Ei kovin mairitteleva listaus Valtterin kannalta:
Surkeaa! Valtteri Bottas sai täystyrmäyksen – ”Muistuttaa Kimi Räikköstä”
Valtteri Bottaksen kausi ei ole mennyt putkeen.www.iltalehti.fi
No ei , samaa kastiin perezin kanssa menee
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kovin mairitteleva listaus Valtterin kannalta:
Surkeaa! Valtteri Bottas sai täystyrmäyksen – ”Muistuttaa Kimi Räikköstä”
Valtteri Bottaksen kausi ei ole mennyt putkeen.www.iltalehti.fi
Perez on täydellinen kakkoskuski, ja ajoittain esittänyt erinomaista vaihtia. Tällä kaudella ei jostain syystä ole niinkään kulkenut, mutta Bottaxeen (Bottasiin) verrattuna huippu.No ei , samaa kastiin perezin kanssa menee
Niin, kyllähän toi sopi Bottakseenkin Mersuvuosilla, lisättynä lauseella molemmille kuskeille: "mutta ei kuitenkaan riittävää haastaaksen tallikaveria."Perez on täydellinen kakkoskuski, ja ajoittain esittänyt erinomaista vaihtia.
tuota tallit ei halua, onhan se vuosien saatossa nähty miten siinä käy kun kaksi tasaväkistä kuskiamielestäni parhaassa tallissa pitäisi olla kaksi tasaväkistä kuljettajaa niin saataisiin edes tallikaverien välistä taistoa.. esim ny joku lecler tonne redbullille nii varmaan jotenki pärjäis.. jos kasetti kestäis..
No ei halua mutta jos nyt katsojia ajatellaan, niitä joille tämä sirkuspelleily on tehtytuota tallit ei halua, onhan se vuosien saatossa nähty miten siinä käy kun kaksi tasaväkistä kuskia
Valtteri onneksi osaa nauttia elämästä.
Valtteri onneksi osaa nauttia elämästä.
Vaikka nämä onkin vain huhuja, joita F1-maailma rakastaa, niin huhuinkin olisi kiva saada lähteet.Sainz on todennäköisesti menossa Audille ja mahdollisesti haluavat sinne myös Schumacherin... Mahdollisesti Valtterin f1 ura on sitten siinä.
Sainz on todennäköisesti menossa Audille ja mahdollisesti haluavat sinne myös Schumacherin... Mahdollisesti Valtterin f1 ura on sitten siinä.
Huhuja.Vaikka nämä onkin vain huhuja, joita F1-maailma rakastaa, niin huhuinkin olisi kiva saada lähteet.
Ei Bottakselle tarvitse olla enää paikkaa. Keskittyköön pyöräretkiin Tiffany-rakkaan kanssa Vaikkapa Tuukka Taponen Audille sen sijaan.Valtteri Bottaksen Audi-unelmien päälle nousemassa uhkaava pilvi - ElmoTV
Erkki Mustakari pelkää Valtteri Bottaksen Audi-toiveiden vaarantuvan, mikäli tiedot Carlos Sainzin esisopimuksesta pitävät paikkaansa.elmotv.com
”Sainzin sopimus olisi ilman muuta uhka Valtterin Audi-unelmille. Audi on puhunut projektinsa julkistamisesta lähtien saksalaiskuskin pestaamisesta, joten jos Sainz on toinen kuski, ei Valtterille välttämättä ole enää tilaa tallissa”, Mustakari sanoo.
Kaikki suomalaiset pois niin joutuu muutama kitisijä keksiä jotain uutta kirjoiteltavaaEi Bottakselle tarvitse olla enää paikkaa. Keskittyköön pyöräretkiin Tiffany-rakkaan kanssa Vaikkapa Tuukka Taponen Audille sen sijaan.
Kyllähän täällä jo kaivetaan esim. Red Bullista ja sen kuskeista kaikki mahdollinen negatiivisuus esiin.Kaikki suomalaiset pois niin joutuu muutama kitisijä keksiä jotain uutta kirjoiteltavaa
F1 ei nykyisellään valitettavasti tarjoile juuri muuta kuin kitisemistä. Kiva jos joku diggaa, mutta ikävä on aikoja 15-20v sitten.Kaikki suomalaiset pois niin joutuu muutama kitisijä keksiä jotain uutta kirjoiteltavaa
joo se on aina ollut että reilu 10v sitten oli kaikki paremmin. 90-luvun alussa kun aloin F1 seuraan vanhat parrat pärisi miten tässä ei ole mitään mielenkiintoa toisin kuin -70 ja -80 luvulla. Ennen kaikki oli paremmin aina.F1 ei nykyisellään valitettavasti tarjoile juuri muuta kuin kitisemistä. Kiva jos joku diggaa, mutta ikävä on aikoja 15-20v sitten.
Onko muuten ollut lisätietoja, että tullaanko tuota Unkarissa käytettyä ATA-aika-ajo formaattia vielä muissa kisoissa?
joo se on aina ollut että reilu 10v sitten oli kaikki paremmin. 90-luvun alussa kun aloin F1 seuraan vanhat parrat pärisi miten tässä ei ole mitään mielenkiintoa toisin kuin -70 ja -80 luvulla. Ennen kaikki oli paremmin aina.
40v. sitten oli kaikki vielä paremmin. 16 kisaa, 12 eri voittajaa. Ennen oli moni asia helvetisti paljon paremmin. Kuten jo se, että Yle lähetti forkit kasarilla.joo se on aina ollut että reilu 10v sitten oli kaikki paremmin. 90-luvun alussa kun aloin F1 seuraan vanhat parrat pärisi miten tässä ei ole mitään mielenkiintoa toisin kuin -70 ja -80 luvulla. Ennen kaikki oli paremmin aina.
40v. sitten oli kaikki vielä paremmin. 16 kisaa, 12 eri voittajaa. Ennen oli moni asia helvetisti paljon paremmin. Kuten jo se, että Yle lähetti forkit kasarilla.
Olkoon. Tämä on f1-ketju. Indyt ja muut ei itseä kiinnosta, ja aika marginaalilaji/vieras laji suomalaisille. Anyway, tähän liittyvä keskustelu voidaan jättää tähän.Jossain sarjoissa on asiat toisin
Moottoriurheilu / Historic-kilpailut (striimit yms.)
Paitsi F1 ehtii alkaa, ennen kuin Indycar loppuu. Mielummin tuota katsoo 100/100 kuin Kimiläisen latteuksia 30min.bbs.io-tech.fi
Parempi näin kuin että sama auto joka kisassa 1. ja 2., kuten Rosbergin aikaan mersulla.Jee hieno laji ja ei Red Bull ole ylivoimainen auto
Johtuu vain siitä että 2 kuskina on 30M$ maksukuski. Tosin hänkin otti voitot noissa Verstappenin 2. sijoissa. Mersun aikakaudella siellä oli ihan kunnon kuljettaja.Parempi näin kuin että sama auto joka kisassa 1. ja 2., kuten Rosbergin aikaan mersulla.
Tallin kannalta tässä ei vaan ole mitään järkeä, eikä tule "koskaan" toteutumaan tämmöinen asetelma. Historia osoittaa, että tuossa käy aina huonosti. Romua tulee, ihmissuhteet menee, työpaikat menee.Red Bullilla pitäis toinen kuski olla vaikka norris tai Alonso tai lecler.. olis edes tappelua 1 sijasta ja maxilla alkais kasetti pettää ku ei aina voittais helposti
Noista ainut jolla kasetti ei kestä, tähän asti nähdyn peruusteella, on Lecler.Red Bullilla pitäis toinen kuski olla vaikka norris tai Alonso tai lecler.. olis edes tappelua 1 sijasta ja maxilla alkais kasetti pettää ku ei aina voittais helposti
Tallin kannalta tässä ei vaan ole mitään järkeä, eikä tule "koskaan" toteutumaan tämmöinen asetelma. Historia osoittaa, että tuossa käy aina huonosti. Romua tulee, ihmissuhteet menee, työpaikat menee.
Pitäisi olla useampi "Red Bull". 20 kuskia, kaikille alle sama auto. Tulisiko taistelua voitosta useamman kuskin kesken vai miten kävisi?
Muutama vuosi sitten tuli koottua yhteen kuvaajaan tiimien voitot (prosentteina kisojen määrään nähden) kausittain, niin aina siellä jonkinlaisia dynastioita nousee esiin.Jee hieno laji ja ei Red Bull ole ylivoimainen auto
Se että "aina ennenkin on ollut dominointia" ei poista sitä että kuraa tuo on.Muutama vuosi sitten tuli koottua yhteen kuvaajaan tiimien voitot (prosentteina kisojen määrään nähden) kausittain, niin aina siellä jonkinlaisia dynastioita nousee esiin.
Viime vuosina tilanne vain on kärjistynyt, että voittava talli vie muita kuin litran mittaa. Esim. Ferrari hallitsi 2000-luvun alussa mutta ei siellä kuitenkaan ollut kuin kaksi kautta (2002 ja 2004), kun talli oli ihan suvereeni. Omasta näkövinkkelistä tilanne lähti kärjistymään Brawnin mestaruusvuonna, kun Brawn oli ihan ylivertainen alkukaudella tupladiffuusorin ansiosta. Vasta kauden puolivälissä muut tallit saivat Brawn GP:n kiinni, kun epäselvyydet sääntöjenmukaisuudesta varmistuivat. Tämän jälkeen viitteitä dominoinnista oli jo Red Bullilla Vettelin mestaruusvuosina varsinkin kausilla 2011 ja 2013. Lopulta Mersun aloittama mestaruusputki tappoi kilpailun tallien välillä kokonaan ja muutoksia voimasuhteisiin ovat tuoneet vain isot sääntömuutokset. Mersu olisi varmaan hallinnut nähtyäkin paremmin, jos Rosberg olisi jatkanut Mersulla Bottaksen sijaan. Sääntöjen muututtua Red Bull palasi hallitsemaan eikä muut ole kyenneet vastaamaan ollenkaan. Ja tuskin kykenetväkään ennen kuin säännöt muuttuu radikaalisti. Eli viimeisen 10-15 vuoden aikana ykkös- ja kakkostallin ero on ollut menneitä vuosia suurempaa.
Alla vielä päivitetty kuvaaja. Piti mennä leikkaa-liimaa taktiikalla, kun ei löytynyt äkkiseltään aiempaa tiedostoa pilvestä.
Enhän minä sitä meinannutkaan, etteikö yhden ylivoima olisi puuduttavaa. Vaan että sitä samaa on nyt jatkunut sen 15v. ja varmaan syynä on juurikin nuo mainitsemasi 2007 ja 2013 muutokset taustalla.Se että "aina ennenkin on ollut dominointia" ei poista sitä että kuraa tuo on.
Homma lähti päin hlvettiä kun 2007 kaudesta lähtien alettiin rajoittamaan testausta ja keksittiin "säästöjä" sekä muita muka kilpailua tasoittavia sääntöjä. Roskiksen kansi meni kiinni 2013 kun moottorit ja kehitykset naulattiin kiinni. Kukaan ei pystynyt edes työllä saavuttaa etumatkaa.
Mercedeksen ylivoima saatiin ajattua alas kieltämällä nämä. Vastaava lista tarvitaan Red Bull:n aikakauden lopettamiseksi.
Viihteeseen sopii erilaiset säännöt eri pelaajille. Jotain helpotus voisi toki olla, se että pienitalli saa käyttää enemmän rahaa ei ole helpotus, kun muutenkaan ei rajat pauku. Rahaa voisi toki saada isoilta talleilta jos ne voisi siirtää kehitystä pienten tehtäväksi.Olisi niin helppo sallia esim viimeiselle 5:lle tallille tms testaus ja osien kehittämiset kauden aikana, mutta kun mitään ei haluta tehdä. Talleilla ei saisi olla valtaa estää muutoksia, ne pitäisi vain ajaa läpi.
Vielä murheellisempaa tilastofaktaa suomalaisen ajosuorituksista löysi esimerkiksi ohituksista kirjaa pitävä Tracing Insights. Karu tilasto kertoo Bottaksen olleen koko kauden eniten radalla ohitettu kuljettaja, eikä suomalaisen kannalta harmittava data pääty tähän.
Ohitetuksi tulemisen lisäksi Bottas oli myös koko lähtöruudukon vähiten ohituksia tehnyt kuljettaja palvelun tilastodatan mukaan. Bottas ohitettiin kauden aikana runsaat 122 kertaa ja ohituksia tilille kertyi vain 27 kappaletta.
Tuosta datastahan voi tehdä mieleisiään tulkintoja. Onnistumalla/epäonnistumalla aika-ajoissa saa kivasti ohituksia suuntaan taikka toiseen.Joukon paskin. ULOS!
Valtteri Bottaksen F1-kaudesta tipahti karu tilasto - SuomiF1
Viime viikonloppuna päättynyt Formula 1 -kausi ei antanut hirveästi juhlan aihetta Alfa Romeolle tai Valtteri Bottakselle. Sveitsiläistalli tipahti loppupisteissä toiseksi viimeiselle sijalle ja putosi näin ollen runsaat kolme pykälää edelliskaudesta. Kuljettajien puolella Bottaksen kymmenen...www.suomif1.com
Pitäs varmaan Valtsun ajaa huonommin aika-ajossa, mutta jonku tuskin siitä yhtään sen tyytyväisempiä oltaisJoukon paskin. ULOS!
Valtteri Bottaksen F1-kaudesta tipahti karu tilasto - SuomiF1
Viime viikonloppuna päättynyt Formula 1 -kausi ei antanut hirveästi juhlan aihetta Alfa Romeolle tai Valtteri Bottakselle. Sveitsiläistalli tipahti loppupisteissä toiseksi viimeiselle sijalle ja putosi näin ollen runsaat kolme pykälää edelliskaudesta. Kuljettajien puolella Bottaksen kymmenen...www.suomif1.com
Olipa Alfa myös kauden huonoimpia autoja.
Sijoitusta tuossa tilastossa olisi helppo parantaa, lähtöruutu kohdilleen, ja renkaanvaihto taktiikka uusiksi, jos varikko pudotukset ei kierrytä ohitetuksi tulemisia.Pitäs varmaan Valtsun ajaa huonommin aika-ajossa, mutta jonku tuskin siitä yhtään sen tyytyväisempiä oltais
Ei tullut yllätyksenä. Tämänkin varmaan pystyy boltteri-fanit kääntämään vähintään "ihan ok" -tason suoritukseksi..Joukon paskin. ULOS!
Valtteri Bottaksen F1-kaudesta tipahti karu tilasto - SuomiF1
Viime viikonloppuna päättynyt Formula 1 -kausi ei antanut hirveästi juhlan aihetta Alfa Romeolle tai Valtteri Bottakselle. Sveitsiläistalli tipahti loppupisteissä toiseksi viimeiselle sijalle ja putosi näin ollen runsaat kolme pykälää edelliskaudesta. Kuljettajien puolella Bottaksen kymmenen...www.suomif1.com
Ei tullut ylläyksenä että Bottas vihaajat on heti kuorossa huutamassa.Ei tullut yllätyksenä. Tämänkin varmaan pystyy boltteri-fanit kääntämään vähintään "ihan ok" -tason suoritukseksi..