Olen tässä nyt vähän aikaa, vajaa viikon kai, pelannut uudella tunnuksella jonka sai tuossa tuon hetkellisen boomin aikana ilmaiseksi Primestä, samalla kun tuli se Fallouit TV minisarja. Toki tuo on Xbox sovelluksen kautta joten ei näy noissa. Yllättävän paljon kuitenkin pelaajia on tuossa. (Eiku, ilmeisesti keväällä 2022 Bethesda launcher pelaajat joutuivat siirtymään Steamiin, ja tuossa ei näy mitään nousua. Eli ilmeisesti kuitenkin johonkin 2020 tilanteeseen verrattuna pelaajia on selvästi vähemmän. Luulin ensin tuon perusteella ettei pelaajamäärät olisi ollenkaan tippuneet.)
Toisaalta vähän tuntuu vaisulta serverit, nuketuksia ei ole niin paljon. Alunperin pelasin pari vuotta julkaisusta aika aktiivisesti, muistaakseni 1k meni pelin sisäisessä laskurissa rikki tunteja. Joskus 2020 kesällä pelasin viimeksi, silloinkin oli aika vähän pelannut, syksyllä muutin ja päivitin koneen reippaasti uudenpaan ja oikein koskaan en ehtinyt palaamaan peliin.
Ajattelin kuitenkin tätä peliä usein, varsinkin sen jälkeen kun Lost Ark paljastui ihan liian HC peliksi itselle että siinä voisi edetä. Kun kaikki muut online pelit mitä olin ahkerasti pelannut, ne ei ole jaksanut enää kiinnostaa. Crossouttiin ylitin palata mutta ei vaan nappaa. Kun taas tän F76 ongelma mulle oli että se oli vähän liian kasuaali. Ei ollut kunnolla mitään isoa grindaamista ja erityisesti Bethesdan suhtaminen pelin juttujen tasapoinoituksen suhteen oli todella huono. Siis ne hemmetin legacy aseet joita olivat niin ylivoimaisen OP mihinkään mitä peli enää tarjosi, ja niitä ei voinut edes hankkia ellei omannut valmiiksi jotain jonkin sellaisen. No, nyt olin saanut liudan erilaisia single player pelejä kuitattua pois, niin tälle olisi vihdoin aikaa.
Meinasin sanoa että siellä on joku Fallout päivä mutta se olikin jo eilen. Pelissä ei kauheasti mitään muuta näkynyt kuin 2X expaa, mikä on aika näppärä uudella tunnuksella kun yritän tehdä jonkun muuli hahmon tuosta kun oletettavasti vanhat tunnukset ovat ihan täynnä roinaa.
Pelissä näyttää olevan paljon pientä uutta juttua. Tosiaan vähän vaisuilta serverit vaikuttivat kun nuketuksia ei ollut niin paljon.
Mua mietittyttää että mitä tässä nyt kannattaa erityisesti grindata? Ennen oli itsestäänselvää että sitä legendary scriptiä, ja en oikein ehtinyt sitä enää mutta myös se gold bullion juttu.
Noita legendary juttuja olen iskenyt siihen kierrätyslaitteeseen, en ole ihan vielä level 50 niin en ole niitä käyttänyt, aika lähellä kyllä. Lähes koko ajan olen käyttänyt jotain melko matalan tason quad pumppuhaulikkoa, yllättävän hyvin tuo skaalautuu.
Mutta nyt tuolla on noita legendary moduleja. Jos nyt olen ymmärtänyt oikein niin noilla saa "rakennettua" juuri sellaisen varusteen(lue aseen) juuri niillä efekteillä mitä haluaa. Peli kertoo että niitä saa scrappaamalla niitä aseita, mutta onko se vastaavasti hemmetinmoisen RNG grindaamisen takana että saa juuri hyödyllisiä moduleita. Entä voiko niitä korvata olemassaolevista aseista. Muutaman olen tuolla tavalla scrapannut mutta mielestäni en saanut mitään. Ehkä jossain löytyy tuosta systeemistä selostus
mutta tosiaan kiinnostaisi tietää mitä on se hyödyllisin juttu johon keskittyä kaikista eri jutuista mitä voi grindata.
En ole vielä uskaltanut vanhoihin tunnuksiin kokeilla. Toinen ei ole sidottuna mihinkään ja eka on kyllä Steamissa kun sen sai sitoa Steamiin silloin kun peli tuli alunperin Steamiin, mutta ajattelin vaihtaa sille kokonaan oman tunnuksen.
Törmäsin myös tuohon FPS cappiin nyt ekaa kertaa.
Reddit - Dive into anything
Tuossa ei täydellisesti kuvattua asiaa: Eli kolme juttua täytyy olla kohdallaan, tuo ini tiedostoon tehty muutos, nvidia control panellilla FPS rajoitus tai vastaava, ja peli itsessään täytyy olla full screen. Mulla alunperin oli FPS rajoitettu jonnekin 45-48 mistä en ihan samantien oivaltanut että se oli tämä nimellinen 60 FPS, sen sai ini tiedostolla nostettua jonnekin 75-85. Vasta fullscreen antoi 144. Tuntui varsinkin juoksemaan siirrymisessä oudon tahmaiselta, vieläkin vähän. Samoin juuri nyt törmäsin siihen että peliä ei voi ajaa pelinäytöllä pelkästään vsync rajoitettuna. Jossain uudessa luolassa yritin avata terminaalia, se ei avautunut ja sen jälkeen ei kartta tai päävalikko avautunut normaalisti, tosin ne sai kuitenkin pipboy->esc. Ajattelin nyt kokeilla jos 125 olisi toimiva.