- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 499
most patriotic fans – over 6,000 fans from
Finland took part in the Survey and more
than 85% of you put Kimi at #1.
https://cdn-3.motorsport.com/static/documents/Fan_Report_Final.pdf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
most patriotic fans – over 6,000 fans from
Finland took part in the Survey and more
than 85% of you put Kimi at #1.
En pahottaisi mieltäni vaikka Monaco lähtisi kalenterista pois, olkoonkin legendaarinen rata mutta autotkin oli vähän eri vehkeitä sillon kun Monasossa ajeltiin ekoja kertoja.![]()
Ainakin itse katson mieluummin jonoajoa Monacon rännissä kuin monella muulla uudella radalla, jossa on kilometrin turva-alueet.
"I have a contract to drive in 2018," Button, the reserve driver in 2017 and 2018, said at Monaco.
"I think I'm the only McLaren driver with a contract for the coming season," he added.
Realising he may have misspoken, Button then said: "I don't know, it's just a feeling, not a fact. We'll see."
Ei ole muistikuvaa varsinaisesta maksajasta. Tästä uutisesta taisin muistaa tuon palkkamäärän: Bottakselle huikea palkankorotus – ohitti Räikkösen F1-kuskien vertailussaAlonsoa veikkaisin itsekin lähtijäksi. Mutta tuosta palkasta, eikös se ole Honda joka ne Alonsom miljoonat maksaa eikä McLaren? Ja käsittääkseni Honda on kokenut Alonson arvokkaaksi.
Honda petti Alonson Indyssäkin.
Honda petti Alonson Indyssäkin.
Indyssä McLarenin osuus näkyi Alonson auton tarroissa. Hondan Indymoottorin on tehnyt Jenkit Jenkeissä. Siellä asetelma on muutenkin aika erilainen kun Honda on suorituskyvyltään parempi moottori.McLaren-Honda teki historiaa keskeyttämällä kolmen auton voimin tänä sunnuntaina. Sato vähä paikkasi tuota Hondan tilannetta voittamalla Indy-kisan, niin lehdet voivat kirjoittaa muustakin kuin japanilaisten kyvyttömyydestä rakentaa moottoreita. Ainakin kolme Hondaa paukahti Indy-kisassa ja kisaviikon aikana on paukkunut muitakin. Alonsolta petti kone jo ennen aika-ajoja mutta onneksi talli kerkesi tuolloin korjata tilanteen.
Se oli totta kai satiiria, jota ei tarvitse sen enempää selitellä. Mutta juuri tuolta se F1-väelle näyttää. Alonso lähti Hondan surkeuden takia rapakon taakse maailmaa valloittamaan ja Honda petti jälleen kerran. McLarenin autossa.Indyssä McLarenin osuus näkyi Alonson auton tarroissa. Hondan Indymoottorin on tehnyt Jenkit Jenkeissä. Siellä asetelma on muutenkin aika erilainen kun Honda on suorituskyvyltään parempi moottori.
Eipä niillä kovin kummoisia erikoiskypäriä näinä päivinä voi olla, kun niiden kypärien pitää näyttää pääosin samalta joka kisassa. Eli takavuosien bling-blingiä ei enää nähdä.Onko googletustaidoissani jotain vikaa vai miksen löydä mistään kuvagalleriaa Monacon erikoiskypäristä?
Vain Bottaksen kypärä oli MTV:llä
Käsittääkseni Monacossa saa edelleen sooloilla aika hyvin noiden kypärien kanssa? Taitaa olla aika toivotonta enää twitteristä kaivaa Monacon aikaisia twiittejäEipä niillä kovin kummoisia erikoiskypäriä näinä päivinä voi olla, kun niiden kypärien pitää näyttää pääosin samalta joka kisassa. Eli takavuosien bling-blingiä ei enää nähdä.
Kuskien omilta twitter-tileiltä voi löytyä mitä on, tai tallien nettisivuilta.
Käsittääkseni Monacossa saa edelleen sooloilla aika hyvin noiden kypärien kanssa? Taitaa olla aika toivotonta enää twitteristä kaivaa Monacon aikaisia twiittejä![]()
Kubica perkele tosissaan puskemassa takaisin ykkösiin. Ois kyllä hieno homma jos ukko on kunnossa ja ilmeisesti on kun Rellun testeissä huhujen mukaan painoi kovempaa ku Sirotkin. Palmer hiuksista vittuun ja puolalainen rattiin.
No, eivätpä nuo ole julkaisseet muita tietoja ko. testistä, joten on vaikea sanoa minkälaisilla polttoainelasteilla ajettiin jne. Mutta silti, onhan Kubica kuitenkin ihan hemmetin kova kuski.
Jos vain pystyisi ajamaan, niin totta hemmetissä Palmerin tilalle.![]()
No, eivätpä nuo ole julkaisseet muita tietoja ko. testistä, joten on vaikea sanoa minkälaisilla polttoainelasteilla ajettiin jne.
Mikä ei siis ole paljonkaan tietoa. Esim. mitä Sirotkin ajoi?On kerrottu, että ajoi aika-ajo- ja kisasimulaatiot.
Mikä ei siis ole paljonkaan tietoa. Esim. mitä Sirotkin ajoi?
Eli siis jos Sirotkin ei ole ajanut aika-ajo simua, niin onko silloin vertaus toimiva?No jos Kubica on ajanu nuo simulaatiot (eli joukossa kevyttä/painavaa ja uusilla/vanhoilla kumeilla) niin onhan siinä nyt helvetisti dataa mistä tuskin on vaikea tehdä vertailua toiseen kaveriin, josta on vielä helvetisti enemmän dataa. Eli kyllä ne siellä varmasti tietää millä tasolla Kubican vauhti on aika tarkalleen mutta kyseessä kuitenkin siis huhu eikä mitään vahvistettua tietoa.
Eli siis jos Sirotkin ei ole ajanut aika-ajo simua, niin onko silloin vertaus toimiva?
Ehkä heillä ei ole ollut alunperinkään tarkoitus saada mitään mielekästä vertailua. Joka tapauksessa, dataa ei ole juuri julkistettu.Minä en tiedä mitä Sirotkin on ajanut. Kyseessä on Rellun varakuljettaja, niin oletan että on ajanut kaikkea mahdollista, niin että mielekäs vertailu saadaan datan perusteella tehtyä.
Ehkä heillä ei ole ollut alunperinkään tarkoitus saada mitään mielekästä vertailua. Joka tapauksessa, dataa ei ole juuri julkistettu.
F1-sarjassa kisaava McLaren on päättänyt irtisanoa sopimuksensa moottoritoimittaja Hondan kanssa ja siirtyy Mercedeksen asiakkaaksi tämän kauden jälkeen, kertoo brittiläinen Daily Mail.
McLarenin ja Hondan uudestaan alkanut yhteistyö on nyt kolmannella kaudellaan. Tulokset ovat olleet suorastaan surkeita, eikä McLaren ole saavuttanut tällä kaudella vielä pistettäkään.
Brittitalli on arvostellut Hondaa julkisesti, sillä japanilaisvalmistajan moottori on tehoton ja epäluotettava. Viimeisin niitti McLarenille oli Daily Mailin mukaan Fernando Alonson keskeytys moottorivikaan Kanadan GP:n loppuhetkillä viikonloppuna. Espanjalainen oli ajamassa tallille vuoden ensimmäistä pistesijaa.
Yksi tekijä uutisoidun päätöksen taustalla on varmasti Alonso, joka on uhannut jättää McLarenin, jos se ei saavuta voittoja tällä kaudella. Mercedes-moottorit nostaisivatkin varmasti tallin osakkeita pitää espanjalaistähti riveissään, vaikkei se saavuttaisikaan huipputuloksia kuluvana vuonna. Alonson sopimus päättyy tähän kauteen.
Daily Mailin mukaan Honda-sopimuksen irtisanominen maksaa McLarenille 88 miljoonaa euroa. Mercedes-sopimuksessa on vielä muutamia vahvistamattomia seikkoja, ja McLarenin kilpailutoimenjohtaja Eric Boullier on todennut Daily Mailille, ettei sopimusta todennäköisesti saada valmiiksi ennen ensi viikon Azarbaidzhanin GP:tä. Sopimusuutisen odotetaan tulevan julki kuitenkin ennen elokuun kesätaukoa.
McLaren on ajamassa tämän kauden loppuun Hondan moottoreilla ja siirtyy Mersun asiakkaaksi talvella. Mercedeksen voimanlähteillä ajavat tällä hetkellä kolme peräkkäistä tuplamestaruutta voittaneen tehdastallin lisäksi Williams sekä Force India.
McLaren kilpaili Mercedeksen moottoreilla vuodet 1995-2014 ja saavutti tuona aikana yhden valmistajien ja kolme kuljettajien MM-titteliä.
Päinvastoin. Kalliimmaksi se tulee kun pyörii vuodesta toiseen vitsinä mukana, ei sponsoreita ja kuskit eivät halua talliin.Nyt se pommi sitte tippui. Ja McLarenilla taitaa olla pohjaton kukkaro.
Eikä tule FIA:n rahoja, kun jää viimeiseksi sarjassa.Päinvastoin. Kalliimmaksi se tulee kun pyörii vuodesta toiseen vitsinä mukana, ei sponsoreita ja kuskit eivät halua talliin.
No haaveitahan kannattaa aina olla, mutta ei nuo kommentit tuossa niin kovin varmoilta kuulosta ja Renaultikin on tätä kutsunut "one off" testiksi. Ja siinä kädessä tosiaan taitaa edelleen jotain fyysisiä rajoitteita, ilmeisesti juurikin liikkumiseen tarvittavan tilan suhteen. Vasta näin yhden ilmeisesti tuoreen kuvan, jossa se oikea käsi oli tyyliin kolmasosan kapeampi kuin vasen. En edes halua etsiä sitä kuvaa kun näytti suoraan sanottuna inhottavalta.Kubica on myöntänyt pyrkivänsä oikeasti palaamaan ykkösiin.
Kubica targets "proper comeback" after Renault F1 test
![]()
Vakavan loukkaantumisen pitkän toipumisjakson jälkeen paluun tekevä suosittu kuljettaja, jolla edelleen on maailmalla valtavasti faneja.
Viittaatko a) kohdassa siihen rallionnettomuuteen, jossa jokin objekti lävisti hänen kätensä? Jossakin haastattelussa sanoi, että käsi ei tule kuntoutumaan todennäköisesti ikinä sellaiseen kuntoon, että sillä kestäisi ajaa edes yksi kokonainen GP F1-autolla.Kubica oli hyvä kuski, mutta paluun tiellä on kolme ongelmaa
a) toipuminen kesti liian kauan
b) hän on turhan pitkä kuskiksi (auton suunnittelussa huomioitavaa)
c) ei mikään mainoskasvo
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.