F1 Yleiskeskustelu

Janne Palomäki, Iltalehti: "Mika Häkkinen toi McLarenin kolmantena ruutulipulle, ja hän tuuletti saavutustaan podiumilla riemukkaasti."

YouTube
Käytä lainauksia, mut onneksi on ketju seurannassa. Eli oli aivan järkyttävää historian vääristelyä toimittajalta. Vai tarkoitiko minua? Itse just aiemmin samasta asiasta mainitsin jokunen aika sit.

e: lainauksia käyttämällä pystyy selaan keskusteluakin hyvin taaksepäin kontektsin ymmärtääkseen.

Liitty siis kaiketi tähän:
Oliko näin todella? Eri ajat, mut eikait meijän Häkkinen noin mauton ole ollut vai onko toimittajalla värikynä ollut käytössä? Viikonloppu oli "täynnä" ruumiita.



e: artikkelin otsikko siis päivittelee sitä, että Sennaa pidettiin "hengissä" kisan ajan, vaikka oli jo todellisuudessa kuollut. En ihan ymmärtänyt miksi noin tulkittu, ku eikös potilasta pyritä kaikin tavoin pelastaan, jos se jollain tasolla mahdollista on. Tässä tapauksessa kaiketi hengitystä ja sydäntä autettiin.
 
Janne Palomäki, Iltalehti: "Mika Häkkinen toi McLarenin kolmantena ruutulipulle, ja hän tuuletti saavutustaan podiumilla riemukkaasti."

YouTube

Lisäksi kun kahdeksan kierroksella ohitettua tuli maaliin, niin epätodennäköistä että Häkkinen tuli kolmantena ruutulipulle. Kisan paremmuusjärjestyksessä kolmantena, mutta yli 95 % varmasti ei ollut kolmas kuljettaja jolle ruutulippua heilutettiin...
Joo-o, melkosta. Kuinka monta kertaa on missään rata-autoilu kisassa kerrottu monesko on ruutulipulla jos lasketaan kierroksella jääneet? Ihan normi tapa kertoa että tuli kolmantena ruutulipulle kun oli kolmas kisassa. Näköjään siitäkin löytyy joku joka jaksaa saivarrella.
 
Neweytä on kosittu tässä vuosien aikana monta kertaa Ferrarille, mutta ei ole halunnut mennä sinne, koska haluaa asua englannissa.
Nyt jos menee Ferrarille, niin saakohan asua kuitenkin englannissa, vai "pitääkö" muuttaa italiaan?
Jos vielä haluaa asua englannissa, niin aston martin on sillon parempi vaihtoehto, ellei ole muuttanut mieltään ja haluaa vanhoilla päivillä mennä italiaan.

No, menee mihin talliin vaan, niin mielenkiintoista nähdä saako nostettua vielä yhden tallin mestariksi omalla panoksellaan.
Siellä on Vasseur nyt puikoissa ja johdon puolella vanhan liiton luigit loistaa poissa niin on täysin mahdollista että tekisi briteistä käsin töitä.
 
Neweytä on kosittu tässä vuosien aikana monta kertaa Ferrarille, mutta ei ole halunnut mennä sinne, koska haluaa asua englannissa.
Nyt jos menee Ferrarille, niin saakohan asua kuitenkin englannissa, vai "pitääkö" muuttaa italiaan?
Jos vielä haluaa asua englannissa, niin aston martin on sillon parempi vaihtoehto, ellei ole muuttanut mieltään ja haluaa vanhoilla päivillä mennä italiaan.

No, menee mihin talliin vaan, niin mielenkiintoista nähdä saako nostettua vielä yhden tallin mestariksi omalla panoksellaan.

Ei ole lut kyse sitä eteikö haluaisi muuttaa Italiaan, tai Brasiliaan, vaan siitä ettei ole enä halunnut pilata aviolittoaan tekemällä jotainmikä murtaa perhjeen, ja kun ei ole ex-vaimosta tarvinut välittää, niin on kuitenkin ollut tärkeätä olla lähellä lapsiaan. On kuitenkin elämää Formuloidenkin ulkopuolella.

Nykyinen naistystävä, vastustaako Italiaa vai ei, en tiedä. Hänelle saatetaan tarjota aika optimaalista noinniinkuin tarjottimella. Ja teoriassa. Mutta Ferrari, ilman politiikkaa? Vasseur on toki voimakas moisessa, mutta asiat voivat tuolla muuttua nopeasti ja taas ollaan sopassa.
Muta se nistä koiranpennuista.
Minusta on kiinnostavaa, etä yhden vanhanaikaisen autonpiirtelijän siirrot on minustakin paljon kiinnostavampia, kuin se mitä Hamilton tekee, tai mitä Alonso tekee. Hamilton pärjäisi taatusti jopa RedBullillla, ja Alonso myös. Mutta kuka muu pärjäisi moisella autolla? Ricciardo tuskin enää, vaikka oli ainoa auto jossa oli hyvä, niin auto lie muuttunut niistä päivistä. Riciardo oli kuitenkin enempi Vettelin autolla kisoissa, kuin Maxin.
Toki on sekä Hamiloton että Alonsokin myöntänyt usein että "säädöt mysteeri ja siitä vielä pilattiin hiukan"...
Itse asiassa soisin että Newey ei menisi mihinkään, vaan tekisi jatkossa vain noita lempilapsiaan, superautoja, no vaikka sitten Ferrarille.
 
Oliko näin todella? Eri ajat, mut eikait meijän Häkkinen noin mauton ole ollut vai onko toimittajalla värikynä ollut käytössä? Viikonloppu oli "täynnä" ruumiita.

Muistan lukeneeni jostain F1 kirjasta, että palkintojenjako seremoniassa oltiin naamat aika vakavina ja sitten lehdistötilaisuudessa porukka itki, ymmärrettävistä syistä. Aina kun keltainen lehdistö kertoo jostain, niin asiaa on syytä tarkastella melko suurella varauksella.
 
Muistan lukeneeni jostain F1 kirjasta, että palkintojenjako seremoniassa oltiin naamat aika vakavina ja sitten lehdistötilaisuudessa porukka itki, ymmärrettävistä syistä. Aina kun keltainen lehdistö kertoo jostain, niin asiaa on syytä tarkastella melko suurella varauksella.
Joo tossa aiemmin jo jaettiin video tosta "riemusta".

Janne Palomäki, Iltalehti: "Mika Häkkinen toi McLarenin kolmantena ruutulipulle, ja hän tuuletti saavutustaan podiumilla riemukkaasti."

YouTube

Lisäksi kun kahdeksan kierroksella ohitettua tuli maaliin, niin epätodennäköistä että Häkkinen tuli kolmantena ruutulipulle. Kisan paremmuusjärjestyksessä kolmantena, mutta yli 95 % varmasti ei ollut kolmas kuljettaja jolle ruutulippua heilutettiin...

Kuskeille oli sanottu Sennan olevan koomassa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


lightsoutblog.com: "Some conspiracists believed that the race should never have happened- under Italian law if there was a death at a sporting event, the rest of the event had to be cancelled. Ratzenberger, however, died in Bologna Hospital, not at the event."

Ilkka Palomäki, Iltalehti: "Ymmärrämme nyt, että jos Imolassa olisi noudatettu lakia, koko San Marinon GP olisi peruttu ja Senna oli todennäköisesti yhä elossa."

Minä taas ymmärrän, että harva suomalaistoimittaja tuntee perin pohjin millaisia lakeja Italiassa oli voimassa 1994 keväällä. Palomäen jutun pääpointti on se, että Sennaa pidettiin keinotekoisesti elossa, jotta Imolan GP voitaisiin ajaa laillisesti loppuun. Siinä hän varmaan on oikeassa, mutta Ratzenbergerin suhteen väärässä, koska Ratzenberger julistettiin kuolleeksi vasta myöhemmin sairaalassa - vaikka saattoi olla kuollut jo radalla. Niin varmaan Sennakin, mutta kuolinhetkeksi laitettu kuitenkin se hetki kun auto lähti käsistä. Melko sekavaa...
 

Ei Prost väärässä ole, mutta unohtaa että kuolleet saavat aina lisäpisteitä mediassa.
Ranskalaismestari Alain Prost uskoo, että hän on täysin aliarvostettu.

En jaksanut tota edemmäs klikkihuorausta lukea. Miksi hän kokeee olevansa ton jutun perusteella aliarvostettu, kun käsittääkseni ei sitä ole?
 
x
sivusto kettuilee.

edit. tässä muuten Barichellon mälli samalta Imolan viikonlopulta.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Ferrarin special livery Miami GP.

ezgif-6-da0d6680bc.jpg
ezgif-6-392f7e31df.jpg
ezgif-6-68f6f27a61.jpg

 
Osaako joku sanoa kumpi on parempi kuski Hulkenberg vai Bottas?
Mielestäni yhdellä aikakierroksella Bottas. Kisassa sitten aika 50/60 noiden välillä. Bottas on aika lammas ohittamisen suhteen.
En oikein koskaan ymmärtänyt Hulkin paluuta, oli siellä varmasti potentiaalisia junioreita tyrkyllä, mutta suhteet/raha määrää. Kuten Hulkin Audi diili osoittaa.
 
Toki emmehän tiedä vaikka Sauberilla vielä jatkaisi, toinen juttu sitten että olisiko Haaskin juuri nyt hyppy parempaan, Haasilla kuitenkin kuskit välillä väläytelleet. 2-vuotisen(mikä ei varmaan sitten olisi Sauber/Audilla mahdollista?) kun Bottas ainakin saisi tässä vaiheessa niin ei heti taas tarvitsisi tuskailla ajopaikan kanssa. Totolle nyt herätys tosiaan.
 
Olisi sinällään kiva tietää kuinka paljon isoilla sponsoreilla on sanavaltaa kuskivalintoihin/kuinka paljon sponsorin pitää panostaa jotta saa päättää kuka ajaa.
 
Voi myös miettiä että kuinkamonta kuskia on puhtaasti palkkakuskeja jotka valinnut tallin johto ilman mitään sponsori kytköksiä. na maksukuski voi olla isonkin rahan kuski.
 
En oikein koskaan ymmärtänyt Hulkin paluuta, oli siellä varmasti potentiaalisia junioreita tyrkyllä, mutta suhteet/raha määrää. Kuten Hulkin Audi diili osoittaa.
En tiedä junioreista että onko siellä nopeaa saksalaista kuskia. Kovasti tuntuvat ihan markkinointi mielessä saksalaiset moottorivalmistajat suosivan oman maan kuskeja.
 
Kovasti tuntuvat ihan markkinointi mielessä saksalaiset moottorivalmistajat suosivan oman maan kuskeja.

Nico ja Shumi oli Mersullakin, mutta onko saksalaisia paljon mersumoottorisissa nyt?
Mutta jos olisin Jürgen Audi, olisin saattanut itsekin palkata Hulkkenperin.
Itse asiassa minusta Hulkkis olisi ollut Mersullekin ihan hyvä kuski, olisi ollut kiinnostava nähdä kumpi olisi ollut hapiampi. Kylä se saksalaiskortti varmaan on merkannut, mutta oishan ne mielummin ottaneet espanjalaisista kumman vaan...veikkaan.
 
Toisaalta voisivat Saksassakin muistaa historialliset aseveljeytemme yms, suomalainen kuski olisi yhtä ylväs valtakunnan puolustaja kuin germaanikin.
 
Nico ja Shumi oli Mersullakin, mutta onko saksalaisia paljon mersumoottorisissa nyt?
Mutta jos olisin Jürgen Audi, olisin saattanut itsekin palkata Hulkkenperin.
Itse asiassa minusta Hulkkis olisi ollut Mersullekin ihan hyvä kuski, olisi ollut kiinnostava nähdä kumpi olisi ollut hapiampi. Kylä se saksalaiskortti varmaan on merkannut, mutta oishan ne mielummin ottaneet espanjalaisista kumman vaan...veikkaan.

Ei kait tuo nyt niinkään niihin asiakastalleihin vaikuta vaan tehdastalleihin. Mersulla tosiaan ollut paljon saksalaiskuskeja ja ei yllättänyt tuokaan, että Audi nappasi toiseen penkkiin saksalaisen. Ei kait nyt jotain McLarenia ja Williamsia saksalaiset kiinnosta samalla tapaa vaikka onkin Mersun mottia alla.
 
Mielestäni yhdellä aikakierroksella Bottas. Kisassa sitten aika 50/60 noiden välillä. Bottas on aika lammas ohittamisen suhteen.
En oikein koskaan ymmärtänyt Hulkin paluuta, oli siellä varmasti potentiaalisia junioreita tyrkyllä, mutta suhteet/raha määrää. Kuten Hulkin Audi diili osoittaa.
On kyl Iha mahoton kysymys toi (Hulkenberg vs Bottas). Mersulla Bottas oli kokoajan veitsi kurkulla, nii ei välttis iha "110%" ottanut itsestään irti, vaa meni varman päälle eläkerahastoa säästellen. Williams-aikoihin oli ihan eri peto ja potentiaalia vaikka ja mihin.
 
Mutta kunpa Max lähtisi myös RB.ltä että saadaan pakka sakaisin kunnolla.
 
Autosportin foorumilla mutuillaan(tai siis että joku media-tahoa näin arvelee) että Sargeant saisi kenkää tämän kisan jälkeen. Ja että Toto yrittäisi painostaa päättäjiltä Antonellille erikoislupaa ajaa loppukauden Williamsilla.
 
Autosportin foorumilla mutuillaan(tai siis että joku media-tahoa näin arvelee) että Sargeant saisi kenkää tämän kisan jälkeen. Ja että Toto yrittäisi painostaa päättäjiltä Antonellille erikoislupaa ajaa loppukauden Williamsilla.

En muista vastaavaa hehkutusta kyllä yhdestä kuskista ennen olleen. Antonelli ajo vielä viime kaudella vielä Formula Regional -sarjassa(suorituskyky about F3 tasoa kait?) ja tällä kaudella F2. Nyt oltais kesken kautta jo tuomassa F1
 
Tuskin on lähtemässä mihinkään, kun auto on täysin ylivoimainen ainakin vielä tämän ja ensi kaudenkin todennäköisesti. Ehkä aikaisintaan -27, jos kausi -26 menee penkin alle.
Jos saa tarpeeksi rahaa ja tykkää haasteesta. Jälkimmäinen on sellanen oma naiivi haave, vaikeahan se varmasti olisi huvikseen luopua ylivoimaisesta autosta. Saisipahan näytettyä.
 
Saataisiin vastaus siihen hanskalla paikkaamiseenkin. Eli onko se mahdollista vai ei.
 
En muista vastaavaa hehkutusta kyllä yhdestä kuskista ennen olleen. Antonelli ajo vielä viime kaudella vielä Formula Regional -sarjassa(suorituskyky about F3 tasoa kait?) ja tällä kaudella F2. Nyt oltais kesken kautta jo tuomassa F1
Näin, eikä Regional mestaruus ollut mitään dominointia. 20 kisasta 4 paalua ja 5 voittoa. Nyt F2-sarjassa sijalla 9.
Ilmeisesti niin sokea luotto uuteen verstappen-tarinaan, ettei F2-korttia haluta katsoa edes loppuun.
 
En muista vastaavaa hehkutusta kyllä yhdestä kuskista ennen olleen. Antonelli ajo vielä viime kaudella vielä Formula Regional -sarjassa(suorituskyky about F3 tasoa kait?) ja tällä kaudella F2. Nyt oltais kesken kautta jo tuomassa F1

Jos huonosti käy, niin Räikkönen menettää muutamassa vuodessa kaksi meriittiä: ei ole enää viimeisin Ferrari mestari eikä viimeisin Kimi mestari.

[muoks hieman ymmärrettävämmäksi]
 
Viimeksi muokattu:
Jos huonosti käy, niin Räikkönen menettää muutamassa vuodessa kaksi meriittiä: ei ole enää viimeisin Ferrari mestari eikä Kimi mestari.
Mut pysynee Ferrarin pitkäaikaisimpana "viimeisenä mestarina"? :D No en tiiä, kaipa tuolta historiasta löytyy pidempiki mestaruuudeton kausi.. mut on siellä käyny nyky "legendoista" Vettel ja Alonso kokeilemassa jo.
 
Viimeksi muokattu:
Jos huonosti käy, niin Räikkönen menettää muutamassa vuodessa kaksi meriittiä: ei ole enää viimeisin Ferrari mestari eikä viimeisin Kimi mestari.

[muoks hieman ymmärrettävämmäksi]
Jos hyvin käy niin Antonelli ajaa ensi vuosikymmenellä vakiojakkaralla F1:ssä. Ei Ferrarilla eikä muussakaan top tallissa.
 
Jos hyvin käy niin Antonelli ajaa ensi vuosikymmenellä vakiojakkaralla F1:ssä. Ei Ferrarilla eikä muussakaan top tallissa.

Mihis sie tän väitteen perustat "Ei Ferrarilla eikä muussakaan top tallissa."? Mersuhan on junnua kovasti tuomassa F1 ja testannu MB myös niin mun mielestä loogista olis, että ajaa jossain kohtaa vielä ainakin Mersulla(esim GR). Vai eikö MB ole sun mielestä "top talli"?
 
Mihis sie tän väitteen perustat "Ei Ferrarilla eikä muussakaan top tallissa."? Mersuhan on junnua kovasti tuomassa F1 ja testannu MB myös niin mun mielestä loogista olis, että ajaa jossain kohtaa vielä ainakin Mersulla(esim GR). Vai eikö MB ole sun mielestä "top talli"?
Ihan jo pelkästään siksi että Antonelli on ajanut kolme siis KOLME kisaviikonloppua F2:ssa. Yksikään top-talli ei ole ottanut (paitsi McL Hamiltonin) eikä ota jatkossakaan kuskia suoraan F2:sta tai kylmänä vakiokuskiksi. Bottas ajoi neljä kautta ja Russell kolme kautta Williamsilla.

Jos kaikki menee kuin elokuvissa niin 3 kautta F2:ssa + Williams harjoittelu 3 kautta niin ollaankin jo ensi vuosikymmenellä. Tämä siis pitää tapahtua ilman että kukaan muut top kuski ei tule väliin esim Piastri ja Antonellin pitää olla talentti. Ferrarilla on Bearman + Taponen putkessa eli sinne on vielä pidempi matka.
 
Ihan jo pelkästään siksi että Antonelli on ajanut kolme siis KOLME kisaviikonloppua F2:ssa. Yksikään top-talli ei ole ottanut (paitsi McL Hamiltonin) eikä ota jatkossakaan kuskia suoraan F2:sta tai kylmänä vakiokuskiksi. Bottas ajoi neljä kautta ja Russell kolme kautta Williamsilla.

Jos kaikki menee kuin elokuvissa niin 3 kautta F2:ssa + Williams harjoittelu 3 kautta niin ollaankin jo ensi vuosikymmenellä. Tämä siis pitää tapahtua ilman että kukaan muut top kuski ei tule väliin esim Piastri ja Antonellin pitää olla talentti. Ferrarilla on Bearman + Taponen putkessa eli sinne on vielä pidempi matka.

Eli siis meinasitko, että tällä vuosikymmenellä Antonelli ei aja top tallissa vaan ensi vuosikymmenellä, ehkä? Tuo menee kyllä ihan järkeen itellekin, mutta jäi jotenkin tuosta sun aiemmasta viestistä semmonen kuva mitä lainasin ettei Antonelli tule ajamaan top tallissa vaan ajaa jossain tallissa vuodesta toiseen ilman kummempaa menestystä.

Ja joo, seuraan myös F2 ja tiedän miten Antonelli on siellä pärjänny. Tuossa aiemmin jo kommentoinkin kuinka outoa olis ottaa ihan "ummikko" F2:sta kesken kautta Williamsille korvaamaan Kessua.
 
Eli siis meinasitko, että tällä vuosikymmenellä Antonelli ei aja top tallissa vaan ensi vuosikymmenellä, ehkä? Tuo menee kyllä ihan järkeen itellekin, mutta jäi jotenkin tuosta sun aiemmasta viestistä semmonen kuva mitä lainasin ettei Antonelli tule ajamaan top tallissa vaan ajaa jossain tallissa vuodesta toiseen ilman kummempaa menestystä.

Ja joo, seuraan myös F2 ja tiedän miten Antonelli on siellä pärjänny. Tuossa aiemmin jo kommentoinkin kuinka outoa olis ottaa ihan "ummikko" F2:sta kesken kautta Williamsille korvaamaan Kessua.
Tarkoitin ennen ensi vuosikymmentä, sori huono muotoilu.
 
Toto ei oo päässyt yli siitä että ohitti Verstappenin aikoinaan ja luulee että Antonelli on seuraava ”Verstappen”

Todennäköisesti tuo on korkeintaan seuraava Russell.
 
Kannattaa oikeasti muistaa missä tilanteessa Toto ja Mercedes oli tuolloin 2014. Täysin ylivoimainen auto, ykköskuskina primetime iässä oleva maailmanmestari, kakkosena kokenut nälkäinen kuski. Vaakakupissa täysin kokematon 16 vuotias jolla oli enemmän vauhtia kuin älliä.

Yksikään talli, ei edes Red Bull olisi tuossa tilanteessa antanut Verstappenille lappua. Tuolloin he pystyivät katsomaan arvan koska he tiesivät että he ei tule yli 5 vuoteen olemaan keulassa. Lisäksi heidän omassa junioriohjelmassa oli paljon hyviä talenteja joilla korvata Max jos arpa olisi ollut tyhjä.
 
Ihan jo pelkästään siksi että Antonelli on ajanut kolme siis KOLME kisaviikonloppua F2:ssa. Yksikään top-talli ei ole ottanut (paitsi McL Hamiltonin) eikä ota jatkossakaan kuskia suoraan F2:sta tai kylmänä vakiokuskiksi. Bottas ajoi neljä kautta ja Russell kolme kautta Williamsilla.

Jos kaikki menee kuin elokuvissa niin 3 kautta F2:ssa + Williams harjoittelu 3 kautta niin ollaankin jo ensi vuosikymmenellä. Tämä siis pitää tapahtua ilman että kukaan muut top kuski ei tule väliin esim Piastri ja Antonellin pitää olla talentti. Ferrarilla on Bearman + Taponen putkessa eli sinne on vielä pidempi matka.
Sellainen huomio, että F2 mestari ei voi jatkaa sarjassa seuraavalla kaudella. Antonelli ei voita tällä kaudella mestaruutta, mutta seuraavilla on sitten automaattisesti ulkona jatkon osalta, joka aiheuttaa talleille positiivista päänvaivaa saada kuski ajamaan jossain tallissa F1
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 388
Viestejä
4 929 090
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom