- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 647
Kimin startit on niin paskaa että eiköhän joku taas aja takakonttiin ekassa mutkassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kimin startit on niin paskaa että eiköhän joku taas aja takakonttiin ekassa mutkassa.
Monzassa ajetaan ihan minimaalisilla siivillä, joten perässä ajamisen vaikutus aerodynamiikkaan on paljon pienempi kuin normaaleilla radoilla. Nähtiinhän se jo Spa'ssa Bottasin toimesta, että kyllä Mersulla voi ohittaakin. Parabolica eli viimeinen mutka on myös erittäin nopea ja siinä on aika helppo ajaa toisen kontissa kiinni pääsuoralle ja drs-alueelle.Pääsuoran päässä on mahdollista ohittaa, mutta se vaatii melko isoa virhettä (tai kahta) edellä ajavalta tai hyvin paljon nopeampaa autoa. Tuossa kohtaa ohittaminen oli jo aiemmin vaikeaa, mutta nykyiset aero-säännöt tekevät siitä entistäkin vaikeampaa. Tähän päälle se, että Mercedes näyttäisi kärsivän erityisen paljon muiden autojen takana ajamisesta.
Niin oli. Vetteliltä saattoi tulla joku pieni virhe.Räikkösen kierros oli kyllä todella eleetön. auto meni kuin raiteilla. Harmi vaan, että huomenna tulee pari autoa imusta ohi ennen eka mutkaan.
Maikkarin kolhot nyt sanovat mitä tahansa. Ferrari otti alkukesästä kovia startteja mm. pehmeämpien renkaiden ansiosta. Mercedes on tämän jälkeen vaihtanut oman aika-ajotaktiikkansa sellaiseksi, että hekin saavat pehmeämmät renkaat starttiin.C Moren ohjelmassa taisivat sanoa, että Ferrari olisi erittäin hyvä lähdöissä. Vettel voisi päästä heti lähdössä edelle, mutta sehän ei onnistu jos Kimi starttaa hyvin ja ajaa eka mutkat riittävän kaukana edessä.
Joo. Ei nuo startit sitten yhtään hyödytä Vetteliä Hamiltoniin nähden. Jos se Hamiltonin 3. ruutu on puhtaalla puolella, niin toivottavasti saisi ahdistettua Vetteliä oikein kunnolla lähdössä.Maikkarin kolhot nyt sanovat mitä tahansa. Ferrari otti alkukesästä kovia startteja mm. pehmeämpien renkaiden ansiosta. Mercedes on tämän jälkeen vaihtanut oman aika-ajotaktiikkansa sellaiseksi, että hekin saavat pehmeämmät renkaat starttiin.
Startti on yleensä ollut hyvä. Kimi on vaan ajautunut pussiin suoralla tai ensimmäisissä mutkissa. Nyt sitä ongelmaa ei pitäisi olla. Monzassa on pitkä kiihdytys ekaan mutkaan. Helposti putoaa useamman sijan jos nukkuu tai muuten vaan jää sudittelemaan.Kimin startit on niin paskaa että eiköhän joku taas aja takakonttiin ekassa mutkassa.
Span rata on ehkä sarjan helpoin ohitusten kannalta kun taas Monza on tunnettu myös siitä, että siellä on vaikeaa ohittaa. Edellä ajavan auton aiheuttamat ilmavirtaukset tekevät perässä ajamisen erittäin vaikeaksi Parabolican kaltaisissa nopeissa mutkissa. Pääsuoran päässä on mahdollista ohittaa jos a) edellä oleva on tehnyt virheen Parabolicassa tai b) takana olevalla on merkittävä etulyöntiasema moottoritehoissa. Tällä radalla on nähty paljon kisoja, myös DRS-aikakaudella, missä selvästi nopeampi kuski on juuttunut hitaamman taakse parin kymmenen kierroksen ajaksi.Monzassa ajetaan ihan minimaalisilla siivillä, joten perässä ajamisen vaikutus aerodynamiikkaan on paljon pienempi kuin normaaleilla radoilla. Nähtiinhän se jo Spa'ssa Bottasin toimesta, että kyllä Mersulla voi ohittaakin. Parabolica eli viimeinen mutka on myös erittäin nopea ja siinä on aika helppo ajaa toisen kontissa kiinni pääsuoralle ja drs-alueelle.
Tämä, nukuin onneni ohi.Ja vittu sen kerran kun en kato aika-ajoja! Mut ei voi olla ku tyytyväinen
Liekkö miten media ja tifosot yms tykkäisivät että selvällä pelillä käännetään Vettelin hyväksi tilanne.. Ja vielä Ferrarin kotiradalla...
Kyllä räkä jotain vettelistä hyötyi. Brundle sanoi jotain lentokoneiden lähdöstä että pitää olla 1 minuutin ero lähdöissä, mutta oikeasti noiden isojen lentokoneiden lähtöväli taitaa olla lähempänä 10 minuuttia.
Meinasiko Brundle, että alle minuutin päässä saa F1 autolla vetoapua edellä ajavasta, vai mikäköhän ajatus sillä oli tolla typerällä vertauksella?
Sopimus taisi olla Marchionnen peruja ja nyt ovat hieman pattitilanteessa sen kanssa kun uudet johtajat varmaan haluaisivat Kimin kanssa jatkaa. Liekö sitten kyse rahasta yms sopimusseikoista.Ilmeisesti Leclercin Ferrari-sopimus piti julkistaa jo eilen, mutta eivät kehdanneet Kimin paalun takia. Mutta mikäli Kimin kisa menee pipariksi, niin en ihmettele, jos sopimus ilmoitettaisiin vielä tänään.
En kyllä ymmärrä, miksi Leclerc paikan ansaitsisi ennemmin kuin Kimi tai joku muu kokenut kuski, mutta ilmeisesti kuolleen Marchionnen tahto on pyhä asia.
En mä kyllä vieläkään tajua miksi Leclerc olisi jo ensi kaudella tulossa Ferrarille..
Sauberilla menee aika hyvin nykyään joten 1 kausi siellä olisi ihan ok vielä kartuttamaan kokemusta.
Hirvee hype oli päällä kun sillä meni muutama kisa aika hyvin. Nyt on ollut aika vaisua ja kellään ei ole enää ollu mitään sanottavaa kaverista. Pelkkää klikkiotsikointia taisi vaan olla.
Sauberilla menee aika hyvin nykyään joten 1 kausi siellä olisi ihan ok vielä kartuttamaan kokemusta.
No höh. Se on sitten Kimille jotain muuta ajamista, jos enää vaivautuu.Näinköhän se on sitten edessä Kimin viimeinen kisa Ferrarilla Monzassa. Useampi media levittää jo tuota Leclerc sopimusta.
Saisiko lähteitä?Näinköhän se on sitten edessä Kimin viimeinen kisa Ferrarilla Monzassa. Useampi media levittää jo tuota Leclerc sopimusta.
Näinköhän se on sitten edessä Kimin viimeinen kisa Ferrarilla Monzassa. Useampi media levittää jo tuota Leclerc sopimusta.
Monzassa ohittaminen on aina ollut vaikeaa ja ei ole yhtään mitään syytä olettaa, että tämä olisi muuttunut tänä vuonna. Imusta saa paljon hyötyä aika-ajoissa pääsuoralla jos se suoritetaan oikein: Esimerkiksi Räikkönen sai "imu-apua" kun Vettel ajoi useamman sekuntia Räikkösen edellä. Tämä apu auttoi Räikkösen paalupaikalle, mutta kisassa tuosta ei olisi mitään apua ohituksen suhteen.eikös tässä ole juuri porukalla yritetty todistaa, että tällä radalla saa valtaisan edun ajettaessa toisen imussa
Salo kylläkin veikkasi.Mika salo kertoi just suorassa lähetyksessä varmana tietona, että kimi ilmoittaa uran lopettamisestaan kisan jälkeen
Mulla taas on luottoa Kimin sadekelin kykyihin nyt, kun auto sopii muutenkin käteen tosi hyvin. Kärkipaikalla ajaessa sateesta on vain etua.Toivottavasti ei tule sadetta pilaamaan Kimin menoa..
Mulla taas on luottoa Kimin sadekelin kykyihin nyt, kun auto sopii muutenkin käteen tosi hyvin. Kärkipaikalla ajaessa sateesta on vain etua.