Mahtuuhan niitä mielipiteitä, ja saahan peliä kritisoida ja silti tykätä. Ei se nyt niin justiinsa.
Mutta jos kritisoi perkkejä yhdentekeviksi ja sanoo, ettei tarvi tiirikoida kun voi räjäyttää auki, niin ok, mutta pitäisi kuitenkin tajuta, mikä ero räjäyttämisellä ja tiirikoinnilla on? Ehkä se sitten on yhdentekevää, että meneekö stealthisti vai räjäyttääkö kaiken ilmaan. Minusta ei ole.
Siis kyllä mulla se perksi auki on ja tiirikoin. Pointti on se, ettei ne perksit tässä sinällään mullista maailmaa mitenkään. Peli ei mitenkään ratkaisevasti helpotu niiden myötä, eikä todellakaan ole vaikea elää ilman niitä.
Jos vertaa muihin peleihin, missä vastaava on käytössä, niin yleensä siellä on oikeasti todella oleellisia juttuja avattavana.
Tässä lähinnä kiipeilykoukku, laskuvarjo ja liitovarjo menee osastolle pakko hankkia.
Kivahan se on, että perksi systeemi on ja toki itse ne auon sitämukaa kun pystyy, en mä sillä.
Vaan että tässä näyttää olevan nekin mitä ei vielä auki ole, sellaisia että ei mun tarvi ainakaan keräillä perksejä et saan jotain auki minkä haluan. Ne aukeaa jos on auetakseen, sen verran vaisuja ne on.
Näin helpossa pelissä en siis itse ainakaan näe kovin tarpeelliseksi perksiksi noita missä kestät tai teet enemmän damagea, tai joku auto korjaantuu jne. Samoin juuri tuo tiirikointi on hyvä esimerkki. Niin pienessä osassa tätä peliä, että vaikka sitä olenkin käyttänyt, ei vielä ole ollut tilanteita missä sitä oikeasti olisin tarvinnut.
Itsekin sniikkailen ja jos kunnolla huomaavat, juoksen sinne keskelle seisomaan ja haulikolla posautan loput läheltä.
Sen jälkeen on se ja sama mitä kassakaapille tekee, kun ei siellä muita ole enää.
Eli ei tuo perks systeemi ole huono ja sen toteutus itsessään on hyvä. Itse perksit on vain turhan vaisuja, eivätkä juuri peliin vaikuta.
Eli ei tuolta olennaisesti kauheasti mitään menetä, jos avaa nuo kolme perksiä, eikä enää kehitä sitä ukkoa.
Selvästi enemmän motivaatiota on avata rosteriin porukkaa. Esim snipunainen. Niillä saa eri tehtäviä vietyä ihan eri suuntaan ja myös ”säädettyä” vaikeustasoa lähestymistavan vuoksi.
Tosin loppuun sanon sen, että se tässä on positiivista, ettei mikään perksi vedä myöskään ”yli”. Isossa osassa pelejä perksien kanssa äijästä tulee jumala, tässä ei.