Fallout 76

En nyt tajua tuota hössötystä modeista. Ehkä tulossa tuo modaus ja varmaan sen kylkeen ne privaattiserverit. Eli modin vaatimus vaan serverille ja avot. Ei kukaan sanonut, että saisit juuri itse päättää JOKAISEN MODIN, millä pelailet. Veikkaan, että modit tulee olemaan huomattavasti suurempia kuin pienempiä. Erona se, että ne "muokkaa" enemmänkin sitä servua.
 
Joka tapauksessa toivoa sopii, että Bethesda on ratkaissut sen ison ongelman. Näissä uudemmissa peleissä (Skyrimista eteenpäin) modeja ei voi noin vain kytkeä pois päältä tai tallennus hajoaa. Kun pelaaja siirtyy F76:ssa yksityisservulta julkiselle, tämä tarkoittaa kaikkea modien kytkentää pois päältä. Tallennus ei saa hajota tai ongelmia tulee serveripäässä ja siitä kärsii sitten muutkin pelaajat.

Tuon takia en oikein usko, että isommat modit ovat mahdollisia.
 
Senhän voisi varmaan ratkaista eri hahmoilla. Paha sanoa, kun ei tiedä.
 
Jokaisella privaservulla on oma uusi hahmonsa tottakai.
Official servuilla toimii omansa ja täysin erikseen.

Ja priva servuille ei edes pääse liittymään jos siellä käytettyjä modeja ei koneestasi löydy, yleensä noi saa autoDownload systeemilläkin hoidettua heti servulle liittymisen aikana.
 
Hyvin kyllä mulle tämä maistuu.
Ei paljoa ole muuta kerennyt pelaamaankaan kun tähän jäänyt jumiin. :D

Photo_2018-11-26-082929.png
 
Grafiikkoja moititaan? Onko huonomman näköinen kuin Fallout 4.
Se ei ainakaan ole kaikilla lisukkeilla ollenkaan hullumman näköinen ,pikemminkin erittäin nätti ja yksityiskohtainen.
Näyttää samalta kuin FO4 ilman mitään "lisukkeita".

Omasta mielestäni FO4 ei ole lisukkeillakaan hyvän näköinen, vaikka toki parempi kuin ilman niitä. Nykystandardeilla tuo pelimoottori ei vain riitä.
 
Grafiikoiden suhteen minulla ei ole mitään valittamista, ei nelosen eikä 76:n suhteen. Kumpikin näyttää ihan tarpeeksi hyvältä ottaen huomioon, miten laaja ja avoin maailma niissä on. On hyvä, ettei kaikki firmat juokse "nykystandardien" perässä ja joudu vastapainoksi vaikka tekemään kentistään pienempiä tai lisäämään latausruutuja.
 
Mielestäni olisi pitänyt sekä 4:ssa että 76:ssa olla kaikki sisätilat auki.
Eli tarkoitan, että ei olisi yhtäkään taloa tai rakennusta mihin ei pääsisi sisälle. Nythän noita on paljon laudoitettu.
Olisivat auki ja edes perus geneerisellä sisustalla ja parilla matkalaukulla jossa paskat lootit.

Toki näinhän oli jo Fallout 3:ssa mutta kyllä tähän maailman aikaan pitäisi jo olla paremmin.
 
Grafiikoiden suhteen minulla ei ole mitään valittamista, ei nelosen eikä 76:n suhteen. Kumpikin näyttää ihan tarpeeksi hyvältä ottaen huomioon, miten laaja ja avoin maailma niissä on. On hyvä, ettei kaikki firmat juokse "nykystandardien" perässä ja joudu vastapainoksi vaikka tekemään kentistään pienempiä tai lisäämään latausruutuja.
Graafisesti tuo on toki riittävällä tasolla, mutta pelimoottori on silti vanhentunut ja kankea.

Uudempien laadukkaiden moottoreiden avulla saa luotua graafisesti laadukkaampia ja isompia pelimaailmoja ilman että suorituskyky kärsii.
 
Mielestäni olisi pitänyt sekä 4:ssa että 76:ssa olla kaikki sisätilat auki.
Eli tarkoitan, että ei olisi yhtäkään taloa tai rakennusta mihin ei pääsisi sisälle. Nythän noita on paljon laudoitettu.
Olisivat auki ja edes perus geneerisellä sisustalla ja parilla matkalaukulla jossa paskat lootit.

Toki näinhän oli jo Fallout 3:ssa mutta kyllä tähän maailman aikaan pitäisi jo olla paremmin.
Laittaa vaa miettii, että taipuuko pelimoottori tuohon? Väkisin maailmasta tulis sitten "raskaampi".
 
Graafisesti tuo on toki riittävällä tasolla, mutta pelimoottori on silti vanhentunut ja kankea.

Uudempien laadukkaiden moottoreiden avulla saa luotua graafisesti laadukkaampia ja isompia pelimaailmoja ilman että suorituskyky kärsii.

Ei kannata pidätellä hengitystä Bethesdan Starfieldin ja Elder Scrolls 6 kanssa, jotka tulevat myös käyttämään samaa pelimoottoria. Toki voivat parantaa tuota graafista ulkoasua varmasti paremmaksi, mutta ehkä Bethesdan mielestä vanhassa vara parempi. Itse en valita, omaan makuun oikein passeli edelleen.

Ei se Unreal Engine 4 kovinkaan erikoiselta näytä PUBG tai uusimman Insurgencyn muodossa.
 
Ei kannata pidätellä hengitystä Bethesdan Starfieldin ja Elder Scrolls 6 kanssa, jotka tulevat myös käyttämään samaa pelimoottoria. Toki voivat parantaa tuota graafista ulkoasua varmasti paremmaksi, mutta ehkä Bethesdan mielestä vanhassa vara parempi. Itse en valita, omaan makuun oikein passeli edelleen.

Ei se Unreal Engine 4 kovinkaan erikoiselta näytä PUBG tai uusimman Insurgencyn muodossa.
Jep, juuri tämän vuoksi oma kiinnostus Bethesdan tulevia pelejä kohtaan on lähellä nollaa tällä hetkellä.

UE4 on moottorina paljon parempi, mutta sitä täytyy myös osata käyttää. Ei ole varsinaisesti suuri ihme, että parhaiten UE4:n päällä rullaavat pelit ovat samalta tekijältä, kuin itse moottorikin. Frostbite 3 on ehkä parempi esimerkki todella pätevästä nykyaikaisesta pelimoottorista.
 
Jep, juuri tämän vuoksi oma kiinnostus Bethesdan tulevia pelejä kohtaan on lähellä nollaa tällä hetkellä.

UE4 on moottorina paljon parempi, mutta sitä täytyy myös osata käyttää. Ei ole varsinaisesti suuri ihme, että parhaiten UE4:n päällä rullaavat pelit ovat samalta tekijältä, kuin itse moottorikin. Frostbite 3 on ehkä parempi esimerkki todella pätevästä nykyaikaisesta pelimoottorista.

Tällä hetkellä paras avoimen maailman moottori on RAGE, mikä taipuu todella suureen ja yksityiskohtaiseen maailmaan. Täysin eri luokkaa kuin Creation engine, mikä on visuaalisestikin jo todella jälkeenjäänyt.
 
Mikähän ongelma noissa privaservuissa modeineen ja hahmoissa jotka ovat olemassa vain siellä muka olisi?

Onhan niitä eri peleissä ollut jo iät ja ajat.

Luultavastihan muutama modi/modikokoelma yleistyy ja niille sitten tulee omat servunsa (tai useampien servujen kokonaisuuksia) joissa on oma hahmonsa.

Tämä toki vaatii sen modituen ja sen että pelaajia riittää..
 
Potentiaalinen ongelma: Pelaaja A pelaa yksityiserverillä modisatsin kera, mutta kaikki kaverit pelaavat yleisellä serverillä. Pelaaja A haluaa nyt pelata kavereiden kanssa, mutta hänellä ei ole aloitettua hahmoa yleisserverillä ja hän on jo investoinut kymmeniä tunteja yksityisserverillä pelattuun hahmoon eikä haluaisi aloittaa alusta.
 
Mikähän ongelma noissa privaservuissa modeineen ja hahmoissa jotka ovat olemassa vain siellä muka olisi?

Onhan niitä eri peleissä ollut jo iät ja ajat.

Luultavastihan muutama modi/modikokoelma yleistyy ja niille sitten tulee omat servunsa (tai useampien servujen kokonaisuuksia) joissa on oma hahmonsa.

Tämä toki vaatii sen modituen ja sen että pelaajia riittää..

Ei kai siinä sinänsä mitään muuta ongelmaa ole, kun tuo pelaajien pirstoutuminen ja se, että et voi todennäköisesti kuitenkaan pelata juuri sellaisilla modeilla, millä haluaisit. Pitää tyytyä niihin yleisimpiin ja suosituimpiin tai vuokrata oma servu.
 
Grafiikoiden suhteen minulla ei ole mitään valittamista, ei nelosen eikä 76:n suhteen. Kumpikin näyttää ihan tarpeeksi hyvältä ottaen huomioon, miten laaja ja avoin maailma niissä on. On hyvä, ettei kaikki firmat juokse "nykystandardien" perässä ja joudu vastapainoksi vaikka tekemään kentistään pienempiä tai lisäämään latausruutuja.

Onhan se hienoa sitten nauttia tätä graaffista loistoa alle järkyttävän paskalla fps:llä. Ihan vain sen takia että engine on yksinkertaisen paska, eikä vain väänny kaikkeen lisukkeeseen mitä siihen on yritetty teipillä lisätä.
 
Potentiaalinen ongelma: Pelaaja A pelaa yksityiserverillä modisatsin kera, mutta kaikki kaverit pelaavat yleisellä serverillä. Pelaaja A haluaa nyt pelata kavereiden kanssa, mutta hänellä ei ole aloitettua hahmoa yleisserverillä ja hän on jo investoinut kymmeniä tunteja yksityisserverillä pelattuun hahmoon eikä haluaisi aloittaa alusta.

Ei kai siinä sinänsä mitään muuta ongelmaa ole, kun tuo pelaajien pirstoutuminen ja se, että et voi todennäköisesti kuitenkaan pelata juuri sellaisilla modeilla, millä haluaisit. Pitää tyytyä niihin yleisimpiin ja suosituimpiin tai vuokrata oma servu.

Tuo sama ongelma on käytännössä kaikissa tämäntyylisissä peleissä modien kera enkä nyt oikein keksi mikä sitten olisi parempi ratkaisu? Eli tämä on laajempi kysymys kuin 76 koskeva, joten sinänsä turha juuri tätä peliä ongelmasta kritisoida. Tämä siis mulla yleisesti pointtina enkä väitä että juuri te tätä kritisointia olisitte harrastaneet.
 
Potentiaalinen ongelma: Pelaaja A pelaa yksityiserverillä modisatsin kera, mutta kaikki kaverit pelaavat yleisellä serverillä. Pelaaja A haluaa nyt pelata kavereiden kanssa, mutta hänellä ei ole aloitettua hahmoa yleisserverillä ja hän on jo investoinut kymmeniä tunteja yksityisserverillä pelattuun hahmoon eikä haluaisi aloittaa alusta.
Eihän toi mikään ongelma ole jos tykkää pelistä, kautta aikojen pelejä ja uusia hahmoja on tehty ja levutettu, kaverilla esim on kaikki hahmot WoW max lvl
Jos peli on hyvä niin ei ole edes ongelma.
Jos peli on paskaa niin kuka sellaista jaksaa sitte alusta rämpiä.
 
Tänään pääsin todistamaan ensimmäisen nuken ihan lähietäisyydeltä. Saakeli, että pölisi! Oliha se hieno. :) Kauaa ei vaan viittiny pyöriä zero groundilla, kun hazmatin jätin stashiin ja oli muuta tekemistä suunnitelmissa.

Hiton ruuvit ku loppuu jatkuvasti kesken..
 
Jumalauta että noi Wendigot ovat ilkeitä... Yhtäkkiä perässä juoksi lvl22 Wendigo ja sai sitä aika kauan kurmottaa että kaatu, vaikka onkin noin pieni levelinen.
Seuraavaksi pitäisi mennä Wendigo Caveen... Pitää vissiin kerätä taas Missileitä sitä varten :D
 
On tämä kyllä vähän outo välimalli tämä 76. Karsittu pois NPC:t ja kunnon stoori, kun haluttiin tehdä multiplayer... No ei siinä, mutta sitten typistettiin se multiplayeri ihan hemmetin olemattomaksi poistamalla PvP käytännössä kokonaan, että saa saa pelata rauhassa yksinään... Olisi nyt tehneet kunnon yksin-/tai moninpelin tämmösen ihme molemmista päistä typistetyn kompromissin sijaan.

Kyllähän tuosta varmasti voi nauttia, jos basen rakentelu ja kaman kerääminen kiinnostaa, mutta ei tää nyt mikään kovin onnistunu teos ole. Ehkä se siitä paranee vielä.

Kaikki pelistä tykkäävät tuntuvat pelaavan yksinään, joten mikä virka tuolla moninpelillä edes on...
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä niitä NPC:tä on. Ei vain ihmisis sellaisia. Jos nyt vaikka taas pelattaisiin itse peliä, eikä vaan lueta faktoja interneetistä. Eikä tuossa stoorissakaan kauheasti hakuttavaa ole omasta mielestäni. Se, että onko se stoori ns. fiksu niin onkin toinen juttu sit :D
 
Vihaisen Joen arvostelu oli kyllä hyvä. Summasi tehokkaasti, mitä kaikkea pelissä on jo lähtökohtaisesti vialla.
 
Jaksoin katsella Angry Joen arvostelun puoleen väliin. Jotenkin täysin ala-arvoinen suoritus siltä. Esim. 16x times the detail....ja otetaan esimerkki kun peli sekoaa. En sitä kiellä, etteikö olis bugeja (itselle noita ei ole juuri tullu esiin muuta kuin jotain graffabugeja) ja nuo eri kontrollit eri paikoissa on heikkoa suunnittelua, mutta tuo arvostelu on kyllä kaukana mistään objektiivisesta tai ylipäätään hyvästä.
 
No olihan tossa AJ:n arvostelussa semmosta yliampuvaa touhua, kuten noissa yleensä on aina, mutta ei se silti poista sitä faktaa, että FO 76 on aika kökkönen julkaisu odotuksiin ja lupauksiin nähden. Itselle tuli kyllä jo ekojen gampeplay videoiden jälkeen tunne, että on nyt vaan minimieffortilla pukattu ulos uusi Fallout peli ja rahat pois faneilta.
 
Aika ärsyttävää rääkymistä Joelta, ja keskittyi aika paljon epäolennaisuuksiin, kuten grafiikkaan. Oli tuossa paljon asiaakin, tosin ei mitään mitä ei olisi kuultu jo aiemmin. Arvosana vaikuttaa ihan oikealta.
 
Aika ärsyttävää rääkymistä Joelta, ja keskittyi aika paljon epäolennaisuuksiin, kuten grafiikkaan. Oli tuossa paljon asiaakin, tosin ei mitään mitä ei olisi kuultu jo aiemmin. Arvosana vaikuttaa ihan oikealta.
Aika vähän itse huomasin grafiikkaan keskittymistä tuossa videossa. Siihen käytettiin aikaa juuri sen verran, kuin pitäisikin. Lähinnähän siinä oli kyse katteettomista lupauksista.

Muutoinhan tuo oli taattua AJ-laatua. Kaikki eivät siitä tykkää, mutta eipä ole tarkoituskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tuo tarkoittaa myös uutta mappia, kyllä tuo pieneksi käy jos kauan tuota muutenkin tuetaan.
 
Jumalauta että noi Wendigot ovat ilkeitä... Yhtäkkiä perässä juoksi lvl22 Wendigo ja sai sitä aika kauan kurmottaa että kaatu, vaikka onkin noin pieni levelinen.
Seuraavaksi pitäisi mennä Wendigo Caveen... Pitää vissiin kerätä taas Missileitä sitä varten :D

Joo hyissaatana se oli kuumottava paikka. Olinkohan vähän päälle 20lvl itte, kun sen tehtävän tein. Ensin yritin sniikkailla ja taktikoida, kunnes tapoin itteni helvetilliseen läjään omia miinoja. Melee tappeluksihan se sit meni.
 
Joo hyissaatana se oli kuumottava paikka. Olinkohan vähän päälle 20lvl itte, kun sen tehtävän tein. Ensin yritin sniikkailla ja taktikoida, kunnes tapoin itteni helvetilliseen läjään omia miinoja. Melee tappeluksihan se sit meni.

Joo, läjä naatteja taskuun mukaan kun menee sinne ja missilee perään, en ole halunnut millään youtube videoilla spoilata mitään paikkoja, mutta tietäen minkälainen Wendigo on, ja tuollainen paikannimi.. hyi :D
 
Vai että stash kasvaa 400 > 600... Ei millään riitä, sen pitäisi olla mahdollisesti jopa ∞. Toki tuossa sanovat että mahdollisesti kasvattavat sitä vielä myöhemmin, mutta toivottavasti nopeasti, tuokin kahdensadan kasvu on kiritty täyteen parin tunnin hoardaamisella, kun löytyy pari legendary asetta mitkä on must have.

E: Bulldozer on niin odotettu kyllä, ainakin mulla on tällä hetkellä camp sellaisessa paikassa, ja jo monesti aikaisemminkin, että olisi kiva saada vähän puita karsittua ympäriltä.
 
Fallout 76: Inside the Vault – November 27, 2018

Julkaistu parin seuraavan patchin pääkohdat. PC pelaajille etenkin tuo 11.12 patchi vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta.

Hyviä uudistuksia varsinkin tuo stash-limitin korotus, respec (tosin olisin toivonut koko SPECIAL-respec) ja CAMP-muutokset. Uskon, että itsellä tulee tuo 600 paunaa riittämään, nyt kun tietää mitä tavaroita tarvitsee oikeasti kerätä, mitä bulkata ja mitä myydä pois. Jo nykyisellä stashilla pystyt pitämään tärkeimmät materiaalit (Black titanium, screw, gear, spring, alumiini, lead) koko ajan yli 200 kpl määrissä, bulkit mukaan laskettuna. Tosin aseita ei pahemmin voi varastoida, mutta tähän menneessä kaikki lvl 50 legendaryt ovat olleet pääasiallisesti sellaista kuraa, että menee samantien myyntiin. Hyvä lisä olisi se, että tietyt perk-kortit olisivat aktivoimattomanakin voimassa esim. stashin kanssa. Ehkä tosin Bethesdalle mahdoton tehtävä toteuttaa?
 
Noita aseita itelläkin joita voisi myydä mutta vendorile kun menet niin se maksaakin vain sanotaanko 10capsia vaikka inventoryssä sen arvo on 150capsia. Ei tee mieli myydä vaan säästää.
 
Nyt kun hinta on tippunut sopivalle tasolle niin harkinnassa ostaa tämä. Mikäli vain haluaa hutkia mörköjä melee/stealth-tyylillä ja lueskella kaikki loren palat mitä maailmasta löytyy, eikä pätkääkään kiinnosta varusteiden tai tukikohdan rakentelu ja ostelut/myymiset niin mahtaisiko tästä hupia irrota? Eli haittaako tuo stashin pienuus lähinnä silloin jos kerää kamaa rakentamista varten?
 
Nyt kun hinta on tippunut sopivalle tasolle niin harkinnassa ostaa tämä. Mikäli vain haluaa hutkia mörköjä melee/stealth-tyylillä ja lueskella kaikki loren palat mitä maailmasta löytyy, eikä pätkääkään kiinnosta varusteiden tai tukikohdan rakentelu ja ostelut/myymiset niin mahtaisiko tästä hupia irrota? Eli haittaako tuo stashin pienuus lähinnä silloin jos kerää kamaa rakentamista varten?

Jos varsinaisesti tykkää lukee/kuunnella holotape tarinaa eikä haittaa ettei tarinaan liity aikasempien fallout kaltaisia kunnon tarina tehtäviä+Npc hahmoja.
Ja jos haluaa grindata ja kerätä vain kamaa ja pälyillä paikasta toiseen hutkien mörköjä niin miksipä ei sopisi.

Mutta jos et ole vielä aikaisempia Fallout pelejä pelaillut niin suosittelisin kuitenkin niitä ennemmin kuin tätä.
 
En oikein usko, että tästä pelistä jää paljon mitään käteen, mikäli rakentamisen/craftauksen jättää väliin.

Loreakin taidetaan taas persraiskata kovalla otteella.
 
Nyt kun hinta on tippunut sopivalle tasolle niin harkinnassa ostaa tämä. Mikäli vain haluaa hutkia mörköjä melee/stealth-tyylillä ja lueskella kaikki loren palat mitä maailmasta löytyy, eikä pätkääkään kiinnosta varusteiden tai tukikohdan rakentelu ja ostelut/myymiset niin mahtaisiko tästä hupia irrota? Eli haittaako tuo stashin pienuus lähinnä silloin jos kerää kamaa rakentamista varten?

Käytännössä varusteiden rakentelu/korjailua/parantelu on lähes välttämätöntä. Aseet hajoavat defaulttina yhtä(?) nopeasti kun Fallout 3 eli vähän väliä saa korjailla aseita. Perkki korteilla tätä voi helpottaa eri tavalla (aseet eivät hajoa niin helposti jne). Sama pätee armoreihin eli nekin hajoaa ajan kanssa, omasta mielestä ei tosin niin nopeasti. Toki riippuu paljon pelaaja ottaa iskua.

Tukikohtia ei tarvitse rakennella ellei halua.

Luettavaa/holotapeja löytyy yllinkyllin ja näissä on varsin mielenkiintoista tekstiä.

Räiskintä on paremmalla tasolla kun missään aiemmassa 3D Falloutissa, mutta varmaan ketjua selaillessa löytyy pelin heikkouksia. Questit on samantyyppisiä kuin aikaisemmissa 3D Fallouteissa (ja osassa MMO peleistä). Mene sinne, kerää sample, korjaa kone, palkinnot. Pelimaailma on iso ja varsin vaihteleva joten tuon tyyppiseen pelailuun mitä kuvailit tämä sopii varmaankin ellei tuo aseiden/armorien kanssa säätö kammoksuta.
 
Jos varsinaisesti tykkää lukee/kuunnella holotape tarinaa eikä haittaa ettei tarinaan liity aikasempien fallout kaltaisia kunnon tarina tehtäviä+Npc hahmoja.
Ja jos haluaa grindata ja kerätä vain kamaa ja pälyillä paikasta toiseen hutkien mörköjä niin miksipä ei sopisi.

Mutta jos et ole vielä aikaisempia Fallout pelejä pelaillut niin suosittelisin kuitenkin niitä ennemmin kuin tätä.
Kaikki aiemmat osat on pelattuna ja kiinnostaisi kyllä kovasti tämä uusi. Varmaan menee itselläni hankintalistalle kunhan vain hinta tippuu vastaamaan sisältöä, tai jos Bethesda tekee jonkun yllättävän ja radikaalin liikkeen.

Nythän tuolla joku lakifirma kerää Fallout 76:seen pettyneitä pelaajia joukkokanteeseen.
Bethesda Game Studios Deceptive Practices Investigation | Migliaccio & Rathod LLP

konsolifin.net:n juttu samasta aiheesta:
Käräjillä ratkaistaan, onko Fallout 76 huono peli
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 281
Viestejä
4 503 535
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Juhkelix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom