F1-kausi 2021

Niin? Tarkoitatko minun paria aiempaa viestiä, yleensä F1:siä vai omaasi "tieto kulisseissa"?

Siitä että Daimler on myymässä omaa osuuttaan nykyisestä Mercedes F1-tiimistä oli uutisjuttu joskus kauden alkupuolella. Oma muistikuva uutisjutusta oli ettei ollut vain spekulaatiota vaan perustui Daimlerin tiedotteeseen.

Daimlerin lähtöä F1:sistä on spekuloitu jo pitkään ja tallin omistusjärjestelyt sekä viimekaudella tehdyt valmistajien sitoutumisilmoitukset ovat olleet bensaa liekkeihin. Ineos on näkynyt pitkään F1:ssä, mutta ei tuone mitään sellaista, mitä Daimler on tuonnut. Ja FIA ajaa kulukattoa F1:siin, joten tekninen osaaminen on vielä kovempi juttu kuin pelkkä raha.

Ei pitäisi tulla yllätyksenä F1:n seuraajalle. F1:ssä kaikki on spekulaatiota eli foliohattuilua paitsi tulosluettelo ja tallien julkaisemat sopimukset.
Nuo Daimlerin tiedotteen lehdistön johtopäätökset ammuttiin nopeasti alas.


Missään ei mainita sitä että Daimler olisi varmuudella sitoutunut panostamaan nykymallilla myös ensi kaudella. Tämän kauden jälkeen heillä on tehdas exit mahdollisuus FIA:n sopimuksista. Omistajina he voivat olla jatkossakin ja tarjota tukea Ineosille ja Williamsille. Tätä exit ajatusta tukee niin Hamiltonin vain vuoden diili sekä "Strategic changes 2022". Myös Allison vaihtaa hommia.


Foliohattu kommentit tuli siitä että Bottas olisi joku uusien osien testaaja. Uudet kehitysosat on aina mennyt ja menee jatkossakin tallien 1 kuskille ensin.
 
Bottas on tällä hetkellä huonompi kuin koskaan.
Joku on uponnut sisuksiin, vaikka helppoa ei aiemminkaan ole aina ollut.
Muistaakseni Keke Rosberg meni suurin odotuksin Wolf-talliin, mutta eipä siitä mitään tullut. Silloin puhuttiin miljonäärin omistamasta 100 miljoonan budjetilla pyörivästä tallista, mutta totuus taisi olla jotain muuta.
 
Bottas on tällä hetkellä huonompi kuin koskaan.
Joku on uponnut sisuksiin, vaikka helppoa ei aiemminkaan ole aina ollut.
Muistaakseni Keke Rosberg meni suurin odotuksin Wolf-talliin, mutta eipä siitä mitään tullut. Silloin puhuttiin miljonäärin omistamasta 100 miljoonan budjetilla pyörivästä tallista, mutta totuus taisi olla jotain muuta.
Ei vaan talli on heikompi kuin mitä se on ollut Nikon lähdön jälkeen koskaan. Viime kisassa talli kertoi (lehdistön mukaan) Bottakselle, että Bottaksen siivellä kierrosaika tippuu 0,1 s. Se ei pitänyt paikkaansa vaan autolla ei päässyt edes siipi avattuna pitkillä suorilla mm. McLarenista ohi.
Sitä edellisessä kisassa rengasmies kiristi pulttia avaamisen sijasta, ja matka päättyi siihen.

Sitä edellisessa? Russel hölmöyttään tuhosi Williamsin vieden täysin syyttämän Bottaksen pisteet.
(Hetkeä aiemmin Hami antoi esimerkin mitä tapahtuu jos menee slikseillä märälle jarruttamaa, tätä siis hehkutettu Russel ei myöskään tajunnut.)

Se on varmaa, ettei Bottas ajamisen taitoa ole unohtanut. Mersun on parannettava otteitaa tai tallimestaruus jää haaveeksi ja se tarkoittaa, että Bottakselle on pakko antaa parempi auto jos Peres jatkaa hyviä otteitaan.
 
Foliohattu kommentit tuli siitä että Bottas olisi joku uusien osien testaaja. Uudet kehitysosat on aina mennyt ja menee jatkossakin tallien 1 kuskille ensin.

Ja nykyisten testausrajoitusten aikana voidaan olla 100% varmoja että uudet osat tuovat kilpailuedun ykköskuskille. Ei minun maailmassa.

Vaikka laskentamallit, tuulitunnelit ym. hienot menetelmät näyttäisivät etukäteen, että uudet osat toimivat ja tarjoavat lisää nopeutta, ne eivät korvaa osien testaamista aidossa käyttötilanteessa. Tämän lisäksi kun vielä muistetaan viime vuosina noudatettu taktikointi kilpailuissa. Todellista nopeutta yritetään piilotella aina aika-ajoihin asti eli tilanteeseen, jolloin kuskien on pakko ajaa aivan rajoilla. Niin todellinen kehitysosien tuoma suorituskyky on kokeilussa vasta aika-ajossa.

Kumpi kuski on järkevämpää pistää testaamaan uusia osia? Se jolle tavoitellaan 8. tai 9. maailmanmestaruutta vai sille nopealle kakkoselle, joka tuo tallille tärkeät pisteet huonommallakin autolla?

Sitten on tietysti vielä täysin erikseen psykologia. On parempi, että kakkoskuski ei tiedä omaa rooliaan testikuskina. Tällöin kakkonen painaa täysillä ja ottaa enemmän riskejä eli myös testaa kehitysosat paremmin.

Kolmantena vaikuttavana asiana on tallin markkinointi. Bottas ei ole niin myyvä kuin Hamilton, Russell tai Räikkönen. Mercedes on kuitenkin brittitalli, millä on merkitystä. Toiseksi Hamiltonin kiinnostavuus on laskussa. Britit ovat saaneet tehtyä hyvää F1-peeärrää: "Bottas on jo niin nähty", Russell olisi jotain uutta haastetta Hamiltonille. Kumpi on markkinoinnillisesti parempi? Bottas vai Russell?
 
Ei vaan talli on heikompi kuin mitä se on ollut Nikon lähdön jälkeen koskaan. Viime kisassa talli kertoi (lehdistön mukaan) Bottakselle, että Bottaksen siivellä kierrosaika tippuu 0,1 s. Se ei pitänyt paikkaansa vaan autolla ei päässyt edes siipi avattuna pitkillä suorilla mm. McLarenista ohi.
Sitä edellisessä kisassa rengasmies kiristi pulttia avaamisen sijasta, ja matka päättyi siihen.

Sitä edellisessa? Russel hölmöyttään tuhosi Williamsin vieden täysin syyttämän Bottaksen pisteet.
(Hetkeä aiemmin Hami antoi esimerkin mitä tapahtuu jos menee slikseillä märälle jarruttamaa, tätä siis hehkutettu Russel ei myöskään tajunnut.)

Se on varmaa, ettei Bottas ajamisen taitoa ole unohtanut. Mersun on parannettava otteitaa tai tallimestaruus jää haaveeksi ja se tarkoittaa, että Bottakselle on pakko antaa parempi auto jos Peres jatkaa hyviä otteitaan.

Ei ole unohtanut ajamisen taitoa, mutta lajissa jossa erot on alle sekuntia niin pääkopan merkitys on järjettömän suuri. Näkeehän sen Vettelistä.
 
Ei ole unohtanut ajamisen taitoa, mutta lajissa jossa erot on alle sekuntia niin pääkopan merkitys on järjettömän suuri. Näkeehän sen Vettelistä.
Kyllä sen auton alustalla on todella iso merkitys. Ehkä tämään Bottas roikkui turhan kauan Hamin perässä tuhoten renkaitaan? Saattoi toi nega vähän avittaa väärää valintaa roikkua perässä kierrostolkulla, toivoi ehkä, että talli olis päästänyt Hamin ohi Verstappenin kimppuun, vähän ihmettelen miksei koeteltu. Bottas ja Verstappen kilkkaa ja Hami taas kunnon johtoon.
 
Aina miettinyt että mitä tapahtuu jos Bakussa joku vetää tuohon varikon sisääntuloaukkoon.

Pikkaisen heikommalla tuurilla Verstappen olisi vetänyt ja lopputulosta en halua edes arvailla.

 
Aina miettinyt että mitä tapahtuu jos Bakussa joku vetää tuohon varikon sisääntuloaukkoon.

Pikkaisen heikommalla tuurilla Verstappen olisi vetänyt ja lopputulosta en halua edes arvailla.


Hyvä video! Huonommalla tuurilla olisi tosiaan voinut Maxille käydä paljon huonomminkin.

Saas nähdä milloin tuohon varikkoporttiin tulee muutoksia, kun kuskit ovat muutenkin taineet kritisoida tuota portin tämän hetkistä sijaintia. Sinällään hassua, että vanhoja ratoja pilataan isoiksi asfalttikentiksi ja virheitä seurataan rataviivojen ylityksistä, kun sitten yhdessä kalenterin uusimmista radoista on selkeä turvallisuusriski, joka pitäisi jollain konstilla saada korjattua. Toivottavasti fiksataan ennenkuin sattuu jotain ikävää.
 
Mites muuten tuo Honda ja sen asiakastallit.
Kuulemma oli iso mottipäivitys suunnitteilla vuodelle 2022 joka otettiin kuitenkin käyttöön tälle vuodelle, johtuen Hondan poistumisesta ja vetovastuun siirtymisestä Red Bullin harteille.

Rupesin vaan miettimään että onko tuo 2022 spec mylly käytössä molemmissa, sekä Red Bullilla ja AlphaTaurilla?
Se selittäisi miten tuo AlphaTauri on piristynyt noinkin paljon suhteessa esimerkiksi McLareniin ja miksei myös emotalliin ja Mersuun verrattuna.

Toki tuota selittää myös se että Mersu ei enää ole niin ylivoimainen mitä se oli muutama vuosi sitten ja ympäriltä esimerkiksi Ferrari ja Alpine ovat enemmän tai vähemmän epäonnistuneet tämän vuoden autojen kanssa.

Mutta silti AlphaTauri on ollut piristävän nopea suhteessa edellisiin kausiin.
 
Mites muuten tuo Honda ja sen asiakastallit.
Kuulemma oli iso mottipäivitys suunnitteilla vuodelle 2022 joka otettiin kuitenkin käyttöön tälle vuodelle, johtuen Hondan poistumisesta ja vetovastuun siirtymisestä Red Bullin harteille.

Rupesin vaan miettimään että onko tuo 2022 spec mylly käytössä molemmissa, sekä Red Bullilla ja AlphaTaurilla?
Se selittäisi miten tuo AlphaTauri on piristynyt noinkin paljon suhteessa esimerkiksi McLareniin ja miksei myös emotalliin ja Mersuun verrattuna.

Toki tuota selittää myös se että Mersu ei enää ole niin ylivoimainen mitä se oli muutama vuosi sitten ja ympäriltä esimerkiksi Ferrari ja Alpine ovat enemmän tai vähemmän epäonnistuneet tämän vuoden autojen kanssa.

Mutta silti AlphaTauri on ollut piristävän nopea suhteessa edellisiin kausiin.
Pakko olla sama kone. Säännöt nykyään kieltää erilaisen version toimittamisen asiakastalleille.
 
Pakko olla sama kone. Säännöt nykyään kieltää erilaisen version toimittamisen asiakastalleille.
Juu tätä vähän muistelinkin ja toisaalla vaikka säännöt ei pakottaisi, niin mikä hyöty Red Bullilla olisi antaa hitaampaa myllyä AlphaTaurille.
Mersun ja McLarenin välillä vielä ymmärtäisi, kun ei ole kuitenkaan samat omistajat tallin takana. Mutta nuo molemmat Hondaa käyttävät härkätallit ovat saman puljun omistuksessa, niin tuskin edes sääntöjen salliessa haluaisivat hidastaa Alphaa turhanpäiten.
 
Juu tätä vähän muistelinkin ja toisaalla vaikka säännöt ei pakottaisi, niin mikä hyöty Red Bullilla olisi antaa hitaampaa myllyä AlphaTaurille.
Mersun ja McLarenin välillä vielä ymmärtäisi, kun ei ole kuitenkaan samat omistajat tallin takana. Mutta nuo molemmat Hondaa käyttävät härkätallit ovat saman puljun omistuksessa, niin tuskin edes sääntöjen salliessa haluaisivat hidastaa Alphaa turhanpäiten.
Vaikka ne tehoyksiköt on samanlaisia niin öljyillä ja muilla nesteillä on erittäin paljon merkitystä. Esimerkkinä Mersu jolle Petronas teki öljyt jota pystyi polttamaan ja saamaan extra tehoja. Huhu kertoo että myös jäähdytysnestettä pystyi polttamaan. Tähän FIA reagoi pienentämällä säiliöiden kokoja kausi pari sitten.

Tätä etua ei ole/ollut asiakastalleilla.
 
Viimeksi muokattu:
Yllätys yllätys Exxon mobil on saanut uudenlaista öljyä koneeseen. Kummassa Honda saanut lisää tehoja :D

 
En uskonut että tämä laji voisi mennä enää tylsemmäksi mitä se on viime vuodet ollu mersun hallitessa, mutta tässä on melkoinen riski, että tämä kausi on entistä tylsempi. Varsinkin, jos mersu on tosiaan jo luovuttanut tämän kauden suhteen. Verstappen voittaa 15 sekunnin erolla Hamiltoniin, jolla taas on 15 sekunnin kaula kolmantena olevaan Bottakseen/Pereziin. Viides meneekin sitten jo eri kierroksella. Keskikastissa on tasaista, mutta näillä autoilla ja radoilla ei pahemmin ohituksia nähdä ja ohjaajatki näyttää noita sijoja lähinnä uusintojen kautta.

Piti olla hyvä kausi kun kaksi tiimiä tasoissa eikä Ferrarikaan ollut kaukana, mutta kohtuu iso riski että vituiksi meni. Kohta enää muuta seurattavaa ku että saako Perez Hamiltonin loppukaudesta kiinni.
 
No sitähän ei kukaan ulkopuolinen voi varmuudella tietää onko Mersu lopettanut tän kauden auton kehityksen ja keskittyy kokonaan ensi kauteen. Se että Toto sanoo niin ei tarkoita että se pitäisi paikkaansa.
 
En uskonut että tämä laji voisi mennä enää tylsemmäksi mitä se on viime vuodet ollu mersun hallitessa, mutta tässä on melkoinen riski, että tämä kausi on entistä tylsempi. Varsinkin, jos mersu on tosiaan jo luovuttanut tämän kauden suhteen. Verstappen voittaa 15 sekunnin erolla Hamiltoniin, jolla taas on 15 sekunnin kaula kolmantena olevaan Bottakseen/Pereziin. Viides meneekin sitten jo eri kierroksella. Keskikastissa on tasaista, mutta näillä autoilla ja radoilla ei pahemmin ohituksia nähdä ja ohjaajatki näyttää noita sijoja lähinnä uusintojen kautta.

Piti olla hyvä kausi kun kaksi tiimiä tasoissa eikä Ferrarikaan ollut kaukana, mutta kohtuu iso riski että vituiksi meni. Kohta enää muuta seurattavaa ku että saako Perez Hamiltonin loppukaudesta kiinni.

Se on jännä kuinka sitä pitää seurata, vaikka 90% kisoista on paskaa.
 
Se on jännä kuinka sitä pitää seurata, vaikka 90% kisoista on paskaa.

Kyllähän sitä pitää jokin perinne olla. Sunnuntaina avataan klo 16 lähetys pieni toivo sydämessä, että tällä kertaa olis hyvä kisa, 16:05-17:15 kirotaan elämää ja ihmetellään miksi tätä katsotaan, 17:15-17:30 toivotaan että lopussa tapahtuisi jotain ja klo 17:30 suljetaan lähetys, todetaan että paskin kisa ikinä ja vannotaan ettei ikinä enää. Ja seuraavana sunnuntaina uusiksi.
 
Se on kyllä hauskaa kun sama minkälainen kausi niin se on aina jonku mielestä ihan s''tanan tylsä. Muistan 2010 kausi missä 3 tallia taisteli suht taisaisesti, voittoja tuli eri kuljettajille, mestaruus taisi ratketa viimeisessä kisssa. SIltikin kuuli kitinää kuinka tylsä kausi, 90 luvulla oli niin paljon paremmin ja 90 luvulla jotku kitisi miten -80 luvulla oli vielä kunnon kisan ajamista silti.
 
Se on ihan sama, että mikä laji on kyseessä kun erot kasvaa riittävän isoiksi niin se menee tylsäksi. Sitten, jos ohitukset ovat vaikeita, eikä niitä pahemmin tule. Jotkut taas haluaa ulosajoja. Kaikkia ei valitettavasti voi miellyttää, mutta sellaista se huippu-urheilu on. Ne katsoo, jotka haluavat. Muut voivat tehdä jotain muuta.
 
Itse kyllä ehdottomasti odottaisin että Verstappen oikeasti voittaa sen mestaruuden ennen kuin alkaa voivottelemaan sen enempää. Vaikka kisat olisi hieman tylsiä niin se mestarin vaihtuminen tekisi niin hyvää tälle lajille. Jos Hamilton haluaa sitä kahdeksatta mestaruutta niin joutuu oikeasti ansaitsemaan sen (tänä vuonna tai tulevina vuosina) eikä vain istumaan ylivoimaisessa autossa. Kyllä mestaritallin vaihtuminen on sen luokan "uskon vasta kun näen"- asia että antaa tässä ajan kulua ihan rauhassa...toki jokin toinen Itävallan kisa putkeen kuulostaa erittäin tylsältä mutta ei näitä pakko ole katsoa enkä kaikkea katsokaan.

Ja vaikka Verstappen + RB olisi parempi kombo, niin pitää muistaa että siellä on kaikkien aikojen Hannu Hanhi vastassa. Onneksi Verstappenilla on kohta varaa keskeyttää jokin kisa ja silti olla kärjessä, mutta niitä voi tulla useampia putkeen.
 
Tällä hetkellä kisat ovat pääosin tylsiä kuten ovat toki olleet jo vuosia, satunnaisia jaksoja, hetkiä lukuunottamatta. Pääasia itselleni on kuitenkin se seikka, ettei Mercedes enää voita samoin tavoin kuin aiempina vuosina. Viimeiset 7v kyseinen talli kun on dominoinut totaalisesti samalla vieden kaiken mitä on käytännössä ollut otettavissa.

Toiveeni toki sotii sitä vastaan että olen suuri suomalaisten kuskien fani mutta mieluiten siltikin näin. Toton sekä Lewiksen haastattelut, itku-kommentit täällä ovat näiden kaikkien vuosien jälkeen vain pelkkää puhdasta ihanuutta :)

Mercedesin kaltaista dominointia en kuitenkaan toivo edes Red Bullille mutta toivottavasti vievät nyt ainakin tämän vuoden kummatkin mestaruudet. Kun nämä toiveet ovat saavutettu, voidaan katse siirtää ensi kauteen samalla haaveillen nykyistä jännittävämmästä sekä tasaisemmasta sarjasta. Töitä FIA on ainakin nyt sen eteen tehnyt, sääntömuutoksin & budjettikatoin, jää vain nähtäväksi toteutuuko meidän kaikkien formula fanien märkä uni :)
 
Tällä hetkellä kisat ovat pääosin tylsiä kuten ovat toki olleet jo vuosia, satunnaisia jaksoja, hetkiä lukuunottamatta. Pääasia itselleni on kuitenkin se seikka, ettei Mercedes enää voita samoin tavoin kuin aiempina vuosina. Viimeiset 7v kyseinen talli kun on dominoinut totaalisesti samalla vieden kaiken mitä on käytännössä ollut otettavissa.
Pahimmassa tapauksessa kyseessä on vain taktiikka.
Säästetään alkukaudesta ja valitetaan asioista (kuten taipuva takasiipi).
Aiemminkin nähty, että varsinkin Hamin suoritus paranee loppua kohti.
Oisko tyylikästä voittaa mestaruus (kahdeksatta kertaa) Hamin historian pisimmältä takamatkalta?
Sitten taas itkettäisiin ja kiiteiltäisiin tallia ja yleisöä ja isukkia! Grande Finale uralle!
 
Pahimmassa tapauksessa kyseessä on vain taktiikka.
Säästetään alkukaudesta ja valitetaan asioista (kuten taipuva takasiipi).
Aiemminkin nähty, että varsinkin Hamin suoritus paranee loppua kohti.
Oisko tyylikästä voittaa mestaruus (kahdeksatta kertaa) Hamin historian pisimmältä takamatkalta?
Sitten taas itkettäisiin ja kiiteiltäisiin tallia ja yleisöä ja isukkia! Grande Finale uralle!

En jaksa uskoa siihen, toivon myös hartaasti ettei näin olisi. Varmasti Mercedes parantaa vielä nykyisestä mutta toivottavasti kiri ei tulisi riittämään. Toki Red Bull on voinut tehdä "Ferrarit" ja mennyt sieltä mistä aita on matalin mutta tuolloin touhusta menisi ainakin itseltäni kokonaan maku ja jatkossa olisi yksi maksava formula fani vähempi, ainakin jonkin aikaa.
 
Toki Red Bull on voinut tehdä "Ferrarit" ja mennyt sieltä mistä aita on matalin mutta tuolloin touhusta menisi ainakin itseltäni kokonaan maku ja jatkossa olisi yksi maksava formula fani vähempi, ainakin jonkin aikaa.
Se taipuva takasiipi lienee ainoa isompi peikko RB:lle, mutta eiköhän uusi Exxonin soosi voi olla toinen, ellei Mersulla ole ollut jo vastaava pidempään käytössä.
 
Se on kyllä hauskaa kun sama minkälainen kausi niin se on aina jonku mielestä ihan s''tanan tylsä. Muistan 2010 kausi missä 3 tallia taisteli suht taisaisesti, voittoja tuli eri kuljettajille, mestaruus taisi ratketa viimeisessä kisssa. SIltikin kuuli kitinää kuinka tylsä kausi, 90 luvulla oli niin paljon paremmin ja 90 luvulla jotku kitisi miten -80 luvulla oli vielä kunnon kisan ajamista silti.

Kyllä silloin oli mielestäni parhaimmat kaudet kun sai Häkkisen ja Räikkösen mestaruuksia jännittää viimeiseen kisaan asti. Ja sekin tuolloin oli että auto saattoi laueta milloin vaan, nykyään nää saatana kestää ku säästetään kokoajan
 
Kyllähän sitä pitää jokin perinne olla. Sunnuntaina avataan klo 16 lähetys pieni toivo sydämessä, että tällä kertaa olis hyvä kisa, 16:05-17:15 kirotaan elämää ja ihmetellään miksi tätä katsotaan, 17:15-17:30 toivotaan että lopussa tapahtuisi jotain ja klo 17:30 suljetaan lähetys, todetaan että paskin kisa ikinä ja vannotaan ettei ikinä enää. Ja seuraavana sunnuntaina uusiksi.
Jos vähän lohtua kaipaat... seuraavana sunnuntaina ei mene uusiksi. Muutenhan se noin aika usein menee. Toivotaan, että renkaat on pakko vaihtaa 2-kertaa => vähän lisää riskiä hölmöillä tai loistaa.
 
Tässä seitsämänkertainen maailmanmestari toivoo, että rb:n nopeutta lasketaan, jotta saadaan tasapuolisemmat mahdollisuudet ajaa mestaruudesta.


Mersun ja Lewiksen aika on vihdoinkin tullut, on tää kaunista katottavaa. Just eilen katselin DTS uusinta kautta.. Toto ” We do talking on the track”..:kahvi:
 
Tässä seitsämänkertainen maailmanmestari toivoo, että rb:n nopeutta lasketaan, jotta saadaan tasapuolisemmat mahdollisuudet ajaa mestaruudesta.


missä kohtaa toivoo että RB:n nopeutta lasketaan? Ainut mitä mainitaan että odottaa ratkaisua noista taittuvista siivistä
 
missä kohtaa toivoo että RB:n nopeutta lasketaan? Ainut mitä mainitaan että odottaa ratkaisua noista taittuvista siivistä
Mersulla oli samanlainen käytössä heti seuraavassa kisassa.

mahtava todeta että Mersu ei ole voittanut 4 edelliseen kisaan. Ensimmäinen kerta hybridiaikakaudella.
 
Allisonin mukaan Mersun kehitys ei ole vielä taputeltu tällä kaudella:

Katotaan, sanoi joku tyyppi jossain.
 
Toto sanoi sanasta sanaan näin. Allekirjoittanut tummensi oleellisimmat:

“And naturally we would love to have upgrades and improvements, but I don’t think that’s currently on the cards. Of course when we do a debrief we’ll chat about it. But that’s how it is.”

Lehdistö halusi tapansa mukaan raflaavat otsikot.

Kehityksen vaikuttaa myös Russellin Bottaksen kolaaminen.
 
FIA:lla ja Formula 1:llä on ongelma.

F1tv app tarjoaa tällaista notifikaatiota. 7CE107E2-E2C1-4048-ADD8-3DA93CFC4D7E.jpeg

kannattaa vaihtaa salasana
 
Siirrän keskustelun tänne täältä: F1 2021 - Itävallan GP

Aika paljon mutua esitettynä faktan muodossa siinä. :D
Kerro toki missä kohtaa se mutuilu on, aika hedelmätöntä keskustella jos ei tule mitään vasta-argumentteja.

Jos koski sitä väitettä, että McLaren tehdään Norrikselle eikä Ricciardolle, niin onhan tuo nyt ihan päivänselvää jo tulostenkin pohjalta ja myös siltä kantilta, että Norris on ollut tallissa jo aiemmin. Lisäksi Ricciardo on sanonut että hänen täytyy muuttaa ajotyyliään autolle sopivaksi, mikä kielii myös siitä että auto ei ole suunniteltu Ricciardon ajotyylin mukaan, vaan juurikin Norriksen.

"I’ve had to adapt a few things with my driving style to help the car. I’m still trying to get on top of that."


Jos taas mutuiluväite koski sitä, että Alpine rakennetaan Alonsolle eikä Oconille, niin joko et ole seurannut F1:stä kovin pitkään tai sitten muisti pätkii pahasti. Ei nimittäin todellakaan olisi ensimmäinen kerta, eikä Alonso varmasti olisi tullut takaisin jos ei olisi jotain takuita siitä, että autoa viedään hänen haluamaansa suuntaan. Ja lisäksi nyt kun Alpinen monien päivitysten myötä Oconin vauhti on hiipunut ja Alonson vastaavasti parantunut, ei tarvitse edes laskea 1+1 kun tuosta voi jo vetää johtopäätöksiä.
 
Ei kyllä yllätä tuo Australian peruminen. Nyt vaan kiinnostaa minkä meinaavat ottaa tilalle
 
Eipä tuosta nyt mitään päätöstä ole, enkä olisi vielä tässä vaiheessa mitenkään varma että koko saudien gp:tä ajetaan.
 
Jos taas mutuiluväite koski sitä, että Alpine rakennetaan Alonsolle eikä Oconille, niin joko et ole seurannut F1:stä kovin pitkään tai sitten muisti pätkii pahasti. Ei nimittäin todellakaan olisi ensimmäinen kerta, eikä Alonso varmasti olisi tullut takaisin jos ei olisi jotain takuita siitä, että autoa viedään hänen haluamaansa suuntaan. Ja lisäksi nyt kun Alpinen monien päivitysten myötä Oconin vauhti on hiipunut ja Alonson vastaavasti parantunut, ei tarvitse edes laskea 1+1 kun tuosta voi jo vetää johtopäätöksiä.
Eli taas pilasi Alonso yhden tallin, hienosti.
Valitettavasti kaikki paska menee suoraan Oconin niskaan.
 
Mennee ensi kauden piikkiin, mutta silly season ilmeisesti läpi kauden nykyään?

Tässä koko sisältö:
on olemassa monia merkkejä

F1-toimittaja jysäytti uutispommin! Kimi Räikkönen ulos F1-sarjasta, Bottas tilalle?


valtteri_bottas_kasvot_ranskassa21.jpg

RacingNews365-sivuston toimittaja Dieter Rencken jysäytti melkoisen uutispommin tiistaina. Hän uskoo, että Kimi Räikkösen ura formula ykkösissä päättyy tähän kauteen.
Räikkösen, 41, uran päättyminen ei sinällään olisi mikään jättimäinen yllätys, mutta Renckenin varsinainen uutispommi liittyykin Valtteri Bottakseen.
Bottas ei ole tehnyt ainakaan vielä Mercedeksen kanssa jatkosopimusta ja vahvat huhut varikolta kertovatkin, ettei sellaista oltaisi enää tarjoamassakaan suomalaiselle. George Russell on tällä hetkellä vahvin ehdokas Bottaksen paikalle.
Mutta mitä sitten Bottas tekee? Renckenillä on tästä näkemys ja vielä aika yllättävä sellainen.
- Olen kuullut sellaisia puheita, että yksi mahdollinen Kimin korvaaja - olettaen tosiaan ettei hän jatka ensi kaudella - olisi Valtteri Bottas, Rencken täräytti 365 F1-podcastissaan.
- Tiedän sen tulevan niin puskista ja kuulostavan uskomattomalta, mutta on olemassa monia merkkejä siitä, että Bottas todella voisi päätyä Alfa Romeolle, Rencken jatkoi.
 
Valtteri Bottas on kolmanneksi paras F1-kuljettaja, arvioi virallinen F1-videopeli – Carlos Sainz huvittui omasta arviostaan

Sarjan selvästi parhaiksi kuljettajiksi on arvioitu MM-sarjan kärkikaksikko Max Verstappen ja Lewis Hamilton. Asteikolla nollasta sataan he saavat arvosanan 95.
Kolmannelta sijalta sen sijaan löytyi monille suuri yllätys. Pelintekijät arvioivat Mercedes-tallin suomalaiskuljettajan Valtteri Bottaksen koko sarjan kolmanneksi parhaaksi kuljettajaksi arvosanalla 92.

Ainakin Ferrari-kuljettaja Carlos Sainz huvittui omasta arvosanastaan. Espanjalainen toisen polven moottoriurheilija sai arvosanakseen 87. Se riittää tämän kauden kuljettajista jaettuun kymmenenteen sijaan yhdessä Red Bullin Sergio Perezin ja Alfa Romeon Kimi Räikkösen kanssa.

”Hauska vitsi, nyt paljastakaa oikeat luvut”, Sainz kommentoi F1-sarjan Instagram-julkaisuun.

Sainz narisee pelinkin perusteella, melko lähelle puusta on kyseinen omena pudonnut.

Formula 1 | Valtteri Bottas on kolmanneksi paras F1-kuljettaja, arvioi virallinen F1-videopeli – Carlos Sainz huvittui omasta arviostaan
 
Jokohan ensi viikolla saataisiin sopimusuutisia? Eikös kesätauon aikana pitänyt nuo varmistua
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 391
Viestejä
4 519 908
Jäsenet
74 619
Uusin jäsen
k(n)fidens

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom