F1 Kausi 2018

Alonso poltteli matkan varrella niin monet sillat, että mikään huipputalli ei enää halunnut/uskaltanut palkata sitä :tup:
Ei ollut paikkojakaan ja oli ihan riittävän hyviä muitakin ehdokkaita. Mutta kyllä, Lonso on ollut "vähän vaikea" aina välillä. :D
 
Näin veikkaisin itsekin. Eiköhän siellä ole ykkösenä Sainz tähtäimessä mutta saas nähdä mitä RB tekee ja onko Sainzilla enää mitään velvoitteita RB:tä kohtaan.
RB:n kuskinahan se Rellullakin ajoi. Tiedä sitten sopimuskuvioista.

Jos Sainzin ei ole pakko "pyydettäessä" mennä RB:lle niin hänen osaltaan McLaren voisi olla melkein fiksumpi talli. Eiköhän se tuolta suosta joskus nouse ja RB:llä olisi kuitenkin Verstappenin kakkonen.
Joka tapauksessa Sainzilla ei ole mitään hävittävää, tallipaikka taitaa olla tiedossa joka tapauksessa (?).
 
On kyllä ihme juttu, ettei Ricciardo mennyt Mäkille.. Vai eikö tosiaan silloin ollut tätä Alonson lähtöä tiedossa edes jossain "sisäpiirissä"?
 
On kyllä ihme juttu, ettei Ricciardo mennyt Mäkille.. Vai eikö tosiaan silloin ollut tätä Alonson lähtöä tiedossa edes jossain "sisäpiirissä"?
Jaa-a, jos ajatteli että Renault on parempi ja sai paremman tarjouksen.

Aika pitkäänhän Alonso jaksoi McLarenilla ajaa. Nyt sitten pääsee tuoreemmat kuskit puikkoihin.
 
On kyllä ihme juttu, ettei Ricciardo mennyt Mäkille.. Vai eikö tosiaan silloin ollut tätä Alonson lähtöä tiedossa edes jossain "sisäpiirissä"?
Ööh, Mäkki on paskempi nykyään selvästi kuin Rellu, joten miksi olisi mennyt? Vaikka olisi tiennytkin?
 
Varmaan mielipideasia, mutta jotenkin omasta mielestä Mäkissa on aina enemmän potentiaalia kuin muissa (paitsi tietysti Ferrari).
Ei tällä hetkellä, kun tallissa on tiettävästi melkoinen ongelma jo ihan organisaatiotasollakin. Sekä tietenkin suoritustasolla. Niin se Williamskin voitti mestaruuksia vielä 90- luvulla ja missä ovatkaan nyt?
 
Ei tällä hetkellä, kun tallissa on tiettävästi melkoinen ongelma jo ihan organisaatiotasollakin. Sekä tietenkin suoritustasolla. Niin se Williamskin voitti mestaruuksia vielä 90- luvulla ja missä ovatkaan nyt?
Olet varmaan täsmälleen asian ytimessa. Mielikuvat ovat vaan vahvat mäkin hyväksi. Williamsilla tosin on romahtanut budjettikin minimiin, mitä Mäkillä ei vielä ole ilmeisesti tapahtumassa ihan hetkeen. En kyllä tiedä kummin päin Williamsilla meni, loppuiko ensin raha vai menestys?
 
Olet varmaan täsmälleen asian ytimessa. Mielikuvat ovat vaan vahvat mäkin hyväksi. Williamsilla tosin on romahtanut budjettikin minimiin, mitä Mäkillä ei vielä ole ilmeisesti tapahtumassa ihan hetkeen. En kyllä tiedä kummin päin Williamsilla meni, loppuiko ensin raha vai menestys?
Samaa vauhtiahan ne menevät, tosin menestys (eli sen puute) edellä. Ja niin menee Mäkilläkin, ikävä kyllä. Itse näkisin molemmat noista taas ainakin tappelemassa voitoista ja palkintokorokesijoituksista.
 
Williamsilla on varmaan rahaa vielä, mutta tallia ei taideta osata johtaa. Eikä ole Massaa tai Bottastakaan enää.

McLarenille hyvät kuskit, niin toivottavasti talli sieltä pohjilta vähän nousisi.
 
Williamsilla on varmaan rahaa vielä, mutta tallia ei taideta osata johtaa. Eikä ole Massaa tai Bottastakaan enää.

McLarenille hyvät kuskit, niin toivottavasti talli sieltä pohjilta vähän nousisi.
Ei se Mäkin johto ole sen parempi, ihan itse ovat tänä vuonna myöntäneet että organisaatio kusee. Ja siksi tallipäällikkökin lähti.

Ikävä nähdä nämä menestyksekkäät ja historialliset tallit tässä jamassa, mutta niin se oli Ferkkukin pitkään. Eli mikään ei ole lopullista. :tup:
 
Ei se Mäkin johto ole sen parempi, ihan itse ovat tänä vuonna myöntäneet että organisaatio kusee. Ja siksi tallipäällikkökin lähti.
Hyvä että sielläkin jotain tapahtuu. Kun ei voi enää syyttää Hondan huonoutta tällä kaudella. Saa nähdä sitten paukkuuko Red Bull Honda :)
 
Kirjoitin 5.5
Kimi jatkaa ja Alonso saa "potkut" F1 sarjasta. Potkuilla tarkoitan, että Alonso ymmärtää siirtyä muihin sarjoihin koska taidot ei enää riitä F1 sarjaan.
Kimi ajaa ykkös paikasta joka kisasta tänäkin vuonna, mites Alonso... ,menyttä kauraa.


Öh.. nyt oli kyllä melkoista ripulia :)

Oliko?
 
Oliskohan Perez vielä tulossa takaisin McLarenille ku Stroll vie toisen Force Indian paikan
Olen itse eri mieltä, sillä jo Pérezin ensimmäinen yritys Mäkillä sattui huonoon saumaan, ja tallissa käy edelleen kova mylläkkä. Force Indialta hän varmasti haluaa pois, sillä Lance Strollin asema hänen isänsä omistamassa tallissa on selvä. Lasken 1+1, että Pertsa menee Williamsille, sillä se talli tarvitsee myös sponssirahaa ja voi onnistuakin nostamaan kurssinsa ylöspäin.

McLarenille sitten kaksi kuskia kolmikosta Sainz, Ocon, Norris. Jos Norris ei näytä nousevan F2-sarjan mestaruuteen, niin hän voi ihan hyvin jäädä sinne vielä vuodeksi... jos hän nyt silloin enää olisikaan riittävän hyvä McLarenin F1-talliin... Mikäli Red Bull nyt kuitenkin Sainzin pitää, niin sitten menee kimurantiksi. Grosjeanin ura loppuu tähän kauteen, joten häntä en veikkaile yhtään minnekään.
 

Oli. Jos väittää ettei Alonsolla riitä taidot, ei ole kyllä seurannu lajia ollenkaan tai sitten ei tiedä mistä puhuu.
Yksi parhaista, edelleen. Ja unohtamatta sitä tosiasiaa että on kaksinkertainen mestari.

Eikä tuo Alonson lähtö varmasti kenellekään yllätyksenä tullu eikä siihen ole tarvittu kummoisia ennustajan lahjoja, johan sitä on spekuloitu joka vuosi sen jälkeen kun mies meni McLarenille.. :D
 
Oli. Jos väittää ettei Alonsolla riitä taidot, ei ole kyllä seurannu lajia ollenkaan tai sitten ei tiedä mistä puhuu.
Yksi parhaista, edelleen. Ja unohtamatta sitä tosiasiaa että on kaksinkertainen mestari.

Eikä tuo Alonson lähtö varmasti kenellekään yllätyksenä tullu eikä siihen ole tarvittu kummoisia ennustajan lahjoja, johan sitä on spekuloitu joka vuosi sen jälkeen kun mies meni McLarenille.. :D
Ei riittänyt Alonsolla taidot pysyä F1 tallissa.
 
Mites tämä kuskisoppa menee jos yhtäkkiää Kimi, tai ferkku päättää että eläkeelle?
 
Kyllähän Alonso osaa ajaa, mutta luonne taitaa olla erittäin vaikea, hankala pitää tallissa kun riitelee kaikkien kanssa. Onko yhdenkään tallitoverinsa kanssa tullut oikeasti toimeen?
 
Ilmeisesti, kun voittaja-autossa istuvaan Kimiin vertasit.
Kuinka monta vuotta Alonso istui samassa autossa saamatta muuta kuin Ferrarin alamäen aikaiseksi?


Ja jotenkin olet päättänyt, että nämä oli potkut "yhteisymmärryksessä" vaikka kaikki osoittaa siihen että päätös oli yksin Alonson.
Vai kyllästyikö talli maksamaan jättisummia ex-mestarille?

Kimi ajoi Lotuksella erittäin hyvin vaikka auton piti kuulua keskikastiin.
Toisilla se taito on ja toisilta se puuttuu.

Alonso on nyt menneen talven lumia F1:ssä ja ollut jo vuosia koska taidot eivät ole riittäneet.
 
Viimeksi muokattu:
Joka tapauksessa Sainzilla ei ole mitään hävittävää, tallipaikka taitaa olla tiedossa joka tapauksessa (?).
No onhan tuossa mahdollista hävitä ihan hirveästi, vaikkei se olekaan taattua. Red Bull on kuitenkin aloittamassa tehdastallistatuksella Hondan kanssa ja McLaren on nyt jumissa parjattujen Renault'n asiakasmoottoreiden kanssa. Voidaan sanoa melko turvallisesti, ettei McLaren taistele ainakaan mestaruuksista, tuskin edes voitoista, seuraavan parin, kolmen vuoden aikana. Red Bullin tilanne on omalla tavallaan epävarma, mutta voittoihin talli on kyennyt kuluneen kymmenen vuoden aikana jokaisella kaudella paitsi 2015, vaikka niitä on tullut harvakseltaan.

Vai kyllästyikö talli maksamaan jättisummia ex-mestarille?
Tässähän päin vastoin uutisten mukaan McLaren olisi perustamassa Indy-tallia vain pitääkseen Alonson leivissään. Voi jopa olla niin, että talli maksaisi Alonsolle myös reilusti Indy-kuljettajien palkkatason yli. Helvetin kalliiksi tämä tallin kasvojen pelastamiseen tähtäävä operaatio silti tulee.
 
Tässähän päin vastoin uutisten mukaan McLaren olisi perustamassa Indy-tallia vain pitääkseen Alonson leivissään. Voi jopa olla niin, että talli maksaisi Alonsolle myös reilusti Indy-kuljettajien palkkatason yli. Helvetin kalliiksi tämä tallin kasvojen pelastamiseen tähtäävä operaatio silti tulee.

Mistäs tämä? Ainaki se yks "twitter-uutinen" oli silkkaa trollausta :)
 
Alonso ei varmasti ole ollut mikään gridin helpoin kuski tulla toimeen eikä se ole mikään uusi juttu. Sukset on mennyt ristiin ja sillat on varmasti poltettu moneen paikkaan ja osittain sen takia varmasti kärkitallit (pl Ferrari) ei ole halunnut Alonsoa, mutta ajotaitojen kanssa sillä asialla ei ole mitään tekemistä.
Miehen ajotaidot on kiistattomat ja siitä on ihan turha vänkätä vastaan.
 
Nopea kuski kyllä. Taidettiin joskus puhua että Alonso säätää auton jotenkin eri tyyliseksi ja siksi olisi ollut vähän ongelmia Ferrari tallin kanssa? Kimi ei osannut ajaa Alonsolle tehtyä autoa? Lisäksi valitusta McLaren Honda "GP2" autosta tai moottorista :)
 
Nopea kuski kyllä. Taidettiin joskus puhua että Alonso säätää auton jotenkin eri tyyliseksi ja siksi olisi ollut vähän ongelmia Ferrari tallin kanssa? Kimi ei osannut ajaa Alonsolle tehtyä autoa? Lisäksi valitusta McLaren Honda "GP2" autosta tai moottorista :)

joo onhan tuo ihan maallikon silmin nähtävissä, että tykkää ajaa mutkiin reilusti aliohjaavasti. aika raju tyyli ajaa.

 
Alonso jätti omien sanojensa mukaan mahdollisuuden paluuseen F1:siin tulevaisuudessa toivoen että Mclarenilla menisi paremmin myöhemmin. Tähän liittyen F1-forum:illa eräs käyttäjä totesi mielestäni kyllä hyvin: "Lähden nyt, koska tiimi on huono. Tulen takaisin jos on parin vuoden päästä parempi". Ei varmaan kovin metsään mene tämäkään arvaus.

Muutenkin kaverilla ylimielinen asenne, hänen kommenteistaan sai välillä sellaisen kuvan että hän voi itse päättää missä ajaa kunhan vain kävelee tallin ovista sisään. Kumma kun ei näin jumalallinen kuski sitten kelvannut kellekään tämän hetken huipputallille, jotain kyllä kertoo Hornerin, Massan ja viimeisimpänä nyt Scheckterin kommentit Alonson tavasta sekoittaa tiimin työskentelyä tallin sisällä.
 
Sainz onnistuu edelleen ratsastamaan mielikuviin perustuvan maineen avulla. Red Bull arvatenkin on jo todennut, ettei mies ole Ricciardon ja Verstappenin kaltainen kyky, joten hän ei kiinnosta. Gasly on ollut positiivinen yllätys, ja heikkoa tallikaveria vastaan hänen suorituskykynsä arvioiminen on vaikeampaa.
 
Alonso jätti omien sanojensa mukaan mahdollisuuden paluuseen F1:siin tulevaisuudessa toivoen että Mclarenilla menisi paremmin myöhemmin. Tähän liittyen F1-forum:illa eräs käyttäjä totesi mielestäni kyllä hyvin: "Lähden nyt, koska tiimi on huono. Tulen takaisin jos on parin vuoden päästä parempi". Ei varmaan kovin metsään mene tämäkään arvaus.

Muutenkin kaverilla ylimielinen asenne, hänen kommenteistaan sai välillä sellaisen kuvan että hän voi itse päättää missä ajaa kunhan vain kävelee tallin ovista sisään. Kumma kun ei näin jumalallinen kuski sitten kelvannut kellekään tämän hetken huipputallille, jotain kyllä kertoo Hornerin, Massan ja viimeisimpänä nyt Scheckterin kommentit Alonson tavasta sekoittaa tiimin työskentelyä tallin sisällä.

Tämä kyllä totta, mutta edelleenkin osaa kyllä autoa ajaa eikä osaamattomuuden vuoksi saanut "potkuja" vaan mitä luultavammin lähti itse veks. Tämä eräs nimimerkki halus vielä asiasta monen kuukauden jälkeen jauhaa, vaikka se f1:stä pois siirtyminen olikin jo kohtalaisen varmaa kaikille muillekkin, jotka lajia seuraa. Ripulia tekstissään oli jokin ihan muu kuitenkin.

Mitä siihen, ettei muille kelvannut. Ainaki top3 talleissa on sävelet melko selvät. Red Bull nyt muutenkin kaivelee omista joukoistaan uusia, Ferrarilla on toimiva kombo ja lupausta tulollaan (ja eläkeläinen jo, jota Alonso ei toistamiseen korvaa), Mersulla on toimiva kombo. Lisäksi Jälkimmäisillä on jo keihäänkärki tallissaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sainz onnistuu edelleen ratsastamaan mielikuviin perustuvan maineen avulla. Red Bull arvatenkin on jo todennut, ettei mies ole Ricciardon ja Verstappenin kaltainen kyky, joten hän ei kiinnosta. Gasly on ollut positiivinen yllätys, ja heikkoa tallikaveria vastaan hänen suorituskykynsä arvioiminen on vaikeampaa.
Tai sitten Verstappen torppasi Red Bull siirron. Eikös Sainz oo ihan hyvin ajellu
Lähde: Max Verstappen jarruna kuskimarkkinoilla – estelee yhtä Red Bull -ehdokasta
 
Eikös Sainz oo ihan hyvin ajellu.
Juuri tätä mielikuvalla ratsastamista tarkoitin. Verstappen vei Sainzia Toro Rosso -aikoina 6-0 ja Hülkenberg on tällä kaudella jatkanut samaa kyytiä. Miehen vahvuus on virheetön ajo mutta se viimeinen pykälä jää nopeudessa saavuttamatta ehdottomaan kärkeen verratessa.

Toki "ihan hyvin" on varsin osuva kuvaus Sainzin suorituskyvystä, jos ajatellaan, että hän ajelee keskikastin autoilla, mihin sellainen riittääkin.

Vielä yhdeksi miinukseksi RBR:n silmissä piti laskemani se, että Sainz oli varsin kärkkäästi hakeutumassa pois Toro Rossolta jo viime vuonna, kun kävi selväksi, etteivät ovet emotallissa Red Bullilla aukene täksi kaudeksi. Gasly on varmasti oppinut nöyremmäksi ja se on hyvä myös tallin sisäisen harmonian kannalta.
 
Mainitaan ja myönnetään nyt vielä, että olen itse myös kunnon Alonso-vihaaja, mutta tiedostan täysin sen hän on yksi sarjan parhaimpia kuskeja ja mielestäni jopa parantanut otteitaan vuosi vuodelta, vaikka kökköLarenilla ajelikin viimeiset kaudet. Itse jopa toivoin, että voittaisi vihdoin Le Mansin (lähinnä myöskin siksi, että lopettaisi kitinän siitäkin ja toiseksi että Toyota saa vihdoin voittonsa)

Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että missä Alonso ikinä onkaan niin aina aiheuttaa närää, Lewiksen kanssa diivailut + vakoilujupakka, crashgate, Ferrarin tallimääräykset, julkiset Hondan moottorin haukkumiset jne.
 
Juuri tätä mielikuvalla ratsastamista tarkoitin. Verstappen vei Sainzia Toro Rosso -aikoina 6-0 ja Hülkenberg on tällä kaudella jatkanut samaa kyytiä. Miehen vahvuus on virheetön ajo mutta se viimeinen pykälä jää nopeudessa saavuttamatta ehdottomaan kärkeen verratessa.
2015 kun ajoivat toro rossolla koko kauden oli Sainz 5 kertaa edellä ja Verstappen 5 kertaa, kun molemmat pääsivät maaliin. Miten se Verstappen nyt vei "6-0"
 
On paljon helpompi olla vihaamatta Alonsoa, kun Hamilton on ottanut roolia vihatuimpana kuskina omissa ajatuksissa.

Alonso on aina ollut helvetin nopea kuljettaja, mutta melkeinpä kaikessa muussa on jäänyt toivomisen varaa.
 
Mielestäni ihan hyvä homma, että Sainz siirtyy McLarenille eikä RB:lle ja että RB ottaa uuden junnun tiimiinsä, jonka suorituskyky on kuitenkin vielä hieman kysymysmerkkinä. Vaikka kärkitalleissa on sävelet melko selkeät niin muiden tallien välistä liikehdintää voi odottaa ihan mielenkiinnolla.
Kenet McLaren ottaa toiseksi kuljettajaksi, kuka ajaa Strollin tallikaverina Force Indialla, ketkä päätyvät Williamssille ja ajaako Leclerc ensikaudella Haasilla Grosjeanin tilalla? Leclerc, Perez ja Ocon tuolla ovat nyt ehkä mielenkiintoisimmat nimet vielä jäljellä olevista.
Alkuun hieman odottelin, että hirveästi liikehdintää ei ole tiedossa. Nyt kuitenkin Ricciardo, Alonso ja tuo Force Indian kauppa aloittivat ihan mielenkiintoisen muutosten sarjan kärjen ulkopuolella.
 
Alonso on aina ollut helvetin nopea kuljettaja,

Niin ne kaikki muutkin on. Ehkä muutamaa maksukuskia lukuunottamatta. Sitä kuka on toista nopeampi on mahdotonta selvittää, edes tallin sisällä, varsinkin näinä siipiaikoina. Ennen kuskit pystyivät jossain määrin hanskalla paikkaamaan auton puutteita mutta se kierrosaika on jo kauan riippunut niin paljon downforcesta että kuskilla ei juurikaan ole merkitystä.
 
Niin ne kaikki muutkin on. Ehkä muutamaa maksukuskia lukuunottamatta. Sitä kuka on toista nopeampi on mahdotonta selvittää, edes tallin sisällä, varsinkin näinä siipiaikoina. Ennen kuskit pystyivät jossain määrin hanskalla paikkaamaan auton puutteita mutta se kierrosaika on jo kauan riippunut niin paljon downforcesta että kuskilla ei juurikaan ole merkitystä.
Vaikka tässä viestissä onkin pointtia, niin pääosin silkkaa paskaa. Vaikka autot ovatkin helpompia ajettavia, niin autojen välillä on edelleen samanlaisia eroja, kuin oli ennenkin. Ja edelleen kuskien välillä on eroja. Käytännössä jokainen F1-kuljettaja on pätevä ja nopea, koska ei tuonne sarjaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pääse ilman riittäviä taitoja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kuljettajien välillä ei voisi olla isojakin eroja sarjan sisällä. Ei se ole sattumaa, että tietyt kuljettajat ovat tallikavereitaan parempia kisasta toiseen ja onnistuvat auton ylärajoilla kerta toisensa jälkeen.

On ihan naurettava ja absurdi väite, että nykyään ei olisi kuskilla juurikaan merkitystä. Sillä on ihan yhtä paljon merkitystä, kuin on ollut ennenkin. Autot ovat toki helpompia ajettavia, mutta kyllä kuskien erot ovat silti olemassa ja taitoja vaaditaan kuten ennenkin. Se taito korostuu ehkä nykyään eri asioissa, mutta edelleen sitä tarvitaan, jos meinaa voittaa.

Ja Alonso on edelleen ollut aina hyvä ja nopea kuljettaja verrattuna muihin sarjan kuljettajiin.
 
On ihan naurettava ja absurdi väite, että nykyään ei olisi kuskilla juurikaan merkitystä. Sillä on ihan yhtä paljon merkitystä, kuin on ollut ennenkin. Autot ovat toki helpompia ajettavia, mutta kyllä kuskien erot ovat silti olemassa ja taitoja vaaditaan kuten ennenkin. Se taito korostuu ehkä nykyään eri asioissa, mutta edelleen sitä tarvitaan, jos meinaa voittaa.

Ja Alonso on edelleen ollut aina hyvä ja nopea kuljettaja verrattuna muihin sarjan kuljettajiin.

Kyllähän sen kuskin merkityksen näkee siitäkin miten suomalaiset kuskit ottavat lähes aina pataan aika-ajossakin tallitovereiltaan.

Jos minut päästettäisiin F1-auton rattiin niin epäilemättä kierrosaika olisi varmaan minuuttia huonompi kuin jollakin Sebastian Vettelillä tai Hamiltonilla vaikka niiden autoilla saisin ajaa. :lol: Toki voisi olla vieläkin huonompi jos auto lähtisi hanskasta ja romuttaisin sen tuhannen pillun päreiksi enkä pääsisi koskaan edes ensimmäistäkään kierrosta loppuun. Varmaan yhtä paskoja kuskeja kaikki muutkin tällä palstalla olisivat ellei sitten satu olemaan runsaasti kokemusta rata-autoiluista tai karting-kilpailuista. Siltikin jäisi varmaan sen 10-15+ sekunttia kierroksella noille mestareille heidän F1-autoillaan.
 
Vaikuttais vahvasti juurikin siltä, että Lonso siirtyy Indycar-sarjaan McLaren-kuskina.
"Mark Miles, CEO of IndyCar parent organisation Hulman & Company, confirmed McLaren’s entry was in progress in a statement to Motorsport.com.

“Today’s announcement certainly has fueled excitement among IndyCar fans who hope that Alonso will compete throughout the championship in 2019,” said Miles. “McLaren is working to put all the necessary arrangements in place, and we are supporting their efforts.

“I don’t expect this to be resolved until closer to the end of this year.”"
IndyCar confirms support for McLaren 2019 plans
 
Vaikuttais vahvasti juurikin siltä, että Lonso siirtyy Indycar-sarjaan McLaren-kuskina.
"Mark Miles, CEO of IndyCar parent organisation Hulman & Company, confirmed McLaren’s entry was in progress in a statement to Motorsport.com.

“Today’s announcement certainly has fueled excitement among IndyCar fans who hope that Alonso will compete throughout the championship in 2019,” said Miles. “McLaren is working to put all the necessary arrangements in place, and we are supporting their efforts.

“I don’t expect this to be resolved until closer to the end of this year.”"
IndyCar confirms support for McLaren 2019 plans

Mikähän järki tuossaki on, ku ei näytä homma toimivan tällähetkellä ykkösissäkään. Vielä viimekaudella sai moottoria syytellä, mut näyttää homma olevan ihan levällään. Varsinki, jos tässä samalla suunnitellaan uutta sarjaaki...Eikait Alonso ole sekoittanut koko McLarenin johtoa? :D :D
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom