- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 665
Varmaan tajusivat FIA:ssa että jotain pitää tehdä kun nythän on kahdella tallilla potentiaalinen voittaja-auto joten Hamiltonin mestaruus ei olekaan 100% varma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Singaporen GP peruttu. Huhut kertoo, että korvaava kisa olisi CotA, Kiina tai Turkki (Singapore GP cancelled, F1 considering three replacements · RaceFans ).
Sitä mieltä, että hyvä kun uskaltavat kiristävät testejä, säännöthän ymmärtääkseni pysyvät samana. Tuossahan on tiimit ottaneet tietoisen riskin, että FIA saattaa muuttaa testejä järeämpään suuntaan, jos siivet menee nykyisistä testeistä läpi (eli ovat lailliset) mutta taipuvat todellisessa rasituksessa enemmän kuin mitä säännöillä tarkoitetaan. Toisaalta ovathan ne saaneet laillista etua tästä riskin otosta, joten ehkä se on kannattanut?Mitäs porukka on mieltä noista taipuvista takasiivistä? Ilmeisesti ainakin Red Bull, Ferrari ja Alfa Romeo saattavat joutua jäykistämään takasiipiään, mikä tarkoittaa hiukan huonompaa suoranopeutta. Mun mielestä vähän erikoista että sääntöä kiristetään kesken kauden, tosin onhan näitä nähty ennenkin. Harmi vaan jos Mersu pääsee kasvattamaan tämän vuoksi kaulaa, varsinkin kun he todennäköisesti tulevat nyt "löysäämään" omaa takasiipeään.
![]()
Flexi wings – What are they and why is everyone talking about them? | Formula 1®
You may have heard a lot of chatter recently about so-called flexi wings, with several team principals weighing in on the matter. What you may not be sure about is what all the fuss is about, so here’s our guide to what’s going on – and what it means for the future…www.formula1.com

Ei ollu espaniassa, mistä toi kohu tais lähteä.
Mersu: Uli uli Red Bullilla on taipuva siipi... Oops, Mersulla on samanlainen
ja Verstappenikin näkee, että Mersun ylivoiman kausi voi olla päättymässä. Voi kyl liittyä enskauteenkin, mut isoilla talleilla riittänee pattia tänki kauden auton kehitykseen. Pienemmillä talleilla keskittyminen voi olla jo enskaudessa (riippuen vähän, että kui paljon kantsii satsata, että ne muutamat vähäiset, mutta tärkeät, pojot saa). Saas nähdä mitä esim. Haas saa aikaan, kun iha julkisestiki ovat sanoneet, että tää on välikausi.Perez on tottunut autoon. Red Bull on rakentunut tasan Maxin ympärille ja eivät varmasti luovu kruununjalokivestään.
ja Verstappenikin näkee, että Mersun ylivoiman kausi voi olla päättymässä. Voi kyl liittyä enskauteenkin, mut isoilla talleilla riittänee pattia tänki kauden auton kehitykseen. Pienemmillä talleilla keskittyminen voi olla jo enskaudessa (riippuen vähän, että kui paljon kantsii satsata, että ne muutamat vähäiset, mutta tärkeät, pojot saa). Saas nähdä mitä esim. Haas saa aikaan, kun iha julkisestiki ovat sanoneet, että tää on välikausi.
Näinhän se on: 'I finally understand how to drive the car' says Perez after topping FP2 in Azerbaijan | Formula 1®Perez on tottunut autoon. Red Bull on rakentunut tasan Maxin ympärille ja eivät varmasti luovu kruununjalokivestään.
2017Jaksaako joku kaivaa jotain tilastoja siitä miten Bottas on pärjänny kisassa missä Hamiltonilla menee huonosti?
2017
Monaco: HAM 7, BOT 4
Azerbaijan: HAM 5, BOT 2
Mexico: HAM 9, BOT 2
2018
Canada: HAM 5, BOT 2
Austria: HAM -, BOT -
2019
Austria: HAM 5, BOT 3
Germany: HAM 9, BOT -
Brazil: HAM 7, BOT -
2020
Italy: HAM 7, BOT 5
Sakhir: HAM -, BOT 8
2021
Monaco: HAM 7, BOT -
Azerbaijan: HAM 15, BOT 12
Noiden valossa eka kausi ihan ok, sitten lähtenyt alamäkeä aika vahvasti. Lähteenä Wikipedia ja formula1.com, otettu huomioon kisat joissa Hamilton ei ole sijoittunut 4. parhaan joukkoon.
Yllättävää, jos kyse on urheilusta.Yllättävän usein on menny Bottaksellakin huonosti, kun Hamilla on menny huonosti.
Kuitenkin ne on just ne kisat missä pitäis sit voittaa.
Voi olla että laskee Valtterin työmotivaatiota jos tulee turhasta paskaa niskaan.![]()
Toto Wolff myönsi olleensa väärässä Valtteri Bottaksen suhteen
Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff oli aiemmin syyllistänyt Valtteri Bottasta formula ykkösten Monacon GP:nä karmeasta varikkopysähdyksestä. Nyt Wolff on vetänyt sanansa takaisin.www.mtvuutiset.fi
– Se oli mahdollisesti minun virheeni. Kun analysoin pysähdystä, sanoin, että auto olisi muutaman sentin liian kaukana. Hän oli oikeasti hyvin tarkka pysähdyksessään. Hän ei tehnyt virhettä, se oli meidän ongelmamme, Wolff kertoi Motorsport-Totalille.
Kummasti nyt alkaa tulla korjauksia Monacon pieleen menneestä varikkopysähdyksestä.
Vähän klikkiotsikon makua ja muutenkin typerästi kirjoitettu koko juttu. Valtterihan ei mitään "sotkenut" vaan valitsi suuremman downforcen asetukset (mikä oli jo tiedossa). Lisäksi ei ole vertailudataa käytössä miten Hamiltonin setup olisi toiminut Bottaksella, ehkä olisi ollut vielä hitaampi. Johonkinhan se valinta pohjautuu harjoitusten perusteella.Mersu-pomolta paljastus: Bottas voi syyttää vain itseään Bakun kyykkäyksestä - sotki auton asetukset vastoin insinöörien ohjeita - SuomiF1
Vähän heitetään Bottasta bussin alle. Lyödäänkö vetoa, että Hamiltonin tekemistä virhevalinnoista ei oltaisi kommentoitu mitenkään?
After revealing Bottas had opposed the computer simulations when setting up his W12, Elliott insisted driver comfort was more important.
"What you need to understand is, [Baku] is a difficult circuit," Elliott explained. "It’s a circuit where it is quite hard to get heat into the front tyres and it’s one where you need real confidence to get around this circuit because the walls are really close.
"Getting heat into these tyres is really important and if you can go a little bit quicker, put a little bit more energy into those tyres the car will go quicker as a result and you end up in a positive performance spiral.
"So, it’s more important that Valtteri was happy with his car, that he felt confident in his car, than the small difference the simulation predicted in ultimate performance.”
Ei ole tarvetta tehdä bottaksesta huonompaa, mutta kaikki paukut on laitettu nyt Hamiltonin auton kehitykseen, kun redbull päässyt rinnalle/ohikin.Tämä Bottas, Toto, Mersu keskustelu on hauskaa luettavaa kun vertaa sitä Räikkösen viimeisiin vuosiin Ferrarilla.
Bottaksen kohdalla rakennellaan jos jonkinlaisia versioita siitä miten Toto tai talli sabotoi Bottaksen ajamista, heitetään bussin alle etc.
Räikkösen viimeisillä kausilla tuomittiin suoraan että Kimi on paska ja kuinka ei riitä yms.
Viimeisimpien kommenttien kirjoittajat voisi katsoa tämän taulukon ja kysyä itseltä. "Onko Mersulla tai Totolla tarve tehdä Bottaksesta huonompi? Jos on niin miksi vtussa?"
![]()
F1 - The Official Home of Formula 1® Racing
Enter the world of Formula 1. Your go-to source for the latest F1 news, video highlights, GP results, live timing, in-depth analysis and expert commentary.www.formula1.com
kysyä itseltä. "Onko Mersulla tai Totolla tarve tehdä Bottaksesta huonompi? Jos on niin miksi vtussa?"
Olet tallipäällikkö. Toisella kuskilla on jo 3 maailmanmestaruutta ja 4 kautta tallissa. Toinen kuski on 4 kautta Williamsilla eikä saavuttanut mitään ja rookie tallissa.Ei ole tarvetta tehdä huonompi, puuttuu vain kyky tehdä yhtä hyvä. Ja Bottasta haukkumalla johtoryhmä on innokkaampi vaihtamaan hänet kuin tallipäälikön.
Siis todennäköisesti se että Bottas ei saa yhtä hyvää kulkinetta kuin Hamilton oli ihan tietoinen päätös siinä vaiheessa kun pelättiin että tallin sisällä tilanteesta tulee taas yhtä tulehtunut kuin Rosbergin aikaan mutta nyt kun tarvittaisiinkin kahteen autoon kunnon suorituskyky niin se ei enää onnistukaan nappia kääntämällä.
Koska nousisi kaikkien aikojen menestyneimmäksi kuskiksi. Jos Hamiltonilla olisi tällä hetkellä tyyliin 1 mestaruus. niin tuskinpa olisi väliä kumpi voittaa. Enemmän näkyvyyttä tuo Hamiltonin 8 mestaruus kuin Bottaksen ensimmäinen.Toisaalta voisi olla ennakkoluuloton päällikkö joka urheillullisista syistä haluaisi mestariksi jonkun jolla ei ole mestaruutta? Miksi joku jolla jo on, tarvitsisi niitä enää lisää?
Kumpaan kuljettajaan panostaisit?
Olihan se jo viimevuonna kun Bottaksen auton rungossa oli jotain häikkää ja se jouduttiin vaihtamaan, niin kummasti alkoi nopeutta löytymään parin seuraavankisan aikana.
Ja asiasta kun kysyttiin sanoi Bottas että kyseessä oli Hamiltonin vanha runko jolla alkoi kulkemaan.
Joko Bottakselle annetaan nuo kaikki hieman sinnepäin menneet valuvialliset osat, tai sitten hänelle annetaan vain niitä edellisen specin osia ja uudet osat tuodaan vain autolle numero 44.
Nyt on @SupremeBug melkoiset foliohattuilut käynnissä.
Nuo Daimlerin tiedotteen lehdistön johtopäätökset ammuttiin nopeasti alas.Niin? Tarkoitatko minun paria aiempaa viestiä, yleensä F1:siä vai omaasi "tieto kulisseissa"?
Siitä että Daimler on myymässä omaa osuuttaan nykyisestä Mercedes F1-tiimistä oli uutisjuttu joskus kauden alkupuolella. Oma muistikuva uutisjutusta oli ettei ollut vain spekulaatiota vaan perustui Daimlerin tiedotteeseen.
Daimlerin lähtöä F1:sistä on spekuloitu jo pitkään ja tallin omistusjärjestelyt sekä viimekaudella tehdyt valmistajien sitoutumisilmoitukset ovat olleet bensaa liekkeihin. Ineos on näkynyt pitkään F1:ssä, mutta ei tuone mitään sellaista, mitä Daimler on tuonnut. Ja FIA ajaa kulukattoa F1:siin, joten tekninen osaaminen on vielä kovempi juttu kuin pelkkä raha.
Ei pitäisi tulla yllätyksenä F1:n seuraajalle. F1:ssä kaikki on spekulaatiota eli foliohattuilua paitsi tulosluettelo ja tallien julkaisemat sopimukset.
the-race.com
Ei vaan talli on heikompi kuin mitä se on ollut Nikon lähdön jälkeen koskaan. Viime kisassa talli kertoi (lehdistön mukaan) Bottakselle, että Bottaksen siivellä kierrosaika tippuu 0,1 s. Se ei pitänyt paikkaansa vaan autolla ei päässyt edes siipi avattuna pitkillä suorilla mm. McLarenista ohi.Bottas on tällä hetkellä huonompi kuin koskaan.
Joku on uponnut sisuksiin, vaikka helppoa ei aiemminkaan ole aina ollut.
Muistaakseni Keke Rosberg meni suurin odotuksin Wolf-talliin, mutta eipä siitä mitään tullut. Silloin puhuttiin miljonäärin omistamasta 100 miljoonan budjetilla pyörivästä tallista, mutta totuus taisi olla jotain muuta.
Foliohattu kommentit tuli siitä että Bottas olisi joku uusien osien testaaja. Uudet kehitysosat on aina mennyt ja menee jatkossakin tallien 1 kuskille ensin.
Ei vaan talli on heikompi kuin mitä se on ollut Nikon lähdön jälkeen koskaan. Viime kisassa talli kertoi (lehdistön mukaan) Bottakselle, että Bottaksen siivellä kierrosaika tippuu 0,1 s. Se ei pitänyt paikkaansa vaan autolla ei päässyt edes siipi avattuna pitkillä suorilla mm. McLarenista ohi.
Sitä edellisessä kisassa rengasmies kiristi pulttia avaamisen sijasta, ja matka päättyi siihen.
Sitä edellisessa? Russel hölmöyttään tuhosi Williamsin vieden täysin syyttämän Bottaksen pisteet.
(Hetkeä aiemmin Hami antoi esimerkin mitä tapahtuu jos menee slikseillä märälle jarruttamaa, tätä siis hehkutettu Russel ei myöskään tajunnut.)
Se on varmaa, ettei Bottas ajamisen taitoa ole unohtanut. Mersun on parannettava otteitaa tai tallimestaruus jää haaveeksi ja se tarkoittaa, että Bottakselle on pakko antaa parempi auto jos Peres jatkaa hyviä otteitaan.
Kyllä sen auton alustalla on todella iso merkitys. Ehkä tämään Bottas roikkui turhan kauan Hamin perässä tuhoten renkaitaan? Saattoi toi nega vähän avittaa väärää valintaa roikkua perässä kierrostolkulla, toivoi ehkä, että talli olis päästänyt Hamin ohi Verstappenin kimppuun, vähän ihmettelen miksei koeteltu. Bottas ja Verstappen kilkkaa ja Hami taas kunnon johtoon.Ei ole unohtanut ajamisen taitoa, mutta lajissa jossa erot on alle sekuntia niin pääkopan merkitys on järjettömän suuri. Näkeehän sen Vettelistä.
Aina miettinyt että mitä tapahtuu jos Bakussa joku vetää tuohon varikon sisääntuloaukkoon.
Pikkaisen heikommalla tuurilla Verstappen olisi vetänyt ja lopputulosta en halua edes arvailla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.