F1 kausi 2017

No ei se paskemmin voi ajaa kuin Palmer, joka on kaksi kautta pyöriny tuolla eikä ole saanu mitään aikaseks, helposti griding paskin kuski tällä hetkellä.
 
No ei se paskemmin voi ajaa kuin Palmer, joka on kaksi kautta pyöriny tuolla eikä ole saanu mitään aikaseks, helposti griding paskin kuski tällä hetkellä.

Joo ei Rellu kyllä Palmerin paikan osalta ainakaan huonompaan suuntaan voisi Kubican kanssa mennä. Omasta mielestäni voisivat vaihtaa vaikka kesken kaudenkin, kun ei Palmer saa mitään aikaan ja Hulkki vie miestä mennen tullen. Palmer netonnut F1-uransa aikana huikean yhden MM-pisteen.
 
"The pace is there" for Kubica's F1 return, says Renault

“I had no doubt on his pace, ever, at all,” Permane insisted. “I did not know, and I don’t think he knew, whether he would be able to drive physically – and, more than that, be able to drive a lot.

“He's driven some things. He’s driven simulators, he’s driven a GP3 car earlier this year in preparation for this, but we didn't really know what his limitations would be. And, honestly, it went very well.

“He was quick. He did some long runs, he did some short runs, he did qualifying, we did race simulations and it all went very well.”

Asked about the viability of Kubica's comeback target, Permane said: “From what I've seen from the statistics, from the data, the pace is there. That's for sure."

" There are many other circuits, and whether he has physical limitations on those, only he knows at the moment. If it needs to go any further, that would be the next step.”
 
F1-mestari Villeneuve haukkui riemastuneen tulokaskuskin pystyyn

MM-pisteille viikonloppuna yltänyt Williamsin F1-kuski Lance Stroll ei ole tehnyt vaikutusta maanmieheensä Jacques Villeneuveen.

Tulokaskauttaan F1-sarjassa ajava Stroll, 18, avasi vihdoin pistetilinsä, kun hän ylsi yhdeksänneksi kotikisassaan Kanadan Montrealissa. Nuorukaisen alkukautta ovat varjostaneet useat virheet, mikä on aiheuttanut kritiikkiä vahvasti isänsä taloudellisen tuen avulla formula ykkösiin noussutta Strollia kohtaan.

Stroll iloitsi Montrealin suoritustaan vapautuneesti, mutta kaudella 1997 F1-mestariksi ajanut Villeneuve ei nähnyt maanmiehensä viikonlopussa ja alkukaudessa hurraamisen aihetta. Hän nosti esiin muun muassa Strollin aika-ajotappiot tallitoveri Felipe Massalle.

– Hän on yli sekunnin Felipeä hitaampi. Tulokset puhuvat puolestaan. Tämä on yksi surkeimmista tulokassuorituksista formula ykkösten historiassa, Villeneuve täräytti ORF:n haastattelussa.

Villeneuven sanoilla ei tunnu kuitenkaan olevan vaikutusta Strolliin, joka hehkutti ensimmäisiä MM-pisteitään kuin voittoa.

– En välitä siitä, mitä ihmiset ajattelevat. Olen onnellinen itseni ja tallin puolesta. Muu on hälyä. Ihmiset, jotka eivät pidä minusta, etsivät aina tekosyitä, Stroll vastasi.

Lähde: f1i.com

Kerrankin pitää olla Villen kanssa samaa mieltä. Ei kaikista vaan ole huipulle.
 
Villeneuve tykkää kritisoida. :smoke: Ei Stroll ole minuakaan erityisesti vakuuttanut, mutta keskinkertainen auto, paljon huonoa tuuria ja vertailu yli kymmenen kautta ajaneeseen tallikaveriin eivät ole helpoimmat olosuhteet ensimmäisen kauden alkuun.
 
Paljonhan Stroll saa kritiikkiä sen vuoksi, että epäilemättä paikka tuli osittain miljonääri- vai biljonäärifaijan avulla. Ihan puhtaaksi maksukuskiksi ei ehkä voi sanoa, että kun on kumminkin myös dominoinut feeder-sarjoissa.
 
Paljonhan Stroll saa kritiikkiä sen vuoksi, että epäilemättä paikka tuli osittain miljonääri- vai biljonäärifaijan avulla. Ihan puhtaaksi maksukuskiksi ei ehkä voi sanoa, että kun on kumminkin myös dominoinut feeder-sarjoissa.
Tuollaisen kritiikinhän voi helposti vaientaa ajamalla hyvin, niin kuin esim. Ocon on tehnyt. Mutta, en vielä ole tuominnut Strollia suuntaan tai toiseen. Ehkä viime kisa on alku paremmalle suoritukselle. Ei ole ihan helpoimmasta päästä tulla sarjaan juuri tänä vuonna.
 
Bottashan kans sanoi, että tämä kausi on huonoin mahdollinen debyyttikuskeille, ku on uudet autot, joiden kanssa joutuu tekemään vielä paljon kehitystyötä ja ne on vähän arvaamattomia ensalkuun, ennenku niihin tottuu ja ne paranee.
Lisäksi fyysisesti vaativampia ajaa kuin pitkään aikaan.
 
Sekin joo, vaikka Verstappenille se ei tunnu olevan ongelma, hänen heiveröisyydestään huolimatta (nuori mies kun on vielä, ni ei ole hirveän ''riski' mies).
No, Max tiesi mitä on tulossa ja varmasti treenasi sen mukaan. Isompi loikka se on tulla alasarjoista F1-auton rattiin. Ei sillä, ettei Stroll siihen pystyisi, mutta erilaista se varmasti on verrattuna aiempiin luokkiin.
 
Paljonhan Stroll saa kritiikkiä sen vuoksi, että epäilemättä paikka tuli osittain miljonääri- vai biljonäärifaijan avulla. Ihan puhtaaksi maksukuskiksi ei ehkä voi sanoa, että kun on kumminkin myös dominoinut feeder-sarjoissa.

Alla ollut paras auto ja porukka. Rahalla ne aiemmat sarjat on voitettu. Toki osaa ajaa, mut mikään erityisesti mainittava lahjakkuus ei ole kyseessä. Tusinakuski. Bottas jo näytti, että Massan voi voittaa. Stroll räpiköi ihan toisella tasolla Massaan verrattuna... itseasiassa loukkaa jo Massaa verratta häntä Strolliin, mut minkäs teet.

edit: ja lisäksi.. mitä teki muuan Räikkönen tullessaan formula renaultista(no ehkä formula3:sta) Formula ykkösiin? Hirmuja oli sen aikakaudenki vehkeet.. toki kaveri oli reilusti vanhempi silloin jo verrattuna Strolliin tai Verstappeniin.

Mut asiasta seittämänteen.. onhan Räikkönen ehkä uskomattomin tulokas koskaan, kun otetaan huomioon kuinka nopeasti nousi kärkeen. Verstappen on eittämättä yks ykkösten tulevaisuuden staroista. Ei yhtä isoa loikkaa ole tehnyt, mut kyllä tuo poika ajaa osaa. Mikäs se nyt oli se sadekelinkisa viimevuonna, poika pisti konkarit iha kahville :D

ja sori tää kännifaktori. Sormet käy sitä mukaa mitä ajatus luistaa..
 
Viimeksi muokattu:
Alla ollut paras auto ja porukka. Rahalla ne aiemmat sarjat on voitettu.
Epäilemättä helpottaa jos budjettia ei tarvitse miettiä koko ajan, mutta alemmissa luokissa kalusto on kumminkin muutoin aina sama. Tiimeissä toki eroa.

Lance Stroll - Wikipedia -> career summary

Onhan tuo aika iso hyppy F3 -> F1, kun tavallisesti välissä on joku muu isompi sarja kuten GP3, (ent. Renault) World Series ja sitten F2 (entinen GP2).
 
Viimeksi muokattu:
Sekin joo, vaikka Verstappenille se ei tunnu olevan ongelma, hänen heiveröisyydestään huolimatta (nuori mies kun on vielä, ni ei ole hirveän ''riski' mies).

Kaikkihan noi on heiveröisiä. Näytä mulle riski f1 kuski niin näytän sulle mannen joka tekee töitä
 
Joo laihoja ja pieniä ukkeleita kyllä mutta tuskin heiveröisiä. Muistelen että joskus kehuskeltiin että Schumin nosti 100 kg penkistä. Ei sinänsä mikään ihmeellinen tulos mutta lajissa jossa tulisi olla mahdollisimman kevyt iha riittävä varmaan.

Noi MotoGP kuskit on sitten vielä omassa sarjassaan, ne näyttää jopa heikoilta välillä kun eivät omaa pyörää saa pystyyn.
 
Kaikkihan noi on heiveröisiä. Näytä mulle riski f1 kuski niin näytän sulle mannen joka tekee töitä

No juupa joo taas, kyllä siellä nyt jonkun verran lihaksia pitää löytyä että esim niskat kestää G-voimat, käsissä ruista että jaksaa vääntää sitä rattia 2 tuntia ja ylipäätään fyysisesti kunnossa että jaksaa koko homman.
Eiköhän noilta lihasmassaa löydy jokatapauksessa "pikkusen" enemmän kun keskiverto F1 tietäjältä.. :rolleyes:
 
No juupa joo taas, kyllä siellä nyt jonkun verran lihaksia pitää löytyä että esim niskat kestää G-voimat, käsissä ruista että jaksaa vääntää sitä rattia 2 tuntia ja ylipäätään fyysisesti kunnossa että jaksaa koko homman.
Eiköhän noilta lihasmassaa löydy jokatapauksessa "pikkusen" enemmän kun keskiverto F1 tietäjältä.. :rolleyes:


ilonaetukimi7815_vi.jpg


joo räikkönenkin tässä tosi atleettisen näköinen.. näyttää siltä ettei ikään ois salilla käyny. no ehkä hieman forkkuja on
 
Räikkösen niska/kaula on ainaki tukevan olonen ko kattoo suoraan eestäpäin, pistää ihan silmään. Liekkö sitte lihasta vai synnynnäistä, mutta riskin näkönen enivei. Tuossa ylläolevassa kuvassa ei niin erotu kyllä.
 
Ensi kauden kalenteri on julkaistu. Tulossa on 21 kisaa ja ensimmäistä kertaa kolme kisaa peräkkäisinä viikonloppuina (Ranska-Itävalta-Iso-Britannia). Ranskan GP palaa Paul Ricardin radan muodossa ja Saksan GP Hockenheimille:

25 March
australia-2.jpg
Australia
8 April
china-2.jpg
China
15 April
bahrain-2.jpg
Bahrain
29 April
azerbaijan-2.jpg
Azerbaijan
13 May
spain-2.jpg
Spain
27 May
monaco-2.jpg
Monaco
10 June
canada-2.jpg
Canada
24 June
france-2.jpg
France
1 July
austria-2.jpg
Austria
8 July
united_kingdom-2.jpg
Great Britain
22 July
germany-4.jpg
Germany
29 July
hungary-2.jpg
Hungary
26 August
belgium-2.jpg
Belgium
2 September
italy-2.jpg
Italy
16 September
singapore-2.jpg
Singapore
30 September
russia-2.jpg
Russia
7 October
japan-2.jpg
Japan
21 October
united_states-2.jpg
USA
28 October
mexico-2.jpg
Mexico
11 November
brazil-2.jpg
Brazil
25 November
united_arab_emirates-2.jpg
Abu Dhabi
Formula 1 to get first triple-header in 2018
 
Meinaatko että kaikki salimaket on semmossia melonikäsiä ? Salimaket ja kestävyys/atleettiset hemmot on kaksi aivan eri asiaa.

Jep. Tässä vastakkain pikajuoksija vs. kestävyysjuoksija/maratoonari, on meinaan melkonen ero kaverien lihasrakenteessa. ;)

marathoner_vs_sprinter.jpg
 
Juuri näin. Formulat on kestävyyslaji, eikä mitkään salimaket sinne autoon edes mahtuisi. 80-luvulla Nigel Mansell pyörtyili kisojen jälkeen, ku se ei koskaan treenannu, kävi vaan golffaamassa testien lomassa. F1-kuskit sittemmin ovat alkaneet harrastaa mm. juoksua, pyöräilyä (Bottas) ja kestävyyslajeja (Kimihän tunnetusti on kova haka squashissa).

Kaudella 1995 McLaren joutui suunnittelemaan ja tekemään uuden monokokin kun fat Nigel ei mahtunut sisään. Tämän vuoksi jäi pari ekaa kisaa väliin :D
 
Ja puhumattakaan sitten vielä aiemmista playboy, tupakkaa & kaljaa -urheilijoista. Lisäksi nykyisten ohjaustehostimien kanssa se pelkkä käsivoima ei liene tärkeintäkään, vaikka sitä kumminkin varmaan kuskeilla on sen verran, että ratin kääntäminen näyttää kevyemmältä ja helpommalta kuin se oikeasti on.
 
Mersun museossa oli ainakin joitain vuosia sitten joku Häkkisen ajan McLarenin kopio johon pääsi istumaan. Siinä ei ollu edes penkkiä mutta silti ihan saakelin ahdas ja mä en ainakaa saanu itteäni niin syvälle ettei pää olis ollu suoraan ilmanoton edessä. En ole kuin 10 cm pidempi kuin Häkkinen mutta painoa sillon ehkä +30 kg.
 
Mersun museossa oli ainakin joitain vuosia sitten joku Häkkisen ajan McLarenin kopio johon pääsi istumaan. Siinä ei ollu edes penkkiä mutta silti ihan saakelin ahdas ja mä en ainakaa saanu itteäni niin syvälle ettei pää olis ollu suoraan ilmanoton edessä. En ole kuin 10 cm pidempi kuin Häkkinen mutta painoa sillon ehkä +30 kg.
Mika Häkkisen kopio McLarenin näin kanssa silloin mestaruusvuonna (jompana kumpana). On yllättävän pieniä F1:set kun näkee ne siitä aivan vierestä. Tuosta kuvasta näkee vähän mittasuhteita.

Toki kuskitkin on sitten tosi pieniä ja keveitä :)

f1-seating-position.jpg
 
Villeneuve tykkää kritisoida. :smoke: Ei Stroll ole minuakaan erityisesti vakuuttanut, mutta keskinkertainen auto, paljon huonoa tuuria ja vertailu yli kymmenen kautta ajaneeseen tallikaveriin eivät ole helpoimmat olosuhteet ensimmäisen kauden alkuun.
Niin eipä sillä nyt ole niin hirveesti merkitystä vaikka ois ajanut yli kymmenen kautta, Massa kun ei ole enää niitä nopeimpia kuskeja, vaikkei hidas olekaan. Strollin pitäs silti pystyy ajaa edes lähelle Massan aikoja.
Tätä se ikävä kyllä vaan formuloissakin on että rahalla saa ja kävellen pääsee.
 
Monisha Kaltenborn on saanut kenkää. Tai lähtenyt itse, miten tuon nyt haluaa ottaa:

Monisha Kaltenborn leaves Sauber as Swiss team's struggles continue

Sauber and team principal Monisha Kaltenborn have parted ways, according to Sky sources.

Kaltenborn has been the Swiss outfit's CEO since 2010 when Peter Sauber rebuilt the stable he had sold to BMW five years earlier, and she was even a part owner of the team after buying shares in 2011.


In 2012, Kaltenborn became Formula 1's first female team principal but she has now left her Sauber post with immediate effect, meaning the team currently ninth in the constructors' standings have no boss heading into the Azerbaijan GP, live on Sky Sports.


Peter Sauber sold his controlling stake of the team to Longbow Finance last year and Sky Sports News HQ's Craig Slater reported that the Swiss based investment firm wanted to bring in their own individual to run the team on a day to day basis.


"There is significant speculation that what caused her to leave the team is that she wanted equal treatment between the two drivers Pascal Wehrlein and Marcus Ericsson," Slater reported from Baku.

"Whereby the team's owners wanted to give preferential treatment to Ericsson, the Swede, who is closely linked to the group that bought the team."

skysports-monisha-kaltenborn-sauber_3944209.jpg

During her time in charge, and since becoming an independent team again seven years ago, Sauber have struggled to deliver consistently as a midfield outfit, with their only two podiums coming in 2012.

Kaltenborn oversaw one of F1's strangest scandals in 2015 when Sauber technically went into the season-opening Australian GP with three main drivers as Giedo van der Garde claimed he was signed up for the upcoming campaign.

Sauber stuck to their new partnership of Marcus Ericsson and Felipe Nasr in Melbourne and for the rest of the year, and had to pay Van der Garde a significant compensation fee for him to relinquish his contract.

Eighth and tenth-placed finishes in the Constructors' Championship have followed that dispute, with Sauber's only victory coming in 2008 thanks to Robert Kubica's Canadian GP triumph.

skysports-kaltenborn-sauber_3982536.jpg

Sauber have endured years of financial troubles and, amid speculation that they could fold, Kaltenborn oversaw the sale of the team to Longbow Finance last year. Though she kept her post as CEO and team principal at the time, owner Peter Sauber stepped down.

After the Manor F1 team left the sport at the end of 2016, Sauber were expected to be the backrunners this season - though Pascal Wehrlein's crucial four points in Spain means McLaren are currently at the bottom of the standings.
 
On kyllä ihan mielenkiintoinen tilanne. Hamiltonilta yksi keskeytys ja podiumsija Bottakselle niin ei olla enää järin kaukana. Sitten ei ole enää kuin itsestä kiinni, kunhan talli ei suosi Hamiltonia. Vaan ei ole oikein varaa suosia ainakaan tallipisteiden varjolla sillä jos Kimi vielä petraa niin eipä tuo Ferrari kauhean kaukana niissäkään ole.
 
Vaan ei ole oikein varaa suosia ainakaan tallipisteiden varjolla sillä jos Kimi vielä petraa niin eipä tuo Ferrari kauhean kaukana niissäkään ole.
Kauttakin mukavasti jäljellä, voisi melkein sanoa että altavastaajan etu Ferrarilla.
:geek:
 
Joo siis Bottashan tuossa on ehdottomasti se huomaamaton haastaja, kuten sanoit. Moni sohvatietäjä potkimassa pihalle mutta tulosta syntyy usein hyvin vastoinkäymisistä huolimatta, kuten esim. eilen. Hamilla ja Vettelillä voi kisa tosiaan kuumeta sen verran, että en ihmettelisi vaikka ajaisivat toisensa ulos kerran tai kaksikin kauden mittaan. Bottas sitten kerää tasaisen varmasti Rosbergin tavoin pisteitä silloinkin kun muut eivät. Voittoja saisi toki alkaa tulemaan lisää ja normikisassakin välillä päihittää Hamiltonin ilman hänen kommelluksia.
 
Herman Tilke sanoi, ettei hänellä ole ongelmaa suunnitella jännittävää rataa Kööpenhaminan keskustaan, Christensen vahvistaa.

Jöö... Hermann Tilke suunnittelemassa "jännittävää" rataa.. :facepalm:
 
Heh, ei se kyllä mikään tahaton liike ollut :) Ihan oikein että hylky tuli!

Vettelhän huitoi toisella kädellä ja toisella ohjasi Hamiltonin auton vasempaan kylkeen, tuosta ei saa tahatonta kyllä erkkikään. Lisäksi syytti jarrutestauksesta, jota ei ollut (syytti turhasta). Lisäksi omasta mielestään koko törmäystä ei ollut olemassakaan?
 
Heh, ei se kyllä mikään tahaton liike ollut :) Ihan oikein että hylky tuli!

Vettelhän huitoi toisella kädellä ja toisella ohjasi Hamiltonin auton vasempaan kylkeen, tuosta ei saa tahatonta kyllä erkkikään. Lisäksi syytti jarrutestauksesta, jota ei ollut (syytti turhasta). Lisäksi omasta mielestään koko törmäystä ei ollut olemassakaan?
Sähän ammattilaisena tiedät, miten vihaisena toinen käsi ulkona ohjaamosta F1 kulkee luotisuoraan? ;)
Jarrutestaukselta se näytti myös TV:stä, joten kai Vettelkin saattoi luulla väärin.
Ilman rangaistusta tästä ei toki voi selvitä, mutta se rangaistus tuli jo. En pidä siitä, että tuomaristo ensin hutiloi kisan aikana (esimerkkinä nyt tämä ja viime vuoden meksikon gp) ja sitten jälkikäteen rukkaillaan tuloksia sinne ja tänne.
 
Sähän ammattilaisena tiedät, miten vihaisena toinen käsi ulkona ohjaamosta F1 kulkee luotisuoraan? ;)
Jarrutestaukselta se näytti myös TV:stä, joten kai Vettelkin saattoi luulla väärin.
Ilman rangaistusta tästä ei toki voi selvitä, mutta se rangaistus tuli jo. En pidä siitä, että tuomaristo ensin hutiloi kisan aikana (esimerkkinä nyt tämä ja viime vuoden meksikon gp) ja sitten jälkikäteen rukkaillaan tuloksia sinne ja tänne.
Kulkee se suoraan :)
No oli vahinko tai ei, niin aivan sama, rangaista siitä toki pitää.

Schumi myös hutiloi ja auto kääntyi itsestään oikealle, ja hylättiin koko kaudelta :D

Tuossa toisen saksalaisen ajatushärö ja ratti kääntyy aivan itsestään oikealle?
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, ei se Vettel sit saanutkaa penaltia :eek:

Aikas paskaa jos noin saa tehdä. Ei sitä vahingossa noin vaa kylkeen ajella. Vettelillä menee tuo kuppi nurin joissakin tilanteissa aivan totaalisesti.
 
Mielellään näkisin että Vetteliä kolkattaisiin oikein kunnolla kylkeen :) Harmi että rankkua ei tullut, mutta ei tuollaista ainakaan itse tule kannattamaan.
 
No olipa tyhmä veto FIAlta. Nyt siellä voi joku toinen kuumakalle miettiä samaa suutuspäissään jossain alemmassa luokassa, että ei siitä nyt mitään tule jos vähän kaveria tönäisen.
 
Tuli kanssa mieleen, että nyt on sitten ennakkotapaus? Turva-auton takana voi käydä tönimässä toista kylkeen ja rangaistuksena tulee 10 sek stop and go. Ai niin ja +3 rangaistuspistettä myös.
 
Mielellään näkisin että Vetteliä kolkattaisiin oikein kunnolla kylkeen :) Harmi että rankkua ei tullut, mutta ei tuollaista ainakaan itse tule kannattamaan.
Rankkuahan se sai jo kisassa ja kolme virhepinnaa. Lisäksi, vaikka aiheuttikin törmäyksen, niin mitään negatiivista seurausta siitä ei ollut Hämikselle.

Olisi mitä ilmeisimmin voittanut kisan ilman rangaistustaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom