Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ei se paskemmin voi ajaa kuin Palmer, joka on kaksi kautta pyöriny tuolla eikä ole saanu mitään aikaseks, helposti griding paskin kuski tällä hetkellä.
MM-pisteille viikonloppuna yltänyt Williamsin F1-kuski Lance Stroll ei ole tehnyt vaikutusta maanmieheensä Jacques Villeneuveen.
Tulokaskauttaan F1-sarjassa ajava Stroll, 18, avasi vihdoin pistetilinsä, kun hän ylsi yhdeksänneksi kotikisassaan Kanadan Montrealissa. Nuorukaisen alkukautta ovat varjostaneet useat virheet, mikä on aiheuttanut kritiikkiä vahvasti isänsä taloudellisen tuen avulla formula ykkösiin noussutta Strollia kohtaan.
Stroll iloitsi Montrealin suoritustaan vapautuneesti, mutta kaudella 1997 F1-mestariksi ajanut Villeneuve ei nähnyt maanmiehensä viikonlopussa ja alkukaudessa hurraamisen aihetta. Hän nosti esiin muun muassa Strollin aika-ajotappiot tallitoveri Felipe Massalle.
– Hän on yli sekunnin Felipeä hitaampi. Tulokset puhuvat puolestaan. Tämä on yksi surkeimmista tulokassuorituksista formula ykkösten historiassa, Villeneuve täräytti ORF:n haastattelussa.
Villeneuven sanoilla ei tunnu kuitenkaan olevan vaikutusta Strolliin, joka hehkutti ensimmäisiä MM-pisteitään kuin voittoa.
– En välitä siitä, mitä ihmiset ajattelevat. Olen onnellinen itseni ja tallin puolesta. Muu on hälyä. Ihmiset, jotka eivät pidä minusta, etsivät aina tekosyitä, Stroll vastasi.
Lähde: f1i.com
Tuollaisen kritiikinhän voi helposti vaientaa ajamalla hyvin, niin kuin esim. Ocon on tehnyt. Mutta, en vielä ole tuominnut Strollia suuntaan tai toiseen. Ehkä viime kisa on alku paremmalle suoritukselle. Ei ole ihan helpoimmasta päästä tulla sarjaan juuri tänä vuonna.Paljonhan Stroll saa kritiikkiä sen vuoksi, että epäilemättä paikka tuli osittain miljonääri- vai biljonäärifaijan avulla. Ihan puhtaaksi maksukuskiksi ei ehkä voi sanoa, että kun on kumminkin myös dominoinut feeder-sarjoissa.
Lisäksi fyysisesti vaativampia ajaa kuin pitkään aikaan.Bottashan kans sanoi, että tämä kausi on huonoin mahdollinen debyyttikuskeille, ku on uudet autot, joiden kanssa joutuu tekemään vielä paljon kehitystyötä ja ne on vähän arvaamattomia ensalkuun, ennenku niihin tottuu ja ne paranee.
No, Max tiesi mitä on tulossa ja varmasti treenasi sen mukaan. Isompi loikka se on tulla alasarjoista F1-auton rattiin. Ei sillä, ettei Stroll siihen pystyisi, mutta erilaista se varmasti on verrattuna aiempiin luokkiin.Sekin joo, vaikka Verstappenille se ei tunnu olevan ongelma, hänen heiveröisyydestään huolimatta (nuori mies kun on vielä, ni ei ole hirveän ''riski' mies).
Paljonhan Stroll saa kritiikkiä sen vuoksi, että epäilemättä paikka tuli osittain miljonääri- vai biljonäärifaijan avulla. Ihan puhtaaksi maksukuskiksi ei ehkä voi sanoa, että kun on kumminkin myös dominoinut feeder-sarjoissa.
Epäilemättä helpottaa jos budjettia ei tarvitse miettiä koko ajan, mutta alemmissa luokissa kalusto on kumminkin muutoin aina sama. Tiimeissä toki eroa.Alla ollut paras auto ja porukka. Rahalla ne aiemmat sarjat on voitettu.
Sekin joo, vaikka Verstappenille se ei tunnu olevan ongelma, hänen heiveröisyydestään huolimatta (nuori mies kun on vielä, ni ei ole hirveän ''riski' mies).
Kaikkihan noi on heiveröisiä. Näytä mulle riski f1 kuski niin näytän sulle mannen joka tekee töitä
No juupa joo taas, kyllä siellä nyt jonkun verran lihaksia pitää löytyä että esim niskat kestää G-voimat, käsissä ruista että jaksaa vääntää sitä rattia 2 tuntia ja ylipäätään fyysisesti kunnossa että jaksaa koko homman.
Eiköhän noilta lihasmassaa löydy jokatapauksessa "pikkusen" enemmän kun keskiverto F1 tietäjältä..
Meinaatko että kaikki salimaket on semmossia melonikäsiä ? Salimaket ja kestävyys/atleettiset hemmot on kaksi aivan eri asiaa.
Se onkin Suomalainen.No eipä tuolla maratoonarilla oo mitään lihasmassaa
Useimmissa kisoissa se taitaa olla muutenkin aika turha juttu. Joissakin taas välttämätön.Kun katsoo miten pojat treenaa niin lihasmassan saaminen ei ole se ykkösjuttu. Pienillä painoilla paljon toistoja.
Fit for the job - how the drivers are training for faster 2017 cars
Hamiltonkin jätti muutama kisa sitten juomaveden pois jotta auto olisi mahdollisimman kevyt.
Juuri näin. Formulat on kestävyyslaji, eikä mitkään salimaket sinne autoon edes mahtuisi. 80-luvulla Nigel Mansell pyörtyili kisojen jälkeen, ku se ei koskaan treenannu, kävi vaan golffaamassa testien lomassa. F1-kuskit sittemmin ovat alkaneet harrastaa mm. juoksua, pyöräilyä (Bottas) ja kestävyyslajeja (Kimihän tunnetusti on kova haka squashissa).
Mika Häkkisen kopio McLarenin näin kanssa silloin mestaruusvuonna (jompana kumpana). On yllättävän pieniä F1:set kun näkee ne siitä aivan vierestä. Tuosta kuvasta näkee vähän mittasuhteita.Mersun museossa oli ainakin joitain vuosia sitten joku Häkkisen ajan McLarenin kopio johon pääsi istumaan. Siinä ei ollu edes penkkiä mutta silti ihan saakelin ahdas ja mä en ainakaa saanu itteäni niin syvälle ettei pää olis ollu suoraan ilmanoton edessä. En ole kuin 10 cm pidempi kuin Häkkinen mutta painoa sillon ehkä +30 kg.
Niin eipä sillä nyt ole niin hirveesti merkitystä vaikka ois ajanut yli kymmenen kautta, Massa kun ei ole enää niitä nopeimpia kuskeja, vaikkei hidas olekaan. Strollin pitäs silti pystyy ajaa edes lähelle Massan aikoja.Villeneuve tykkää kritisoida. Ei Stroll ole minuakaan erityisesti vakuuttanut, mutta keskinkertainen auto, paljon huonoa tuuria ja vertailu yli kymmenen kautta ajaneeseen tallikaveriin eivät ole helpoimmat olosuhteet ensimmäisen kauden alkuun.
Sauber and team principal Monisha Kaltenborn have parted ways, according to Sky sources.
Kaltenborn has been the Swiss outfit's CEO since 2010 when Peter Sauber rebuilt the stable he had sold to BMW five years earlier, and she was even a part owner of the team after buying shares in 2011.
In 2012, Kaltenborn became Formula 1's first female team principal but she has now left her Sauber post with immediate effect, meaning the team currently ninth in the constructors' standings have no boss heading into the Azerbaijan GP, live on Sky Sports.
Peter Sauber sold his controlling stake of the team to Longbow Finance last year and Sky Sports News HQ's Craig Slater reported that the Swiss based investment firm wanted to bring in their own individual to run the team on a day to day basis.
"There is significant speculation that what caused her to leave the team is that she wanted equal treatment between the two drivers Pascal Wehrlein and Marcus Ericsson," Slater reported from Baku.
"Whereby the team's owners wanted to give preferential treatment to Ericsson, the Swede, who is closely linked to the group that bought the team."
During her time in charge, and since becoming an independent team again seven years ago, Sauber have struggled to deliver consistently as a midfield outfit, with their only two podiums coming in 2012.
Kaltenborn oversaw one of F1's strangest scandals in 2015 when Sauber technically went into the season-opening Australian GP with three main drivers as Giedo van der Garde claimed he was signed up for the upcoming campaign.
Sauber stuck to their new partnership of Marcus Ericsson and Felipe Nasr in Melbourne and for the rest of the year, and had to pay Van der Garde a significant compensation fee for him to relinquish his contract.
Eighth and tenth-placed finishes in the Constructors' Championship have followed that dispute, with Sauber's only victory coming in 2008 thanks to Robert Kubica's Canadian GP triumph.
Sauber have endured years of financial troubles and, amid speculation that they could fold, Kaltenborn oversaw the sale of the team to Longbow Finance last year. Though she kept her post as CEO and team principal at the time, owner Peter Sauber stepped down.
After the Manor F1 team left the sport at the end of 2016, Sauber were expected to be the backrunners this season - though Pascal Wehrlein's crucial four points in Spain means McLaren are currently at the bottom of the standings.
Kauttakin mukavasti jäljellä, voisi melkein sanoa että altavastaajan etu Ferrarilla.Vaan ei ole oikein varaa suosia ainakaan tallipisteiden varjolla sillä jos Kimi vielä petraa niin eipä tuo Ferrari kauhean kaukana niissäkään ole.
Voisivat ajaa kisan radio-ohjattavilla Lego kaupungin läpi.Loistavaa promoa, jos saisivat kisat johki Legolandian viereen.
– Herman Tilke sanoi, ettei hänellä ole ongelmaa suunnitella jännittävää rataa Kööpenhaminan keskustaan, Christensen vahvistaa.
Legoland on pellolla 6000 asukkaan kylässä.Loistavaa promoa, jos saisivat kisat johki Legolandian viereen.
Aika järjetöntä jos näin ja tahaton liike, sai kuitenkin sen 10 sekunnin stop&go rankun kisassa.Haha, Vettel sitten hylättiin Bakun gp:stä. Oikein.
Oisko lähdettä?Haha, Vettel sitten hylättiin Bakun gp:stä. Oikein.
Sähän ammattilaisena tiedät, miten vihaisena toinen käsi ulkona ohjaamosta F1 kulkee luotisuoraan?Heh, ei se kyllä mikään tahaton liike ollut Ihan oikein että hylky tuli!
Vettelhän huitoi toisella kädellä ja toisella ohjasi Hamiltonin auton vasempaan kylkeen, tuosta ei saa tahatonta kyllä erkkikään. Lisäksi syytti jarrutestauksesta, jota ei ollut (syytti turhasta). Lisäksi omasta mielestään koko törmäystä ei ollut olemassakaan?
Kulkee se suoraanSähän ammattilaisena tiedät, miten vihaisena toinen käsi ulkona ohjaamosta F1 kulkee luotisuoraan?
Jarrutestaukselta se näytti myös TV:stä, joten kai Vettelkin saattoi luulla väärin.
Ilman rangaistusta tästä ei toki voi selvitä, mutta se rangaistus tuli jo. En pidä siitä, että tuomaristo ensin hutiloi kisan aikana (esimerkkinä nyt tämä ja viime vuoden meksikon gp) ja sitten jälkikäteen rukkaillaan tuloksia sinne ja tänne.
Rankkuahan se sai jo kisassa ja kolme virhepinnaa. Lisäksi, vaikka aiheuttikin törmäyksen, niin mitään negatiivista seurausta siitä ei ollut Hämikselle.Mielellään näkisin että Vetteliä kolkattaisiin oikein kunnolla kylkeen Harmi että rankkua ei tullut, mutta ei tuollaista ainakaan itse tule kannattamaan.