Fallout 76

Tuli vihdoin ladattua tää ja alotettua, löin ekan campin jokusen matkan päähän Vaultista ja tietysti siitä tuli alkuun sellanen, että puolet seinistä puuttuu mut onpaha kaikki stationit ja sänky :D Mitäs vinkkejä noobille?
 
Tuli vihdoin ladattua tää ja alotettua, löin ekan campin jokusen matkan päähän Vaultista ja tietysti siitä tuli alkuun sellanen, että puolet seinistä puuttuu mut onpaha kaikki stationit ja sänky :D Mitäs vinkkejä noobille?
No muutama mitä nyt tulee mieleen:
Pidä paria eri asetta matkassa + joku melee. Niin ei lopu kuulat heti kesken kun on paria eri kuulaa käyttävät tussarit matkassa ja melee sitten kun ne kuulat loppuu. Kuulat painaa jonniin verran, niin ei kannata kaikkien tussareiden kuteja pitää mukana ja fusion coret painaa pirusteen kanssa,

Pura junk roinat ennen ku laitat laatikkoon, vie vähempi tilaa. Jos on tullu firstiin sijotettua, niin se junk boksi on hyvä rakentaa heti alkuun ja työntää junkki sinne. Samoten firstiläisille se ammo boxi on ihan pirun hyvä.

Publa eventteihin kannattaa hypätä mukaan, jos niissä näkyy porukkaa olevan, sielä ampuu vihuihin osuman pari, niin saa expaa kun muut tappaa. Corn soppaa jos osaat tehä, niin siinä on aika hyvä eväs alkuun.

Notes välilehti kannattaa välillä tarkistaa pipboysta, sinne tipahtelee noista eventeistä usein pläänejä opittavaksi ja sitten jo opitut heitellä mäkeen, ne on turhaa painoa.
 
Seikkailemaan ja questeja tekemään vaan ja keräilee sivussa romua niin saa materiaaleja baseen vietyä välillä. Siitä se lähtee.
 
1729794535901.png

Olen tässä nyt vähän aikaa, vajaa viikon kai, pelannut uudella tunnuksella jonka sai tuossa tuon hetkellisen boomin aikana ilmaiseksi Primestä, samalla kun tuli se Fallouit TV minisarja. Toki tuo on Xbox sovelluksen kautta joten ei näy noissa. Yllättävän paljon kuitenkin pelaajia on tuossa. (Eiku, ilmeisesti keväällä 2022 Bethesda launcher pelaajat joutuivat siirtymään Steamiin, ja tuossa ei näy mitään nousua. Eli ilmeisesti kuitenkin johonkin 2020 tilanteeseen verrattuna pelaajia on selvästi vähemmän. Luulin ensin tuon perusteella ettei pelaajamäärät olisi ollenkaan tippuneet.)

Toisaalta vähän tuntuu vaisulta serverit, nuketuksia ei ole niin paljon. Alunperin pelasin pari vuotta julkaisusta aika aktiivisesti, muistaakseni 1k meni pelin sisäisessä laskurissa rikki tunteja. Joskus 2020 kesällä pelasin viimeksi, silloinkin oli aika vähän pelannut, syksyllä muutin ja päivitin koneen reippaasti uudenpaan ja oikein koskaan en ehtinyt palaamaan peliin.

Ajattelin kuitenkin tätä peliä usein, varsinkin sen jälkeen kun Lost Ark paljastui ihan liian HC peliksi itselle että siinä voisi edetä. Kun kaikki muut online pelit mitä olin ahkerasti pelannut, ne ei ole jaksanut enää kiinnostaa. Crossouttiin ylitin palata mutta ei vaan nappaa. Kun taas tän F76 ongelma mulle oli että se oli vähän liian kasuaali. Ei ollut kunnolla mitään isoa grindaamista ja erityisesti Bethesdan suhtaminen pelin juttujen tasapoinoituksen suhteen oli todella huono. Siis ne hemmetin legacy aseet joita olivat niin ylivoimaisen OP mihinkään mitä peli enää tarjosi, ja niitä ei voinut edes hankkia ellei omannut valmiiksi jotain jonkin sellaisen. No, nyt olin saanut liudan erilaisia single player pelejä kuitattua pois, niin tälle olisi vihdoin aikaa.

Meinasin sanoa että siellä on joku Fallout päivä mutta se olikin jo eilen. Pelissä ei kauheasti mitään muuta näkynyt kuin 2X expaa, mikä on aika näppärä uudella tunnuksella kun yritän tehdä jonkun muuli hahmon tuosta kun oletettavasti vanhat tunnukset ovat ihan täynnä roinaa.

Pelissä näyttää olevan paljon pientä uutta juttua. Tosiaan vähän vaisuilta serverit vaikuttivat kun nuketuksia ei ollut niin paljon. Mua mietittyttää että mitä tässä nyt kannattaa erityisesti grindata? Ennen oli itsestäänselvää että sitä legendary scriptiä, ja en oikein ehtinyt sitä enää mutta myös se gold bullion juttu.

Noita legendary juttuja olen iskenyt siihen kierrätyslaitteeseen, en ole ihan vielä level 50 niin en ole niitä käyttänyt, aika lähellä kyllä. Lähes koko ajan olen käyttänyt jotain melko matalan tason quad pumppuhaulikkoa, yllättävän hyvin tuo skaalautuu.
Mutta nyt tuolla on noita legendary moduleja. Jos nyt olen ymmärtänyt oikein niin noilla saa "rakennettua" juuri sellaisen varusteen(lue aseen) juuri niillä efekteillä mitä haluaa. Peli kertoo että niitä saa scrappaamalla niitä aseita, mutta onko se vastaavasti hemmetinmoisen RNG grindaamisen takana että saa juuri hyödyllisiä moduleita. Entä voiko niitä korvata olemassaolevista aseista. Muutaman olen tuolla tavalla scrapannut mutta mielestäni en saanut mitään. Ehkä jossain löytyy tuosta systeemistä selostus mutta tosiaan kiinnostaisi tietää mitä on se hyödyllisin juttu johon keskittyä kaikista eri jutuista mitä voi grindata.

En ole vielä uskaltanut vanhoihin tunnuksiin kokeilla. Toinen ei ole sidottuna mihinkään ja eka on kyllä Steamissa kun sen sai sitoa Steamiin silloin kun peli tuli alunperin Steamiin, mutta ajattelin vaihtaa sille kokonaan oman tunnuksen.


Törmäsin myös tuohon FPS cappiin nyt ekaa kertaa. Reddit - Dive into anything

Tuossa ei täydellisesti kuvattua asiaa: Eli kolme juttua täytyy olla kohdallaan, tuo ini tiedostoon tehty muutos, nvidia control panellilla FPS rajoitus tai vastaava, ja peli itsessään täytyy olla full screen. Mulla alunperin oli FPS rajoitettu jonnekin 45-48 mistä en ihan samantien oivaltanut että se oli tämä nimellinen 60 FPS, sen sai ini tiedostolla nostettua jonnekin 75-85. Vasta fullscreen antoi 144. Tuntui varsinkin juoksemaan siirrymisessä oudon tahmaiselta, vieläkin vähän. Samoin juuri nyt törmäsin siihen että peliä ei voi ajaa pelinäytöllä pelkästään vsync rajoitettuna. Jossain uudessa luolassa yritin avata terminaalia, se ei avautunut ja sen jälkeen ei kartta tai päävalikko avautunut normaalisti, tosin ne sai kuitenkin pipboy->esc. Ajattelin nyt kokeilla jos 125 olisi toimiva.
 
Ite kokeilin tätä peliä kun amazon primen mukana sai ilmaiseksi ja sen sai myös pitää vaikka ei ole enää primetilaus voimassa.
Pari kolme kertaa yritin pelata eteenpäin ja grindata itselleni leveliä, mutta en vaan millään saanut itseäni kiinnostumaan, tuntui likaa köyhältä FO4 multiplayer kloonilta. Taisin jäädä jonnekkin lvl12 muistaakseni muutama tunti tuli pelattua. Peli vie tilaa vielä reilusti yli 100gb, joutais pois tilaa viemästä.

Toisaalta ei tiedä jos tästä joskus innostuu kuitenkin, en tiennyt tuosta fps capista, peli tuntui joltain 2000 luvun alun peliltä huonoine grafiikoineen ja kaikki tekeminen oli niin kankeaa. Peli on itselläni MS store versio, mutta varmaan samanlainen fps cap poisto onnistuu
 
Tässä tuli eilenkin pelattua aika sessio, aamusta alkuiltaan. Olen vasta pääasiassa kanavoinut kamaa tuolle uuden tunnuksen parille muulihahmoille. Pari uutta muulia sai nopeasti kehitettyä ihan omin avuin tuossa 2X expa bonuksen ansiosta muutamassa päivässä.

Tuossa tuli ilmaiseksi hetken aikaa kokeiltaviksi tuo fallout premium (Fallout 1st). Sen myötä jokaiselle hahmolle saa ne kaksi premium säiliötä johon voi dumpata mielivaltaisen määrän resursseja ja ammuksia, harmi ettei kranaatteja ja miinoja tosin. Sen jälkeen kun tuo premium vanhenee, niin ne jutut kuitenkin säilyy siellä, ei vaan saa laitettua lisää.

Niin olen näitä nyt sitten kanavoinut muutamalle tunnukselle ja paljon on sitä puuhaa vielä edessä. En ole vielä paria ekoja hahmojani uskaltanut kokeilla kun mulla on kaikilla hahmoilla vendorit aktiivisena ja siellä on ihan kaikkea alihinnoiltua kamaa listattuna. Onneksi peli ilmeisesti kytkee sen campin näkymättömiin kartalla, mutta se camp ja vendorit ovat silti aktiivisina.

Tuntuu selvästi hankalemmalta nykyään ajaa kahtakin tunnusta samanaikaisesti verrattuna siihen helppouteen Bethesda Launcherin aikana, ideana siis olisi että olisi muuli ja tämän vendori aktiivisena kun pelaa varsinaisella hahmolla. Varsinkin kun tuo full screen tilassa peli toimii niin selvästi nopeammin, ja siinä kahden tunnuksen välillä vaihtamisessa on ärsyttävä 3-5 sekunnin viive.



Tosiaan tää peli ei ole sen puoleen perinteisten Fallouttien tapainen, kuin myöskään oikein rinnastu yhteenkään online peliin. Pelistä on yritetty tehdä MMO:n tyyppinen mutta monelta osin se on lähempänä single player peliä. Nyt ilmeisesti joulukuussa tulee jopa kalastusta. Paljon mielenkiintoisempi juttu joka on kehitteillä, vissiin tulee alkuvuodesta tms. että pelaajasta voi tulla ghoul. Jolloin kai pelaaja voi parantua säteilysty yms, vaikutti vähän OP viritelmältä ensi alkuun.

En ole kauheasti vielä ehtinyt noita uudistuksia lukea kun pääasiassa olen vaan inventory maangementtia pelannut ja sitten juossut noissa eventeissä keräämässä roinaa ja expaa. Samoin vaikka tässä poistettiin nämä räjähtävät laseraseet sun muut energia-aseet, niin nyttemmin niitä taas voi saada. Olisivat vaan alunperin korjanneet niiden damagentuoton ja palauttaneet ne normaaliin kiertoon että niitä voisi saada taas.
 
Muulit saa levelille 50 alta aikayksikön, kun ottaa ne mukaan expeditionille. Minulla on useampi kaveri jotka pelaavat kahdella accountilla samaan aikaan ja se näyttää toimivan tosi näppärästi. Itselleni se olisi kyllä turhan työlästä. Tosin oma hahmo ei tarvitse enää oikeastaan mitään ja pelityylikin on löytynyt. Leveleitä on ja lisärojulle ei ole pahemmin käyttöä, joten stash pysyy hallinnassa. Toki Fallout 1st auttaa huimasti.

Itselleni FO76 on nykyään enemmän sosiaalinen juttu. Pelaajakanta on suurimmaksi osaksi vanhempaa porukkaa, jolloin pelleilyt ja kiusaamiset eivät vaan onnistu. Kanssapelaajat auttavat ja se tekee pelistä erityisen yhteisöllisen. Kavereita on nykyään ympäri maailmaa ja parannamme sitä pelin ohessa juttelemalla Discordissa. Hienompia pelejä kyllä löytyy, mutta tällaiseen yhteisöön en ole törmännyt missään muualla.
 
Jaaha, viime hetken grindaamiset käsillä. Nykyään vissiin näitä isompia päivityksiä tulee jotain kertaluokkaa 4 kappaletta vuodessa? Muistan että silloin alussa päivityksiä tuli jotain kuukausittain, ja sitten useimmiten aina meni modit uusiksi. Tää nykyinen tahti tuntuu paljon helpommalta. Mä en saanut edes puoliväliin tuota seasonia kelattua. Mutta ei kovin suuri ihme kun aloitin joku kuukausi sitten ja mulla on vieläkin noiden muulien kanssa paljon säätämistä kesken.
Nyt kun mulla on kolme tunnusta niin olen joutunut tekemään taulukon noista kaikista. Samoin olen vähän sommitellut suunnitelmaa miten noita pelaa, kun tarvii päätunnuksen päähahmolle hitosti levelleitä, että saan edes kaikki legendaariset perk slotit käyttöön. Saati että ne saa maksimoitua. En ole laskenut mutta kai noiden maksimointi kertaluokkaa level 500 tarvii. Se 8. slotti vaatii level 300 ja mun korkein hahmo on jotain 250. Samasta syystä ei kauheasti kannata noilla muulitunnuksilla pelata.

Bethesdalle tuttuun tyyliin nettisivulla ei lue mitään koska peliin tulee huoltokatko, pelissä sisällä on maininta asiasta mutta se kertoo vain päivämäärän...päivittäinen resetin aika olisi seitsemältä illalla mutta meneeko serverit vasta silloin alas vai tuntia, pari ennen, en tiedä ja missään ei lue, fallout.bethesda.com sivulla uusin postaus on viime viikolta.


Jaa, tai siis piti olla viime hetken grindaukset. Näköjään se huolto alkoikin jo viideltä. Löysin tuon ajan juuri twitteristä ja peli olikin potkaissut ulos. Jännä, Steamin päivitys on 16 gigaa, Microsoft/xbox on 33 gigaa. Enkä vielä edes keksinyt miten tuon Xbox app version saa päivitettyä "ulkopuolelta", yritin sitä katsella, mutta se käynnisti sen pelin ja sitten alkoi lataamaan päivitystä, pelin siinä ollessa edelleen käynnissä. Puhun siis PC versiosta, kun se huhtikuussa ilmaiseksi jaettu Amazon Prime Gaming versio on tuo Microsoft Store/Xbox app versio.

Tuo Steam versio on jossain määrin tietoinen/häiriintyy tuosta Xbox versiosta. Normaalisti jos niitä haluaa pelata samaan aikaan, niin Steam versio täytyy käynnistää ensin. Samaten jos tuo Steam versio kaatuu, mitä se tykkää välillä tehdä, niin yleensä jokin Steamin taustahärdeli jää "jumiin" eli luultavasti odottaa tuon toisen Falloutin sammuttamista. En ihan tiedä miksi, koska sehän ei ole Fallout 76, vaan Project 76! Niillä on siis eri exe nimet ja ne käyttää eri ini tiedostoja. En tiedä onko se tarkoituksella mutta toimii enimmäkseen näppärästi tuolla tavalla yhteiskäytössä. Mutta jollain tapaa Steam silti tunnistaa tuon Xbox app version virheellisesti "omakseen", ja tällöin sen joutuu sulkemaan, jotta saa Steam version käynnistettyä uudestaan.


Törmäsin tuossa hiljattain videoihin joiden mukaan tässä on paljon enemmänkin uusia juttuja tullut noiden eri päivitysten myötä. Vaikka tuo skyline valley, tässä esimerkin videossa. Ajattlin että siinä on ehkä 2 uutta public eventtiä ja jotain muuta pientä. Ne on mihin olen törmännyt ja tehnyt näitä sun muita publick eventtejä aina kun niitä tulee. Mutta tuolta videolta tajusin että siinä oli myöskin jonkinmoinen tehtäväsarja ja ilmeisesti siten näissä muissakin isoissa päivityksissä on hyvin voinut tulla vastaavaa.




Tässä pelissä on aina vähän ollut se ongelma, että noista tehtävistä ei oikein enimmäkseen saa mitään hyödyllistä, sillee oikeasti hyödyllistä, niin olen enimmäkseen vaan keskittynyt legendaaristen varusteiden farmaamiseen.
 
Tässä pelissä on aina vähän ollut se ongelma, että noista tehtävistä ei oikein enimmäkseen saa mitään hyödyllistä, sillee oikeasti hyödyllistä, niin olen enimmäkseen vaan keskittynyt legendaaristen varusteiden farmaamiseen.

Mä ainakin teen nuo kaikki uudet tehtävät ihan vaan siitä ilosta, että pääsee tutkimaan uusia paikkoja ja kuulemaan uutta dialogia ja lukemaan terminaaleista toivottavasti jotain kiinnostavaa.
Palkinnoista en pahemmin välitä kun mulla on jo kaikki mitä haluan. En tosin ole viime joulukuun jälkeen pelannut joten en tiedä mitä uutta on tullut, mutta mitä nyt muutaman videon tsekkasin niin aika samoja juttuja siellä on mitä silloinkin kun en mitään min-maxausta harrasta joten en tartte niitä kaikista parhaimpia legendary perkki kombinaatioita aseisiin ja armoriin.
Sen verran ok hahmo mulla kuitenkin on, että silloin vuosi sitten tapoin ultracite titanin yksin pelkällä moottorisahalla joten oletan sillä pärjäävän ihan vaan perus seikkailussa edelleen ellei jotain massiivisia nerfejä ole tehty.

Nyt isoin syy palata pelin pariin on se kun tällä tulevalla kaudella on ilmeisesti yhtenä palkintona kissa omaan leiriin ja mun on pakko saada sellainen omaan kotiin :D
Lisäksi nyt on muutenkin hyvä aika palata kun mulla on kämpässä joulukoristeet valmiina viime vuodelta. Siis olettaen, että se talo on edelleen kunnossa. Sen verran keskellä ei mitään se kyllä on, että tuskin bethesda sinne koskaan mitään lisää joten siinä mielessä se on turvassa.
 
Mitä äsken selasin redditiä niin kummasti laski mielenkiinto palata peliin.
Esim headshotit teki ennen 2x vahinkoa, nyt 1.5x ja vihut tekee enemmän vähinkoa pelaajaan.
Lisäksi perkejä on vedetty uusiksi ja esim startched genes on siirtynyt luck kategoriasta endurance kategoriaan ja myös korttien vaatimia pistemääriä ainakin on muokattu ja varmaan paljon muutakin.
Miks helvetissä pitää edes tuollaisia muutoksia tehdä näin vanhaan peliin.

Mä pelasin tätä 340 tuntia ja varmaan viimeiset 100 tuntia oli sitä, että koitin saada ne aseet, modit, perkit ja armorit mitkä halusin ja kun viimein erittäin tyytyväisenä lopetin ja jäin odottamaan uutta sisältöä niin ne tekee noin.
 
Fallout76_GleamingDepths-Overview_3840x2160-03-EN.jpg

Korteissa oli vissiin tiputettu piste määriä, mutta vastaavasti sitten nyt niiden korttien "teho" skaalautuu paljonko on tiettyjä special pojoja tietyssä kategoriassa. 4 täpän lege rompetta tuli kans, mutta niitä ei saa kun Gleaming Depths raidista ja sitä ei voi yksin kuulema pelata, kun sielä on kohtia missä pitää olla useampi pelaaja että homma etenee. Lemmikitkin löytyy, mutta nehän on atomi kaupassa pisteillä ostettavissa kaiketi vaan. Iso osa aseista on saanu jonkuulaista lämä buffia.

Ei kyllä nyt oo ihan omaan makuun toi setti. Mutta testaillaan nyt ja katotaan että miltä vaikuttaapi kun paremmin perehtyy. Eilen pika testillä huomasin että osa mutaatioista oli kadonnut päivityksen jäljiltä. Marsupilam oli ainakin kadonnu ku ukko ei meinannu jaksaa hypätä ees kynnyksen ylitte. Saihan sen mutaation takasin, kun itte teki seerumin ja veti sen nenään.

 
Tuossa video joka selittää muutokset.
Oma bloodied build on nyt pilalla sillä serendipity, ricochet ja lone wanderer on nerffattu täysin.
Muutenkin monet kortit jotka oli ennen ok ja antoi tietyn prosentuaalisen buffin riippuen kortin tasosta on nyt sellaisia, että niiden teho perustuu puhtaasti siihen kuinka paljon sulla on pisteitä eri atribuuteissa.

 
Noista muutoksista perkkeihin. Ymmärtääkseni noiden logiikka on ollut hieman yksinkertaistaa, siis monet perkit joita monet käyttää level 3, on nyt level 1. Sitten noita on siirrelty eri special puihin sillä perusteella että ne jakaantuisi tasaisemmin. Tietysti jälkimmäistä voisi miettiä että mitä väliä tuolla on. En tiedä mutta tuo on se peruste minkä olen nähnyt. Mulla vapautui noin 4-5 perkkikorttia jokaisella hahmolla. Olettaisin että jos jotain pientä nerffiä niin noilla vapautuneilla korteilla sitä saa kompensoitua.
Mun mielestä ainakin vatsia saa boostattua kun saa selvästi enemmän vats perkkejä sisään.


Tuossa tuli todella kiva muutos tuohon legendaaristen varusteiden srappaamiseen. Näkee suoraan että mitkä efektit ovat jo opittuja, ettei tarvitse pitää omaa kirjaa asiasta.


Sitten tuossa raidissa on glitch, jolla pystyy saamaan paljon enemmän pelaajia mukaan kuin se 4.
 
Mun mielestä ainakin vatsia saa boostattua kun saa selvästi enemmän vats perkkejä sisään.
Mä en käytä vatsia joten siihen liittyvät buffit on mulle turhia.
Ei peli kuitenkaan niin pahasti muuttunut mitä oletin.
Isoin muutos oli se serendipity jossa mulla on nyt statsien mukaan 16% väistömahdollisuus. Isoin kysymysmerkki oli kuitenkin tuohon lisätty extra cooldown joka riippuu siitä kuinka raskas armori sulla on.
Mulla on secret service setti ja muistin sen olevan heavy armor joka olisi tarkoittanut 2-3 sekunnin cooldownia ennen kuin on edes mahdollisuus väistää tuleva hyökkäys, mutta torsoa lukuunottamatta mulla olikin ultra light modit siinä joten cooldown on paljon pienempi.
Se on kyllä typerää kuinka itse kortti ei mainitse tuota sanallakaan vaan se täytyy lukea päivityksen tiedoista tai mun tapauksessa kuulla tuosta linkkaamastani videosta.

"Armor increases Evade cooldown at the following rates:
Light Armor: +0.1 second per piece
Medium Armor: +0.2 seconds per piece
Heavy Armor: +0.4 seconds per piece"

Vahingon tuotossa en hirveästi huomannut eroa vaikka paperilla on aika isot erot.
Oma build keskittyy hiipimiseen joten mulla on kaikki parhaat perkit siihen + nerd rage ja muut perus perkit mitä bloodied buildit käyttää ja 40% rifle damage ja 40% heavy weapon damage.
Aseina bloodied supressed gauss rifle ja holy fire. Gauss tappaa perus raiderit ja muut laakista, perus super mutantit vaatii pari osumaa ja mulle uudet lost viholliset sitten kestääkin jo enemmän kun ne näytti olevan tasolla 100.
Onneksi holy fire edelleen sulattaa kaiken nopeasti varsinkin kun siihen saa sneak attack bonuksen ja samalla vielä parantaa mut eli perus seikkailussa pelaaminen on lopulta aika samaa mitä ennenkin.
Mitään eventejä en ole vielä kokeillut.

Aiemmin myös totesin kuinka mun talo on keskellä ei mitään joten se on varmaan aika turvassa.
No pienestä oli kiinni ettei se mennyt pilalle sillä se karttaan lisätty skyline valley on tavallaan mun takapihalla ja se massiivinen sääasema on melkein kivenheiton päässä mun terassista.
Fallout 76_20241206143902.png
 
Kokeilin tuota ghoul uudistusta PTS. Toki osin ymmärrän tuon Fallout TV:n tuoman innostuksen, ehkä jotkut ovat pitkäänkin halunneet pelata ghoulina. Osa tuosta on melko loogista, kuten että säteily parantaa. Mutta sitten osa siitä on vähän outoa, että se säteily toimii kaikenkattavana henkilökohtaisena suojana. Siis vaikka hyppää jostain korkealta, niin se säteily suojaa siltä törmäyksen aiheuttamilta vahingolta. Miten se nyt selitetään. Mutta eniten mulle jää epäselväksi että mikä on ghoul hahmojen rooli. Millaisille hahmoille se sopii, mille ei. Tuntuu ettei sillä ole mitään täsmällistä rajattua roolia jota odottaisin. Yleensähän kaikenlaisissa kevyissäkin roolipeleissä on eri luokkia, eri tyyppisiä hahmoja varten. Hyvänä puolena on ettei se tunnu ainakaan nopeasti katsoen mitenkään OP:ltä.

Myös rajaus, että voi kerran ryhtyä ghouliksi, ja kerran palata takaisin ihmiseksi, tuntuu vähän epärealistiselta tälläiseen peliin. Kun pelissä nimenomaan on helpotettu sitä että noita special pisteitäkin voi vaihtaa lennossa. Toivoisin että jokin pieni rajaus tuohon säilytetään että pelaako ihmisenä vai ghoulina, mutta sallitaan vaikka kerran seasonissa sen vaihtaminen. Ajattelisin että se on realistisempi pelin hengen ja pelaajakunnan odotusten suhteen.

Toki tuo on tullut vasta avoimeen betaan mutta tällä hetkellä tuo ei mitenkään erityisesti houkuttele. Hauskaa kyllä oli siellä yhdessä ydinjätekaatopaikassa kellistellä kalsareissa 600 röntgenin säteilyssä. Ja hyvänä puolena tuon saa halutessaan todella nopeasti, muutama nopea quest ja olet ghoul. Verrattuna noi kaikki muut uudet factionit, joilla vähän liikaa piisaa pelattavaa ainakin omaan makuun.
 
Mutta eniten mulle jää epäselväksi että mikä on ghoul hahmojen rooli. Millaisille hahmoille se sopii, mille ei. Tuntuu ettei sillä ole mitään täsmällistä rajattua roolia jota odottaisin. Yleensähän kaikenlaisissa kevyissäkin roolipeleissä on eri luokkia, eri tyyppisiä hahmoja varten. Hyvänä puolena on ettei se tunnu ainakaan nopeasti katsoen mitenkään OP:ltä.

Pari videota katsoneena sanoisin, että melee build on tavallaan noita varten sillä nehän saa aika hyviä bonuksia.
Jos feral mittari on nollissa:
At 0% you gain +200% Melee Damage, and lose -5 Endurance, -30 Max HP, -20 Max AP, -300% Hip-fire Gun Accuracy & V.A.T.S. Accuracy (a few people on the team have been known to call it Ghoulzerker or Ghoularian Mode)

Sitten muutama perk tuohon päälle:
  • Strength: Bone Shatterer – Your melee weapon attacks have a 45% chance to cripple a limb.
  • Intelligence: Science Monster – While you have Glow, gain 15% bonus damage for 10 seconds upon getting hit.
  • Agility: Jaguar Speed – You now sprint 20% faster when your Glow is high (Greater than or equal to 180 Glow).
Ainakin paperilla ihan ok idea. Kaikki toki riippuu siitä kuinka nopeasti lähtee henki jos koittaa vaan rynnätä suoraan vihun kimppuun.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 580
Viestejä
4 558 667
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom