Viihde on viihdettä. Urheilu urheilua ja liikunta liikuntaa.Urheilu on viihdettä, liikunta sitten liikuntaa
Viihteessä viihdytetään, urheilussa urheillaan ja liikunnassa liikutaan. Aika simppeliä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Viihde on viihdettä. Urheilu urheilua ja liikunta liikuntaa.Urheilu on viihdettä, liikunta sitten liikuntaa
Kyllä siellä niitä puuroja ja pinaattilettuja linssipatoja ja muutakin on.
Miksi heidän pitäisi pärjätä sota-ajan pulaelintarvikkeilla? Miksi heidän ruokatarjontaansa pitäisi muuttaa ja rajoittaa joitain raaka-aineita, kun kerran mitään tarvetta rajoittamiselle ei ole?Kun miettii, millä pöperöillä sotilaat joutui sota-aikana pärjäämään, tai vaikka kuka tahansa suomalaisista vielä joitakin kymmeniä vuosia sitten, niin on kyllä naurettavaa valittamista. Sotilaat ei saakaan lihaisaa juhla-ateriaa joka päivä, oi voi, ihan HIRVEÄÄ, kuinka ne nyt pärjäävät vitun äidin pullamössöt...
Mussutus johtuu siitä, että tällaiselle muutokselle ei ollut mitään tarvetta. Taas kerran pyritään vain tuputtamaan pakolla omaa ideologiaa muille.Tuo mussutus kasvisruuasta on aivan älytöntä. Se ei kuitenkaan ole mitään vegaaniruokaa vaan mukana on kananmunaa ja maitotuotteita. Ihan kuin niissä intin liharuuissa sitä lihaa muutenkaan erityisen paljoa oli mukana
Jaa eikö armeijassa harjoitella juuri sodan varalle? Olen toki voinut ymmärtää koko intin funktion väärin. Miksi hitossa ne muuten yöpyy siellä, eikö yhtälailla kassulla vois käydä vähä niinku päivätöissä? Tuskin tuollekkaa mitää rajoittamisen tarvetta on. Lisäksi mä en syö ku naudan sisäfilettä, joten simputtamista se on jos mulle jotain possua, kanaa tai herranjumala kalaa syötetään.Miksi heidän pitäisi pärjätä sota-ajan pulaelintarvikkeilla? Miksi heidän ruokatarjontaansa pitäisi muuttaa ja rajoittaa joitain raaka-aineita, kun kerran mitään tarvetta rajoittamiselle ei ole?
Jaa eikö armeijassa harjoitella juuri sodan varalle? Olen toki voinut ymmärtää koko intin funktion väärin. Miksi hitossa ne muuten yöpyy siellä, eikö yhtälailla kassulla vois käydä vähä niinku päivätöissä? Tuskin tuollekkaa mitää rajoittamisen tarvetta on. Lisäksi mä en syö ku naudan sisäfilettä, joten simputtamista se on jos mulle jotain possua, kanaa tai herranjumala kalaa syötetään.
Muutosta ei tehty tuolla perusteella.Jaa eikö armeijassa harjoitella juuri sodan varalle?
Oikein kiva itkupotkuraivari, joka ei kerro itse asiasta mitään.Olen toki voinut ymmärtää koko intin funktion väärin. Miksi hitossa ne muuten yöpyy siellä, eikö yhtälailla kassulla vois käydä vähä niinku päivätöissä? Tuskin tuollekkaa mitää rajoittamisen tarvetta on. Lisäksi mä en syö ku naudan sisäfilettä, joten simputtamista se on jos mulle jotain possua, kanaa tai herranjumala kalaa syötetään.
Linssit, kananmunat ja maitotuotteet yms. edullisempia kuin punainen liha ja vielä lisäksi pienentää hiilijalanjälkeä. Rationaalinen valinta.Mussutus johtuu siitä, että tällaiselle muutokselle ei ollut mitään tarvetta. Taas kerran pyritään vain tuputtamaan pakolla omaa ideologiaa muille.
Perusteeton ja turha muutos. Ideologista pakottamista, josta ei ole mitään hyötyä mihinkään.Linssit, kananmunat ja maitotuotteet yms. edullisempia kuin punainen liha ja vielä lisäksi pienentää hiilijalanjälkeä. Rationaalinen valinta.
Kuinka edullisempi ja ilmastoystävällisempi on perusteetonta ja turhaa? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitä paitsi tekee hyvää peräsuolelle että sitä lihaa ei vedetä niin paljoa eli säästetään myös terveydenhuollossa. Tuntuu nyt turhalta öyhötykseltä ilman mitään rationaalista argumenttia taustalla. Tulee vähän suvakkien psykoosit mieleen.Perusteeton ja turha muutos. Ideologista pakottamista, josta ei ole mitään hyötyä mihinkään.
Koska se edullisuus on täysin riippuvaista miten siihen panostetaan. Kasvisruoasta saa kallista ja sekaravinnosta halpaa. Onko varusmiesten ruokailua pidetty muka kalliina tähän asti?Kuinka edullisempi ja ilmastoystävällisempi on perusteetonta ja turhaa?
Onko varusmiehillä paljonkin peräsuoliongelmia lihan vuoksi? Tiedät varmasti itsekin vastauksen. Eli taas täysin kuvitteellinen peruste.Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitä paitsi tekee hyvää peräsuolelle että sitä lihaa ei vedetä niin paljoa eli säästetään myös terveydenhuollossa.
Mitään rationaalista argumenttia tälle muutokselle ei ole esitetty, niin kuin ei ole esitetty koulujen kasvispakkopäivillekään. Ideologian pakkotuputtamista ideologien halun vuoksi. Tässä ei ole kyse kasvisravinnosta, vaan siitä miten ja miksi tämä päätös on ajettu läpi.Tuntuu nyt turhalta öyhötykseltä ilman mitään rationaalista argumenttia taustalla. Tulee vähän suvakkien psykoosit mieleen.
Et keksinyt enää mitään, joten tuotat tällaista?Taitaa olla vaan joku persujen perusominaisuus nähdä ideologiaa siellä missä sitä ei ole.
Voitko kertoa sen ideologian ja oikeasti perustella vasta-argumenteilla mitä sanoin?Koska se edullisuus on täysin riippuvaista miten siihen panostetaan. Kasvisruoasta saa kallista ja sekaravinnosta halpaa. Onko varusmiesten ruokailua pidetty muka kalliina tähän asti?
Ja ilmastoystävällisyys on tässä yhteydessä täysin yhdentekevää pseudohyötyä, joka ei vaikuta ilmastoon kärpäsen paskan vertaa.
Onko varusmiehillä paljonkin peräsuoliongelmia lihan vuoksi? Tiedät varmasti itsekin vastauksen. Eli taas täysin kuvitteellinen peruste.
Mitään rationaalista argumenttia tälle muutokselle ei ole esitetty, niin kuin ei ole esitetty koulujen kasvispakkopäivillekään. Ideologian pakkotuputtamista ideologien halun vuoksi. Tässä ei ole kyse kasvisravinnosta, vaan siitä miten ja miksi tämä päätös on ajettu läpi.
Vaikuttaa, että sinulle ja joillekin muille tämä menee läpi vain, koska muutos miellyttää teitä. Muistakaa sitten, kun vastaavanlaisia ideologisia päätöksiä tehdään, jotka eivät miellytä sinua, että te hyväksytte tällaisen toiminnan. Eli ei ole sitten varaa valittaa.
Minulle se on yksi paskan hailee, vaikka varusmiehille ei tarjoittaisi muuta kuin kasvisravintoa, jos se päätös tehdään puolustusvoimien olennaisilla pitävillä perusteilla. Nyt toimitaan vain joidenkin ideologien halun mukaisesti.
Ei tarvi, todistit ja jatkat pointin todistelua.Et keksinyt enää mitään, joten tuotat tällaista?
Jaa eikö armeijassa harjoitella juuri sodan varalle? Olen toki voinut ymmärtää koko intin funktion väärin. Miksi hitossa ne muuten yöpyy siellä, eikö yhtälailla kassulla vois käydä vähä niinku päivätöissä? Tuskin tuollekkaa mitää rajoittamisen tarvetta on. Lisäksi mä en syö ku naudan sisäfilettä, joten simputtamista se on jos mulle jotain possua, kanaa tai herranjumala kalaa syötetään.
Kuinka edullisempi ja ilmastoystävällisempi on perusteetonta ja turhaa? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitä paitsi tekee hyvää peräsuolelle että sitä lihaa ei vedetä niin paljoa eli säästetään myös terveydenhuollossa. Tuntuu nyt turhalta öyhötykseltä ilman mitään rationaalista argumenttia taustalla. Tulee vähän suvakkien psykoosit mieleen.
Kiinasta rahdattuja kalliita proteiininkorvikkeita (kotimaiseen ei ole edes varaa, tämä kerrottiin suoraan). Eipä tuo rahaa säästä ja tuskin juuri ympäristöäkään.
Ei tarvi, todistit ja jatkat pointin todistelua.
Puolustusmunisteri Niinistöltäkin kysyttiin, miksi kasvisruoka on huono vaihtoehto. Ja hän vain kuittasi kysymyksen ideologisena agendajournalismina. Eli kuten sanoin, persu näkee ideologiaa siellä missä sitä ei ole. Samaa paskaa sä täälä apinoit.
Paskaa voi tosiaan syödä ihan vapaaehtoisesti silloin, kun ei itse lusi vankilassa sukupuolen takia. Siellä sisällä on tarpeeksi ankeaa muutenkin. Kaikki varusmiesten vahingoittamiseksi tehty pakottaminen on ihan pelkkää raiskaamista.Ihan ensialkuun vaikka että Niinistö ei ole mikään persu. Aika ulkona koko aiheesta saa olla jos väittää ettei kasvisruokapäiviä ajeta tällä hetkellä ideologisesti.
Ehkä tätä asiaa kannattaisi kysyä niiltä joita asia oikeasti koskee eli niiltä varusmiehiltä. Eikun niillehän tehtiin jo kysely asiasta ja vain puoli prosenttia kannatti kasvisruokaa. Vaatii aika mulkkua luonnetta täältä meidän nojatuoleista tuputtaa sitä kasvisruokaa varusmiehille jollain ympäristön varjolla samalla kun itse voidaan vetää sisäfilettä. Se armeija pakkotyönä on jo muutenkin tarpeeksi perseestä. Varsinkin kun osa tämän threadinkaan tuputtajista ei ole itse edes koskaan joutunut käymään armeijaa.
Jos korjataan, että miksi sen pitää liittyä, niin en minäkään ymmärrä. Toki kielteiset ilmiöt nivoutuvat yleensä yhteen pakettiin.En täysin ymmärrä kuinka kasvisruoka liittyy nimenomaan feminismiin.
On lähinnä sairasta, jos varusmiehet eivät saa kunnon ruokaa.
Jos korjataan, että miksi sen pitää liittyä, niin en minäkään ymmärrä. Toki kielteiset ilmiöt nivoutuvat yleensä yhteen pakettiin.
Ikään kuin ei olisi tarpeeksi kurjaa muutenkin, niin päästetään affirmative action -tädit vähän komentamaan lain suomin valtuuksin ja vähennetään aterioita korvaten ne paskalla.
Ja kyllä, minun määritelmäni mukaan myös "pinaattiletut joita ei ole mielletty kasvisruoaksi" ovat sitä "paskaa", kun näitä lykätään aterian korvikkeeksi ilmaista kovaa pakkotyötä tekeville.
On lähinnä sairasta, jos varusmiehet eivät saa kunnon ruokaa.
Mua alkaa tuo taloudellinen eriarvoisuus huutelu ottamaan oikeasti päähän.Urheiluun palaten Tällaista on karu arki Suomen suosituimmassa naispalloilusarjassa, jossa taloudellinen epätasa-arvo rehottaa: "Vain hulluus ajaa jatkamaan!"
Menestyvät seurat kärsivät pahoista rahoitusvaikeuksista, ehkä seuroja on liikaa?
Vastasin jo. Ilmeisesti vastaukset eivät olleet sinulle miellyttäviä.Voitko kertoa sen ideologian ja oikeasti perustella vasta-argumenteilla mitä sanoin?
Ei. Kasvisruokavalio ei ole lähtökohtaisesti edullisempaa, vaan ruoan edullisuus riippuu miten ja mitä ruokaa tehdään. Kasvisruokavalion saa kalliiksi ja sekaruokavalion halvaksi, jos niin haluaa. En ole nähnyt missään mainitun, että nykyinen ruokavalio olisi jotenkin liian kallista, saati sitten että tällaiset pakkopäivät mitenkään siihen hintaan vaikuttaisivat.1) kasvisruokavalio on edullisempaa (ja tämähän ei ole mitään vegaaniruokaa)
Joka on tässä tapauksessa täydellisen yhdentekevää. Sekaruokavalio on enimmäkseen kasvisperusteista ja se liha siinä osana ei maailmaa kaada. Emmekä me suomalaiset ilmastoa paremmaksi muuttaisi, vaikka kaikki pakotettaisiin vegaaneiksi.2) kasvisuroka on ilmastoystävällisempää
Ja peräsuolisyöpä onkin todella vakava uhka varusmiehille sen puoli vuotta-vuosi, minkä armeijassa viettävät? Huuhaata.3) punainen liha aiheuttaa peräsuolisyöpää, kuitupitoinen kasvisruoka muutaman kerran viikossa tekee hyvää suolistolle ja ehkäisee sitä
Olen jo sen sanonut aiemmassa viestissä, että kyse ei ole kasvisruoasta, vaan tällaisesta perusteettomasta ideologisesta muutoksesta.Minkä takia kerran tai kaksi viikossa on huono asia tarjota kasvisruokaa? Voitko perustella ne huonot kohdat?
Miten se suhtautuminen naisurheiluun vaikuttaa siihen että haluavatko ihmiset pitää itsensä terveinä ja hyväkuntoisina? Kyllä mäkin olen jo hyväksynyt, etten ikinä pääse NHL:ään, mutta ei tämä minua estä kuntoilemasta.Kantsii pitää mielessä oma suhtautuminen naisurheiluun sitten kun seuraavan kerran valittaa kuinka liian monet naiset on läskejä eivätkä nouse perseeltään kuin jääkaapille. Samaan aikaan kuitenkin muistetaan kannattaa puolustuvoimien urheilukoulun kaltaisia sluibailumekanismeja jotta "suomalaisten nuorten miesten esikuvien" ammattiurheilu-urat jossain toisella puolella planeettaa eivät kärsi ja jotta ei tarttis vaan poiketa identiteettipolitiikastaan liikaa ja esimerkiksi oikeasti asettua miesten yleistä asevelvollisuutta vastaan
Väitti vielä, ettei muka harrastanut seksiä sen teinin kanssa, vaikka hänen kaverillensa lähettämänsä kuvat sängyltä pojan kanssa ja hänen lähettämänsä tekstiviestit osoittavat aivan muuta. Ja #metoo-ääliöt ovat kumman hiljaa nyt, kun uhri ja tekijä eivät olekaan sitä mitä toivottiin. Tavoite oli esittää naiset uhreina ja miehet sikoina, mutta..En täysin ymmärrä kuinka kasvisruoka liittyy nimenomaan feminismiin.
Argentosta (#metoo johtohahmo) lisää uutisia, Asia Argento sent unwanted topless video to comedian and then 'freaked out' when he got upset | Daily Mail Online
Kaksoisstandardit
Mutta eipä tunnu moinen epäoikeudenmukaisuus feministejä kiinnostavan saati haittaavan. Että se siitä feministien väitteestä, "feminismi ajaa tasa-arvoa".Miesten pakollisella asevelvollisuudella ei ole feministien kanssa mitään tekemistä. Miehet ovat sen niin määränneet.
Miten se suhtautuminen naisurheiluun vaikuttaa siihen että haluavatko ihmiset pitää itsensä terveinä ja hyväkuntoisina? Kyllä mäkin olen jo hyväksynyt, etten ikinä pääse NHL:ään, mutta ei tämä minua estä kuntoilemasta.
Mutta eipä tunnu moinen epäoikeudenmukaisuus feministejä kiinnostavan saati haittaavan. Että se siitä feministien väitteestä, "feminismi ajaa tasa-arvoa".
Miesten pakollisella asevelvollisuudella ei ole feministien kanssa mitään tekemistä. Miehet ovat sen niin määränneet.
Kantsii pitää mielessä oma suhtautuminen naisurheiluun sitten kun seuraavan kerran valittaa kuinka liian monet naiset on läskejä eivätkä nouse perseeltään kuin jääkaapille. Samaan aikaan kuitenkin muistetaan kannattaa puolustuvoimien urheilukoulun kaltaisia sluibailumekanismeja jotta "suomalaisten nuorten miesten esikuvien" ammattiurheilu-urat jossain toisella puolella planeettaa eivät kärsi ja jotta ei tarttis vaan poiketa identiteettipolitiikastaan liikaa ja esimerkiksi oikeasti asettua miesten yleistä asevelvollisuutta vastaan
Joka on tässä tapauksessa täydellisen yhdentekevää. Sekaruokavalio on enimmäkseen kasvisperusteista ja se liha siinä osana ei maailmaa kaada. Emmekä me suomalaiset ilmastoa paremmaksi muuttaisi, vaikka kaikki pakotettaisiin vegaaneiksi.
Naisilla on sitä paitsi laihoja esikuvia jo yllinkyllin kaikissa huippumalleissa ja näyttelijöissä sun muissa kardaaneissa.
No saattaahan sillä olla makrotasolla jotain vaikutusta. Kyllä mä silti pitäisin tyyppiä suht outona, jos ei huolehdi terveydestään ja perustelee sitä sillä että naisurheilua ei tueta tarpeeksi. No, meitä on moneen junaan. Varmaan löytyy nälkälakkoilijoitakin koska nälänhätä.Urheilun (jopa kilpaurheilun) tukemista perustellaan monesti juuri sillä, että saadaan lapsille ja nuorille liikunnallisia esikuvia. Jos ei usko moiseen mekanismiin niin ei jatketa?
No saattaahan sillä olla makrotasolla jotain vaikutusta. Kyllä mä silti pitäisin tyyppiä suht outona, jos ei huolehdi terveydestään ja perustelee sitä sillä että naisurheilua ei tueta tarpeeksi. No, meitä on moneen junaan. Varmaan löytyy nälkälakkoilijoitakin koska nälänhätä.
Nuoko ovat sinusta terveitä esikuvia? Kardashianit, joita on kauneusleikattu alaikäisestä asti, megaperseineen, ja huippumallit, jotka edustavat geneettisesti aika poikkeavaa yksilöä muiden naisten joukossa? Älä nyt viitsi.
Tuleeko sinun mielestäsi naisurheilun tukeminen lopettaa? Kyllä vai ei?
Oliko näyttelijöissä kenties vielä joku vika?
Ihan ok systeemi minusta nykyinen että esim. naisjääkiekkoa ja salibandyä pyöritetään siten että sarjoja saadaan ylläpidettyä. Sponsoreilla (Joita nämäkin voivat jossain määrin hankkia) voidaan sitten rahoittaa joukkeita vielä enemmän ja maksaa matkoja ja kamoja ym. Ulinan jostain sovinismista voisi kyllä lopettaa.
Mitä esikuvia ne ovat?
Millä perusteella urheilijat on jotenkin enemmän esikuvia?
Ja näyttelijä ei voi olla esikuva... koska?
No varmaankin nuorille urheilijoille ja aloitteleville lapsille.
No varmaankin nuorille urheilijoille ja aloitteleville lapsille. Ja nyt pointtina oli terveys, eikä laihuus.
No saattaahan sillä olla makrotasolla jotain vaikutusta. Kyllä mä silti pitäisin tyyppiä suht outona, jos ei huolehdi terveydestään ja perustelee sitä sillä että naisurheilua ei tueta tarpeeksi. No, meitä on moneen junaan. Varmaan löytyy nälkälakkoilijoitakin koska nälänhätä.
Jos naiset saadaan osallistumaan maanpuolustukseen niin kyllä niitä naisurheilijoidenkin massejavoitaisiin tarkistaa jos kerran tätä käytetään argumenttina urheilun tukemiseen.
Mitäs mieltä persut olikaan pakollisesta asepalveluksesta?
Jooh, en jaksa lähteä sun kanssa tähän. En ole missään vaiheessa sanonut että esikuvat ei innosta nuorta. Hyvät päivänjatkotJos me puhutaan lapsista ja nuorista niin voitaneen sivuuttaa toi järjenkäyttö ja terveydestä huolehtiminen motivaationa urheiluharrastusten aloittamiselle. Jos olet eri mieltä siitä, että lapsia ja nuoria voi motivoida oikeasti esikuvilla niin kuten sanoin jo, ei kannata jatkaa.
Ainakin puolustusvoimat uskovat siihen, että urheilijoille kannattaa ja pitääkin antaa jopa etuoikeuksia koska toimivat esikuvina Suomen nuorisolle.