F1 Kausi 2018

Paras huhu oli, että Leclerc korvaisi Kimin jo kesken kauden ja Kimi Sauberille.
Ei taida olla huhu vaan joku vammainen idiootti ei osaa englantia ja ymmärrä, mitä "swap" tarkoittaa. Muuten ihan sama, mutta jos tällainen henkilö sattuu olemaan toimittelija ja kirjoittelee jutun nettiin, niin siitä syntyy väärinkäsityksiä muillekin. Journalistille riittää osata kirjoittaa, lukutaidosta ei niin väliä.

Olihan siellä Mersullakin Oconit ja Wehrleinit omista junnuista tarjolla kun Nico laittoi hanskat naulaan, mutta niin vaan valinta osui Bottakseen. Aika harvoin tuonne kärkitalleihin yhden kauden näytöillä kuitenkaan noustaan.
Mersu halusi palkata kuskin yhden vuoden sopparilla, koska Vettel ja Verstappen olivat vapautumassa sitä seuraavalle kaudelle. Olisi täysin moraalitonta ottaa oma junnu vähäisellä kokemuksella ykköstalliin ja sanoa suurin piirtein, että saat puoli vuotta aikaa voittaa tai tulee fudut. Bottas oli kokeneempana kuljettajana juuri oikea mies ottamaan sellaisen riskin urallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi täysin moraalitonta ottaa oma junnu vähäisellä kokemuksella ykköstalliin ja sanoa suurin piirtein, että saat puoli vuotta aikaa voittaa tai tulee fudut.

Ei ole vaan tarpeeksi laaja junioriohjelma..


2_327689_1384x1120.jpg


:psmoke:
 
Kyllä se nyt vaikuttaa siltä, että kimi ois lopettamassa. Vaikka muutamassa kisassa on menny huonosti, niin kyllä sieltä vielä löytyy.
Ei tarvis kyllä vauhdinpuolesta lopettaa
 
Viimeksi muokattu:
Juuselalta pitäisi ottaa lääkitys pois, koska se on täysin väärää sorttia. Miehellä oli jo vaikeuksia saada mitään järkevää suustaan ulos kisan aikana. Yksi pohjanoteeraus oli se, kun Hamilton valitteli normaaliin tapaansa auton olevan hidas jäätyään Räikkösen taakse pussiin, ja Juusela oli välittömästi toitottamassa että sehän on keskeyttämässä, kauheaa!

Pullalla Hamilton myöhemmin keskeytti, niin ei nyt ihan menettänyt Juuselakaan kasvojaan, jos se nyt on enää tässä vaiheessa mahdollista...
 
Niin vain se Räikkönen on hiipinyt tässä vaiheessa kautta kolmanneksi jo 45-pisteen päähän MM-kärjestä (toki mersujen teknisten murheiden avittamana). Ja jotkut pölhöt olivat valmiina istuttamaan Leclerciä jo tässä vaiheessa kautta Ferrarille.

Jos Kimi napsii jatkossakin tasaisesti palkintopallisijoituksia, niin ties vaikka yllättäen kauden lopussa voi lopetella uraansa kaksinkertaisena maailmanmestarina. Aika kaukaa haettu, mutta olisihan se aikamoinen temppu jos veisi mestaruuden voittamatta kisaakaan. Se vaatisi tosin jo Hamiltonin ja Vettelin keskinäistä yli menevää taistelua loppukaudesta ja tähän ei usko nyt kukaan, tänään myös nähtiin että Mersutkin ovat haavoittuvaisia tekniikan pettämiselle.

Noh, on tässä vielä kisoja yli puolet jäljellä ja periaatteessa kaikilla kuskeilla Bottakseen (sijalla 6.) asti on vielä jonkinlainen mahdollisuus, niitä onnistumisia pitää alkaa piakkoin tulemaan tai mestaruusjuna menee ennen kesätaukoa.
 
Eniten kyllä harmittaa Bottaksen tilanne. Ajanut todella hyvää kautta mutta kaksi kertaa käsittämätöntä epäonnea ja siihen vielä tuo Vettelin kolari. Pisteitä mennyt yli 50 muista kuin omista syistä. Toki Kimikin on menettänyt jokusen itsensä ulkopuolisista syistä. Hamilton ja Vettel ovat toistaiseksi päässeet kohtuullisen vähällä.
 
Niin vain se Räikkönen on hiipinyt tässä vaiheessa kautta kolmanneksi jo 45-pisteen päähän MM-kärjestä (toki mersujen teknisten murheiden avittamana). Ja jotkut pölhöt olivat valmiina istuttamaan Leclerciä jo tässä vaiheessa kautta Ferrarille.

Jos Kimi napsii jatkossakin tasaisesti palkintopallisijoituksia, niin ties vaikka yllättäen kauden lopussa voi lopetella uraansa kaksinkertaisena maailmanmestarina. Aika kaukaa haettu, mutta olisihan se aikamoinen temppu jos veisi mestaruuden voittamatta kisaakaan. Se vaatisi tosin jo Hamiltonin ja Vettelin keskinäistä yli menevää taistelua loppukaudesta ja tähän ei usko nyt kukaan, tänään myös nähtiin että Mersutkin ovat haavoittuvaisia tekniikan pettämiselle.

Noh, on tässä vielä kisoja yli puolet jäljellä ja periaatteessa kaikilla kuskeilla Bottakseen (sijalla 6.) asti on vielä jonkinlainen mahdollisuus, niitä onnistumisia pitää alkaa piakkoin tulemaan tai mestaruusjuna menee ennen kesätaukoa.

Kaikki on vielä auki kun kisoja on vielä tosiaan yli puolet ajamatta kauden loppuun. Naurettavaa median töhöilyä :vihellys::rofl:

Hieno kisa kimiltä.. Harmi että kierrokset loppui kesken. Tuo renkaiden säästely taisi maksaa hieman mutta 3:na tässä vaiheessa mm-pisteissä on hyvä tilanne. :nb::hungry:
 
Kimi on yhtä paljon mestaruustaistossa mukana kuin Rubens Barichello oli 2000-luvun alussa... Pari hyvää kisaa, mutta ei pitkässä juoksussa yhtään mitään sellaista, jolla pärjätään, paitsi ehkä eilen. Voitto olisi tullut, jos ei olisi lähtenyt haastamaan Hamiltonia kolmosmutkassa.

On Bottaksen edellä puhtaasti tuurilla (Bottas pudottanut pisteitä huonoon tuuriin ja muiden töhöilyihin n. 50 pistettä), Ricciardon edellä luotettavemman tekniikan takia (1 vs 3 keskeytystä tekniikan takia) ja Maxin edellä tämän oltua täysi katastrofikuski alkukaudesta. Nyt kun päässyt vauhtiin niin on ollut sarjan paras suorittaja.

Kimillä itsellään ollut yksi tekninen murhe ja kerran mekanikot töhöilivät ja siihen meni ok-kisa, mutta muuten on ajanut melko keskinkertaisesti tätä viikonloppua lukuunottamatta. Ei missään nimessä maailmanmestaruusvauhdissa. Bottas olisi ainakin vähän siellä päin, jos nyt edes Vettelin kolaus ja Bakun uskomaton rengasrikko otettaisiin pois.

Uskomattoman paksut Kimi-lasit monella päässä Suomessa. Ei ole esittänyt Ferrarilla oikein mitään. Tulisi nyt edes se yksi voitto vielä
 
On Bottaksen edellä puhtaasti tuurilla (Bottas pudottanut pisteitä huonoon tuuriin ja muiden töhöilyihin n. 50 pistettä), Ricciardon edellä luotettavemman tekniikan takia (1 vs 3 keskeytystä tekniikan takia) ja Maxin edellä tämän oltua täysi katastrofikuski alkukaudesta. Nyt kun päässyt vauhtiin niin on ollut sarjan paras suorittaja.

Kimillä itsellään ollut yksi tekninen murhe ja kerran mekanikot töhöilivät ja siihen meni ok-kisa, mutta muuten on ajanut melko keskinkertaisesti tätä viikonloppua lukuunottamatta. Ei missään nimessä maailmanmestaruusvauhdissa. Bottas olisi ainakin vähän siellä päin, jos nyt edes Vettelin kolaus ja Bakun uskomaton rengasrikko otettaisiin pois.

Eikös nimenomaan tekniikka kuulu vahvasti lajiin? Miten esim. Ricciardon tekniikkamurheet heikentävät Räikkösen ja Ferrarin saavutuksia. Ei se heidän vikansa ole, että Rellu on mitä on. Ja aika pienellä sivuutit Maxinkin surkean alun. Enkä mitenkään näe häntä edelleenkään parhaana suorittajana vaikka yksi voitto nyt lipsahtikin onnekkaasti..

Kimillä oli alkukausi hyvä ja sitten tuon mekaniikkojen töhöilyn ja tekniikkamurheen myötä lähti samalla laskuun. Kuitenkin viidessä kisassa ollut podiumilla, vain kahdessa ulkona ja kahdet kisat keskeyttänyt. En nyt väitä että olisi gridin paras kuski tällä hetkellä mutta on tuo kausi ihan kohtuullisesti lähtenyt liikkeelle. Olisi aika vahvasti pisteiden osalta taistossa mukana, jos ei olisi käynyt esim. sitä älytöntä varikon vahinkoa. Toki Vettel on ollut aika pitkälti vahvempi mutta kautta on vielä reilusti edessä. Vielä on mahdollisuus kääntää tuo homma mutta voittojahan tuo pikkuhiljaa vaatisi.. Autossa kuitenkin riittää kykyä mestaruustaitoon, joten homma on lähinnä nyt loppukaudesta itsestä kiinni. En siis vähättelisi täysin Kimin suorituksia tai jotenkin kohtelisi muiden ongelmia eriarvoisesti kuin Kimin.
 
Ei Kimin ajamista voi hyvällä tahdollakaan - muutamaa valonpilkahdusta lukuun ottamatta - kutsua mestaruuden arvoiseksi, jos vertaa siihen millä tasolla Hamilton nakuttaa käytännössä vuodesta toiseen. Ensin pitäisi päihittää edes tallikaveri viikonlopusta toiseen mutta vaikeaahan se on kun turpaan tulee jatkuvasti se pari kymmenystä. Ihan asiallinen kakkoskuski mutta ei kyllä näillä ajoilla enää mestari.
 
Ei tietenkään ole Kimin vika, että Red Bull häviää luotettavuudessa ja nopeudessakin suurimalla osalla radoissa, mutta tämän pitäisi sitten näkyä kyllä pistetilastossa nykyistä isommin. Nyt edellä suunnilleen tuon yhden keskeytyksen verran pisteissä. Toki Ricciardollakin oli siinä mielessä onnea mukana Monacossa, että se oli nimeomaan Monaco, jossa moottorista hävisi 160hp. Missään muualla ei olisi tuolla autolla voinut ajaa voitosta. Mutta siinäkin on se muistettava, että ihan itse kuitenkin ajoi sinne paalulle. Siinä temppu, jota Kimi ei ole yli vuoteen tehnyt
 
Niin Kimi on vielä tilastollisesti täysin mukana mestaruustaistossa. Toki pitäisi parantaa vielä otteita, jos haluaa voittaa ilman toisten epäonnea. Alkukaudesta oli ihan hyvää tuo Kimin ajaminen mutta kauden mittaan on lähtenyt laskuun. Nykyinen ote ei riitä mutta ei Kimi vielä täysin ulkona ole. Toki itsekin epäilen Kimin kykyä voittaa Vettel koko kauden mittakaavassa. Mestaruustaistossa mukana oleminen ja mestaruuden arvoinen ajaminen on kuitenkin hieman eri asia. Jos puhutaan jälkimmäisestä niin mielestäni vain Vettel, Hamilton ja Bottas ovat ajaneet mestaruuden arvoisesti koko menneen kauden huomioiden.

Mutta siinäkin on se muistettava, että ihan itse kuitenkin ajoi sinne paalulle. Siinä temppu, jota Kimi ei ole yli vuoteen tehnyt

Eipä tuo Ricciardokaan kuitenkaan noita paaluja ihan hirveästi ole ajellut.. Jos nyt en ihan väärin muista niin tasan kaksi urallaan, Monaco 2016 & 2018.
 
Ricciardo ei olekkaan ihan älytön aika-ajotykki, vaan hänen vahvuus on nimeomaan kisassa ja erityisesti ohituksissa. Toki myös Red Bullin erinomainen kori auttaa jarrutuksissa ohittaessa. Ricciardo ei varsinkaan eilisen jälkeen olekkaan mukana mestaruustaistossa, mutta ei kyllä Renaultin koneella realistisesti ole ollutkaan koko kautena.
 
Toki Ricciardollakin oli siinä mielessä onnea mukana Monacossa, että se oli nimeomaan Monaco, jossa moottorista hävisi 160hp. Missään muualla ei olisi tuolla autolla voinut ajaa voitosta. Mutta siinäkin on se muistettava, että ihan itse kuitenkin ajoi sinne paalulle. Siinä temppu, jota Kimi ei ole yli vuoteen tehnyt

Paalupaikkojen tuijottaminen hyödytöntä paitsi sen takia, ettei niillä ole mitään merkitystä, myös siitä syystä, että Mersuilla on ollut etulyöntiasema aika-ajoissa ja Hamilton on kerännyt suurimman osan paaluista. Jos joku muu voittaa kisan, niin hän on silti startannut jostain muualta kuin paalulta.

Viime vuonna Hamilton voitti yhdeksän osakilpailua, kahdeksan kertaa hän oli startannut paalulta. Muut kuljettajat voittivat siis yhteensä 11 osakilpailua ja näistä vain kolmeen voittaja starttasi paalupaikalta. Yksi näistä kisoista toki oli tuo surullisen kuuluisa Monacon GP, jossa Kimi otti paalupaikan mutta talli pelasi hänen tallikaverinsa voittoon ajoittamalla Kimin varikkostopin tarkoituksella ruuhkaan.

Tällä kaudella Vettel on itse asiassa paalukuningas mutta niistä neljästä paalusta vain kaksi on johtanut kisavoittoon.
 
Taustalla oli nyt auki tuo MTV3 kanava jolta eilinen kisa tulee uusintana. Hieman erikoinen tuo kommentaattori studiossa kun lauseet ovat sellaista päättymätöntä tajunnunvirtaa. Raskasta kuunnella jos yrittää kuunnella mitä yrittää sanoa.
 
Voitto olisi tullut, jos ei olisi lähtenyt haastamaan Hamiltonia kolmosmutkassa.
No eipä olis niin yksinkertaista mun mielestä. Muilla autoilla oli vauhti kisan alussa paljon parempaa kuin Kimillä (Ricciardo suht helpolla ohi ja eroa syntyi Maxiin). Aika maksimi suoritus P2, ehkä hieman aikaisemmalla kirimisellä olis ollu taisteltavaa P1:stä.
 
No eipä olis niin yksinkertaista mun mielestä. Muilla autoilla oli vauhti kisan alussa paljon parempaa kuin Kimillä (Ricciardo suht helpolla ohi ja eroa syntyi Maxiin). Aika maksimi suoritus P2, ehkä hieman aikaisemmalla kirimisellä olis ollu taisteltavaa P1:stä.
Sen verran on todettava, että se ero Maxiin syntyi lähinnä sen vuoksi että joutui roikkumaan DanRicin perässä kun sillä oli ne kusahtaneet takarenkaat.
 
No eipä olis niin yksinkertaista mun mielestä. Muilla autoilla oli vauhti kisan alussa paljon parempaa kuin Kimillä (Ricciardo suht helpolla ohi ja eroa syntyi Maxiin). Aika maksimi suoritus P2, ehkä hieman aikaisemmalla kirimisellä olis ollu taisteltavaa P1:stä.

Lisäksi aika turhaa jälkiviisastelua tuo ohitusyritys. Kyllä siinä paikka oli, mut Kimi syystä tai toisesta arvioi jarrutuspaikan aavistuksen myöhäiseksi. Olipahan yritystä ja lähellä oli Kimillä jackpot muutaman ekan mutkan aikana. Jos olis ollu tyhmemmät kuskit ekaan mutkaan, niin olisi rytissy :) tiedä sit olisiko jopa ykkösenä ollut jo ekan mutkan jälkeen, ymmärrettävästi nosti hieman (omien sanojen mukaan) siinä ku molemmat mersut meinas tulla päälle ja lähekkäinhän olivatkin mutkassa.

Oli sopivasti riskiä IMO. Toki sit se vähän kostautui (mut ei kolarina!). Ei tuossa vaiheessa voinut tietää, että se Mersu keskeyttää :D Pienen kämmin jälkeen hyvin hoidettu loppukisa.
 
Viimeksi muokattu:
Lisäksi aika turhaa jälkiviisastelua tuo ohitusyritys. Kyllä siinä paikka oli, mut Kimi syystä tai toisesta arvioi jarrutuspaikan aavistuksen myöhäiseksi. Olipahan yritystä ja lähellä oli Kimillä jackpot muutaman ekan mutkan aikana. Jos olis ollu tyhmemmät kuskit ekaan mutkaan, niin olisi rytissy :) tiedä sit olisiko jopa ykkösenä ollut jo ekan mutkan jälkeen, ymmärrettävästi nosti hieman (omien sanojen mukaan) siinä ku molemmat mersut meinas tulla päälle ja lähekkäinhän olivatkin mutkassa.

Oli sopivasti riskiä IMO. Toki sit se vähän kostautui (mut ei kolarina!). Ei tuossa vaiheessa voinut tietää, että se Mersu keskeyttää :D Pienen kämmin jälkeen hyvin hoidettu loppukisa.
Joo ja varmaan noiden radalta ulosmeno seikkailujen takia pito oli huonompi loppukierroksella, minkä takia Max pääsi helpommin iskemään ohi.
 
Nyt on McLarenin vuoro alkaa pudotella isojen pomojen päitä sen annettua potkut tallipäällikkö Eric Boullierille. Samalla alemmassa johtoportaassa on tehty rakenteellisia muutoksia mutta lähinnä se tarkoittaa uusia toimenkuvia.

Eric Boullier has resigned from his role as the McLaren Formula 1 team's racing director, with Gil de Ferran given a new position in a major management reshuffle. -- McLaren has revealed a "simplified technical leadership team" in his place, which includes creating a new role of sporting director for Indianapolis 500 winner de Ferran.
 
Ihan puhtaasti sen takia että boullier oli tallissa kun siellä oli vielä whitmarsh ja myöhemmin uudestaan dennis. Tulokset olivat parempia sillon. Kun tuo zak ruskea tuli kuvioihin, talli vaihtoi imagoaan aikalailla ja tulokset suorastaan sukelsi.
Denniksen aikana tehtiin vaihdos Hondan kelkkaan ja Zak Brown joutui Denniksen lähdön jälkeen aika mahdottoman tehtävän eteen. Minä en osaa nähdä, että McLarenin nykytila olisi mitenkään Brownin syytä. Hän on pyrkinyt kääntämään kelkkaa, mutta helppoa se ei ole.
 
Boullierin lähtö Mäkiltä pienentää huomattavasti Kimin jo ennestään pienen todennäköisyyden siirtoa vanhaan talliinsa.
 
Vaikka nuo Kimi-huhut ovatkin roskaa, niin voisin nähdä Kimin vielä jatkavan jossain toisessa tallissa siitä huolimatta, että hän on aiemmin puhunut haluavansa lopettaa Ferrarilla, ja ikääkin alkaa jo olla. McLaren on kuitenkin juuri nyt niin pohjalla, että vaikea uskoa Kimin kiinnostuvan siellä ajamisesta, vaikka he tekisivätkin vanhan hyvän ajan isopalkkaisen tarjouksen.
 
Mihin muualle se Kimi menisi? Rellulle..? Ei tuolla oikein ole monia järkeviä talleja. RB ja Mersu jatkavat 99.99% varmuudella nykyisillä kuskeilla ja vaikka paikka vapautuisi niin tuskin haluaisivat Kimiä. Kyllähän Kimi varmaan jatkaisi Ferrarin ulkopuolellakin, jos joku tarjoaisi kilpailukykyistä autoa mutta en oikein keksi miten Kimi sellaiseen pääsisi. McLaren nyt loppupeleissä vaikuttaisi ainoalta potentiaaliselta tallilta mutta silti erittäin epätodennäköiseltä. Rellukin varmaan pitää mieluusti nykykaksikon (jos siis heillä ei jo muutenkin ole soppareita).
 
Miksiköhän Suomessa ei järjestetä F1-kisoja? Luulisi, että suomalsiet ovat valmiita maksamaan vaikka olisi maailman kalleimmat liput.
 
Kyllä täyttää. Ainakin radalle on haettu FIA:lta sellaista luokitusta, joka mahdollistaisi F1-kisojen järjestämisen. Vaatimukset täyttyvät.

Ah, no hyvä niin.

"Iitin kuntaan valmisteilla olevalle KymiRing-moottoriurheiluradalle haetaan parhaillaan Kansainvälisen autourheiluliitto FIA:n korkeinta luokitusta" ... tollanen uutinen 2.2.2017. Vieläkö sitä haetaan vai saatiinko se?

Silti nään vähän epätodennäkösenä suomessa kisaan ainakaan vähään aikaan.

Toki kisan järjestämisen hinta on tainnu laskea aika paljon Bernien ajan jälkeen?
 
Koska suomessa ei ole formula 1 rataa. Eikä sellaisen rakentamiseen tai ylläpitämiseen löydy rahaa.

70-luvulla Wihuri (sama mies, jonka tuella mm. Bottas nousi ykkösiin) yritti saada Keimolaan F1 kilpailua, mutta tällöin ei vielä suomalaiset olleet kulttihahmoja lajissa, suomalaisia ei laji kiinnostanut eikä Suomi ollut kovin kiimainen turistikohteena. Jotain aika tehokkaiden autojen EM-sarjaa ja mm. F2 tuolla kuitenkin ajettiin. Ratahan meni sitten jo ennen 80-lukua kiinni, mutta oli puitteiltaan siihen aikaan ajanmukainen rata jopa kuninkuusluokalle.

Kouvolaan ollaan tekemässä motogp-rataa, joka suunnitelman mukaan toteutuessaan saa myös F1 testirataluokituksen. Kisaradaksi ylentäminen vaatisi lähinnä parempia (vip-)yleisö- ja mediapuitteita. Mutta tuollahan nyt on vähemmän yllättäen ongelmia ollut, joten Suomalainen F1-unelma ei ole ihan vielä toteutumassa... Ja kun Wihuri kuolee väkisinkin kohta, niin kuka sitten on valmiina kaatamaan kymmeniä miljoonia rahaa tuollaiseen hankkeeseen isolla riskillä tai jopa käytännössä varmalla tappiolla? Tuskinpa kukaan tässä maassa.

Katuratakisa Helsingissä Töölönlahden ympäri toki olisi kiimainen :D
 
Tää nyt on taas mun mielipide, mutta jos suomessa järjestettäis jollain ihmeellä katukisa vaikka helsingissä lähiaikoina, niin se kisa olis yhtenä vuotena ja tappais mahdollisuuden kunnon kisaan vielä pidemmäks aikaa mitä nyt on ehkä mahdollista ton kymi ringin kanssa.
 
Kouvolaan ollaan tekemässä motogp-rataa, joka suunnitelman mukaan toteutuessaan saa myös F1 testirataluokituksen. Kisaradaksi ylentäminen vaatisi lähinnä parempia (vip-)yleisö- ja mediapuitteita. Mutta tuollahan nyt on vähemmän yllättäen ongelmia ollut, joten Suomalainen F1-unelma ei ole ihan vielä toteutumassa... Ja kun Wihuri kuolee väkisinkin kohta, niin kuka sitten on valmiina kaatamaan kymmeniä miljoonia rahaa tuollaiseen hankkeeseen isolla riskillä tai jopa käytännössä varmalla tappiolla? Tuskinpa kukaan tässä maassa.
Ei kukaan tässä maassa, mutta tämä maa kyllä on valmis kaikenlaisiin tappiollisiin "kulttuuriprojekteihin". Pitäisi vain osata myydä formulat kermaperseille jonkinlaisena kylddyyrin ilosanomana. Kouvolan kaupunkihan yritti jo ajaa kansalaisensa velkavankeuteen mutta sen myöntämä laina tai lahjoitus tai mikä lie todettiin laittomaksi.
 
Ei kukaan tässä maassa, mutta tämä maa kyllä on valmis kaikenlaisiin tappiollisiin "kulttuuriprojekteihin". Pitäisi vain osata myydä formulat kermaperseille jonkinlaisena kylddyyrin ilosanomana. Kouvolan kaupunkihan yritti jo ajaa kansalaisensa velkavankeuteen mutta sen myöntämä laina tai lahjoitus tai mikä lie todettiin laittomaksi.

Suomessahan näitä nimeomaan maksetaan poikkeuksellisen vähän. Katsoppa vaikka minkä verran jossain jenkeissä julkisilla varoilla tuetaan urheilujoukkueita ja tapahtumia. Siinä ihan oikeasti menee miljardi veronmaksajien rahaa, kun joku NFL-seura kiristää kaupungilta uuden stadionin lauseella "tarttis uuden areenan tai siirrytään Seattleen...". Suomessa ei ikipäivänä menisi läpi, että Jokereille tehdään puhtaasti kaupungin piikkiin uusi halli ja valmistumisen jälkeen Hjallis omistaakin siitä yhtäkkiä 90% maksamatta pennin penniä missään vaiheessa
 
Johtuisikohan Räikkösen ongelmat Ferrarille paluun jälkeen siitä, että hänellä vaihtuu kisainsinöörit useammin kuin alushousut? Tänäänkin huvittavan kuuloista ja epäselvää sananvaihtoa, välillä Kimille puhutaan varikolta päin aivan kuin Kimi olisi tilaamassa pizzaa.
 
Voisi ketuttaa italiaano insinööri sönköttömässä korvanappiin.
 
Kyllä tässä aika lähellä varmasti ollaan sitä, että kimi korvataan. Canadan jälkeen tuntui itsestäkin samalta ja oisin ollut jopa valmis siihen heti.
Kimi on kuitenkin nyt herännyt, se on todella agressivinen lähdöissä ja ajaa ku mestari. Tämän hetkinen huippuvireinen kimi on jopa sarjan nopein kuski!

Ei tuommoinen nuoripoika voi olla nopeampi, koska se tarkoittaa sitä että vetäis Vetteliä heti pataan.
 
Viimeksi muokattu:
Räikkönen on ollut tällä toisella Ferrari jaksollaan lähes joka kausi lähellä jäädä ilman sopimusta huonojen suoritustensa takia mutta aina parantanut menoaan juuri oikeaan aikaan ja vuosi soppariin lisää. Sille pitää ilmeisesti antaa painetta ja potkia perseelle ennenkuin herää ajamaan tosissaan. Ferrarin pitäis varmaan tehdä kisakohtainen tulos tai ulos sopimus Räikkösen kanssa niin voittoputki olisi taattu :D
 
Kyllä tässä aika lähellä varmasti ollaan sitä, että kimi korvataan. Canadan jälkeen tuntui itsestäkin samalta ja oisin ollut jopa valmis siihen heti.
Kimi on kuitenkin nyt herännyt, se on todella agressivinen lähdöissä ja ajaa ku mestari. Tämän hetkinen huippuvireinen kimi on jopa sarjan nopein kuski!

Ei tuommoinen nuoripoika voi olla nopeampi, koska se tarkoittaa sitä että vetäis Vetteliä heti päähän.
Ja Haasilla ollaan vähän kyllästyneitä Grossuun, joten ehkä seuraava kausi Leclercille on siellä. Mutta toki, Kimi on varmasti menossa ulos sarjasta piakkoin.
 
Ferrari on tallipisteiden kärjessä. Ei se onnistuisi ilman kahta hyvää kuljettajaa. Kimi on tehnyt työnsä hyvin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 786
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom