Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voihan se sanoa jo nyt?Ensi kaudella Fernando voi sanoa Piastrille: ”Mä ajoin F1:ä ennen kuin sä olit edes syntynyt”
Aika moni ex-kuski voi sanoa saman Alonsolle. Homman juju on siinä että tässä on kyse virallisesta kisasta.Voihan se sanoa jo nyt?
Joo, hälle sopii ylivoimainen auto, jolla voi jarruttaa pirusti muita myöhemmin. Vieläkö se yks jaksanu jauhaa lähetyksissä huippu-ohittajasta, vaikka red bullin jälkeen vetänyt "miljoona kertaa" syöksypommin ilman tulosta? Muutenki oksettava persoona, sellainen koulukiusaajan perikuva. Kaikkien kaveri, mut mm. Kimistäkää löytäny mitää hyvää. Päinvastoin. Hymyillä kaikki osaa, mut mitä oikeesti oot..No en vielä ihan tuomitsis Ricciardoa, mäkki ei selvästikään hänen ajotyyliinsä sopinut, eikä sitä hänen tyylilleen suunniteltu ja sieltä saattaa jossain vaiheessa aueta vielä sauma ajamaan tallissa missä on ykköskuski/paremmin soveltuva auto.
Vissii mulle puhuit, vaikket osannu lainata (tää ei ole chätti). Perustele miksi RIC on hyvä ohittaja. Mun mielestä ko. statuksen sai vain ja ainoastaan aikana, jolloin red bullia ajoi. Sen jälkee on perseilly aika paljon ohitustilanteissa.Erikoisen erilaisen kuvan oot saanut kaverista kuin mä. Itse juurikin pidän sympaattisena kuskina ja ihan hyvänä ohittajana(toki tällä kaudella virheitä tuli turhautumisen/yliyrittämisen takia paljon)
Vissii mulle puhuit, vaikket osannu lainata (tää ei ole chätti). Perustele hyvä ohittaja. Mun mielestä ko. statuksen sai vain ja ainoastaan aikana, jolloin red bullia ajoi. Sen jälkee on perseilly aika paljon ohitustilanteissa.
Täällä kipinä syttyi 97, lähinnä Kyllösen vuoksi. Seuraavina vuosina hengittiin Kyllösen tahtiin. Ja nukahdettiikin kesken kisan - Masa piti huolta että herätys tuli jos oli tarve.Allekirjoittaneelle tämä kausi oli järjestyksessään ehkä ~30. abouttiarallaa. Jostain teini-iästä lähtien seurannut aktiivisesti ja aikuisiän aikana katsomatta jääneet kilpailut tai aika-ajot voidaan laskea yhden käden sormilla. Tällä kaudella katsoin ehkä 90%:sti myös kaikki harjoitukset.
Ensi kautta odotan innolla jälleen kerran, kuten joka ikinen vuosi aikasemminkin enkä aio ainuttakaan kilpailua jättää katsomatta tulevana kautena (no jos on esim. sukulaisen hautajaiset samana päivänä ja kellon aikaan, niin ehkä sitten on korrektimpaa jättää välistä). Suomalaisten menestystys ei ole itelle se-juttu miksi seuraan, se on enemmän laji mitä seuraan. No toki kaudet 1998, 1999, Kimin McLaren vuodet ja 2007 oli aikasta kultaa
F2, F3, Possu cup, Ralli, Nascar ja Indycar tulee myös seurattua, kahta jälkimmäistä ei niin aktiivisesti, mutta jos sattuu hyvään aikaan tulemaan niin kyllä ne ainakin ruudulla pyörii
Jaan tämän täysin. Oli hemmetin hienoa herätä viideltä ja katsoa aamu kisan warm-up, ihan sen takia että saa viimeisimmät ja kryptisimmät vihjeet voimasuhteista.Jenkithän tämän sarjan kiinnostavuuden on pilanneet ainakin omalla kohdalla. Viihde ja jatkuvat kohut on ajaneet oikean urheilun ohi. Tällä kaudella katsoin enää puolet kisoista, en vaan saa enää samaa fiilistä tämän homman seuraamisesta. Autot, radat ja koko ympäristö on vaan tehty niin tylsäksi ja muoviseksi. Kuskitkin alkaa olla niin nuoria, että ei noiden seuraamisessa ole mitään mielenkiintoa. Kisoissa "körötellään" ja säästellään.
Jotain kertoo että vielä kymmenen vuotta sitten katsoin kaiken harjoituksista lähtien, etsin netistä uutisia, katselin kuvia jne. Nyt hyvä jos jaksaa edes aina tuloksia katsoa.
Saisi tulla pari ovaalirataa myös ykkösiin. Mikähän siinä on, ettei ovaaleilla ole koskaan ole koskaan(?) tässä luokassa kisattu?
Saisi tulla pari ovaalirataa myös ykkösiin. Mikähän siinä on, ettei ovaaleilla ole koskaan ole koskaan(?) tässä luokassa kisattu?
Miksei voisi ajaa nykyautoilla ovaalilla? Voihan ovaalilla ajaa vaikka polkupyörällä tai ralliautolla, mitä väliä kun se on sama kaikille?Jostain muistan lukeneeni, että ovaaliradalle pitäisi periaatteessa tehdä täysin uusi auto. Runkoa myöten ja toki siivet. Nykyisellään kulukatto ei vaan anna periksi moiseen. Käsittääkseni Indyssä on sama kori kisasta riippumatta, onko ovaali- vai moottorirata ja ainoastaan siivet muutetaan ovaaliin. Joku tietävämpi korjatkoon. Sitä en tiedä miksi ei ollu silloin aikoinaan kun rahaa sai kuluttaa niin paljon ku lompsa myöten anto, liekkö ei ollut vaan kiinnostusta?
Miksei voisi ajaa nykyautoilla ovaalilla? Voihan ovaalilla ajaa vaikka polkupyörällä tai ralliautolla, mitä väliä kun se on sama kaikille?
Miksei voisi ajaa nykyautoilla ovaalilla? Voihan ovaalilla ajaa vaikka polkupyörällä tai ralliautolla, mitä väliä kun se on sama kaikille?
Tuohon tutustumatta, mutta kaveri tuossa kertoi, että jossain oli ollut puhetta, että lokasuojat olisi aina sadekeleillä. Eikä niitä otettaisi pois kisan aikana vaikka loppuisi sade ja rata kuivaisi.Joko ensi vuonna nähdään F1-autoissa lokasuojat?
F1 wheel arches plan motivated by 'scars' of Spa 2021 fiasco - The Race
Formula 1’s intention to create standard-specification wheel arches is partly to prevent a repeat of the 2021 Spa farce.the-race.com
Binotto ulos Ferrarilta. Tästähän on huhuja pyöriny pidempään.
Viikonloppuna oli huhuja, Ross Brawn tulisi tilalle.
Dream team, eli Arrivabene, Vettel ja Räikkönen olisi nyt mahdollista. Tekisi gutaa koko lajille.Antonello Colettaa on huhuissa viety Binotton pestiin mutta tällä hetkellä tiukasti kiinni Ferrarin HyperCar projektissa. Antonello Coletta: Ferrari’s HyperCar Programme, All The Questions, All The Answers | dailysportscar.com
Ferrarin tietäen, niin kaikki on mahdollista, jopa Maurizio Arrivabene. Rauta-Maukka olisi nyt vapailla markkinoilla, kun lähti Juvesta menemään, sattuneista syistä Juventus skandaalin keskiössä – Kimi Räikkösen ex-pomo ja seuralegenda erosivat tehtävistään
Ei edes jarruta normaalisti niin myöhään vaan aikasemmin, Mäkillä piti juurikin jarruttaa helvetin myöhään, että se kääntyy, Red Bull ei tarvinut yhtä rajua painon siirtymää. Coulthard jarrutti myöhemmin kuin Häkkinen, mutta kumpi olikaan yleensä nopeampi? Se ei ole ihan helppoa optimoida jarrutusta erittäin myöhäiseksi ilman että vauhti hidastuu liikaa.Joo, hälle sopii ylivoimainen auto, jolla voi jarruttaa pirusti muita myöhemmin. Vieläkö se yks jaksanu jauhaa lähetyksissä huippu-ohittajasta, vaikka red bullin jälkeen vetänyt "miljoona kertaa" syöksypommin ilman tulosta? Muutenki oksettava persoona, sellainen koulukiusaajan perikuva. Kaikkien kaveri, mut mm. Kimistäkää löytäny mitää hyvää. Päinvastoin. Hymyillä kaikki osaa, mut mitä oikeesti oot..
Katettu F1 rata ? mikä mielessä.Ainakin joillain radoilla voisi hyvin olla ajotie-osa katettu niin ei sade haittaisi.
Katettu F1 rata ? mikä mielessä.
Joku katu tunnellikisa, onko jossain niin isoja tunneleita että voisi järjestää kisat niin että myös huolto toimisi, eli kun jo kajauttaa romuksi, niin saada rata auki ilman pitkää jonossa seisoskelua.
Jotkin hallisadionikisat, ovaaleista jotkut kirjoitti, ei taida löytyä sen kokoista katettua stadionia missä voisi oikeasti ajaa.
Putinilta rahat tiukilla, Xi velkainen, hiekkamaissa kisoja jo riittämiin ja vesisade hintaan nähden pieni ongelma, että katettua F1 rataa edes nuo suostuisi rahoittaan.