Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos MotorSport Italialta kysytään, niin Antonio Giovinazzi kyydittää Ferraria ensikaudella.
sivuilta käännettynä:
"Ferrari points a lot on Antonio Giovinazzi and wants to give him as many opportunities as possible to experience the current Formula One car, hoping to find him a driver for the next season."
lähde: Giovinazzi in pista martedì con la SF70H, poi sarà test driver della Haas - MotorSport Italia
Joo. Kyllä kieltämättä olisi outo valinta, kun alkukaudesta näytönpaikassa vetäsi auton paskaksi, eikä muutenkaan ollut oikein vakuuttava esitys ensimmäisen kisan 12. sijasta huolimatta.Ei millään jaksaisi uskoa, että Ferrari ottaisi Giovinazzia suoraan puikkoihin. Aikamoinen riski MM-taiston osalta, kun vastustajalla on Bottas ja Hamilton.
Ylimielinen paska se ainakin on, eikä taida kenellekään muulle käydä auto, jos se Alonsolle tehdään, kun herran ajotyyli on poikkeava.Alonso se piti ferrari nostaa aikanaan mutta ei siitä oikein mitään tullu vaikka on jumalasta seuraava joittenki mukaan. Itkua kyllä sitte senki eestä. En jaksa ymmärtää edelleenkään miksi Alonsoa pidetään "ehkä kaikkien aikojen parhaana" kuskina? On kuiten siltansa polttanu, ja ihmeenä pidän jos johonki menestyvään talliin vielä pääsee.
Edit: Onko kukaan muu samaa mieltä että Alonso on ylimainostettu paska, lievästi kärjistäen?
Keke tekee paluun.Rosberg tekee paluun, kukapa ei haluaisi Ferraria ajaa.![]()
Alonso se piti ferrari nostaa aikanaan mutta ei siitä oikein mitään tullu vaikka on jumalasta seuraava joittenki mukaan. Itkua kyllä sitte senki eestä. En jaksa ymmärtää edelleenkään miksi Alonsoa pidetään "ehkä kaikkien aikojen parhaana" kuskina? On kuiten siltansa polttanu, ja ihmeenä pidän jos johonki menestyvään talliin vielä pääsee.
Edit: Onko kukaan muu samaa mieltä että Alonso on ylimainostettu paska, lievästi kärjistäen?
Miten tuon nyt ottaa, 2004 piti se sillä hetkellä enemmän pisteitä kerännyt tallikaveri potkasta pihalle kesken kauden, taisi olla Trulli kyseessä. Ilmeisesti ei olisi Briatorelle käynyt, että oma suojatti häviää tallikaverille. Ainahan Alonson persettä on nuoltu joka paikassa paitsi nykyisen tallin ensimmäisellä visiitillä. Auto pitää tehdä niin aliohjaavaksi, että tallikaverille ei edes välttämättä riitä säätövara, jos auto on tehty täysin Alonsolle. Häkkinenkin oli kovempi kuski kuin Alonso ja Keke on yksi aliarvostetuimmista kuskeista. Stefan Bellof olisi myös ansainnut sen paremman auton F1 uransa aikana. Moni voi muistaa 84 Monacon sadekisan, jossa Senna ajoi Prost:a kiinni Toleman:lla, mutta harva muistaa, että Bellof tuli kolmanneksi ja ajoi vielä kovempaa takana, lähti ruudusta 20.Vaikka se täysi mulkku onkin niin onhan se nyt selvästi yksi kaikkien aikojen nopeimmista, vai etkö ole seurannut otteitaan?
Vaikka se täysi mulkku onkin niin onhan se nyt selvästi yksi kaikkien aikojen nopeimmista, vai etkö ole seurannut otteitaan?
Muuten kyllä, mutta ei.Perez, S. Force India
Ei.Ocon, Esteban, Force India
Ei.Hulkenberg, N. Renault
Ei.Grosjean, R. Haas F1 Team
Ei.Magnussen, Kevin, Haas F1 Team
Ei.Wehrlein, Pascal, Sauber
TLDR; Kaudella 2018 Ferrarilla ajaa Vettelin rinnalla Räikkönen, Grosjean, Perez tai Hulkenberg. Tai sitten Bottas mikäli Mercedes ei jostain kumman syystä jatka sopparia. Ja jos Vettel siirtyisikin Mersulle (tätähän on huhuiltu) niin Mersulta toinen siirtynee Ferrarille tai sitten Alonso.
Epäilen että kahta saksalaista ei haluta koska markkinointisyyt, eli ei Hulkia. Grosjeanin palkkaamiseen en usko myöskään koska Kimin markkina-arvo on varmaan niin paljon isompi kuin säästö palkoissa. Perezillä taitaa olla hyvä yhteys Ferrarille ja häntähän sinne sovitettiin pari kautta sitten kovasti. Pitäisin itse todennäköisimpänä, olettaen ettei mitään odottamatonta tapahdu. Tai sitten Kimi parantaa otteitaan ja nähdään taas/vielä yksi kausi.
Bottasta tosiaan mersu ei varmasti näillä otteilla päästä ja sama pätee, niinkuin yllä mainittiinkin, Red Bull kuskeihin.
Perez on ajanut myös suht hyvin tällä kaudella? Kimillä on 83 pinnaa ja Kimin takana Perez 50 pinnalla.Kävin läpi listasi ja muuten olin kyllä samaa mieltä mainitsemiesi kuskien mahdollisuuksista Ferrarille, paitsi että:
Muuten kyllä, mutta ei.
Ei.
Ei.
Ei.
Ei.
Ei.
Perezillä on kyllä ollut todella ryhdikkäät otteet tänä vuonna, mutta se ei oikein enää riitä kun on jo kerran huipputallista valunut alaspäin. Jos ne nyt semi-julkisesti miettii Giovinazzin ja Räikkösen välillä niin se tarkoittaa että Alonso on menossa ja nuorta poikaa käytetään savuverhona.Perez on ajanut myös suht hyvin tällä kaudella? Kimillä on 83 pinnaa ja Kimin takana Perez 50 pinnalla.
Toki myös Ricciardo ja Bottas olisi tosi hyviä, mutta kumpaakaan ei saa?
Kyllä rahalla saa, mutta kuinka paljon Ferrari on valmis maksamaan on toinen juttu. Ehkä ensi kausi on vielä välimallin kausi Ferrarille eli Vettel ykkösenä ja Räikkönen kakkosena, sen jälkeen voidaan katsoa Vettelille oikea kirittäjä. Nyt kuuteen huipputalliin on tyrkyllä hirmu määrä kovia kuskeja: Ham-Vet-Ric-Ver-Bot-Alo-Rai, mutta miten nuo saisi jaettua siten, että tallin sisällä pysyisi suorittava ilmapiiri. Veikkaan että noista Alonso jää nuolemaan näppejään. RB:lle ei ole asiaa, Hamiltonin pariksi en usko menevän, Ferrarille hieman poltettu välit...Perez on ajanut myös suht hyvin tällä kaudella? Kimillä on 83 pinnaa ja Kimin takana Perez 50 pinnalla.
Toki myös Ricciardo ja Bottas olisi tosi hyviä, mutta kumpaakaan ei saa?
Alonso olisi kieltämättä aika kova Ferrarille.Perezillä on kyllä ollut todella ryhdikkäät otteet tänä vuonna, mutta se ei oikein enää riitä kun on jo kerran huipputallista valunut alaspäin. Jos ne nyt semi-julkisesti miettii Giovinazzin ja Räikkösen välillä niin se tarkoittaa että Alonso on menossa ja nuorta poikaa käytetään savuverhona.
Alonso olisi kieltämättä aika kova Ferrarille.
Vielä jos pyörittelee lisää, niin Vettel Mersulle ja Bottas Ferrarille Alonson kanssa?
Ferrari nyt harvemmin on ottanut kahta mestaria (pl. nyt Räikkönen).
Tämä nyt johtunee enempi siitä, että harvemmin kahta mestaria on mahdollista saada. Lisäksi kaks mestaria maksaa iha hemmetisti. Räikkönen saatu alehintaan ja pidetty alehinnassa (Kimin statuksella (mm. suosituin kuski, oli ainaki pitkään) voisi periä enemmänkin, mut kaipa esim. Alonsolla oli parempi manageri / paremmat sponssirahat, kun palkka oli mitä oli. Rankkaan molemmat kuitenkin samaan kastiin.).
Ja onhan siellä Ferrarilla mestari-kaksikkoja ennenkin ollut; Jo edellinen kaksikko olivat molemmat mestareita.
Ottamatta kantaa siihen miksei ole ollut hirveämmin mestari-kaksikkoja niin kuinkas kauan taaksepäin ajassa saa mennä, että tuollaisen löytä jossei huomioida nyt tosiaan näitä Kimin vuosia eli tallikaveruutta Vettelin ja Alonson kanssa? Vilkaistessa en ainakaan huomannut 1990-luvulta eteenpäin tällaisia.
Tarkoitin siis Ferraria, muilta kyllä löytyy noita (nämä nyt luetellut ainakin). J
Mietin tuota kanssa kisassa ja samaa on tapahtunut mielestäni usein. Tuntuu että Kimiin luotetaan liikaa tällaisissa tilanteissa ja tiedetään että Kimi ajaa herrasmiessääntöjen mukaisesti. Jos kyseessä olisi Verstappen niin ei varmasti puskettaisi tuolla tavalla ulos, Ricciardohan vaihtaa linjaa kesken mutkan mikä on ollut kiellettyä viime vuosina, nyt on kyllä sallittu enemmän racingia ja toisaalta hyvä niin. Ehkä Kimin olisi pitänyt röyhkeästi pysyä sisälinjalla kun pääsi suoralla ohi, mutta toisaalta siinä ei ollut matkaa juurikaan takarenkaista Ricciardon etusiipeen ja riski rengasrikkoon olisi suuri.Viimekisassakin oli ongelmia softan kanssa. Ei saanut säädettyä auton balanssia ainakaan tämän mukaan:
Ricciardo työnsi ekassa mutkassa Kimin ulos radalta jonka takia jäi sitten pari sijaa. Toki olis Kimi voinut vähän agressiivisemmin ehkä peittää sisäpuolen..
Puhuin näemmä kakkaa:Kubica pääsee ajamaan Rellun tämän vuoden autoa Unkarin GP:n jälkeisessä testissä ja Ranskan GP:n harkoissa.
Another step closer to Kubica return | PlanetF1
![]()
Juuri näin. Osais vaan sakemanni imeä tappionsa ja keskittyä tuleviin koitoksiin. Tuossa Bottas-scenaariossa kun se on niinkin selkeästi sääntökirjassa ilmaistu, että sensoreista katsotaan onko lähtö vilppi vai ei, niin ei siinä auta itkeä. Bottas veti todellisella riskillä ja hänen onnekseen se kannatti. Oma veikkaus on, että 9/10 tuollaista yritystä menee käteen.Vettel ei olisi voittanu kilpailua, vaikka Bottas olisikin ottanut ''normaalin'' lähdön. Vettel ei vain voi myöntää, että Bottas oli parempi sinä päivänä, vaan kaikin keinoin yrittää työntää kapuloita hyvin ja oikein toimiviin rattaisiin.
Mahtava lukutaito sinullaKyllä, hautaan saakka. Loppuelämä murehditaan sitä, että oli oikeusmurha, kun joku ei saanut rangaistusta sääntöjen sallimasta lähdöstä. Maalataan piruja seinille ja istutaan pimeässä.
Jos sää ajat paalulle ja otat 5 ruutua rankkua niin sä lähet sijalta 6. Jos sä ajat sijalle 6 ja otat 5 ruutua rankkua niin sä lähdet sijalta 11.Mites muuten jos aika-ajoissa 6 nopeinta saa 5 lähtöruudun rangaistuksen, niin lähteekö silloin kuitenkin tuon nopeimman ajan ajanut paalulta, vai miten homma toimii?
Mutta jos ensimmäinen putoaisi kuudenneksi, niin toinen putoaisi seitsemänneksi, joka nostaisi taas sen nopeimman ajaneen pykälää ylöspäin jne jne..
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.