F1 Yleiskeskustelu

En ihan varma onko tosissaan kuvasta noin tulkattu, vai vitisä, AI epäilys. Mutta tosikkona ..

Ne ruskeat tuolit on pöydän tälläpuolella, ilmeisesti tarkoitettu vieraille. ei itse suunnittelialle.
Pöydän toisella puolella se missä musta selkänöjä, pyörilla oleva tuoli itse suunnitelialle. Näyttö ja itse pöytä peittää osan tuolista, jos siis sait vaikutelman että pöydän alta pilkistävät pyörä olisi irralliset.
Joo itsekin ihmettelin, että mitä täällä jauhetaan. Kyl siellä tuoli ihan kokonaisena kuvassa löytyy herralle, vaikka pöytä vähän peittää.
 
Sanansaattajana linkkaan Formula ykkösten jättiuutinen vahvistettiin
Cadillac liittyy formula ykkösten MM-sarjaan kaudella 2026.

F1 ja FIA vahvistivat asian perjantaina iltakuudelta Suomen aikaa.
Hienoa saada lisää talleja ja kuljettajia.

Toivottavasti Cadillac osaa tehdä voittaja-auton, niin saadaan hyvää kilpailua eikä mitään peränpitäjätallia.
 
Cadillac osallistuu kaudelle 2026:

1741363517438.png
 
Luulisi Skädilläkil olevan sen verran pesetaa, ettei pitkään joudu Verrarin motilla ajamaan. Ihan parhaimpia skruuvattavia eivät ole ainakaan tulosten perusteella. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
No Corvette ei ole kyllä merkki niin kuin Cadillac. Se on ihan Chevrolet Corvette. Chevrolet Cadillaciin en ole ainakaan törmännyt.

GM:n alla olevia merkkejä kuitenkin niinkuin Chevrolet ja Cadillac.
Piti varmaan kirjoittaa Chevrolet... (Tosin ovat menneet melkein synonyymeiksi silloin kun tarkoitetaan kilpatoimintaa, tehdastiimin nimikin on ollut vain Corvette Racing.)
 
Nykyformulat sellaisia maantielaivoja että sopii kuin nenä päähän jenkkilotjake

Paitsi että autot pienenee kaudelle 2026, toki ne on vielä aika laivoja jos vertaa vaikka 2000-luvun alkuun. Pituus on 20cm vähemmän kuin tällä kaudella ja leveyttä nipistetty 10cm. Etu- ja takarenkaat kapenee 3cm ja paino tippuu 30kg nykyisiin verrattuna. Mun mielestä nuo on edelleen ihan järkyttävän isoja vaikken koskaan ole livenä nähny.

1741448727181.png


Pituutta tullu 2004 kauden autoon verrattuna 1,2m mikä on ihan helvetisti. Tuo alin on siis kauden 2022 Ferrari.
 
Paitsi että autot pienenee kaudelle 2026, toki ne on vielä aika laivoja jos vertaa vaikka 2000-luvun alkuun. Pituus on 20cm vähemmän kuin tällä kaudella ja leveyttä nipistetty 10cm. Etu- ja takarenkaat kapenee 3cm ja paino tippuu 30kg nykyisiin verrattuna. Mun mielestä nuo on edelleen ihan järkyttävän isoja vaikken koskaan ole livenä nähny.

1741448727181.png


Pituutta tullu 2004 kauden autoon verrattuna 1,2m mikä on ihan helvetisti. Tuo alin on siis kauden 2022 Ferrari.
Onhan tuossa jotain pielessä, kun alkaa mennä jo limusiiniksi. Yksi syy pituuteen on varmasti pohjan maaefekti. Hienoa tuo kavennus, enemmän tilaa radalla ja kulkee suoralla kovempaa.
 
No Corvette ei ole kyllä merkki niin kuin Cadillac. Se on ihan Chevrolet Corvette.

Pilkunviilausta, mutta tämä ei käsittääkseni ole ihan niin selvää enää nykyään. Kun uusinta mallia alettiin tuomaan Eurooppaan, GM päätti tehdä siitä oman merkinsä euroopassa. Mutta USA:ssa se on edelleen Chevroletin malli.
 
Vanhana koirana Lewis ei ole edes yrittänyt oppia Ferrarin rattia vaan on customoittanut sen vastaamaan toiminnoiltaan mersun ja aiempien autojensa rattia.
https://www.autosport.com/f1/news/h...-steering-wheel-to-be-like-mercedes/10701085/

Artikkellissa kerrotaan jotain sen tyylistä että varsinkin konkari kuljettajilla on tiukemmat omat tottumukset ja käyttöliittymää sovitetaan kuskin mukaan, rivien välistä nuorilla kuskeilla yllättäen on vähemmän historiapainolastia. tallin toinen kuski tainnut olla 2019 asti Ferrarilla, joten rattia vuosia hietto hänelle.

Artikkelin mukaan Lewiksen näkyvin ero on niiden ratintakaa sormilla ohjattavin vipujen osalta (vaihde, kytkin ohjaukset), millä niitä nyt pitäisi kutsua. Etupuolella jotain hienosäätöä toiminnallisuuksissa, mutta jäi olo että Ferrain eroaa aika paljon Mersusukuisista.

Ei ratti ole ainoa mitä hiotaan kuskin mukaan, mutta tuossa ei kerrottu kuinka paljon jollekkin varakuskille niitä hierotaan.

Se käsitys jäi että merkittävää eroa Ferrari ja Mersu voimaisten välillä, Ferrarin toinen kuski kai koko F1 uran ajanut Ferrarin moottorille ? Se tunnettua että Hamiltonin Mersu uralla on ollut monenlaista muuta erikoista käyttöliittymää, eli on hän joutunut aiemminkin totutteleen monenlaiseen.
 
Honda hylkää Tsunodan, saa nähdä loppuuko F1-urakin sitten tuon myötä lähivuosina.

"Nyt Watanabe sanoo, että Tsunoda on omillaan. Tämä tarkoittaa sitä, ettei Honda enää neuvottele Tsunodalle tallipaikkoja, eikä vaikuta muutenkaan tuellaan takana japanilaiskuljettajan ponnisteluissa kohti F1-kunniaa.
Watanaben mukaan Tsunoda on nyt ”perustavantavanlaatuisesti itsenäinen kuljettaja”.
– Emme voi tehdä juuri enempää hänen vuokseen. Hänen pitää toimia itsekseen."
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 515
Viestejä
4 671 842
Jäsenet
76 634
Uusin jäsen
Hermanni4455

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom