Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Tähän liittyen kommenttia myös Ilta-Sanomien Mikael Mattilalta:
Kommentti: Kun Käärijä esiintyi, minä ajattelin Matti Nykästä
Käärijän esityksessä taustakuorot kuuluivat lujempaa kuin itse solisti. Samoin meneteltiin myös mäkihyppääjän takavuosien albumeilla, kirjoittaa viihdetoimittaja Mikael Mattila.www.is.fi
Tähän liittyen kommenttia myös Ilta-Sanomien Mikael Mattilalta:
Onnistuu toki, mutta ei ole näissä karkeloissa sallittua. Vaikka Euroviisut ovatkin tällainen semisti poliittinen intersektionaalisen suvaitsevuuden ja woke-kulttuurin äänenkannattaja ja kilpailuun liitty kaikenlaisia erikoisia lieveilmiöitä, niin pohjimmiltaan esiintyvän artistin odotetaan kuitenkin laulavan ihan itse. Joskus biisi, esitys ja muu pöhinä ympärillä riittää kantamaan heikompaakin laulusuoritusta.Autotune onnistuu nykyään livevetoonkin tehdä.
En tosin tiedä mitä säännöt sanoo sen käytöstä.
2.2.3 PERFORMANCES AT THE ESC
(ii) LIVE PERFORMANCES ON STAGE
All songs shall be performed live on stage with a recorded Backing track complying with the requirements listed under par (iii) hereafter.
The lead singer(s) of the selected song (the “Lead Vocal(s)”) shall perform live on stage only.
Eventual vocal support(s) for the Lead Vocal(s) (the “Lead Dub(s)”) shall perform live, on stage or off stage, only.
All other backing vocal(s) performing vocal harmonies (the “Backing Vocals”) may perform either live on stage or off stage and/or on a Backing track compliant to the requirements under par (iii) hereafter.
No on-stage Contestant (whether Lead Vocals, Lead Dubs or Backing Vocals or dancers) shall be allowed to lip-sync (playback) in such a way as to make it appear that they are singing all or most of the song when they actually are not.
Plugging instruments to play live on stage shall not be allowed.
The Host Broadcaster and the ESC Executive Supervisor shall verify respect for this rule.
(iii) BACKING TRACKS
The accompanying Backing track may optionally contain Backing Vocals. However, the Backing track in question shall not contain (i) Lead Vocals, (ii) Lead Dubs and/or (iii) any other vocals that would have the effect of, or aim at, replacing or unduly assisting the Lead Vocal(s) during the live performance on stage.
In case there are live Backing Vocals, on or off stage, as part of the Act, they shall be mixed with the Backing track’s Backing Vocals (if any)
Yhtä lailla aiheuttaa häpeää tämä vihreä virnistelijä ja kaikenmaailman mukana syntyneet käärijä villitykset, mutta jos ei liikaa menestyisi ehkä uutisointi aiheen ympärillä loppuisi nopeammin. Terveisin "ilonpilaaja".En minä voittoon jaksa uskoa yhtään, mutta hyvin luultavasti Suomi nähdään hyvinkin korkeilla sijoilla eikä tartte kieriä taas kansallisen häpeän kourissa kun Suomi jöpöttää jämäsijoilla.
Se on musta erikoista että umk säännöt on huomattavasti löysemmät. Mitä järkeä järjestää karsinta kilpailu jos karsinnan säännöillä voidaan valita laulaja joka ei pärjää enää kun säännöt tiukkenee.Onnistuu toki, mutta ei ole näissä karkeloissa sallittua. Vaikka Euroviisut ovatkin tällainen semisti poliittinen intersektionaalisen suvaitsevuuden ja woke-kulttuurin äänenkannattaja ja kilpailuun liitty kaikenlaisia erikoisia lieveilmiöitä, niin pohjimmiltaan esiintyvän artistin odotetaan kuitenkin laulavan ihan itse. Joskus biisi, esitys ja muu pöhinä ympärillä riittää kantamaan heikompaakin laulusuoritusta.
Lihavoidut kohdat säännöissä:
The Rules of the Contest 2024
This is the public version of the Rules for the Eurovision Song Contest 2022 in Turin, Italy.eurovision.tv
Se on musta erikoista että umk säännöt on huomattavasti löysemmät. Mitä järkeä järjestää karsinta kilpailu jos karsinnan säännöillä voidaan valita laulaja joka ei pärjää enää kun säännöt tiukkenee.
Se laulettu osuus menee myös melko matalalla joka on vaikee laulaa hengästyneenä, jolta tuo vaikutti. Ehkä pieni säätö kohkauksen määrässä vois helpottaa vireen ja kontrollin kanssa.Tähän liittyen kommenttia myös Ilta-Sanomien Mikael Mattilalta:
Kommentti: Kun Käärijä esiintyi, minä ajattelin Matti Nykästä
Käärijän esityksessä taustakuorot kuuluivat lujempaa kuin itse solisti. Samoin meneteltiin myös mäkihyppääjän takavuosien albumeilla, kirjoittaa viihdetoimittaja Mikael Mattila.www.is.fi
Onko näin? Kieltämättä tuntuu hiton tyhmältä, mutta toisaalta saadaan voittajalle myyvempi biisi youtubeen sillä tavalla. Periaatteellisesti kaikki kotimaan kisaajat hyötyvät siitä, mutta suhteellinen asema saattaa vaihtua sen takia.
Mietin samaa, mutta kun noita radiosta tulee, niin onhan se kiva kuunnella 'parasta' versiota, vaikka Euroviisuversio olisikin vähän rajatumpi. En oikein keksinyt hyvää tapaa saada molempia versioita kisaan, jos ei erikseen äänestetä parasta UMK kappaletta ja Euroviisuihin lähtijää. Mikä olisi vähän hölmöä.
Mietin samaa, mutta kun noita radiosta tulee, niin onhan se kiva kuunnella 'parasta' versiota, vaikka Euroviisuversio olisikin vähän rajatumpi. En oikein keksinyt hyvää tapaa saada molempia versioita kisaan, jos ei erikseen äänestetä parasta UMK kappaletta ja Euroviisuihin lähtijää. Mikä olisi vähän hölmöä.
Oli ihan hiton hieno veto Armenialta, mutta Viro meni markkinoilla käytännössä varmaksi top15 heittämällä kun aikaisemmin ei ollut jatkopaikka mitenkään varma.
Mitä nämä sun markkinareaktiofoliohössötykset ovat? Jos vedonlyöntitilastoista puhut, niin ne tietenkin reagoivat siihen mitä mieltä ihmiset ovat vedonlyöntien kautta. Moni ei ole ennen näitä laajempia TV-esityksiä edes kuullut biisejä.Tuo oli siis markkinoiden reaktio. Hauskasti top 15 paikka koko kisassa todennäköisempi kuin jatkopaikka (en tiedä olisko pelattu ostamalla kokonaan laita ja yritetty saada jotain pysyvämpää reaktiota).
Henkilökohtaisesti en kuule mitään Adeleen viittaavaa Armenian biisissä, saati että kyse olisi mistään "kloonista".On niin klooni Adelesta kun vaan voi olla ja veikkaisin Juryn ainakin huomioivan asian sitten finaalissa, jos sinne pääsee.
Mm. minä olen povannut sitä Ruotsin ja Ranskan lisäksi top-kolmoseen alusta lähtien, mutta epäilen ettei se sovi riittävästi Euroviisujen erilaisuutta korostavaan muottiin niin paljoa, että nousisi voittajaksi.Australia tuli kyllä ihan puskista itselle ja varmaan koko kisan paras biisi imo. Toivottavasti yllättäis ja veis koko kisan (jos ei Käärijä).
Oli vähän pettymys tuo biisi. Odotin enemmän. Oli kyllä muutenkin aika heikko tää toka semifinaali. Itävallan Poe renkutus jäi mieleen. Ja Georgian erikoinen kappale, joka tosin tippui jatkosta.Australia tuli kyllä ihan puskista itselle ja varmaan koko kisan paras biisi imo. Toivottavasti yllättäis ja veis koko kisan (jos ei Käärijä).
Et tiennyt Loreenia aiemmin?Mistä tää Käärjiä on siis bongattu, täysin newö höörd tyyppi mulle. Toki samaa voi kysyä muistakin kilpailijoista muista maista.
Niistä ekasta ~viidesta nuotista mullekin tuli heti fiilis että oon kuullut tän jossain. Mutta muu ei sitten herättänyt mitään muistikuvia. Kerro jos keksit mistä oliMihinköhän kummaan yhdistin Liettuan kappaleen, kun kuulosti paikoin niin tutulta..? (disclaimer: tämä ei ole liettuan kappale on kopio jostakin -väite)
Onhan tuolta muutama levy tullut ja räppipiireissä ihan tuttu nimi, toki jos genre ei nappaa niin ei ihme.Mistä tää Käärjiä on siis bongattu, täysin newö höörd tyyppi mulle. Toki samaa voi kysyä muistakin kilpailijoista muista maista.
Onhan tuolta muutama levy tullut ja räppipiireissä ihan tuttu nimi, toki jos genre ei nappaa niin ei ihme.
Mitä nämä sun markkinareaktiofoliohössötykset ovat? Jos vedonlyöntitilastoista puhut, niin ne tietenkin reagoivat siihen mitä mieltä ihmiset ovat vedonlyöntien kautta. Moni ei ole ennen näitä laajempia TV-esityksiä edes kuullut biisejä.
Et kai oikeasti kuvittele, että joku suurempi kokonaisuus manipuloi tuloksia niiden kautta?
Henkilökohtaisesti en kuule mitään Adeleen viittaavaa Armenian biisissä, saati että kyse olisi mistään "kloonista".
Tuli Adele itelläki vähän mieleen tuosta. Ehkä vielä tuo piano tuossa taustalla lisäs sitä fiilistä, tuli joku Skyfall biisi mieleen. Tästä kohasta varsinki laulussa tuli Adele fiilikset.Tarkoitin toki Viroa tuossa. Alikan tilalle on helppo kuvitella Adele tilalle laulamaan samaa biisiä. En osaa lauluteknisesti tätä argumentoida kuitenkaan, mutta väittäisin Adelen tyyppistä haetun kaikkine laulumaneereineen.
Oliko toi jälkimmäinen semifinaali vähän kuin tarkoituksella heikompi? Tuntui että kaikki oli paskaa kun katseli jälkikäteen Areenasta, lähes joka biisistä riitti max minuutti ja ’kelaus’ seuraavaan biisin. Ekassa semissä ei tämmöistä tarvinnut tehdä laisinkaan.
The countries that will take part in the Semi-Finals are divided into pots based on their historic voting patterns and then chosen at random to compete in either the First or Second Semi-Final.
This way, countries that traditionally award each other points are less likely to end up in the same Semi-Final, adding excitement to the live shows. The pots are approved by the Contest's Executive Supervisor on behalf of the EBU and the Chairman of the Reference Group, the Contest's governing body.
Meni paljon paremmin kuin semifinaalissa! Hyvä Käärijä!
Tässä vielä aikataulu tarkemmin. Noihin siis tunti lisää aikavyöhykkeen vuoksi.Tuloksia aletaan julkaista varmaan joskus tunnin päästä tai jtn.
Voiko noissa äänestää jossain tavan tallaaja vai onko nämä joidenkin asiantuntijoiden takana?
Mihinköhän kummaan yhdistin Liettuan kappaleen, kun kuulosti paikoin niin tutulta..? (disclaimer: tämä ei ole liettuan kappale on kopio jostakin -väite)
Ensimmäisistä en tiedä, mutta kertosäe kuullostaa 2019 voittajan biisiltä, Duncan Laurence - Loving You Is A Losing GameNiistä ekasta ~viidesta nuotista mullekin tuli heti fiilis että oon kuullut tän jossain. Mutta muu ei sitten herättänyt mitään muistikuvia. Kerro jos keksit mistä oli