Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olenko muiden mielestä masokisti; tykkään tästä pelimoottorista.
Tuttu ja turvallinen.
Samaa mieltä, peli on ripuli paskaa ihan muun kuin enginen takia.Pelimoottori on tän pelin pienin ongelma. Peli itsessään on ripuli paskaa.
Fallout 3, vegas ja fallout 4 huimasti parempia vaikka peli moottori sama.
Fallout 4 on noista ainoa, joka käyttää samaa Creation Engineä kuin Fallout 76. Muuten kyllä ihan hienosti argumentoitu.
Vaikka aikasemmin joku harmitteli että todnäköisesti tes6 tulee käyttämään samaa pelimoottoria niin pitää muistaa että fallouttien kuin tes sarjan suurin hyvyys on ollut modattava pelimoottori joita ei toista löydy.
Se ei käy joka pelimoottorilla ja tuon takia varmaan suurin syy ollukin että betshada pitänyt kiinni pelimoottorista.
Siksi pidättelin toiveita että seuraavassa tes:ssä olisi ollut uusi pelimoottori nykysillä modaus mahdollisuksiilla mutta taitaa olla mahdoton yhtälö.
Jos skyrminkin olisi luotu uudella pelimoottorilla niin peli olisi unohdettu jo vuonna 2012
Monessa pelissä olet nähnyt falskaarin tapaisia fanien tekemiä asioita?No mikäs siitä tekee mahdottoman? Kyllä se on ahneutta ja/tai laiskuutta, minkä takia tota ikivanhaa moottoria vaan käytetään. Kyllä niitä modeja monet uudemmatkin moottorit tukee.
Monessa pelissä olet nähnyt falskaarin tapaisia fanien tekemiä asioita?
Jos onnistuisi muissa pelimoottreissa niin se olisi tehty.
Laiskuus tai ahneus varmasti on taustalla osittain koska se varmaan vaatisi isoja resursseja tuottaa yhtä modattava pelimoottori.
Sano unrealin tekijäkin 2011 tai 2012 että heillä löytyy graafisesti paljon parempi moottori mutta modattavuus lähellä tasoa nolla kun verrattaan Betshadan ripuli moottoriin.
Taas tämän fallout76 kohdalla en tiedä miten merkittäväksi asiaksi toi modaaminen nousee(jonka takia kai tämä moottori jätettiin tähän) ja jos en ihan väärässä ole niin teso käsittääkseni ei käytä tätä samaa pelimoottoria.
Miten se multiplayer modaamisen estää? Otetaan vaikka wow esimerkiksiNo eihän tätä 76 edes pitäisi pystyä modaamaan, kun on multiplayer.. . Toki jotkut täydet overhaulit tms. voisi jäädä uudella pelimoottorilla tekemättä, mutta kyllä minä silti sen ottaisin ennemmin, kun tämän kivikautisen moottorin.
Toki nyt Bethesda on voinu pistää betaversiot myyntiin ja antaa communutyn hoitaa viimeistely...
Miten se multiplayer modaamisen estää? Otetaan vaikka wow esimerkiksi
Miten varmistat datan synkronoinnin? Esim. pelaajalla A on käytössä modi, joka muuttaa balanssia asiassa X ja muilla pelaajilla ei.
WoW on erittäin huono vertaus, koska modattavuus on mikrokooppista verrattuna TES- ja Fallout-sarjoihin.
Millä lailla wowin modaus on ”mikroskooppista” verrattuna falloutiin? Mikä modi muuttaa balanssia asiassa x? Vähän vaikea vastailla kun ei tiedä mistä puhutMiten varmistat datan synkronoinnin? Esim. pelaajalla A on käytössä modi, joka muuttaa balanssia asiassa X ja muilla pelaajilla ei.
WoW on erittäin huono vertaus, koska modattavuus on mikrokooppista verrattuna TES- ja Fallout-sarjoihin.
Sillä että sillä servulla on pakollinen juuri se modi...
Millä lailla wowin modaus on ”mikroskooppista” verrattuna falloutiin? Mikä modi muuttaa balanssia asiassa x? Vähän vaikea vastailla kun ei tiedä mistä puhut
Ei riitä. Pelaajalla A on uusin versio modista, pelaajalla B pykälää vanhempi. Tuo versioero riittää sotkemaan synkronoinnin.
WoW:ssa ei voi muokata pelitasapainoa (esim. aseiden tehoa ja panssareiden suojausta), lisätä kokonaan uusia ominaisuuksia, jne. Vai pystyykö muka?
No eihän tätä 76 edes pitäisi pystyä modaamaan, kun on multiplayer
Ei voi vaikuttaa aseiden tehoon tai panssareiden suojaan, tässäkö voi?Ei riitä. Pelaajalla A on uusin versio modista, pelaajalla B pykälää vanhempi. Tuo versioero riittää sotkemaan synkronoinnin.
WoW:ssa ei voi muokata pelitasapainoa (esim. aseiden tehoa ja panssareiden suojausta), lisätä kokonaan uusia ominaisuuksia, jne. Vai pystyykö muka?
Ei voi vaikuttaa aseiden tehoon tai panssareiden suojaan, tässäkö voi?
Eli siis, onko olemassa modeja jotka parantaa aseiden tehoa tai panssareiden suojaa?TES- ja Fallout-sarjoissa voi modaamalla tehdä melkein mitä vain. F76:n modaus on vielä vähän kysymysmerkki, mutta käytännössä merkittäviä esteitä balanssimodeille ei ole.
Eli siis, onko olemassa modeja jotka parantaa aseiden tehoa tai panssareiden suojaa?
Ihan FO76 modauksesta puhun( kuten voisi ymmärtää lainauksisti mihin vastaan ) Teitkö FO76 omat aseet ja panssarit?Multiplayer niin modaus ei toimi kuten yksinpelissä.
Ainut konsti on että on priva servereitä jotka on modattu ja joihin liittyminen edellyttää modin omistamista/automaattisen latauksen alkamista serverille liityttäessä.(useassa pelissä on näin)
Mutta Fallout76 tätä ei tule tapahtumaan kun kyseessä bethesdatin serverit ja heillä silmissä vilkkuu vain dollarit mikromaksu kaupan toivossa.
Riippuu tarkoitatko nyt Fo76 vai Fo3,vegas,Fo4 ja Skyrimiä.
Jos jälkimmäisiä niin löytyy ihan uusia aseita jne.
Mä tein Fallout3 lähtien yhteistyössä muiden kanssa uusia aseita ja armoreita, jopa luodit ja aseiden toiminta oli täysin erillaista Vs base game.
Skyrimiin tuli tehtyä muutamat questlinet uusiin mappeihin.
No nyt on henkilökohtaisesti koeajettu. En tosin kerinnyt ostamaan tietokoneelle, vaan pelasin kaverin boksi äksällä tuntisen tms. Ei kyllä tule ostettua, sen verran hirveätä paskaa oli toi tunnin kokemus. Vaikkei tuosta nyt ihan hirveästi köyhtyisi ja tietokoneella pelikokemus olisi varmasti sulavampi.
Hinta laskee siihen malliin, että kohta noita fyysisiä kopioita varmaan kuskataan pyöräkuormaimella johonkin kaatopaikalle mistä voi hakea ilmaiseksi omansa.
Suurin ongelma oli tähtäys. Valmiiksi kun on jo paska tähtäämään padilla ja siihen lisämausteeksi vielä boksin elokuvamainen 20 fps niin ihan mahdotonta osua mihinkään. Kyllä tässä on nyt studio alittanut itsensä.
Itselläni aivan samat kokemukset xboksilla. +vihollisten tekoäly... Suurin osa juoksee sivuttain simmoisella vauhdilla että niihin ei padilla osuta, mutta lopulta juoksevat suoraan kohti kunhan sen reitin löytävät jos löytävät. Ellei edessä ole tienreunusta tms.
F76:sta ei voi vielä modata. Moninpeliominaisuuden takia modattavuus tulee olemaan varmasti erittäin rajattua. Ai miksikö? Vähänkään merkittävämpiä modeja ei voi poistaa käytöstä kesken kaiken. Jos poistaa, tallennus hajoaa. Kun se tapahtuu serverin puolella, ovat seuraukset ikävämpiä, siinä voi mennä peli rikki jopa niiltä, jotka eivät käyttäneet modeja. Rikkinäinen tallennus voi sekoittaa serverillä pyörivää pelisessiota.
F76:n modit tulevat olemaan jotain hyvin yksinkertaisia
Eli mitä aikaisemmin väitit modaamaalla tapahtuvan ei tapahdu? Miksi sitten väität olemattomia?
WoW:ssa ei voi muokata pelitasapainoa (esim. aseiden tehoa ja panssareiden suojausta), lisätä kokonaan uusia ominaisuuksia, jne. Vai pystyykö muka?Missä sanoin, että F76:ssa olisi modaaminen mahdollista? En missään. Tulkitset nyt sanojani tarkoituksella väärin ja yrität tehdä siitä jonkinlaisen argumentin.
Itse aloit väittämään, ettei moninpelaaminen estä modaamista ja minä kerroin siihen miksi modaaminen ei ole mahdollista. Annoin esimerkin, mitä edellisissä peleissä on mahdollista tehdä ja miksi sitä ei voida toteuttaa esim. F76:ssa.
WoW:ssa ei voi muokata pelitasapainoa (esim. aseiden tehoa ja panssareiden suojausta), lisätä kokonaan uusia ominaisuuksia, jne. Vai pystyykö muka?
itse koitat kääntää omia kommentteja päälaelleen. Jos edes myöntäisit että puhuit paskaa niin joku voisi ottaa juttusi vakavasti, mutta selittelet vain. Kerro nyt vielä meille miten FO76 modataan aseita ja panssareita paremmaksi, kuten aiemmin väitit?Kuten arvelinkin, väärin yritetään tulkita tarkoituksella ja kääntää pointti päälaelleen.
Edellisissä Fallouteissa voi modata vaikka mitä, mutta F76:ssa tätä ei käytännössä voida sallia, ainakaan rajoituksetta. F76 saa modituen jossain vaiheessa, mutta moninpeliaspektin takia rankkoja rajoja tulee olemaan. En oikein usko, pelimekaniikkoja muokkaavia (balanssit ym. vastaavat) modeja sallitaan.
Mitään sellaista, joka jättää pysyvän jäljen tallennukseen (aika iso osa modeista), ei voida sallia ollenkaan. Jos pelaaja X käyttää tällaista modia yksityisellä serverillä ja sitten myöhemmin siirtyy normiserverille pelaamaan ilman modia, asioita alkaa hajota. Serverin ei voida sallia takkuavan jonkun pelaajan rikkinäisen tallennuksen takia.
Eli puhut paskaa, tämä selvä tästä eteenpäin kun viestejäsi lukeeOlen antanut jo vastaukseni, en ala toistamaan sitä.
no kerro nyt missä kohtaa tulkitsin väärin? Mikä kohta lainaamastani tekstistä oli väärin?Ei, sinä vain tarkoituksella tulkitset viestini väärin.
Ainut mitä Fo76 voin tehdä on vetää pöntöstä ja unohtaa,ei maksa vaivaa alkaa tuollaista sontaa modaamaan.Ihan FO76 modauksesta puhun( kuten voisi ymmärtää lainauksisti mihin vastaan ) Teitkö FO76 omat aseet ja panssarit?
no kerro nyt missä kohtaa tulkitsin väärin? Mikä kohta lainaamastani tekstistä oli väärin?
WoW:ssa ei voi muokata pelitasapainoa (esim. aseiden tehoa ja panssareiden suojausta), lisätä kokonaan uusia ominaisuuksia, jne. Vai pystyykö muka?
Tästä kommentistä päättelin että sun mielestä FA76 voi modata aseita ja panssareita, ilmeisesti tarkoitit jotain muuta, mitähän se mahtoi olla? Nyt ei ymmärrä
Minä vastasin väitteesseen miksi moninpeliä ei saisi modeaa ja kerroin esimerkiksi wow:in jossa modit on käytössä. SInä aloit todistelemaan kuinka wow:in modit on "mikroskooppisia" FA76 verrattuna( jota nyt ei näemmä sun mielestä edes pysty modaamaan ) ja kuinka wow:issa ei pelitasapainoa voi muokata modeilla( mistä voisi helposti ymmärtää että tässä voi kun noin kommentoit, mutta olet edelleen sitä mieltä että FA76 ei voi modata ) jos nyt yritit tuossa jotain muuta todistaa kuin FA76 huonoutta modien suhteen niin jostain kumman syystä ymmärsin väärinEsim. tässä:
Missään en tuossa sanonut, että F76:sta pystyy modaamaan. En myöskään sitä tarkoittanut. Aloit alunperin väittämään, että moninpeliaspekti ei estä modausta ja minä kerroin vastaväitteen, minkälaista modausta ei voida moninpelissä toteuttaa. Toistin sen vielä monella eri tapaa.
En myöskään väittänyt, ettei modaaminen olisi mahdollista. Moninpeli lyö kuitenkin sen verran kovat rajoitukset siihen, että kovin kummoista on turha odottaa.
Edelleen vain on epäselvää muutama asia. Mitä kaikkea voi modata? Kuka päättää, mitä modeja serverillä X käytetään? Miten tallennus reagoi kun pelaaja siirtyy yksityisserveriltä yleiselle? Todd Howardin lausahdus on kasa lupauksia, joita ei välttämättä voida lunastaa.