Fallout 76

Tuli vihdoin ladattua tää ja alotettua, löin ekan campin jokusen matkan päähän Vaultista ja tietysti siitä tuli alkuun sellanen, että puolet seinistä puuttuu mut onpaha kaikki stationit ja sänky :D Mitäs vinkkejä noobille?

Tuli vihdoin ladattua tää ja alotettua, löin ekan campin jokusen matkan päähän Vaultista ja tietysti siitä tuli alkuun sellanen, että puolet seinistä puuttuu mut onpaha kaikki stationit ja sänky :D Mitäs vinkkejä noobille?
No muutama mitä nyt tulee mieleen:
Pidä paria eri asetta matkassa + joku melee. Niin ei lopu kuulat heti kesken kun on paria eri kuulaa käyttävät tussarit matkassa ja melee sitten kun ne kuulat loppuu. Kuulat painaa jonniin verran, niin ei kannata kaikkien tussareiden kuteja pitää mukana ja fusion coret painaa pirusteen kanssa,

Pura junk roinat ennen ku laitat laatikkoon, vie vähempi tilaa. Jos on tullu firstiin sijotettua, niin se junk boksi on hyvä rakentaa heti alkuun ja työntää junkki sinne. Samoten firstiläisille se ammo boxi on ihan pirun hyvä.

Publa eventteihin kannattaa hypätä mukaan, jos niissä näkyy porukkaa olevan, sielä ampuu vihuihin osuman pari, niin saa expaa kun muut tappaa. Corn soppaa jos osaat tehä, niin siinä on aika hyvä eväs alkuun.

Notes välilehti kannattaa välillä tarkistaa pipboysta, sinne tipahtelee noista eventeistä usein pläänejä opittavaksi ja sitten jo opitut heitellä mäkeen, ne on turhaa painoa.

Seikkailemaan ja questeja tekemään vaan ja keräilee sivussa romua niin saa materiaaleja baseen vietyä välillä. Siitä se lähtee.

1729794535901.png

Olen tässä nyt vähän aikaa, vajaa viikon kai, pelannut uudella tunnuksella jonka sai tuossa tuon hetkellisen boomin aikana ilmaiseksi Primestä, samalla kun tuli se Fallouit TV minisarja. Toki tuo on Xbox sovelluksen kautta joten ei näy noissa. Yllättävän paljon kuitenkin pelaajia on tuossa. (Eiku, ilmeisesti keväällä 2022 Bethesda launcher pelaajat joutuivat siirtymään Steamiin, ja tuossa ei näy mitään nousua. Eli ilmeisesti kuitenkin johonkin 2020 tilanteeseen verrattuna pelaajia on selvästi vähemmän. Luulin ensin tuon perusteella ettei pelaajamäärät olisi ollenkaan tippuneet.)

Toisaalta vähän tuntuu vaisulta serverit, nuketuksia ei ole niin paljon. Alunperin pelasin pari vuotta julkaisusta aika aktiivisesti, muistaakseni 1k meni pelin sisäisessä laskurissa rikki tunteja. Joskus 2020 kesällä pelasin viimeksi, silloinkin oli aika vähän pelannut, syksyllä muutin ja päivitin koneen reippaasti uudenpaan ja oikein koskaan en ehtinyt palaamaan peliin.

Ajattelin kuitenkin tätä peliä usein, varsinkin sen jälkeen kun Lost Ark paljastui ihan liian HC peliksi itselle että siinä voisi edetä. Kun kaikki muut online pelit mitä olin ahkerasti pelannut, ne ei ole jaksanut enää kiinnostaa. Crossouttiin ylitin palata mutta ei vaan nappaa. Kun taas tän F76 ongelma mulle oli että se oli vähän liian kasuaali. Ei ollut kunnolla mitään isoa grindaamista ja erityisesti Bethesdan suhtaminen pelin juttujen tasapoinoituksen suhteen oli todella huono. Siis ne hemmetin legacy aseet joita olivat niin ylivoimaisen OP mihinkään mitä peli enää tarjosi, ja niitä ei voinut edes hankkia ellei omannut valmiiksi jotain jonkin sellaisen. No, nyt olin saanut liudan erilaisia single player pelejä kuitattua pois, niin tälle olisi vihdoin aikaa.

Meinasin sanoa että siellä on joku Fallout päivä mutta se olikin jo eilen. Pelissä ei kauheasti mitään muuta näkynyt kuin 2X expaa, mikä on aika näppärä uudella tunnuksella kun yritän tehdä jonkun muuli hahmon tuosta kun oletettavasti vanhat tunnukset ovat ihan täynnä roinaa.

Pelissä näyttää olevan paljon pientä uutta juttua. Tosiaan vähän vaisuilta serverit vaikuttivat kun nuketuksia ei ollut niin paljon. Mua mietittyttää että mitä tässä nyt kannattaa erityisesti grindata? Ennen oli itsestäänselvää että sitä legendary scriptiä, ja en oikein ehtinyt sitä enää mutta myös se gold bullion juttu.

Noita legendary juttuja olen iskenyt siihen kierrätyslaitteeseen, en ole ihan vielä level 50 niin en ole niitä käyttänyt, aika lähellä kyllä. Lähes koko ajan olen käyttänyt jotain melko matalan tason quad pumppuhaulikkoa, yllättävän hyvin tuo skaalautuu.
Mutta nyt tuolla on noita legendary moduleja. Jos nyt olen ymmärtänyt oikein niin noilla saa "rakennettua" juuri sellaisen varusteen(lue aseen) juuri niillä efekteillä mitä haluaa. Peli kertoo että niitä saa scrappaamalla niitä aseita, mutta onko se vastaavasti hemmetinmoisen RNG grindaamisen takana että saa juuri hyödyllisiä moduleita. Entä voiko niitä korvata olemassaolevista aseista. Muutaman olen tuolla tavalla scrapannut mutta mielestäni en saanut mitään. Ehkä jossain löytyy tuosta systeemistä selostus mutta tosiaan kiinnostaisi tietää mitä on se hyödyllisin juttu johon keskittyä kaikista eri jutuista mitä voi grindata.

En ole vielä uskaltanut vanhoihin tunnuksiin kokeilla. Toinen ei ole sidottuna mihinkään ja eka on kyllä Steamissa kun sen sai sitoa Steamiin silloin kun peli tuli alunperin Steamiin, mutta ajattelin vaihtaa sille kokonaan oman tunnuksen.

Törmäsin myös tuohon FPS cappiin nyt ekaa kertaa. Reddit - Dive into anything

Tuossa ei täydellisesti kuvattua asiaa: Eli kolme juttua täytyy olla kohdallaan, tuo ini tiedostoon tehty muutos, nvidia control panellilla FPS rajoitus tai vastaava, ja peli itsessään täytyy olla full screen. Mulla alunperin oli FPS rajoitettu jonnekin 45-48 mistä en ihan samantien oivaltanut että se oli tämä nimellinen 60 FPS, sen sai ini tiedostolla nostettua jonnekin 75-85. Vasta fullscreen antoi 144. Tuntui varsinkin juoksemaan siirrymisessä oudon tahmaiselta, vieläkin vähän. Samoin juuri nyt törmäsin siihen että peliä ei voi ajaa pelinäytöllä pelkästään vsync rajoitettuna. Jossain uudessa luolassa yritin avata terminaalia, se ei avautunut ja sen jälkeen ei kartta tai päävalikko avautunut normaalisti, tosin ne sai kuitenkin pipboy->esc. Ajattelin nyt kokeilla jos 125 olisi toimiva.

Ite kokeilin tätä peliä kun amazon primen mukana sai ilmaiseksi ja sen sai myös pitää vaikka ei ole enää primetilaus voimassa.
Pari kolme kertaa yritin pelata eteenpäin ja grindata itselleni leveliä, mutta en vaan millään saanut itseäni kiinnostumaan, tuntui likaa köyhältä FO4 multiplayer kloonilta. Taisin jäädä jonnekkin lvl12 muistaakseni muutama tunti tuli pelattua. Peli vie tilaa vielä reilusti yli 100gb, joutais pois tilaa viemästä.

Toisaalta ei tiedä jos tästä joskus innostuu kuitenkin, en tiennyt tuosta fps capista, peli tuntui joltain 2000 luvun alun peliltä huonoine grafiikoineen ja kaikki tekeminen oli niin kankeaa. Peli on itselläni MS store versio, mutta varmaan samanlainen fps cap poisto onnistuu

Tässä tuli eilenkin pelattua aika sessio, aamusta alkuiltaan. Olen vasta pääasiassa kanavoinut kamaa tuolle uuden tunnuksen parille muulihahmoille. Pari uutta muulia sai nopeasti kehitettyä ihan omin avuin tuossa 2X expa bonuksen ansiosta muutamassa päivässä.

Tuossa tuli ilmaiseksi hetken aikaa kokeiltaviksi tuo fallout premium (Fallout 1st). Sen myötä jokaiselle hahmolle saa ne kaksi premium säiliötä johon voi dumpata mielivaltaisen määrän resursseja ja ammuksia, harmi ettei kranaatteja ja miinoja tosin. Sen jälkeen kun tuo premium vanhenee, niin ne jutut kuitenkin säilyy siellä, ei vaan saa laitettua lisää.

Niin olen näitä nyt sitten kanavoinut muutamalle tunnukselle ja paljon on sitä puuhaa vielä edessä. En ole vielä paria ekoja hahmojani uskaltanut kokeilla kun mulla on kaikilla hahmoilla vendorit aktiivisena ja siellä on ihan kaikkea alihinnoiltua kamaa listattuna. Onneksi peli ilmeisesti kytkee sen campin näkymättömiin kartalla, mutta se camp ja vendorit ovat silti aktiivisina.

Tuntuu selvästi hankalemmalta nykyään ajaa kahtakin tunnusta samanaikaisesti verrattuna siihen helppouteen Bethesda Launcherin aikana, ideana siis olisi että olisi muuli ja tämän vendori aktiivisena kun pelaa varsinaisella hahmolla. Varsinkin kun tuo full screen tilassa peli toimii niin selvästi nopeammin, ja siinä kahden tunnuksen välillä vaihtamisessa on ärsyttävä 3-5 sekunnin viive.

Tosiaan tää peli ei ole sen puoleen perinteisten Fallouttien tapainen, kuin myöskään oikein rinnastu yhteenkään online peliin. Pelistä on yritetty tehdä MMO:n tyyppinen mutta monelta osin se on lähempänä single player peliä. Nyt ilmeisesti joulukuussa tulee jopa kalastusta. Paljon mielenkiintoisempi juttu joka on kehitteillä, vissiin tulee alkuvuodesta tms. että pelaajasta voi tulla ghoul. Jolloin kai pelaaja voi parantua säteilysty yms, vaikutti vähän OP viritelmältä ensi alkuun.

En ole kauheasti vielä ehtinyt noita uudistuksia lukea kun pääasiassa olen vaan inventory maangementtia pelannut ja sitten juossut noissa eventeissä keräämässä roinaa ja expaa. Samoin vaikka tässä poistettiin nämä räjähtävät laseraseet sun muut energia-aseet, niin nyttemmin niitä taas voi saada. Olisivat vaan alunperin korjanneet niiden damagentuoton ja palauttaneet ne normaaliin kiertoon että niitä voisi saada taas.

Muulit saa levelille 50 alta aikayksikön, kun ottaa ne mukaan expeditionille. Minulla on useampi kaveri jotka pelaavat kahdella accountilla samaan aikaan ja se näyttää toimivan tosi näppärästi. Itselleni se olisi kyllä turhan työlästä. Tosin oma hahmo ei tarvitse enää oikeastaan mitään ja pelityylikin on löytynyt. Leveleitä on ja lisärojulle ei ole pahemmin käyttöä, joten stash pysyy hallinnassa. Toki Fallout 1st auttaa huimasti.

Itselleni FO76 on nykyään enemmän sosiaalinen juttu. Pelaajakanta on suurimmaksi osaksi vanhempaa porukkaa, jolloin pelleilyt ja kiusaamiset eivät vaan onnistu. Kanssapelaajat auttavat ja se tekee pelistä erityisen yhteisöllisen. Kavereita on nykyään ympäri maailmaa ja parannamme sitä pelin ohessa juttelemalla Discordissa. Hienompia pelejä kyllä löytyy, mutta tällaiseen yhteisöön en ole törmännyt missään muualla.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 917
Jäsenet
74 031
Uusin jäsen
Piiitu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom