- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 46
Voi kilin vittu taas...
Ei sillä oo mitään väliä. Huomenna kisassa tulee noutaja joka tapauksessa. Hamilton voittoon ja Vettel toinen, taas vaihteeksi.Kuka tätä oikein käsikirjoittaa ??? Talli minkä taru meinasi olla ohi. On nyt sijoilla 3 ja 4.
Höpö,höpö, amatöörejä täynä koko vitun talli.ei se tunarointia ollut vaan tarkoituksellista toimintaa jolla estettiin kimin menestys vetteliä paremmin.
Siellä on likaa italaisia töissä nykyäänMiten voi Ferrarin kaltaiselle kärkitallille sattua näin lapsellisia mokia? Käsittämätöntä.
Se pelastikin Vettelin.Siellä on likaa italaisia töissä nykyään
Paljon enemmän esim kuin schumin aikoina.
Ne sählää kokoajan niin kuin lähetyksessä nähtiin eivät edes löytäneet renkaita vettelille.
Todennäköisesti joku henkilöstöstä yksinkertaisesti mokasi.Jännä juttu että vettelin autoon osattiin laittaa riittävästi bensaa, mutta kimin autoon ei.
Onko niillä eri excelikaavat laskemassa polttoaineenkulutusta
Aika paljon sattuu Ferrarille noita mokia, melkeinpä joka kisassa jotakin. Ei yksinkertaisesti saisi tuolla tasolla ja tuolla budjetilla toimivalle yritykselle sattua tuollaisia.Todennäköisesti joku henkilöstöstä yksinkertaisesti mokasi.
Haasista luultavasti pääsee kohtuudella ohi, mutta eikö Force India ole mennyt suorilla aika kovaa? Ja nyt ei sitten sais alussa päästää kumpaakaan Red Bulleista ohiToivottavasti huomenna sitten Ferrari muistaa tankkaa tarpeeksi löpöä Kimin autoon että pääsee edes maaliin asti... Tulipahan taas Kimille vaikea kisa huomiseksi, palkintopallille on tietty mahdollisuudet, mutta todennäköisesti Vet-Ham ajelee rauhassa karkuun, kun väliin pääsi kolme paperilla hidasta autoa ja saadaan kisan jälkeen taas kuulla kuinka Belgiassa(kin) on paras yleisö.
Jep, kyllä Kimille podiumi on melko helppo, riippuen toki kuinka Botuliini nousee takaa ja mahdolliset turva-auto-rng:t osuu Mersulle.Toivottavasti huomenna sitten Ferrari muistaa tankkaa tarpeeksi löpöä Kimin autoon että pääsee edes maaliin asti... Tulipahan taas Kimille vaikea kisa huomiseksi, palkintopallille on tietty mahdollisuudet, mutta todennäköisesti Vet-Ham ajelee rauhassa karkuun, kun väliin pääsi kolme paperilla hidasta autoa ja saadaan kisan jälkeen taas kuulla kuinka Belgiassa(kin) on paras yleisö.
Eikös Kimi tullut sen yhden nopean kierroksen jälkeen sisään niin nopeasti kuin pystyi, mutta ei silti ehtinyt enää radalle. Tuskin oli siis taktinen veto tämä.Ferrari varmaan splittas strategiansa sen varalle että sade olisi jatkunut kovempana, Kimi kevyellä autolla nopeasti intereillä radalle kevyen sateen aikana ja paaluaika (joka tulikin siinä vaiheessa). Sade vaan loppui ja rata parani jolloin Sebin painavamman auton strategia toimi paremmin.
Tai sitten spagettipojat vaan sössi.
Ite jäin Räikkösen kommenteista vähän siihen käsitykseen että olisi ollut aikaa vaihtaa renkaat ja tankata, mutta meni jostain syystä säätämiseksi.Eikös Kimi tullut sen yhden nopean kierroksen jälkeen sisään niin nopeasti kuin pystyi, mutta ei silti ehtinyt enää radalle. Tuskin oli siis taktinen veto tämä.
Miten tuohon strategiaan sopii bensan loppuminen Kimiltä, meinaatko että letkuttivatko Kimin autosta bensat sliksien vaihdon jälkeen pois?Ferrari varmaan splittas strategiansa sen varalle että sade olisi jatkunut kovempana, Kimi kevyellä autolla nopeasti intereillä radalle kevyen sateen aikana ja paaluaika (joka tulikin siinä vaiheessa). Sade vaan loppui ja rata parani jolloin Sebin painavamman auton strategia toimi paremmin.
Tai sitten spagettipojat vaan sössi.
Mitä ne sliksit tähän liittyvät? Jokaista aika-ajostinttiä varten saa tankata sellaisen bensamäärän, kuin haluaa. Yleensä slikseillä ajettaessa tankataan korkeintaan 1-2 nopeaan vetoon riittävä määrä, mutta sateella laitetaan usein enemmän, koska rengaskuluma ei ole kovaa ja usein siitä on hyötyä, että radalla pysytään pidempään.Miten tuohon strategiaan sopii bensan loppuminen Kimiltä, meinaatko että letkuttivatko Kimin autosta bensat sliksien vaihdon jälkeen pois?
Saako autoja tankata aika-ajossa vai ajetaanko ne sillä bensakuormalla joka tankataan ennen ajoja?
Sliksit liityvät siten, että jokainen kolmos osiossa ajoi eka kierroksen slikseillä ennen välikumeihin vaihtoa.Mitä ne sliksit tähän liittyvät? Jokaista aika-ajostinttiä varten saa tankata sellaisen bensamäärän, kuin haluaa. Yleensä slikseillä ajettaessa tankataan korkeintaan 1-2 nopeaan vetoon riittävä määrä, mutta sateella laitetaan usein enemmän, koska rengaskuluma ei ole kovaa ja usein siitä on hyötyä, että radalla pysytään pidempään.
Tässä tapauksessa taisi käydä niin, että Kimille ei intereiden vaihdon yhteydessä tankattu jostain syystä yhtään lisää, vaikka näin tehtiin Vettelin kanssa.
Eiköhän siel fefel katottu et kimi vauhtii sen verran et uhkaa vettelen mm-taistoa niin sit "loppu" bensa autosta.Tai Kimin vauhti olisi ollut liikaa Vettelille ja jotain piti tehdä
Mutta kun ei yltynyt, pitäisi aina olla valmiina jos olosuhteet muuttuvat äkillisesti suuntaan tai toiseen. Lisäksi menin itsekin retkuun kun Kimille ilmoitettiin tiimiradiossa sateen loppumisesta hyvissä ajoin, että jes, nyt vaan rauhassa varikolle uutta rengasta hakemaan ja paalupaikkaa taskuun. Vaan ei, bensa loppui. Miten sitten Vettelille onnistuttiin tankkaamaan tarpeeksi? Red Bullin molempien autojen mokan vielä jotenkin ymmärtää.Mikäli sade olisi yltynyt loppua kohden niin täälläkin ylistettäisiin Ferrarin ja Red Bullin nopeaa reagointia Kimin ja Verstappenin osalta.
Näin myös kuvittelin TV:tä seuratessani kun eka vedon jälkeen Räikkönen meni varikolle.Täällä kanssa radan varrella seurattiin aika-ajoja ja kun Kimi meni varikolle niin taisi olla reilu 2 minuuttia aikaa jäljellä? Melkein jo iloittiin että Räikkönen ehtii ainoana ottamaan uudet renkaat ja yrittämään vielä kerran. Sade oli alkanut hiipumaan pari minuuttia aiemmin. Ihmetys oli suuri kun Räikkönen ei enää lähtenyt radalle ja varmasti olisi ehtinyt tankkaamaankin ja lähtemään nopealle kierrokselle ennenkuin kello näyttää nollaa
Ai että pari kierrosta enemmän bensaa sateella maksaa niin paljon että sitä ei kannata tankata, ei mahdu omaan ymmärrykseenMikäli sade olisi yltynyt loppua kohden niin täälläkin ylistettäisiin Ferrarin ja Red Bullin nopeaa reagointia Kimin ja Verstappenin osalta.
Eiköhän sieltä selitys tule, emme varmaan ole ainoat jotka asiaa ihmettelevät.....
Ois kiva kuulla Ferrarin selitys.