F1 2018 - Belgian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Iltalehti analysoi Kimin kisan justiinsa:
„Kuudennesta ruudusta startannut Räikkönen osui sisäpuolellaan olleeseen Ricciardoon, joka lähti matkaan kahdeksannesta ruudusta.“

Näinhän se sitten meni, juu.
 
Ferrari voisi kyllä lopettaa F1 tasolla kilpailemisen ja siirtyä vaikka Formula E sarjaan.
Luutavasti osaavat edes laittaa töpselin seinään ja ladata auton valmiiksi, mutta kukaan ei ilmeisesti ole italiaanoille kertonut että yksi oleellinen osa polttomoottorissa on se polttoaine. Sitä saa myös kätevästi laitettua tankkiin lisää.

Kimi kun olisi lähtenyt paalulta tai kakkosruudusta, olisi Kimin kisa päättynyt keskeytyksen sijaan voittoon tai palkintopallille.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Miksi nykyään kaikissa kuljettajahaastetteluissa joku tallin PR-nainen seisoo kuljettajan vieressä mikrofoninsa kanssa?

Eikö voisi hommata vähän herkemmän "solmiomikrofonin" pr-tädille niinei tarvisi käsi ajossa mikrofonin kanssa seisoa? Tai vaikka mikittää se kuski?

Ymmärrän kyllä että talli tarvii omat tallenteet haastatteluista esimerkiksi siksi ettei toimittaja voi mitä tahansa paskaa voi jutussaan väittää kuskin sanoneen ja tallissa pr-henkilö käy läpi ne haastattelut onko niissä jotain mitä pitäisi muuttaa jatkossa mitä kuski sanoo.
 
Aivan meinasi nukahtaa. Vettelin ohitus alussa oli yksi tapahtuma, mutta muuten ei oikein mitään tapahtunut. Bottas nousi takaa nopealla autolla, mutta ei nyt tällä radalla ollut mitään erikoista. Romurallikin tuli aivan alussa nopeasti.
 
Ferrari voisi kyllä lopettaa F1 tasolla kilpailemisen ja siirtyä vaikka Formula E sarjaan.
Luutavasti osaavat edes laittaa töpselin seinään ja ladata auton valmiiksi, mutta kukaan ei ilmeisesti ole italiaanoille kertonut että yksi oleellinen osa polttomoottorissa on se polttoaine. Sitä saa myös kätevästi laitettua tankkiin lisää.

Kimi kun olisi lähtenyt paalulta tai kakkosruudusta, olisi Kimin kisa päättynyt keskeytyksen sijaan voittoon tai palkintopallille.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Tiedä sitten oisko takasiiven systeemi hajonnut, kun oli selvästi rikki keskeytyksen aikaan, täysin velttoa tavaraa, sitä se ylimääräinen avaussysteemi teettää.
 
Halostakin taisi olla ekan kerran tällä kaudella hyötyä alun kolarissa, aika pahasti olisi Alonson auto tullut Leclerc ohjaamoon ilman haloa.
 
Halostakin taisi olla ekan kerran tällä kaudella hyötyä alun kolarissa, aika pahasti olisi Alonson auto tullut Leclerc ohjaamoon ilman haloa.
Tiedä vaikka olisi tullut suoraan päähän, täytyy katsoa tuo vielä tarkemmin, propsit halolle näin äkkiseltään.

Jaa kun ohittelee hitaampia autoja , varsinaista taidon näytettä on juu
Kyllä tuo vähän palleja vaatii vetää Eau Rougeen kaks rinnan ja itse olet pois puhtaalta linjalta, ymmärtääkseni tähän tilanteeseen viitattiin.

Kimi teki aikanaan samanlaisen ohituksen Schumista tuossa kohtaa.
 
Jaa kun ohittelee hitaampia autoja , varsinaista taidon näytettä on juu

Eau Rougessa tehty ohitus oli mielestäni näyttävä.

Kimillekkin voisi jo jonkun palkinnon antaa siitä kun ei Ferrarilla ole pystynyt viimeiseen varmaan kolmeenkymmeneen kisaan nostamaan sijoitusta ekalla kierroksella. Saavutus toki sekin.
 
Bottas kertoi, että hänelle tuli yllätyksenä kuinka aikaisin edellä olevat jarrutti. En ole Hulkin haastattelua vielä nähnyt, mutta oletettavasti häneltä tulee myös yhtä typerä kommentti. Mitä helvettiä, onko nämä muka ensimmäistä kertaa Spa:ssa ajelemassa? Kumpikin jo melko kokeneita kuskeja, Hulkenberg varsinkin ja tämän tason virheitä ei uskoisi enää näiltä kavereilta tulevan.

Onkohan pojat pelailleet liikaa uutta F1 2018:sta ja siitä sitten jäänyt Crashjean-vaihde kisaan päälle, pitäisi ottaa kyseiset pelit pois kisakuskeilta vaikka kuinka hyvää promoa olisikin.

Toivotaan ettei enää viikon päästä Monzassa tule yllätyksenä kuinka kovasti ensimmäiseen shikaaniin jarrutetaan.
 
Miksi nykyään kaikissa kuljettajahaastetteluissa joku tallin PR-nainen seisoo kuljettajan vieressä mikrofoninsa kanssa?

Eikö voisi hommata vähän herkemmän "solmiomikrofonin" pr-tädille niinei tarvisi käsi ajossa mikrofonin kanssa seisoa? Tai vaikka mikittää se kuski?

Ymmärrän kyllä että talli tarvii omat tallenteet haastatteluista esimerkiksi siksi ettei toimittaja voi mitä tahansa paskaa voi jutussaan väittää kuskin sanoneen ja tallissa pr-henkilö käy läpi ne haastattelut onko niissä jotain mitä pitäisi muuttaa jatkossa mitä kuski sanoo.

PR täti tai setä myöskin katselee siinä haastattelun aikana kenenkä juttusille seuraavaksi mennään. Myöskin tämä pitää huolen siitä että haastatteluja annetaan. Jos kuskit pääsisivät yksistään tuonne aitaukseen, niin varmasti jotkut kuljettajat jättäisi haastatteluja antamatta...
 
PR täti tai setä myöskin katselee siinä haastattelun aikana kenenkä juttusille seuraavaksi mennään. Myöskin tämä pitää huolen siitä että haastatteluja annetaan. Jos kuskit pääsisivät yksistään tuonne aitaukseen, niin varmasti jotkut kuljettajat jättäisi haastatteluja antamatta...
Kimillä tuo sama täti tuli kuvioihin joskus 2009. Näin jälkeenpäin tuli mietittyä, että oliko palkattu seuraamaan ettei Kimi puhu ohi suunsa Ferrarin kuljettaja- ja pankkikuvioista.
 
PR täti tai setä myöskin katselee siinä haastattelun aikana kenenkä juttusille seuraavaksi mennään. Myöskin tämä pitää huolen siitä että haastatteluja annetaan. Jos kuskit pääsisivät yksistään tuonne aitaukseen, niin varmasti jotkut kuljettajat jättäisi haastatteluja antamatta...

Tottahan tuonki voisi toisin toteuttaa, kuten muissa urheilulajeissa. Mennään kaukalon läpi ja annetaan haastatteluja, jos annetaan :) Mutta tosiaan, kun ollaan lajissa, jossa jokaisen urheilijan kohdalla palkka on mitä on, niin ole ku pieni kuluerä, että joku avustaa urheilijaa tuossa.

edit: ja tietty suojaa kuljettajaa, koska aina löytyy omakin tallenne.
edit2: onneksi en kerinnyt katsoon kisaa.. mut harmin paikka, tää olis todella voinut olla Kimin kauden käännekohta (tai itseasiassa oli.. koska nyt meni viimeinenki mahdollisuus). Emmä silti mihinkää Kimin sortamiseen usko sentää niin paljoa, että Ferrari tahallaan itsensä nolais (eilinen aika-ajo).
 
Halostakin taisi olla ekan kerran tällä kaudella hyötyä alun kolarissa, aika pahasti olisi Alonson auto tullut Leclerc ohjaamoon ilman haloa.
Ois kyllä ollut pelottavaa jos Ferrarilta olis mennyt nyt toinenkin tulevaisuuden kuski. Bianchi varmaan ajaisi Ferkkua just nyt jos ei olis ajanu nosturin alle.

E: tästä näkee aika hyvin että päähänhän se rengas olis osunut ilman haloa:
 
Ois kyllä ollut pelottavaa jos Ferrarilta olis mennyt nyt toinenkin tulevaisuuden kuski. Bianchi varmaan ajaisi Ferkkua just nyt jos ei olis ajanu nosturin alle.

E: tästä näkee aika hyvin että päähänhän se rengas olis osunut ilman haloa:

Tuossa muuten on paras kuvakulma myös Ricciardo-Räikkönen kolariin. Ei mielestäni mene enää tuon edellisen kolarin piikkiin, vaan puhdas virhearvio Ricciardolta. Hulkenberg ja Bottashan sai rangaistukset tuosta ekasta mutkasta, muita rankkuja ei tainnut tulla.
 
Ois kyllä ollut pelottavaa jos Ferrarilta olis mennyt nyt toinenkin tulevaisuuden kuski. Bianchi varmaan ajaisi Ferkkua just nyt jos ei olis ajanu nosturin alle.

E: tästä näkee aika hyvin että päähänhän se rengas olis osunut ilman haloa:

Totta. Alonso lentää Ricciardon tai jonkun Red Bull auton perään ja kimpoaa vasemmalle. Samalla ratakin kaartaa oikealle. Oikea eturengas olisi ainakin vähän osunut kypärään ilman haloa.
 
Tuossa muuten on paras kuvakulma myös Ricciardo-Räikkönen kolariin. Ei mielestäni mene enää tuon edellisen kolarin piikkiin, vaan puhdas virhearvio Ricciardolta. Hulkenberg ja Bottashan sai rangaistukset tuosta ekasta mutkasta, muita rankkuja ei tainnut tulla.
Ehkä Ricciardon Red Bull ei oikein enää toiminut kunnolla, kun takasiipi meni ainakin rikki tuossa Alonson asumassa.
 
Bottakselle napsahti se 5 sekuntia, tosin vasta kisan jälkeen ja sillä ei ollut mitään vaikutusta lopputuloksiin. Kisan aikana jos olisi annettu niin olisiko Force Indiat ja varsinkin Perez yrittänyt lopussa kovemmin puolustaa tai pysyä perässä? Hulkille 10 lähtöruutua penaltia seuraavaan kisaan, aika vähällä selvisi jos viime vuotisilla autoilla olisi ajettu niin olisi ollut taas yksi Ferrari-junnu päätä lyhyempi. Toki tähän verrattuna Grosjeanin aikanaan saamaan ajokieltoon vaikutti aiemmin samalla kaudella törttöilyt muissa kisoissa, silloin ei vielä tainnut tuota rangaistuspiste käytöntöä olla olemassa.
 
tästä näkee aika hyvin että päähänhän se rengas olis osunut ilman haloa:

No ei kyllä näyttänyt ollenkaan tuollaiselta. Alonson auto oli normaalia korkeammalla halon takia. Ilman haloa rengas olisi osunut auton kylkeen, koska koko auto olisi ollut kymmeniä senttejä alempana. Ja myöhemmistä kuvakulmista (0:42) näkee, että Alonson liikerata oli sellainen, että rengas olisi muutenkin mennyt joko pään ohi etupuolelta tai osunut päätä sivulta suojaavaan seinämään.
 
No ei kyllä näyttänyt ollenkaan tuollaiselta. Alonson auto oli normaalia korkeammalla halon takia. Ilman haloa rengas olisi osunut auton kylkeen, koska koko auto olisi ollut kymmeniä senttejä alempana. Ja myöhemmistä kuvakulmista (0:42) näkee, että Alonson liikerata oli sellainen, että rengas olisi muutenkin mennyt joko pään ohi etupuolelta tai osunut päätä sivulta suojaavaan seinämään.
Aika optimistinen näkemys. Ihan varmasti olisi osunut JOHONKIN muuhun, mutta ei ainakaan päähän?

Joop..
 
Tuohan olisi mennyt "selvästi" pään etupuolelta? Kopsahti halon etuosaan.
Huomaa myös Leclercin liikkeen suunta. Halo työnsi autoa eteenpäin. Se tarkoittaa, että ilman haloa rengas olisi ollut samalla ajanhetkellä yhtä paljon kypärän suunnassa, kuin mitä Alonson siirtymä JA Leclercin auton osumasta johtuvan hidastumisen viemä etenemä.

Aika selkeästi olisi visiiriin tullut.
 
Harvoin nopeampia autoja pystyy edes ohittamaan?

Näsäviisaita kommentteja , mielestäni aivan joutavaa puuhaa patsastella Bottaksen ohitusmäärää kisassa koska yhtään tasavertaista autoa (paitsi Kimin jolla auto rikki)Bottas ei ohittanut!
 
Spa:n eka mutka on yllättävän vaarallinen, ei ollut eka kerta kun auto lentää toisen päälle, ilman haloa ois voinut käydä pahasti.
 
Näsäviisaita kommentteja , mielestäni aivan joutavaa puuhaa patsastella Bottaksen ohitusmäärää kisassa koska yhtään tasavertaista autoa (paitsi Kimin jolla auto rikki)Bottas ei ohittanut!
Tuskin tässä nyt kukaan sillä patsasteleekaan. Tuota ohitusten määrää vain pidetään jokseenkin mielenkiintoisena asiana, joten siitä sitten puhutaan, kun kisassa ei muuten juuri mitään tapahtunut. Ja mahtuihan siihen sekaan tyylikkään näköisiä ohituksia, vaikka niissä nyt ei älytöntä määrää taitoa tarvittukaan.
 
Semmoista sähläystä taas, kyllä tuolta kimin puolelta pitäis laittaa ainakin muutama ukko vaihtoon. Harvoin ne sebun miehet sekoilee, kimillä taas koko ajan.

F1 on joukkuelaji ja kimin tiimi ei kovin hyvässä iskussa ole.

 
Ei taidettu edes Schumin aikana potkia Barrichellon munille näin pahasti jatkuvasti? Eikö kohta 70 vuotta F1-ratoja kiertäneenä tallina Ferrari tiedä, että se tarvitsee kumpaakin kuskia voittaakseen mestaruuden. Jos Vettelin mestaruus on tallille tärkeä, niin eikö olisi parempi että hänen ja Hamiltonin välissä olisi Kimi viemässä pisteitä pois ja samalla toisi niitä tallipojoja?

Kimilläkin oli 10/10 viikonloppu meneillään aina kolmanteen aika-ajo osioon asti, jolloin talli möhlää ja sen jälkeen on tullut pelkkää paskaa niskaan, joka huipentuu siihen että Kimi joutuu lähdössä lihamyllyn keskelle ja tiimiradiossakaan ei ehditä keskittymään ongelmiin kun pitää spagettibolognesea hämmentää samaan aikaan.

Monzassa Kimin on syytä tarkistaa onko talli tankannut auton ja sen lisäksi onko renkaita tuotu tarpeellinen määrä ja muistaako talli tuoda auton lähtöruudukkoon ennen kisan alkua...
 
Semmoista sähläystä taas, kyllä tuolta kimin puolelta pitäis laittaa ainakin muutama ukko vaihtoon. Harvoin ne sebun miehet sekoilee, kimillä taas koko ajan.

Juurihan ne aika-ajoissa raahasivat Vettelin autoa varikolla diffuusorin raapiessa maata.
 
Sillä tavalla, että nuo järjettömät virheiden määrät vähenisi tai loppuisi toisella puolella pilttuuta.

Mullehan ei siitä palkkaa makseta, joten toteutustapoihin en ota kantaa.
Vastuun ottaminen ja asioiden parantaminen ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Vastuun ottaminen tarkoittaa vain sitä, että kantaa vastuun niistä virheistä, kun syyllistä haetaan.
 
Ei ehkä kuulu sinulle, mutta kovin lapsellista on lähteä tällä tavoin henkilökohtaisuuksiin.
Lähinnä siksi kysyin sitä, että vastauksesi on jokseenkin erikoinen.

Vastuun ottamiseen kuuluu mielestäni myös teot, vai kannetaanko sitä vastuuta vain käsissä, tavalla jolla se ei vaikuta mihinkään, kuin ehkä syyllisen löytämiseen. Mitä hyötyä on "syyllisen" löytämisestä, jos virheestä ei seuraa toimenpiteitä? Mikä idea on vastuun kantamisella , jos se on pelkkää sananhelinää.

Arrivabene on tallipäällikkö ja täten vastuussa siitä, että homma toimii tiimissä, mitä se hyödyttää jos hän vain puhuu, että kantaa vastuun asiasta kuin asiasta ja ei tekisi mitään? Niinkun sanoin, vastuuseen kuuluu myös teot, koska ethän muuten ota vastuuta.

Ja olen pahoillani jos menin henkilökohtaisuuksiin, minua vain kiinnosti tietää ikäsi.
 
Ois kyllä ollut pelottavaa jos Ferrarilta olis mennyt nyt toinenkin tulevaisuuden kuski. Bianchi varmaan ajaisi Ferkkua just nyt jos ei olis ajanu nosturin alle.

E: tästä näkee aika hyvin että päähänhän se rengas olis osunut ilman haloa:

Ei se luultavasti olisi päähän osunut, läheltä kyllä olisi mennyt

Ehkä paras mahdollinen kuvakulma siitä kuinka lähellä mikäkin kävi:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 279
Viestejä
4 487 494
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom