Aston Martin omistaa ilmeisesti jonkun osuuden saman nimisestä F1 tallista. Nyt tuo osuus on laitettu myyntiin, kun Aston Martin on niin suurissa vaikeuksissa.
Kai tuolle osuudelle joku ostaja löytyy joskus ja F1 talli olisi sitten taas vähän varmemmalla pohjalla.
Eli Aston Martin autovalmistajan tilanne ei vaikuta millään lailla Formula 1 talliin. Siitä voi tulla ihan mikä vaan jatkossa tai jatkaa Aston Martin nimellä. Mutta Formula 1 tallin toiminta ei vaarannu.
Amr Gp Limited is a live company located in NN12 8TJ with a company number 11496673. View Amr Gp Limited’s address, directors, shareholders, financials and filings.
Jahas, pitää näköjään katsoa noita kisoja, Saudeissa seuraavan kerran (lol).
Missasin tuon Kiinan vaikka oli F1TV:ssä tyrkyllä...kuvittelin että "F1 academy" on jokin F3:a alempi jonne-luokka.
Näissähän on niinsanotusti "mahotonta meininkiä", mutta tietty ongelma toki että kisat kestää 13 kierrosta joista näköjään ainakin 70-80 % menee turva-auton takia.
Lance Stroll rikkoi ennätyksen F1:ssä, joskaan ei niin mairitteleva ennätys minkä rikkoi. Lancesta tuli F1-historian eniten aika-ajojen ensimmäisessä vaiheessa karsiutunut kuljettaja. Stroll on pudonnut Q1-sessiosta urallaan 76 kertaa, ohittaen tanskalaiskuski Kevin Magnussenin 75:n.
Lance Stroll rikkoi ennätyksen F1:ssä, joskaan ei niin mairitteleva ennätys minkä rikkoi. Lancesta tuli F1-historian eniten aika-ajojen ensimmäisessä vaiheessa karsiutunut kuljettaja. Stroll on pudonnut Q1-sessiosta urallaan 76 kertaa, ohittaen tanskalaiskuski Kevin Magnussenin 75:n.
Cadillac F1 tiimi ottaa käyttöön GM:n moottorit kaudesta 2029 alkaen. General Motors on 2029 alkean virallinen moottorin toimittaja sarjassa, "välivuodet" Cadillac käyttää Ferrarin moottoria.
The FIA has officially approved GM Performance Power Units LLC., a company formed by TWG Motorsports and General Motors to build powertrains for the Cadillac Formula 1 Team, as a power unit supplier for the FIA Formula One World Championship starting in 2029.The Cadillac Formula 1 Team will join...
www.fia.com
Tl;dr
"The FIA has officially approved GM Performance Power Units LLC., a company formed by TWG Motorsports and General Motors to build powertrains for the Cadillac Formula 1 Team, as a power unit supplier for the FIA Formula One World Championship starting in 2029.
The Cadillac Formula 1 Team will join the grid in 2026 and utilize Ferrari power units until the GM engines are homologated for racing use."
Cadillac F1 tiimi ottaa käyttöön GM:n moottorit kaudesta 2029 alkaen. General Motors on 2029 alkean virallinen moottorin toimittaja sarjassa, "välivuodet" Cadillac käyttää Ferrarin moottoria.
The FIA has officially approved GM Performance Power Units LLC., a company formed by TWG Motorsports and General Motors to build powertrains for the Cadillac Formula 1 Team, as a power unit supplier for the FIA Formula One World Championship starting in 2029.The Cadillac Formula 1 Team will join...
www.fia.com
Tl;dr
"The FIA has officially approved GM Performance Power Units LLC., a company formed by TWG Motorsports and General Motors to build powertrains for the Cadillac Formula 1 Team, as a power unit supplier for the FIA Formula One World Championship starting in 2029.
The Cadillac Formula 1 Team will join the grid in 2026 and utilize Ferrari power units until the GM engines are homologated for racing use."
F1-urheilun fanina olen samaa mieltä. Valitettavasti kuitenkin lähi-idän raha määrää ja ratoja viedään keskustaan, jotta saadaan joka paikkaan puoli miljoonaa vierailijaa jokaisena kisaviikonloppuna. Kaupunkiradat ovat jossain määrin katsojaystävällisempiä paikalla olijoille, kun letka-ajelu lisää seurattavuutta. Vanhan liiton Hockenheim ei tulisi enää nykypäivänä kyseeseen, jossa odotellaan autoja 5 minuuttia saapuvaksi metsän keskeltä takaisin stadionille pyörähtämään.
F1-urheilun fanina olen samaa mieltä. Valitettavasti kuitenkin lähi-idän raha määrää ja ratoja viedään keskustaan, jotta saadaan joka paikkaan puoli miljoonaa vierailijaa jokaisena kisaviikonloppuna. Kaupunkiradat ovat jossain määrin katsojaystävällisempiä paikalla olijoille, kun letka-ajelu lisää seurattavuutta. Vanhan liiton Hockenheim ei tulisi enää nykypäivänä kyseeseen, jossa odotellaan autoja 5 minuuttia saapuvaksi metsän keskeltä takaisin stadionille pyörähtämään.
No voi vihta, mun todellisuudessa Chevo on vielä kisakuski, mutta totta tosiaan oikeasti se ei ole.
Tässä varmaan liikkuu muutama meksikolainen öljyraha Cadin suuntaan.
Ei ole tainnut Valtterinkaan managementti tehdä mitään viime aikoina. Sellainen kuva on että taustavoimat ovat täysin kädettömiä eikä tallipäälliköihin käydä bäkkärillä rinnuksiin kiinni ja muutenkin oikeasti väkisin haettaisiin niitä sopimuksia. Joku Flavio olisi jo hommannut ajopaikan.
Haluaako talli taustalle rikollisen öljykartellin, rikolliset vakoilevat kiinalaiset vai lutuisen viiksekkään Valtterin? Joka tuo korkeintaan omat ginit ja viinit mukana. Toivotaan parasta, mutta onko näissä kuvioissa käynyt ikinä hyvin.
Haluaako talli taustalle rikollisen öljykartellin, rikolliset vakoilevat kiinalaiset vai lutuisen viiksekkään Valtterin? Joka tuo korkeintaan omat ginit ja viinit mukana. Toivotaan parasta, mutta onko näissä kuvioissa käynyt ikinä hyvin.
Saisi tulla uusi Covid. 2020 oli yksi parhaita kisakalentereita Mugellon, Nyrren ja Imolan lisäyksen takia.
2040-luvulla Euroopassa on varmaan 3 kisaa (Unkari, Serbia ja Venäjä), 15 kisaa Lähi-idässä ja loput ympäri maailmaa.
Ei taida Valtterin pinkka kestää hinta kisaa , ei vaikka Wihuri lähtisi mukaan (jos siis pitää kisata noita aiemmin epäiltyjä tarjokkaita).
Ja onko edes niin kovaa hinkua ajaa.
Doohan lähtökuopissa. The Race kertoo, että toista Alpinea kuskaa jo seuraavanssa kisassa Colapinto. The Race omaa hyvät lähteet, joten eiköhän vaihdos tule tapahtumaan jo seuraavaan kisaan.
Jack Doohan is expected to be replaced for the next Formula 1 race at Imola after Alpine informed the rookie of its intention to make an immediate change
Doohan lähtökuopissa. The Race kertoo, että toista Alpinea kuskaa jo seuraavanssa kisassa Colapinto. The Race omaa hyvät lähteet, joten eiköhän vaihdos tule tapahtumaan jo seuraavaan kisaan.
Jack Doohan is expected to be replaced for the next Formula 1 race at Imola after Alpine informed the rookie of its intention to make an immediate change
Enpäs ehtinyt edes tajuta, että Doohanilla on mennyt noin huonosti, mutta mikäs siinä. Ainahan voi sitten vaihtaa päittäin takaisin, jos Colapinto ei lunasta sitä potentiaalia, jota on osoittanut.
Miami this weekend could be Jack Doohan's last race for now at the wheel of an Alpine.
www.grandprix.com
Klikin säästämiseksi lainaus tekstistä:
"However, YPF president Horacio Marin gave an interview to Argentine broadcaster A24 this week and he was asked directly if Colapinto is going to race for Alpine in 2025.
I can't tell you that, Marin replied, laughing.
The interviewer then pressed harder, asking: When will he debut? In Miami?
Again, the YPF president laughed as he awkwardly explained that he couldn't say anything about it.
But as soon as the interview was over, and Marin believed his microphone was no longer broadcasting because music and an end-screen were on the monitor, he was heard to mutter to his interviewer: In Imola."
Tuossa vielä video ko. haastattelusta. Se onko tuo aito vaiko eikö niin paha sanoa mitään. Ainakin tuo lopussa oleva miehen ääni mikä sanoo 'en Imola' kuulostaa jotenki päälle leikatulta IMO
YPF on siis Argentiinalainen öljy-yhtiö ja Colapinton sponsori.
Tuonne kausiketjuun jo postasinkin tämän viime keskiviikkona. Harmi sinänsä kun nämä junnut tuntuu olevan tämmösiä "pelinappuloita" mitä voi surutta laittaa sivuun. Tosin kyllähän tuo Colapinto niissä muutamassa kisassa ihan hyvin pärjäs ja onhan tuo Doohanin suorittaminen ollu aika huonoa.
Doohan lähtökuopissa. The Race kertoo, että toista Alpinea kuskaa jo seuraavanssa kisassa Colapinto. The Race omaa hyvät lähteet, joten eiköhän vaihdos tule tapahtumaan jo seuraavaan kisaan.
Jack Doohan is expected to be replaced for the next Formula 1 race at Imola after Alpine informed the rookie of its intention to make an immediate change
Oho. F1:n kaksi tuulisinta paikkaa taitaa olla Alpinen tallipäällikön ja Red Bullin kakkoskuljettajan paikat.. Eikös Flavio ole nyt peräti viides tallipäällikkö suhteellisen lyhyen ajan sisään?
Tämän Flavion ja Pat Symondsin porttikiellon tosin kumosi Ranskan oikeus jo vuonna 2010, perusteena se kun kummankaan osallistuminen ei vaatinut mitään lisenssiä alunperinkään (vrt. kuskit). Eli paluu sen osalta olisi ollut mahdollinen jo kauan sitten. Usein on vihjailtu että FIA:n ja Flavion välillä olisi tämän jälkeen ollut joku sopimus jonka turvin se saatiin pysymään poissa kuvioista muutaman vuoden.
Tässä Top Gearin jutussa ei lajia seuraaville ole mitään uutta, eli nopeat kommentit saatu Bottakselta Miamissa mielenkiinnosta palata F1-kuskiksi joko Cadillacin tai muun tallin riveissä ja yhden virkkeen spekulaatiota Perezin mahdollisuuksista napata paikka jenkkitallista. Tuo vaan sai itseni miettimään, kun talleilla tuntuu välillä olevan suuri hinku parittaa nimenomaan konkari ja tulokas, eikä se aina huono ajatus olekaan (kuten Mersulla näemme), mutta jos olet aloittamassa uudessa lajissa täysin puhtaalta pöydältä, en ole ihan vakuuttunut, miksi kahden kokeneen kuskin kombo olisi niin huono valinta. Todennäköisesti saadaan jo alussa aika tehokkaasti palautetta, kehitysideoita sekä säästöjä jo sillä, että autot pysyy ehjinä kisasta toiseen. Toisen konkarinhan voi sitten helposti vaihtaa nuoreen, kun on vähän opittu.
Toisaalta suomalaisena fanina voi kysyä vähän kärsivällisyyttä seurata, millaista rämpimistä se uuden tallin toiminta ekat pari vuotta tuolla tulisi olemaan. Tätä ajatellen olisi kiinnostavampaa, jos jostain kykenevämmästä tallista jokin nykykuskeista alisuorituisi tarpeeksi, jotta Bottakselle avautuisi ns. valmis peti. No niin tai näin, niin suuria odotuksia ei kannata asettaa, sillä edelliselläkin kaudella piti kaiken olla varmaa ja kuitenkin kävi miten kävi.