- Liittynyt
- 02.11.2016
- Viestejä
- 1 470
ei jatkoon, ilma-aikuista hipsuttelua. Ei tullut mitään nostetta kertsin aikana. höpö höpö veisu. eka paras vielä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eka biisi ulkona ja oli kyllä taas kerran biisi jossa ois voinu olla potentiaalia korvamadoksi kertosäkeen osalta, mut jäi tosi tylsäksi ja tasapaksuksi.
Pitää kompata sitä joka aiemmin sanoi että kuinka huonoja ne 300 muuta hakijaa on ollut jos tässä on kilpailuun valitut.
Ja seuraavana Lxandran biisi ja tää meni nyt itellä jopa benjaminin taakse viimeiseksi. Ei vaan lähde itelle tälläiset, eikä tällänen varsinkaan viisuissa erotu yhtään.
Olin kirjoittamassa yöllä tismalleen samoin, mutta hillitsin itseni."Tekotaiteellista paskaa" kuvastaa tätä ihan hyvin.
Hakijoistahan on varmasti ollut paljon ns. itsenäisesti toimivia (omakustanne-)artisteja tai hyvin pienistä levy-yhtiöistä. Ja ihan varmasti niistä on voinut parempia ja omaperäisempiä biisejä löytyä. Mutta Yle on kyllä tehnyt linjansa selväksi, kun UMK-raadissakin istuvat Nelonen Median musapomot, Spotifyn maajohtajat yms. Eli halutaan ottaa varman päälle siinä että artistien takana on valmiiksi riittävästi paukkuja markkinointiin ja artisti itse on riittävällä tasolla sitoutettu projektiin.
Eli en usko että niistä yli 300 hakijasta on tosissaan harkittu muita kuin muutamaa kymmentä riittävän ”uskottavaa” tapausta. Ei tuohon sirkukseen enää mitään omakustanneartisteja tai harrastelijoita haluta, vaikka biisi olisi kuinka hyvä.
YleX:n musiikkipäällikkö Tapio Hakanen. Raadin muut jäsenet ovat Aija Puurtinen, vocal coach, Sibelius-Akatemia, Amie Borgar, musiikkipäällikkö, Yle X3M ja Yle Vega, Anssi Autio, tuottaja, UMK, Johan Lindroos, Musiikkipäällikkö, Radio Suomi, Jussi Mäntysaari, musiikkipäällikkö, Nelonen Media, Juha-Matti Valtonen, TV-ohjaaja, UMK, Katri Norrlin, musiikkitoimittaja, YleX ja Samuli Väänänen, senior editor, Spotify.Nelonen Median ja Spotifyn valta on kyllä näissä kekkereissä valitettavaa, ja valitettavasti se taitaa nyt näkyä todella pahasti tämän vuoden valituissa ehdokkaissa. Onko tämän vuoden päättäjiä listattu näkyville johonkin?
YleX:n musiikkipäällikkö Tapio Hakanen. Raadin muut jäsenet ovat Aija Puurtinen, vocal coach, Sibelius-Akatemia, Amie Borgar, musiikkipäällikkö, Yle X3M ja Yle Vega, Anssi Autio, tuottaja, UMK, Johan Lindroos, Musiikkipäällikkö, Radio Suomi, Jussi Mäntysaari, musiikkipäällikkö, Nelonen Media, Juha-Matti Valtonen, TV-ohjaaja, UMK, Katri Norrlin, musiikkitoimittaja, YleX ja Samuli Väänänen, senior editor, Spotify.
Lxandra. On sitä latteampiaki balladeja kuultu. Tässä häiritsee toistaiseksi eniten se, että kappale on vain 3 minuuttia pitkä. Jääpi ekstra minuutti uupumaan, että voisi rakentua enempi.
Ja seuraavana Lxandran biisi ja tää meni nyt itellä jopa benjaminin taakse viimeiseksi. Ei vaan lähde itelle tälläiset, eikä tällänen varsinkaan viisuissa erotu yhtään.
Käärijän biisi ulkona. Yleensä tiedän edes nimeltä kaikkia vähän pienempiäkin artisteja, mut tää on itelle täysin uusi tuttavuus. Tosin tän kuultuani ois saanu jäädäkin tuntemattomaksi..
Siis nyt vedetty niin riman alta ku vaan pystyny.
Yleensä tän tyyppisistä ihan tykkään mutta tää on vuosiin kamalin umk ehdokasbiisi…
Edit: kuuntelinpa tuon nyt itseasiassa jo kahdesti uusiksi ja täähän onki just kova(ei toki viisuihin). Käännän takkini täysin.
Tää on juuri tällaista perus hiireilymenoa että mielummin hävitään vuosikymmeniä putkeen keskinkertaisella paskalla kuin kerran otettaisiin riski ja mietittäisiin muita asioita sitten kun se tulee ajankohtaiseksi. Suomessa panikoidaan etukäteen miten saadaan hoidettua tulevan Euroviisuvoittajan markkinoinnit ja levy-yhtiösopimukset, mutta kukaan ei ole huolestunut siitä että ehdolle laitetaan 99% latteaa muiden joukkoon unohtuvaa roskaa jolla ei ole mitään mahdollisuuksia voittoon.Hakijoistahan on varmasti ollut paljon ns. itsenäisesti toimivia (omakustanne-)artisteja tai hyvin pienistä levy-yhtiöistä. Ja ihan varmasti niistä on voinut parempia ja omaperäisempiä biisejä löytyä. Mutta Yle on kyllä tehnyt linjansa selväksi, kun UMK-raadissakin istuvat Nelonen Median musapomot, Spotifyn maajohtajat yms. Eli halutaan ottaa varman päälle siinä että artistien takana on valmiiksi riittävästi paukkuja markkinointiin ja artisti itse on riittävällä tasolla sitoutettu projektiin.
Eli en usko että niistä yli 300 hakijasta on tosissaan harkittu muita kuin muutamaa kymmentä riittävän ”uskottavaa” tapausta. Ei tuohon sirkukseen enää mitään omakustanneartisteja tai harrastelijoita haluta, vaikka biisi olisi kuinka hyvä.
Käärijän biisi ulkona. Yleensä tiedän edes nimeltä kaikkia vähän pienempiäkin artisteja, mut tää on itelle täysin uusi tuttavuus. Tosin tän kuultuani ois saanu jäädäkin tuntemattomaksi..
Siis nyt vedetty niin riman alta ku vaan pystyny.
Yleensä tän tyyppisistä ihan tykkään mutta tää on vuosiin kamalin umk ehdokasbiisi…
Edit: kuuntelinpa tuon nyt itseasiassa jo kahdesti uusiksi ja täähän onki just kova(ei toki viisuihin). Käännän takkini täysin.
Kyllä tämä Käärijän biisi oli tosiaan ainakin mielenkiintoisin tähän mennessä. Rohkea ratkaisu pantata kertsiä melkein kahteen minuuttiin asti, ja laittaa jengi ihmettelemään että tässäkö tää oli. Eihän tuo kertsikään nyt mikään maailman omaperäisin ole, mutta nostaa kuitenkin biisin ihan toiseen ulottuvuuteen. Tuota kun saadaan lavashowkin tukemaan niin kyllä tämä voisi toimia vaikka suomenkielinen onkin (tai sitten juuri siksi).
Millä tavalla Bess oli ennakkosuosikki? Vedonlyöntitoimistot arvio Rasmukselle yli 50% voittomahdollisuuksia. Ja Blind Channelilla prosentit oli vielä kovemmat. Vikman on noista ainoa, joka romahti ennakkosuosikin paikalta.Esimerkiksi Rampampamhan oli rujo esimerkki karmean järkyttävän huonosta livestä, ennakkosuosikin asemasta romahdettiin syvälle, eikä TeflonBrothersPandora, ja Erikaviikmanniakaan pääse tässä suhteessa kehumaan...
Millä tavalla Bess oli ennakkosuosikki? Vedonlyöntitoimistot arvio Rasmukselle yli 50% voittomahdollisuuksia. Ja Blind Channelilla prosentit oli vielä kovemmat. Vikman on noista ainoa, joka romahti ennakkosuosikin paikalta.
Eka biisi joka piti kelata loppuun. Ei vaan jaksanut enää minuutin jälkeen.
Somekansa on eri kuin suomen kansa tuli näköjään todetuksi. Vähän samanlaista hehkutusta tuo on ollut kuin joka vuotiset ennakoinnit, miten kova taso on UMK:ssa. Tai miten Suomi somekansan mukaan marssii voittamaan euroviisut. Kyllähän tuon nyt arvasi jo kun nimet julkistetaan, että Rasmus painaa kisoihin.Bessin Ram pam pam rikkoo edelleen ennätyksiä – hän itse kuitenkin oli sitä mieltä, ettei kappaletta pidä lähettää UMK:hon
Vielä vuosi sitten Bess haaveili tapaavansa Antti Tuiskun, mutta nyt hän on tehnyt kappaleen idolinsa kanssa ja esiintynyt Olympiastadionilla.yle.fi
" Helmikuun lopussa pidetyssä Uuden Musiikin Kilpailun finaalissa Bess ja Ram pam pam oli ennakkosuosikki. Biisi oli noussut heti julkaisun jälkeen Spotifyn ykköseksi, ja some täyttyi videoista, joilla ihmiset bilettävät kappaleen tahtiin. "
Harmi että autotunet kielletty (ainakin itse viisuissa, umk en tiedä) niin eipä tuo kertsi varmaan oikein toimi samaan tapaan livenä.Kyllä tämä Käärijän biisi oli tosiaan ainakin mielenkiintoisin tähän mennessä. Rohkea ratkaisu pantata kertsiä melkein kahteen minuuttiin asti, ja laittaa jengi ihmettelemään että tässäkö tää oli. Eihän tuo kertsikään nyt mikään maailman omaperäisin ole, mutta nostaa kuitenkin biisin ihan toiseen ulottuvuuteen. Tuota kun saadaan lavashowkin tukemaan niin kyllä tämä voisi toimia vaikka suomenkielinen onkin (tai sitten juuri siksi).
Harmi että autotunet kielletty (ainakin itse viisuissa, umk en tiedä) niin eipä tuo kertsi varmaan oikein toimi samaan tapaan livenä.
täähän onki just kova(ei toki viisuihin)
Nämä youtube videoihin tulevat kommentit on niiltä äärifanaattisilta Euroviisu-faneilta jotka edustaa äärimmäisen pientä murto-osaa lopullisista äänestäjistä ja yleensä hehkuttaa kaikkien maiden kaikkia biisejä vaikka mitä tahansa paskaa olisi tarjolla.
Sanoivat just radiossa et oli aikamoista ”sekuntikamppailua” toi biisin teko. Eli 3min raja oli haaste heille.Kuumaa itselle uusi tuttavuus (kun en radioita kuuntele). Ihan kivan kuulonen, mutta ei ihan nappaa. Ja tiedän, että viisuissa on se kolmen minuutin rajoitus pituudelle, mutta tämä kyllä kaipasi lisää...
Vaikka Rasmus ei voittanutkaan niin onneksi tätä ei lähetetty. Tuo Bess:n biisi on todellinen malliesimerkki tuollaisesta "koppava nainen säröääni"-suomipopista tyyliin Maija Vilkkumaa, PMMP yms. joka soi loopilla kotimaisessa radiossa, mutta saisi aivan totaalisen murskauksen kansainvälisillä areenoilla. Monien suomalaisten pitäisi oppia ymmärtämään ero siinä mikä on suomalaisittain suosittua ja mikä voi pärjätä Euroviisuissa.Bessin Ram pam pam rikkoo edelleen ennätyksiä – hän itse kuitenkin oli sitä mieltä, ettei kappaletta pidä lähettää UMK:hon
Vielä vuosi sitten Bess haaveili tapaavansa Antti Tuiskun, mutta nyt hän on tehnyt kappaleen idolinsa kanssa ja esiintynyt Olympiastadionilla.yle.fi
" Helmikuun lopussa pidetyssä Uuden Musiikin Kilpailun finaalissa Bess ja Ram pam pam oli ennakkosuosikki. Biisi oli noussut heti julkaisun jälkeen Spotifyn ykköseksi, ja some täyttyi videoista, joilla ihmiset bilettävät kappaleen tahtiin. "
IS-raadin tuomio: Yksi Suomen Euroviisu-biiseistä ylitse muiden – ja se ei ole Rasmus: ”Ensikuulemalla vihasin syvästi”
IS:n raati arvioi UMK-kappaleet.www.is.fi
"
Lopputulos:
- Bess: 40 pistettä
- The Rasmus: 38
- Younghearted: 27
- Isaac Sene: 26
- Olivera: 26
- Tommi Läntinen: 20
- Cyan Kicks: 15
"
Nyrkkeilykehävideobiisi (Käärijä) oli ihan hauska, mutta lopulta rasittavaa kuunneltavaa kaikilta muilta osiltaan paitsi kertosäkeeltään. Kappale tuntui pitemmältä kuin oli, mutta ihan hauska esitys saattaisi olla – eipä tästä videona ja studioversiona tiedä.