F1 2018 - Italian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Taas kerran Vettel osoittaa todellisen luonteensa.

Kyllähän sitä voitonhimoinen ihminen heittää vaikka mitä adrenaliinin vallitessa. Ei siis sillä, ettäkö tuollaista kommenttia silti arvostaisi. Varmaan kuitenkin Ferrarin radioviestin jälkeen luuli vielä saaneensa paalun. Osasi kuitenkin olla siististi jo haastattelussa, Hamilton olisi tuossa kadonnut jo takahuoneeseen mököttämään.

Voihan tuossa olla tietysti sellaistakin, että autojen piti olla toisinpäin. Kyllähän nuo kuitenkin taitavat aina vaihdella paikkaa, jotta saataisiin tasaisesti vuorotellen sitä vetoapua. Tästähän kinastelivat Ricciardo ja Verstappen jo aiemmin kaudella.
 
Melkeen toivoisi Vettelille epäonnea huomisessa kilpailussa. Koska aikavarmasti muuten ferrari vaihtaa sijoituksia.. Tai toivottavasti olisim väärässä ja saisivat kisata rehdisti.
 
Kyllähän sitä voitonhimoinen ihminen heittää vaikka mitä adrenaliinin vallitessa. Ei siis sillä, ettäkö tuollaista kommenttia silti arvostaisi. Varmaan kuitenkin Ferrarin radioviestin jälkeen luuli vielä saaneensa paalun. Osasi kuitenkin olla siististi jo haastattelussa, Hamilton olisi tuossa kadonnut jo takahuoneeseen mököttämään.
Näinhän se on, ei tainnut kuitenkaan edes käydä kättä paiskaamassa Kimin kanssa.

Sitä on kyllä itsekin niin adrenaliineissa, että rauhotutaan tässä pikkuhiljaa. :D
 
Eka mutka on helvetin paha tuolla. Siinä voi kolista kahden ensimmäisen autonkin kesken. Paalulta lähtenyt ei tuolla välttämättä tule ekana mutkaan, sai sitten kuinka hyvän lähdön tahansa. Huh huh nyt pitää jaksaa odottaa huomiseen.
 
Näinhän se on, ei tainnut kuitenkaan edes käydä kättä paiskaamassa Kimin kanssa.

Joo, en itsekään tuollaista huomannut. Hieman hetken aikaa ihmettelin, että mihis se Vettel katosi. Toki saattoihan tuo tapahtua kameroiden ulkopuolella, tiedä sitten. Paiskaahan tuo kättä Haminkin kanssa niin miksei voisi tallikaverinsa kanssa.

Mutta pakko sanoa, että tuo Vettelin tiimiradio oikeasti antoi kuvan podiumista. Tuskin kuskia kiinnostaa kuunnella tiukan väännön jälkeen sanoja "Yeees, yees! P2!" vaikka olisi kuinka eturivin valtaus tallille.
 
Eiköhän Ferrarin uusi pomo ilmesty sunnuntaiaamuna Räkän motorhomeen sopimuspaperit mukana.. "jos nyt päästäisit Vettelin edelle nätisti niin allekirjoitetaan paperit kuntoon, tutti frutti?".
 
Eka mutka on helvetin paha tuolla. Siinä voi kolista kahden ensimmäisen autonkin kesken. Paalulta lähtenyt ei tuolla välttämättä tule ekana mutkaan, sai sitten kuinka hyvän lähdön tahansa. Huh huh nyt pitää jaksaa odottaa huomiseen.

Jep, eikö Räikkönen jääny muistaakseni 2015 Monzassa kakkosruudusta ruutuun, sähläsi kytkimen kanssa jotain kunhan ei nyt käy niin.
 
Eiköhän Ferrarin uusi pomo ilmesty sunnuntaiaamuna Räkän motorhomeen sopimuspaperit mukana.. "jos nyt päästäisit Vettelin edelle nätisti niin allekirjoitetaan paperit kuntoon, tutti frutti".

Maailmanmestaruuden voitto on tallille niin tärkeä, että näinhän siinä valitettavasti tulee käymään
 
Eka mutka on helvetin paha tuolla. Siinä voi kolista kahden ensimmäisen autonkin kesken. Paalulta lähtenyt ei tuolla välttämättä tule ekana mutkaan, sai sitten kuinka hyvän lähdön tahansa. Huh huh nyt pitää jaksaa odottaa huomiseen.

Tämähän tuossa kuumottelee. Toivottavasti molemmat Ferrarit ovat ehjiä ekan mutkan jälkeen.
 
toivottavasti hamis pääsee startissa ferrarien väliin ja pysyy siinä estäen ferrarin kikkailut.
 
On kyllä jännä että jotkut väittää että kimi sai vetoapua, ei mun mielestä noin kaukaa saa mitään, ois pitäny olla melkein puolet lähenpänä.
 
Salo väittää ainakim cmoren lähetyksessä että.pientä hyötyä kimi tuosta sai että vettel ajoi edellä.
 
Hamilton oli varmaan ihan yhtä paljon Vettelin edellä kun Vettel Kimin edellä.
 
On kyllä jännä että jotkut väittää että kimi sai vetoapua, ei mun mielestä noin kaukaa saa mitään, ois pitäny olla melkein puolet lähenpänä.
Kimi tais olla lähempänä Vetteliä kuin Vettel Hamiltonia eli jos jotain vetoapua oli niin Kimi hyötyi enemmän. Toisaalta olis Vettel voinut ajaa lähempänä Hamiltonia
 
On kyllä jännä että jotkut väittää että kimi sai vetoapua, ei mun mielestä noin kaukaa saa mitään, ois pitäny olla melkein puolet lähenpänä.
Siitä saattoi ihan minimalistinen hyöty olla, mutta ei mielestäni tuon 0,160 verran.
 
On kyllä jännä että jotkut väittää että kimi sai vetoapua, ei mun mielestä noin kaukaa saa mitään, ois pitäny olla melkein puolet lähenpänä.

Kyllä räkä jotain vettelistä hyötyi. Brundle sanoi jotain lentokoneiden lähdöstä että pitää olla 1 minuutin ero lähdöissä, mutta oikeasti noiden isojen lentokoneiden lähtöväli taitaa olla lähempänä 10 minuuttia.
 
Niin, tuosta vetoavusta, minusta HAM-VET-RAI oli aika tasaväleillä, eli kyllä se Vetteliki sai sitä apua. Toki jos tuosta olis jonkumoinen replay niin vois varmistaa asian?

Oli miten oli, niin olihan tuo balsamia haavoille =)
 
Hamilton oli varmaan ihan yhtä paljon Vettelin edellä kun Vettel Kimin edellä.
Tämä. Näytti kierroksen alussa olevankin, mutta veikkaan että Vettel teki pari pientä virhettä alkuun ja ei päässyt enää hyödyntämään vetoapua niin hyvin mitä Kimi perässä sai sitten.

KIMI!
 
Saapa nähdä antaako Ferrari kimin voittaa jos Vettel on perässä.
Kimin piste-ero Hamiltoniin on 85 ja Vetteliin 68, pisteitä on jaossa vielä 200, alkaa olemaan siinä rajoilla.

Pitää toivoa että Hamilton keskeyttää, silloin kimin annettais luultavasti voittaa.
 
Saapa nähdä antaako Ferrari kimin voittaa jos Vettel on perässä.
Kimin piste-ero Hamiltoniin on 85 ja Vetteliin 68, pisteitä on jaossa vielä 200, alkaa olemaan siinä rajoilla.

No ei siinä rehellisesti sanottuna mitään järkeä olisi ottaa kaksoisvoittoa Kimi edellä. Onhan Kimillä mahdollisuudet mestaruuteen mutta huomattavasti fiksumpaa olisi panostaa Vetteliin. Harmillista sinänsä, kun suuri osa noista Kimin pistemenetyksistä on jossain määrin tallin syytä. Toki Kimin voitolla voisi olla sellainen positiivinen vaikutus, että tietynlainen "lukko" aukeaa ja ajaminen rentoutuu sekä paranee entisestään. Varmasti tämä paalu toi jo osittain sitä vaikutusta.
 
Tutti Frutti Ragazze on kyllä uskomattoman huono häviäjä.

Kuten myös tuo toisen tallin "best crowd ever". Mutta eikös tuo vahva voitonhalu ja pettymys hävittessä ole osittain juuri niitä parhaiden merkkejä? Etenkin juuri sen tappion hetkellä, kun ei ole vielä kerennyt käsittelemään sitä. Vai oletko joskus nähnyt maailmanmestarin tyytyväisenä kakkossijaan, kun voittoa oli tarjolla? Ja jos nyt puhutaan tuosta Vettelin "keskustellaan myöhemmin" kommentista niin mistäs sitä tietää mitä tuolla oli taustalla.
 
Kuten myös tuo toisen tallin "best crowd ever". Mutta eikös tuo vahva voitonhalu ja pettymys hävittessä ole osittain juuri niitä parhaiden merkkejä? Etenkin juuri sen tappion hetkellä, kun ei ole vielä kerennyt käsittelemään sitä. Vai oletko joskus nähnyt maailmanmestarin tyytyväisenä kakkossijaan, kun voittoa oli tarjolla?
Kyllä tuo toinen tunnettu saksalainen ratinvääntäjä kävi sentään tallikaveria onnittelemassa eikä mennyt karkuun mököttämään. Taitaa olla kiukuttelua luvassa huomista kisaa ajatellen ettei reilua kilpailua pääse syntymään.
 
Miksi ajoivat Vettel edellä ja Kimi perässä?

Koska Hamilton oli ekalla yrityksellä nopeampi niin laskivat että Vettel saa siitä enemmän imuapua? (Ja sitten Rellu tunki väliin.)

Tai sitten se vain oli Kimin vuoro olla toinen.
 
Mielyttävää nähdä Kimin nousevan viimesella aika-ajokierroksella ykkösruutuun, niin monesti se paikka mennyt viimeisellä vedolla jonkin muun hyväksi.

Upeaa Kimi!
 
toivottavasti hamis pääsee startissa ferrarien väliin ja pysyy siinä estäen ferrarin kikkailut.

Tämä olisi aika kiva. Mutta tässä tapauksessa ferkku varmaan vaan tylysti laittaa Kimin hidastelemaan Hamiltonia niin että Vetteli pääsee helpommin sen ohi ja loppu onkin historiaa: VET-HAM-RAI :facepalm:
 
Kyllä Kimikin tietää, että voitto vaatii reilu etumatka Vettelistä, mieluiten Hamilttoni välissä.

Toivotaan parasta.
 
Räikkösen voittosauman kannalta lähtö on erityisen tärkeä: Vettelin täytyy lähdön jälkeen olla korkeintaan 3. sijalla, että Kimillä on mahdollisuuksia. Jos esim. nykyiset sijoitukset pitävät, niin Ferrari tekee tuon sijojen vaihdon ennen toisen kierroksen loppua. Sen jälkeen Kimi saakin käskyn "säästellä renkaita". Tällä radalla on todella vaikeaa ohittaa joten tuossa saadaan sopiva puskuri Hamiltonille.
 
Tällä radalla on todella vaikeaa ohittaa joten tuossa saadaan sopiva puskuri Hamiltonille.

Kyllä siinä pääsuoran päässä ohitellaan suhteellisen paljon. Pitkä nopea mutka ennen suoraa ei tee hommasta kauden helpointa mutta kyllä nopeammalla on mahdollisuus päästä siinä ohi.
 
Veikkaisin että jos tilanne on ekan shikaanin jälkeen RAI-VET-HAM niin ennen nelosmutkaa Kimi on jo saanu vettelin eestä väistyä :(

Harmi sinänsä, mutta realiteetit on mitä on. Noh, huomenapa sen näkkee, ei vain malttais ootella kisaa.
 
Jos Kimille laitetaan vähän huonompi rengastaktiikka kuin Vettelille, niin sijoituksia voisi niinkin vaihtaa. Viime vuonnahan Kimi oli Monacossa paalulla, mutta tuli toisena maaliin.

Ei taida olla Hamiltonilla riittävästi vauhtia, että pääsisi Vettelin edelle. Toivottavasti Kimi johtaisi edes ensimmäiset 10 kierrosta, olisi ainakin jännitettävää :)

Oli kyllä hienosti ja puhtaasti ajettu Kimiltä. Jos Hamilton näyttää liian nopealta, niin Kimin saisi puskuriksi. Toivottavasti Ferrarissa riittää nopeus ilman tuollaita kikkailua. Toki Kimille hyvä lähtö, että Vettel ei pääse agressiivisesti kiilaamaan.
 
Jos Kimille laitetaan vähän huonompi rengastaktiikka kuin Vettelille, niin sijoituksia voisi niinkin vaihtaa. Viime vuonnahan Kimi oli Monacossa paalulla, mutta tuli toisena maaliin.8
No se on ihan satavarma, että jos Hamilton ajaa kolmantena Vettelin perässä varikkostoppien lähestyessä, niin Vettelille yritetään pelata se paras taktiikka ja Kimiä mietitään sitten joskus. Mutta luultavasti Hamilton kokeilee tuolloin undercuttia ja Vettelille pitää sitten ottaa vielä isompi undercut, joten peli voi mennä haastavaksi.

Tämä on kuitenkin niitä kisoja, missä turva-autokin voidaan nähdä koska tahansa, joten olisi mielenkiintoista nähdä tallin reaktio, jos turva-auto tulee juuri ennen varikkoikkunaa, niin otetaanko Ferrarit peräkkäin sisään ja kustaan Vettelin kisa, vai jätetäänkö Kimi radalle ja uhrataan kokonaan kakkosauton pisteet kuskien MM:n vuoksi. (Aiemmat tallipäälliköt ovat sanoneet, ettei yksikään Ferrari-kuljettaja ole tärkeämpi kuin Ferrari tallina.)

No mutta... ensin Kimin pitäisi selvitä kärjessä ensimmäisestä mutkasta ulos. Ja Vettel painostanee kovaa vähintään ensimmäiset kaksi kierrosta. Sekin on mahdollista, että Vettelin käpy pettää tuttuun tapaan ja Ferrarit jäävät radan varteen avausmutkassa.
 
Kyllä siinä pääsuoran päässä ohitellaan suhteellisen paljon. Pitkä nopea mutka ennen suoraa ei tee hommasta kauden helpointa mutta kyllä nopeammalla on mahdollisuus päästä siinä ohi.
Pääsuoran päässä on mahdollista ohittaa, mutta se vaatii melko isoa virhettä (tai kahta) edellä ajavalta tai hyvin paljon nopeampaa autoa. Tuossa kohtaa ohittaminen oli jo aiemmin vaikeaa, mutta nykyiset aero-säännöt tekevät siitä entistäkin vaikeampaa. Tähän päälle se, että Mercedes näyttäisi kärsivän erityisen paljon muiden autojen takana ajamisesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom