Mahtava lukutaito sinullaKyllä, hautaan saakka. Loppuelämä murehditaan sitä, että oli oikeusmurha, kun joku ei saanut rangaistusta sääntöjen sallimasta lähdöstä. Maalataan piruja seinille ja istutaan pimeässä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mahtava lukutaito sinullaKyllä, hautaan saakka. Loppuelämä murehditaan sitä, että oli oikeusmurha, kun joku ei saanut rangaistusta sääntöjen sallimasta lähdöstä. Maalataan piruja seinille ja istutaan pimeässä.
Jos sää ajat paalulle ja otat 5 ruutua rankkua niin sä lähet sijalta 6. Jos sä ajat sijalle 6 ja otat 5 ruutua rankkua niin sä lähdet sijalta 11.Mites muuten jos aika-ajoissa 6 nopeinta saa 5 lähtöruudun rangaistuksen, niin lähteekö silloin kuitenkin tuon nopeimman ajan ajanut paalulta, vai miten homma toimii?
Mutta jos ensimmäinen putoaisi kuudenneksi, niin toinen putoaisi seitsemänneksi, joka nostaisi taas sen nopeimman ajaneen pykälää ylöspäin jne jne..
Joo, taisi mennä aivan väärin.Mutta tuossa sitten taas 7. olisi saanut vain kolmen ruudun rangaistuksen.
...
– Minusta tuntui juuri siltä, miten asia olikin, että hän liikkui liian aikaisin. Vaikka liikahdatkin ennen valojen sammumista, ihmiskehon reaktioaika on isompi kuin 0,0 sekuntia, joten minun tuskin tarvitsee perustella sitä enempää, Vettel vihjaisi.
Miten ois toi, videotarkistus (mitä nytkin tavallaan tehtiin, mutta on ns. turhaa koska säännöt ovat säännöt).Ihan yksi ja sama, kun säännöt sanovat, että lähtö katsotaan sensorien mukaan. Oikein mitään muuta pätevää tapaa siihen ei olisikaan. Silverstonen katsomossa oli tänään jollain ihan osuva kyltti Vetteliin liittyen...
Eikös kiihdytyskisoissa muuten sanota, että jos näet vihreän valon, olet jo myöhässä? Siellä on pakko aavistaa, reagoimalla ei pärjää.
Miten ois toi, videotarkistus (mitä nytkin tavallaan tehtiin, mutta on ns. turhaa koska säännöt ovat säännöt).
Varikkohuhujen mukaan Carlos Sainz Jr on vaihtamassa tallia kesken F1-kauden, kertoo kaksalainen Auto Bild -lehti.
Sainz ajaa kolmatta kautta Toro Rossolla eli Red Bullin kakkostallissa. Auto Bildin tietojen mukaan Red Bull on luopumassa 22-vuotiaasta Sainzista kesken kauden, mahdollisesti jo heti Siverstonen kisan jälkeen eli ennen heinäkuun lopun Unkarin GP:tä.
Lähteiden mukaan Sainz olisi siirtymässä Renault'lle, jossa hän korvaisi Jolyon Palmerin. Todennäköisesti Toro Rosson kisakuskiksi nousisi tällöin Red Bullin junioriohjelmassa vahvoja otteita esittänyt 21-vuotias ranskalaiskuski Pierre Gasly.
Lauantaina aika-ajossa Bottaksen viimeisen vedon virheen (3. mutkassa?) jälkeen Skylla sanoivat Bottaksen tekevän pinkkiä moniin pikkusektoreihin, eli ainakin joillain tämä data on käytössä. Ois tosiaan kiva nähdä itsekkin.Jossain ekassa kisassa oli sellaisia tarkempia sektoriaikoja ruudussa. Että jokainen sektori oli jaettu vielä pienempiin osiin. Selostajilla tuntuu ainakin olevan toi data käytössä, onko sitä meille tavallisille ihmisille jossain. Itelläni on toi f1 app ostettuna, mutta ainakaan puhelimella siinä ei niitä näy. Pitääkö olla tabletti.
Jaa-a, onkohan Renault luvannut hyvän hinnan vai miksi juuri Sainz? Tämän päiväisten suoritteiden perusteella tuli jälleen mieleen, että Kvjatista saattaisivat luopua mieluummin...
Nyt Ferrarin pitää kaivaa jostain vauhtia muuten Hamilton häipyy maisemaan ja mestariksi.
Skyn kisan jälkeisessä haastattelussa Wolff, kun kehuivat Bottaksen pitkään ajamista renkaillaan, kertoi että oli tarkkaillut kulumisia ja ajanut sen mukaan, kuten oppi menee.Eipä ton UK Silverstonen perusteella pysty kyllä sanoa, että MB kulkee tällä hetkellä paremmin kuin Ferrari. Todella tasaisia ovat olleet, mutta molemmat tallit tekevät suhteellisen isoja muutoksia autoihin kesken kauden, välillä se tuottaa hedelmää ja välillä ei. Silverstonen pisteet meni MB:lle ihan vaan järkyttävän huonon tuurin vuoksi Ferrarilla.
Lopettaakohan Kimi tähän kauteen?
Toivottavasti Kimi saisi vähän palkkaa lisää 5 -> 7 milliä. Ihan ilmaiseksi ei kannata ajaa?
Onhan Kimi puhunut että voi tehdä jotain muutakin. Tuosta vaan miettii, että ei ihan millaista vaan sopimusta halua solmia?Mitä vitun merkitystä jollain kahdella millillä olisi Kimille? Ei tuo ole vuosiin enää rahan takia ajanut, kun tilillä on jo satoja miljoonia. Ihan karkkirahoja nuo on tuollaisella omaisuudella.
Onhan Kimi puhunut että voi tehdä jotain muutakin. Tuosta vaan miettii, että ei ihan millaista vaan sopimusta halua solmia?
Monestihan näissä miljooniin menevissä palkka-asioissa se varsinainen raha ei ole enää se pääpointti vaan se on enimmäkseen arvostuksen mittari verrattuna muihin. Tokihan se kiva olisi Kimiä vielä ensi kaudellakin nähdä, että toivottavasti tarttuu täkyyn.
Joo tosiaan ei se sopimus taida olla nykyisinkään kovin iso. Ajoin vaan takaa, että jatkaisi samalla, noin 7 millin palkalla. Vettelillehän kai tarjottiin isompaa 120 miljoonaa kolmesta vuodesta. Eihän tuo Ferrarin rahoissakaan pitäisi tuntua yhtään, ainakaan tuo Kimin palkka.Varmasti kuka tahansa voi tehdä muuta kuin tällä hetkellä tekee mutta pointti olikin että tuo rahan määrä nyt ei merkitse Kimille enää mitään, ajamisen ja voittamisen halusta tuo on jo vuosia ajellut. Mietipä itse jos sinulla olisi n. 250miljoonaa tilillä, niin jäisikö sopimuksen uusiminen siitä kiinni tarjotaanko sinulle 5 tai 10milliä? Eikä se nykyinenkään sopimus kovin iso ole.
Bottas sanoi tosiaan, että olivat käyttäneet taktiikkana kovaa "painostamista" jotta renkaat saataisiin ylikuumennettua ja kulutettua normaaliajoa nopeammin. Tällä kertaa taktiikka toimi (ei kestänyt loppuun asti).Skyn kisan jälkeisessä haastattelussa Wolff, kun kehuivat Bottaksen pitkään ajamista renkaillaan, kertoi että oli tarkkaillut kulumisia ja ajanut sen mukaan, kuten oppi menee.
Ehkä siinä muutakin kuin onnea siis.
Miksi?
Miksi?
Ei saa ei, mutta se testataan muistaakseni joillakin painoilla siiven päissä tjsp. Saattaa olla siis mahdollista tehdä siipi niin, että se ei taivu liikaa painotestissä, mutta downforce vääntää sen paljon alemmas.Eipä taida olla. Eiks just yks kausi ollu juttua, että etusiivet eivät saa taipua liikaa ?
Ei saa ei, mutta se testataan muistaakseni joillakin painoilla siiven päissä tjsp. Saattaa olla siis mahdollista tehdä siipi niin, että se ei taivu liikaa painotestissä, mutta downforce vääntää sen paljon alemmas.
Halo käyttöön – F1-autoihin ensi kaudeksi radikaali muutos
SPORT > F1 > UUTISET JULKAISTU 19.07.2017 21:09 (PÄIVITETTY 19.07.2017 21:11)
xpbimages.com/All Over Press
F1-autojen halo-turvajärjestelmä otetaan kaudella 2018 käyttöön, tiedotti Kansainvälinen autoliitto FIA keskiviikkona.
Halo-järjestelmä on kehitetty suojaamaan kuljettajia mahdollisilta päävammoilta. F1-sarjan strateginen työryhmä päätti keskiviikon kokouksessaan hyväksyä järjestelmän käyttöön ensi kaudeksi.
FIA:n tiedotteen mukaan järjestelmään tehdään vielä viilauksia ennen kauden alkua.
- Halo osoittautui parhaaksi turvallisuusjärjestlemäksi useista tutkituista vaihtoehdoista viiden vuoden tutkimus- ja kehitystyön aikana, tiedotteessa todettiin.
Menee nyt hieman offin puolelle, mutta Jean Todt on henkilö kenen ansiosta Ari Vatanen on hengissä.Halon voisi työntää Jean Todtin sanonko minne.
Loppuu tässä taloudessa F1:sten katsomiset. No, onhan näitä lajeja mitä seurata: MotoGP, Ralli (siinäkin alettu kaiken maailman shikaaneja laittamaan pikataipaleilla). Indycar varmasti saa uusia faneja ensi kaudella etenkin jos F1-kuskeja siirtyy sinne.
Kai tuohon rumaan häkkyräänkin sitten tottuu ja sen voi maalata auton väriseksi, niin ei ota ehkä niin pahasti silmään? Lisää vaan vauhtia niihin romuihin
Jules Bianchi ajoi sen raktorin perän alle ja kuoli. En tiedä olisiko häkkyrä pelastanut?
Oli kyllä aika raju törmäys kypärään?