F1 kausi 2017

Juu, ferrarin ei tällä kaksikolla tarvi ainakaan driver managementtiä varmaan paljon harrastaa, ja tuo pari on merkkimestaruuden kannalta kyllä aika vahva, vaikkei nuo kimin tulokset ole mahtavia ollukkaan. Aika huono tekeen virheitä ainaki, ja kokemusta on. Ja mistä tosiaan tilalle kuski joka pystyis samaan?
 
Mä en ymmärrä, et mikä ihmeen pakko tässä viimevuosina on alkanu tuommoisia vääntämään ? Bianchin kuolemaa ei tuollainen välttis olisi estänyt ja siinäkin kyse inhimillisestä erheestä. Vuosikymmenet on ajeltu ilman ja ehkä pari kertaa on vain sattunu osumaan kuskiin jotain, ja entisestään vähenemään päin ollu kuiteskin viimevuosikymmeninä. Ku nyt kuiteskin mennään aika lähelle sitä rajaa, että voiko F1:iä enää kutsua F1:siksi, koska se määritelmän raja hämärtyy tuolla viritelmällä (avohyttisten kilpa-ajoneuvojen korkein luokka).

Näinhän se on, niinkin ikävää kuin se ääneen on sanoa niin Bianchin kuolema oli vain ja ainoastaan Bianchin omaa syytä.
 
Viimeksi muokattu:
Bottas ajaa enskaudella mersulla, koska ei ole parempaa kuskia tarjolla, jolla on vielä tulevaisuus ykkösissä.

Räikkönen ajaa ferrarilla enskaudella, koska on Vetteliä hitaampi, ei aiheuta skismaa kuskien välillä ja on kuitenkin nopee tuomaan pisteitä jos auto toimii. Ei ferrari halua sinne nuorempaa ja ehkä nopeempaa kuskia aiheuttamaan ongelmia ja Vetteliin ne kuitenkin panostaa.

Näin mä veikkaan.

Ihan hyvin ajateltu omasta mielestä sun puolelta. Ferrari vaan ei oo niin tunnettu fiksuista päätöksistä :D
 
Juu, ferrarin ei tällä kaksikolla tarvi ainakaan driver managementtiä varmaan paljon harrastaa, ja tuo pari on merkkimestaruuden kannalta kyllä aika vahva, vaikkei nuo kimin tulokset ole mahtavia ollukkaan. Aika huono tekeen virheitä ainaki, ja kokemusta on. Ja mistä tosiaan tilalle kuski joka pystyis samaan?
Olishan siellä Lonso, mutta ovat kovasti sitä mieltä etteivät halua häntä. Ei mikään ihme, kun on kuskikaksikko joka tulee toimeen. Lonso-Vettel kuskikaksikko olisi kaksi tiukkaluonteista "ykköskuskia" tallissa. Mersulla on tietämysta siitä aiheesta.
 
Jos itse Marchionne on käynyt Kimiä puhuttelemassa, niin tuskin on jatkoa luvassa jos ei otteet parannu. Hulkenberg voisi siirtyä omasta puolestani Ferrarille, on sen verran kauan jo rypenyt paskatalleissa.
 
Alonso se piti ferrari nostaa aikanaan mutta ei siitä oikein mitään tullu vaikka on jumalasta seuraava joittenki mukaan. Itkua kyllä sitte senki eestä. En jaksa ymmärtää edelleenkään miksi Alonsoa pidetään "ehkä kaikkien aikojen parhaana" kuskina? On kuiten siltansa polttanu, ja ihmeenä pidän jos johonki menestyvään talliin vielä pääsee.

Edit: Onko kukaan muu samaa mieltä että Alonso on ylimainostettu paska, lievästi kärjistäen?
 
Jos MotorSport Italialta kysytään, niin Antonio Giovinazzi kyydittää Ferraria ensikaudella.

sivuilta käännettynä:
"Ferrari points a lot on Antonio Giovinazzi and wants to give him as many opportunities as possible to experience the current Formula One car, hoping to find him a driver for the next season."
lähde: Giovinazzi in pista martedì con la SF70H, poi sarà test driver della Haas - MotorSport Italia

Ei millään jaksaisi uskoa, että Ferrari ottaisi Giovinazzia suoraan puikkoihin. Aikamoinen riski MM-taiston osalta, kun vastustajalla on Bottas ja Hamilton.
 
Itse ainakin olen sitä mieltä että paras paikka Alonsolle olisi McLarenilla. Ferrarille sitten Kimi tai sitten joku muu jo valmiiksi kokenut hyvä kuski joka on saatavilla.
 
Ei millään jaksaisi uskoa, että Ferrari ottaisi Giovinazzia suoraan puikkoihin. Aikamoinen riski MM-taiston osalta, kun vastustajalla on Bottas ja Hamilton.
Joo. Kyllä kieltämättä olisi outo valinta, kun alkukaudesta näytönpaikassa vetäsi auton paskaksi, eikä muutenkaan ollut oikein vakuuttava esitys ensimmäisen kisan 12. sijasta huolimatta.
 
Alonso se piti ferrari nostaa aikanaan mutta ei siitä oikein mitään tullu vaikka on jumalasta seuraava joittenki mukaan. Itkua kyllä sitte senki eestä. En jaksa ymmärtää edelleenkään miksi Alonsoa pidetään "ehkä kaikkien aikojen parhaana" kuskina? On kuiten siltansa polttanu, ja ihmeenä pidän jos johonki menestyvään talliin vielä pääsee.

Edit: Onko kukaan muu samaa mieltä että Alonso on ylimainostettu paska, lievästi kärjistäen?
Ylimielinen paska se ainakin on, eikä taida kenellekään muulle käydä auto, jos se Alonsolle tehdään, kun herran ajotyyli on poikkeava.
 
Alonso se piti ferrari nostaa aikanaan mutta ei siitä oikein mitään tullu vaikka on jumalasta seuraava joittenki mukaan. Itkua kyllä sitte senki eestä. En jaksa ymmärtää edelleenkään miksi Alonsoa pidetään "ehkä kaikkien aikojen parhaana" kuskina? On kuiten siltansa polttanu, ja ihmeenä pidän jos johonki menestyvään talliin vielä pääsee.

Edit: Onko kukaan muu samaa mieltä että Alonso on ylimainostettu paska, lievästi kärjistäen?

Vaikka se täysi mulkku onkin niin onhan se nyt selvästi yksi kaikkien aikojen nopeimmista, vai etkö ole seurannut otteitaan?
 
Vaikka se täysi mulkku onkin niin onhan se nyt selvästi yksi kaikkien aikojen nopeimmista, vai etkö ole seurannut otteitaan?
Miten tuon nyt ottaa, 2004 piti se sillä hetkellä enemmän pisteitä kerännyt tallikaveri potkasta pihalle kesken kauden, taisi olla Trulli kyseessä. Ilmeisesti ei olisi Briatorelle käynyt, että oma suojatti häviää tallikaverille. Ainahan Alonson persettä on nuoltu joka paikassa paitsi nykyisen tallin ensimmäisellä visiitillä. Auto pitää tehdä niin aliohjaavaksi, että tallikaverille ei edes välttämättä riitä säätövara, jos auto on tehty täysin Alonsolle. Häkkinenkin oli kovempi kuski kuin Alonso ja Keke on yksi aliarvostetuimmista kuskeista. Stefan Bellof olisi myös ansainnut sen paremman auton F1 uransa aikana. Moni voi muistaa 84 Monacon sadekisan, jossa Senna ajoi Prost:a kiinni Toleman:lla, mutta harva muistaa, että Bellof tuli kolmanneksi ja ajoi vielä kovempaa takana, lähti ruudusta 20.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka se täysi mulkku onkin niin onhan se nyt selvästi yksi kaikkien aikojen nopeimmista, vai etkö ole seurannut otteitaan?

No seurannu ja seurannu. En mitenkään suurennuslasilla. Lähinnä vaikuttaa että ne otteet on kyllä näppärästi radion napille hällä menossa nykyään. Toki tuo nykyinen kalustonsa ei anna oikein mahkuja kisailla, että siinä mielessä aika hankala vertailla tämän päivän suorituskykyä.

Mestaruusvuosien jälkeen ollu vähän hiljasempaa. Ferrarilla pari kertaa kakkoseksi mm-taistossa ja siinäpä se. Oli kuitenki Ferrarilla kaikki maholliset resurssit takana. Että tämmöset otteet mulla nyt lähinnä mielessä Alonsosta puhuttaessa, ehkä selvennät mitä ne otteet ovat että esim. Schumiin voi hepun rinnastaa?
 
Mielestäni Ferrari ei ole ”koskaan” palkannut nuorta lupausta kisakuskiksi. Aina on pitänyt olla vähintään mestari tai useita kausia varmasti ajanut vähän kokeneempi kuski. Esim massa: kolme kautta sauberilla ja yksi kausi ferrarin testikuskina.

Silti aina puhutaan että nyt nostettaisiin joku lupaus pikkuformuloista.. joku paremmin kuskit muistava voi toki tarkentaa..

Ps. Kimin jatkoon näillä otteilla on vaikea uskoa, mutta onko siellä ketään muutakaan järkevää vaihtoehtoa?
 
Tässä jotain soppari ja palkkahommeleita: Formula 1 Driver Salaries In 2017 (Revealed)

Kimin korvaajaksi todennäköisesti haaveiltaisiin Bottasta, Ricciardoa tai Verstappenia. RIC ja VER tuskin irtoavat, Bottaksella taitaa olla kiinni Mersun tahdosta (eikös talli päätä jatkovuodesta)? Ja vaikea kuvitella, että näiden otteiden jälkeen Mersu haluaisi luovuttaa Bottasta Ferrarille, sillä hehän hänet varmaan palkkaavat jos ei jatka Mersulla. Hamilton ja Alonso ovat ehkä ne kovimmat kuskit tallin ulkopuolelta mutta en usko, että kumpikaan kelpaa Vettelille ja siten ei tallillekkaan. Liikaa eripuran ja sisäisen taiston riskiä sekä Ferrari nyt harvemmin on ottanut kahta mestaria (pl. nyt Räikkönen). Toki pakka menee ihan sekaisin mikäli hullut huhut Vettelin ja Mersun diilistä pitäisivät paikkansa mutten usko näihin. Tässä tilanteessahan Ferrarilla saattaisi olla aikalailla millainen kaksikko mutta todennäköisesti yhtenä vähintään Alonso, Hamilton tai Bottas.

Grosjean nyt ehkä voisi olla perushyvä kakkoskuski Vettelin rinnalle ja on suorittanut HAASilla kohtuullisesti. HAAS tuntuisi muutenkin loogiselta ponnahduslaudalta Ferrarille. Enpä silti tiedä olisiko Räikkösen korvaamisessa Grossulla järkeä, toki liksan voi varmaan tiputtaa murtolukemiin suhteessa Kimiin. Vapaiksi nykykuskeista jää vielä Massa, Hulkenberg, Perez, Magnussen, Palmer, Kvyat, Ocon, Vandoorne, Ericsson, Wehrlein ja Stroll. Näistä ehkä Hulkenberg ja Perez voisivat olla mahdollisia, Hulk voisi ehkä tulla toimeen Vettelinkin kanssa?

TLDR; Kaudella 2018 Ferrarilla ajaa Vettelin rinnalla Räikkönen, Grosjean, Perez tai Hulkenberg. Tai sitten Bottas mikäli Mercedes ei jostain kumman syystä jatka sopparia. Ja jos Vettel siirtyisikin Mersulle (tätähän on huhuiltu) niin Mersulta toinen siirtynee Ferrarille tai sitten Alonso.
 
Onko Alonsolla ollut oikeasti muuta ykkösluokan tallikaveria kuin tulokas-Hamilton? Vaikka Hamilton nykyään on loistava kuski ja nopeahan se oli tulokkaanakin, mutta veikkaan että tulokasvuotena ei ollut yhtä kova mitä nyt on. Massa on minusta keskikastin nopea kuski, ei säväytä, mutta voi yllättää. Mclarenin ekoilla vuosilla Button tallikaverina, hyvä kuski mutta ei tähti, mielestäni varmempi versio Massasta. Toisaalta niinhän se huippukuskeilla usein menee, että tallikaverina ei ole sitä kirkkainta tähteä. Räikkösen ja Alonson ajotyylit ovat niin kaukana toisistaan ettei minusta kuskien ajotaitoja voi näillä suoraan verrata. Yleensä auto on suunniteltu enemmän Alonsolle.

Toisaalta en itse Alonsosta juurikaan välitä, ei sovi ollenkaan omaan makuun tuo ylimielinen asenne. Ferrarilla kyllä ajeli monesti loistavia kisoja, aina oli kuitenkin ylivoimainen auto vastassa (Red Bull tai Mersu).
 
Selasin MM-pisteitä ja valikoin 6 parasta kuskia, joista joku voisi korvata Kimin? En tiedä yhtään noiden kuskien sopimuksista? Toki Kimi voi myös jatkaa, jos parantaa vähän ajamista.

Perez, S. Force India
Ocon, Esteban, Force India
Hulkenberg, N. Renault
Grosjean, R. Haas F1 Team
Magnussen, Kevin, Haas F1 Team
Wehrlein, Pascal, Sauber
 
Kävin läpi listasi ja muuten olin kyllä samaa mieltä mainitsemiesi kuskien mahdollisuuksista Ferrarille, paitsi että:

Perez, S. Force India
Muuten kyllä, mutta ei.

Ocon, Esteban, Force India
Ei.

Hulkenberg, N. Renault
Ei.
Grosjean, R. Haas F1 Team
Ei.

Magnussen, Kevin, Haas F1 Team
Ei.

Wehrlein, Pascal, Sauber
Ei.
 
TLDR; Kaudella 2018 Ferrarilla ajaa Vettelin rinnalla Räikkönen, Grosjean, Perez tai Hulkenberg. Tai sitten Bottas mikäli Mercedes ei jostain kumman syystä jatka sopparia. Ja jos Vettel siirtyisikin Mersulle (tätähän on huhuiltu) niin Mersulta toinen siirtynee Ferrarille tai sitten Alonso.

Epäilen että kahta saksalaista ei haluta koska markkinointisyyt, eli ei Hulkia. Grosjeanin palkkaamiseen en usko myöskään koska Kimin markkina-arvo on varmaan niin paljon isompi kuin säästö palkoissa. Perezillä taitaa olla hyvä yhteys Ferrarille ja häntähän sinne sovitettiin pari kautta sitten kovasti. Pitäisin itse todennäköisimpänä, olettaen ettei mitään odottamatonta tapahdu. Tai sitten Kimi parantaa otteitaan ja nähdään taas/vielä yksi kausi.

Bottasta tosiaan mersu ei varmasti näillä otteilla päästä ja sama pätee, niinkuin yllä mainittiinkin, Red Bull kuskeihin.
 
Epäilen että kahta saksalaista ei haluta koska markkinointisyyt, eli ei Hulkia. Grosjeanin palkkaamiseen en usko myöskään koska Kimin markkina-arvo on varmaan niin paljon isompi kuin säästö palkoissa. Perezillä taitaa olla hyvä yhteys Ferrarille ja häntähän sinne sovitettiin pari kautta sitten kovasti. Pitäisin itse todennäköisimpänä, olettaen ettei mitään odottamatonta tapahdu. Tai sitten Kimi parantaa otteitaan ja nähdään taas/vielä yksi kausi.

Bottasta tosiaan mersu ei varmasti näillä otteilla päästä ja sama pätee, niinkuin yllä mainittiinkin, Red Bull kuskeihin.

Vähän samaa ajattelin Hulkistakin, hyvä kuljettaja, kokemusta löytyy ja saksalaisena voisi tulla Vettelin kanssa toimeen (vähintään puhua samaa äidinkieltä, joten saattaisi helpottaa jutustelua) mutta tuo PR-arvo kahdelle saman maan kuskille on valitettavasti heikkous. Ja PR-arvo on aika suuressa roolissa, paikoitellen jopa taitojen ylitse. Grosjean ja Perez sieltä jäänevät todennäköisimmiksi ja näiden osalta Perez lienee ehkä se parempi kuski sekä toisi PR-arvoa meren toiselle puolen Vettelin tuodessa sitä Euroopan alueelle. Grosjeanissa nyt lähinnä mietityttää se, että mikä on HAASin rooli Ferrarille ja onko siellä jotain sopimuksia siitä, että "toimittaisivat" kuljettajia Ferrarille osana tallien yhteistyötä. Jos Ferrarilla ei ole mitään tällaista HAASin kanssa niin sitten tietty Perez.

Silti todennäköisimmin näkisin Kimin jatkamassa vielä vuoden, jos ei nyt ihan totaalisesti sula loppukaudeksi. Vettel haluaa pitää Kimin tallissa ja Kimin pitäminen on se helpoin vaihtoehto. Ferraria voisi kuitenkin kiinnostaa houkutella kaudelle 2019 talliin Bottas (koska Mersu tekee optiollaan jatkopahvin kaudelle 2018), Verstappen tai Ricciardo ja siksi veikkailisin nyt palkattavan kuskia vain 1v sopparilla. Tietysti Vettelin jatkosopimuksen kestokin vaikuttanee tähän ja hänen mielipiteensä painokkuus kakkoskuskinsa valinnassa.
 
Kävin läpi listasi ja muuten olin kyllä samaa mieltä mainitsemiesi kuskien mahdollisuuksista Ferrarille, paitsi että:

Muuten kyllä, mutta ei.

Ei.

Ei.

Ei.


Ei.

Ei.
Perez on ajanut myös suht hyvin tällä kaudella? Kimillä on 83 pinnaa ja Kimin takana Perez 50 pinnalla.

Toki myös Ricciardo ja Bottas olisi tosi hyviä, mutta kumpaakaan ei saa?
 
Perez on ajanut myös suht hyvin tällä kaudella? Kimillä on 83 pinnaa ja Kimin takana Perez 50 pinnalla.

Toki myös Ricciardo ja Bottas olisi tosi hyviä, mutta kumpaakaan ei saa?
Perezillä on kyllä ollut todella ryhdikkäät otteet tänä vuonna, mutta se ei oikein enää riitä kun on jo kerran huipputallista valunut alaspäin. Jos ne nyt semi-julkisesti miettii Giovinazzin ja Räikkösen välillä niin se tarkoittaa että Alonso on menossa ja nuorta poikaa käytetään savuverhona.
 
T
Perez on ajanut myös suht hyvin tällä kaudella? Kimillä on 83 pinnaa ja Kimin takana Perez 50 pinnalla.

Toki myös Ricciardo ja Bottas olisi tosi hyviä, mutta kumpaakaan ei saa?
Kyllä rahalla saa, mutta kuinka paljon Ferrari on valmis maksamaan on toinen juttu. Ehkä ensi kausi on vielä välimallin kausi Ferrarille eli Vettel ykkösenä ja Räikkönen kakkosena, sen jälkeen voidaan katsoa Vettelille oikea kirittäjä. Nyt kuuteen huipputalliin on tyrkyllä hirmu määrä kovia kuskeja: Ham-Vet-Ric-Ver-Bot-Alo-Rai, mutta miten nuo saisi jaettua siten, että tallin sisällä pysyisi suorittava ilmapiiri. Veikkaan että noista Alonso jää nuolemaan näppejään. RB:lle ei ole asiaa, Hamiltonin pariksi en usko menevän, Ferrarille hieman poltettu välit...
 
Perezillä on kyllä ollut todella ryhdikkäät otteet tänä vuonna, mutta se ei oikein enää riitä kun on jo kerran huipputallista valunut alaspäin. Jos ne nyt semi-julkisesti miettii Giovinazzin ja Räikkösen välillä niin se tarkoittaa että Alonso on menossa ja nuorta poikaa käytetään savuverhona.
Alonso olisi kieltämättä aika kova Ferrarille.

Vielä jos pyörittelee lisää, niin Vettel Mersulle ja Bottas Ferrarille Alonson kanssa?
 
Ferrari nyt harvemmin on ottanut kahta mestaria (pl. nyt Räikkönen).

Tämä nyt johtunee enempi siitä, että harvemmin kahta mestaria on mahdollista saada. Lisäksi kaks mestaria maksaa iha hemmetisti. Räikkönen saatu alehintaan ja pidetty alehinnassa (Kimin statuksella (mm. suosituin kuski, oli ainaki pitkään) voisi periä enemmänkin, mut kaipa esim. Alonsolla oli parempi manageri / paremmat sponssirahat, kun palkka oli mitä oli. Rankkaan molemmat kuitenkin samaan kastiin.).

Ja onhan siellä Ferrarilla mestari-kaksikkoja ennenkin ollut; Jo edellinen kaksikko olivat molemmat mestareita.
 
Toisaalta, jos ei ole tulossa talleja lisää ja huhuilla mersun siirtymisestä pelkäksi moottorivalmistajaksi 2018 jälkeen on jotain pohjaa, niin ei Ferrarilla mikään kiire ole, nimittäin silloin olisi kuskeja tarjolla.
 
Tämä nyt johtunee enempi siitä, että harvemmin kahta mestaria on mahdollista saada. Lisäksi kaks mestaria maksaa iha hemmetisti. Räikkönen saatu alehintaan ja pidetty alehinnassa (Kimin statuksella (mm. suosituin kuski, oli ainaki pitkään) voisi periä enemmänkin, mut kaipa esim. Alonsolla oli parempi manageri / paremmat sponssirahat, kun palkka oli mitä oli. Rankkaan molemmat kuitenkin samaan kastiin.).

Ja onhan siellä Ferrarilla mestari-kaksikkoja ennenkin ollut; Jo edellinen kaksikko olivat molemmat mestareita.

Ottamatta kantaa siihen miksei ole ollut hirveämmin mestari-kaksikkoja niin kuinkas kauan taaksepäin ajassa saa mennä, että tuollaisen löytä jossei huomioida nyt tosiaan näitä Kimin vuosia eli tallikaveruutta Vettelin ja Alonson kanssa? Vilkaistessa en ainakaan huomannut 1990-luvulta eteenpäin tällaisia. (E: Siis Ferrarilta.)
 
Viimeksi muokattu:
Ottamatta kantaa siihen miksei ole ollut hirveämmin mestari-kaksikkoja niin kuinkas kauan taaksepäin ajassa saa mennä, että tuollaisen löytä jossei huomioida nyt tosiaan näitä Kimin vuosia eli tallikaveruutta Vettelin ja Alonson kanssa? Vilkaistessa en ainakaan huomannut 1990-luvulta eteenpäin tällaisia.

Varmaa Prost&Senna edellinen Alonso&Kimi jälkeen.. ? Oli mikä talli tahansa..
 
Tarkoitin siis Ferraria, muilta kyllä löytyy noita (nämä nyt luetellut ainakin). Jokatapauksessa en usko, että kolmikosta Hamilton, Vettel ja Alonso kannattaa ketään kahta laittaa kahdestaan samaan talliin. Mersullakin oli kuitenkin jo haasteensa Rosberg & Hamilton kaksikon kanssa ja Nico nyt kuitenkin vaikutti pääsääntöisesti melko rauhalliselta.
 
Tarkoitin siis Ferraria, muilta kyllä löytyy noita (nämä nyt luetellut ainakin). J

Noku ei löydy oikein muiltakaan. Ei se siitä ole edelleenkään kiinni, etteikö Ferrarilla nappais maailmanmestarit, ei niitä muillakaan ole ollut. Harvoin on kaks otettavissa.
 
Jos kimi haluaa jatkaa ensi kaudella, niin viime kisan kaltaisia suorituksia ei sais enää oikein tulla.
Kannattaa muistaa että kausi ei ole vielä edes puolivälissä, kyllä tässä on vielä kimillä aikaa kääntää kurssi.
 
Viimekisassakin oli ongelmia softan kanssa. Ei saanut säädettyä auton balanssia ainakaan tämän mukaan:



Ricciardo työnsi ekassa mutkassa Kimin ulos radalta jonka takia jäi sitten pari sijaa. Toki olis Kimi voinut vähän agressiivisemmin ehkä peittää sisäpuolen..

 
Molemmilla Red Bull kuskeilla ja Bottaksella on ollut aika usein erittäin agressiivinen ajotyyli lähdöissä. Toivottavasti romua tulee jo seuraavalla kerralla, kun yritetään Kimistä tai Vettelistä lähdössä ohi :) Muistaakseni Hamilton on tainnut ajaa aika siististi?
 
Viimekisassakin oli ongelmia softan kanssa. Ei saanut säädettyä auton balanssia ainakaan tämän mukaan:
Ricciardo työnsi ekassa mutkassa Kimin ulos radalta jonka takia jäi sitten pari sijaa. Toki olis Kimi voinut vähän agressiivisemmin ehkä peittää sisäpuolen..
Mietin tuota kanssa kisassa ja samaa on tapahtunut mielestäni usein. Tuntuu että Kimiin luotetaan liikaa tällaisissa tilanteissa ja tiedetään että Kimi ajaa herrasmiessääntöjen mukaisesti. Jos kyseessä olisi Verstappen niin ei varmasti puskettaisi tuolla tavalla ulos, Ricciardohan vaihtaa linjaa kesken mutkan mikä on ollut kiellettyä viime vuosina, nyt on kyllä sallittu enemmän racingia ja toisaalta hyvä niin. Ehkä Kimin olisi pitänyt röyhkeästi pysyä sisälinjalla kun pääsi suoralla ohi, mutta toisaalta siinä ei ollut matkaa juurikaan takarenkaista Ricciardon etusiipeen ja riski rengasrikkoon olisi suuri.
 
todennäköisesti räkä keskeyttää ens kisassa kun ottaa lähdön tällä kertaa agressiivisemmin
 
Kivat ruuhkat varmaan radalle mennessä kun turvatoimia on kiristelty. Kaikki kassit tutkitaan eikä isompia kuin 20lt sallita. Toivotaan nyt ettei F1 kisat tuolle listalle pääse.
 


E: Video oli virallinen livelähetys Lontoon F1 Live -tapahtumasta
 
Viimeksi muokattu:
Kubica pääsee ajamaan Rellun tämän vuoden autoa Unkarin GP:n jälkeisessä testissä ja Ranskan GP:n harkoissa.
Another step closer to Kubica return | PlanetF1
:tup:
Puhuin näemmä kakkaa:
"Puolalainen kilpakuski Robert Kubica on askeleen lähempänä F1-ajajan paikkaa kun 32-vuotias kuski sai Renaultin testit läpi Paul Ricardin radalla Ranskassa keskiviikkona.

Kubica huhki peräti 90 kierrosta ja Renaultin edustajan mukaan testit menivät "täysin putkeen" ja ilman ongelmia. Myös mies itse oli tyytyväinen.

- Fyysisesti, ei mitään ongelmia, mies sanoi ranskalaisen L'Equipe-lehden mukaan.
.
- Vielä pitää testata nykyisellä F1-autolla. Jos pystyn ajamaan sillä kaksi päivää testejä niin mahdollisuuteni nousevat 1000 prosenttia, Kubica tykitti."
Kubican toisetkin testit läpi heittämällä: "Ei ongelmia" | Sportti.com
Eli oli kai toinen testi vanhalla autolla ja Unkarin GP:n jälkeinen testi on eka kerta nykyisellä autolla.
 
no eiköhän toi kubikan juna oo jo menny! keksis itelleensä muuta tekemistä ettei tarvi väen vängällä f1 tunkea
 
Johan moni talli joka on talousvaikeuksissa haluaa ottaa Kubican ajamaan.

Kaverin hintalappu ei todennäköisesti ole aluksi mikään päätä huimaava johtuen tapahtuneista onnettomuuksista. Samoin myös hän on arvostettu/pidetty kuljettaja, joka tuo markkinointiarvoa tallille todella paljon.
 
Vetteli jatkaa profiloitumistaan itkijänä:
Vettel jatkaa Bottaksen syyttelyä: ”Sääntöä tarkasteltava uudelleen”
Toki, jos säännössä on parantamisen varaa, niin eihän se muutu, ellei sitä muutosta lähdetä vaatimaan, mutta vaihtais Vetteli välillä levyä...

Sebastian Vettel ei ole edelleenkään täysin vakuuttunut Valtteri Bottaksen Itävallan GP:ssä tekemän lähdön sääntöjenmukaisuudesta, vaikka Kansainvälinen autoliitto FIA ilmoitti suomalaisen reaktioajan olleen laillisuuden rajoissa.

Vettel saavutti Bottaksen Itävallan kisan loppukierroksilla, muttei pystynyt nousemaan Mercedes-kuskin ohi voittoon. Ferrarin saksalaiskuski hukkasi samalla seitsemän lisäpistettä, jotka olisivat auttaneet häntä vielä paremmin karkuun Lewis Hamiltonilta kuljettajien MM-sarjan kärjessä.

Vettel kyseli Bottaksen huima lähdön tutkinnasta kisan aikana pariin otteeseen ja arvosteli tuomariston tulkintaa myös kisan jälkeen. Vielä neljä päivää myöhemmin hän jatkoi päätöksen arvostelua.

– Mielestäni sääntö on selvä, mutta ehkä sitä pitäisi tarkastella uudelleen, Vettel kommentoi espanjalaisen AS-lehden mukaan.

– Minusta tuntui juuri siltä, miten asia olikin, että hän liikkui liian aikaisin. Vaikka liikahdatkin ennen valojen sammumista, ihmiskehon reaktioaika on isompi kuin 0,0 sekuntia, joten minun tuskin tarvitsee perustella sitä enempää, Vettel vihjaisi.
 
Vettel ei olisi voittanu kilpailua, vaikka Bottas olisikin ottanut ''normaalin'' lähdön. Vettel ei vain voi myöntää, että Bottas oli parempi sinä päivänä, vaan kaikin keinoin yrittää työntää kapuloita hyvin ja oikein toimiviin rattaisiin.
Juuri näin. Osais vaan sakemanni imeä tappionsa ja keskittyä tuleviin koitoksiin. Tuossa Bottas-scenaariossa kun se on niinkin selkeästi sääntökirjassa ilmaistu, että sensoreista katsotaan onko lähtö vilppi vai ei, niin ei siinä auta itkeä. Bottas veti todellisella riskillä ja hänen onnekseen se kannatti. Oma veikkaus on, että 9/10 tuollaista yritystä menee käteen.
 
Ei herranjumala. Sehän oli aavistettu lähtö jolla ei ole mitään tekemistä taidon kanssa. Jos tämä olisi toisinpäin niin täällä oltaisiin itkemässä aivan satavarmasti, eli jos vaikka Vettel olisi aavistanut ja pamauttanut ohi sen avulla. Paalulta tuo aavistus nyt ei niin paljoa vaikuta. Ja ennen kuin itkette liikaa, tiedän että se oli sääntöjenmukainen lähtö josta ei pidä rankaista, mutta minun mielestäni säännöt ovat tässä "väärässä".
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 200
Viestejä
4 489 369
Jäsenet
74 168
Uusin jäsen
bopson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom