F1 2018 - Belgian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Sanoisin että aika epäammattimaisuutta. Ihan kuin tuo/nuo inssit ei usko mitä Kimi kertoo ja itsellä on välillä vaikeuksia tajuta mitä tuo kisainssi sanoo radioon kun niitä toistetaan lähetyksessä.
 
Harmi kun Dave Greenwood lähti viimekauden päätteeksi, mikäli oikein muistan. Hänellä ja Kimillä homma toimi hyvin alkuvaikeuksien jälkeen. Tällä kaudella Kimin kisainsinöörinä työskentelevä Carlo Santi tuntuu kyllä melkoiselta veijjarilta, ollut muistaakseni kaksi viimeisintä kautta Kimin datainsinöörinä.
 
Vähän vaikutti tuon radiokeskustelun perusteella siltä, ettei inssi osaa englantia paskaakaan, ja Kimilläkin on vaikeaa tehdä itsensä ymmärretyksi autosta käsin. En ymmärtänyt kummankaan sanoista hirveän paljoa.
 
Melkein pitäisi laittaa fian toimesta tuo Räikkönen kohtelu ja hengellä leikkiminen tutkintaan.
voisivat vaikka pitää parin kisan ajan päällä "tutkintaa" viedäänkö Ferrarin tallin tallipisteet vai ei, sitten parin kisan jälkeen Ferrari voitaisiin päästää "pelkillä" helvetillisillä sakoilla.


Juu ei tule tapahtumaan mitään.
FIAt ei tee mitään kun kyseessä on Hamilton tai sitten Ferrari tallina jotka sääntöjä rikkovat.
Tuskin tekisivät mitään, vaikka joka ikinen F1 katsoja jättäisi viikonloppuna Monzan kisan katsomatta televisiosta ja menemättä paikanpäälle. Niin eiköhän tämä meininki jatku entisellään ja Kimin pitää itse nousta autosta tankkaamaan, vaihtamaan renkaat ja tekemään mahdolliset kisan aikana tarvittavat korjaukset.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Vähän vaikutti tuon radiokeskustelun perusteella siltä, ettei inssi osaa englantia paskaakaan, ja Kimilläkin on vaikeaa tehdä itsensä ymmärretyksi autosta käsin. En ymmärtänyt kummankaan sanoista hirveän paljoa.
Kyllä Kimista selvää saa, mutta inssistä ei niinkään. Ja vaikutti tosiaan siltä, että inssillä on vaikeuksia ymmärtää englantia, tai sitten on vain helvetin tyhmä kaveri.

Kimi pysyi yllättävän rauhallisena tällä kertaa. Monta kertaa aiemmin tälläkin kaudella Kimi on menettänyt hermonsa ihan aiheellisesti, kun varikkomuurilla sekoillaan ja inssi on aivan pihalla. En muista mikä kisa se oli, kun Kimillä oli kisan alussa ohjelmaa ja inssi suurinpiirtein sanoi Kimille, että ihan sama mitä me tehdään, kun kaikki on jo menetetty. Kimihän menetti tuolloin hermonsa ja oli syytäkin. Ihan käsittämätöntä, että inssillä voi olla tuollainen luovutusasenne, kun Kimillä oli tuolloinkin muistaakseni ihan ehjä auto ja sijoitus jossain viiden joukossa.

Ferrarilla on etenkin Kimin kohdalla paljon ongelmia, mutta ne eivät johdu autosta tai Kimistä, vaan Kimin kanssa työskentelevästä muusta henkilökunnasta. Ihan käsittämätöntä, että Ferrarilla ei ole herätty tähän ihan tosissaan.
 
Kyllä Kimista selvää saa, mutta inssistä ei niinkään. Ja vaikutti tosiaan siltä, että inssillä on vaikeuksia ymmärtää englantia, tai sitten on vain helvetin tyhmä kaveri.

Kimi pysyi yllättävän rauhallisena tällä kertaa. Monta kertaa aiemmin tälläkin kaudella Kimi on menettänyt hermonsa ihan aiheellisesti, kun varikkomuurilla sekoillaan ja inssi on aivan pihalla. En muista mikä kisa se oli, kun Kimillä oli kisan alussa ohjelmaa ja inssi suurinpiirtein sanoi Kimille, että ihan sama mitä me tehdään, kun kaikki on jo menetetty. Kimihän menetti tuolloin hermonsa ja oli syytäkin. Ihan käsittämätöntä, että inssillä voi olla tuollainen luovutusasenne, kun Kimillä oli tuolloinkin muistaakseni ihan ehjä auto ja sijoitus jossain viiden joukossa.

Ferrarilla on etenkin Kimin kohdalla paljon ongelmia, mutta ne eivät johdu autosta tai Kimistä, vaan Kimin kanssa työskentelevästä muusta henkilökunnasta. Ihan käsittämätöntä, että Ferrarilla ei ole herätty tähän ihan tosissaan.

Silverstonessahan se. Eihän sitä nyt kannata yrittää mitään taktiikasta poikkeavaa kerta 10 sekunnin aikarangaistus on odottamassa. Kuski olkoon hiljaa, tiimi tietää paremmin :D.


Tais Ricciardon osuma irrottaa osaksi takasiiven ylemmästä vaakalevystä (mikä lie tämän osan nimi nyt onkaan) ja ilmavirta riitti sitten avaamaan siiven DRS:n tavoin. Siinä tarkastuskäynnillä muuten näkyi tv-kuvissa, kun yksi mekaanikko heilutteli sitä irti olevaa levyä, ja samassa kuvassa näkyi kuinka se levy oli oikealta puolelta alempana kuin vassemmalla puolella. Ja tiimin johtopäätös oli että ei siivessä mitään vikaa ole. En nyt tähän hätään löytänyt youtubesta tai googlesta kuvaa.

Muutenki tuntuu olevan varikolla melkoista sähläystä koko ajan. Tässä tämä Vettelin aika-ajon auton siirto:
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei voi ymmärtää, että kehitetään ja rakennetaan valtavilla rahasummilla gridin paras auto ja sitten annetaan näissä tiimin sekoiluissa ihan älyttömästi tasoitusta kilpailijalle. Mercedes johtaa tallien tilastoa 15 pisteellä ja tämä johtuu hyvin pitkälti Ferrarin sekoiluista.
Tekevät samalla Vettelin mestaruuden tavoittelusta vaikeampaa. Spassakin olisi ollut todella hyvät saumat ottaa kaksoisvoitto mutta kun ei, piti tyriä Kimin Q3. Tuossa oli taas mahdollisuus napsia pahimman kilpakumppanin mm-pisteitä.
Toivottavasti Vettel voittaa kuljettajamestaruuden ja Mercedes tallimestaruuden niin ehkä Ferrarikin alkaa ymmärtämään, että homma ei toimi näin.
 
Jäi vaivaamaan se bensatankin paine, ei löytynyt mitään hybridiajalta mutta näyttää kyllä siltä että ainakaan ennen hybridejä ei painetta ollut. Tällainen tuli vastaan, Monzan Ascari-shikaanista simulaatio:
fuel_cell_fuel_slosh_cfd_trough_ascari_chicane_monza.gif

Fuel Cell and fuel system
 

Ei saatana mistä noille insinööreille maksetaan ja ei noi mekaniikot myöskään mitään hyviä ole jos eivät totta vikaa osaa katsoa
Toivottavasti kimi saa uuden insinöörin pian oikarinen voisi olla kova
 
Edellisen kisaviikonlopun perusteella väitän että Kimi olisi pärjännyt paremmin ja jopa ehkä taistellut sekä paalusta että voitosta spa:n kisassa.
Siis jos Kimi olisi ajanut esimerkiksi tämän vuoden Williamsilla tai viime vuoden McLaren Hondalla, mutta asiantuntevan ja kuskin palautetta kuuntelevan insinööritiimin kanssa.

Jos talli olisi ollut yhtä hyvin tukena, kuin mitä se oli vettelin tukena. vaitän että silloin kuka tahansa ajokortiton tumpelokin olisi taistellut palkintopallipaikasta.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 

Ei saatana mistä noille insinööreille maksetaan ja ei noi mekaniikot myöskään mitään hyviä ole jos eivät totta vikaa osaa katsoa
Toivottavasti kimi saa uuden insinöörin pian oikarinen voisi olla kova


Sanoko tuo inssi oikeasti että suorilla menetetään 40% downforcesta ja mutkissa vähemmän . Selvästikään ei mitään vikaa autossa. Ja onneksi Spassa ei ole kuin hitaita mutkia.

Kisainssi ja muutama muuki muuki henkilö vaihtoon
 
Viimeksi muokattu:
Oli tuo kyllä karmeaa kateltavaa/kuunneltavaa tuo Kimin tapaus. Joo ei siinä takasiivessä mittään vikkaa ole, aja poika menemään. Jopa meikäläinenki näki että se oli rikki tuon ekan mutkan jälkeen, mutta ei italian inssi sitä uskonu, toki räkähän on vasta muutaman vuoden kiertäny noita ratoja, eihän siihen voi luottaa että jos se sanoo että takasiipi on paskana niin se on sitte paskana. Kiesus.
 
Jospa se Kimin varikkotiimi onkin kasattu jostain ensimmäisen vuoden insinööriopiskelijoista ja/tai italian te-toimiston lähettämistä kuntoutujista [emoji848]

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Näitä videoita näyttää tippuvan, kyllä tästäkin näkee tuossa lopussa että porukka häslää.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun tuosta halosta on ollut kova haloo ja jotkuu jaksaa mussuttaa edelleen miten turha se on niin tässä on mielestäni sen verran hyvä pätkä joka osoittaa että kyllä se halo on ihan hyvä olla. Itselläni ei myöskään enää silmä sairasta kuten teki kauden alussa. Eli mielestäni jatkoon.

Salo paljasti tuomariston näkemyksen kohutilanteesta
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom