiken kilpaurheilun tukemisen valtion toimesta voi lopettaa. Sopis mulle. Keskitytään vain tavisliikunnan tukemiseen ja unohdetaan huippu-urheilu :tup:
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 158
Nuoko ovat sinusta terveitä esikuvia? Kardashianit, joita on kauneusleikattu alaikäisestä asti, megaperseineen, ja huippumallit, jotka edustavat geneettisesti aika poikkeavaa yksilöä muiden naisten joukossa? Älä nyt viitsi.

Tuleeko sinun mielestäsi naisurheilun tukeminen lopettaa? Kyllä vai ei?

Oliko näyttelijöissä kenties vielä joku vika?


Ihan ok systeemi minusta nykyinen että esim. naisjääkiekkoa ja salibandyä pyöritetään siten että sarjoja saadaan ylläpidettyä. Sponsoreilla (Joita nämäkin voivat jossain määrin hankkia) voidaan sitten rahoittaa joukkeita vielä enemmän ja maksaa matkoja ja kamoja ym. Ulinan jostain sovinismista voisi kyllä lopettaa.

Jos naiset saadaan osallistumaan maanpuolustukseen niin kyllä niitä naisurheilijoidenkin masseja voitaisiin tarkistaa jos kerran tätä käytetään argumenttina urheilun tukemiseen.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 593
Oliko näyttelijöissä kenties vielä joku vika?


Ihan ok systeemi minusta nykyinen että esim. naisjääkiekkoa ja salibandyä pyöritetään siten että sarjoja saadaan ylläpidettyä. Sponsoreilla (Joita nämäkin voivat jossain määrin hankkia) voidaan sitten rahoittaa joukkeita vielä enemmän ja maksaa matkoja ja kamoja ym. Ulinan jostain sovinismista voisi kyllä lopettaa.

Mitä esikuvia ne ovat? Eivät ainakaan terveyden.


Mutta mullekin kyllä sopisi, että kaikki kilpaurheilun tuki lopetettaisiin. Pärjätköön vain ne lajit ja urheiljat, jotka pystyy toimimaan kokonaan markkinavoimin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No saattaahan sillä olla makrotasolla jotain vaikutusta. Kyllä mä silti pitäisin tyyppiä suht outona, jos ei huolehdi terveydestään ja perustelee sitä sillä että naisurheilua ei tueta tarpeeksi. No, meitä on moneen junaan. Varmaan löytyy nälkälakkoilijoitakin koska nälänhätä.
Jos me puhutaan lapsista ja nuorista niin voitaneen sivuuttaa toi järjenkäyttö ja terveydestä huolehtiminen motivaationa urheiluharrastusten aloittamiselle. Jos olet eri mieltä siitä, että lapsia ja nuoria voi motivoida oikeasti esikuvilla niin kuten sanoin jo, ei kannata jatkaa.

Ainakin puolustusvoimat uskovat siihen, että urheilijoille kannattaa ja pitääkin antaa jopa etuoikeuksia koska toimivat esikuvina Suomen nuorisolle.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 593
Jos naiset saadaan osallistumaan maanpuolustukseen niin kyllä niitä naisurheilijoidenkin massejavoitaisiin tarkistaa jos kerran tätä käytetään argumenttina urheilun tukemiseen.

Mitäs mieltä persut olikaan pakollisesta asepalveluksesta?
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 158
Muistuttaisin vielä että ne miesurheilijat voivat toimia esikuvina ihan yhtälailla niille tytöille tässä meidän valistuneessa aikakaudessa. Joka toista väittää on transfoobikko. :smoke:

Mitäs mieltä persut olikaan pakollisesta asepalveluksesta?
Suurin osa käsittääkseni on sitä mieltä että myös ne naiset ja muut sluibaajat pitäisi saada lopulta tämän piiriin tai jotenkin maksamaan asiasta.
 

mitsune

Praetorian Prefect
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
319
Jos me puhutaan lapsista ja nuorista niin voitaneen sivuuttaa toi järjenkäyttö ja terveydestä huolehtiminen motivaationa urheiluharrastusten aloittamiselle. Jos olet eri mieltä siitä, että lapsia ja nuoria voi motivoida oikeasti esikuvilla niin kuten sanoin jo, ei kannata jatkaa.

Ainakin puolustusvoimat uskovat siihen, että urheilijoille kannattaa ja pitääkin antaa jopa etuoikeuksia koska toimivat esikuvina Suomen nuorisolle.
Jooh, en jaksa lähteä sun kanssa tähän. En ole missään vaiheessa sanonut että esikuvat ei innosta nuorta. Hyvät päivänjatkot :kahvi:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 653
Viestejä
4 322 921
Jäsenet
72 065
Uusin jäsen
Redt

Hinta.fi

Ylös Bottom