F1 2018 - Kanadan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tässä ole kyse pelkästään mielipideasioista, mutta kun et edes yritä ymmärtää, niin tässä tulos. Kannattaisi miettiä, että onko keskustelupalstat sinua varten, jos et osaa ja/tai halua keskustella asiallisesti.

Öö.. Johan minä kahdesti mietin, ja tulin siihen tulokseen että tämä keskustelu ei ole minua varten. Onko sinulla jokin ongelma sen kanssa?

Offtopic ja lapsellinen kinastelu näissä asiaketjuissa seis nyt ja jatkossa.
 
Offtopic ja lapsellinen kinastelu näissä asiaketjuissa seis nyt ja jatkossa.
Keskustelu on jo päättynyt ja offtopicin puolella ei kauaa oltu. Mielestäni tämän sijaan olisi parempi puuttua siihen, että toisten sanomisia vääristellään ja irroitetaan asianyhteydestä. Mielestäni ei ole väärin huomauttaa kanssakeskustelijaa asiattomasta toiminnasta. Offtopic oli pääosin aika lievää, kun puhuttiin kuitenkin edelleen F1:stä.

Minä vain yritin pitää keskustelua yllä, mutta halu ei ollut molemminpuolista. Ylläpidolta ei kovin asiallista tuomita tätä lapselliseksi kinasteluksi.

Jos on halua puuttua asiaan, niin kannattaa miettiä tarkkaan miten sen tekee. Ylläpidon toiminta voi karkottaa keskustelijat hyvin herkästi muualle.
 
Viestit on raportoitu ja hoidetaan siinä missä muutkin raportit, tällä kertaa huomautuksella. Ehkä huomautus kantaa hedelmää myös tuleviin keskusteluihin ja käyttäytymiseen.
 
Viestit on raportoitu ja hoidetaan siinä missä muutkin raportit, tällä kertaa huomautuksella. Ehkä huomautus kantaa hedelmää myös tuleviin keskusteluihin ja käyttäytymiseen.
No on kyllä ihan paskaa huomauttamista, kun ei tässä nähdäkseni tapahtunut mitään ihmeellistä. Tämän kaltaista keskustelua tapahtuu keskustelupalstoilla jatkuvasti, eikä siitä yleensä ole mitään tarvetta huomauttaa. Jos tästä nyt huomautellaan, niin olisi asiallista tarkentaa huomautuksen aihetta, eikä vain tuomita keskustelua lapselliseksi kinasteluksi.

Jos ei keskustelussa saa yhtään tunteita herätä, niin mitä järkeä tässä on?

Mielestäni tässä tapauksessa asiattominta käyttäytymistä on nähty ylläpidon puolelta. Kritiikkiin suhtautumisessa on myös tekemistä.
 
Pieni asenteen korjaus ja eteenpäin :tup:
Asenteen korjaaminen on aika iso pyyntö jos et täsmennä kenen asennetta ja miten. Vaikka täsmentäisitkin niin koko väliintulosi oli joka tapauksessa outo, sillä lainaamasi keskustelu oli ihan omatoimisesti ja yhteisymmärryksessä päätetty jo eilen.

Tässä on nyt teikäläiseltä tullut kolme nollapostausta putkeen. Sampsalle varoitus! :tup:
 
Renkaista vielä sen verran että toki nykyrenkaat ovat sekä nopeampia että kestävämpiä kuin ennen mutta silti pätee sama totuus kuin ennenkin: nopeampi (pehmeämpi) rengas ei ole niin kestävä kuin hitaampi (kovempi) rengas. Eli aivan hyvin nykyäänkin voitaisiin tehdä (myös rengasvalmistajien kilpaillessa) erilaisia renkaita joilla saataisiin lisäväriä kisoihin erilaisten rengastaktiikoiden kautta. Se tosin ehkä vaatisi myös erilaisia bensamääriä ja sen myötä välitankkauksia.

Mutta suurin ongelma omasta mielestäni nykyformuloissa on aerodynamiikka joka on helvetin kallista kehittää ja joka tuhoaa ilmavirran takana ajavalta ja vie mahdollisuudet ohituksiin. Downforcea tarvitaan jotta voidaan ajaa kovaa mutta ehkä se pitäisi kehittää auton lattian avulla siipien sijaan.
 
Renkaista vielä sen verran että toki nykyrenkaat ovat sekä nopeampia että kestävämpiä kuin ennen mutta silti pätee sama totuus kuin ennenkin: nopeampi (pehmeämpi) rengas ei ole niin kestävä kuin hitaampi (kovempi) rengas. Eli aivan hyvin nykyäänkin voitaisiin tehdä (myös rengasvalmistajien kilpaillessa) erilaisia renkaita joilla saataisiin lisäväriä kisoihin erilaisten rengastaktiikoiden kautta. Se tosin ehkä vaatisi myös erilaisia bensamääriä ja sen myötä välitankkauksia.

Mutta suurin ongelma omasta mielestäni nykyformuloissa on aerodynamiikka joka on helvetin kallista kehittää ja joka tuhoaa ilmavirran takana ajavalta ja vie mahdollisuudet ohituksiin. Downforcea tarvitaan jotta voidaan ajaa kovaa mutta ehkä se pitäisi kehittää auton lattian avulla siipien sijaan.

Tuo aerohomma on sikäli aika mielenkiintoinen kun moottoreista sanotaan että niiden on pakko olla hybridejä koska siihen suuntaan siviiliautotkin on menossa. Downforcella ei taas ole juuri mitään merkitystä normaalissa liikenteessä, pienellä ilmanvastuksella ehkä on. Kestävillä renkailla joissa on hyvä pito ja joilla voi ajaa myös kovassa sateessa olisi taas merkitystä siviililiikenteellekkin mutta ei se ketään kiinnosta.

Jos saisin ehdottaa niin siivet 1 levyisiksi vähentämään aerodynamiikan merkitystä. Nopeudet pidetään samana sallimalla rengaskilpa ja poistamalla polttoainerajoitukset.
 
Otin ihan mielenkiinnolla vertailuksi Kanada 2007 ja 2018.

2007 paaluaika oli 1:15.707 ja kisan nopein 1:16.368
2018 paaluaika oli 1:10.764 ja kisan nopein 1:13.864

Ero siis yli 2,5s/ kierros. Samalla suhteellisella erolla vuonna 2007 nopeimman kierroksen olisi ajanut toiseksi hitain Adrian Sutil (19.). :cigar2:

Aluksi olin fiiliksissä näistä uusista autoista mutta nykyisin en vaan jotain radikaalia pitää tehdä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom