SweeneyTodd
Smooth Operator
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 777
Ei minulla, mutta vedonlyöntitoimistoilla.Onnittelut vahvaa tietoa Sinulla
Tällä mennään ja erottuu tää ainakin joukosta, mikä on hyvä juttu.
Ei minulla, mutta vedonlyöntitoimistoilla.Onnittelut vahvaa tietoa Sinulla
Ei toi huono ollut, mutta ei toi räppi ole oikein kovaa sieluun iskenyt. Kaipa nää on niitä sukupolviero juttuja. Ei ne aikoinaan diskohömppää vanhemmat minään noteeranneet, taisi olla sama tangon kanssa kun rokki sen syrjäytti.Ei minulla, mutta vedonlyöntitoimistoilla.
Tällä mennään ja erottuu tää ainakin joukosta, mikä on hyvä juttu.
Eiköhän tuossa nyt ollut vaan tarkoitus tehdä hauska mashup-biisi perustuen siihen että chachacha huudahdus ja African pimputus sopii hyvin yhteen. Tuskin oli tarkoitus luoda sen isompia plagiointisyytöksiä. Ja miten tekijän poliittinen arvomaailma tähän nyt liittyy?Ai se ei olekaan plagioitu kappaleesta Electric Callboyn We go the moves... Noh mä nyt odotan sinne toukokuulle asti nii eiköhän keksitä tässä välissä taas yksi mistä tuo Käärijän kappale on tehty .
Maailmassa tehty aika vitusti musiikkia ihmisen aikana nii en ihan hirveästi pistäis painoarvoa lauseille että joku kappale tai kohta on otettu jostain toisesta biisistä.
Kävin kattoo myös herran postauksia ja luki kuvauksessa "Sydän punainen ja vasemmalla" nii en sitte laita mitään painoarvoa tolle "vitsille" mikäli sellainen nyt oli.
Taas vähän tekemällä tehty kohu. Jos tuota kuuntelee vaikka perssilmällään ja kuulee ainoastaan sanat "Pina colada" niin voi saada käsityksen että biisissä lauletaan alkoholista. Jos yhtään yrittää ajatuksella kappaleen sanomaa tulkita niin se selviää kyllä helpolla.Käärijä oikoo TV:ssä kappaleensa alkoholimyönteistä mainetta – Taustalla kiistelty tabu
"Käärijä kertoo, että kappale on saanut paljon kritiikkiä alkoholimyönteisyydestään.
– Siinä ei yritetä buustata jengiä juopottelemaan. Se on rakennettu sen ympärille ja halutaan jopa herätellä ajattelemaan, tarvitseeko sitä alkoholia aina kun lähdetään juhlimaan."
Hyvä että avasi tämän kappaleen taustoja ja syvempää merkitystä, muuten olisi jäänyt sellainen maku että tämä on vain sellainen bilehumppa biisi missä lauletaan tinttaamisesta.
Hohhoijaa vittu ylipapisto taas moralisoimassa. Saisikohan vielä jonkun woke-skandaalin tähän perään. "Käärijän kampaus on kulttuurillista omimista <kuvitteellinen/random vähemmistö tähän>."Käärijä oikoo TV:ssä kappaleensa alkoholimyönteistä mainetta – Taustalla kiistelty tabu
"Käärijä kertoo, että kappale on saanut paljon kritiikkiä alkoholimyönteisyydestään.
– Siinä ei yritetä buustata jengiä juopottelemaan. Se on rakennettu sen ympärille ja halutaan jopa herätellä ajattelemaan, tarvitseeko sitä alkoholia aina kun lähdetään juhlimaan."
Hyvä että avasi tämän kappaleen taustoja ja syvempää merkitystä, muuten olisi jäänyt sellainen maku että tämä on vain sellainen bilehumppa biisi missä lauletaan tinttaamisesta.
Siis missä tuo moralisointi nyt on tapahtunut?Hohhoijaa vittu ylipapisto taas moralisoimassa. Saisikohan vielä jonkun woke-skandaalin tähän perään. "Käärijän kampaus on kulttuurillista omimista <kuvitteellinen/random vähemmistö tähän>."
Viestin lähettäjän päässä. On varmasti raskasta elää kun ei näe ympärillään muuta kun "wokepaskaa", ja jos ei näe niin pitää kehitellä skenaariot mielessään.Siis missä tuo moralisointi nyt on tapahtunut?
Jos pitäisi veikata niin varmaan internetin kaatopaikassa eli Twitterissä.Siis missä tuo moralisointi nyt on tapahtunut?
Viestin lähettäjän päässä. On varmasti raskasta elää kun ei näe ympärillään muuta kun "wokepaskaa", ja jos ei näe niin pitää kehitellä skenaariot mielessään.
Eli Twitterissä on joku ylipapisto, jonka veikkaat moralisoineen, ja haluaisit vielä jonnekin (twitteriin?) woke skandaalin?Jos pitäisi veikata niin varmaan internetin kaatopaikassa eli Twitterissä.
Sekoitat loistokkaasti kyseisen viestin kommentin ja siihen liitetyn twitter viestin, jossa on lainattu jonkun toisen Tiktok-tililtä video. Kyseisen twitter viestin kirjoittaja ei väittänyt, että olisi kopioitu eikä videon alkuperäinen tekijäkään näytä väittävän, että olisi kopioitu. Lopuksi yrität vielä vääntää jotain typerää poliittista mikä ei liity aiheeseen mitenkään.Ai se ei olekaan plagioitu kappaleesta Electric Callboyn We go the moves... Noh mä nyt odotan sinne toukokuulle asti nii eiköhän keksitä tässä välissä taas yksi mistä tuo Käärijän kappale on tehty .
Maailmassa tehty aika vitusti musiikkia ihmisen aikana nii en ihan hirveästi pistäis painoarvoa lauseille että joku kappale tai kohta on otettu jostain toisesta biisistä.
Kävin kattoo myös herran postauksia ja luki kuvauksessa "Sydän punainen ja vasemmalla" nii en sitte laita mitään painoarvoa tolle "vitsille" mikäli sellainen nyt oli.
Siis mitä ihmettä hierot tätä wokea vielä? Kyse oli tuosta alkoholijutusta. Jos jäi lukematta niin voin auttaa vielä kerran:Eli Twitterissä on joku ylipapisto, jonka veikkaat moralisoineen, ja haluaisit vielä jonnekin (twitteriin?) woke skandaalin?
Eikö käy vähän raskaaksi yrittää vääntää kaikesta wokea, kun uutinen oli ihan ihan asiallinen... Yhtä loogista, kuin alkaa vastailemaan omaan viestiisi, että oot vaan woke, kun kirjoitit, ettei tuolla kappaleella ole asiaa Euroviisuihin...
"Käärijä kertoo, että kappale on saanut paljon kritiikkiä alkoholimyönteisyydestään.
Vaikeaahan se on tietää mikä biisi ketäkin miellyttää. Räppi ei todellakaan kaikkien sieluun istu, mutta nuoriin se näyttäs uppoavan ja he luultavasti eniten äänestävän. Portion Boysin biisi oli hyvin laskelmoitu "Euroviisukosinta reissu" , mutta iloinen menevä biisi joka paranee loppua kohti.Olin hesarin ensimmäisen artikkelin UMK kanssa ihan eri mieltä alun perin. Lxandra ääni oli niin uniikki, että olisin lähettänyt hänen kisaan. Biisi on ainoa, jota voisin kuunnella muuten vaan, mutta nyt kun äsken youtubesta katsoin umk esitykset, niin pakko myöntää, että ovat oikean kaverin hettäneet viisuihin. Just oikealla tapaa symppis ja vaikka biisi on korni, niin sopivalla tapaa itsetietoinen. Kaiken lisäksi biisi oikealla tapaa homoeroottinen viisuyleisön ydinryhmää silmällä pitäen mutta niin kuitenkin, ettei tunnu väkisin tehdyltä yleisön kosiskelulta. Käsittämättömän ammattitaitoisesti rakennettu paketti kun kyseessä itselle Käärijä ainakin ihan nobody. Samaa ei voi sanoa Lxandran lopputuloksesta ja lisäksi vähän hajosi tunnelma biisin puolen välin tienoin.
Usein on kyllä ollut se olo, että suomalaiset luulevat tietävänsä millaiset biisit viehättää viisuissa ja äänestävän sen kaikista stereotyyppisimmän rallatuksen ennemmin kuin valitsisivat parhaan biisin, mutta nyt on pakko olla samaa mieltä.
Sivuhuomautuksena jännä miten hesari yritti tehdä kaikkensa, etteivät Portion Boysia lähetetä sinne (olen jäävi nokkamiehen tuntevana kommentoimaan biisiä, mutta voinpa kritisoida kohtelua). Selvästi viihdejournalistit pelkäsivät, että kansa äänestää väärin ja yrittivät vaikuttaa rivien välistä just niin paljon kuin vaan kehtasivat (tai peläten protestiääniä).
Ruotsilla karsinnoissa viisut jo kerran voittanut Loreen. Samat 75% mahikset päästä kisoihin ku Kääriällä. Ukraina kakkosena arvioissa varmaan ihan sodan takia. Ja Suomi tosiaan kolmantena.Tänään aamulla luin jotain uutista, missä kerrottiin kansainvälisten vedonlyöntitoimistojen rankkaavaan Käärijän kolmanneksi euroviisuissa. Samassa uutisessa mainittiin, jotta Ruotsi olisi ykkössuosikki. Kerrottiin myös, että Ruotsi ei ole vielä valinnut Euroviisuedustajaansa.
Eli järjestys olisi:
1. Ruotsi. N.N.
2. xx. N.N.
3. Suomi. Käärijä.
Onse kova.
No onhan se tukkaa myöten vaikutteensa saanut tuosta biisistä.Ai se ei olekaan plagioitu kappaleesta Electric Callboyn We go the moves... Noh mä nyt odotan sinne toukokuulle asti nii eiköhän keksitä tässä välissä taas yksi mistä tuo Käärijän kappale on tehty .
Maailmassa tehty aika vitusti musiikkia ihmisen aikana nii en ihan hirveästi pistäis painoarvoa lauseille että joku kappale tai kohta on otettu jostain toisesta biisistä.
Kävin kattoo myös herran postauksia ja luki kuvauksessa "Sydän punainen ja vasemmalla" nii en sitte laita mitään painoarvoa tolle "vitsille" mikäli sellainen nyt oli.
Eikös tuo ole jo aika monta kertaa todettu, että Käärijällä on tuo hiustyyli ollut ensin.No onhan se tukkaa myöten vaikutteensa saanut tuosta biisistä.
Nää nyt on näitä ihmisiä jotka kuullessaan jonku drum'n'bass-biisin ajattelee että nyt on suoraan kopioitu PendulumiaEikös tuo ole jo aika monta kertaa todettu, että Käärijällä on tuo hiustyyli ollut ensin.
Cha cha cha Spotifyn Global Viral listalla #12. Joku muukin taitaa kuunnella kuin pelkät Euroviisujen megafanit.
Jos viestisi oli mulle kohdistettu, niin kyllähän Käärijää on syytelty ulkomaita myöten plagioinnista. Ja aika sinivalkoiset kuulokkeet saa päässä olla, jos ei yhtäläisyyksiä huomaa.Nää nyt on näitä ihmisiä jotka kuullessaan jonku drum'n'bass-biisin ajattelee että nyt on suoraan kopioitu Pendulumia
No tuossakin videossa nimenomaan sanotaan että siinä ei syytetä mistään plagioinnista. Vastaavanlaisia videoita voisi tehdä useista biisistä monessa eri genressä, totta kai yhtäläisyyksiä löytyy. Viestini ei sinänsä ollut mitenkään juuri sinuun kohdistettu vaan tarkoitus oli sanoa että näitä "kohuja" aina välillä syntyy kun joku jossain huomaa yhtäläisyyksiä biiseissä. Kuitenkin, jos kuuntelet paljon musiikkia ja perehdyt muutenkin musiikin tekemiseen, tuottamiseen ja/tai soittamiseen, niin sitä helpommin näitä yhtäläisyyksiä huomaa. Harvassa tapauksessa kuitenkaan plagioinnista on kyse. En tietenkään voi tietää kuinka paljon Käärijän biisiä tehdessä on juuri tuota toista biisiä kuunneltu tai haluttu mukailla, mutta se ei ole mitenkään tavatonta että otetaan jokin referenssibiisi jota lähdetään tekemään "uudelleen" jonkinlaisella omalla twistillä. Se ei välttämättä ole kovinkaan omaperäistä, mutta harva biisi on mitenkään uniikki tätä nykyä. Plagiointi on sitten oma juttunsa.Jos viestisi oli mulle kohdistettu, niin kyllähän Käärijää on syytelty ulkomaita myöten plagioinnista. Ja aika sinivalkoiset kuulokkeet saa päässä olla, jos ei yhtäläisyyksiä huomaa.
Sen lisäksi jotain vikaa oli myös Melodifestifalenin TV-lähetyksen äänissä. Kuulosti ihan siltä kuin olisi puhelimeen puhuttu, eli musiikki tuli vaisusti taustalta ja laulajan äänet monomaisena huokailuna.Katoin Mellon finaalin ja uhhuh... Tuntui että 90% viisuista kuulosti jotenkin vanhahtavalta... Olisin voiton antanut niille Norjan kaksosille, jotenkin jäi mieleenki se esitys.
Juu... Kun nyt vertailee semifinaali ja finaali vetoa vaikka Airista (YouTubesta), niin finaali kieltämättä kuulostaa kuin puhelimessa kuuntelis odotusmusiikkia....Sen lisäksi jotain vikaa oli myös Melodifestifalenin TV-lähetyksen äänissä. Kuulosti ihan siltä kuin olisi puhelimeen puhuttu, eli musiikki tuli vaisusti taustalta ja laulajan äänet monomaisena huokailuna.
Tässä se koko biisi. Ovat täysin erilaisia tuota yhtä lyhyttä kohtaa lukuun ottamatta. Kohua kohun vuoksi taas kerran.No niin:
Ruotsin euroviisukappaleesta plagiointikohu – Kopioiko Loreen Ukrainan ex-viisulaulajaa? ”Lähes identtinen”
Loreenin Tattoo-kappaleen epäillään ottaneen mallia 18 vuotta vanhasta kappaleesta.www.iltalehti.fi
Onhan noissa samanlaisuutta, mutta lieneekö kuitenkaan suora plagiaatti? Tuollaisia geneerisiä hoilottava nainen + suuret tunteet biisejä on niin paljon että väkisilläkin joskus tulee päällekäisyyttä.
Joo on tuossa enemmän ainesta plagiaattiin kuin noissa muissa pakotetuissa syytöksissä.Fiilikseltään nuo on täysin erilaisia biisejä mutta nyt on kyllä sekä melodiapätkät että sointukulut niin pitkässä pätkässä yhtäläiset, että tästä herää hyvinkin aito plagiointisyytteen vaara, jota ei olisi läpihuutojuttu kumota.
Tämä ei ole höpötapaus kuten ne yleensä on. Yleensä yhteneväisyydet tuppaa olemaan enemmän just siinä epärelevantissa "tuntuu samalta", "samat soundit/biitti/soinnut" -osastossa, mutta tässä on yhtenäinen 5 tahdin pätkä jonka voi katsoa olevan täysin sama sävellys. e: 4. tahdissa tosin eri sointu
En nyt lähtisi Loreenia noin rankasti dissaamaan. Kuulun siihen vähemmistöön, joka ei Euphoriasta pitänyt, mutta muu tuotanto osoittaa kyllä sellaista taiteellisuuutta jota ei monelta löydy. Esimerkiksi 2017 melloissa ollut Statements olisi ylivoimainen suosikkini kaikista euroviisuesityksistä koskaan, jos olisi tullut valituksi. Karsiutui kuitenkin jo ennen finaalia (ulkomusiikillisista syistä).Siis tuo Tattoohan ei pelkästään muistuta - vaan käytännössä ON sama biisi kuin tuo V plenu! En tiedä minkälainen puukorva täytyy olla, jos pystyy muuta väittämään. Ilmeisesti, jos kappaleen sovitus tai "tunnelma" on erilainen, niin kaikki ei pysty näitä yhtenevyyksiä tunnistamaan?
Anyway, nyt on kyllä törkein plagiointi, joka on tullut pitkään aikaan vastaan, toivottavasti menee diskaukseen. Loreen tuntuu olevan muutenkin aivan helvetin ärsyttävä ählämidiiva, jolle on noussut kusi päähän. Euphoria oli vielä raikas ja tarttuva biisi, mutta tällä 11v takaisella maineella ratsastaminen ja osallistuminen varastetulla biisillä.. huh huh. En arvusta ko. hevosnaamaa pätkääkään.