F1 Kausi 2018

Vielä tällä viikolla kirjoitettujen uutisten perusteella veikkaan että tämä johtuu siitä että Red Bull neuvotteli olettaen ettei Ricciardolla ole muutakaan vaihtoehtoa. Siinä sitten ykköskuskin asema Maxille oli sellainen että Ricciardo ei vain voinut suostua.
 
Ricciardo on ollut Red Bullin ja Helmut Markon alaisuudessa koko uransa pikkuteinivuosista saakka ja nyt noin vuoden ajan hän on vaikuttanut käyttäytyvän kuin teini-ikäinen nuori, joka haluaa kapinoida perhettään vastaan. Varmasti hän myös pettyi siihen, ettei niitä isorahaisia tarjouksia Ferrarilta ja Mersulta tullutkaan ja halusi löytää jotain tilalle. Hän kuvitteli olevansa tämän kauden halutuin vapaa agentti sen jälkeen, kun Verstappen teki aikaisen sopimuksen RBR:lle. Hän on ehkä ollut hieman naiivi ja kuvitellut ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolella, koska on aina ollut Red Bullin leirissä eikä ole esimerkiksi päässyt sanomaan juurikaan sopimusneuvotteluista tms, koska Red Bull on laatinut diilit valmiin templan pohjalta ota tai jätä -periaatteella.

Nyt alkaa varmasti hirveä spekulointi siitä, että palkkaako Red Bull sittenkin Alonson tai Vandoornen mutta pidän sitä taputeltuna, että Sainz nousee Verstappenin aisuriksi. Aiemmin Sainz on neuvotellut myös McLarenin kanssa, mutta pidän syynä itse sitä, että Renault on salaa neuvotellut Ricciardosta ja siksi he ovat scoldanneet Sainzin samalla tavalla kuin he aiemmin menettelivät Magnussenin kanssa. Sainz on luullut, ettei hänelle ole paikkaa RBR:llä eikä Renault'lle, ja on siksi hakenut paikkaa muualta. No, nyt selvisikin, että hänet kutsuttaneen Red Bullille!
 
Mun mielestä hieno veto Ricciardolta, kuskina kuitenkin paljon parempi kuin Nick Heidf.... öö, Hulkenberg joten ei tartte pahemmin tapella tallikaverin kanssa. :think:
 
Itse pidän Hulkia kovana kuskina ja ens vuonna onkin hienoo nähdä millainen ero tulee miesten välillä olemaan. Kyllä mä näen Hulkissa aikalailla enemmän nopeutta mitä nyt vaikka Heidfeldilla oli.
 
Se kannattaa myös muistaa, että kimin on pakko alka ottamaan paaluja, muita vaihtoehtoja ei ole!
 
Mutku ei riitä kulku! Räkä on ajat sitten ohittanut primen ja aika-ajoissa se näkyy selvimmin. Kohta neljääkymmentä käyvä pitäisi jo itsekin ymmärtää jäädä pois suomalaisia nolaamasta. Sitäpaitti suomalaiset alistuu kakkoskuskiksi aivan liian helposti. Bottaskin ottaa loppukauden kakkoseen kun osoitti heikkoutta.
 
Mutku ei riitä kulku! Räkä on ajat sitten ohittanut primen ja aika-ajoissa se näkyy selvimmin. Kohta neljääkymmentä käyvä pitäisi jo itsekin ymmärtää jäädä pois suomalaisia nolaamasta. Sitäpaitti suomalaiset alistuu kakkoskuskiksi aivan liian helposti. Bottaskin ottaa loppukauden kakkoseen kun osoitti heikkoutta.
Laskepa viimeiset kuuden kisan pisteet yhteen, laita koordinaatiston y-akselille kuljettajien ikä ja yhteenlaskemasi pisteet x-akselille. Iän vaikutus ei ole ihan niin lineaarinen mitä kuvittelisi.
 
Ja kovin monelta tuntuu unohtuvan, että suomalaisten tallikavereina ovat kumpikin nelinkertaisia maailmanmestareita ja ovat kumpikin tämän hetken parhaimpia aika-ajajia. Vauhtia kyllä toivoisi löytyvän lisää kummaltakin meidän pojalta, silti en kritiikkiä ihan täysin ymmärrä, eri asia jos tallikavereina olisi jotain Buttoneja yms. joskus kerran onnistunut mestaruuden voittamaan ja näiltä tulisi jatkuvasti turpiin.
 
Se on tuo kakkoskuskeilu mikä pitäisi jättää pois. Jos tallikaveria väistelee heti alkukaudesta lähtien, niin siinä on sitten aika mahdoton ylämäki ajettavaksi maailmanmestaruuteen.
 
Mikäli tuo huhu Ricciardon vuosipalkasta Rellulla pitää paikkansa, niin siellä taitaa budjetti nousta ihan tosissaan. Ei olisi mitään järkeä maksaaa 35 miljoonan dollarin vuosipalkkaa yhdelle kuskille, jos tavoitteena ei olisi nousta taistelemaan mestaruudesta tulevina kausina.

Olisihan se ihan pirun hienoa ja ennenkuulumantonta, että voitoista olisi taistelemassa neljä tallia, jos siis Rellu nousisi mukaan kärkitaistoon. Minä ainakin uskon, että Rellulla on siihen ihan oikeasti hyvät mahollisuudet jo tulevalla kaudella, mutta helpolla se ei tapahdu.
 
Ricciardolta fiksu veto, ei se ole kenenkään mielenterveyden kannalta hyvää olla Perstappenin tallivihollisena vuosikymmentä, Ricciardo kuitenkin vaikuttaa tyypiltä jolla on elämää ratojen ulkopuolellakin. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja onhan tuossa potentiaalia saada uusi talli todelliseen iskuun...joskaan en Relluun pahemmin luota.
 
Ja kovin monelta tuntuu unohtuvan, että suomalaisten tallikavereina ovat kumpikin nelinkertaisia maailmanmestareita ja ovat kumpikin tämän hetken parhaimpia aika-ajajia.
Tämä on kyllä totta, Alonso poislukien suomalaisten tallikaverit ovat kaksi parasta. Ja siltä se ikävä kyllä näyttääkin. Ei riitä kyyti suomipojilla tallikavereille siitä mihinkään pääse.
 
Ricciardolta fiksu veto, ei se ole kenenkään mielenterveyden kannalta hyvää olla Perstappenin tallivihollisena vuosikymmentä, Ricciardo kuitenkin vaikuttaa tyypiltä jolla on elämää ratojen ulkopuolellakin. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja onhan tuossa potentiaalia saada uusi talli todelliseen iskuun...joskaan en Relluun pahemmin luota.
Ja jotta olisi ikinä mitään mahkuja mestaruuteen, on oltava merkkitallissa, eikä asiakastallissa. Rellulla on mestaruuksia ennestään ja vaikka onkin viime aikoina konttaillut, niin mahdollisuudet ovat paremmat siellä.
 
Ja jotta olisi ikinä mitään mahkuja mestaruuteen, on oltava merkkitallissa, eikä asiakastallissa. Rellulla on mestaruuksia ennestään ja vaikka onkin viime aikoina konttaillut, niin mahdollisuudet ovat paremmat siellä.
Ja kannattaa muistaa, että Rellu on tehdastallina nyt vasta kolmatta vuotta, kun Lotus oli heidän paikallaan tuossa välissä. Ja vasta parin kauden ajan Rellu on päässyt ajamaan kunnon autolla, sillä ensimmäisellä kaudellahan Rellu ajeli pitkälti vuoden vanhalla Lotuksella.

Takamatkalta ovat siis lähteneet liikkeelle, mutta kehitys on näyttänyt ihan hyvältä. Ei ole mitenkään mahdotonta ajatella, että Rellu pystyisi nousemaan kärkitallien haastajaksi mahdollisesti jo ensi kaudella.
 
Se on tuo kakkoskuskeilu mikä pitäisi jättää pois. Jos tallikaveria väistelee heti alkukaudesta lähtien, niin siinä on sitten aika mahdoton ylämäki ajettavaksi maailmanmestaruuteen.

Tämä on kyllä totta, Alonso poislukien suomalaisten tallikaverit ovat kaksi parasta. Ja siltä se ikävä kyllä näyttääkin. Ei riitä kyyti suomipojilla tallikavereille siitä mihinkään pääse.

No ei kyllä kumpikaan ole mitään väistelly heti alkukaudesta. Nyt oli pari kisaa missä on tullut tällaisia tilanteita. Nämäkin tilanteet ovat syntyneet lähes pelkästään siitä, että talli on säätäny rengastaktiikoiden kanssa ja käytännössä jos jäisi eteen tulpaksi ja puolustamaan sijoitusta niin olisi iso riski että renkaat sulaisi alle ennen kisan loppua. (kuten Valtterille on jo 2 kertaa käynyt)

Saksan kisassa Mersu halus suojata tuplavoiton, koska oli monta kisaa alla mitkä oli menny aika kehnosti.

Kyyti on ollut aika-ajoissa suomalaisillakin ihan hyvää, alkukaudesta jopa parempaa mitä nyt tässä kesän aikana. Muistaakseni Valtterihan ajoi aika helvetin hyvin alkukauden aika-ajot vs. Hamilton. Kisoissakin olisi tullut menestystä, mutta tekniikka pettänyt juuri niissä kisoissa, missä meno on ollut hyvää.
 
Mites strollin sopparit? Mahtaako mennä jo ensikaudeksi forcelle, kyllä nyt tuulee f1 talleissa :D
 
No, nyt kun Stroll siirtyy Force Indialle niin näkisin mieluusti Esteban Oconin Red Bullilla, mutta koska Ocon on Mersun juniorikuljettajaohjelmassa niin voihan tuo lentää Williamsille Strollin paikalle.. :dead:
 

Kukaan ei taida muistaa, että vaikka Alonso lausui tuon "kuolemattoman" kommentinsa Palmerin keskeytykselle, levisi hänenkin mäcci samassa kisassa myöhemmin eikä päässyt itsekään edes maaliin. Että se siitä karmasta.

Edit: Olisin voinut tietty tarkentaa, että tarkoitin itse kisaa jossa Alonso laukoi alunperin kommentinsa, enkä itse tätä viimeisintä uutista.
 
Viimeksi muokattu:
Kukaan ei taida muistaa, että vaikka Alonso lausui tuon "kuolemattoman" kommentinsa Palmerin keskeytykselle, levisi hänenkin mäcci samassa kisassa myöhemmin eikä päässyt itsekään edes maaliin. Että se siitä karmasta.

? avaatko tätä tyhmemmille? Mulla meni ohi iha reilusti..Miten Palmer liittyi tuohon twitter-julkaisuun?

edit: ah.. joku Alonson aivopieru/radiokommentti aiemmin. Promilleja liikaa allekirjoittaneella.
edit2: Toisaalla juurikin sitä itseään eli karmaa. Alonso kuvittelee olevansa aivan liian paljon toisten yläpuolella.
 
Viimeksi muokattu:
Tiistaina lienee luvassa uutisia Alonson uran jatkosta.



Oma veikkaus on että lähtee McLarenilta Indy-sarjaan.
 
Itse veikkailisin kanssa F1-uran päättymistä. En oikein näe syytä Alonsolle jäädä enää ajamaan formuloita, kun kilpakykyisiä autoja ei ole tarjolla. McLarenilta tietysti varmasti irtoaa hyväpalkkainen paikka jos haluaa jatkaa. Uskoisin kuitenkin silti siihen, että Alonso lähtee ennemmin ajamaan muiden sarjojen voitosta kuin jää vielä köröttelemään näistä ynnämuut sijoista. Vaan kukahan hänen paikkansa ottaisi McLarenilla? Ehkä Sainz jos RB valitsee Gaslyn hänen sijastaan?
 
Tiistaina lienee luvassa uutisia Alonson uran jatkosta.



Oma veikkaus on että lähtee McLarenilta Indy-sarjaan.

Tai sitten McLarenilla Indycar-sarjaan. Sellainenkin mahdollisuus olisi huhujen mukaan olemassa. Itse toivon, että lähtee. Ihan turha sen on roikkua tappelemassa sijoista 7-10.
 
Nääh, Alonso vain kiukuttelee kuten Sennakin huonon auton päällisiä. Tuskin hän on niin naiivi, että kuvittele Indycarissa pääsevänsä osoittamaan taitojaan sen paremmin kuin formuloissakaan. Indyt ovat ensisijaisesti viihdettä ja urheilullisuus tulee siellä jossain prioriteettien häntäpäässä. Sarjassa on hyvin vaikeaa voittaa ja toisaalta myös "helppoa" voittaa kunhan tuuri potkii.

McLaren haluaisi toki pitää kiinni Alonsosta vaikka sitten ajattamalla häntä Indyissä ja pitämällä siten auki takaovea F1-paluulle, mutta McLaren ei organisaationa ole valmis panostamaan kahteen eri sarjaan samanaikaisesti. Alonso haluaa ajaa vain voitoista ja jos hän jostain syystä vaihtaisikin sarjaa, niin mikä järki sitten olisi tehdä niin tulokastallin leivissä, jolloin menestystä lieneisi turha odottaa?

Jos McLaren perustaisi Indy-tiimin mutta Alonso tekisi sopimuksen muualle, niin se voisi saattaa tallin epäedulliseen valoon tai jopa naurunalaiseksi.
 
Nääh, Alonso vain kiukuttelee kuten Sennakin huonon auton päällisiä. Tuskin hän on niin naiivi, että kuvittele Indycarissa pääsevänsä osoittamaan taitojaan sen paremmin kuin formuloissakaan. Indyt ovat ensisijaisesti viihdettä ja urheilullisuus tulee siellä jossain prioriteettien häntäpäässä. Sarjassa on hyvin vaikeaa voittaa ja toisaalta myös "helppoa" voittaa kunhan tuuri potkii.
Mistä tämän viihteellisyyden tähän oikein keksit? Oletko katsonut nyky-Indycarin ei-ovaalikisaa vai oletatko sen vaan olevan yhtä pelleilyä kuin Nascar? (Ovaaleja on vain kolmasosa kalenterista toisin kuin ilmeisen yleisesti aina luullaan.)

Push-to-pass on, mutta muuten on suorastaan alkukantaista ja kun autot on spec moottoria lukuunottamatta, niin riittää että on "riittävän hyvässä" tiimissä ja voi ajaa voitosta mikä lienee Alonsolle se tärkein asia.

F1:n kuskin näkökulmasta urheilullisin seikka ei ole ainakaan lähtöruutupenaltit kuskista riippumattomista syistä.
 
Viimeksi muokattu:
Silly season on hyvässä vauhdissa ja Kiminkin sopimuksen pituudeksi maalaillaan jo kahtakin vuotta.. aijai, olis aika kova veto.. eikös se sillä menis maikkelinkin ohi kisojen määrässä ferrarilla..
 


Hmm... tuosta voisi varmaan sitten vetää johtopäätöksen että ei olisi menossa Indyyn.. :think:
 
Ihan hyvä että lähtis Indyy. Olis vaikka pari kautta voittais sen 500 mitä halus sitte takas F1 kun isommat sääntömuutokset tulee 2021.
 
Andretti, Chip Ganassi ja Penske ovat sarjan varmimmat tiimit ja Penske taitaa perinteisesti ajattaa eniten autoja, joten siinä olisi omasta mielestäni todennäköisin vaihtoehto, JOS Alonso oikeasti ajaisi kokonaisen Indy-kauden. Penske on myös Chevy-talli siinä, missä kaksi ensin mainittua ajattavat Hondan autoja. Muuten asialla ei ehkä olisi väliä, mutta Alonsolla on myös sopimus Toyotan kanssa WEC-sarjassa kilpailemisesta ensi vuonnakin...

Edit: No on Andrettillakin ihan kiva läjä kuljettajia sarjassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hyvä että lähtis Indyy. Olis vaikka pari kautta voittais sen 500 mitä halus sitte takas F1 kun isommat sääntömuutokset tulee 2021.
Jos lähtee niin eiköhän se ole lopullinen lähtö. Vuonna 2021 Alonso on 40 v ja takaisin tuleminen tauon jälkeen on muutenkin vaikeaa.
 
Jos lähtee niin eiköhän se ole lopullinen lähtö. Vuonna 2021 Alonso on 40 v ja takaisin tuleminen tauon jälkeen on muutenkin vaikeaa.
Vastahan se taisi todeta, että sille on ihan sama minkälaisia autot on 2020(21?), kun hän ei ole enää niitä ajamassa. Ja tämä siis ennen tätä Indy-uutista. Kyllä se on Alonson F1-ura loppumassa pysyvästi tähän kauteen, näillä näkymin.
 
Bottaksella on ollut tosin hemmetisti epäonnea...
Muut pelas CS, Valtteri Bottas.

ps. muistutan bannien olevan ohi tässä siltä varalta, että seuraat tätä keskustelua.
 
Viimeksi muokattu:
I want to thank everyone at McLaren. My heart is with the team forever. I know they will come back stronger and better in the future and it could be the right moment for me to be back in the series; that would make me really happy."

Ainakin Fernando jättää jonkinlaisen takaportin vielä paluulle, harmittava uutinen sinänsä, koska kyllähän hänet mielellään olisi nähnyt vielä kilpailukykyisessä autossa.
 
Jää historiaan yhtenä suurista, mutta varmasti viimeiset vuodet McLarenilla jäävät kaihertamaan miestä. Huipulta on varmasti kivempi lopettaa. Jos esim. vertaa että Kimi päättäisikin nyt myös lopettaa.
 
Kimin koston viimeinen vaihe on nyt ohi. Alonso jää historiankirjoihin entisenä huippulupauksena, joka ei lyhyen Renault'n tähdenlennon jälkeen saavuttanut formuloissa enää mitään. Ferrarilla epäonnistuneena Alonso tuli Räikkösen syrjäyttämäksi, ja hän jäi uransa viimeisiksi vuosiksi kiertämään rinkiä rahakkaan sopimuksen turvin häntäpään talleissa. Vielä 20 vuoden kuluttuakin Valencian hylätyllä radalla saattaa kuulla Alonson haamun kai'un, joka poraa olevansa maailman paras kuljettaja.
 
Nyt sitten veikkauksia mitä tekee McLaren. Vandoornen osakkeet taisivat juuri hieman vahvistua, mutta en yllättyisi vaikka antaisivat Stoffelillekin kenkää. :think:
 
Nyt sitten veikkauksia mitä tekee McLaren. Vandoornen osakkeet taisivat juuri hieman vahvistua, mutta en yllättyisi vaikka antaisivat Stoffelillekin kenkää. :think:

Oliskohan Perez vielä tulossa takaisin McLarenille ku Stroll vie toisen Force Indian paikan
 
Sanoisin, että RB ja Sainz ovat tässä ne avaimet McLarenin kuskeihin. Mäkki ei voi, eikä halua kahta junnukuskia ja Stoffel on selvästi saamassa potkut, joten toisen on oltava kokenut ja toinen voi olla oma kehityskuski.
 
Sanoisin, että RB ja Sainz ovat tässä ne avaimet McLarenin kuskeihin. Mäkki ei voi, eikä halua kahta junnukuskia ja Stoffel on selvästi saamassa potkut, joten toisen on oltava kokenut ja toinen voi olla oma kehityskuski.

Näin veikkaisin itsekin. Eiköhän siellä ole ykkösenä Sainz tähtäimessä mutta saas nähdä mitä RB tekee ja onko Sainzilla enää mitään velvoitteita RB:tä kohtaan.
Jos Sainzin ei ole pakko "pyydettäessä" mennä RB:lle niin hänen osaltaan McLaren voisi olla melkein fiksumpi talli. Eiköhän se tuolta suosta joskus nouse ja RB:llä olisi kuitenkin Verstappenin kakkonen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom