Fallout 76

Fallout 76 PC review - "It both is and isn't Fallout at the same time" | Hooked Gamers
If you loved the gameplay Fallout 4, then the chances are you're going to have fun with this game. If what drives you in games is a main plot you want to see through to the end, you won't find that motivation here as it just sort of strings you along.

Fallout 76 is Fallout, and it isn't Fallout at the same time. And for all the hype around the multiplayer, both friend and foe, it seems inconsequential most of the time. Just passer-bys on the street more often than not, it's there but it doesn't matter. It's a fun game, but I don't think it's going to be a timeless classic I return to time and time again years from now once I feel I've had enough.
 
Voi liittyä myös siihen että kyseessähän on itseasiassa varsin mukiinmenevä ja viihdyttävä peli, kun lopettaa vaan sen "ITKU VINKU SE EI OLE NEW VEGAS EIKÄ FALLOUT 2" mussutuksen.
Mielestäni täällä on esitetty ihan perusteltuja kriittisiä mielipiteitä pelistä. Vaikka mielipiteet eroaa omastasi, eivät ne automaattisesti ole itkua, vinkua ja mussutusta. Pelisarjan aiempia osia pelanneet vertaavat tietysti tätä edeltäviin osiin, monia se ei ole miellyttänyt ja keskustelussa lienee hyväksyttävää esittää eroavia mielipiteitä. Provohan viestisi taisi olla mutta väännellään nyt lystiksi rautalankaa.

Minusta toi oli betan perusteella ajantappoon ihan ok ydinsodan jälkeistä höpsöttelyä mutta todella ihan ok -tasolle se jää. Ei ole kolmen kympinkään arvoinen. Fallout-nimi asettaa omalla kohdalla tason liian korkealle. Onhan näitä isompia harhaan astumisia ollut aiemminkin (Brotherhood of Steel...)
 
Semmonen juttu pyörinyt tässä mielessä nyt vähän aikaa jo useamman pelin, softan ja jopa raudan osalta, että miksi ihmiset niin jumalattomasti peilaa kaikkea menneisyyteen ja teilataan minuuteissa kaikki uusi kokeilu. Vastaava muutosvastarinta on jopa iskostunut "pro-lehtien" arvostelijoihin?

Itse salaa mielessä pelkään myös näitä uusia asioita peleissä, kun niitä yritetään vanhoilla moottoreilla toteuttaa, mutta en minä noitaroviota ole niistä sytyttämässä, saatikka julkisesti lynkkaamassa. Rakentavaa palautetta kyllä kehityksen suuntaan annan suoraan (foorumilla tai edes lehdissä huutelu, kun ei heille asti kuulu välttämättä)

Olen itse töissä eräässä softaa tuottavassa talossa ja jos olisimme kuunnelleet ja totelleet aikoinaan puhtaasti palautteita isommista softan uudistamishankkeista suoraan asiakkailta, olisi softa edelleenkin vuoden 2002 tasoa. Joskus on otettava vain harppaus sieltä mukavasta "tämä-nyt-toimii" alueesta sinne tuntemattomalle b-puolelle, julkaista se, ottaa ruoskaa käyttäjiltä jonkin aikaa (joskus jopa vuosia) ja jatkaa tuon B-puolen parantelua kunnes ruoskan iskut alkavat kevenemään ja palaute muuttuu rakentavaksi. Tässä savotassa menetetään tietysti vanhaa, mutta jääräpäistä käyttäjäkuntaa, mutta uudet käyttäjät freessimmillä ajatteluilla saattaa jopa antaa apua kehitykseen uudelle mallille.

Täälläkin näkee ikävän paljon lähes "kokeilematta paskaa" kommenttia. Antakaa hyvät ihmiset nyt kehittäjille mahdollisuus ja makustelkaa itsekin asioita uusilta kanteilta, muuten ei saada koskaan mitään uutta.
 
Semmonen juttu pyörinyt tässä mielessä nyt vähän aikaa jo useamman pelin, softan ja jopa raudan osalta, että miksi ihmiset niin jumalattomasti peilaa kaikkea menneisyyteen ja teilataan minuuteissa kaikki uusi kokeilu. Vastaava muutosvastarinta on jopa iskostunut "pro-lehtien" arvostelijoihin?

Itse salaa mielessä pelkään myös näitä uusia asioita peleissä, kun niitä yritetään vanhoilla moottoreilla toteuttaa, mutta en minä noitaroviota ole niistä sytyttämässä, saatikka julkisesti lynkkaamassa. Rakentavaa palautetta kyllä kehityksen suuntaan annan suoraan (foorumilla tai edes lehdissä huutelu, kun ei heille asti kuulu välttämättä)

Olen itse töissä eräässä softaa tuottavassa talossa ja jos olisimme kuunnelleet ja totelleet aikoinaan puhtaasti palautteita isommista softan uudistamishankkeista suoraan asiakkailta, olisi softa edelleenkin vuoden 2002 tasoa. Joskus on otettava vain harppaus sieltä mukavasta "tämä-nyt-toimii" alueesta sinne tuntemattomalle b-puolelle, julkaista se, ottaa ruoskaa käyttäjiltä jonkin aikaa (joskus jopa vuosia) ja jatkaa tuon B-puolen parantelua kunnes ruoskan iskut alkavat kevenemään ja palaute muuttuu rakentavaksi. Tässä savotassa menetetään tietysti vanhaa, mutta jääräpäistä käyttäjäkuntaa, mutta uudet käyttäjät freessimmillä ajatteluilla saattaa jopa antaa apua kehitykseen uudelle mallille.

Täälläkin näkee ikävän paljon lähes "kokeilematta paskaa" kommenttia. Antakaa hyvät ihmiset nyt kehittäjille mahdollisuus ja makustelkaa itsekin asioita uusilta kanteilta, muuten ei saada koskaan mitään uutta.
Mielenkiintoinen viesti.

Aina ei ole pakko tekemällä tehdä "uutta" (=onlinea.) Uusi uskottava maailma, hyvät questit ja uudet ominaisuudet kyllä lyö rahoille. Nyt questit, npct, kaupungit ja kylät on leikattu moninpelin kustannuksella. Tuntuu että Bethesdan Fallouteissa on ikävän lapselliset, etenemistavoilta köyhät questit ja ikäraja on saatu 18 parilla fuck-dropilla ja gorella. Maailma kyllä on ok seikkailla. Jos on pakko tehdä Falloutista mp, toivon ettei sitä ei tehdä vakuuttavan yksinpeli Falloutin kustannuksella. Oon muutenkin siinä ja siinä kiinnostaako minua edes Bethesdan Falloutit enää mutta kassellaan nyt toistaiseksi. Jos pelit jatkuu Online-peleinä, taitaa fallikset osaltani jäädä.
 
Täälläkin näkee ikävän paljon lähes "kokeilematta paskaa" kommenttia. Antakaa hyvät ihmiset nyt kehittäjille mahdollisuus ja makustelkaa itsekin asioita uusilta kanteilta, muuten ei saada koskaan mitään uutta.

Ongelma on yksinkertaisesti se, että kaikki tämä uusi tehdään vanhan franchisen ja brändin päälle - sellaisen joka edustaa jotain aivan muuta.

Jos uudet ideat testataan uusien nimien alla ilman kytköksiä olemassaoleviin tuotteisiin, niiden saama negatiivinen huomio on heti huomattavasti pienempää, koska niitä kohtaan ei ole samanlaisia "tämä sen pitäisi olla" -odotuksia. Homma osuu sitä enemmän omaan nilkkaan, mitä enemmän tuotteen mainonnassa ja nimennässä ratsastetaan jatko-osan maineella ja alkuperäisen nimellä. Sama tietysti toisinpäin, eli kaikki se valmiin brändin tuoma positiivinen hype menetetään.

Veikkaan, että samanlaista negatiivista kommentointia peli ei saisi, jos se olisi vähintään nimetty toisin, vaikka esimerkiksi alaotsikko muistuttaisi pelin kytkeytyvän Falloutin maailmaan.

Vielä parempi, jos uusille peli-ideoille luotaisiin myös uusi oma maailmansa. En nimittäin kovin montaa pelisarjaa keksi, joissa spinoffit olisivat keränneet kovasti kehuja tai jotka varsinkaan olisivat paljastuneet vielä paremmiksi kuin pääsarjan pelit. Poikkeuksia toki löytyy aina, esim. Hearthstone.
 
Mielestäni täällä on esitetty ihan perusteltuja kriittisiä mielipiteitä pelistä. Vaikka mielipiteet eroaa omastasi, eivät ne automaattisesti ole itkua, vinkua ja mussutusta. Pelisarjan aiempia osia pelanneet vertaavat tietysti tätä edeltäviin osiin, monia se ei ole miellyttänyt ja keskustelussa lienee hyväksyttävää esittää eroavia mielipiteitä. Provohan viestisi taisi olla mutta väännellään nyt lystiksi rautalankaa.

Minusta toi oli betan perusteella ajantappoon ihan ok ydinsodan jälkeistä höpsöttelyä mutta todella ihan ok -tasolle se jää. Ei ole kolmen kympinkään arvoinen. Fallout-nimi asettaa omalla kohdalla tason liian korkealle. Onhan näitä isompia harhaan astumisia ollut aiemminkin (Brotherhood of Steel...)

Suurimmalta osalla näistä eriävistä mielipiteistä vaan ei ole mitään kokemusta itse pelistä, tuossahan juuri yksikin totesi melko suoraan että ei ole kuin second hand informationia mutta paska peli silti :D Suurin osa näistä oman elämänsä pelikriitikoista muutenkin tuntuu olevan aika vahvasti "Pelaamatta paskaa" kastia tämän pelin suhteen. En anna mitään arvoa niille. Totta kai eroavat mielipiteet on hyväksyttäviä, sinäkin siis kykenet varmaan hyväksymään minun mielipiteet?

Harmillista sinäänsä että täälläkin jos nyt vaikka katsotaan viestien "tykkäyksiä", niin suurin osa itseasiassa taitaakin olla ihan positiivisissa fiiliksissä tän suhteen, mutta mieluummin pelaa itse peliä kuin kirjoittelee täällä siitä. Melko vääristynyt kuva tulee pelistä kun foorumit on täynnä valitusta porukalta jotka eivät edes ole kokeilleet koko peliä.

Itselläkin oli melko negatiiviset ennakko-odotukset tämän suhteen, kuten voi nähdä jos katsoo viestihistoriaa tästä ketjusta. Lopultahan sieltä kuitenkin tuli sitten aivan viihdyttävä uusi Fallout. Luulen että moni muu voisi yllättyä yhtä positiivisesti jos vaan kokeilisi pelkän lukemisen ja valittamisen sijasta. Mutta no, tässä kun asutaan kateellisten ja valittajien kansoittamassa maassa niin totta kai kun muualla internetissä kitistään tästä niin täällä se on vielä 10x pahempaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia tykkäyksistä ja kommenteista. Arvostan <3.

Vaan eikö tämä ollut juurikin tuon franchisen hyppy tuntemattomaan oikein viimeisen päälle. Fallout yksinpeli johon lyödäänkin npc-tarinankerronnan päälle ypc jotka saattavat parhaassa tapauksessa rikastaa pelituntumaa ja jopa tuottaa sitä itse omalla tavallaan. :)

Jossain näin uutisen siitä, että tässä tapahtuikin jotain yllättävää suurien grief -pelkojen sijasta; Ihmiset olikin pelissä ystävällisä ja ottivat oikeasti sen RPG asenteen. Tämä koko fallout sarjahan on peliksi muotoiltu kokeilu siitä, että mitä jos riipastais maailman olosuhteet äärimmäisen huonoksi ihmisille / tapahtuisi muuten suhteellisen kova "reset" elinolosuhteille poistaen normi säännöt ja hallinnon.
 
Mielestäni ihan aiheellista kritiikkiä tämän kokoluokan pelille mutta kukanen pelatkoon mitä haluaa :cigar2:

Ainoa iso puute pelin grafiikoissa on mielestäni low res tekstuurit. Muuten peli on oikeasti paikoin todella näyttävä. Juutuupit ja striimit eivät tee tälle pelille täysin oikeutta.

Ohessa video, jossa on ihan hyvää kommentointia tuohon Bethesdan pelimoottorivalintaan nyt ja tulevaisuudessa. Rehellisesti ja kriittisesti katsottuna tuo FO76 nettikoodi toimii oikeasti todella hienosti.

 

Tämä olikin uutinen, että Metacriticin rinkirunkkaajat käy heittämässä omia "arvosteluja". Ihan randomilla katsottu pelkän PC:n (koska konsolit saa yleisesti vielä kuraisempia arvioita) parin uuden AA pelin user arvioita:

Battlefield V - 5.3
Hitman 2 - 4.8
https://www.metacritic.com/game/pc/assassins-creed-odyssey - 4.7
https://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-black-ops-4 - 3.5

You get the point.
 
Metacriticin käyttäjäarvioista yleensäkin pitäisi aina poistaa ainakin 80% nollan ja kympin arvosanoista ja sitten jäljellejääneistä laskea keskiarvo.
 
Toisaalta en ihmettele minkään pelin kohdalla huonoja arvosana kun on alkanut tulemaan se äkkiä peli ulos ja voitot tilille asenne. Aikamoista kuraa tonne markkinoille pistetään ja korjaillaan sitten useampi vuosi perästä
 
No empä haluaisi olla konsolipelaajan housuissa nytten:


Kyllä se vakaa 30fps pitäisi vähittäisvaatimus olla jo nykypäivänä.
 
No pitäähän se muistaa konsoleiden realiteetit myös aina, seitsämän ydintä yksimässä about kahden kelloilla niin ei voi vaatikaan enempää mutta vakaa 30fps pitäisi saavuttaa.

Tämä tietenkin oma vaatimukseni jos/kun konsolilla pelailen, sonyn yskärit aika hyvin saavuttaneet tuon.

Saman firman eso pelikin pääsi siihen.
 
Saisi nyt edes sen 30 fps toteutettua eikä mitään puolivillaista edestakas fps seilausta. Ei tuo voi olla kovin vaikeaa mutta kun ei haluta nähdä vaivaa kehittäjän toimesta. Jos tuo omalla läppärillä menee sen 45-60fps niin kyllä siihen konsolitkin pystyy.
 
Tämä olikin uutinen, että Metacriticin rinkirunkkaajat käy heittämässä omia "arvosteluja". Ihan randomilla katsottu pelkän PC:n (koska konsolit saa yleisesti vielä kuraisempia arvioita) parin uuden AA pelin user arvioita:

Battlefield V - 5.3
Hitman 2 - 4.8
Assassin's Creed Odyssey - 4.7
https://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-black-ops-4 - 3.5

You get the point.

Onhan tuolta tullut virallisiakin arvosteluita:

74/100 Fallout 76 PC review - "It both is and isn't Fallout at the same time" | Hooked Gamers
30/100 Fallout 76 Review
65/100 Fallout 76 Review
 
Vitsikäs julkaisu kun alimmillaan 12fps ja sekin tehokkaimmalla konsolilla.
 
Viimeksi muokattu:
Menipä 4,5h niin että hurahti taas. Ei ehtinyt paljoa muuta tekemään kuin public workbencheja claimaamaan ja niihin resurssikeräimet rullaamaan. Nyt on taas lyijyä, öljyä, alumiinia, ydinmateriaalia ja fusion coreja enemmän kuin tarvitsee useaksi päiväksi.

Lvl 29 vasta menossa, kun suuri osa peliajasta menee materiaalien keräämiseen. Ei pakollista, mutta pakkomielle. :sori:

Eipä ole itselläni paljoa bugeja tullut vastaan. Yksi questi Graftonissa bugittaa, pari kertaa törmännyt idlaavaan / näkymättömään vihuun, jonka pystyy kuitenkin tappamaan. Ei crashaa, ei lagaa, ei mitään game breaking ongelmia.
 
Jos uudet ideat testataan uusien nimien alla ilman kytköksiä olemassaoleviin tuotteisiin, niiden saama negatiivinen huomio on heti huomattavasti pienempää, koska niitä kohtaan ei ole samanlaisia "tämä sen pitäisi olla" -odotuksia. Homma osuu sitä enemmän omaan nilkkaan, mitä enemmän tuotteen mainonnassa ja nimennässä ratsastetaan jatko-osan maineella ja alkuperäisen nimellä.
Aamen. Vertaisin tätä Diablo Immortaliin ja Command & Conquer Rivalsiin, jotka herättivät vastaavan paskamyrskyn. Julkaistaan tyhmennetty rahalehmä, käytetään rakastetun pelisarjan nimeä ja (sanattomasti) väitetään pokkana että tässä on jatko-osa. Vanhojen fanien silmissä uudet, kasuaalit osat häpäisevät koko pelisarjan nimen, koska uudet pelaajat luulevat että koko sarja noudattelee uusimman osan tyyliä. Kukaan ei olisi suuttunut, jos pelit olisi julkaistu eri nimellä.
 
Kyllähän tuo ihmisnpc:n puute näkyy aika selvästi kun ei ole paljoa travelling merchanteja näkyny sekä kaikki etsi joku on aina kuollu loppu tulos. Tietokone/audio logien selaaminen alkaa nopeesti kyllästyttää kaikkea kun ei jaksa lukea ja jälkimmäisen kohdalla vaikea keskittyä jos pelimaailmassa on jotain muutakin samaan aikaan menossa. Vihuissakin tuntuu et on menty siinä missä aita on matalin vastaan tulee kokoajan schrohedeita tai ghouleja mut leveli vaan muuttuu.

Kartta itsessään on tarjonnut "hienon" näköisiä paikkoja minne haahuilla mutta iso osa paikoista ei tarjoa mitään muuta kuin lisää ammuttavia vihuja. Paremmin tää ois varmaan toiminu fo4:n mp lisärinä kuin omana pelinään. Valikotki on jotenkin onnistuttu huonontamaan todella paljon. Lisätyperyyksiä tuo että jos oot kaverin kans tiimissä niin kummallaki on tehtävät ominaan ja samoja tehtäviä suorittaessa voi questit olla eri suunnissa ja pitää odotella et kummatki tekee kaiken saman.
 
Kireä campin varastointiraja on käytännössä tyssännyt loottaamisen osaltani täysin. Mitään ei oikein tarvitse kerätä mukaan, kun sille ei ole mitään käyttöä, sitä ei voi myydä koska kauppiailla on niin vähän rahaa, ja se ei mahdu mihinkään jemmaan. Yllättävän terävästi romahti peli-into tuohon, kun käytännössä vain juoksee quest objectivejen perässä keräämättä mitään mukaan.
 
Enemmän kaikille tekemistä (roolipelaus), vähemmän PvP. Tulisi vähän samanlainen kokonaisuus kun FOnline (paljon questeja, kaupunkien valtaus/aseistus valtaajia vastaan, random eventtejä lisää)

2019 puolella ainakin tulossa joku ilmainen lisäosa, mietinkin että toivottavasti lisäosat tuovat paljon enemmän tekemistä.

Aina näissä moninpeleissä pitää ottaa huomioon ei ole ainoastaan yksi pelaaja, vaan paaaljon enemmän, voisi FOnline peleistä kopioida melkein kaiken tuohon niin tulisi paljon pelattavampi (etenkin trading systeemiin!)

Joku tykkää PvP, toinen taas questaa, joku kerätä tavaroita (ja löytää salaisia piiloja), en tiedä tykkääkö joku cräftätä, kenties.

Questit aika perus juoksemista.
 
Viimeksi muokattu:
Enemmän kaikille tekemistä (roolipelaus), vähemmän PvP. Tulisi vähän samanlainen kokonaisuus kun FOnline (paljon questeja, kaupunkien valtaus/aseistus valtaajia vastaan, random eventtejä lisää)

2019 puolella ainakin tulossa joku ilmainen lisäosa, mietinkin että toivottavasti lisäosat tuovat paljon enemmän tekemistä.

Aina näissä moninpeleissä pitää ottaa huomioon ei ole ainoastaan yksi pelaaja, vaan paaaljon enemmän, voisi FOnline peleistä kopioida melkein kaiken tuohon niin tulisi paljon pelattavampi (etenkin trading systeemiin!)

Joku tykkää PvP, toinen taas questaa, joku kerätä tavaroita (ja löytää salaisia piiloja), en tiedä tykkääkö joku cräftätä, kenties.

Questit aika perus juoksemista.

Faction PvP tuohon saattaa tulla,mutta nykyisellä PvP systeemillä ja pienellä pelaajien määrällä ei vaan voi toimia.
64 pelaajan servut ja factioniin liittyvät ovat automaattisesti vastakkaisen factionin vihollisia ilman vaihtoehtoja. neutraali pelaajiin pätee nykyiset PvP säännöt.
Tuosta laitettiin porukalla kattavampi ehdotus bethesdatille, kiittelivät hyvästä palautteesta.
 
Sellainen idiootti joka haluaa tehdä massia. Eihän se kaikkia kiinnosta toki. ;) Itsekin otan ihan milloin tahansa mieluummin Full HD ja 60 fps kuin 4K ja 30fps. Mutta kyllähän tuo on myynnillisesti aivan varmasti tehokkaampaa mainostaa sitä 4K kuin 60fps. Tsekkaa vaikka Kullervon varsin osuvat perustelut tuosta.

Jonkun leimaaminen idiootiksi siksi että kyseinen henkilö tietää paljon sinua paremmin mitä tekee on vähän, noh, idioottimaista.
Mistä on se käsitys että 4K 30fps olisi 1080p 60fps vaihtoehto? Konsolisteja haukutaan tyhmäksi, mutta itse ei ymmärretä perusasioita. Konsoleiden raudalla se peli ei pyöri 1080p 60 fps näissä avoimen maailman peleissä, mutta ehkä pyörii 4k 30fps, joten menevät sitten siihen jonkun sahaavan 40-50fps 1080p sijasta.
 
Mistä on se käsitys että 4K 30fps olisi 1080p 60fps vaihtoehto? Konsolisteja haukutaan tyhmäksi, mutta itse ei ymmärretä perusasioita. Konsoleiden raudalla se peli ei pyöri 1080p 60 fps näissä avoimen maailman peleissä, mutta ehkä pyörii 4k 30fps, joten menevät sitten siihen jonkun sahaavan 40-50fps 1080p sijasta.

Itseasiassa kyllä se aika usein onkin. :)
 
Mistä sinä tuon avoimen maailman repäsit yhtäkkiä mukaan tähän vertailuun? Mutta heitetään nyt vaikka No Man's Sky.
Tossa mä alunperin kirjoitin avoimen maailman peleistä. Luuletko että tuo Fallout toimisi 1080p 60fps? :D
 
En nyt täysin konsoleiden piikkiin pistäisi tuota että Fallout 76 pyörii noin paskasti, kyllä noilla konsoleilla saadaan osaavissa käsissä ihan hyvääkin jälkeä aikaiseksi.
Tämä ois vaatinut vielä runsaasti enemmän kehitysaikaa, ihan keskeneräisenä menivät julkaisemaan.
 
Heh, jotkut sanoo että pelissä koko ajan kertyy ammuksia.(*) Tuli tämän päivän pelattua ahkerasti ja samalla meni 10mm ammukset jostain 1600:sta alas 300:aan, kiitos 10mm submachine gunin. Seuraavaksi teen .38 pistoolista automaatin, niitä on tällä hetkellä muistaakseni jotain 3k, mutta ei takuulla ole juuri yhtään ensi viikonloppuna.

Välillä vähän harmittaa kun saan rakennettua noita workshoppeja ja sitten täytyy lopettaa tai kuten nyt, peli vaan yllättäen potkaisee mut ulos, ei tullut edes normaalia viestiä että serveri ei vastaa kuten tulee jos mun oma netti pätkäsee. Oh well.

(*)
No siis tottahan se toki on, aika mahdotonta käyttää kaikkia ammuksia. Mutta ainakin osasta pääsee kohtalaisen hyvin eroon.
 
Itse olen tykännyt melee suksesta, lvl5 super mutanttejakin ykkösellä alas.

Vaikka on perkkikortti päällä että löytyy lootista 45% enemmän pateja niin eihän ne siltikään mihinkään riitä.

Ainoastaan vasta kun on oikeasti tarve niin aseita käytän, muuten pelkällä meleellä.

Nyt tänään ensimmäistä kertaa kaatui peli työpöydälle, juuri vittumaisesti aivan eventin viime sekunneilla...
 
Ihan mielelläni tälle pelille olisi antanut mahdollisuuden kun ennakkotilasin sen Betan takia. Porukalla kun piti sitä alkaa kokeilemaan niin haasteeksi ilmeni ensin betan kellonajat jotka eivät oikein soveltuneet mitenkään kun olivat jenkkien aikatauluissa eli ei oikeen normaalille työssäkäyvälle soveltuvia Euroopassa ja tuon 2h aikarajoitus oli melko kummallista muutenkin.

Omalla kohdalla ja muillakin netistä selatessa oli melko suuria ongelmia jo Betan kanssa. Ongelma oli sitä luokkaa, että sai Xbox One X:än sammumaan kun pelin alkuvalikossa yritti päästä pelaamaan ja boksi ei käynnistynyt enää kuin virtakaapeli irroittamalla ja takas kiinnittämällä, jonka jälkeen valitti että on tyyliin hallitsematon sammutus ja pitäisi katsoa että tuuletus on kunnossa. Beta ei siis toiminut ollenkaan vaikka mitä teki.

Siispä sen verran oli jo vaikeuksia edes betaa päästä kokeilemaan pelin ollessa jo noin paskana, että päätin peruuttaa ennakkotilauksen, joka ei kyllä kaduta pätkääkään tällä hetkellä.

Luonnollisesti muut pelit toimivat ihan täysin ongelmitta.

Nyt jälkeenpäin kun näitä erinäisiä Youtube videoita katsoo niin on melko tympeetä todeta, että tuosta pelista ja enginestä ei vieläkään ole saatu toimivaa tai mitään optimointeja sen suhteen ei edelleenkään ole tehty. Kuten tuossa Digital Foundryn artikkelissa sanotaan niin esim. valaistus ei vain sovi. Ei sinällään, että se grafiikka olisi tärkein pointti, mutta kyllä perusasioiden pitäisi olla kunnossa. Ja sisältö joka nyt ei sitten oikein houkuta. Konsoleissa on 5-9GB muistiakin tarjolla, joten ei nyt ihan siitäkään pitäisi olla kiinni Fallout 3 ja New Vegasin pyöriessä 256MB + 256 MB kombinaatiolla.

Täytyy ihmetellä peliä uudemman kerran, jos ja kun tämä peli tulee mittaviin alennuksiin - tuskin vielä Black Fridaynä tai viimeistään jos ilmestyy vaikkapa Xbox Games Passiin esim. puolen vuoden päästä jolloin peliä on varmaan jo sen verran korjailtu, että on jo pelattava. Täyttä hintaa tuosta ei kyllä kiinnosta maksaa.

Myöskin tuo FPS näkökulma ei niinkään kiinnosta yksinpelin VATS:iin verrattuna.

Kova työ on Bethesdsalla edessä että saa HC Fallout 3 ja New Vegas fanin tuon kimppuun tosissaan ja menestyy vielä. Itse näistä tykkäsin sekä niiden tunnelmasta 100x enemmän kuin FO4:sta, joka jäi pelaamatta 15 ekan levelin jälkeen loppuun asti.

Ehkä tämäkään Fallout ei ole minun pelini. Tarkoitus ei ole sanoa, että pelaamatta paskaa, mutta ei hirveän lupaavaltakaan näytä. Ehkä liian väkisin tehty tai vaatii vielä todella paljon aikaa ja kehittämistä?
 
Heh, jotkut sanoo että pelissä koko ajan kertyy ammuksia.(*) Tuli tämän päivän pelattua ahkerasti ja samalla meni 10mm ammukset jostain 1600:sta alas 300:aan, kiitos 10mm submachine gunin. Seuraavaksi teen .38 pistoolista automaatin, niitä on tällä hetkellä muistaakseni jotain 3k, mutta ei takuulla ole juuri yhtään ensi viikonloppuna.

Välillä vähän harmittaa kun saan rakennettua noita workshoppeja ja sitten täytyy lopettaa tai kuten nyt, peli vaan yllättäen potkaisee mut ulos, ei tullut edes normaalia viestiä että serveri ei vastaa kuten tulee jos mun oma netti pätkäsee. Oh well.

(*)
No siis tottahan se toki on, aika mahdotonta käyttää kaikkia ammuksia. Mutta ainakin osasta pääsee kohtalaisen hyvin eroon.
Betassa ainakin damage per luoti putosi aika paljon jos laittoi automaatiksi, siksi itse suosin sitä puoli-automaattia kun ei tarvii tuplamäärä luoteja per vihu
 
Betassa ainakin damage per luoti putosi aika paljon jos laittoi automaatiksi, siksi itse suosin sitä puoli-automaattia kun ei tarvii tuplamäärä luoteja per vihu

Puhumattakaan aseen rangesta. Itsellä täysin modattu hunting rifle short scopella, ei sillä hirveän kauas ammu ennen kuin on lähinnä hernepyssyn damage. Täytyy vielä modata sellainen versio, jossa on panostettu parhaaseen armor penetrationiin.

Oma asecombo ollut hunting rifle, combat shotgun ja meleenä 1 hand Death Tambo. Mitään damage perk-kortteja ei ole, eikä tunnu tarvitsevan. Ammojn en craftaa ennen kuin saan perk-kortin, jolla parantaa saantia. Silti, ammot ovat välillä vähissä ja pitää enemmän juosta meleenä. Mielestäni kiva ominaisuus, että pitää noita resursseja edes joskus miettiä. :)
 
Sais se stash päivitys tulla pikkuhiljaa. T-60 armorin palaset painaa paljon ja kaikki "tämä täytyy säästää" aseet, hoarderi kun on luonteeltaan :D
 
Heh, jotkut sanoo että pelissä koko ajan kertyy ammuksia.(*) Tuli tämän päivän pelattua ahkerasti ja samalla meni 10mm ammukset jostain 1600:sta alas 300:aan, kiitos 10mm submachine gunin. Seuraavaksi teen .38 pistoolista automaatin, niitä on tällä hetkellä muistaakseni jotain 3k, mutta ei takuulla ole juuri yhtään ensi viikonloppuna.

Välillä vähän harmittaa kun saan rakennettua noita workshoppeja ja sitten täytyy lopettaa tai kuten nyt, peli vaan yllättäen potkaisee mut ulos, ei tullut edes normaalia viestiä että serveri ei vastaa kuten tulee jos mun oma netti pätkäsee. Oh well.

(*)
No siis tottahan se toki on, aika mahdotonta käyttää kaikkia ammuksia. Mutta ainakin osasta pääsee kohtalaisen hyvin eroon.

Näitä on mukava lukea, eli oikeasti jonkun pelaajan kokemuksia pelistä, eikä mitään youtubelinkkejä konsolivinkujista.
 
Sais se stash päivitys tulla pikkuhiljaa. T-60 armorin palaset painaa paljon ja kaikki "tämä täytyy säästää" aseet, hoarderi kun on luonteeltaan :D
Hankit ylimääräsiä runkoja ja tunget ne palaset niihin ja kas ei vie stashissa tilaa kuin 10 ;)
 
Heh, jotkut sanoo että pelissä koko ajan kertyy ammuksia.(*) Tuli tämän päivän pelattua ahkerasti ja samalla meni 10mm ammukset jostain 1600:sta alas 300:aan, kiitos 10mm submachine gunin. Seuraavaksi teen .38 pistoolista automaatin, niitä on tällä hetkellä muistaakseni jotain 3k, mutta ei takuulla ole juuri yhtään ensi viikonloppuna.

Välillä vähän harmittaa kun saan rakennettua noita workshoppeja ja sitten täytyy lopettaa tai kuten nyt, peli vaan yllättäen potkaisee mut ulos, ei tullut edes normaalia viestiä että serveri ei vastaa kuten tulee jos mun oma netti pätkäsee. Oh well.

(*)
No siis tottahan se toki on, aika mahdotonta käyttää kaikkia ammuksia. Mutta ainakin osasta pääsee kohtalaisen hyvin eroon.

Itsellä myös 10mm SMG yhtenä aseena ja juurikin sitä käyttäessä ammukset meinaa olla kortilla. Eikä se edes oikeastaan tunnu olevan mitenkään erityisen hyvä automaattina vrt. sopivasti modattu 1mm pistooli. Mut on siinä vaan jotain kivaa pistää sarrrrrjaa menemään ja kyseinen tussari vielä sytyttää viholliset tuleen. :)

.44 pislan ja hunting riflen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ammusten kanssa, tuo täysautomaattius tuntuu olevan aika tehokas syy ammuspulalle.
 
Hankit ylimääräsiä runkoja ja tunget ne palaset niihin ja kas ei vie stashissa tilaa kuin 10 ;)

Tuo on totta, mutta en ole vielä lvl40. Pitää vielä muutamat power armor paikat tutkia jotta saisi T-45 armorin täyteen.

Itse kyllä vähän harvemmin tuota edes käytän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 352
Viestejä
4 505 257
Jäsenet
74 386
Uusin jäsen
Juize

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom