Fallout 76

Tuo on totta, mutta en ole vielä lvl40. Pitää vielä muutamat power armor paikat tutkia jotta saisi T-45 armorin täyteen.

Itse kyllä vähän harvemmin tuota edes käytän.
ei tarvi olla lvl 40.
Laitat rungon maahan, kamat siihen ja odotat että ponnaa sun inventoryyn ja sen jälkeen laitat laatikkoon. :)
 
ei tarvi olla lvl 40.
Laitat rungon maahan, kamat siihen ja odotat että ponnaa sun inventoryyn ja sen jälkeen laitat laatikkoon. :)

Ai saakeli, eipä tullut mieleenkään :D pitääkin suorittaa tuo heti ensi seikkailulla :D
Mulla taitaa parikin runkoa olla.
 
1080p pelaaminen riittänyt ainakin itselle, miksi noissa konsoli youtubevideoissa aina pyörii joku muu korkeampi resoluutio kuin 1080p? PS4 Pro luulisi pyörivän vielä vakaammin 1080p, itse aina mennyt suorituskyky edellä.
 
Ai saakeli, eipä tullut mieleenkään :D pitääkin suorittaa tuo heti ensi seikkailulla :D
Mulla taitaa parikin runkoa olla.
siinä sit vaan vähän ettiminen että löytää sen oikeen sieltä inventorystä/ laatikosta kun näkyy tyhjänä se runko, mutta sit taas kun sen laskee maahan näkyy hilut mitkä siihen laitettu kiinni.
 
On tuo melee vaan niin perhanan tehokas. Lvl 30 Death Tambolla leipoo helposti lvl 30-40 super mutantteja turpaan kohtuu nopealla tahdilla. Millään aseella ei tuohon tehokkuuteen pääse. Yhtään damage perkkiä ei ole strenghtin puolelta edes. Suosittelen kokeilemaan, vaikka olisi perkit aseissa.
 
Pelin ympärillä pyörivä paskamyrsky on hyvää viihdettä samaan tapaan kuin Diablo Immortal.
Huvittavaa kun Todd vakavalla naamalla väittää että 76:sta työsti enemmän porukkaa kuin mitään heidän peleistä aiemmin, kun se on suora copy&paste. Ehkä hän ei suoranaisesti valehtele, ja sitä tosiaan työsti eniten porukkaa kerralla. Ja aloittivat viikko ennen julkaisua. :D
 
mm. suorituskyky parannusta tulossa maanantaina ensin alkuun hieman:


"We have our first patch coming Monday, November 19 — and while this update has many performance fixes and optimizations in it, we know some of your biggest requests... are not included in this update. These features are coming in the next several weeks... The next update will focus primarily on game performance and stability on all platforms, but will also come with a list of fixes to quests."


Fallout 76 gets much-needed performance improvements next week (update)
 
Ajattelin pelata, no ei tarvitse kun serverit alhaalla:facepalm:

Jos olisi Steamista ostettu niin olisin jo palauttanut...
 
Servereitä odotellessa kannattaa laittaa päivitys latautumaan, pc:llä patchin koko 15GB.

## Patch Version: - Xbox: 1.0.1.8 - PS4: 1.0.1.9 - PC: 1.0.1.14

## General
- Performance: Several issues have been addressed to resolve hitches during gameplay and other performance issues.
- Stability: The Fallout 76 game client and servers have received additional stability improvements.
- Xbox: Fixed an issue that could lead to instability on certain menus.

BUG FIXES
### Art and Graphics
- Ambient Occlusion: Placed items no longer leave behind shadow outlines after being picked up.
- Camera: The game camera now pans more smoothly when the player enters furniture.
- Graphics: The cover of Tesla Science magazine Issue 9 no longer appears solid red on pickup, or when inspected.

### Enemies
- General: Fixed an issue in which some enemies could chase the player farther than intended.
- Loot: Ghoul and Scorched Officers now correctly drop nuke code pieces upon being killed by a player.

### C.A.M.P., Workshops, and Crafting
- Blueprints: Fixed an issue that could cause Blueprints to break into smaller parts after logging out and back in to Fallout 76.
- Plans: Paints applied to Power Armor during the Fallout 76 B.E.T.A. will now appear correctly on the items that were painted, and those paints can now correctly be applied to additional sets of Power Armor.
- Repair: Fixed an issue that could cause an item to return to a broken state after being repaired.

### Quests
- Bureau of Tourism: The Prickett’s Fort Token Dispenser can now be repaired, and players can no longer walk through it.

### PVP
- Pacifist Mode: Players with Pacifist Mode enabled who engage in PVP by contesting a Workshop owned by another player will now correctly deal full damage to that player as long as they remain hostile.
- Respawn: Choosing the "Respawn" option after dying during PVP combat will now correctly clear any active hostile status toward other players.
- Seek Revenge: Cap rewards will now display correctly when choosing the “Seek Revenge” respawn option after being killed by another player.
- Seek Revenge: When targeted by another player who is seeking revenge, the reward amount will now display the correct number of Caps that can be earned by killing that player.

### User Interface
- Languages: Korean fonts will now be displayed correctly in game menus.
- Hotkeys: The “Take Photo” hotkey can no longer be rebound and is now tied to the space bar on PC and the A button on controllers.
- Hotkeys: Fixed an issue that could cause the “Take Snapshot” button in Photomode to display an incorrect hotkey.
- Social: Fixed an issue that could cause players to disappear from each other’s social menus if two players each sent a friend invite to one another.
- Social: Fixed an issue that prevented newly equipped Player Icons from displaying to other players in the Social Menu.
 
Viimeksi muokattu:
Servereitä odotellessa kannattaa laittaa päivitys latautumaan, pc:llä patchin koko 15GB.

No siinä nyt ei 20min kauempaa mennyt...

Turhauttaa kun kerran viikossa on se 2h aikaa ja ajattelin palata uuden pelin ääreen niin ei...:sori:
 
PC-versio on saanut keskiarvoksi mukavat 56/100 Metacriticissä: Fallout 76

Mitä tässä on seurannut peliä koskevia juttuja, niin alekorikamaahan tämä peli on. Jos peli enää edes kiinnostaa silloin tämänkään vertaa.
 
3 - 10 päivitystä vielä, muutama kaveri ja sopivan alhainen hinta (25€) niin eiköhän tämä ihan mielekäs pelikokemus ole.
 
On se tämäkin... Vahingossa sain itseni Wantediksi.

En tajunnut että mesta oli toisen valloittama, ja menin tiirikoimaan pienen boksin, no siitä tuli sitten Wanted 10.

No ei tuossa mitään mutta kukaan ei minua tapa, jo neljä pelajaa olen nähnyt mutta kukaan niistä ei tapa, jotta pääsisin jatkamaan junkin keräämistä Excavator Armoria varten. En viitsi nyt kerätä koska jos joku tulee tappamaan niin sitten häviää junkki.

On tämäkin ongelma, olisipa se teksti chatti jo.. :D
 
On se tämäkin... Vahingossa sain itseni Wantediksi.

En tajunnut että mesta oli toisen valloittama, ja menin tiirikoimaan pienen boksin, no siitä tuli sitten Wanted 10.

No ei tuossa mitään mutta kukaan ei minua tapa, jo neljä pelajaa olen nähnyt mutta kukaan niistä ei tapa, jotta pääsisin jatkamaan junkin keräämistä Excavator Armoria varten. En viitsi nyt kerätä koska jos joku tulee tappamaan niin sitten häviää junkki.

On tämäkin ongelma, olisipa se teksti chatti jo.. :D

Koska resurssit jo pitkälti täynnä niin aina kun nään uuden pelaajan, annan sille pussin missä puhdasta vettä, panoksia, ruokaa jne.

Eilen huomasin kun jonkun Hermannin baseen hyökkäs hirviöitä ja herrasmiehenä menin heti auttamaan, kävi ihan puhdas vahinkoja ja joku omista hauleista osui tätä kaveria. Noh tää kaveri tuli mun luo ja ampui mua haulikolla päähän, en kuollut ja lopetin tämän yhdellä 50.call kuulalla.

No pyysin kaveria tappamaan mut, hän sai palkinnon ja mää pitää junkkini.

Huomasko ketään että FPS katto nousi päivityksen myötä vai sekoilenko omia?
 
3 - 10 päivitystä vielä, muutama kaveri ja sopivan alhainen hinta (25€) niin eiköhän tämä ihan mielekäs pelikokemus ole.

Ei välttämättä tarvitse edes mitään noista :) Muutama kaveri kyllä tekee pelikokemuksesta huomattavasti paremman silti, suosittelen hankkimaan niitä.
 
Koska resurssit jo pitkälti täynnä niin aina kun nään uuden pelaajan, annan sille pussin missä puhdasta vettä, panoksia, ruokaa jne.

Eilen huomasin kun jonkun Hermannin baseen hyökkäs hirviöitä ja herrasmiehenä menin heti auttamaan, kävi ihan puhdas vahinkoja ja joku omista hauleista osui tätä kaveria. Noh tää kaveri tuli mun luo ja ampui mua haulikolla päähän, en kuollut ja lopetin tämän yhdellä 50.call kuulalla.

No pyysin kaveria tappamaan mut, hän sai palkinnon ja mää pitää junkkini.

Huomasko ketään että FPS katto nousi päivityksen myötä vai sekoilenko omia?

Joo kaveri samaa totesi eilen illalla että oli noussut 63 -> 72. Vähän on vielä nousun varaa mutta onhan tuokin jo parannus :)
 
Huomasko ketään että FPS katto nousi päivityksen myötä vai sekoilenko omia?

FPS cap oli ilmeisesti poistettu / vahingossa poistunut eilisen pätsin myötä. Enpä huomannut, että olisi enää juossut kovempaa sisätiloissa kun oli yli 150 fps. Ehkä korjasivat tämän engineen nyt viimein? :)
 
Öö, Eurogamerilta tuli kyllä jo arvostelu ulos.
Fallout 76 review - a bizarre, boring, broken mess
Scrapheap challenge

png

Bethesda's attempt at Fallout multiplayer is, like so many of the series' vaults, a failed experiment.

Fallout 76 strips away most of the things I love about Bethesda's Fallout games and replaces them with human-controlled avatars. But while other players are doing the best they can with what they've got, this is a game world that spectacularly fails them - on pretty much every level.


The high-level conceit here is the question, what if Fallout was multiplayer? And I think this is a grand thing to wonder about. The collision of Fallout and multiplayer sparks all sorts of exciting ideas in my mind, most of which have to do with post-apocalyptic role-playing. What if I ran a town, hosting elections and keeping the peace? What if I opened a shop, selling exotic items to other players in a desperate bid to raise enough caps to survive the harsh wasteland? What if I worked behind a bar, serving drinks to other players, passing on gossip and words of wisdom? What if I was the head honcho of a group of raiders, ordering other players to attack camps and loot the corpses of our enemies? What if I founded my own faction, something like Caesar's Legion from Fallout New Vegas, perhaps? What if I wanted to infiltrate a player-run faction I didn't get on with, befriending their leader before stabbing them in the back?

Unfortunately, Fallout 76 does not facilitate any of those fantasies. What it does instead is facilitate boredom, frustration and game-breaking bugs. And I'm not talking about the radroaches that kill you, either.

jpg

Sleep at your own risk. I was once attacked by a radscorpion while taking a nap.

Fallout 76 is a video game at odds with itself. It feels as if it's wrestling with what it wants to be even as you're playing it. Is this a game best played on your own? It certainly seems so at first. After you emerge from Fallout 76 on Reclamation Day, wide-eyed and bushy-tailed and ready to rebuild Appalachia, Bethesda's post-apocalyptic recreation of West Virginia, you're presented with a main quest to follow the trail of the overseer who, like everyone else in the game world, has already buggered off. This main quest leads you towards the kind of places we're familiar with from the Fallout games: burnt out towns, creepy buildings and cobbled-together settlements. But something's different. There are no NPCs. Well, that's not entirely true. There are robots. Lots and lots and lots of robots.

As a result, Fallout 76 is a ghost town, which is apt since the main quest feels like you're chasing ghosts. There are holotapes and scrawled notes and terminal entry logs to find, and while some of these are interesting and well put together, Fallout 76's world-building suffers without NPCs. Following the overseer's footsteps feels like turning up late to a concert, the venue trashed, echoes of fun you weren't a part of whispering from the walls. You're always one step behind the overseer, a person who constantly teases you with tales of all the wonderful adventures you're not having.

Most of the quests Fallout 76 has you do are so boring they border on the hilarious. One early quest had me boil water. Another had me pick up bottles. Most missions are little more than fetch quests. Go here, get the thing, bring it back, interact with a robot, job done. It's mind-numbing in the extreme. It's Fallout at its worst: basic, monotonous and lacking nuance.

Without NPCs, Fallout 76 lacks a soul and it lacks consequence. Fallout 76, of course, argues the soul and consequence this time around comes from other players, but as a multiplayer, sort of MMO, sort of sandbox experience it's a failure, too. Encounters with other players are rare, so huge is the map and so few are the players who inhabit a server at any one time. But when you do come across another player, there's little reason to interact. I've read forum posts where players tell stories about helping others out, about building bases for newcomers, about following a stranger around for hours for no real reason. But what this is, really, is players making their own fun in a game world that doesn't seem to know the meaning of the word.

The only reason you'd want to group up with other players in Fallout 76 is to make the killing of bullet-sponge monsters easier and quicker. I've played the game for hours with other players - friends on mic, mainly - and I've come to the conclusion that Fallout 76 is better with friends, but only by default, in a shits and giggles kind of way. Fallout 76 players play together to brute force the game, to take down a scorchbeast (think a Skyrim dragon spliced with a bat), to help with the grind to fire nukes. The fact two players in the same group doing the same quest each have to pick up the same item to progress, rather than one player getting one item and the other getting another to save time, as you would actually do were this a game that made sense, says everything about the co-op experience.

jpg

The public events challenge you to fend off waves of enemies. This one involved killing rats. Lots and lots of rats.

The Scorched, Fallout 76's zombie-like humanoids that run at you with melee weapons or shoot guns at you from behind cover, are the game's main enemy, but there are also super mutants, robots, mutated wildlife and horrible monstrosities to contend with. The problem is, nothing in Fallout 76 is particularly interesting to fight. Even the public quests, which are undoubtedly easier when done with the help of other players, are boring in the extreme. Most amount to little more than fighting waves of enemies. One of the more annoying public events saw my group fend off waves of rats - small, fast-moving ankle biters that exposed Fallout 76's combat for what it is: cumbersome, annoying and unresponsive.

And what of player versus player combat? Fallout 76 has one of the most bizarre PvP systems I've encountered in a video game. To flag as PvP, you have to do damage to another player. But this initial damage is negligible. If the person you've fired at fires back, then it's on. But why bother? Die from PvP and you respawn nearby, ready to go again with no real harm done. Win at PvP and you get some caps. If you tune in to the Hunter/Hunted radio broadcast, you queue for a dedicated PvP mode. But in all my time playing the game - tens of hours of time - it never managed to gather the four players required to kick things off. I get the impression the developers were so terrified Fallout 76 PvP could riddle the game with griefing, they went too far when setting the rules of engagement. What we have as a result is an odd dueling system. There's nothing interesting about it, and so it's understandable hardly anyone does it.

If there's one area of potential PvP that's remotely successful, it's the Workshops system. Here, you clear out an area that, once claimed, acts as a home base from which you can generate rare loot. The idea is these Workshops should attract attacks from groups of players who wish to claim them for themselves. But in reality these Workshops are not hotbeds for back-and-forth PvP, and I think that's because the game doesn't do a great job of explaining how they work nor how PvP works within them. And it feels unfair to be defending an owned Workshop when invading players can instantly respawn nearby upon death over and over again. Workshops would be more interesting, I think, if they were dedicated, open PvP zones where everyone who dares enter is fair game for a fight. Keep it simple and keep it tense.

jpg

This monster was unable to attack me because, I think, it couldn't work out how to cross a small dip in the ground. Also, this is VATS in Fallout 76.

Without NPCs, dialogue or a meaningful story, Fallout 76 leans heavily on combat. The problem of course is the combat is terrible. As a first-person shooter Fallout 76 is janky, inaccurate and often broken. The enemies are as basic as they come. They'll either rush you or shoot you from behind cover, and that's about it. You'll sometimes see Scorched frozen in place, oblivious to your presence for tens of seconds before they spark into life. You'll sometimes see them locked into a pose while sliding across the floor before they attack you. I managed to kill an Enraged Grafton monster - a level 30 beast that does high-damage melee attacks - by cheesing its bullet sponge body from the safety of a building it was too big to get into. Luckily for me, the Grafton monster kept trying and failing to get in through the open door, stopping only to occasionally pound the ground in apparent frustration.

And then there's VATS. Oh god, VATS!

VATS in prior Fallout games lets you stop the clock and spend action points (AP) on queued attacks that play out in immensely satisfying, slow motion explosions of gore. In Fallout 76, the real-time, impossible to pause video game, you can use VATS to do all of that except stop the clock, queue attacks or trigger slow motion explosions of gore. You know, the cool bits! So, all VATS amounts to here is a bizarre automatic targeting system. In the always-online world of Fallout 76, there's no time for strategy. It's shoot and keep on shooting until everything dies. Hilariously, you'll hit enemies you're not even pointing your gun at as the camera darts about like a fly.

The combat also highlights other technical problems with Fallout 76. It suffers random framerate drops and has an odd camera stutter that can make fighting unplayable for tens of seconds at a time (for more on the game's performance check out Digital Foundry's video analysis). I found an automatic pistol that set enemies on fire, but I was put off using it because the fire effect tanked performance.

jpg

Fallout 76 looks best when the low hanging sun bleeds through the trees, the lush West Virginian landscape giving off a Skyrim in autumn vibe.

The graphics, too, are a bit of a mess. Fallout 76 can look nice from a distance. Find high ground from which to gander at the lush forests and distant mountains of Appalachia and you do get that Bethesda open-world sense of wonder. And, occasionally, when the sun bleeds through trees, Fallout 76 looks lovely. But most of the time it's an ugly-looking game, with buildings and, particularly, interiors seemingly parachuted in from a bygone era. At night, especially, Fallout 76 looks grim - and not in a cool, post-apocalyptic kind of way.

Bethesda games have a reputation for bugs, but Fallout 76 is perhaps the company's buggiest release yet. Apart from the scores of minor bugs I've seen (AI pathfinding, can't play holotapes when in power armour, items disappearing, spawning half in the ground, the list goes on and on!) I've encountered two major bugs that have prevented me from completing quests. One had to do with a significant side quest I'd put at least two hours into before I couldn't progress because an object wouldn't let me interact with it (this bug was subsequently squashed via a 47GB update).

The other affected part of the main quest and mysteriously prevented me from crafting a key item despite having the materials for it. Exiting the game world and logging into another server as a quick fix is a recipe for disaster, as doing so often rolls back your progress. Related to the latter bug, logging out and in again lost me enough progress that the game thought I hadn't received the items I needed to craft the quest item, but the quest itself seemed to remember I had progressed past that point. And so, the game wouldn't tell me where those quest items were in the world. Since I couldn't remember, myself, that was that. The reality of playing Fallout 76 is it feels like an early access release. But it's not, is it? It's a full-price game with microtransactions at launch. You can pay eight pounds for a dress.

jpg

I accidentally shot a bit of our Ian's house, which flagged me as Wanted! Later, another player shot me dead.

Onto the building. Fallout 76 takes the base-building from Fallout 4 and makes it worse, with a crippling stash limit (Bethesda has said it'll increase this in a future update) and build budget that hinders creation. The idea is you set up camp - sorry, C.A.M.P. - and from there explore the world. Then, you can pick up your base and plop it down anywhere in the world where it'll fit. This, in principle, is a nice idea, but in practice it's a horribly fiddly thing to do.

Let's say you spend hours building a nice-looking home base - a house, perhaps, with some cool bits inside and out. When you log back into the game, you might find your base has been packed up and put into storage because someone in that game world has built a base where you built yours. Okay, fine, find somewhere else to place your base. The game world is huge and there's plenty of room for everyone! Unfortunately it's not that easy. Fallout 76 struggles to let you plop down elaborate bases because, it seems, objects have a hard time shaking hands with the ground. My colleague Ian, who's big into Fallout base-building, was forced to rebuild his base from scratch - repeating hours of work - after running up against this issue. (Fallout 76 says your base is "floating" when this problem occurs.) Scared off by this, I've kept my camp basic. It's just a collection of workbenches for crafting, a water purifier, some turrets and a dirty old bed. Why invest in something better when I might have to rebuild it all?

What's frustrating is there are flashes of Fallout brilliance buried within Fallout 76. Exploration can be exciting, especially when you discover interesting-looking areas such as the crashed space station, the ash heap, the Mothman Museum and the Top of the World attraction, and then venture inside. And Fallout 76, like previous Fallout games, can do environmental storytelling well (Bethesda are experts at telling tales with carefully-placed skeletons). The highlight of my current playthrough is enrolling with a firefighting faction. To join, I had to venture deep into a deadly mine while wearing protective gear. Inside, holotapes told the story of how a team of budding firefighter exam candidates had died trying to put an end to the Scorched infestation. The ridiculousness of the situation I was in and the chirpiness of my robot quest-giver's dialogue, juxtaposed with the horror of hearing the cadets' desperation grow as I followed in their footsteps, was the quintessential Fallout adventure. Such a shame shooting Scorched was the only way to see it through!

jpg

Sometimes I respawn with my legs in the ground, which is nice.

If Fallout 76 isn't really a solo game, and it isn't really a multiplayer game, then what is it? There are survival elements, but they're so basic and easily dealt with that you forget they're a part of the game at all (you're always only a no-cost fast-travel to home camp away from rest). Once you reach the higher levels, Fallout 76 settles down into a grind of loot-hunting and crafting, shooting and item repairing, all the while you're wrestling with the limits set on how much stuff you can carry at once and how much stuff you can store in your camp. I think I've worked out the core gameplay loop: identify a thing you wish to build or craft (for me I'm after endgame power armour, so I'm looting rare junk), go out into the game world, fill your boots until you can't carry any more, go back to base, stash, repair, craft, rinse and repeat. That's about it. I'm not sure this is what Vault-Tec had in mind when it tasked Fallout 76's inhabitants with rebuilding Appalachia.

This is not the role I want to play in a multiplayer Fallout game, and this is what worries me most about Fallout 76. Bethesda can update the game to fix bugs and increase the stash limit and open Vaults and add faction-based PvP, but Fallout 76's fundamentals are deeply flawed. Fallout 76 is in desperate need of a hub - a town or a city or something filled with NPCs - a place players can visit safe in the knowledge they will run into other players. Without one, it's hard to ground yourself in the game world. Everything here is a means to an end rather than meaningful; surface level rather than deep-rooted. Even after tens of hours of play, Fallout 76 has failed to claw its way under my skin. All of Bethesda's games - from Fallout to The Elder Scrolls - instantly got inside my head, so much so that I'd think about them even when I wasn't playing them. I haven't thought about playing Fallout 76 since my last game-breaking bug.

This is why I think Fallout 76 is best avoided at this point. Can Bethesda turn the game around? I remain hopeful. The Fallout multiplayer dream is worth chasing, after all. It's just a shame that, as it stands now, Fallout 76 must go down as a failed experiment.
:sgiggle:
 
Metacritic on aika syöpää, sille annetaan aivan liikaa painoarvoa. Eri sivustot antaa arvosanoja täysin eri periaatteilla ja kohtalainen kolmen tähden peli muuttuu huonoksi 60 pisteen peliksi. Pelin metacritic-arvosana ei kerro laadusta juuri mitään, ellei se ole aivan jommassakummassa ääripäässä.
 
Metacritic on aika syöpää, sille annetaan aivan liikaa painoarvoa. Eri sivustot antaa arvosanoja täysin eri periaatteilla ja kohtalainen kolmen tähden peli muuttuu huonoksi 60 pisteen peliksi. Pelin metacritic-arvosana ei kerro laadusta juuri mitään, ellei se ole aivan jommassakummassa ääripäässä.

Eipä ole yksikään Fallout näin heikkoa tulosta tehnyt metacritic saittien arvosteluissa.
pohjanoteeraus toistaiseksi ja yllättyneitä ovat? :vihellys:
 
Cdkeys.comista irtoaisi alle 30€, tuohon hintaan varmaan alkaa olemaan jo ihan ok setti. Täytynee laittaa testiin jossain vaiheessa, patchin tai parin jälkeen.

Vissiin rautaylivoimalla voi kuitenkin nauttia kohtuullisen sulavasta 60 fps:stä tietokoneella, vaikka pelin optimointi on taas perinteistä Bethesdan pökälettä.
 
Pitkästä aikaa paskin peli mitä olen vähään aikaan pelaillut. Lyhyesti sanottuna helvetin tylsä mutta kunnon pvp olisi voinut edes hiukan pelastaa mutta kusi senkin pahasti.
 
Mää taas tykkään kovasti! En nyt provoa mutta jäi rdr2 kesken tämän takia, koko vloppu tuli pelattua. Kivaa yksin kuin kavereidenkaa.

Pahimmat pugit mitä on vastaan tullut.
-base hävis kerran, resurssit silti jäi.
-pussillinen panoksia katos maasta
-kun yhdessä pelattiin, niin yksi tehtävä ei tullut mulla tehdyksi vaikka näin luki lopussa.

FPS dropit hävisi viimepäivityksen jälkeen.

Kahta ekaa fallouttia en ole pelannut, mutta kolmosta, NV ja nelosta takana sen tuhat tuntia eli en ole puhdas verinen Fallout fani.
 
Fallout 76 review: A bad idea, poorly executed | Metro News

Metro GameCentral antoi 3/10, mikä on aika korkea arvosana kun katsoo miten tylyä tykitystä tekstiosuus on. Pelkkä Bethesdan nimi ei näköjään sittenkään takaa hyvää arvosanaa.

Edit: Giant Bomb pisti vielä paremmaksi.

Giant Bomb podcast sanoi:
No one on staff wants to play anymore of this videogame. I’m not going to subject myself to another 20-30 hours of this f*cking mess to just put a number on it. My number is "F*cking don’t play this game".

Nauttikaa toki te jotka tykkäätte.
 
Viimeksi muokattu:
Cdkeys.comista irtoaisi alle 30€, tuohon hintaan varmaan alkaa olemaan jo ihan ok setti. Täytynee laittaa testiin jossain vaiheessa, patchin tai parin jälkeen.

Vissiin rautaylivoimalla voi kuitenkin nauttia kohtuullisen sulavasta 60 fps:stä tietokoneella, vaikka pelin optimointi on taas perinteistä Bethesdan pökälettä.

Ei ole, 2h takana ja uninstall enkä varmasti asenna koskaan takaisin.
 
Mää taas tykkään kovasti! En nyt provoa mutta jäi rdr2 kesken tämän takia, koko vloppu tuli pelattua. Kivaa yksin kuin kavereidenkaa.

Pahimmat pugit mitä on vastaan tullut.
-base hävis kerran, resurssit silti jäi.
-pussillinen panoksia katos maasta
-kun yhdessä pelattiin, niin yksi tehtävä ei tullut mulla tehdyksi vaikka näin luki lopussa.

FPS dropit hävisi viimepäivityksen jälkeen.

Kahta ekaa fallouttia en ole pelannut, mutta kolmosta, NV ja nelosta takana sen tuhat tuntia eli en ole puhdas verinen Fallout fani.

Kyllä tämän kanssa tulee tosiaan vietettyä nyt tosi pitkästä aikaa erittäin pitkiä pelisessioita. Kaikenlaista touhuamista löytyy.
 
Servuja twiikkaavat.


Hyvä että twiikkailevat. Tänään ollu vähän rykimistä havaittavissa,kerran kenkässy ulos servulta ja pari kertaa tullu olikohan server not responding erroria muutamaks sekunniks,sekä omituisia droppeja välillä,niitä ei esiintyny eilen illalla pelatessa.

Hyvin tää silti maistuu edelleen, +50h mittarissa sentään jo. :D
 
Juu maistuu kyl :) Mitä nyt just piti logata niin olisi maintenance. Inventaario ei itselle tuota suoranaisesti ongelmia, mutta onko jotain junkkia yms. mitä kannattaa ehdottomasti kerätä/pitää (harvinaisemmat). Tähän mennessä huomannut, että liimaa on yms. mutta ruuveja pitäis kerätä. Entäs nuo harvinaisemmat metallit? Ultracite, black titanium yms.
 
Black titaniumia tarvitsee ainakin Excavator power armorin rakentamiseen, samoin jousia ja ruuveja kannataa kerätä talteen.

Excavator power armor:
36 Black titanium
12 Glass
26 Rubber
102 Steel
60 Screw
30 Gear
6 Nuclear material
36 Oil
60 Spring
 
Valtavan kokoinen päivitys ja edelleen sub 30fps ja stutteri jokaisen konsolin kaverina.

 
Päivityksethän itsessään on vähän hämääviä tässä, eli vaikka päivityksen koko on 47GB niin ei tarkoita, että korjattu on 47GB edestä tavaraa. Jos yhdessä 1GB kokoisessa filussa on korjattu 1MB edestä parametrejä niin se koko 1GB pitää ladata uudelleen (sisällään muutokset ja 999MB edestä vanhaa tavaraa).

Just Bethesda things. :cigar2:
 
Päivityksethän itsessään on vähän hämääviä tässä, eli vaikka päivityksen koko on 47GB niin ei tarkoita, että korjattu on 47GB edestä tavaraa. Jos yhdessä 1GB kokoisessa filussa on korjattu 1MB edestä parametrejä niin se koko 1GB pitää ladata uudelleen (sisällään muutokset ja 999MB edestä vanhaa tavaraa).

Just Bethesda things. :cigar2:

*1023MB...

Itse en tätä taida pystyä pelaamaam ennenkuin stash päivitys tulee. Taskut ja stash täynnä kaikkea tarpeellista. Paitsi ehkä bobbleheadeja on parikymmentä, ne voisi heittää mäkeen :D

Niille ei taida olla samanlaista ständiä kuten Fallout 4:ssa?
 
Viimeksi muokattu:
*1023MB...

Itse en tätä taida pystyä pelaamaam ennenkuin stash päivitys tulee. Taskut ja stash täynnä kaikkea tarpeellista. Paitsi ehkä bobbleheadeja on parikymmentä, ne voisi heittää mäkeen :D

Joo kyllä :tup: ei tullu sen tarkemmin ajateltua kun kirjottelin mahdollisimman yksinkertaiseen muotoon selostusta. Töissä tottunut kirjoittaa hieman yksinkertaisemmin osan teknisestä puolesta.

Pikkuhiljaa joo stashit täyttyy, mutta vielä on tilaa. Yleensä myös löytyy sit romua mitä ei loppupelissä ole tarvinnut. Aika vähän illassa ehtinyt pelailla, että varmaan jos tunteja ja levuja olis enemmän niin samaa ongelmaa olisi.
 
Kiteyttää lähinnä sen kuinka lampaita ja helposti viihdytettäviä nykyajan pelaajat ovat..

Nojaa. Yhteen bugiin törmännyt ja pitänyt maailmaa ihan mielenkiintoisena. Kuitenkin fallout veteraani. En tosin mitenkään kuvittele tuon olevan mikään yksinpeli. Sanoisin, että tämän pelin suurin ongelma on pelaajien kuvitelmat. Osa kuvittelee tuon olevan COD/adhd ja tylsistyy kun ei heti pääse tulittamaan kaveria. Tai joutuu jopa käveleen yksin enemmän kuin 10sec. Sitten toinen puoli on fallout puritistit joiden mielestä kaikki fallouttit paitsi ykkönen ja new vegas on paskaa. Sitten se väliin jäävä jengi on ne jotka on hiljaa ja pelaa peliä :)

Itse putsasin just stashin siten, että jätin nyt vain yhden bulkin kaikkea ja harvinaisempia juttuja. Tuli rahaa ihan kivasti :D
 
Nojaa. Yhteen bugiin törmännyt ja pitänyt maailmaa ihan mielenkiintoisena. Kuitenkin fallout veteraani. En tosin mitenkään kuvittele tuon olevan mikään yksinpeli. Sanoisin, että tämän pelin suurin ongelma on pelaajien kuvitelmat. Osa kuvittelee tuon olevan COD/adhd ja tylsistyy kun ei heti pääse tulittamaan kaveria. Tai joutuu jopa käveleen yksin enemmän kuin 10sec. Sitten toinen puoli on fallout puritistit joiden mielestä kaikki fallouttit paitsi ykkönen ja new vegas on paskaa. Sitten se väliin jäävä jengi on ne jotka on hiljaa ja pelaa peliä :)

Itse putsasin just stashin siten, että jätin nyt vain yhden bulkin kaikkea ja harvinaisempia juttuja. Tuli rahaa ihan kivasti :D

Pitäisi samanlainen purge tehdä itsekin. Stash 400/400 ja inventory varmaan 300/240, eikä oikein mitään scrapattavaakaan enää ole olevinaan. :D
 
Saa muuten aika hyvin XP:tä ja loottia tuolta vankilasta, silloin kun siellä on mutantteja. Niillä melkein jokasella on aina Pipe Rifle ja niitä kun scrappaa niin saa modeja melkosesti. Oliskohan tuo paras paikka Forestissa?

E: Ainiin ja siellä on sisäpihalla Power Armor kaikenlisäksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 358
Viestejä
4 505 446
Jäsenet
74 386
Uusin jäsen
Juize

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom