F1 2018 - Kanadan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Joo ei jaksanu seurata tuota kisaa kyllä loppuun. Räkältä taas todella munatonta ajoa, en tiedä että jaksaako enää edes toivoa että saisi vuoden jatkopahvin kun tuo on samaa rämpimistä kisasta toiseen. Aika-ajossa virheitä ja kisassa munaton, siihen kun lisätään vielä tallin taktiikka mokat niin on vaan niin tuskaa kattoa tuota touhua.
 
Joo ei jaksanu seurata tuota kisaa kyllä loppuun. Räkältä taas todella munatonta ajoa, en tiedä että jaksaako enää edes toivoa että saisi vuoden jatkopahvin kun tuo on samaa rämpimistä kisasta toiseen. Aika-ajossa virheitä ja kisassa munaton, siihen kun lisätään vielä tallin taktiikka mokat niin on vaan niin tuskaa kattoa tuota touhua.
No, kerro kuka on kisan sankari loistavalla ajosuorituksella?
 
Sinne varikolle kannattaa mennä silloin, kun SC tulee.

Joo ei jaksanu seurata tuota kisaa kyllä loppuun. Räkältä taas todella munatonta ajoa, en tiedä että jaksaako enää edes toivoa että saisi vuoden jatkopahvin kun tuo on samaa rämpimistä kisasta toiseen. Aika-ajossa virheitä ja kisassa munaton, siihen kun lisätään vielä tallin taktiikka mokat niin on vaan niin tuskaa kattoa tuota touhua.
Niin heti kun kimi Hamilton perässä kiinni jarrut ylikuumeni
Joten siihen meni kimi nousu yritys ylöspäin.
Vauhdin puolesta kimi oli tänään kolmas mutta minkäs sille voi kun ei näillä romuilla pääse ohi
Ja kyllä nää pirellin nykyiset kumit on paskaa voi ajaa koko kisan maaliin supersofteilla.
 
Joo en taida kyllä lähteä paikanpäälle tänä vuonna kattoo tätä paskaa
 
Lol onko siellä taas joku idiootti julkkis heiluttamassa lippua? Vai oliko se taas Pele? :D
 
Niin heti kun kimi Hamilton perässä kiinni jarrut ylikuumeni
Joten siihen meni kimi nousu yritys ylöspäin.
Vauhdin puolesta kimi oli tänään kolmas mutta minkäs sille voi kun ei näillä romuilla pääse ohi
Ja kyllä nää pirellin nykyiset kumit on paskaa voi ajaa koko kisan maaliin supersofteilla.

No ei todellakaan Kimi ollu vauhdin puolesta kolmonen
 
voihan grazie tutti... Valtterin sijoitus ainut lohtu. Paskin Montreal miesmuistiin. Kimin vaisuus onnistuu yllättämään joka kerta. Tallikaveri samalla autolla voittaa kuitenkin.
 
Olisi kiva tietää kuinka paljon parempi ferrarin evoluutio moottori oli
Koska onko kimim mitään järkeä kärvistellä belgiaan asti vanhalla vai kannataisiko ottaa yhdessä kisassa rangaistus
 
voihan grazie tutti... Valtterin sijoitus ainut lohtu. Paskin Montreal miesmuistiin. Kimin vaisuus onnistuu yllättämään joka kerta. Tallikaveri samalla autolla voittaa kuitenkin.
Evoluutio moottorilla Vettel se kannataa muistaa ei ole sama auto nyt
 
voihan grazie tutti... Valtterin sijoitus ainut lohtu. Paskin Montreal miesmuistiin. Kimin vaisuus onnistuu yllättämään joka kerta. Tallikaveri samalla autolla voittaa kuitenkin.
Eikö sinulla ollut tiedossa, että Vettelillä uudet palikat autossa?
 
On kyllä huiman jännittävä kisa tässä autourheilun kuninkuusluokassa.

Parasta näissä kahdessa viime kilpailussa on ollut ehdottomasti ne lukuisat tiukat ohitukset ja tupla- ja triplaohitukset. Välillä tuntuu että kisat ovat yhtä ohitusten ilotulitusta.
 
Menihän se Bottaksella aika tiukille ilmeisestikin lopussakin, ohjaaja vaan onnistui hyvin missaamaan.

E. Bensa ilmeisesti lopussa.
 
Tää kisa ratkas sen, että C more katki ja jos jaksan katsoa enään ni Sky Sportin kautta ilmaiseksi ennen kun oikeasti kisoissa alkaa tapahtumaan jotain. Ja toi Kimin munattomuus on saavuttanut jo legedaarisuuden..
 
Niin heti kun kimi Hamilton perässä kiinni jarrut ylikuumeni
Joten siihen meni kimi nousu yritys ylöspäin.
Vauhdin puolesta kimi oli tänään kolmas mutta minkäs sille voi kun ei näillä romuilla pääse ohi
Ja kyllä nää pirellin nykyiset kumit on paskaa voi ajaa koko kisan maaliin supersofteilla.

Ei nyt ihan heti tule mieleen milloin kimi olisi vaikka lähdössä nostanut sijoitustaan mutta niitä lähtöjä on monia kun on menty ohi oikealta ja vasemmalta.
Että saahan sitä asioita selitellä jarruilla ja sun muulla mutta munatonta liian varovaista se sen ajaminen on ollut jo pitkään.
 
Valtteri sano, että lopussa meinas bensa käydä vähiin, siksi Max pääsi iholle.
 
Ohitukset ajamalla tässäkin kilpailussa varmaan oli laskettavissa yhden käden sormilla...?
 
Hyvin kuvaavaa miten F1 on nykyään hoidettu/johdettu ku ruutulippua heiluttamaan otetaan joku nobody "supermalli" joka ensin kertoo grid walkissa ettei oo kiinnostunut formuloista mutta tuli nyt katteleen ku on Hamiltonin frendi ja sitten vittu ei sen vertaa katota perään että heiluttais sitä saatanan lippua edes oikeassa kohdassa. Aivan käsittämätöntä paskaa taas.
 
Ohitukset ajamalla tässäkin kilpailussa varmaan oli laskettavissa yhden käden sormilla...?
Kärki autot eivät pysty ohitamaan toisiaan
Mikä ihan perseestä ja pireli voisi oikeasti
Tuoda ne kumit takaisin mitää oli käytössä kun Kimi ajoi lotuksella ne oli hyvät
Kuluivat helposti ja lukko jarrutus myös tuhosi ne helposti.
 
Autot pitäis muuttaa takas tähän suuntaan, tuolloin pystyi ajamaan ihan kontissa koko ajan :tup:



F1 kalenterissa ei ole montaa rataa, missä näillä nykyautoilla saadaan hyvä kisa aikaiseksi, Baku ja Spa taitavat olla ainoat.
 
Viimeksi muokattu:
Selostajat tuntuivat lyttäävän Kimiä oikein kunnolla lähdössä, kun Ricciardo tuli ohitse. No joo, taas menetti sijoituksen, mutta jos takana lähtevällä on pehmeämmät gummit alla niin tottakai ohittaminen on helpompaa, eikä tarvitse jäädä sitä murehtimaan olisiko pitänyt puolustaa aggressiivisemmin.

Muuten ajeltiin jonossa koko kisa, eikä kukaan ohitellut tämän jälkeen Vettelin takana muuten kuin varikkokäynneillä, että yhtä "surkea" kisa kaikilta. Turha esim. Kiminkään oli lopussa enää roikkua Hamin perässä vaan jäi reippaasti, näkihän sen mitä tapahtui kun Hami yritti Ricciardoa tavoittaa, auto liukuu ympäriinsä ja ohittaminen on mahdotonta.

Paska kisa.
 
Kimi sai ihan hyvän lähdön, mutta jostain syystä jätti älyttömän välin Hamiin ja muihin edellä meneviin, jolloi Ricciardo pääsi rinnalle ekaan mutkaan ja toisessa paremmalta linjalta ohi.

Harmi ettei pystyny painaa kovempaa, olis ollu hyvä sauma vetää kolmanneksi varikolta. Ehkä uudemmalla moottorilla olis pystyny.
 
Hyvin kuvaavaa miten F1 on nykyään hoidettu/johdettu ku ruutulippua heiluttamaan otetaan joku nobody "supermalli" joka ensin kertoo grid walkissa ettei oo kiinnostunut formuloista mutta tuli nyt katteleen ku on Hamiltonin frendi ja sitten vittu ei sen vertaa katota perään että heiluttais sitä saatanan lippua edes oikeassa kohdassa. Aivan käsittämätöntä paskaa taas.
Ois ainakin saatu otsikoita, jos Hami ois ohittanut Ricin viimeisellä kierroksella, ja pitäisi pohtia, minkä kierroksen sijoitukset jää voimaan :D
En ihan sellaista toivo kisalle, mutta otsikoiden tekijät tykkäisi, kun muuten kisasta ei paljon kerrottavaa jäänyt.
 
Hyvin kuvaavaa miten F1 on nykyään hoidettu/johdettu ku ruutulippua heiluttamaan otetaan joku nobody "supermalli" joka ensin kertoo grid walkissa ettei oo kiinnostunut formuloista mutta tuli nyt katteleen ku on Hamiltonin frendi ja sitten vittu ei sen vertaa katota perään että heiluttais sitä saatanan lippua edes oikeassa kohdassa. Aivan käsittämätöntä paskaa taas.

Joku muu siinä on mokannut kuin kyseinen naikkonen.

Ei voida olettaakkaan että sivullinen pysyy kartalla milloin mikäkin kierros on menossa ja milloin kisaa johtava on tulossa maaliin.

Sehän pitäisi olla järjestäjien puolelta hoidettua että joku varmistaa että ruutulipun heiluttaja on paikalla esimerkiksi 5 minuuttia ennen kisan päättymistä, lippu annetaan käteen viimeisen kierroksen aikana ja sanotaan silloin kun on se hetki milloin alkaa heiluttamaan ruutulippua.

Eihän tuosta onneksi isoa vahinkoa tullut. Kisa jäi nyt papereihin vain kaksi kierrosta lyhyempänä kuin piti. Ilmeisesti yhtään ohitusta niiden hylättyjen kierrosten aikana ei tehty eikä kukaan keskeyttänyt.

Taisi olla myös joku sääntö olemassa että kun ruutulippu heiluun niin sitä sen jälkeen alkavaa kierrosta ei saa ajaa enää maaliin saakka. Jos sellainen sääntö vielä on niin periaatteessa voisivat hylätä vaikka kaikki kuskit kisasta. Tätä tuskin kuitenkaan tapahtuu.
 
Results

Näköjään Kanadan GP:stä on poistettu nyt tuloksista kierrokset 69 ja 70.

Tosin eipä tuossa paljoa ollut tulkinnanvaraa kun säännöt sanovat että jos ruutulippu heiluu liian aikaisin niin lopputulokset ovat yhtä kierrosta ruutulipun heiluttamista edeltäneen kierroksen järjestys.

Onneksi tuo ei vaikuttanut sijoituksiin millään tavalla.
 
Results

Näköjään Kanadan GP:stä on poistettu nyt tuloksista kierrokset 69 ja 70.

Tosin eipä tuossa paljoa ollut tulkinnanvaraa kun säännöt sanovat että jos ruutulippu heiluu liian aikaisin niin lopputulokset ovat yhtä kierrosta ruutulipun heiluttamista edeltäneen kierroksen järjestys.

Onneksi tuo ei vaikuttanut sijoituksiin millään tavalla.

Kertoohan tämäkin kisan sisällöstä jotain. :smoke:

Sekin on jo jonkinlainen saavutus, että kisa oli tylsempi kuin edellinen eli Monacon kisa.
 
milllanenhan toi ranskan gp on? toivottavasti tulis vaikka vettä nii ois jotain mielenkiintoista. paitsi silloin kimi ei pärjää sitä vähäänkään
 
Tossa kisassa huomas että itekin aktiivisena seuraajana menee sekasin mm. rengasvalinnoissa. Supersoft = kova rengas, mitähän satunnaiset töllöttelijät miettii tästäkin. Ultrasoft kuulostaa helvetin pehmeältä ja se on sitten vanha keskikova. Sit pehmeä on joku Hypersoft. ja nytkin näillä Supersofteilla ajeltiin käytännössä kisa loppuun asti. Mihin niitä Softeja, Mediumeja ja Hardeja tarvitaan?

Ja kisa oli todella unettava. Bottaksen renkaan mitan verran pitkäksi mennyt mutka oli sykähdyttävin startin jälkeen. Jotain uutta aeropakettia tähän sarjaan kyllä vaaditaan... Hintana on tietenkin kierrosaikojen lasku, mutta aivan sama kunhan tuonne radalle saadaan ohituksia muutenkin kuin DRS:llä.
 
Eikös idea ollut renkaiden osalta se, että katsojan ei tartte tietää onko autossa hyperit, ultrat tai mitkälie vaan että verrataan yksinkertaisuuden vuoksi viikonlopun renkaita toisiinsa yleistermein kova, medium, pehmeä. Onko sillä sinänsä väliä mikä rengas tarkkaanottaen on alla, eikös tärkeintä ole tietää vain eri rengasvalintojen keskinäiset suhteet? Toki näin aktiivisempana katsojana olisi kiva tietää tarkat renkaat mutta keskiverrolle riittää varmaa se oliko nämä nyt tämän viikon seoksista kovimmat vai mitkä.
 
Eikös Montrealissa tehty joskus tässä takavuosina koko kauden ennätys ohitusten määrissä? Nyt kun sääntöjä on muka muutettu "parempaan" suuntaan, niin siellä ei päässyt enää edes drs:llä ohi ja niitä alueita kun pistettiin sinne vielä yksi lisää. Jotenkin hämmentävää tavallisen katsojen näkökulmasta, että tuollaisessa miljardibisneksessä tehdään jatkuvasti vääriä valintoja katsojien kannalta.
 
Jospa se siitä paranee, kun etusiivet saadan muutettua sellaiseksi, ettei toisen perässä ajaminen vie kaikkea downforcea pois.
 
Jospa se siitä paranee, kun etusiivet saadan muutettua sellaiseksi, ettei toisen perässä ajaminen vie kaikkea downforcea pois.
Se siitä mihinkään muutu. Tallit keksii jotain muuta tilalle ja sama meno jatkuu.

Niin kauan kun kisassa ajetaan 4sec hitaammin kuin aika-ajoissa ei homma muutu mihinkään.
 
Silloin kun sääntöjä mietitään, niin pitäis ottaa huomioon myös radat. Ei näillä nykyisillä autoilla saa kunnon kisoja aikaiseksi kuin korkeintaan Bakussa ja ehkä Spa:ssa.
Jos homma ei muutu radikaalisti ens kaudella niin koko laji kuihtuu. Säännöistä voi kyllä tehdä semmoiset, että F1 autolla voi ajaa kontissa kiinni, se on nähty ennenkin.

Sekin ois yks hyvä vaihtoehto että radoilta poistettais kanttarien takana olevat turva-alueet, sitä myötä virheet kasvais ja saatais tapahtumia radalle.
Ei siitä edes ole kovin montaa vuotta, kun noita saatanan turva-alueita ruvettiin tunkemaan joka radalle.
 
Viimeksi muokattu:
Moottorirajoituksia voisi purkaa pois, etenkin sen „polttoaineen maksimivirtaus x tippaa sekunnissa“ - hetkelliset tehonlisät voisivat tulla tarpeeseen. Rosbergin oivallus aerodynamiikan yksinkertaistamisesta ja vähentämisestä voisi myös olla askel kohti kisaamisen paluuseen.
 
Formula 1:en teknisenä pomonahan häärii Ross Brawn eli puikoissa on kaveri joka kyllä tietää mitä pitää tehdä. Muutosten läpi ajaminen on vaan helvetin hankalaa koska usein se tarkoittaa että tämän hetken hallitsijat kärsivät. Ensimmäinen mahdollisuus tehdä massiivisia parannuksia lajiin onkin nykyisen Concorde-sopimuksen päättymisen jälkeen 2020. Jotain päälinjoja on jo alustavasti tuotukin julki:

Formula 1's proposals at a glance

Key strategic initiatives
Power units (PU)
The PU must be cheaper, simpler, louder, have more power and reduce the necessity of grid penalties.
• It must remain road relevant, hybrid and allow manufacturers to build unique and original PU.
• New PU rules must be attractive for new entrants and Customer teams must have access to equivalent performance.

Costs
• We believe how you spend the money must be more decisive and important than how much money you spend.
• While there will be some standardised elements, car differentiation must remain a core value
• Implement a cost cap that maintains Formula 1 position as the pinnacle of motorsport with a state-of-the-art technology.

Revenues
• The new revenue distribution criteria must be more balanced, based on meritocracy of the current performance and reward success for the teams and the Commercial Rights Holder.
• F1's unique, historical franchise and value must and will still be recognised.
• Revenue support to both cars and engine suppliers.

Sporting and technical rules & regulations
We must make cars more raceable to increase overtaking opportunities.
• Engineering technology must remain a cornerstone but driver's skill must be the predominant factor in the performance of the car.
• The cars must and will remain different from each other and maintain performance differentiators like aerodynamics, suspensions and PU performance. However, we believe areas not relevant to fans need to be standardised.

Governance
• A simple and streamline structure between the teams, the FIA and Formula 1.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom